Skocz do zawartości

hyndai zmiany


Rekomendowane odpowiedzi

w i30

odjeto po 20km mocy od kazdego silnika, jak .1.0 T  miał 120km to teraz ma 100km,  1.5T miał 160 a teraz ma140km, oczywiscie ceny poszły w górę.

wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI  o mocy 94km, poprzednio miał 110km.

 

 

https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf

Edytowane przez deszczowyRoman
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

w i30

odjeto po 20km mocy od kazdego silnika, jak .1.0 T  miał 120km to teraz ma 100km,  1.5T miał 160 a teraz ma140km, oczywiscie ceny poszły w górę.

wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI  o mocy 94km, poprzednio miał 110km.

 

 

https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf

Wykastrowali też inne modele, nie tylko i30... nowe normy :facepalm: Nowy Tucson -20KM benzyna i -15KM hybryda z 230 na 215 a ceny chyba 10k do góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zinger napisał(a):

 Nowy Tucson -20KM benzyna 

 

Zalezy jak na to spojrzec ;) Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM

Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM.

Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Zalezy jak na to spojrzec ;) Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM

Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM.

Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. 

Dokladnie, zalezy ;) Wielu spojrzy tak, ze zabrali 20KM z silnika 180KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dla wiekszosci klientow nie ma to wg mnie zadnego znaczenia ;)

 

 

Dla większości pewnie nie ma też żadnego znaczenia spadek mocy o te 10-20%. Ludzie patrzą głównie na zużycie paliwa. Czas do 100 już jakiś czas temu zniknął z katalogów. Jednak na forum motoryzacyjnym kwestia liczby cylindrów myślę, że ma znaczenie. Dla mniejszości, ale jednak. Ja osobiście nie kupię trzycylindrowca, nawet ze stajni BMW, nie wspominając o Hyundai czy tam Renault. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zinger napisał(a):

Dokladnie, zalezy ;) Wielu spojrzy tak, ze zabrali 20KM z silnika 180KM :)

 

Mysle, ze zdecydowana wiekszosc sprzedazy, to byly jednak dosc podstawowe wersje 1,6T + MT ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a):

wtrysku posrednim 1.5DPI  o mocy 94km, poprzednio miał 110km.

ciekawe czy nadal jest bez gpf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Zalezy jak na to spojrzec ;) Z tego co widze to Kia/Hyundai wycofalo z oferty silnik mild-hybrid 1,6T 180KM

Zamiast tego dotychczasowa wersja 1,6T 150KM zostala zastapiona wersja 160KM.

Inna kwestia, ze ten mild-hybrid byl kompletnie bez sensu, bo za +10kPLN wiecej byl HEV. 

 

ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM ;]

 Bo 230 KM to zdaje się prosta suma maksymalnej mocy spalinowego i elektrycznego.

Oficjalnie w papierach było mniej - chyba 180 KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2024 o 10:39, deszczowyRoman napisał(a):

w i30

.

wprowadzono równiez silnik nawtrysku posrednim 1.5DPI  o mocy 94km, poprzednio miał 110km.

 

 

https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-i30-Hatchback-PY2024-MY2025pdf

przez ostatnie 35kkm ujeżdżałem 1.4-100km - 137Nm , jeśli chodzi o dynamikę - dramat , wyprzedzać trzeba było zawsze na takim biegu by na obrotomierzu było zawsze pow. 4.5krp i kręcić do 6.5krpm , wtedy nawet jechało na niskich biegach 2-3-4 . Od dwóch tygodni mam to samo auto ( 2020r ) ale w 1.6CRDI 115km - 280Nm . Różnica kolosalna , jazda z prędkościami autostradowymi+ o wiele przyjemniejsza 😀 . Już zdecydowanie wolał bym 1.0 nawet w wersji 100km niż wolnossące 1.4 , choć ten silnik całkiem mało palił w mieście i jeździe  mieszanej ( 6-6.5l )

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wladmar napisał(a):

Dla mniejszości, ale jednak. Ja osobiście nie kupię trzycylindrowca, nawet ze stajni BMW, nie wspominając o Hyundai czy tam Renault

A toyotą Yaris gr też byś pogardził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mmaciejosss napisał(a):

przez ostatnie 35kkm ujeżdżałem 1.4-100km - 137Nm , jeśli chodzi o dynamikę - dramat , wyprzedzać trzeba było zawsze na takim biegu by na obrotomierzu było zawsze pow. 4.5krp i kręcić do 6.5krpm , wtedy nawet jechało na niskich biegach 2-3-4 . Od dwóch tygodni mam to samo auto ( 2020r ) ale w 1.6CRDI 115km - 280Nm . Różnica kolosalna , jazda z prędkościami autostradowymi+ o wiele przyjemniejsza 😀 . Już zdecydowanie wolał bym 1.0 nawet w wersji 100km niż wolnossące 1.4 , choć ten silnik całkiem mało palił w mieście i jeździe  mieszanej ( 6-6.5l )

ale wsadzili  teraz 1.5 DPI o mocy 95km , poprzednio miał 110km.

ma 137Nm tyle samo co  1.0 T  

 

w elantrze siedzi 1.6 MPI o mocy 123km, po co sie tak rozdrabniać ?

 

notabene w santafe montowali 1.6T   jak czym stakim pociagnac przyczepe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, deszczowyRoman napisał(a):

ale wsadzili  teraz 1.5 DPI o mocy 95km , poprzednio miał 110km.

ma 137Nm tyle samo co  1.0 T  

 

w elantrze siedzi 1.6 MPI o mocy 123km, po co sie tak rozdrabniać ?

