jarecki76 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 a teraz drugi załącznik od castrola dla silnika z14xep obie specyfikacje GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 czy ktoś z Kolegów śmiga na nim ? ale to już tańszy będzie MOBIL 1 New Life 0W40, na którym jeździ jeden z forumowiczów trzeba coś wybrać jutro ryzyk fizyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > fakt zimnymi rankami przy odpalaniu mam wrażenie że silnik coś boli, ale zaznaczam, że nie mam > porównania, zaleję lotosem to będę miał porównanie. A znalazłem taką wyszukiwarkę olejów i z niej wynika że do 1.4XEP jednak jest zalecany 5w30 http://www.shell.pl/home/page/pol/produc..._lubematch.html Producent OPEL Model Astra 1.4 16V, GTC (Astra H - Z14XEL/XEP - 66kW) Silnik P Rok 2004-2009 ProducentOPELModelAstra 1.4 16V, GTC (Astra H - Z14XEL/XEP - 66kW)SilnikPRok2004-2009 Nowe wyszukiwanieDrukujZastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr) Silnik (P) Premium HELIX ULTRA AG 5W-30 3.5 Standardowy HELIX ULTRA AG 5W-30 Częstotliwość wymian oleju Silnik Miesiące min. 12 Miesiące max. 24 Km min. 30000 Km max. 30000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fortalicjum Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > na LOTOSIE SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40, czy na LOTOSIE Quazar 5W40 śmigasz? LOTOSIE SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 nie miałem czasu kupić oleju a Twoja propozycja jest godna uwagi, jeśli cena będzie znośna, na codzień użytkuję diesla służbowego który jeździ właśnie na shelu 5w30, nawet do głowy mi nie przyszło że może spełniać zalecenia GM-owskie, ale jazda pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > LOTOSIE SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40 dzięki masz twinporta 1,4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fortalicjum Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > dzięki masz twinporta 1,4 ? Z16XEP twinport ten gorszy, ze szklankami i paskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Z16XEP twinport > ten gorszy, ze szklankami i paskiem I co on ma lepsiejszego od GM Dexos 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fortalicjum Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 > I co on ma lepsiejszego od GM Dexos 2? nie twierdzę ze jest lepszy. Ale mogę zadac przewrotne pytanie - co ma gorszego? Poza tym że i tak olej zawsze wymieniam co 10tys km a nie co 30tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 > nie twierdzę ze jest lepszy. Ale mogę zadac przewrotne pytanie - co ma gorszego? Poza tym że i tak > olej zawsze wymieniam co 10tys km a nie co 30tys Nie powiedziałem, że ma być gorszy. Chodzi mi o to, że niektórzy zachwalają jakieś tam oleje i chciałbym wiedzieć czy warto zmienić. Ja żeby zmieniać co 30k, to bym musiał zmieniać co 2 lata, więc raczej będę zmieniał co rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 > ten gorszy, ze szklankami i paskiem nie podzielam opinii że 1,6 twinport jest gorszy, raczej droższy w eksploatacji, lae to też kwestia trafienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fortalicjum Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 > nie podzielam opinii że 1,6 twinport jest gorszy, raczej droższy w eksploatacji, lae to też kwestia > trafienia. fakt, jest dynamiczny i malo pali. Przestaje byc wesolo gdy trzeba "wyregulowac" zawory. W najbliszym czasie pozbywam sie sie tego badziewia i wracam do fiata. Oczywiscie benzynowego. o dieslu nie chcę slyszec. na moja negatywną opinię o tym aucie skladają sie takze inne czynniki. Auto rocznik 2006, trzeszczy wszytsko, mam go od nowosci. Lakier miekki, (argument o ekologoicznych lakierach do mnie nie trafia bo mamy w firmie fiaty z przebiegami 300-400tys, myte na automatach i sa w lepszym stanie). Mam dosc opla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 A ja jeżdżę od jakiegoś czasu na MIDLAND (dawniej Quaker State) Avanza 5W-40, który spełnia m.in. wymagania GM-LL-B 025 Problemów nie odnotowałem. k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 4 Października 2011 Udostępnij Napisano 4 Października 2011 u mnie nic nie trzeszczy mam od nowości rocznik 2008 50 tys km pali czy zima czy lato od ręki za to wkurza mnie silnik bo jest za słaby ale głównie przy ruszaniu poza tym i głośny jestem przyzwyczajony do wyższych standardów tutaj dałem d.. z wyborem. Mam metaliczny lakier i uważam że jest dobry chociaż szału nie ma (skoda ma lepszy) , ale ocynk ponadprzeciętny (grubo nałożyli - co widzę na zdartych krawędziach drzwi, które mimo 2 lat nie rdzewieją w miejscach poździeranego lakieru) Podstawa to dobry diesel w tym samochodzie najlepiej 1,7 cdti 1,6 twinport mimo wad o których piszesz został bardzo dobrze oceniony przez ADAC o ile dobrze pamiętam. