Komornick Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 To samo dokładnie miałem napisać. Co ciekawe - mam taki sam motorek w 5d. Zrobiłem trasę i powiem tak, czuć różnicę. Przykład: do dynamicznego wyprzedzania zwykle wrzucałem III i bucior. Teraz wystarczy mi IV. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerry370 Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 Astra II Z16SE ...zaślepiłem tydzień temu i jestem zadowolony.Silnik pracuje dużo płynniej ,nie szarpie na niskich obrotach i ma jakby parę koni więcej i to wszystko na benzynce i LPG.Błędów zadnych nie pokazuje choć wcześniej bywało różnie/chodzi o kontrolke błędów kompa/ Blaszkę zrobiłem z puszki po drewnochronie idealnie sie nadaje Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 W zaślepce robiłes otworek na grzybek? Wg. tych zdjęc w pierwszym poscie wygląda na to, że powinna być. Ja założyłem akurat bez tego - nie chce aby mi sie ten EGRek do reszty rozsypał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerry370 Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a. Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i szmatka i cały nagar ładnie schodzi. A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny. Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 > W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje > na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a. > Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem > blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i > szmatka i cały nagar ładnie schodzi. > A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest > OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny. > Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony. > Pozdrowienia no juz troche czasu minelo wiec moze powiecie mi czy po zaslepieniu zauwazyliscie jakies roznice co do spalania paliwka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tstefanowskia Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 Witam! Dlaczego warto zalozyc zaslepka bez EGR ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 > Witam! > Dlaczego warto zalozyc zaslepka bez EGR ??? bo mnie roboty i wiecej miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tstefanowskia Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 > bo mnie roboty i wiecej miejsca Ale rozumiem. Ciekawe co roznica bez EGR. To znaczy lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 > Ale rozumiem. Ciekawe co roznica bez EGR. To znaczy lepszy? IMHO bez roznicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 1.0 12v tez ma tego syfka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiatek19 Napisano 7 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2005 mam problem z zapalającą się kontrolką checkengine. zapala się raczej nie często ale kiedy chce. Samodiagnoza pokazuje kod błędu sondy lambda. Sonde sprawdziłem i napięcia przez nią wskazywane zgadzają się z mądrymi książkami. Czy może w tym maczać paluchy EGR (w pracy silnika nie zauważam wielkich nieprawidłowości). Proszę o pomoc bo nie chcę zmieniać lambdy "w ciemno". Mechanik radzi zmienić ale odpowiedzialności nie bierze. HELP!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2005 > To wielka TEORIA bo co potwierdza mój ostatni test ofkors to TEORIA, ale w wielu przypadkach potwierdzona takie obliczenie jest prawidłowe i z grubsza dokładne inna sprawa, że tabelki na WoA są lekko "nierzetelne" mimo tego, źe żródłem był TIS, znalazły się odstępstwa tzn. inne skrzynie montowane np. w classikach były itede, itepe... generalnie typ skrzyni najłatwiej sprawdzić u siebie "naocznie" przełożenie główne też na skrzyni jest "nabite" ale ciężko jest odczytać, to fakt IMO jesteś przykładem, że dane z Tabeli nie pasują do rzeczywistości w Twoim przypadku i tyle pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dpolak Napisano 21 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2005 mówicie ze w c14nz nie ma erg ?? to jesteście w błędzie , sprawdziłem u kumpla w tym o to silniku z roku 93' i sie okazuje ze on ma a ja nie wiec cholera wie o co tu chodzi , ze jedne mają inne nie , moze on ma dlatego bo ma niebieski kolor auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2005 > mówicie ze w c14nz nie ma erg ?? to jesteście w błędzie , sprawdziłem > u kumpla w tym o to silniku z roku 93' nie może być... jesteś pewien, że to C14NZ? pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
