maro_t Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 41 minut temu, marcin_szary napisał(a): ale jeździłeś po górach? kolega @wladmar opisuje problemy z wyłączanym silnikiem, problemem z tym że raz chce jechać na elektryce raz odpala benzyniaka ........ nie jeździłem ale jestem w stanie sobie to wyobrazić Mnie się wydaje że bardziej zależy od człowieka niż od auta. Są ludzie, dla których każdy samochód jeździ tak samo, wciskają gaz, jedzie, hamulec - hamuje, większych różnic nie widzą. Może trochę przesadzam, ale naprawdę dla większości ludzi wyczucie jak to auto zmienia biegi, czy lekko szarpnie czy nie, to są rzeczy bez znaczenia. Więcej, nawet jak coś zaczyna padać to nie słyszą że stuka, albo auto inaczej się zachowuje. Są też tacy na przeciwnym biegunie, np. ja . Dla mnie zmiana opon z letnich na zimowe czy odwrotnie, to jakbym wsiadł do innego auta. Inaczej reaguje, inaczej hamuje, jest inny hałas. Tak samo z hybrydami, zmianami biegów itd. Jeździłem ze dwa razy Sportage HEV bo serio chciałem kupić to auto i brałem dwa razy na jazdy próbne. Ale właśnie reakcja tego napędu mnie trochę zniechęciła. Jak spalinowiec jest zgaszony, jedzie się powoli na elektryce, wciśnie się mocniej gaz, to reakcja jest taka dwuetapowa. Najpierw od razu czuć trochę momentu z elektryka, potem spalinowiec się uruchamia, czuć jakby szukał odpowiedniego biegu, dobra - zapiął i zaczyna ciągnąć. Trwa to może z sekundę, ale jest irytujące. Dla mnie. Bo jak moja żona się tym przejechała to nawet nie wiedziała o co mi chodzi. Wciska gaz i jedzie. Jej się Kia nie spodobała bo za dużo tabletów i piano black. Nissan ePower, przez to że tylko silnik elektryczny napędza koła, ma dużo lepsza i bardziej płynną reakcję na gaz. Między innymi dlatego go kupiłem. Ale serio mówimy o rzeczach które dla większości ludzi chyba są bez znaczenia. Podobnie jak różnica między DSG czy hydrokinetykiem. Edytowane 8 Maja przez maro_t 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 30 minut temu, wladmar napisał(a): Jak masz problemy ze słuchem albo radio na full to tak W lexie jest cicho 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja ale jeździłeś po górach? kolega @wladmar opisuje problemy z wyłączanym silnikiem, problemem z tym że raz chce jechać na elektryce raz odpala benzyniaka ........ nie jeździłem ale jestem w stanie sobie to wyobrazićTo że „miesza” napędem to świadczy tylko o ciągłemu doznaniu do optymalizacjiSamo mieszanie jest nieodczuwalne jedynie efekty dziejowe mogą irytować jedząc 0-1Co ciekawe skrzynia super „steruje się” samym gazem. Milimetr odpuszczenia gazu i mamy o500-1000obr mniejTrzeba się odrobinę „wjezdzic” żeby było efektywnie , komfortowo i ekonomicznie Wysłane za pomocą Tapatalk 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 minuty temu, ppmarian napisał(a): Trzeba się odrobinę „wjezdzic” żeby było efektywnie , komfortowo i ekonomicznie Dokładnie tak. Trzeba się tym po prostu nauczyć jeździć. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 14 minut temu, ppmarian napisał(a): Tydzień temu nawet w śniegu Wysłane za pomocą Tapatalk Wcale się nie dziwię. Tu masz zdjęcie z dzisiaj (05.08) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Wg autokatalogu przy prędkościach autostradowych trock ma spalanie 6.3 a golf bez hybrydy 5.5 (oba 1.5 tsi z dsg) więc ta różnica w spalaniu nie specjalnie zależy od hybrydy.. A co ma na autostradzie robić hybryda, a dokładniej zasilanie elektryczne ?Chyba że się naładować Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja A co