Skocz do zawartości

Porównanie 12 kompaktów w MOTORze


GreenCC

Rekomendowane odpowiedzi

> znając życie jak by test robił auto świat to golf

> byłby najlepszy

Nom. Nawet gdyby lekko odstawał w kilku kategoriach, to wszelkie straty w punktacji odrobiłby miażdżącą przewagą np ergonomii bagażnika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO ten test potwierdza to co inne testy - każde auto ma swojego klienta. Szukasz kobyły - kupuj octavie. Szukasz porządnych materiałów - bierz golfa, lubisz ostrzejszą jazdę - masz leona - i tutaj grupa VW zarabia niezależnie od wyboru zlosnik.gif

Rozczarowuje nowy focus - o ile poprzednik był dobrym średniakiem z bardzo dobrym stosunkiem jakość/cena - tak nowa foka zdecydowanie straciła...

W sumie jedyne komu się dziwię to klientom lancera - to auto jest bez sensu zlosnik.gif Musiałoby byc baaardzo tanie, żebym go kupił...

Wiadomo, że w oparciu o taki test nie należy wybierać samochodów - jest jeszcze wieele czynników które każdy rozważa, a których testy Ci nie pokażą.

No aurisa nie ma w teście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę zaskakująca jest niska pozycja golfa

Dlaczego zaskakująca? IMHO, ocena dość sprawiedliwa wg. zastosowanych kategorii. Ja, na przykład, jestem srodze zawiedziony bagażnikiem Golfa. Dlatego, że wziąłem pełnowymiarowe koło zapasowe, pozbawiłem się wielu litrów bagażnika!

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie jedyne komu się dziwię to klientom lancera - to auto jest bez sensu Musiałoby byc

> baaardzo tanie, żebym go kupił...

Lanser jest tani. Wybierając lancera w wersji 1,6 i wybierając prawie wszystkie opcje - bez absurdalnej nawigacji za 10 tyś zł screwy.gif wychodzi max 66 tyś wprost z konfiguracja. Ponieważ mitsubishi daje teraz rabaty sięgające 10 tyś zł to cena do zapłacenia może być dużo niższa.

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie t-jeta, ale też dobrze wyposażony samochód w wersji za które konkurencja chce 100 albo więcej

> tys.

Testowane auta miało około 120 koni, znajdź Bravo o podobnej mocy za 44...

p.s. to z czego te bravo robią że jest ponad 2 razy tańsze od konkurencji? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to nie wiedziałeś, że pełnowymiarowe koło jest większe i zajmuje więcej miejsca czy jak?

Jakoś o tym nie pomyślałem w ogóle. pad.gif

Gdybym pomyślał, wziąłbym zestaw naprawczy. I tak mam assistance...

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie t-jeta, ale też dobrze wyposażony samochód w wersji za które konkurencja chce 100 albo więcej

> tys. Poza Cruze i może I30 chyba nie da się kupić nic z testu za mniej niż 50 tys?

Quote:

Wzięliśmy pod uwagę dobrze wyposażone odmiany z silnikami 1.6 albo 1.4 z turbodoładowaniem.


facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego?

Ani to specjalnie pakowne, ani nie prowadzi sie dobrze, ani nie przyspiesza, ani mało nie pali, ani nie jest piękne (mnie osobiście rozwala wiszący pod zderzakiem wielki tłumik z rurką), ani z cudownych materiałów zrobione. Po prostu ciężko znaleźć jakiś punkt zaczepienia w jakim ten samochód jest bardzo dobry, albo najlepszy wśród konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani to specjalnie pakowne, ani nie prowadzi sie dobrze, ani nie przyspiesza, ani mało nie pali, ani

> nie jest piękne (mnie osobiście rozwala wiszący pod zderzakiem wielki tłumik z rurką), ani z

> cudownych materiałów zrobione. Po prostu ciężko znaleźć jakiś punkt zaczepienia w jakim ten

> samochód jest bardzo dobry, albo najlepszy wśród konkurencji.

jedyna sensowna wersja lancera to tylko evo zlosnik.gif

lancer htb wygląda tak jak wyglądałby Polonez gdyby produkowano go w dzisiejszych czasach. Założę się, że Poldek właśnie tak by wyglądał. Byłby zrobiony z tych samych materiałów, miał taki sam żarłoczny silnik i wszyscy śmialiby się z niego jak ze szczytu polskiej myśli technologicznej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie t-jeta, ale też dobrze wyposażony samochód w wersji za które konkurencja chce 100 albo więcej

> tys. Poza Cruze i może I30 chyba nie da się kupić nic z testu za mniej niż 50 tys?

największą imho zaletą Bravo jest właśnie silnik T-Jet zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytał ktoś?

