Skocz do zawartości

Oleje


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> fakt zimnymi rankami przy odpalaniu mam wrażenie że silnik coś boli, ale zaznaczam, że nie mam

> porównania, zaleję lotosem to będę miał porównanie.

A znalazłem taką wyszukiwarkę olejów i z niej wynika że do 1.4XEP jednak jest zalecany 5w30

http://www.shell.pl/home/page/pol/produc..._lubematch.html

Producent OPEL

Model Astra 1.4 16V, GTC (Astra H - Z14XEL/XEP - 66kW)

Silnik P

Rok 2004-2009

ProducentOPELModelAstra 1.4 16V, GTC (Astra H - Z14XEL/XEP - 66kW)SilnikPRok2004-2009

Nowe wyszukiwanieDrukujZastosowanie Zalecenia Pojemność (ltr)

Silnik (P) Premium HELIX ULTRA AG 5W-30 3.5

Standardowy HELIX ULTRA AG 5W-30

Częstotliwość wymian oleju

Silnik

Miesiące min. 12

Miesiące max. 24

Km min. 30000

Km max. 30000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie twierdzę ze jest lepszy. Ale mogę zadac przewrotne pytanie - co ma gorszego? Poza tym że i tak

> olej zawsze wymieniam co 10tys km a nie co 30tys

Nie powiedziałem, że ma być gorszy. Chodzi mi o to, że niektórzy zachwalają jakieś tam oleje i chciałbym wiedzieć czy warto zmienić.

Ja żeby zmieniać co 30k, to bym musiał zmieniać co 2 lata, więc raczej będę zmieniał co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie podzielam opinii że 1,6 twinport jest gorszy, raczej droższy w eksploatacji, lae to też kwestia

> trafienia.

fakt, jest dynamiczny i malo pali. Przestaje byc wesolo gdy trzeba "wyregulowac" zawory.

W najbliszym czasie pozbywam sie sie tego badziewia i wracam do fiata. Oczywiscie benzynowego. o dieslu nie chcę slyszec.

na moja negatywną opinię o tym aucie skladają sie takze inne czynniki. Auto rocznik 2006, trzeszczy wszytsko, mam go od nowosci. Lakier miekki, (argument o ekologoicznych lakierach do mnie nie trafia bo mamy w firmie fiaty z przebiegami 300-400tys, myte na automatach i sa w lepszym stanie). Mam dosc opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie trzeszczy mam od nowości rocznik 2008 50 tys km

pali czy zima czy lato od ręki za to

wkurza mnie silnik bo jest za słaby ale głównie przy ruszaniu poza tym i głośny jestem przyzwyczajony do wyższych standardów tutaj dałem d.. z wyborem. Mam metaliczny lakier i uważam że jest dobry chociaż szału nie ma (skoda ma lepszy) , ale ocynk ponadprzeciętny (grubo nałożyli - co widzę na zdartych krawędziach drzwi, które mimo 2 lat nie rdzewieją w miejscach poździeranego lakieru)

Podstawa to dobry diesel w tym samochodzie najlepiej 1,7 cdti

1,6 twinport mimo wad o których piszesz został bardzo dobrze oceniony przez ADAC o ile dobrze pamiętam.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam

Zastanawiam się nad zmianą oleju

z Mobil S 10w40 na Shell Helix HX7 (PLUS) 10W/40

a to dla tego, że podczas rozruchu na zimnym kompensatory klepią około 20 sekund i wydaje mi się to trochę długo, inne auto z zalanym Lotosem klepie z 10 max i to punto z przebiegiem 400 tys

warto się bawić czy zostać przy Mobilu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> warto się bawić czy zostać przy Mobilu?

jak u mnie klepały na lotosie 10w40 to zmienilem na motula 5w40 8100 i teraz klepią przez 2 sekundy jak olej już parę km "zrobi"

na świeżo zalanym jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zalałem twinporta castrolem 0w30 i kurna śmiga aż miło praca silnika się wyraźnie kulturalniejsza zrobiła (zobaczymy jak będzie dalej) ale rok temu zaraz po zalaniu 5w30 GM było źle. (prze 2 lata lali mi w ASO) Jeżeli dalej tak będzie to z czystym sumieniem polecam tego castrola do twinporta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalałem twinporta castrolem 0w30 i kurna śmiga aż miło praca silnika się wyraźnie kulturalniejsza

> zrobiła (zobaczymy jak będzie dalej) ale rok temu zaraz po zalaniu 5w30 GM było źle. (prze 2

> lata lali mi w ASO) Jeżeli dalej tak będzie to z czystym sumieniem polecam tego castrola do

> twinporta.

Fabrycznie mam zalanego Mobilem1 0w40 i też się zastanawiałem nad zmianą właśnie na 0w30 - czekam na dalsze opinie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 5 tygodni później...