decode Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > Jeśli chodzi o stację, to tankowałem na niej od dłuższego czasu - Jet > we Wrocławiu na Kochanowskiego (w strone miasta). EGR-a nie > zaślepiałem, check zapala się przeważnie po kilku minutach jazdy > ze stałą prędkością obrotową - niezbyt wysoką, ostrzejsze > piłowanie zapobiega temu (i 'kicaniu' też). Aha - przez ostatnie > 3 dni 2 razy zgasł mi na środku skrzyżowania, w czasie redukcji. > Zasmażka O, widzę, że nie tylko ja miałem problemy z pseudobenzynką z tej stacji Nigdy więcej tam nie pojadę, ceny niskie ale równie dobrze można sobie trochę H2O dolać do baku i też taniej wyjdzie. Opel teścia kiedyś po JET-cie stanął na śwaitłach i dłuuugo go musieliśmy prosić, żeby ruszył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 > W zaślepce zrobiłem jeden otworek tylko na grzybek,bo u mnie wystaje > na zewnątrz tzn.nie jest równy z powierzchnią EGR-a. > Zgodnie z instrukcjami z wcześniejszych postów.Zanim założyłem > blaszke oczywiście wszystko wyczyściłem...WD-40 na 10min. i > szmatka i cały nagar ładnie schodzi. > A jeszcze jedno,u siebie nie dawałem silikonu i jak narazie jest > OK,także dla silnika Z16SE sposób idealny. > Zakładałem też u kolesia ale w identycznym motorku i jest zachwycony. > Pozdrowienia jeszcze zdejmij mały wężyk z króćca przepustnicy, cieńszy wężyk co idzie od pokrywy zaworów a w króćcu przetkaj igłą i WD-40 otworek- tzw. kanalik obejściowy przepustnicy http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/przepustnica.html http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egrp.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Witam wszystkich. Słuchajcie ludziska, może ktoś miał podobny problem. Generalnie od jakiegoś czasu borykam się z EGR'em. Najpierw miał sporadyczne zwiechy, po 5 rozruchach kontrolka check engine gasła. Jakiś czas temu siadł na dobre i kontrolka świeciła cały czas. Czyszczenie nic nie pomogło, ale po powenym czasie kontrolka zgasła. Obecnie zapala się co jakiś czas podczas jazdy na wysokich obrotach. Obecnie nie swieci.Dzisiaj z ciekawości odłączyłem EGR i po odpaleniu okazało się, że kontrolka nic nie sygnalizuje??? Właśnie, a chyba powinna świecić prawda? Jeżeli ktoś coś wie w tej kwestii to proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich Astrowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 > Witam wszystkich. > Słuchajcie ludziska, może ktoś miał podobny problem. > Generalnie od jakiegoś czasu borykam się z EGR'em. Najpierw miał > sporadyczne zwiechy, po 5 rozruchach kontrolka check engine > gasła. Jakiś czas temu siadł na dobre i kontrolka świeciła cały > czas. Czyszczenie nic nie pomogło, ale po powenym czasie > kontrolka zgasła. Obecnie zapala się co jakiś czas podczas jazdy > na wysokich obrotach. Obecnie nie swieci.Dzisiaj z ciekawości > odłączyłem EGR i po odpaleniu okazało się, że kontrolka nic nie > sygnalizuje??? Właśnie, a chyba powinna świecić prawda? Jeżeli > ktoś coś wie w tej kwestii to proszę o pomoc. Pozdrawiam > wszystkich Astrowiczów. tego nie sprawdzałem ... czy check zapala się na chwilę po włączeniu zapłonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 19 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Tak. Zachowuje sie normalnie. Tak jak zazwyczaj. Tylko czasami świeci podczas jazdy. EGR wygląda jakby od czasu kiedy próbowałem go czyścić wogóle nie drgnął (ale mogę się mylić). Pytanie jak się zachowuje komputer kiedy stwierdzi awarię EGR'a. Jeżeli go odcina to rozumiem czemu nie zapalił się check po odłączeniu wtyczki, ale czemu co jakiś czas świeci podczas jazdy. Może to jakiś inny błąd? I pytanie jak się zachowa po zamontowaniu nowego EGR'a? Tak w ogóle to dzięki za odzew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emef1304 Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 witam ! czytam i czytam i nie wiem w końcu , zaślepiać czy nie zaślepiać ? proszę kto moze nie podpowie jakie są ,,za,, i ,, przeciw,, dzięki i pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 20 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > witam ! > czytam i czytam i nie wiem w końcu , zaślepiać czy nie zaślepiać ? > proszę kto moze nie podpowie jakie są ,,za,, i ,, przeciw,, > dzięki i pozdrowionka hehe nieśmiertelny wątek powraca znów generalnie więcej jest za niż przeciw właściwie ja nie znam z własnego doświadczenia żadnego przeciw a jaki masz silnik kolego? wypadałoby profil troszkę uzupełnić pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Tak. Zachowuje sie normalnie. Tak jak zazwyczaj. Tylko czasami świeci > podczas jazdy. EGR wygląda jakby od czasu kiedy próbowałem go > czyścić wogóle nie drgnął (ale mogę się mylić). Pytanie jak się > zachowuje komputer kiedy stwierdzi awarię EGR'a. Jeżeli go > odcina to rozumiem czemu nie zapalił się check po odłączeniu > wtyczki, ale czemu co jakiś czas świeci podczas jazdy. Może to > jakiś inny błąd? I pytanie jak się zachowa po zamontowaniu > nowego EGR'a? Tak w ogóle to dzięki za odzew. jeśłi EGR wygląda ze nie drgnał to podejrzewam że masz go wyłaczony ... nie byłeś w ASO ? mi w ASO wyłaczyli EGRa (jest to mozłiwe w silniku Z16SE) i teraz rdzewieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 W ASO byłem jakiś rok temu jak się pierwszy raz check zaświecił. Zrobili diagnostykę, stwiredzili że EGR ma zwiechę, ale narazie jeszcze podziała, a jak siądzie całkiem to za ok 800PLN + robocizna będzie nowy. Skasowali 122pln i tyle. Zastanawia mnie tylko to, że gdyby był wyłączony to check by się co jakiś czas nie zapalał. Zresztą od tamtego czasu (wizyty w aso) jakiś czas było dobrze, potem co jakiś czas się zwiesił, aż ok miesiąca temu siadł na dobre. Załóżmy, że kupię nowy to pytanie czy układ sterujący go będzie obsługiwał czy nie, zwłaszcza że nie reaguje na wyjętą wtyczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > W ASO byłem jakiś rok temu jak się pierwszy raz check zaświecił. > Zrobili diagnostykę, stwiredzili że EGR ma zwiechę, ale narazie > jeszcze podziała, a jak siądzie całkiem to za ok 800PLN + > robocizna będzie nowy. Skasowali 122pln i tyle. Zastanawia mnie > tylko to, że gdyby był wyłączony to check by się co jakiś czas > nie zapalał. Zresztą od tamtego czasu (wizyty w aso) jakiś czas > było dobrze, potem co jakiś czas się zwiesił, aż ok miesiąca > temu siadł na dobre. Załóżmy, że kupię nowy to pytanie czy układ > sterujący go będzie obsługiwał czy nie, zwłaszcza że nie reaguje > na wyjętą wtyczkę. czy odczytywałeś ostatnio błedy i wiesz ze to egr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > czy odczytywałeś ostatnio błedy i wiesz ze to egr? Ostatnio właśnie rok temu. Myślisz, że to może być coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 > Ostatnio właśnie rok temu. Myślisz, że to może być coś innego? moze być cokolwiek jak nie odczytasz, to się nie dowiesz podejdź do prywatnego warsztatu specjalizującego się w Oplach zrobią diagnostykę za pół ceny z ASO niech od razu spradzą czy się otwiera EGR, bo moze w ASO go wyłaczyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekpokemon Napisano 30 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 > 1 - EGR dla C16NZ i C18NZ- sterowany podciśnieniem > 2 - EGR dla X14XE, X16XEL, X16SZ i X16SZR > - sterowany elektrycznie przez ECU > 12 - EGR dla X18XE, X20XEV > i na deser najlepsze > pomysł zaślepiania EGR-a pochodzi od samego GM... > 9 - zaślepka pod (lub zamiast ?) EGR - nr kat. 8 51 926 > stosowana dla 16LZ2 i 16NZ2 A w C16SE też nie ma EGR-a?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > moze być cokolwiek > jak nie odczytasz, to się nie dowiesz > podejdź do prywatnego warsztatu specjalizującego się w Oplach > zrobią diagnostykę za pół ceny z ASO > niech od razu spradzą czy się otwiera EGR, bo moze w ASO go wyłaczyli Wreszcie się wybrałem do mechanika. Egr, egr i jeszcze raz egr. Co do tego że się nie świeci check engine po odłączeniu wtyczki, to mówił że często takie przypadki spotyka. Po prostu najwidoczniej lepiej reagują na błędy niż na całkowite odłączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 Witam, przebrnąłem przez cały wątek i doszedłem do wniosku że u mnie też czas zaślepić EGR- jeszcze jest sprawny ale po tym jak zachowuje się autko widać że jego czas już nadchodzi:) w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy w Astrze G przy silniku