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Witam Zastanawiam się nad zmianą oleju z Mobil S 10w40 na Shell Helix HX7 (PLUS) 10W/40 a to dla tego, że podczas rozruchu na zimnym kompensatory klepią około 20 sekund i wydaje mi się to trochę długo, inne auto z zalanym Lotosem klepie z 10 max i to punto z przebiegiem 400 tys warto się bawić czy zostać przy Mobilu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 > warto się bawić czy zostać przy Mobilu? jak u mnie klepały na lotosie 10w40 to zmienilem na motula 5w40 8100 i teraz klepią przez 2 sekundy jak olej już parę km "zrobi" na świeżo zalanym jest cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2011 zalałem twinporta castrolem 0w30 i kurna śmiga aż miło praca silnika się wyraźnie kulturalniejsza zrobiła (zobaczymy jak będzie dalej) ale rok temu zaraz po zalaniu 5w30 GM było źle. (prze 2 lata lali mi w ASO) Jeżeli dalej tak będzie to z czystym sumieniem polecam tego castrola do twinporta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 > zalałem twinporta castrolem 0w30 i kurna śmiga aż miło praca silnika się wyraźnie kulturalniejsza > zrobiła (zobaczymy jak będzie dalej) ale rok temu zaraz po zalaniu 5w30 GM było źle. (prze 2 > lata lali mi w ASO) Jeżeli dalej tak będzie to z czystym sumieniem polecam tego castrola do > twinporta. Fabrycznie mam zalanego Mobilem1 0w40 i też się zastanawiałem nad zmianą właśnie na 0w30 - czekam na dalsze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A co to za olej - ktoś miał już stycznośc z nim? http://allegro.pl/show_item.php?item=2259620587 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Czy w Astrze H 1,4 (z14xep) z przebiegiem 45kkm mogę zastosować olej syntetyczny Mobil 1 5w-50? Stosowałem taki w poprzedniej Astrze (G, 1,4) i pozostało mi świeże 3 litry. Dokupiłbym 1 litr i miałbym olej do wymiany (po prostu szkoda mi nie wykorzystać tego oleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 > Czy w Astrze H 1,4 (z14xep) z przebiegiem 45kkm mogę zastosować olej syntetyczny Mobil 1 5w-50? > Stosowałem taki w poprzedniej Astrze (G, 1,4) i pozostało mi świeże 3 litry. Dokupiłbym 1 litr > i miałbym olej do wymiany (po prostu szkoda mi nie wykorzystać tego oleju). Jezdzilem na takim ale opel jednak zaleca najwyzej W40 przy W50 silnik sie meczy, ten olej jest za gesty. Po zmianie na 5W40 odczuwalnie silnik lżej pracuje, latem jeszcze ujdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Witam, powstał mit czyszczących właściwościach oleju Lotos, chciałbym go potwierdzić. 5 wymian oleju temu przeszedłem z 15W40 na 10W40 na GM przy wymianach uszczelki pod kapą było średnio atrakcyjnie, po dwóch wymianach przeszedłem na Lotosa i po 3 wymianach i zdjęciu pokrywy wałka rozrządu wnętrze wyglądało tak: Silnik po przejechaniu 260000 km, sam wałek jest oryginalny. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Dziwne, u kolegi rozbieraliśmy silnik x20xev który latał na lotosie quazar i straszny szlam jest nie do zmycia. silnik ma 260k km i ma już dosyć , stracił ciśnienie oleju na wałkach i panewki korbowodowe też się już kończą. Jeśli ktoś chce zobaczyć to mogę wrzucić zdjęcia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Dziwne, u kolegi rozbieraliśmy silnik x20xev który latał na lotosie quazar i straszny szlam jest > nie do zmycia. silnik ma 260k km i ma już dosyć , stracił ciśnienie oleju na wałkach i > panewki korbowodowe też się już kończą. Jeśli ktoś chce zobaczyć to mogę wrzucić zdjęcia > silnika. to sie nie pytaj tylko wrzucaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > to sie nie pytaj tylko wrzucaj Nie wiem czy tutaj było, ale wrzucam zdjęcie silnika od nowości zalewanego Castrolem SLX: A tutaj Corolla z przebiegiem 96kkm: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 To ja trochę zamieszam: W 2005 roku kupiłem to auto, olej wymieniam co roku po zaświeceniu Insp: - Lotos syntetyk 5W40 - 2 wymiany, brał olej - Castrol Magnatec GTX 10W40 - 2 wymiany, dalej brał olej - GM 10W40 - 3 wymiany (dzisiaj właśnie zmieniałem), branie oleju 2x mniejsze, z tego powodu zachodziła obawa, że olej zasyfia silnik (zatyka nieszczelności) i będą kłopoty, ale... tak wyglądało pod pokrywą wałków rozrządu równo rok temu: Więc nie ma powodów do obaw. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Mój po 340tyś. wygląda tak samo . I jeszcze silniczek M54B25, który mam pod opieką serwisową, na Lotosie 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Mój po 340tyś. wygląda tak samo . > I jeszcze silniczek M54B25, który mam pod opieką serwisową, na Lotosie 10W40. Lotos ZTCP ma dość wysoki TBN, to by świadczyło o czystości silników zalanych tym olejem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Nie wiem czy tutaj było, ale wrzucam zdjęcie silnika od nowości zalewanego Castrolem SLX: > A tutaj Corolla z przebiegiem 96kkm: Ja cię kręcę. Nie wygląda to ciekawie Ten Castrol SLX to mineral czy syntetyk ? Jakie ma oznaczenia (parametry) ? Jakie to auto/silnik/przebieg ? PS Zalałem ostatnio furaka (druga wymiana od nowości) Castrolem EDGE 0W/30 ale widzę (i słyszałem już parę opinii o powstających osadach) że będę musiał chyba przy następnej wymianie przejść na Mobila 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 Wygląda jakby świezo składany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Ja cię kręcę. > Nie wygląda to ciekawie > Ten Castrol SLX to mineral czy syntetyk ? > Jakie ma oznaczenia (parametry) ? > Jakie to auto/silnik/przebieg ? > PS > Zalałem ostatnio furaka (druga wymiana od nowości) Castrolem EDGE 0W/30 ale widzę (i słyszałem już > parę opinii o powstających osadach) że będę musiał chyba przy następnej wymianie przejść na > Mobila 1. Syntetyk 5W30 z tego co się dowiedziałem. Swojego czasu fabrycznie Toyoty tym zalewane były. Ogólnie o Castrolu jest więcej złych opinii niż tych dobrych, posiłkują się reklamami z udziałem gwiazd etc. Osobiście wolałbym zalać GM do swoich Astr niż najlepszego Castrola. Obecnie jeżdżę na Lotosie i silnik zużywa mniej oleju niż na M1 5W50, Mobilu Super S 10w40. Zalewam potem albo dotychczasowym Lotosem albo wrócę do syntetyka i zobaczę jak będzie ze zużyciem oleju. Mam ochotę na AMSOILa albo Fuchsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Syntetyk 5W30 z tego co się dowiedziałem. Jaki przebieg auta ? Czy całe życie jeździł na tym Castrolu ? (może osady pochodzą z innego wcześniejszego oleju? Widziałem kiedyś na innym forum zdjęcia silnika w którym ktoś kilka lat nie wymieniał oleju, silnik wyglądał podobnie). > Swojego czasu fabrycznie Toyoty tym zalewane były. Obecnie TGMO (przynajmniej dla 1,6 Valvematic) to 0W-20. I jest to najprawdopodobniej produkt Mobila , bo Castrol nie ma w swojej ofercie oleju o takich parametrach. > Ogólnie o Castrolu jest więcej złych opinii niż tych dobrych, I chyba dlatego na następnym przeglądzie w swojej Toyce przejdę na Mobil1 Fuel Economy 0W-30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 > Jaki przebieg auta ? > Czy całe życie jeździł na tym Castrolu ? > (może osady pochodzą z innego wcześniejszego oleju? Od nowości do 96kkm na SLXie jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 jutro się przejdę do garażu to wstawię zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 silnik x20xev jeżdżony na lotosie quazar 5W40 przebieg ~260k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flanel Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Witam, nie wiem czy dobry wątek, ale poradźcie. Astra G 16V 1,6 benzyna, 15 letnia, coraz więcej oleju bierze ( 10w40) Zmieniać na mineralny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Witam, nie wiem czy dobry wątek, ale poradźcie. > Astra G 16V 1,6 benzyna, 15 letnia, coraz więcej oleju bierze ( 10w40) > Zmieniać na mineralny ? więcej to znaczy ile na 1000km lub między wymianami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flanel Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > więcej to znaczy ile na 1000km lub między wymianami? Najlepiej jak bym dolewał ze 2-3L na 1000 km. A na liczniku już 200 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Z takim zużyciem to silnik do remontu a nie do zalania mineralem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Najlepiej jak bym dolewał