ArekMiz Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Może koledzy pomogą ustawić w kolejności najlepszy - najgorszy producentów tarcz i klocków hamulcowych? Chodzi mi o sprzęt do normalnej codziennej jazdy (nie wynalazki do jazdy szybkiej, sportowej): 1. Roadhouse 2. Remsa 3. TRW 4. Otto Zimermann 5. Bosch 6. LPR 7. Ferodo 8. Febi Bilstein 9. Delphi 10. ATE Przy okazji możecie się wypowiedzieć szerzej na temat poszczególnych producentów (kto ma, kto używa, jakieś opinie pozytywne lub negatywne, etc.). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja jezdze na tarczach Mikoda i klockach Remsa.Z tylu okladziny takze Remsa.Wg. duzo lepsze niz to co mialem do tej pory zakladane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Jest to bardzo trudne do ustalenia, szczegolnie w klockach wymiana miedzy producentami jest ogromna. Na pewno topowe to ATE i Bosch, w Ferodo też można znaleźć sporo referencji na OEM. TRW Remsa i RH to to samo W tarczach to ATE, Bosch, Ferodo, TRW, CAR na pewno robią dobre produkty. Sporo firm pakuje też skośnoookie produkty, akurat tarcze robią dobre więc Ci mogę spokojnie polecić Krafta lub Harta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja bym dodał jeszcze Mikoda A interesuje mnie to, bo właśnie takie kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Dodałbym do tego klocki Rixenberg (tani brand ATE) oraz polskie klocki Breck. Do tych ostatnich przekonała mnie cena, mają szeroki asortyment i doświadczenie (robili dotąd klocki do >3,5t). Jedne i drugie dorównywały fabrycznym ATE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja bym dodał: Pagid i Textar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 > Ja bym dodał: > Pagid > i > Textar a ja Mintex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 > a ja Mintex i SBS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 > i SBS SBS jako tarcze OK ale z Mintexamiw mojej lagunie robiły koszmarne piski. Zmienilem klocki na Textara i jest cicha brzytwa. Tak że mój typ to SBS i Textar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laksen Napisano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Co wy widzicie w tych ATE szajs i goofno. Po 3tys km zwichrowały i reklamowałem. Kupiłem chinszczyzne i juz 12 tysi km zrobiłem bez żadnych uwag i połowę kasy w kieszeni zostało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swider86 Napisano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 > Może koledzy pomogą ustawić w kolejności najlepszy - najgorszy > producentów tarcz i klocków hamulcowych? Chodzi mi o sprzęt do > normalnej codziennej jazdy (nie wynalazki do jazdy szybkiej, > sportowej): > 1. Roadhouse > 2. Remsa > 3. TRW > 4. Otto Zimermann > 5. Bosch > 6. LPR > 7. Ferodo > 8. Febi Bilstein > 9. Delphi > 10. ATE > Przy okazji możecie się wypowiedzieć szerzej na temat poszczególnych > producentów (kto ma, kto używa, jakieś opinie pozytywne lub > negatywne, etc.). tarcze nacinane mikoda i klocki remsa bardzo sobie chwale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Zimmermann - nie polecam w dwóch innych autach A4 B7 i Volvo S60 daja rade ale w moim BMW kompletnie sie nie sprawdziły, pogieły sie już po 3 miesiacach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > Co wy widzicie w tych ATE szajs Właśnie o tym kiedyś tu czytałem. I dlatego zadałem to pytanie. Bo niedługo muszę w Pikusiu zmienić i tak patrzę po necie co jest oferowane.... Czyli na razie mamy: ATE - szajs Zimermann - kicha Bosch, TRW, Ferodo, RH - OK. Widzę na Allegro komplet tarcz RH (pasujących do mojego Pikusia) w rozsądnej cenie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > 2. Remsa Polecam, używałem w trzech samochodach i złego słowa nie mogę o tych klockach powiedzieć. Hamują bez zastrzeżeń, pylą umiarkowanie, nie piszczą. O trwałości się nie wypowiadam bo nie robię dużych przebiegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin55555 Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam! Może ktoś powiedzieć coś na temat jakości tarcz hamulcowych firmy Blue Print, warto coś takiego kupić czy lepiej poszukać coś bardziej znanego np. TRW? Muszę wymienić tarcze i gość mi polecał, (podobno w rozsądnej cenie i jakości 140 zł/szt do Mazdy 6 przód) właśnie tarcze