ma na autostradzie robić hybryda, a dokładniej zasilanie elektryczne ?Chyba że się naładować Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu TapatalkaAutostrada nie jest 100% płaska nie jedziesz nieskończenie długo ze stałą VNo nowa corolla do 135km/h potrafi przełączyć się w tryb EVWysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Co do CVT w Corolli i w górach to jest tak jak ktoś tu pisał jak jedziesz z górki to wyje, jak jedziesz pod górkę to wyje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 29 minut temu, ppmarian napisał(a): Autostrada nie jest 100% płaska nie jedziesz nieskończenie długo ze stałą V No nowa corolla do 135km/h potrafi przełączyć się w tryb EV Camry czy RAV4 też. Jak macie aplikację to świetnie jest to "namalowane kolorami" kiedy samochód jechał na prądzie nawet po autostradzie. To tak jak kiedyś uczyli żeby nie jeździć na luzie a nowe DSG w trybie comfort czy eco jak puścić pedał przyspieszenia to przechodzą w tryb żeglowania Edytowane 8 Maja przez bengamin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Camry czy RAV4 też. Jak macie aplikację to świetnie jest to "namalowane kolorami" kiedy samochód jechał na prądzie nawet po autostradzie. To tak jak kiedyś uczyli żeby nie jeździć na luzie a nowe DSG w trybie comfort czy eco jak puścić pedał przyspieszenia to przechodzą w tryb żeglowaniaJa się mocno zastanawiam czy nie wymienić xc90 na highlandera….Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 1 godzinę temu, Danielpoz. napisał(a): W lexie jest cicho Lexusy są fajnie wyciszone, Toyoty wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 5 godzin temu, wladmar napisał(a): No i jednak turbodoładowane. Wolnossący silnik + bezstopniowa skrzynia to najgorsze rozwiązanie. właśnie miałem okazje pojeździć cuprą 1.5tsi z automatem i dla mnie to była męczarnia wciskasz gaz i auto myśli czy ma ruszyć, dociśniesz gazu to wchodzi na obroty 4tyś i wyrywa w toyocie rusza delikatnie na elektryku i płynnie dopina spalinowy tak płynnego ruszania jak w eCVT rav4 nie widziałem nigdzie cupre jak docisnąłem też wyła, bo skrzynia trzyma 3-4tyś obr, więc wyje jak w toyocie (fakt słabszy silnik, więc to ma pewnie też wpływ) i spalanie, cuprą zrobiłem ponad 3tyś km, spalanie z tego okresu to 8.2L/100km dużo większa, cięższa i klockowata rav4 spala o litr mniej, ma napęd 4x4 i 70KM więcej nawet jadąc bardzo delikatnie nie udało się zejść poniżej 6L, raczej było to bliżej 7L rav4 w takich warunkach spala poniżej 5L w trasie były wyniki podobne 8-9L zależy jaka Vmax oczywiście że cvt silnik wyje, ale wyje jak się go dociska, jak auto ma ponad 200KM to nie ma potrzeby cisnąć w podłogę jeżeli jeździłeś jakimś słabym 1.6 to może był za mały do ciężaru i dlatego więcej wył niż jechał spokojnie 57 minut temu, goden napisał(a): Co do CVT w Corolli i w górach to jest tak jak ktoś tu pisał jak jedziesz z górki to wyje, jak jedziesz pod górkę to wyje a niby jak jedzie z góry to czemu wyje ? przecież wtedy jedzie w trybie elektrycznym i jest cisza jak w elektryku chyba że sam załączysz silnik do hamowania w benzyniaku o podobnej mocy też będziesz musiał trzymać 3tyś obr i będzie wył pod górki w weekend jeździłem trochę 150KM wolnossącą benzyną i nie raz pod góry trzeba było redukować i trzymać 3-4tyś obr żeby utrzymał prędkość corolla miała 122KM (98 benzyniak reszta elektryk) więc to jest po prostu słabe auto, jak wsiądziesz do kompakta 120KM to też automat będzie trzymał obroty i silnik wyje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja a niby jak