Czy w Astrze H 1,4 (z14xep) z przebiegiem 45kkm mogę zastosować olej syntetyczny Mobil 1 5w-50? Stosowałem taki w poprzedniej Astrze (G, 1,4) i pozostało mi świeże 3 litry. Dokupiłbym 1 litr i miałbym olej do wymiany (po prostu szkoda mi nie wykorzystać tego oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w Astrze H 1,4 (z14xep) z przebiegiem 45kkm mogę zastosować olej syntetyczny Mobil 1 5w-50?

> Stosowałem taki w poprzedniej Astrze (G, 1,4) i pozostało mi świeże 3 litry. Dokupiłbym 1 litr

> i miałbym olej do wymiany (po prostu szkoda mi nie wykorzystać tego oleju).

Jezdzilem na takim ale opel jednak zaleca najwyzej W40 przy W50 silnik sie meczy, ten olej jest za gesty. Po zmianie na 5W40 odczuwalnie silnik lżej pracuje, latem jeszcze ujdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam,

powstał mit czyszczących właściwościach oleju Lotos, chciałbym go potwierdzić. 5 wymian oleju temu przeszedłem z 15W40 na 10W40 na GM przy wymianach uszczelki pod kapą było średnio atrakcyjnie, po dwóch wymianach przeszedłem na Lotosa i po 3 wymianach i zdjęciu pokrywy wałka rozrządu wnętrze wyglądało tak:

Silnik po przejechaniu 260000 km, sam wałek jest oryginalny.

286073458-wa%B3ek.jpg

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, u kolegi rozbieraliśmy silnik x20xev który latał na lotosie quazar i straszny szlam jest nie do zmycia. silnik ma 260k km i ma już dosyć horse.gif, stracił ciśnienie oleju na wałkach i panewki korbowodowe też się już kończą. Jeśli ktoś chce zobaczyć to mogę wrzucić zdjęcia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne, u kolegi rozbieraliśmy silnik x20xev który latał na lotosie quazar i straszny szlam jest

> nie do zmycia. silnik ma 260k km i ma już dosyć , stracił ciśnienie oleju na wałkach i

> panewki korbowodowe też się już kończą. Jeśli ktoś chce zobaczyć to mogę wrzucić zdjęcia

> silnika.

to sie nie pytaj tylko wrzucaj waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja trochę zamieszam:

W 2005 roku kupiłem to auto, olej wymieniam co roku po zaświeceniu Insp:

- Lotos syntetyk 5W40 - 2 wymiany, brał olej

- Castrol Magnatec GTX 10W40 - 2 wymiany, dalej brał olej

- GM 10W40 - 3 wymiany (dzisiaj właśnie zmieniałem), branie oleju 2x mniejsze, z tego powodu zachodziła obawa, że olej zasyfia silnik (zatyka nieszczelności) i będą kłopoty, ale...

tak wyglądało pod pokrywą wałków rozrządu równo rok temu:

286074557-100_2354a.jpg

286074557-olej.JPG

Więc nie ma powodów do obaw.

Pozdr.

post-65098-14352516734989_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy tutaj było, ale wrzucam zdjęcie silnika od nowości zalewanego Castrolem SLX:

> A tutaj Corolla z przebiegiem 96kkm:

Ja cię kręcę.

Nie wygląda to ciekawie frown.gif

Ten Castrol SLX to mineral czy syntetyk ?

Jakie ma oznaczenia (parametry) ?

Jakie to auto/silnik/przebieg ?

PS

Zalałem ostatnio furaka (druga wymiana od nowości) Castrolem EDGE 0W/30 ale widzę (i słyszałem już parę opinii o powstających osadach) że będę musiał chyba przy następnej wymianie przejść na Mobila 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja cię kręcę.

> Nie wygląda to ciekawie

> Ten Castrol SLX to mineral czy syntetyk ?

> Jakie ma oznaczenia (parametry) ?

> Jakie to auto/silnik/przebieg ?

> PS

> Zalałem ostatnio furaka (druga wymiana od nowości) Castrolem EDGE 0W/30 ale widzę (i słyszałem już

> parę opinii o powstających osadach) że będę musiał chyba przy następnej wymianie przejść na

> Mobila 1.

Syntetyk 5W30 z tego co się dowiedziałem. Swojego czasu fabrycznie Toyoty tym zalewane były. Ogólnie o Castrolu jest więcej złych opinii niż tych dobrych, posiłkują się reklamami z udziałem gwiazd etc.

Osobiście wolałbym zalać GM do swoich Astr niż najlepszego Castrola. Obecnie jeżdżę na Lotosie i silnik zużywa mniej oleju niż na M1 5W50, Mobilu Super S 10w40.

Zalewam potem albo dotychczasowym Lotosem albo wrócę do syntetyka i zobaczę jak będzie ze zużyciem oleju. Mam ochotę na AMSOILa albo Fuchsa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Syntetyk 5W30 z tego co się dowiedziałem.

