Skocz do zawartości

Ogrzewanie postojowe


JustRalf

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o Webasto, o którym już było kilka wątków zlosnik.gif

Pytanie dotyczy ogrzewania postojowego na gniazdo zapalniczki tego typu:

--> http://allegro.pl/promocja-webasto-samochodowe-ogrzewanie-postojowe-i1857172377.html

----> http://allegro.pl/wentylator-samochodowy-12v-webasto-i-klimatyzator-i1859250940.html

Broń Boże nie mam na myśli zostawiania tego na noc cfaniaczek.gif

I nie chodzi tu o nagrzanie wnętrza a głównie o owianie przedniej szyby chociaż letnim powietrzem ok.gif

Czyli podłączenie doraźnie na czas, kiedy autko chodzi na ssaniu (126p jako przykład) a my skrobiemy szyby wink.gif

Ma ktoś wiedzę na ten temat? Może ktoś używał tego typu wynalazku? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nic nie da

Ale tak sądzisz? Czy zetknąłeś się z czymś takim?

Pytam, bo o ile w zwykłym samochodzie to faktycznie raczej nic nie da, tak w Maluchu może... cfaniaczek.gif

Nawiew na przednią szybę jest ZIMNY, więc nawet znikome ciepło COŚ da ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tak sądzisz? Czy zetknąłeś się z czymś takim?

> Pytam, bo o ile w zwykłym samochodzie to faktycznie raczej nic nie da, tak w Maluchu może...

> Nawiew na przednią szybę jest ZIMNY, więc nawet znikome ciepło COŚ da

Dawno temu zainstalowałem w kanale nadmuchu 126p (z alternatorem) grzałkę o mocy ponad 200W.

Dokładnie nie pamiętam, liczyłem moc tak, by wydajności alternatora starczyło.

Po pierwszej próbie dałem sobie spokój - przy temperaturze zewnętrznej około zera przyrost temperatury w nawiewie był rzędu półtora stopnia.

Gdyby zmniejszyć obroty dmuchawy, przyrost temperatury powietrza byłby większy ale czy poprawiłoby to odszranianie ???

Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie da kiedyś chciałem w sc przesysuszyć trochę mokrą od śniegu wykładzinę w nogach kierowcy. Na dobre 5 minut zostawiłem włączoną na 2 bieg suszarkę. Różnica w temperaturze nie była zbyt wyczuwalna. A nie sądzę, by takie urządzenia miały moc porównywalną nawet ze zwykła suszarką do włosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic to nie da kiedyś chciałem w sc przesysuszyć trochę mokrą od śniegu wykładzinę w nogach

> kierowcy. Na dobre 5 minut zostawiłem włączoną na 2 bieg suszarkę. Różnica w temperaturze nie

> była zbyt wyczuwalna. A nie sądzę, by takie urządzenia miały moc porównywalną nawet ze zwykła

> suszarką do włosów.

Złe porównanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam, bo tak w Maluchu może...

> Nawiew na przednią szybę jest ZIMNY, więc nawet znikome ciepło COŚ da

dlaczego piszesz ZIMNY? w moim maluszku z 89 roku ciepłe powietrze leciało na szybę... rzecz jasna szału nie było, ale nie był ten nawiew całkiem zimnym... hmm.gif

żeby skierować całe ciepło do środka, to na zimę zatykałem zwykłym kawałkiem szmatki wylot powietrza z chłodzenia miski olejowej - miska ma "podwójne dno". miałem też zmodyfikowane zegary (wersja FL), do których włożyłem wskaźnik temp. cieczy z BIS-a: czujnik był w misce olejowej i w zimę temp. rzadko kiedy przekraczała 75*C, więc bez obaw - zatykając wylot powietrza - silnika nie przegrzejesz 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego piszesz ZIMNY? w moim maluszku z 89 roku ciepłe powietrze leciało na szybę... rzecz jasna

> szału nie było, ale nie był ten nawiew całkiem zimnym...