jedzie z góry to czemu wyje ? przecież wtedy jedzie w trybie elektrycznym i jest cisza jak w elektryku chyba że sam załączysz silnik do hamowania Czemu wyje, tego nie wiem, ale wyje tam jakbyś wciskał gaz do oporu. Pierwszy raz zdarzyło mi się to we Włoszech na nartach, teraz w majówkę w Chorwacji - przy długim zjeździe z gór zaczyna wyć jakby miał silnik wyjść bokiem Wysłane z mojego motorola edge 30 neo przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 43 minuty temu, ppmarian napisał(a): Ja się mocno zastanawiam czy nie wymienić xc90 na highlandera…. Wysłane za pomocą Tapatalk Jak dwa lata temu zamawiałem to Toyoty odrzuciłem przez CVT, ale to prywatnie i moje subiektywne podejście. Jako służbowe to nie mam nic przeciwko i nawet załączam zdjęcie z dzisiaj poniżej. Będziemy odbierali to poniedziałek. XC90 było w wersji PlugIn było na mojej prywatnej liście. Ta wersja 310km już całkiem zacnie jeździ, A zewnątrz piękne ale w środku wizualna tragedia, do tego pod biurowcem mam ciasne miejsca i to byłaby katorga wciskać się za każdym razem, w centrum Krakowa też każde pół metra się liczy czy zaparkujesz czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 4 minuty temu, goden napisał(a): Czemu wyje, tego nie wiem, ale wyje tam jakbyś wciskał gaz do oporu. Pierwszy raz zdarzyło mi się to we Włoszech na nartach, teraz w majówkę w Chorwacji - przy długim zjeździe z gór zaczyna wyć jakby miał silnik wyjść bokiem Hamuje silnikiem, bo jest nadmiar prądu i nie ma jak go wyprowadzić. Edytowane 8 Maja przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Hamuje silnikiem, bo jest nadmiar prądu i nie ma go wyprowadzić. Też się domyślam , że tak właśnie jest, ale odczucie wtedy jest tragiczne Wysłane z mojego motorola edge 30 neo przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 5 minut temu, goden napisał(a): Też się domyślam , że tak właśnie jest, ale odczucie wtedy jest tragiczne No niestety wyje jak jedziesz w górę, wyje jak zjeżdżasz w dół, gubi się jak masz co chwilę hamować i przyspieszać (zakręty) przy sporym nachyleniu terenu. Hybryda (standardowa ze słabym silnikiem) + CVT + góry to zło. Edytowane 8 Maja przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja No niestety wyje jak jedziesz w górę, wyje jak zjeżdżasz w dół, gubi się jak masz co chwilę hamować i przyspieszać (zakręty) przy sporym nachyleniu terenu. Hybryda (standardowa ze słabym silnikiem) + CVT + góry to zło. Mi się to przez pół roku i 20 tysięcy zdążyło tylko w wysokich górach, więc raz na jakiś wyjazd to w sumie nie problem.Hybryda ma swoje zalety, generalnie cisza, płynność, a jak jest jeszcze trochę mocy to całkiem sprawnie można się poruszać. Wysłane z mojego motorola edge 30 neo przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 3 minuty temu, goden napisał(a): Mi się to przez pół roku i 20 tysięcy zdążyło tylko w wysokich górach, więc raz na jakiś wyjazd to w sumie nie problem. Hybryda ma swoje zalety, generalnie cisza, płynność, a jak jest jeszcze trochę mocy to całkiem sprawnie można się poruszać. Ja generalnie spędzam wolny czas w górach, preferuję Alpy, więc temat dla mnie jest istotny. Jakbym głównie jeździł po płaskim, to obojętne jaki tam siedzi silnik i skrzynia, byleby mocy starczało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 27 minut temu, wladmar napisał(a): Hamuje silnikiem, bo jest nadmiar prądu i nie ma jak go wyprowadzić. a jak klasycznym benzyniakiem hamujesz silnikiem to nie wyje ? różnica jest taka, że hybryda wyje pod koniec, a zwykły spaliniak od