tej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > Właśnie o tym kiedyś tu czytałem. > I dlatego zadałem to pytanie. > Bo niedługo muszę w Pikusiu zmienić i tak patrzę po necie co jest > oferowane.... > Czyli na razie mamy: > ATE - szajs > Zimermann - kicha > Bosch, TRW, Ferodo, RH - OK. > Widzę na Allegro komplet tarcz RH (pasujących do mojego Pikusia) w > rozsądnej cenie.... Polecam Ci bazowanie na większości opinii a nie na wyrwanej jednej czy dwóch że cos sie komus pogięło czy piszczało. Zdecydowana wiekszośc użytkowników nie wie dlaczego coś się dzieje w aucie i zrzuca wine na element kiedy często problemem jest montaż lub dane warunki użytkowania. Akurat ATE i Zimmerman to renomowani producenci i, pomijajać prywatne sympatie, nie zgodze się z niską jakością ich produktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurek_P Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Ferodo - od lat uzywam w kazdym aucie, na codzien Premium, do rajdow serie klockow DS2000 obecnie nazywaja sie Performance, goraco polecam. Seryjne Premiumy wytrzymaly mi ponad 50 tys. km, jazda raczej dynamiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Brembo. Z opowiesci..... kiedys bardzo dobre teraz podobno jakośc spadła.... ale jedynie z opowieści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 "TRW Remsa i RH to to samo " No i znów się musze posprzeczać - aktualnie ZTCW TRW ma osobną linię produkcyjną(nie wiem kto dla nich robi) a RH i Remsa osobną (tą samą) - kiedyś RH robiło klocki dla Lucasa - aktualnie z tego co wiem się rozstali w niespecjalnej zgodzie - stąd mocny pressing na marketing RH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > "TRW Remsa i RH to to samo " > No i znów się musze posprzeczać - aktualnie ZTCW TRW ma osobną linię > produkcyjną(nie wiem kto dla nich robi) a RH i Remsa osobną (tą > samą) - kiedyś RH robiło klocki dla Lucasa - aktualnie z tego co > wiem się rozstali w niespecjalnej zgodzie - stąd mocny pressing > na marketing RH Popytam na targach Motoprofilu za niecałe 3 tyg; ja zostałem jeszcze w czasach gdy RH/Remsa robiły dla Lucasa. Że się rozstali to nie wiedziałem. Dzieki, poszperam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > Popytam na targach Motoprofilu za niecałe 3 tyg; ja zostałem jeszcze > w czasach gdy RH/Remsa robiły dla Lucasa. Że się rozstali to nie > wiedziałem. Dzieki, poszperam Info zasłyszane także nie sprawdzone w 100% - ale coś w tym jednak jest patrząc po tym co się dzieje dookoła Ja niestety w tym roku na żadne targi nie jadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 > Info zasłyszane także nie sprawdzone w 100% - ale coś w tym jednak > jest patrząc po tym co się dzieje dookoła > Ja niestety w tym roku na żadne targi nie jadę na ICka bys się wybrał, szczególnie że po raz pierwszy bęzie w Modlinie; 5-6 wrzesień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CARMAX Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 > na ICka bys się wybrał, szczególnie że po raz pierwszy bęzie w > Modlinie; 5-6 wrzesień A to już może prędzej - bo do końca maja napewno jestem uziemniony przygotowaniami do ślubu - potem innymi rzeczami Ale koło września to już powinienem być wolniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlacKnight Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 > TRW Remsa i RH to to samo Z doświadczenia nie mogę się z tym zgodzić, przerobiłem TRW, Remse i Ferodo (premier), wymienione wg. kolejności w jakiej bym kupił przynajmniej do mojego auta, zdecydowanie TRW. Mowa oczywiście o klockach hamulcowych. Do tarcz też powróciłem TWR, nie narzekam, bardzo dobra jakość wykonania. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stinkfist Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 Ja za swojej strony dodam: Klocki Siffert (włoskie)- padaka jakich mało! Założyłem je razem z tarczami Hart. Wytrzymałem z nimi ok 3 tys km i poszly do kosza. Twarde, miały taka przypadłość ze po dłuzszym postoju wogole nie brały. Ja w pedał o one dopiero po 2 -3 naciśnięciu łapały (jakby potrzebowały rozgrzania). Byłem z tym nawet w serwisie, zostawiałem smochód u nich na noc ale oczywiście nic nie stwierdzili. Nie można było im wytłumaczyć. Poza tym piszczały nie miłosiernie, cały czas. Już mnie krew zalewała. Zmieniłem na klocki Remsa i wszystko jak ręką odjął. Hamulce brzytwa i błoga cisza. Remsa to naprawdę klocki godne polecenia. Co do tarcz w tym zestawie dawały rade lecz wydają cię byc "miekkie", dość szybko się zjechały w porównaniu z klockami. Teraz niestety tam gdzie kupowałem podzespoły nie mieli Remsy więc wziąłem klocki TRW i do tego tarcze .....Febi/Bilstein z czystej ciekawośći no i to były te droższe . Czy ktoś miał doświadczenia z tymi tarczami? Firma niby znana i uznana ale chyba w tej materii to ich pierwsze kroki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 > Co wy widzicie w tych ATE szajs i goofno. Po 3tys km zwichrowały i > reklamowałem. Kupiłem chinszczyzne i juz 12 tysi km zrobiłem bez > żadnych uwag i połowę kasy w kieszeni zostało Najprawdopodobniej popełnione zostały błędy w montażu. Procentowo ATE ma najmniej reklamacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zizu zuru Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 > Klocki Siffert (włoskie)- padaka jakich mało! Ja tez raz na nich jeżdziłem jakis czas temu. Szybko sie starły i miały slaba sile hamowania w porównaniu do nastepnych klocków RH. Z tym za kupilem je za 20 PLN...znajomy sprzedawca powiedział, ze tyle sa warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Fomar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirkdiggler Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 TRW Przez ostatnie 5 lat i sumarycznie w różnych autach ponad 200 kkm trw, zarówno tarcze i klocki. Bez negatywnych doświadczeń, po prostu hamują i nie robią problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Normalna jazda jak i bardzo szybkie dohamowania na autostradzie: Tarcze lite, wentylowane MIKODA + klocki TRW zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 ja się moge wypowiedzieć na temat kompletu delphi z hamowaniem nie ma problemu łapią równie wszystkie 4 tarczy i zdzierają się też równiutko zatrzymywanie z dużych prędkości jest ok dopiero wczoraj na torze udało mi się je załatwić po dwóch przejazdach 1,6km trasy z prędkościami max 120km/h udało mi zapalić hamulce (tzn lekko się ze wszystkich dymiło) wiec mega sportowe to one chyba nie są, ale za tą cene jaka zapłaciłem to do normalnej jazdy i skutecznego zatrzymywania są jak najbardziej ok widocznie poprostu są mało odporne na temeraturę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Właśnie o tym kiedyś tu czytałem. > I dlatego zadałem to pytanie. > Bo niedługo muszę w Pikusiu zmienić i tak patrzę po necie co jest > oferowane.... > Czyli na razie mamy: > ATE - szajs > Zimermann - kicha > Bosch, TRW, Ferodo, RH - OK. > Widzę na Allegro komplet tarcz RH (pasujących do mojego Pikusia) w > rozsądnej cenie.... Hmmm, ja mam już drugi komplet ATE ( powerdisc) i napewno kupie trzeci. Nie mam zastrzeżeń a trwałość conajmniej bardzo dobra. Zresztą wyroby ATE są montowane fabrycznie do wielu modeli aut luksusowych a to zawsze w pewnym stopniu świadczy o jakości. A co do pikusia tp czemu nie chcesz fabrycznych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Normalna jazda jak i bardzo szybkie dohamowania na autostradzie: > Tarcze lite, wentylowane MIKODA + klocki TRW zielone tarcze nie mogą być jednocześnie lite i wentylowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > tarcze nie mogą być jednocześnie lite i wentylowane... lite zapewne w znaczeniu niewiercone, nienacinane czyt. lita powierzchnia cierna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > tarcze nie mogą być jednocześnie lite i wentylowane... lite w sensie bez nacięć i nawierceń. Powiem inaczej, gładkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > lite w sensie bez nacięć i nawierceń. > Powiem inaczej, gładkie! i teraz profeska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr19772 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Takze polecam TRW kupowalem do Audi 80 pozniej Audi A4 i nie moge narzekac nawet nagrzane i kilka razy jak mocno sie hamowalo hamowaly jak trzeba nie bylo z nimi zadnego problemu Teraz mam VW Polo i jak bedzie zmiana to tez kupie TRW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Sam mam w Lanosie tarcze Zimermanna i chwalę sobie ten wyrób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.