> Link

> Trochę zaskakująca jest niska pozycja golfa, znając życie jak by test robił auto świat to golf

> byłby najlepszy

Brak civica (może dlatego że wchodzi właśnie nowy model) i brak ceed'a (być może z tego samego powodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytał ktoś?

> Link

> Trochę zaskakująca jest niska pozycja golfa, znając życie jak by test robił auto świat to golf

> byłby najlepszy

w końcu w miarę sensowny test ok.gif Przede wszystkim wzięto pod uwagę nowych graczy, jak chevrolet czy hyuandai. Sukces astry specjalnie nie dziwi, to rzeczywiście fajne auto - niestety kosmicznie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę zaskakująca jest niska pozycja golfa, znając życie jak by test robił auto świat to golf

> byłby najlepszy

Jak w ocenie wnętrza bierze się pod uwagę tylko jego wymiary, to moim zdaniem jest to kiepskie porównanie. Jakością wykonania Golf bije resztę na głowę, ale w ogóle nie jest to uwzględnione w tej prymitywnej klasyfikacji końcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w ocenie wnętrza bierze się pod uwagę tylko jego wymiary, to moim zdaniem jest to kiepskie

> porównanie. Jakością wykonania Golf bije resztę na głowę, ale w ogóle nie jest to uwzględnione

> w tej prymitywnej klasyfikacji końcowej.

Dobrze, ze nie brali pod uwagę akcji serwisowych, wtedy Golf bez szemrania pobiłby wszystkich na głowę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te testy tak naprawdę rzucają tylko jakieś światło na dany model, w sumie i tak każdy ma jakieś przekonania do marki. Piszesz, że nie ma klasyfikacji dot. jakości. Zaraz by można również dodać np. design, popularność wśród złodziei, szacunek u sąsiadów...

Wszystkie te testy porównawcze i tak są z błędami np. tak jak tutaj silniki z turbo w zestawieniu z N/A, w innych z kolei porównują komfort a po zajrzeniu w tabelkę okazuje się, że jeden jedzie na 17" a drugi na 16". Już nie piszę o przychylności redaktora do jakieś marki z powodów "marketingowych".

Testy traktuję tylko jako ciekawostkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie te testy porównawcze i tak są z błędami np. tak jak tutaj silniki z turbo w zestawieniu z

> N/A, w innych z kolei porównują komfort a po zajrzeniu w tabelkę okazuje się, że jeden jedzie

> na 17" a drugi na 16". Już nie piszę o przychylności redaktora do jakieś marki z powodów

Można się też przyczepić do metody testów. Z tego co widzę wybierano prawie wszystkie opcje wyposażenia - tym sposobem do bagażnika fiata brawo trafił duży subwoofer i jego pojemność zmniejszyła się do 350l. Rzetelność wymagała by podania pojemności bez tej opcji co by zmieniło punktację.

W maździe ktoś pokazywał ciekawy patent składania foteli tylnych, które umożliwiało włożenie bardzo dużych przedmiotów za przednimi fotelami - nie jest to nigdzie ujęte w funkcjonalnościach...

Do tego patrząc na wyniki slalomu zastanawiam się jaki był błąd pomiaru... bo na moje oko wyniki wszystkich samochodów są do siebie bardzo zbliżone. Powiedział bym wręcz nieistotne. Brakuje też informacji na jakim biegu sprawdzano przyspieszenie 80-120 (5 czy 6 bieg?).

pozdrawiam,

bromsky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te testy tak naprawdę rzucają tylko jakieś światło na dany model, w sumie i tak każdy ma jakieś

> przekonania do marki. Piszesz, że nie ma klasyfikacji dot. jakości. Zaraz by można również

> dodać np. design, popularność wśród złodziei, szacunek u sąsiadów...

> Wszystkie te testy porównawcze i tak są z błędami np. tak jak tutaj silniki z turbo w zestawieniu z

> N/A, w innych z kolei porównują komfort a po zajrzeniu w tabelkę okazuje się, że jeden jedzie

> na 17" a drugi na 16". Już nie piszę o przychylności redaktora do jakieś marki z powodów

> "marketingowych".

> Testy traktuję tylko jako ciekawostkę.