początku swoją drogą to nie pamiętam żeby sam się załączył silnik spalinowy do hamowania silnikiem, kilka razy wymusiłem to manualnie żeby oszczędzić hamulce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 6 minut temu, Koonrad napisał(a): a jak klasycznym benzyniakiem hamujesz silnikiem to nie wyje ? różnica jest taka, że hybryda wyje pod koniec, a zwykły spaliniak od początku swoją drogą to nie pamiętam żeby sam się załączył silnik spalinowy do hamowania silnikiem, kilka razy wymusiłem to manualnie żeby oszczędzić hamulce Bo w PL pewnie nie ma takich przeleczy, zeby to byl realny problem Pewnie jak ktos mieszka w Alpach, albo tam bywa kilka razy w miesiacu to moze marudzic. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 11 minut temu, Koonrad napisał(a): a jak klasycznym benzyniakiem hamujesz silnikiem to nie wyje ? Utrzymuje zdecydowanie niższe obroty. Edytowane 8 Maja przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Godzinę temu, Koonrad napisał(a): tak płynnego ruszania jak w eCVT rav4 nie widziałem nigdzie Nawet w EV tak nie ma! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): Bo w PL pewnie nie ma takich przeleczy, zeby to byl realny problem W Polsce tak naprawdę mało jest prawdziwie górskich dróg. Na Słowacji więcej. 9 minut temu, Maciej__ napisał(a): Pewnie jak ktos mieszka w Alpach, albo tam bywa kilka razy w miesiacu to moze marudzic. Z Krakowa w Alpy masz 700 km, 7 godzin jazdy zgodnie z przepisami (no chyba że elektrykiem ). Czyli w zasadzie dwa razy dłużej, niż do Zakopca w sezonie. Albo lot do Mediolanu półtorej godziny i stamtąs godzinka autem. Dla mnie częsta opcja na weekend. Edytowane 8 Maja przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 5 minut temu, Maciej__ napisał(a): Bo w PL pewnie nie ma takich przeleczy, zeby to byl realny problem Pewnie jak ktos mieszka w Alpach, albo tam bywa kilka razy w miesiacu to moze marudzic. Codziennie do pracy jadę przez przełęcz pokonując ponad 400 m w pionie, i błogosławię ten dzień, gdy odkryłem EV A w Alpach to jest już hardor jechać hybrydą czy w ogóle spalinowym jakimś automatem. Im dynamiczniej tym gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 minuty temu, mrBEAN napisał(a): Codziennie do pracy jadę przez przełęcz pokonując ponad 400 m w pionie, i błogosławię ten dzień, gdy odkryłem EV A w Alpach to jest już hardor jechać hybrydą czy w ogóle spalinowym jakimś automatem. Im dynamiczniej tym gorzej. Akurat EV świetnie się nadają do górskich tras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 minuty temu, wladmar napisał(a): W Polsce tak naprawdę mało jest prawdziwie górskich dróg. Na Słowacji więcej. Rozglądam się dookoła, i sporo ich mimo wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 1 minutę temu, mrBEAN napisał(a): Rozglądam się dookoła, i sporo ich mimo wszystko Paradoksalnie na Dolnym Śląsku górskich dróg jest zdecydowanie więcej, niż w Tatrach, chociaż Sudety są niższe. No ale z drugiej strony Polska ma tylko 20% Tatr, reszta to Słowacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Teraz, wladmar napisał(a): Akurat EV świetnie się nadają do górskich tras No widzisz, a ja głównie w Alpy jeżdżę, także dobrze wybrałem Teraz, wladmar napisał(a): Paradoksalnie na Dolnym Śląsku górskich dróg jest zdecydowanie więcej, niż w Tatrach, chociaż Sudety są niższe. No ale z drugiej strony Polska ma tylko 20% Tatr, reszta to Słowacja. W Tatrach jest bieda. Beskidy już mają ciekawsze, a największe zagęszczenie jest w Sudetach, z naciskiem na Kotlinę Kłodzką/Góry