115750 Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Witajcie. W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fiddel Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 A jakie argumenty przedstawiają w związku z tym tematem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? wszystko zależy od auta, na jakim są te felgi. Jeśli małe auto to lepsza ta 15 będzie pewnie większy profil czyli więcej komfortu, a jeśli auto duże to lepsza 16 i tak będzie duży profil a już auto będzie ładnie wyglądać, zresztą do dużych aut mało gdzie wchodzą 15 bo obcierają o szczęki hamulcowe z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? - zwiększenie przyczepności - poprawa reakcji i zachowania w zakręcie - poprawa estetyki - możliwość montażu większych tarcz hamulcowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? Na 16 bedzie ladniej wygladac przede wszystkim Minusem bedzie cena opon i nizszy profil... Trzeba bardziej uwazac na dziury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > - zwiększenie przyczepności A co ma wymiar felg do przyczepności opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > A co ma wymiar felg do przyczepności opony? Większe felgi = szersza opona. Chyba oczywiste... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... No nie zawsze mogą być np 13x8j a także 15x5j Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... a co ma piernik do wiatraka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fiddel Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Jesli szersze felgi, to sie zgodzę. Natomiast srednica w calach nie jest wyznacznikiem lepszej przyczepnosci. Mozna zalozyc na 15`` opone np 205/60/15 jak i na 16`` 205/55/16. Szerokosc opony w ou przypadkach wynosi 205. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > - zwiększenie przyczepności > - poprawa reakcji i zachowania w zakręcie - zwiększenie zużycia zawieszenia - uczucie większej "twardości" przy każdej nierówności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > a co ma piernik do wiatraka Pyta kolega co daje większa felga... czyt. szersza opona = lepsza przyczepność.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Jesli szersze felgi, to sie zgodzę. Natomiast srednica w calach nie jest wyznacznikiem lepszej > przyczepnosci. Mozna zalozyc na 15`` opone np 205/60/15 jak i na 16`` 205/55/16. Szerokosc > opony w ou przypadkach wynosi 205. Jasne, że można.... Ale seryjne samochody wyjeżdżają z salonu albo 195/65R15 albo 205/55R16... czyt. Opel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... Nie ma żadnego związku pomiędzy średnicą felgi a szerokością opony. To są dwa niezależne parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... To bardzo ciekawe co mowisz czyli na 15 nie zaloze szerszej opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > To bardzo ciekawe co mowisz czyli na 15 nie zaloze szerszej opony ? Można... wszystko można... można również naciągnąć wąską oponę na większą felgę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 zresztą do dużych aut mało gdzie wchodzą 15 bo obcierają o > szczęki hamulcowe z przodu. jak już coś piszesz to pisz wmiarę dokładnie ...a nie tworzysz takie potworki językowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? ja osobiście zrezygnowałem z większych felg na rzecz mniejszych z powodu marnego komfortu jazdy z 225/40/18 przesiadłem się na 215/60/17 i jestem zadowolony mimo utraty " szacunu na dzielni " .... czyli spadku poziomu lansu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > szczęki hamulcowe z przodu. Klocki jeśli już... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Klocki jeśli już... toś poprawił o klocki to na pewno ocierają ... oczywiście obaj macie na myśli zaciski hamulcowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Jesli szersze felgi, to sie zgodzę. Natomiast srednica w calach nie jest wyznacznikiem lepszej > przyczepnosci. Mozna zalozyc na 15`` opone np 205/60/15 jak i na 16`` 205/55/16. Szerokosc > opony w ou przypadkach wynosi 205. Rozmiar felgi ma pewien związek z przyczepnością. W 205/60/15 opona jest wyższa (balon) niż w przypadku 205/55/16. Wyższa opona to mniejsza jej sztywność boczna, stąd w zakręcie czoło opony bardziej wychyla się poza obrys felgi. Częśc opony poza tym obrysem traci dociążenie stąd i przyczepność. Jeśli zastosujemy rozmiar 205/55/15 to sztywność boczna będzie prorównywalna z 205/55/16, ale koło o mniejszej średnicy, stąd powierzchnia styku opony z asfaltem będzie mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Można... wszystko można... można również naciągnąć wąską oponę na większą felgę... Juz Ci jeden kolega napisal ,ze 13stka moze byc szersza od 15stki ale widze ,ze chyba nie ogarniasz tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Juz Ci jeden kolega napisal ,ze 13stka moze byc szersza od 15stki ale widze ,ze chyba nie ogarniasz > tematu Może być.. zgadzam się.... ale miałem na myśli rozmiary opon i kół seryjnych, na których samochody wyjeżdżają nowe z salonu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? ytanie zasadnicze to co jest dla kogos prioritetem ? 15 - tki daja wyzszy komfort, auto jest mniej wrazliwe na wszelkiego rodzaju uderzenia, wstrzasy jadac po nawierzchni, przy 16 - kach komfort jest mniejszy - bardziej sprzyjaja " sportowej " jezdzie. Cena 15 - tek jest duzo nizsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Pyta kolega co daje większa felga... czyt. szersza opona = lepsza przyczepność.. Wieksza felga, rozumiem, ze rozmawiamy o srednicy a nie o szerokosci felgi. Przeciez to sa niezalezne parametry. Tzn jest pewna korelacja, tzn nie kupisz felgi waskiej duzej felgi, ale w druga strone jest to mozliwe, jakies 13" 8J. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > zresztą do dużych aut mało gdzie wchodzą 15 bo obcierają o > jak już coś piszesz to pisz wmiarę dokładnie ...a nie tworzysz takie potworki językowe mój błąd, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? Lepsza jest opona zimowa czy letnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Może być.. zgadzam się.... ale miałem na myśli rozmiary opon i kół seryjnych, na których samochody > wyjeżdżają nowe z salonu... to jeszcze poczytaj od kiedy siła tarcia (przyczepność) zależą od powierzchni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > to jeszcze poczytaj od kiedy siła tarcia (przyczepność) zależą od powierzchni? Aż tak bardzo nie wnikam.... Szersze koło styka się z większą powierzchnią, a zatem lepiej się jej trzyma... tarcie także jest większe... zgadza się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Aż tak bardzo nie wnikam.... > Szersze koło styka się z większą powierzchnią, a zatem lepiej się jej trzyma... tarcie także jest > większe... zgadza się... tarcie nie zależy od powierzchni tylko od siły nacisku i współczynnika tarcia. Auto o tym samym ciężarze czy na szerokich czy na wąskich ma tą sama przyczepność. Chyba, że inna opona ma inne parametry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Chodzi zapewne o to, że masz większy obwód koła a tym samym większy kontakt z podłożem. Pomijam modyfikacje z profilem opony tak, żeby był ten sam obwód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > tarcie nie zależy od powierzchni tylko od siły nacisku i współczynnika tarcia. > Auto o tym samym ciężarze czy na szerokich czy na wąskich ma tą sama przyczepność. > Chyba, że inna opona ma inne parametry Teoria jedno, praktyka drugie. Dlaczego auta sportowe maja szersze ogumienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... znaczy chcesz napisac ze kormoran D168 szeroki( przyklad) bedzie bardziej przyczepny niz R888 toyo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > tarcie nie zależy od powierzchni tylko od siły nacisku i współczynnika tarcia. > Auto o tym samym ciężarze czy na szerokich czy na wąskich ma tą sama przyczepność. > Chyba, że inna opona ma inne parametry Ale nacisk to siła na metr kwadratowy, wiec im wieksza powierzcznia tym