 

notabene w santafe montowali 1.6T   jak czym stakim pociagnac przyczepe?

jeśli 1.0T w I20 to to samo co w wykastrowanym I30 to miało 172Nm a 1,5.DPI 144Nm  niby niewiele ale zakres obrotów i dostępność Nm powoduje , że auto zdecydowanie lepiej się odpycha 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/hyundai/i20/iii/hatchback/silnik-benzynowy-1.0-t-gdi-100km-2020-2023/?vs=hyundai%2Fi30%2Fiii%2Fhatchback-facelifting%2Fsilnik-benzynowy-1.5-dpi-110km-od-2020&c1=32286&c2=31900

 

Elantra przy 123km ma 153Nm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Najlepiej za pomoca haka :ok:

 

i to 1.6T za nim , nie przesadzajmy aż tak . Przepisy i tak nie pozwolą jechać za szybko a te 230km w HEV czy 265km w PHEV spokojnie dadzą radę . Kiedy widziałeś Santa Fe z przyczepą lub podobne auto . Ja często widuję jakieś Ducato które ciągnie przyczepę Campingową na półwysep a właściciel dojeżdża za 1-2 dni . mało tego , kto śmiga taką "cegłą" do np Chorwacji lub jeszcze dalej , ja przynajmniej wolę polecieć w 2-3h i na miejscu coś wypożyczyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2024 o 10:58, maro_t napisał(a):

 

ten napęd HEV 230KM w Hyundai/Kia pod względem dynamiki na pewno nie sprawiał wrażenia że ma ponad 200KM. Możliwe więc że tylko zaktualizowali dane techniczne, które i tak są jeszcze zawyżone jak na moje odczucia o jakieś 20KM ;]

 

Jeszcze nie zdarzyło mi się jechać hybrydą, która by jechała tak jakby miała tyle koni co producent podaje. Może moc rozrusznika oraz silników wycieraczek i szyb dodają żeby ładniej wyglądało. Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, torelek napisał(a):

 

Jeszcze nie zdarzyło mi się jechać hybrydą, która by jechała tak jakby miała tyle koni co producent podaje. Może moc rozrusznika oraz silników wycieraczek i szyb dodają żeby ładniej wyglądało. Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą.

 

W sumie ciekawe jak to na hamowni wygląda :hmm:

 

Toyota podaje mniejsza moc max, niż wynika to z sumowania silników 

Elektryk fajnie uzupełnia dół, zwłaszcza w wolnossącym spaliniaku

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2024 o 20:39, mmaciejosss napisał(a):

Kiedy widziałeś Santa Fe z przyczepą lub podobne auto . Ja często widuję jakieś Ducato które ciągnie przyczepę Campingową na półwysep a właściciel dojeżdża za 1-2 dni . mało tego , kto śmiga taką "cegłą" do np Chorwacji lub jeszcze dalej , ja przynajmniej wolę polecieć w 2-3h i na miejscu coś wypożyczyć 

 

Podjedź na jakiś kemping w PL czy EU to zobaczysz, ew w wakacje na kierunkach turystycznych 

Półwysep to nie jest wyznacznik trendów w karawaningu ;)

Tego typu auta są idealne do holowania, a jak mają jeszcze napęd 4wd, to już w ogóle 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

W sumie ciekawe jak to na hamowni wygląda :hmm:

 

Toyota podaje mniejsza moc max, niż wynika to z sumowania silników 

Elektryk fajnie uzupełnia dół, zwłaszcza w wolnossącym spaliniaku

 

Wszyscy producenci podają moc zestawu, która jest niższa niż suma mocy obu napędów. Sam ciekaw jestem jak to liczą. A odnośnie uzupełniania dołu - to rozwiązuje problem, który nie istnieje w silnikach nie hybrydowych (w dużej większości turbodoładowanych).

Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że:

"zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h

hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 8,3 sek i Vm 191km/h

Czary.

Edytowane przez torelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, torelek napisał(a):

 

Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że:

"zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h

hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 9,3 sek i Vm 191km/h

Czary.

 

Czary czy większa masa ?

Moc elektryka jest pewnie powiązana z pojemnością baterii

 

Rav4 z jednym silnikiem elektrycznym ma 218KM

Z dwoma elektrykami (4wd) ma tylko 4KM więcej (mimo że sam tylny silnik ma chyba 50-60KM)

a plug-in ma coś 300KM, a ma chyba ten sam napęd :hmm: 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, torelek napisał(a):

Ciekawostka, z danych Kia Sportage wynika, że:

"zwykła" hybryda o mocy 230hp osiąga 100 w 8 sek i Vmax 193km/h

hybryda plug-in o mocy 265 osiąga 100 s 8,3 sek i Vm 191km/h

Czary.

Podaj jeszcze masy, bo plug in ma sporo większą baterie. W priusie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, torelek napisał(a):

Realniej jest brać pod uwagę moc samego silnika spalinowego, bo tak te hybrydy jeżdżą.

No w przypadku nowej Corolli to raczej ciężko o mniej niż 10 sekund do 100 przy silniku 98 KM i masie własnej około 1400kg.

Poprzednia corolla 1.6 miała podobne osiągi przy silniku mocniejszym o 30% i ważyła ponad 10% mniej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.