> żeby skierować całe ciepło do środka, to na zimę zatykałem zwykłym kawałkiem szmatki wylot

> powietrza z chłodzenia miski olejowej - miska ma "podwójne dno". miałem też zmodyfikowane

> zegary (wersja FL), do których włożyłem wskaźnik temp. cieczy z BIS-a: czujnik był w misce

> olejowej i w zimę temp. rzadko kiedy przekraczała 75*C, więc bez obaw - zatykając wylot

> powietrza - silnika nie przegrzejesz

potwierdzam u mnie tez lecialo cieple powietrze, troche to trwalo, ale zanim sie odsniezylo, odskrobalo, to lecialo juz calkiem letnie grinser006.gif

Pamietam, ze wlasnie jakas klapke blokowalo, zeby cale cieplo szlo do srodka, u mnie na tyle mocno grzalo, ze w trasie trzeba bylo z krotkim rekawkiem jechac grinser006.gif

maluch byl z 1987 wink.gif

Aha z wylotem trzeba bylo uwazac, u mojego dziadka kiedys to zatykanie (chodzi o klapki na klapie) sie zapalilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktoś wiedzę na ten temat? Może ktoś używał tego typu wynalazku?

Żeby takie coś miało sens to musi mieć conajmniej 1000 W, a 2000 byłoby lepsze (tyle co typowa farelka). Gniazdko zapalniczki zwykle pozwala na max. 20A = 120-140 W. Czyli mówiąc inaczej jakbyś miał 10 gniazdek i 10 takich urządzeń to by grzało (tyle że wtedy musiałbyś albo mieć potężny akumulator, albo 200A alternator).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie leci zimne zimne

co do termostatu - w zimę raczej się nie ruszy, jeśli cała "moc grzewcza" zostanie skierowana do kabiny;

a co do zimnego powietrza - to ZTCP w tunelu środkowym (tuż przed kanapą) jest właśnie klapka sterująca ciepłym powietrzem, by w lato leciało jedynie zimne (zasysane z komory bagażnika).

aż zajrzałem do autoryzowanej instrukcji napraw biglaugh.gif no i jest klapka w tunelu, jest (była w moim modelu FL 89') dźwignia rozdziału ciepłego powietrza góra-dół (w konsoli środkowej), dodatkowo z podziałem góry szyba/kratka na "desce rozdzielczej" i dźwignia z klapką odcinającą dopływ zimnego powietrza z bagażnika (poprzez 2.biegowy wiatrak skromny.gif).

ciepłe musi lecieć na szybę - może masz coś zatkane/przestawione/uszkodzone w sterowaniu tymi klapkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego samego powodu co wiekszośc na każde ogrzewanie postojowe mówi webasto mimo iz jest to np

> Eberspaecher

1. Co innego jest używanie tej nazwy w języku potocznym a co innego w celu komercyjnym.

2. Powszechne znaczenie słowa webasto jako synonimu "ogrzewania postojowego" ma bardzo niewiele z właściwościami i przeznaczeniem tego przedmiotu z ogłoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o Webasto, o którym już było kilka wątków

> Pytanie dotyczy ogrzewania postojowego na gniazdo zapalniczki tego typu:

> ------

> Broń Boże nie mam na myśli zostawiania tego na noc

> I nie chodzi tu o nagrzanie wnętrza a głównie o owianie przedniej szyby chociaż letnim powietrzem

> Czyli podłączenie doraźnie na czas, kiedy autko chodzi na ssaniu (126p jako przykład) a my

> skrobiemy szyby

> Ma ktoś wiedzę na ten temat? Może ktoś używał tego typu wynalazku?

Polecam takie coś

do tego mała butla i w momencie masz ciepło w aucie. Jedyne skuteczne rozwiązanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wstawienie wentylatora w tunel wyciągające z siknika ogrzewane powietrze daje rade

W pierwszych maluchach można było po otwarciu klapki na "tunelu" puścić ciepłe powietrze na szybę.

Po "face liftingu" dołożono wentylator tłoczący zimne powietrze z bagażnika .

Wstawienie wentylatora w tunel, by ssał ciepłe powietrze z silnika było niedopuszczalne ze względu na możliwość zasysania spalin z układu wydechowego i zatrucie pasażerów.

Normalnie dmuchawa silnika zasysa czyste powietrze z wysoko na bokach auta umieszczonych kratek.

Na wypadek przerwania uszczelki pod głowicą dookoła cylindrów pod głowicą są specjalne kanały z wylotem do komory silnika w postaci tzw. gwizdków - to zabezpiecza przed dostaniem się spalin do kabiny.

Wytworzenie przez wentylator podciśnienia zasysałoby smród z przedziału silnikowego.

Osobiście próbowałem zainstalować taki wentylator - śmierdziało w kabinie spalonym olejem z cieknących osłon popychaczy i trochę spalinami - wydech był sprawny ale na postoju zasysało z rury wydechowej.

Szybko wywaliłem ten "wynalazek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tunelu czy z nadmuchu na szybę przednią? Bo to zasadnicza różnica...

