Skocz do zawartości

Octavia III cennik PL


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> Zasłużona czy nie, ale na pewno tak samo pozycjonowana w VAG jak Chevrolet w GM. Czy nie?

ja tylko wiem że Chevy ma i miał Corvette a Skoda Skodę 110R (z całym szacunkiem) - więc jednak z marek to wole Chevy bez zastanawiania się nad pozycjonowaniem w koncernie bo nie o tym rozmawiamy. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na forum Fiata Bravo kiedyś czytałem jak jeden pacjent kupił Bravo i dostał zimówki gratis i 1000

> zł bo za GOTÓWKĘ Panie kupował.

> Jak się okazało, że reszta wydębiła po 15-18 % rabatu, to było niedowierzanie, a potem płacz

ja na Bravo wytargowałem 4 tys. rabatu, a za zimówki już płaciłem. zlosnik.gif Nie płaczę nad tym jak ktoś się chwali w internecie ile dostał rabatu. Ja też mogę w sumie napisać cokolwiek hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tylko wiem że Chevy ma i miał Corvette a Skoda Skodę 110R (z całym szacunkiem) - więc jednak z

> marek to wole Chevy bez zastanawiania się nad pozycjonowaniem w koncernie bo nie o tym

> rozmawiamy.

ale ten Chevy to miał Espero a nie Corvette hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ten Chevy to miał Espero a nie Corvette

To samo miałem napisać, ale nie wiedziałem jak trafnie to ująć ok.gifhehe.gif. Cruze nawet produkują w tej samej fabryce i czuć w nim pracę tego samego zespołu od projektantów po końcowy montaż zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś ten sam silnik w Yeti w składzie 2+2 i box, licznikowe 140 km/h (czyli ciut powyżej 130)

> regularnie na PL,CZ, A autostradach pokazuje mi okolice 10,6 .... W to że aerodynamika Octavii

> zarobi 3 litry zwyczajnie nie wierzę.

Bo 1.2 TSi to fajny silnik do jazdy miejsko-podmiejskiej, pali w takich warunkach mało i ma przyjemna charakterystykę. A na autostradę średnio się nadaje, o czym jako właściciel z pewnością wiesz.

To dobry silnik do Fabii, Rapida i Roomstera, w Yeti i w Octavii jest "na styk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 120-130 spokjnie zmieścisz się w takim przedziale

90 km/h to też jest "do 120-130".

Dość często używam tego silniczka - w mieście zejście poniżej 8,5 to wyczyn, jest bardzo oszczędny przy jeździe stałej prędkościami 70-90 - wtedy rzeczywiście można 5 zrobić, powyżej 120 na autostradzie wskakuje na 10 i trzyma. Do jazdy z rozsądnymi prędkościami autostradowymi się nadaje, ale powyżej licznikowego 140 opada z sił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Espero to był naprawdę świetny, trwały i solidny samochód. Poza odpornością na korozję. Więc to

> chyba akurat na plus

ale odróżniasz wyrafinowanie techniczne Espero od Corvety? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na autostradę średnio się nadaje,

Nie, wręcz przeciwnie - daje radę pod warunkiem jazdy tą autostradą jak cywilizowany człowiek, czyli zapinamy na licznik 140 km/h i jedziemy. GPS pokazuje wtedy jakieś 132-134, więc jest OK.

Nie nadaje się do jazdy agresywnej, "szybko ale bezpiecznie" - bo dynamikę ma jaką ma, ale na autostradzie nie jest ona kluczowa.

Mam kolegę, który jeździ bardzo dużo autostradami, ma Superba 1,9 TDI 105 KM i wbrew pozorom jest zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biednemu wiatr w oczy

> Ładnie

Na Fabie SE daja 25% na dzien dobry, plus pewnie troszke do urwania przy dalszej negocjacji:

Fabia 1.2 SE

A tu masz liste Skodzianek z 0% VAT (w UK 20%)

Quote:

0% VAT model inclusions: Fabia S, GreenLine II, SE (Fabia Hatch SE 1.2 12V 69PS model not included), SE Plus, Elegance, Monte Carlo, vRS and Scout. Roomster S, GreenLine II, SE, SE Plus and Scout. Octavia S, SE, SE Plus, vRS, vRS Blackline, GreenLine II, Elegance and L & K. Superb Hatch S, SE, SE Plus and Elegance (including L & K). Superb Estate S, SE, SE Plus, Outdoor and Elegance (including L & K) petrol models only.