Sowie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 11 minut temu, Maciej__ napisał(a): Bo w PL pewnie nie ma takich przeleczy, zeby to byl realny problem Pewnie jak ktos mieszka w Alpach, albo tam bywa kilka razy w miesiacu to moze marudzic. jak wiesz jeżdżę z przyczepą, wtedy to hamowanie ma znaczenie i nawet mała górka "dodaje" sporo energii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Godzinę temu, Koonrad napisał(a): a niby jak jedzie z góry to czemu wyje ? przecież wtedy jedzie w trybie elektrycznym i jest cisza jak w elektryku chyba że sam załączysz silnik do hamowania W górach bardzo szybko kończy się pojemność bateryjki hybrydowej i wtedy hamowanie silnikiem wspomaga układ hamulcowy. 7 godzin temu, kravitz napisał(a): Z mojej perspektywy to udowadnia że hybryda nadaje się też na trasę. Tak, ale nie jest tak kolorowo 7 godzin temu, kravitz napisał(a): dzieś na S8, już w pewnej odległości od Wrocka, poprosiłem żonę, aby spytała się ich na Messengerze, jakie mają spalanie od uruchomienia. Wynik był równe 6/100 W tym samym momencie w Golfie (hybryda) spalanie od uruchomienia pokazywało 4.7/100 Powierzchnia czołowa wozów różni się dość znacznie, a szczególnie w jeździe autostradowej ma to znaczenie. Patrząc w raporty spalania na AC: T-roc 1.5 TSI: 7,1 l średnio Golf 1.5 TSI: 6,1 l średnio Dane techniczne producenta: T-roc 1.5 TSI: jazda autostradowa 6,5 l Golf 1.5 TSI: jazda autostradowa 6,1 l Spritmonitor T-roc: 7 l Golf: 6,3 l Na podstawie tych danych i życiowych doświadczeń , biorąc pod uwagę głównie jazdę autrostradową, zakładam, że różnica między T-roc, a Golfem to będzie +/- 1l różnicy. Także hybryda ugrała 0,3 l i to ma sens Zjeżdżając ze Szklarskiej ładnie tankowałeś bateryjkę, a śfagier mógł o tym tylko pomarzyć Do tego każde hamowanie itd. A teraz możesz się rozmarzyć i wyobrazić tą trasę w ID7 I mieć zużycie rzędu 17 kWh i jechać ze 3 dni pewnie. Wtedy szwagier by był sprite 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 12 minut temu, mrBEAN napisał(a): W górach bardzo szybko kończy się pojemność bateryjki hybrydowej i wtedy hamowanie silnikiem wspomaga układ hamulcowy. ale ja to wiem, zjeździłem hybrydą z przyczepą kawałek EU tylko nie pamiętam żeby rav4 sama załączała silnik spalinowy jak bateria jest full, po prostu przestaje wtedy hamować elektrykiem i wtedy hamulce jak górka jest łagodna, albo silnikiem manualnie jak stromo tak jak pisałem, kilka razy przełączyłem to manualnie i faktycznie wtedy silnik wyje ale jak w X3 chcę hamować skutecznie silnikiem, to obroty trzeba utrzymać 3-4tyś i wtedy też silnik wyje mowa o faktycznie stromych zjazdach, które wymagają hamowania silnikiem, w Alpy wjeżdżałem na ponad 2tyś m npm (Falzarego 2100mnpm) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 minuty temu, Koonrad napisał(a): w Alpy wjeżdżałem na ponad 2tyś m npm (Falzarego 2100mnpm) Ja też, w moim nic nie wyło, może trochę na podjeździe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 godziny temu, wladmar napisał(a): Lexusy są fajnie wyciszone, Toyoty wcale Miałem rav4, też hybryda zresztą identyczna jak w nx. Podobne odczucia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 5 godzin temu, maro_t napisał(a): Mnie się wydaje że bardziej zależy od człowieka niż od auta. Są ludzie, dla których każdy samochód jeździ tak samo, wciskają gaz, jedzie, hamulec - hamuje, większych różnic nie widzą. Może trochę przesadzam, ale naprawdę dla większości ludzi wyczucie jak to auto zmienia biegi, czy lekko szarpnie czy nie, to są rzeczy bez