Dobra - pare pytan i informacji. Po pierwsze czy chcesz miec szybko cieplo w srodku i odszroniona przednia szybe, czy chcesz miec wolno cieplo w srodku i cieple powietrze lecace na szybe?

Jesli to pierwsze, to musisz zrobic doslownie kilka rzeczy we wlasnym zakresie. Najwazniejsze to zamkniecie klapki na obudowie wentylatora silnika (zdjecia pozyczone i twoje):

285417184-klapka.jpg

Druga rzecz to zdejmij dekiel oslaniajacy wlot powietrza do wnetrza tunelu:

285417184-dekiel.jpg

Dodatkowo w komorze silnika odepnij na gorze tzw. slonia, czyli grube rure od airboxa i przymocuj gdzies w okolicach glowicy tak, zeby silnik zasysal mozliwie najwiecej cieplego powietrza

Wtedy zasysane przez wentylator silnika powietrze bedzie cieplejsze, bo z komory silnika, przejdzie przez wentylator (nie wyleci na zewnatrz, bo zamknieta jest lapka na obuowie wentylatora), wokol glowicy silnika i poprzez obudowe termostatu wleci do tzw. nerki i tunelu wewnatrz kabiny. Jesli bedzie zdjety dekiel tunelu to cieple powietrze od razu wleci do wnetrza kabiny ogrzewaajc ja.

Ale jesli nie zalezy ci na tym, zeby szybko bylo cieplo, ale zeby cieple powietrze lecialo na szybe, to niestetey bez ciecia podlogi bagaznika sie nie obejdzie. Poczatek robisz taki sam, ale nie zdejmuejsz dekla tunelu. Z przodu pod deska trzeba wykonac maly myk i z poczatku tunelu za czarna obudowa podlaczyc jakas aluminiowa rure, ktora trzeba przeprowadzic do bagaznika i podlaczyc na wejscie elektrowentylatora.

285417184-wylot.jpg

Wtedy cieple powietrze nie wydostanie sie z tunelu do kabiny (zalozony jest dekiel), leci tunelem i poprzez dorobiona rure i wentylator wdmuchiwane jest na szybe. Oczywiscie straty ciepla na tej drodze sa zdecydowanie wieksze, wnetrze nagrzewa sie powiedzmy sobie bez ogrodek - srednio, ale ciele powietrze leci na przednia szybe.

Dlatego musiszodpowiedziec sbiena czym ci bardziej zalezy?

post-11501-14352514386929_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w maluchu kiedyś taką dmuchawę montowaną pod maską, wyglądała jak turbina - ślimacznica - miała w środku grzałkę... momentalnie szyba była odszroniona czy odparowana

nie ma niestety zdjęcia to było w 98 roku smile.gif wiem że to ustrojstwo było fabryczne... a mój maluch był 600tką z Włoch rocznik 89'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Co innego jest używanie tej nazwy w języku potocznym a co innego w celu komercyjnym.

> 2. Powszechne znaczenie słowa webasto jako synonimu "ogrzewania postojowego" ma bardzo niewiele z

> właściwościami i przeznaczeniem tego przedmiotu z ogłoszenia.

A ja zadam pytanie z innej beczki: czy nosisz "adidasy" czy może "buty sportowe"? Jest bardzo wiele określeń pochodzących od nazw jednego producenta, a które weszły do potocznego słownictwa. Webasto też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam takie coś

> do tego mała butla i w momencie masz ciepło w aucie. Jedyne skuteczne rozwiązanie

tylko przy okazji dodaj, żeby nie siedział i nie próbował uruchamiać tego gdy ktoś jest w aucie. Znałem osobiście przypadek wędkarza, który tak "zasnął" na wieki grzejąc się podobnym patentem ale na małej butli turystycznej.

Dodatkowo zaznacz żeby zapewnić dopływ "świeżego" tlenu, bo z puszki wielkości malucha powietrze szybko zniknie i "słoneczko" zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra - pare pytan i informacji. Po pierwsze czy chcesz miec szybko cieplo w srodku i odszroniona

> przednia szybe, czy chcesz miec wolno cieplo w srodku i cieple powietrze lecace na szybe?