0% APR representative model inclusions: Fabia Elegance and Scout. Roomster Scout. Octavia Elegance and L & K. Superb Hatch Elegance (including L & K). Superb Estate Elegance (including L & K) petrol models only.


Po takiej promocji Superb S z dolozonymi np. przyciemnianymi szybami staje sie drozszy od wypasionego Elegance hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale odróżniasz wyrafinowanie techniczne Espero od Corvety?

Cruze to już inna bajka.

GM całkowicie przejął Daewoo. Teraz to się nazywa GM Korea Corp.

Chevrolet to najlepiej sprzedająca się marka GM - w 2012 r. sprzedano prawie 5 mln Chevroletów, z czego najwięcej właśnie Cruze - 755 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, wręcz przeciwnie - daje radę pod warunkiem jazdy tą autostradą jak cywilizowany człowiek,

> czyli zapinamy na licznik 140 km/h i jedziemy. GPS pokazuje wtedy jakieś 132-134, więc jest

> OK.

> Nie nadaje się do jazdy agresywnej, "szybko ale bezpiecznie" - bo dynamikę ma jaką ma, ale na

> autostradzie nie jest ona kluczowa.

> Mam kolegę, który jeździ bardzo dużo autostradami, ma Superba 1,9 TDI 105 KM i wbrew pozorom jest

> zadowolony.

Masz rację, do takiej jak nazywasz cywilizowanej jazdy się nadaje. Ale przy jeździe autostradowej pali więcej niż by można się spodziewać, znając jego oszczędność w jeździe miejsko-podmiejskiej.

Dobry silnik do jazdy na co dzień. Na wakacje gorzej, ale na wakacje jedzie się 1-2 razy w roku, więc można przeżyć.

Jestem bardzo ciekaw, czy długoterminowo ten silnik okaże się warty zakupu. Czy 1.2 TSI z przebiegiem 150-200kkm będzie bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lipa to ceny - auta bez silnika w kosmicznych cenach

Ciii shhh.gif

Przecież w gazecie napisali, że jest tak dobra jak audi, więc ceny są wręcz okazyjne. hehe.gif

Gdzie tam takiej prestiżowej marce jak skoda do tanich chevroletów czy "francuzów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciii

> Przecież w gazecie napisali, że jest tak dobra jak audi, więc ceny są wręcz okazyjne.

> Gdzie tam takiej prestiżowej marce jak skoda do tanich chevroletów czy "francuzów".

Ale wlasnie na tym to polega - gazety pisza, i pozycjonuja auto wyzej/nizej. Bo taka Honda czy VW teoretycznienie maja powodu by stac wyzej niz np. Mazda.

W takim UK Skoda stoi na pewno wyzej niz Fiat czy Chevy. Mysle, ze sa na podobnym szczebelku jak Ford czy VX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 90 km/h to też jest "do 120-130".

> Dość często używam tego silniczka - w mieście zejście poniżej 8,5 to wyczyn, jest bardzo oszczędny

> przy jeździe stałej prędkościami 70-90 - wtedy rzeczywiście można 5 zrobić, powyżej 120 na

> autostradzie wskakuje na 10 i trzyma. Do jazdy z rozsądnymi prędkościami autostradowymi się

> nadaje, ale powyżej licznikowego 140 opada z sił.

przy 70-90 to i 1.6 jest oszczedny. Jechałem kiedyc vectrac B po lifcie z 2.0 136km i w trasie jadac przez wikeszosc ok 80-90 spalila 6.6l na 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś ten sam silnik w Yeti w składzie 2+2 i box, licznikowe 140 km/h (czyli ciut powyżej 130)

> regularnie na PL,CZ, A autostradach pokazuje mi okolice 10,6 .... W to że aerodynamika Octavii

> zarobi 3 litry zwyczajnie nie wierzę.