znaczenia. Więcej, nawet jak coś zaczyna padać to nie słyszą że stuka, albo auto inaczej się zachowuje. Są też tacy na przeciwnym biegunie, np. ja . Dla mnie zmiana opon z letnich na zimowe czy odwrotnie, to jakbym wsiadł do innego auta. Inaczej reaguje, inaczej hamuje, jest inny hałas. Tak samo z hybrydami, zmianami biegów itd. Jeździłem ze dwa razy Sportage HEV bo serio chciałem kupić to auto i brałem dwa razy na jazdy próbne. Ale właśnie reakcja tego napędu mnie trochę zniechęciła. Jak spalinowiec jest zgaszony, jedzie się powoli na elektryce, wciśnie się mocniej gaz, to reakcja jest taka dwuetapowa. Najpierw od razu czuć trochę momentu z elektryka, potem spalinowiec się uruchamia, czuć jakby szukał odpowiedniego biegu, dobra - zapiął i zaczyna ciągnąć. Trwa to może z sekundę, ale jest irytujące. Dla mnie. Bo jak moja żona się tym przejechała to nawet nie wiedziała o co mi chodzi. Wciska gaz i jedzie. Jej się Kia nie spodobała bo za dużo tabletów i piano black. Nissan ePower, przez to że tylko silnik elektryczny napędza koła, ma dużo lepsza i bardziej płynną reakcję na gaz. Między innymi dlatego go kupiłem. Ale serio mówimy o rzeczach które dla większości ludzi chyba są bez znaczenia. Podobnie jak różnica między DSG czy hydrokinetykiem. A mi się wydaje, że to zależy od momentu obrotowego i obrotów przy których jest dostępny. Dzięki temu auto nie musi wchodzić na wysokie obroty a pasażerowie słuchać wycia. CVT potęguje ten efekt. Ale ta sama CVT, którą miałem przyjemność próbować w autach z turbodoładowaniem i nisko położonym momentem była bardzo fajnym rozwiązaniem, zapewniającym komfort jazdy. To nie rodzaj skrzyni jest problemem a rodzaj skrzyni połączony z silnikiem o małym momencie obrotowym na niskich obrotach, wymuszającym wchodzenie na wysokie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 2 minuty temu, Ryb napisał(a): A mi się wydaje, że to zależy od momentu obrotowego i obrotów przy których jest dostępny. Dzięki temu auto nie musi wchodzić na wysokie obroty a pasażerowie słuchać wycia. CVT potęguje ten efekt. Ale ta sama CVT, którą miałem przyjemność próbować w autach z turbodoładowaniem i nisko położonym momentem była bardzo fajnym rozwiązaniem, zapewniającym komfort jazdy. To nie rodzaj skrzyni jest problemem a rodzaj skrzyni połączony z silnikiem o małym momencie obrotowym na niskich obrotach, wymuszającym wchodzenie na wysokie. Oczywiście. Ale w hybrydach masz wolnossące silniki, więc jest jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 4 minuty temu, wladmar napisał(a): Oczywiście. Ale w hybrydach masz wolnossące silniki, więc jest jak jest. Sytuację mógłby uratować zapewne odpowiednio mocny silnik elektryczny ale jakoś to się nie dzieje bo większość hybryd robi się po to żeby oszczędzały a nie, żeby dawały przyjemność z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 3 minuty temu, Ryb napisał(a): Sytuację mógłby uratować zapewne odpowiednio mocny silnik elektryczny ale jakoś to się nie dzieje bo większość hybryd robi się po to żeby oszczędzały a nie, żeby dawały przyjemność z jazdy. Hybrydy bardzo przyjemnie jeżdżą po mieście i po to zostały stworzone. To nie są samochody na autostrady czy górskie drogi czy tam bezdroża. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 15 minut temu, Ryb napisał(a): Sytuację mógłby uratować zapewne odpowiednio mocny silnik elektryczny ale jakoś to się nie dzieje bo większość hybryd robi się po to żeby oszczędzały a nie, żeby dawały przyjemność z jazdy. Hybryda z definicji nie moze miec baterii o duzej pojemnosci-a tych wymaga silnik o odpowiedniej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 1 minutę temu, wlad napisał(a): Hybryda z definicji nie moze miec baterii o duzej pojemnosci-a tych wymaga silnik o odpowiedniej mocy. Jezdziłem note 3gen, silnik spalinowy był tylko do generowania prądu. Świetna kombinacja 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Godzinę temu, wlad napisał(a): Hybryda z definicji nie moze miec baterii o duzej pojemnosci-a tych wymaga silnik o odpowiedniej mocy. Fakt. Godzinę temu, wladmar napisał(a): Hybrydy bardzo przyjemnie jeżdżą po mieście i po to zostały stworzone. To nie są samochody na autostrady czy górskie drogi czy tam bezdroża. Tak i nie. Dla mnie propozycją fajnej hybrydy jest Ford Explorer. Radzi sobie na autostradach i w górach wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 20 godzin temu, delco napisał(a): pomyślałem że moje Volvo przez 140 paliło w granicach 5,8 — 6 l/100 km - to po co diesel? Benzynowe tak podawali? Nam Volvo w dizlu przy 140 to mniej niz 8 nie spali. Ono pali srednio 1,5 l wiecej niz Audi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 2 minuty temu, Rado_ napisał(a): Benzynowe tak podawali? Nam Volvo w dizlu przy 140 to mniej niz 8 nie spali. No nie - diesel 2,0 181 KM - na wloskiej autostradzie przy 130 km/h palil 5,3 a przy 140 km/h w okolicy 6 litrow - ale przyznaje ze to byly prędkości licznikowe - rzeczywiste pewnie byly troche mniejsze. A volvo kolegi z silnikiem 2,4 palilo w tych warunkach 1,5 do 2 litrow wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 4 minuty temu, delco napisał(a): No nie - diesel 2,0 181 KM - na wloskiej autostradzie przy 130 km/h palil 5,3 a przy 140 km/h w okolicy 6 litrow - ale przyznaje ze to byly prędkości licznikowe - rzeczywiste pewnie byly troche mniejsze. A volvo kolegi z silnikiem 2,4 palilo w tych warunkach 1,5 do 2 litrow wiecej XC60 to jednak SUV, więc będzie więcej palił. Zapewne też jest cięższy niż konkurencja (Audi). 2.4D palił więcej przy XC70 niż 2.0noPb w XC60. Tak wiem stara konstrukcja, ale przynajmniej 5cyl miała i choć trochę lepszy dźwięk. 16 godzin temu, ppmarian napisał(a): Ja się mocno zastanawiam czy nie wymienić xc90 na highlandera…. Ile się teraz czeka, skoro na RAV4 to prawie rok ? Ja po V90 przymierzałem się do Highlandera, ale jak tylko wsiadałem to mi przeszło. Nawet już jeździć nie musiałem . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 1 minutę temu, sherif napisał(a): XC60 to jednak SUV, więc będzie więcej palił. Zapewne też jest cięższy niż konkurencja (Audi). 2.4D palił więcej przy XC70 niż 2.0noPb w XC60. Nie dopowiedzialem - pisalem o V70 1 minutę temu, sherif napisał(a): ale przynajmniej 5cyl miała i choć trochę lepszy dźwięk. To prawda - ale dzwiek slychać bylo tylko na postoju i to najlepiej przy otwartym oknie Może mam niemuzyczne ucho ale przy predkościach pozamiejskich nie byłem w stanie rozróżnić silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 10 minut temu, delco napisał(a): No nie - diesel 2,0 181 KM - na wloskiej autostradzie przy 130 km/h palil 5,3 a przy 140 km/h w okolicy 6 litrow - ale przyznaje ze to byly prędkości licznikowe - rzeczywiste pewnie byly troche mniejsze. A volvo kolegi z silnikiem 2,4 palilo w tych warunkach 1,5 do 2 litrow wiecej SUV niestety przy tych prędkościach generuje juz spory opór powietrza. Do 140 jak zauważyłem jeszcze w miarę oszczędnie, powyzej robi się wir w baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 14 minut temu, delco napisał(a): Nie