X20XEV zaślepienie dobrego EGR może spowodować zaświecenie się CE- jeżeli tak czy ewentualnie jakieś dodatkowe rzeczy trzeba zrobić by zapobiec zapaleniu sie kontolki 2. Czy po zaślepieniu Egr-a muszę resetować kompa przez odłączanie akumlatora bądź jechać na regulacje instalacji gazowej Z góry dzięki z odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 1. Może, ale nie musi. 2. Czyżbyś w tym pięknym silniczku miał LPG II generacji? Jeśli tak (to mu współczuję) to musisz jechać na regulację po zaślepieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masmisza Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Dzięki za odpowiedź. A co do instalacji to gdzieś zniknął podpis pod profilem dlatego ni pisałem rodzaju:) Mam instalkę LandiRenzo IV gen OMEGAS- wiec jak mam rozumieć skoro przy II generacji konieczne jest ustawianie to przy IV już nie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke31 Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Powiem tak. Mój egr nawalał już od dłuższego czasu i w zasadzie check świecił non stop. Czasami mu się gasło (check enginowi). Nie wiem w jakiej pozycji się blokował ale auto wyraźnie miało mniej mocy. Kilka tygodni temu kupiłem w końcu nówkę na allegro (ok. 240zł) zamontowałem (bez zaślepiania) i fura odzyskała dawną moc. Stwierdziłem, że hromole, nie zaślepiam. A jak mi się za rok zepsuje to kupię nowy . Tak więc, ani nie polecam zaślepiania, ani nie odradzam. Proponuję żeby każdy poeksperymentował we własnym zakresie. Zepsuć nic się nie zepsuje, a może lepiej pójdzie. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 A ja proponuje wszystkim experymenty Zaslepic, tu mala uwaga sprawdzic jak grzybek wystaje i ewentualnie ten otwor jeden musi byc, drugi zaslepiony. Moja blaszka z piwa Zywiec ma 1,5 lub wiecej lat i nie ma przepalenia. Dlaczego, Ci co maja komputer pokladowy zobacza oszczednosci paliwa, Ci co nie maja musza kombinowac z nalewaniem do full zbiornika. Denerwowala mnie pomaranczowa lampka jak dawala w nocy, zakupilem Emulator EGR i mam spokoj, ale oszczednosci zostaly przy obecnych cenach paliwa dosc duze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kostrzo Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > A jak mi się za rok zepsuje to kupię nowy . Tak więc, ani nie polecam zaślepiania, ani nie odradzam. A ja proponuje niezdecydowanym rozebranie dolotu i zobaczyć ile sadzy dostaje się przez zawór EGR do kolektora i dalej. Ewentualnie można fotki wyszukać w sieci. Co do spalania to różnie mi wychodziło ale przeważnie troszkę mniej z działającym EGR. Testowałem na tempomacie na odcinku 9km, a dane odnośnie spalania z kompa pokładowego więc takie sobie. Różnica w spalaniu jaka mi wyszła średnio na 100/km max 0,4 L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Skoro na odcinku 9 km zarobiles 0,4l to na 100km bedziesz mial 4 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawo Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Bo raz jechał w mieście, a drugi raz poza. :D Mi kiedyś Astrolot F, X14XE sedan, spalił 5,5 l / 100 km. I co ? Łyso ? Przejechałem wtedy jakieś 350 km, z prędkością 100 - 110 km/h. Sprawdzone tankowaniem pod korek. To taki mały offtop. A co do EGR, to w obecnej G jest on zaślepiony i zemulowany. Swego czasu jego uszkodzenie, a raczej zacinanie się doprowadzało do gaśnięcia silnika w najmniej oczekiwanych momentach co mnie przyprawiało o mocne ściskanie kierownicy. I akurat check nie zaświecał się. Klawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 > Bo raz jechał w mieście, a drugi raz poza. :D > Mi kiedyś Astrolot F, X14XE sedan, spalił 5,5 l / 100 km. I co ? Łyso ? Moge napisac ze w tej chwili komp pokazuje 5,4l/100km Ale to za trase poza miastem, wioskami, zero ruchu. Wiec lyso mi nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Messer Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > hehe > nieśmiertelny wątek powraca znów > generalnie więcej jest za niż przeciw > właściwie ja nie znam z własnego doświadczenia żadnego przeciw > a jaki masz silnik kolego? > wypadałoby profil troszkę uzupełnić > pozdr. > Azja moja astra z16xe miala juz 2 nowe (zamienniki) egry i jeden oryginal po regeneracji. jak padnie - zaslepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuka Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 A tak z ciekawości na stronie http://www.verboom.net/info/speedster/20070729/index.html jest schemat emulatora EGR. Sprawdzał już go ktoś z X16XEL? Tak przy okazji - tam jest mowa o zaślepce EGRa markowanej by GM Kojarzy ktoś takową dla X16XEL? Tak aby zawór całkiem wyrzucić. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 Raczej nie bo schemat zaczerpnięty jest z Z22SE forum i dotyczy tego silnika. Poszukaj postu kol. krzycho82. On założył sobie emulator a zaślepki są w sprzedaży na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > Powiem tak. Mój egr nawalał już od dłuższego czasu Akurat w twoim silniku można EGRa wyłączyć programowo. Jedziesz do kogoś kto ma TECHa i umie sie nim poslugiwać, 10 minut i po problemie. W ASO chcą za to ok 120zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 2 Maja 2015 Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu więc znalazłem ten przy pomocy szukajki. "Chyba" mam problem z EGRem w x16xel (tylko,że w VB), na początku zapalił się check - błąd 1405 ( Uszkodzenie zaworu EGR). Postanowiłem go wyciągnąć i zaślepić, tak i zrobiłem. Spokój był na miesiąc czas po tym znowu zaświecił mi się check sprawdziłem błędy i oprócz 1405 pojawił się jeszcze 0400 (Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR). Znowu wykręciłem zawór i postanowiłem go porządnie wyczyścić i nasmarować cały grzybek i ten trzpień od niego. Po wszystkim wyglądał jak nowy, założyłem go z powrotem z podkładką zaślepiającą i po dwóch dniach check znowu się pokazał i te same błędy. Samochód jeździ bez najmniejszej różnicy, tak samo przyśpiesza, takie samo spalanie, odpala na dotyk. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu check znika a pojawia się tylko w pewnym momencie. Na biegu 4 i 5, przyśpieszam do ponad 2500rpm jadąc tak chwile, puszczam gaz i wywala check, na trzecim biegu pojawia się to samo dopiero po 3000rpm. Na 1 i 2 jest OK. Przy czyszczeniu EGRa zaniepokoiła mnie jedna rzecz, gdy go potrząsałem słychać było "luz" na grzybku, choćby ten trzpień był luźny i leciutko sie przesuwał potrząsając go. Nie wiem czy to może świadczyć o uszkodzeniu zaworu czy tak ma być. Jest możliwość sprawdzenia z pomocą TECH2 poprawnego działania zaworu? Czy jest sens kupić EGR ze szrotu i go podmienić mając nadzieję,że jest dobry? I czy taki zawór od razu zaślepić? Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem i nie ma chaosu w tym co napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Jakies sugestie? Mozecie odrobine wiecej napisac? Do dzisiaj dalej przy takiej samejjezdzie wyskakuje check. Wiecej bledow poki co nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Mam ten sam silnik tyle że w Astrze F. Zawór EGR wywaliłem, zamontowałem zaślepkę oraz emulator zaworu EGR. I już mi check nie wywala błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Czy w X17DTL jest możliwość usunięcia EGR z ECU ? Lub jakies inne rozwiązanie? Dzwoniłem do zaprzyjaźnionego serwisu Bosch-a i powiedzieli mi, że u mnie sie nie da. Prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Nie mam bladego pojęcia. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpyrek Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Co to jest ten emulator egr? Idzie to kupic czy trzeba sobie wydrutowac samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 W tym silniku ECM sprawdza "kontrolnie" działanie EGR poprzez chwilowe otwarcie na 99% i pomiar zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym, robi to z reguły przy dużej prędkości na 4, 5 biegu, podczas hamowania silnikiem, aby nie stwarzać zagrożenia na drodze.... Z tego wynika, że zaślepić można, ale MUSI być wpięty emulator, który oszuka ECM, aby nie wywalał błędu 1405. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > Mam ten sam silnik tyle że w Astrze F. Zawór EGR wywaliłem, zamontowałem zaślepkę oraz emulator > zaworu EGR. I już mi check nie wywala błędu. Dokladnie tak.Do silnika x16xel po zaślepieniu EGR-a trzeba założyć emulator i problem zapalającej sie kontrolki CE przestanie istnieć EDIT Szkoda tylko, że nigdzie nie idzie dokupic 5pinowej wtyczki pasujacej do fabrycznej kostki p&p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.