> Jesli to pierwsze, to musisz zrobic doslownie kilka rzeczy we wlasnym zakresie. Najwazniejsze to

> zamkniecie klapki na obudowie wentylatora silnika (zdjecia pozyczone i twoje):

> Druga rzecz to zdejmij dekiel oslaniajacy wlot powietrza do wnetrza tunelu:

> Dodatkowo w komorze silnika odepnij na gorze tzw. slonia, czyli grube rure od airboxa i przymocuj

> gdzies w okolicach glowicy tak, zeby silnik zasysal mozliwie najwiecej cieplego powietrza

> Wtedy zasysane przez wentylator silnika powietrze bedzie cieplejsze, bo z komory silnika, przejdzie

> przez wentylator (nie wyleci na zewnatrz, bo zamknieta jest lapka na obuowie wentylatora),

> wokol glowicy silnika i poprzez obudowe termostatu wleci do tzw. nerki i tunelu wewnatrz

> kabiny. Jesli bedzie zdjety dekiel tunelu to cieple powietrze od razu wleci do wnetrza kabiny

> ogrzewaajc ja.

> Ale jesli nie zalezy ci na tym, zeby szybko bylo cieplo, ale zeby cieple powietrze lecialo na

> szybe, to niestetey bez ciecia podlogi bagaznika sie nie obejdzie. Poczatek robisz taki sam,

> ale nie zdejmuejsz dekla tunelu. Z przodu pod deska trzeba wykonac maly myk i z poczatku

> tunelu za czarna obudowa podlaczyc jakas aluminiowa rure, ktora trzeba przeprowadzic do

> bagaznika i podlaczyc na wejscie elektrowentylatora.

> Wtedy cieple powietrze nie wydostanie sie z tunelu do kabiny (zalozony jest dekiel), leci tunelem i

> poprzez dorobiona rure i wentylator wdmuchiwane jest na szybe. Oczywiscie straty ciepla na tej

> drodze sa zdecydowanie wieksze, wnetrze nagrzewa sie powiedzmy sobie bez ogrodek - srednio,

> ale ciele powietrze leci na przednia szybe.

> Dlatego musiszodpowiedziec sbiena czym ci bardziej zalezy?

Dzięki za rzeczową odpowiedź 20.GIF

Zależy mi na ciepłym powietrzu na szybę przednią, ale skoro wiąże się to z cieciem i dodatkowo w zasadzie zablokuje grzanie kabiny... 893goodvibes.gif

To chyba sobie to odpuszczę wink.gif

A co konkretnie da SAMO zdjęcie dekielka osłaniającego wlot powietrza do wnętrza tunelu? cfaniaczek.gif Szybsze nagrzewanie się środka?

Albo SAMO zamkniecie klapki na obudowie wentylatora? Co to da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w maluchu kiedyś taką dmuchawę montowaną pod maską, wyglądała jak turbina - ślimacznica -

> miała w środku grzałkę... a mój maluch był

> 600tką z Włoch rocznik 89'

600-ka z 89 roku i to włoska? hmm.gif może z 79'? mój maluszek był z 89 i miał w bagażniku wiatrak, jak na obrazku, lecz grzałki w nim nie było...

285419484-dmuchawamaluch.jpg

post-109606-14352514389755_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim maluchu zrobiłem następująco. Silnik wyjęty z samochodu rozebrany przy okazji remontu, wyczyszczony z wszelkiego rodzaju brudu i smarów. Wszystkie blachy silnika skręcone na silikon. wymienione wszystkie rury doprowadzające powietrze do kabiny bo akurat były skorodowane. w łączniku gumowym na tunelu pod deską założony był wentylator od kompa jak największy się zmieścił. W maluchu było dużo cieplej niż przed tą operacją. Nie zapomnij o gumowych osłonach na świece zapłonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie ten wentylator ma być?

tak jak to opisał z grubsza kol Zuraw, silnik faktycznie musi być w nienagannym stanie, szczelny powinien być tunel, wszystkie uszczelki "przelotki" od linek ręcznego na swoim miejscu,

żeby zminimalizować straty ciepła już w nim najlepiej poprowadzić rurę wentylacyjną. Brat latał poza miastem więc starczała mu rura od odkurzacza, w mieście lepiej sprawdzał się dodatkowy wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zron jak kolega Tomek8130 napisal, dodatkowo sprawdz stan rury laczacej silnik od termostatu do metalowego lacznika oraz tego lacznika (mnie zjadlo jedna ze scianek tego lacznika od strony podlogi - nowy lacznik wtedy za 20zl i w aucie jezdzilem w koszuli, przednia szyba odparowana po jakich 3-5min)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a jak to policzyles?

> bo jakby nie patrzec to przy 20A maks pradu z gniazdka wydusisz 240W

Pomyliło mi się - pierwotnie myślałem że zapalniczka ma 10A bezpiecznik = 120-140W, a potem sprawdziłem że jest 20A, ale watów już nie poprawiłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.