dopowiedzialem - pisalem o V70 Wiem, więc nie ma co porównywać do wyższego auta. 14 minut temu, delco napisał(a): To prawda - ale dzwiek slychać bylo tylko na postoju i to najlepiej przy otwartym oknie Może mam niemuzyczne ucho ale przy predkościach pozamiejskich nie byłem w stanie rozróżnić silników Nie zgodzę się. Przy postoju to klekotał jak każdy diesel. Za to pod obciążeniem pracował deko ładniej . Niestety to nie V8, jak u kolegi w SQ8 - tam słychać te V8 w każdych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Maja Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 3 minuty temu, sherif napisał(a): Niestety to nie V8, jak u kolegi w SQ8 - tam słychać te V8 w każdych warunkach. Jak napisałeś o SQ8, to przypomniało mi się, że tylko jeden jedyny raz siedziałem w aucie, o którym się dowiedziałem że do diesel, jak ten ktoś wjechał do garażu podziemnego, a ja w tym garazu już byłem Zapaszek spalin. To było Audi A8 prezesa, V8 TDI właśnie. Jak jechałem tym autem jako pasażer, sądziłem że to benzyna. Nawet jak to auto odpalał, to w środku nic nie zatrzęsło czy zagrzechotało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 6 minut temu, kravitz napisał(a): Jak napisałeś o SQ8, to przypomniało mi się, że tylko jeden jedyny raz siedziałem w aucie, o którym się dowiedziałem że do diesel, jak ten ktoś wjechał do garażu podziemnego, a ja w tym garazu już byłem Zapaszek spalin. To było Audi A8 prezesa, V8 TDI właśnie. Jak jechałem tym autem jako pasażer, sądziłem że to benzyna. Nawet jak to auto odpalał, to w środku nic nie zatrzęsło czy zagrzechotało. Słychać, że to diesel szczególnie na postoju, ale to chyba jedyny diesel który mógłbym mieć. Ma morze momentu .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja W dniu 8.05.2024 o 18:48, mrBEAN napisał(a): W górach bardzo szybko kończy się pojemność bateryjki hybrydowej i wtedy hamowanie silnikiem wspomaga układ hamulcowy. Tak, ale nie jest tak kolorowo Powierzchnia czołowa wozów różni się dość znacznie, a szczególnie w jeździe autostradowej ma to znaczenie. Patrząc w raporty spalania na AC: T-roc 1.5 TSI: 7,1 l średnio Golf 1.5 TSI: 6,1 l średnio Dane techniczne producenta: T-roc 1.5 TSI: jazda autostradowa 6,5 l Golf 1.5 TSI: jazda autostradowa 6,1 l Spritmonitor T-roc: 7 l Golf: 6,3 l Na podstawie tych danych i życiowych doświadczeń , biorąc pod uwagę głównie jazdę autrostradową, zakładam, że różnica między T-roc, a Golfem to będzie +/- 1l różnicy. Także hybryda ugrała 0,3 l i to ma sens Zjeżdżając ze Szklarskiej ładnie tankowałeś bateryjkę, a śfagier mógł o tym tylko pomarzyć Do tego każde hamowanie itd. A teraz możesz się rozmarzyć i wyobrazić tą trasę w ID7 I mieć zużycie rzędu 17 kWh i jechać ze 3 dni pewnie. Wtedy szwagier by był sprite Hybryda PLUG-IN jest fajna w mieście jak i elektryk , ale na trasie jak widać za 483zł można sporo taniej przejechać na ON czy też PB ( to ok 70-80l w zależności od ceny ) . Jadąc wolno ale jednostajnie ON zużyje 5-5,5L a na PB też da radę wykręcić wynik 6-6,5l , więc taniej niż na elektryku w tym samym czasie a za kilka minut stania na CPN jedziesz kolejne 600-800km . Elektryki mi się podobają jako drugie do miasta , Plug-in bardziej uniwersalne . na trasie hybryda mało się sprawdza mam inny przykład : Octavia IV 1.5TSI 150km , trasa pomorze - góry spalanie 6.5l Vitara 1.4T MH 129km ( +14km z elektryczka ) , ta sama trasa 7.5l , podobne prędkości po górach z kolei O4 spalała ok. 8l , Vitara 6,5l , ale elektryczek "coś" pomagał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.