Trudno oszacować, ale uważany za mało oszczędny (przynajmniej dzisiaj) 1,6 8v w Golfie pali w takich warunkach ok. 9, mamy więc półtora litra.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno oszacować, ale uważany za mało oszczędny (przynajmniej dzisiaj) 1,6 8v w Golfie pali w

> takich warunkach ok. 9, mamy więc półtora litra.

takie porównania są bezsensu, golf z boxem na dachu? i przede wszystkim jaką ma wysokość golf a jaką yeti...

a tak w ogóle to zmieniając stilo na octe wpadłem z deszczu pod rynne, dalej mam auto marki wyśmiewanej 270635636-JUMP2.gif

Loża prześmiewców octy III jest.. nie określę może, ale wyśmiewać coś czego nie da się zobaczyć na drodze ani nie ma żadnych liczby jest facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd ten box?

> Miałem na myśli golfa bez udziwnień przy 140 km/h.

zobacz na co odpisywałeś i o jakich warunkach jazdy dla yeti pisał kolega noras, prędkość 140km/h 4 osoby, zapakowany i box na dachu... dopakuj tak golfa i wtedy porównuj spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To będzie już na pasku, czy dalej z łańcuchem z gumy?

Pasek, który niby ma wytrzymać ponad 200kkm, ale jak będzie to kto wie? zlosnik.gif

Ta wypowiedź poniżej nie tyczy się Twojej osoby, lecz tych który wcześniej napisali takie sądy wink.gif

A jakie ma znaczenie pozycjonowanie? Tak auto świat powoduje kult niemieckiej motoryzacji, a ludzie nie mają swojego zdania tylko wszystko przyjmują za aksjomat facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pali więcej niż by można się spodziewać, znając jego oszczędność w jeździe

Ok. 100 - 120 KM w takich warunkach tyle spali. Wcześniej w takich warunkach Rezzo (2.0 16V 121 KM) ok. 13 -15 l lpg - czyli w 11-12 benzyny pewnie by się zmieściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na Bravo wytargowałem 4 tys. rabatu, a za zimówki już płaciłem. Nie płaczę nad tym jak ktoś

> się chwali w internecie ile dostał rabatu. Ja też mogę w sumie napisać cokolwiek

Ale tu nie chodzi o to, że ktoś napisał, tylko ja też miałem 3 lata temu propozycję minus 18% od cennika niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś ten sam silnik w Yeti w składzie 2+2 i box, licznikowe 140 km/h (czyli ciut powyżej 130)

> regularnie na PL,CZ, A autostradach pokazuje mi okolice 10,6 .... W to że aerodynamika Octavii

> zarobi 3 litry zwyczajnie nie wierzę.

Yeti + box i masz odpowiedź.

Sam box przy takiej prędkości potrafi już dołożyć 2 litry.

Różnica między kioskiem Yeti, a Octavią to kolejny 1 litr i już robi się sensownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 70-90 to i 1.6 jest oszczedny. Jechałem kiedyc vectrac B po lifcie z 2.0 136km i w trasie

> jadac przez wikeszosc ok 80-90 spalila 6.6l na 100

A 1.2 TSI spali maksymalnie 5,0 więc różnica chyba jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 TSI? 5 litrów? Maksymalnie? wg mnie zbyt dużo tu optymizmu.

Mały słaby silniczek w ciężkiej budzie i nie ma szans na niskie spalanie a ludzie łykają jak młode pelikany facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz na co odpisywałeś i o jakich warunkach jazdy dla yeti pisał kolega noras, prędkość 140km/h 4

> osoby, zapakowany i box na dachu...

Fakt, nie zauważyłem, że Yeti z boxem.

> dopakuj tak golfa i wtedy porównuj spalanie.

Ale w tej sytuacji różnica 3 litrów w spalaniu robi się jeszcze bardziej prawdopodobna, w przecież głównie o to chodziło: czy 3 litry różnicy w spalaniu mogą być skutkiem aerodynamiki, a nie czy Golf spali mniej. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elegance 2.0TDI za DZIEWIĘĆDZIESIĄT DWA tysiące? Płaczę ze śmiechu. Aż mnie brzuch boli.

W tych pieniądzach można dostać zdecydowanie lepsze 3 letnie auto dobrej klasy.