mniejszy nacisk jednostkowy... Dlatego z celu zwiekszenia przyczepnosci na sliskim zaleca sie w zimie wezsze opony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Teoria jedno, praktyka drugie. > Dlaczego auta sportowe maja szersze ogumienie? No właśnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Ale nacisk to siła na metr kwadratowy, wiec im wieksza powierzcznia tym mniejszy nacisk > jednostkowy... > Dlatego z celu zwiekszenia przyczepnosci na sliskim zaleca sie w zimie wezsze opony... W zimie węższe, latem szersze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > komfort jest mniejszy - bardziej sprzyjaja " sportowej " jezdzie. Cena 15 - tek jest duzo > nizsza. no i o cenie opon zapominać nie można, za cenę budżetowych 16' masz przyzwoite 15' sam to przerabiam, w jednym aucie mam właśnie 15' w drugim 16' i szukając zimówek 16' trochę się nakombinowałem żeby zmieścić się w 300pln/szt., a nie kupić jakiejś totalnej chińszczyzny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > tarcie nie zależy od powierzchni tylko od siły nacisku i współczynnika tarcia. > Auto o tym samym ciężarze czy na szerokich czy na wąskich ma tą sama przyczepność. > Chyba, że inna opona ma inne parametry było by tak gdyby obie powierzchnie były idealnie płaskie. albo przynajmniej jedna z nich. a skoro obie są szorstkie to "zaczepiają" się wzajemnie o siebie. Logiczne jest ze szersza opona będzie miała więcej tych punktów zaczepienia... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Większe felgi = szersza opona. > Chyba oczywiste... Czyli jak będę chciał założyć szeroki kapeć tu szukać 15x4J ze smarta zamiast jakiegoś 13x8J? To jest bardzo dobra koncepcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Teoria jedno, praktyka drugie. > Dlaczego auta sportowe maja szersze ogumienie? A dlaczego auta sportowe mają bardzo wąskie ogumienie w rajdach na śniegu/lodzie? (proszę nie odpowiadać mi na to pytanie, bo znam odpowiedź ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > tarcie nie zależy od powierzchni tylko od siły nacisku i współczynnika tarcia. Najprosztszy wzór T = Fn * u mało przystaje do rzeczywistości. O ile współczynnik tarcia i siła tarcia w przypadku materiałów twardych praktycznie nie zależą od powierzchni styku, to czym bardziej stykające się materiały są podatne ( miekkie ), np rozgrzany asfalt i miękka guma opony, tym tarcie mocniej zależy od powierzchni a mniej od siły nacisku. W przypadku, gdy dwie powierzchnie zaczynają się do siebie kleić, tarcie przestaje zależeć od siły nacisku, a zależy silnie od powierzchni styku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Witajcie. > W czym felgi 16" są lepsze od 15", że sprzedawcy wymieniają to jako zaletę sprzedawanego auta? Plus 15" to mniejsza masa nieresorowana, niższa cena i większy komfort spowodowany koniecznością wyższego profilu. Chyba że porównujemy OZ Superlagera 16" ze standardowymi ciężkimi 15" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Biorąc czysto teoretycznie(zakładamy że felga jest taka sama, tylko rozmiar większa) to właściwie tylko wygląd. Może jeszcze odrobinę lepsze prowadzenie w zakrętach, ale to jest pochodna niższego profilu opony a nie samego rozmiaru felgi. Ew. jak chcesz zmienić hamulce na większe to pod 15 mogą Ci się nie zmieścić. Sprawa wygląda inaczej jak oprócz rozmiaru zmienia się też model felgi, bo wtedy mogą sie trafić np. lżejsze, itp. Minusów jest więcej, ale o nie nie pytałeś więc chyba znasz... jakkolwiek sam argument wyglądu w wielu przypadkach potrafi przesłonić wszelkie minusy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Najprosztszy wzór T = Fn * u mało przystaje do rzeczywistości. > O ile współczynnik tarcia i siła tarcia w przypadku materiałów twardych praktycznie nie zależą od > powierzchni styku, to czym bardziej stykające się materiały są podatne ( miekkie ), np > rozgrzany asfalt i miękka guma opony, tym tarcie mocniej zależy od powierzchni a mniej od siły > nacisku. > W przypadku, gdy dwie