ze 2-3L na 1000 km. to olej na dolewki chyba kupujesz odrazu w bańkach 5 l. jestes pewien, że na 1000 a nie na 10000 km ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Ja bym brał na beczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Witam posiadam ja to sobie asterkę 1.7 cdti. Zakup 3 lata temu uzywanej z przebiegeim 137kkm.Co roku robie około 30 tys km. Aktualnie 225 tys.Do tej pory wymianiałem olej i filtry powietrza,oleju i paliwa 2 razy do roku,kwiecien i pażdziernik. Olej lałem GM syntetyk. I teraz sie zastanawiam czy dalej tak wymieniac czy może da radę 1 do roku np. po zimie wszystko wymienić. Kiedys gdzies słyszałem ze fabryka zaleca wymiane oleju co 30tys czy to prawda? I czy lepiej olej wymieniac po zimie czy przed zimą? Z góry dzięki za jakie kolwiek podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Oleje typu Longlife można zmieniać co 30kkm, aczkolwiek osobiście nie poszedłbym na to i gdybym robił, jak Ty, 30kkm rocznie to zmieniałbym olej co 15kkm. Tak jak zmieniasz (miesiące) jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > ? I czy lepiej > olej wymieniac po zimie czy przed zimą? to tak samo jak zapytać co jest lepsze diesel czy benzyna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Te 30kkm to przesada, jest to chyba specjalny zabieg producentów aby skrócić żywotność silników i szybciej sprzedać nowe auto. 15kkm to jest optymalny okres i raczej nie proponuję go przekraczać. Ludzie którzy kochają swoje auta i są pasjonatami olej zmieniają co 3kkm. Olej GM nie jest najdroższy, a longlife od niego kosztuje dużo więcej więc ekonomicznie wychodzi na to samo, a silnik napewno dłużej posłuzy jak będzie miał olej zmieniany częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > 15kkm to jest optymalny okres i raczej nie proponuję go > przekraczać. Ja zmieniem co 10kkm, wychodzi mi 2-3 razy do roku,leje castrola lub mobila 10W40 wiec najtaniej nie jest. Oszczedzanie na wymianach oleju predzej czy pozniej sie zemsci takie jest moje zdanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Witam, Mam pytanie odnośnie oleju ale nie chodzi mi o markę. W moim silniku X20DTL obecnie znajduję się olej 10w40. Czy przy wymianie również takiego użyć czy lepiej np 5w40 ? Czy 10w40 trochę nie będzię utrudniać rozruchu w większe mrozy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Witam, > Mam pytanie odnośnie oleju ale nie chodzi mi o markę. > W moim silniku X20DTL obecnie znajduję się olej 10w40. Czy przy wymianie również takiego użyć czy > lepiej np 5w40 ? > Czy 10w40 trochę nie będzię utrudniać rozruchu w większe mrozy ? Jeżeli silnik masz dobry to możesz zmienić na 5W40 śmiało. Po mroźnej nocy na pewno rozrusznik będzie miał lżej kręcić. U siebie mam w tej chwili zmieszany olej 10W40 z 5W40. Silnik od kiedy mam auto, pracował na 10W40 ale że wycieków nie ma, oleju nie spala i pomyślałem żeby przejść na syntetyk 5W40 dlatego ostatnio dolałem tego oleju do 10W40. Powiem tylko tyle, że silnik sporo ciszej pracuje i rano lżej kręci. Teoretycznie nie powinno się zalewać syntetyka do silnika, który od iluś kkm pracował na 10W40 ale to teoria. Wszystko zależy od stanu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Nalatane mam ponad 250 kkm według licznika. Sam zrobiłem ok 5 tyś. km i ciągle obserwuje bagnet oleju, ale oleju nie ubywa, co trochę dziwne jak na taki przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Nalatane mam ponad 250 kkm według licznika. Sam zrobiłem ok 5 tyś. km i ciągle obserwuje bagnet > oleju, ale oleju nie ubywa, co trochę dziwne jak na taki przebieg. Nie dziwne wcale. Poza tym to diesel i jak na niego to przebieg wcale nie jest duży. Do tego jeżeli był właściwie eksploatowany to tym bardziej tylko się cieszyć że jest w dobrej kondycji U siebie co prawda w Astrze F i silniku benzynowym z LPG, mam nalatane 230kkm i silnik można powiedzieć oleju nie spala w ogóle. Dlatego też przejść chcę na syntetyk wbrew wszelkim opiniom możliwości rozszczelnienia silnika itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Witam, Będę wymieniać olej na weekend bo 10 tysięcy nastukane już. Kupiłem GM 10W40 6L + filtr boscha. Chciałbym się zapytać czy w X20DTL wymiana oleju jest jakoś skomplikowana? Czy wystarczy odkręcić śrubę, spuścić, wymienić filtr i zalać świeży olej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.