Koncentrowałem się jedynie na ocenie wnętrza, wedle której Golf ma jedno z najgorszych, a jest dokładnie odwrotnie w moim odczuciu. Dla przykładu tak dobrej jakościowo tapicerki jak Golf nie ma żadne z tych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W maździe ktoś pokazywał ciekawy patent składania foteli tylnych, które umożliwiało włożenie bardzo

> dużych przedmiotów za przednimi fotelami - nie jest to nigdzie ujęte w funkcjonalnościach...

Nie chodziło przypadkiem o Civica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koncentrowałem się jedynie na ocenie wnętrza, wedle której Golf ma jedno z najgorszych, a jest

> dokładnie odwrotnie w moim odczuciu. Dla przykładu tak dobrej jakościowo tapicerki jak Golf

> nie ma żadne z tych aut.

To jest jakaś paranoja. Wnętrze Golfa nie różni się specjalnie od tego z Astry, Focusa czy Citroena.

Przecież to jest Golf nie Bentley! Może i ma trochę lepsze plastiki ale to dalej są plastiki. Tymczasem w Polsce urosły one już do legendy. Niedługo będą biżuterię chyba robić z kawałków wnętrz Golfów.

hehe.gif

Nawet jeśli plastik na desce Golfa jest ciut miękkszy niż w Astrze to przecież nie powód żeby zmieniać klasyfikację. Przepaści nie ma, a poza tym to nie jest parametr użytkowy. Kupując kompakta za 50tys. nie zastanawiasz się nad tym czy na desce ma być drewno orzechowe czy mahoń, ale nad tym czy do bagażnika wlezie wózek dla dziecka i zakupy zrobione w Biedronce.

Powinni napisać tak: "Golf ma ciasne wnętrze ale za to można sobie wygodnie leżeć na desce rozdzielczej bo jest miękka. W związku z tym pierwsze miejsce w teście".

hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W maździe ktoś pokazywał ciekawy patent składania foteli tylnych, które umożliwiało włożenie bardzo

> dużych przedmiotów za przednimi fotelami - nie jest to nigdzie ujęte w funkcjonalnościach...

Bo patent dotyczy foteli w Civicu, ktorego nie ma w porownaniu.

Swoja droga nie uzylem tego rozwiazania ani razu.. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest jakaś paranoja. Wnętrze Golfa nie różni się specjalnie od tego z Astry, Focusa czy

> Citroena.

> Przecież to jest Golf nie Bentley! Może i ma trochę lepsze plastiki ale to dalej są plastiki.

> Tymczasem w Polsce urosły one już do legendy. Niedługo będą biżuterię chyba robić z kawałków

> wnętrz Golfów.

> Nawet jeśli plastik na desce Golfa jest ciut miękkszy niż w Astrze to przecież nie powód żeby

> zmieniać klasyfikację. Przepaści nie ma, a poza tym to nie jest parametr użytkowy. Kupując

> kompakta za 50tys. nie zastanawiasz się nad tym czy na desce ma być drewno orzechowe czy

> mahoń, ale nad tym czy do bagażnika wlezie wózek dla dziecka i zakupy zrobione w Biedronce.

> Powinni napisać tak: "Golf ma ciasne wnętrze ale za to można sobie wygodnie leżeć na desce

> rozdzielczej bo jest miękka. W związku z tym pierwsze miejsce w teście".

Z większością z tych aut miałem styczność i na podstawie moich odczuć Golf ma najlepiej wykonane wnętrze i wcale nie jest ciasne poza niewielkim bagażnikiem. Dla mnie ogólne wrażenie jakości/solidności jest bardzo ważnym kryterium w ocenie wnętrza. W tym teście zostało to zupełnie pominięte i to tylko chciałem zaznaczyć. Nie to, że Golf to mały Bentley, w TDI-ku zwłaszcza smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest jakaś paranoja. Wnętrze Golfa nie różni się specjalnie od tego z Astry, Focusa czy

> Citroena.

To prawda - tak w zakresie paranoi, jak i tego, że się nie różni smile.gif

> Przecież to jest Golf nie Bentley! Może i ma trochę lepsze plastiki ale to dalej są plastiki.

A są lepsze?

> Tymczasem w Polsce urosły one już do legendy. Niedługo będą biżuterię chyba robić z kawałków

> wnętrz Golfów.

Patrząc po cenach to chyba tak. grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

> Nawet jeśli plastik na desce Golfa jest ciut miękkszy niż w Astrze to przecież nie powód żeby

> zmieniać klasyfikację. Przepaści nie ma, a poza tym to nie jest parametr użytkowy. Kupując

> kompakta za 50tys. nie zastanawiasz się nad tym czy na desce ma być drewno orzechowe czy

> mahoń, ale nad tym czy do bagażnika wlezie wózek dla dziecka i zakupy zrobione w Biedronce.