Jaki przebieg auta ?

Czy całe życie jeździł na tym Castrolu ?

(może osady pochodzą z innego wcześniejszego oleju? Widziałem kiedyś na innym forum zdjęcia silnika w którym ktoś kilka lat nie wymieniał oleju, silnik wyglądał podobnie).

> Swojego czasu fabrycznie Toyoty tym zalewane były.

Obecnie TGMO (przynajmniej dla 1,6 Valvematic) to 0W-20.

I jest to najprawdopodobniej produkt Mobila , bo Castrol nie ma w swojej ofercie oleju o takich parametrach.

> Ogólnie o Castrolu jest więcej złych opinii niż tych dobrych,

I chyba dlatego na następnym przeglądzie w swojej Toyce przejdę na Mobil1 Fuel Economy 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
  • 3 tygodnie później...

Witam

posiadam ja to sobie asterkę 1.7 cdti. Zakup 3 lata temu uzywanej z przebiegeim 137kkm.Co roku robie około 30 tys km. Aktualnie 225 tys.Do tej pory wymianiałem olej i filtry powietrza,oleju i paliwa 2 razy do roku,kwiecien i pażdziernik. Olej lałem GM syntetyk. I teraz sie zastanawiam czy dalej tak wymieniac czy może da radę 1 do roku np. po zimie wszystko wymienić. Kiedys gdzies słyszałem ze fabryka zaleca wymiane oleju co 30tys czy to prawda? I czy lepiej olej wymieniac po zimie czy przed zimą? Z góry dzięki za jakie kolwiek podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 30kkm to przesada, jest to chyba specjalny zabieg producentów aby skrócić żywotność silników i szybciej sprzedać nowe auto. 15kkm to jest optymalny okres i raczej nie proponuję go przekraczać. Ludzie którzy kochają swoje auta i są pasjonatami olej zmieniają co 3kkm. Olej GM nie jest najdroższy, a longlife od niego kosztuje dużo więcej więc ekonomicznie wychodzi na to samo, a silnik napewno dłużej posłuzy jak będzie miał olej zmieniany częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 15kkm to jest optymalny okres i raczej nie proponuję go

> przekraczać.

Ja zmieniem co 10kkm, wychodzi mi 2-3 razy do roku,leje castrola lub mobila 10W40 wiec najtaniej nie jest. Oszczedzanie na wymianach oleju predzej czy pozniej sie zemsci takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Witam,

Mam pytanie odnośnie oleju ale nie chodzi mi o markę.

W moim silniku X20DTL obecnie znajduję się olej 10w40. Czy przy wymianie również takiego użyć czy lepiej np 5w40 ?

Czy 10w40 trochę nie będzię utrudniać rozruchu w większe mrozy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> Witam,

> Mam pytanie odnośnie oleju ale nie chodzi mi o markę.

> W moim silniku X20DTL obecnie znajduję się olej 10w40. Czy przy wymianie również takiego użyć czy

> lepiej np 5w40 ?

> Czy 10w40 trochę nie będzię utrudniać rozruchu w większe mrozy ?

Jeżeli silnik masz dobry to możesz zmienić na 5W40 śmiało.

Po mroźnej nocy na pewno rozrusznik będzie miał lżej kręcić.

U siebie mam w tej chwili zmieszany olej 10W40 z 5W40.

Silnik od kiedy mam auto, pracował na 10W40 ale że wycieków nie ma, oleju nie spala i pomyślałem żeby przejść na syntetyk 5W40 dlatego ostatnio dolałem tego oleju do 10W40.

Powiem tylko tyle, że silnik sporo ciszej pracuje i rano lżej kręci.

Teoretycznie nie powinno się zalewać syntetyka do silnika, który od iluś kkm pracował na 10W40 ale to teoria. Wszystko zależy od stanu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> Nalatane mam ponad 250 kkm według licznika. Sam zrobiłem ok 5 tyś. km i ciągle obserwuje bagnet

> oleju, ale oleju nie ubywa, co trochę dziwne jak na taki przebieg.

Nie dziwne wcale. Poza tym to diesel i jak na niego to przebieg wcale nie jest duży. Do tego jeżeli był właściwie eksploatowany to tym bardziej tylko się cieszyć że jest w dobrej kondycji smile.gif

U siebie co prawda w Astrze F i silniku benzynowym z LPG, mam nalatane 230kkm i silnik można powiedzieć oleju nie spala w ogóle. Dlatego też przejść chcę na syntetyk wbrew wszelkim opiniom możliwości rozszczelnienia silnika itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam,

Będę wymieniać olej na weekend bo 10 tysięcy nastukane już. Kupiłem GM 10W40 6L + filtr boscha. Chciałbym się zapytać czy w X20DTL wymiana oleju jest jakoś skomplikowana? Czy wystarczy odkręcić śrubę, spuścić, wymienić filtr i zalać świeży olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.