powierzchnie zaczynają się do siebie kleić, tarcie przestaje zależeć od siły > nacisku, a zależy silnie od powierzchni styku. pierwszy, który obalił teorię wąskiej opony i ciśnienia (bo tak na prawdę ta siła nacisku to ciśnienie). Co do tematu wątku to: -większa o jeden cal felga przy zachowaniu tego samego obwodu koła wymaga zastosowania opony o niższym profilu. Nawet jeśli taka opona będzie identycznej szerokości co o cal mniejszy odpowiednik to możemy poprawić przyczepność w zakręcie. Dlaczego? Istnieje coś takiego jak ugięcie opon, jeśli ugięcie jest duże, to kąt znoszenia jest duży a czy to się kończy i jak działa to mamy wyjaśnione tutaj , zapraszam do lektury Dlatego (jeśli chodzi czysto o osiągi i przyczepność) większe koło= lepiej. Minusy to już ktoś wymieniał ale można zebrać -komfort leci na pysk -zawieszenie dostaje w d... -trzeba uważać na dziurach -droższe (z reguły ale nie zawsze) opony pewnie coś tam jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Co do tematu wątku to: Podłączę się do wątku z pytaniem o komfort. Obecnie mam zimowe - 185/70R14. Czy zakup na lato 195/60R15 faktycznie tak istotnie zmniejszy komfort jazdy? Wysokość IMO i tak pozostanie na przyzwoitym poziomie. Czy faktycznie będzie u mnie taki wielki spadek komfortu przy obniżeniu profilu? Wiem, że zmiana z profilu 45 na 40 (oczywiście w innym aucie) spowodowała IMO znaczny wzrost dyskomfortu. Na autostradę to może i dobre, ale do jady po polskich drogach, IMO nie do przyjęcia. Dobra recepta na zrobienie taczki z OPLA INSIGNIA. Domyślam się, że zmiana z 70 -> 60 to nie to samo, co z 45 -> 40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 Jeśli w aucie z podpisu, to różnicę poczujesz, ale zupełnie nie ma dramatu. Ja mam dokładnie taką przesiadkę w Focusie I kombi zima/lato i tak jak pisałem, da się odczuć że jest inny profil, ale "komfort" pozostaje na przyzwoitym poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Podłączę się do wątku z pytaniem o komfort. Po pierwsze i najważniejsze: profil 60 przy szerokości 195 to nie to samo co profil 60 prze szerokości 225. Profil to PROCENT szerokości opony. Po drugie: opona 185/70/14 to straszny balon. Auto reaguje na skręt leniwie Po trzecie: 195/60/15 to nadal dość wysoki profil więc twój tyłek nie będzie cierpiał. I po czwarte źle dobrałeś zamiennik. Dla ciebie zamiennikiem będzie 195/55/15. Opona o profilu 60 będzie miała większą średnicę (przekłamanie licznika, może coś ocierać) niż to co masz założone teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Po drugie: opona 185/70/14 to straszny balon. Na polską zimę i pośniegowe dziury jest bdb. > I po czwarte źle dobrałeś zamiennik. Dla ciebie zamiennikiem będzie 195/55/15. Na odwrót, na zimę ma za wysoki profil 195/60R15 jest fabryczne dla Foki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > Na polską zimę i pośniegowe dziury jest bdb. nie przesadzajmy też w tę stronę z profilem. Miałem w pandzie oponę 155/80/13. Takie koło w nowoczesnym samochodzie to nieporozumienie. W zakręty trzeba było celować 10m wcześniej żeby trafić w szczyt. > Na odwrót, na zimę ma za wysoki profil 195/60R15 jest fabryczne dla Foki. Skoro to fabryczny rozmiar (i nie daj bóg jest przewidziany w homologacji dla tej wersji silnikowej) to się nie ma co zastanawiać nawet. Swoją drogą 185mm szerokości to już trochę wąsko jak na taki duży i ciężki samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2011 > I po czwarte źle dobrałeś zamiennik. Dla ciebie zamiennikiem będzie 195/55/15. Opona o profilu 60 > będzie miała większą średnicę (przekłamanie licznika, może coś ocierać) niż to co masz > założone teraz. Masz rację, 195/60R15 będzie wyższe ale o 0,4mm od 185/70R14. Sądzę, że nikt tego nie zauważy Przy licznikowych 150km/h samochód będzie jechał 150,1km/h A tak poważnie to jest właśnie idealny zamiennik. A co do komfortu, ja mam 195/55R15 i nie narzekam na jego brak, więc 195/60 będzie jak najbardziej ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.