Otóż to smile.gif Ja tam już nie chcę niczego od VW (niezależnie od konkretnej marki).

> Powinni napisać tak: "Golf ma ciasne wnętrze ale za to można sobie wygodnie leżeć na desce

> rozdzielczej bo jest miękka. W związku z tym pierwsze miejsce w teście".

hehe.gif Tak mnie właśnie rozczarowała 407 po 406. Kurz na desce ma gdzie gromadzić, ale z tyłu w stosunku do poprzednika miejsca mniej frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to jest Golf nie Bentley! Może i ma trochę lepsze plastiki ale to dalej są plastiki.

> Tymczasem w Polsce urosły one już do legendy. Niedługo będą biżuterię chyba robić z kawałków

> wnętrz Golfów.

Nic lepszego nie przeczytałem nawet u Clarcsona. hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Niestety nie można tu kliknąć "lubię to"

> Kupując kompakta za 50tys. nie zastanawiasz się nad tym czy na desce ma być drewno orzechowe czy

> mahoń, ale nad tym czy do bagażnika wlezie wózek dla dziecka i zakupy zrobione w Biedronce.

Ale tu już pojechałeś. Skoczę do bankomatu i kup mi Golfa za 50 tysi.

facepalm%5B1%5D.gif

Nawet normalnie wyposażonej Skody za tyle nie kupisz niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest jakaś paranoja. Wnętrze Golfa nie różni się specjalnie od tego z Astry, Focusa czy

> Citroena.

> Przecież to jest Golf nie Bentley! Może i ma trochę lepsze plastiki ale to dalej są plastiki.

> Tymczasem w Polsce urosły one już do legendy. Niedługo będą biżuterię chyba robić z kawałków

> wnętrz Golfów.

Nie wiem jak to jest w tym przypadku, ale segment wyżej jak auta sa nowe, moze nie ma zbytniej różnicy, ale oglądając teraz 3 letnie auta mające po ok 140kkm różnica jest kolosalna na korzyść audi vw - w porównaniu choćby do citroena c5 (jakość tapicerki, zagniatanie się foteli i ich zużycie, obszycie kierownicy, wykładzina podłogi) chociaż tu zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie również vectra c.

A wracając do kompaktów, kolega kupił sobie nowego ceed'a i rozczarował się jakością wnętrza które skrzypi jak szalone już po 30kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, ze nie brali pod uwagę akcji serwisowych, wtedy Golf bez szemrania pobiłby wszystkich na głowę

Jedną akcję miałem. Coś tam z plastikami od nadmuchu dmuchawy na nogi, czy jakoś tak. Coś przegapiłem IYO?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest jakaś paranoja. Wnętrze Golfa nie różni się specjalnie od tego z Astry, Focusa czy Citroena.

Haha, powiem tylko. W mojej skali punktacji jakości wnętrza, następne, po Golfie, w zbliżonej klasie, jest A4. A3 jest słabsze...

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Kiepsko wypada za to jego bagażnik, który zamiast 350 mieści tylko 277 litrów - pod względem rozmijania się danych fabrycznych z rzeczywistością gorszy jest tylko seat.


claps.gif & kara.gif Mogę się założyć, że mieli do testu auto z pełnowymiarowym kołem a dla takiego fabryczna wartość to 280 albo 290, nie pamiętam. 350l jest dla wersji z dojazdówką - wiem, bo mam wink.gif Nawet aftermarketowa wykładzina bagażnika jest różna w obu wersjach.

Ani słowa o "komforcie akustycznym" w całym teście, który akurat w Golfie jest IMO mistrzowski na na kompakta niepremium.

Bardzo skrótowy i z trochę dziwnymi kryteriami. Czemu np. samochody z gorszym wynikiem EuroNCAP mają więcej pktów za "bezpieczeństwo" od tych z lepszym? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> & Mogę się założyć, że mieli do testu auto z pełnowymiarowym kołem a dla takiego fabryczna

> wartość to 280 albo 290, nie pamiętam.

Aż zapytam normalnie grinser006.gif - o co chodzi z tym kołem dojazdowym w Golfie? Czy to jest kwestia miejsca na dodatkowe graty w komorze na koło, czy samochody mają zależnie od wersji koła inna budowę tylnej częsci nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż zapytam normalnie - o co chodzi z tym kołem dojazdowym w Golfie?

Dojazdówka jest węższa, czyli jak leży jest bardziej płaska -> podłoga przestrzeni ładunkowej może być dzięki temu wyraźnie niżej. To jest hmm bezpłatna opcja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.