Aha, za 92.000 pewnie nie ma metalica i autoalarmu... i kilku innych rzeczy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 1.2 TSI spali maksymalnie 5,0 więc różnica chyba jest ?

no jest, nie ma co porownywac 1.2 do 2.0 wink.gif, moj 2.5 spalil (raz grinser006.gif) deko wiecej przy tych parametrach (AFAIR 6,7 ) co podal kolega post wyzej, wiec jadac w takich warunkach prawie wszytskie auta malo spala ok.gif

Z drugiej strony jak sie bedzie cisnac takim silniczkiem w wiekszym aucie to i tak malo nie spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrzac na ceny uzywanych skod to VX jej do piet nie dorasta .moze z wyjatkiem zafiry.

To zobaczymy jak to sie bedzie ukladac za kilka lat i ile taka Skoda co kosztuje te 90kzl z dieslem + dodatki bedzie kosztowac w przyszlosci. Wiadomo im auto tansze, ubozsze, prostrze i popularne tym lepiej trzyma cena. Moze jeszcze + opinia, trend na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mały słaby silniczek w ciężkiej budzie i nie ma szans na niskie spalanie a ludzie łykają jak młode

> pelikany

Odpowiedz na jedno proste pytanie, jeździłeś, że tak kategorycznie się wypowiadasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiektywizm

Wiesz, według użytkowników TDI palą 3 litry w mieście, a na trasie trzeba z nich odpompowywać paliwo.

Używam 1,2 TSi i 1,9 TDi i doskonale wiem ile jest prawdy w opowieściach użytkowników. Każdy okazyjnie kupił największą okazję na świecie, która się w ogóle nie psuje i produkuje paliwo.

Ktoś tu dobrze napisał - w mieście jest OK, na autostradzie zaczyna dużo palić - ale raczej ktoś robiący 100 kkm rocznie nie kupi 1,2 TSi, więc to całkiem niezłe rozwiązanie do dość popularnego modelu eksploatacji - miasto, a 2-3 razy w roku dłuższy wypad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obiektywizm

No taaak, napisałeś MAKSYMALNIE 5l, a z samego raportu wynika, że MINIMALNE jest 5,1l. Tak czy siak - nie chcę się czepiać, ALE pozwolę sobie wtrącić o silniku 1,2TSI 105KM.

Rok temu mój Tata zakupił sobie nową Fabię II z takim właśnie silnikiem. Z racji tego, że jest raczej minimalistą, zdziwiło mnie, że skonfigurował sobie to auto na bogato. No, ale do rzeczy - samochód jest super pod każdym względem i złego słowa nie powiem. Natomiast nie jest auto, które pali "max 5l". W ruchu podmiejskim przy emeryckiej technice schodzi do 5,2, z kolei jak "mu się trafi czerwone światło" to skacze do 5,8. Sam trochę nią jeździłem i wg mnie realne, bezstresowe spalanie to 6l. Oczywiście można np. zrobić w trasie 5,5l, ale to już jest jazda dla sztuki, czyli "nie będę wyprzedzać tego tira, bo mi średnia skoczy"*

*Auto jest z pakietem na bezdroża, tj. podniesione, chyba o 1,5cm, ciekawe czy ma wpływ na końcowy wynik.

Zatem, jeśli dobrze kombinuję, to w większej Octavii spalanie winno być ciut większe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zobaczymy jak to sie bedzie ukladac za kilka lat i ile taka Skoda co kosztuje te 90kzl z dieslem

> + dodatki bedzie kosztowac w przyszlosci. Wiadomo im auto tansze, ubozsze, prostrze i

> popularne tym lepiej trzyma cena. Moze jeszcze + opinia, trend na rynku.

tylko widzisz-w moim rejonie 5-letnia octavia kosztuje sporo wiecej niz passat z tym samym silnikiem.wiec opinia raczej nie ma tu nic do rzeczy-bo VW tez mozna rzecz jedzie na legendzie.VW pracowal na swa opinie ze 40 lat a skoda tylko 15.

z tego co pamietam to superb kombi jest najlepszym kombi w UK a skoda octavia najlepszym wyborem cena/jakosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.