Skocz do zawartości

Po raz kolejny, diesel czy benzyna


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

> Każdy produkuje, ale nie w ilościach takich, które byłyby istotne

> dla kogokolwiek z tyłu. Wcale nie trzeba mieć DPF by nie było dymu.

> Starczy traktować auto jak auto, a nie jak wyścigówkę F1

Oczywiście że nowoczesny nie produkuje tyle co stary pasek w TDku. Oczywiście że jak go nie katujesz to kopci minimalnie. Tylko pół tego wątku zajmuje wychwalanie jak to diesel wciska w fotel. Żeby wciskał w fotel to trzeba mocno wciskać gaz. A jak się mocno wciska gaz to co wtedy? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że nowoczesny nie produkuje tyle co stary pasek w TDku. Oczywiście że jak go nie

> katujesz to kopci minimalnie. Tylko pół tego wątku zajmuje wychwalanie jak to diesel wciska w

> fotel. Żeby wciskał w fotel to trzeba mocno wciskać gaz. A jak się mocno wciska gaz to co

> wtedy?

W porównaniu do atmosfetycnych małolitrażowych silników jakich

na drogach najwięcej, to nawet tego wciskania nie trzeba i tak moment

jest większy. No a że miasto, to 50-60 się nie przekracza i o czym w ogóle

dyskusja jest hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co nie znaczy, ze nie kopcisz

> popros kogos, zeby sie za Toba przejechal i potem Ci opowiedzial

po co? i tak nie uwierzy hehe.gif musiałby sam tym drugim autem pojechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak mnie traktujesz, mówiąc że mi non stop kopci

pokaz mi posta w ktorym pisalem, ze caly czas. Natomiast do Ciebie nie dociera, ze kazdy diesel bez DPF bedzie kopcil przy mocnym wcisnieciu gazu. To, ze tego nie zauwazasz siedzac za kolkiem nie oznacza, ze tak nie jest. Albo nie chcesz tego zauwazyc albo po prostu nie zauwazyles. Z mojej strony EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się i sam zdecyduj - w końcu to Tobie ma odpowiadać charakterystyka.

Decyzja zapadła.

Był diesel 140KM. Fajnie to autko chodzi, spalanie średnie 7l, ale to srednie to podobnież z mocno dynamicznej jazdy. W temacie silnika sprzedawca powiedział, że jeżeli będę robił raz w tygodniu odcinki minimum 20km, to filtrem mogę się nie przejmować. Ja niestety takich odcinków co tydzień nie robię, więc przejąłem się filtrem zlosnik.gif i zamówiłem jednak "w ciemno" ecoboosta 270751858-jezyk.gif

Rabat wyniósł prawie 15%, nie wiem czy to dużo, czy nie, ja jestem zadowolony.

Dziękuję za wszystkie rady IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W dodatku ON na stacjach benzynowych jest od trzech dni tańszy od PB95 ... i się zacznie od nowa

> zaraz

Nawet nie o to chodzi, bo cena będzie się wahać w obie strony, tylko ja przed zakupem auta za kilkadziesiąt kPLN wolalbym sie karnąć i jednym, i drugim. No, ale jak sobie stryjenka życzy. grinser006.gif

Oby się sprawował! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja przed zakupem auta za

> kilkadziesiąt kPLN wolalbym sie karnąć i jednym, i drugim.

Jeżeli byłaby taka możliwość, to i ja bym wolał. W Warszawie masz większy wybór, a ja niestety takiego wyboru nie miałem wink.gif

Czasu też tyle nie mam, żeby pół Polski przejechać na jedną jazdę próbną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeździłeś turbo benzyną? Tam jest tak samo... mi idzie od około 1800-2000 obr/min zależy który

> bieg.

No tak, ale ile wtedy siorbie! Pałowana benzyna potrafi spalić

15-20, pałowany diesel pewnie nie wciągnie więcej jak 10...

Dla mnie to wciąż różnica w cenie za 100 km, pomijajac wszystko inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale ile wtedy siorbie! Pałowana benzyna potrafi spalić

> 15-20, pałowany diesel pewnie nie wciągnie więcej jak 10...

> Dla mnie to wciąż różnica w cenie za 100 km, pomijajac wszystko inne.

Wcześniej pisałem, ze gdyby ten diesel był starszej konstrukcji, prawdopodobnie był się nie zastanawiał. A tutaj kupiłbym silnik o 9000zł droższy, który zapewne mniej by spalał, ale niekoniecznie był bezproblemowy w mojej eksploatacji. Sam do tej pory broniłem się przed turbobenzyną, zwłaszcza kiedy w 2007r. kupowałem Bravo i w 2008r. Golfa. Tym razem mając do wyboru turbobenzynę i diesla z DPF, wybrałem to pierwsze.

A co do parametrów, patrząc nawet w tabelki widać, że diesel jest bardziej dynamiczny. Dokładniej diesel 163KM ma lepsze parametry niż benzyna 160KM, zarówno w przyspieszeniu od 0 do 100km/h, jak i przyspieszeniu na IV-tym biegu od 50 do 100km/h. Prawie takie same parametry mają diesel 140KM w porównaniu z benzyną 160KM. Jednego jestem pewny, gdybym przynajmniej raz w tygodniu jeździł w trasę na pewno wybrałbym diesla. Dwóch mechaników z ASO (Fiata i Forda) potwierdziło mi konieczność takiej eksploatacji tego diesla, to samo powiedział sprzedawca. Mój wybór był związany nie tyle z parametrami, tylko nie chciałem świadomie wpędzać się w kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Zuch chłopak

> Jak już odbierzesz to opisz to spalanie rzędu 12-14l i więcej, bo przecież to jest autobus

...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry zlosnik.gif

Szczególy na Spritmonitor LINK

Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej od Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

> Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej

> od Forda.

Jak na taka "krowe" to spalanie jest rewelacyjne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

> Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej

> od Forda.

Mi podobnie pali auto zbliżonych parametrów tyle ze Diesla frown.gif i z gorszymi osiągami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

> Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej

> od Forda.

Czyli taki C-max 150 KM powinien palić chyba mniej? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

> Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej

> od Forda.

palacz.gifpalacz.gifpalacz.gif

Tłins i tak nie uwierzy albo napisze, że jemu by spalił 4 litry grinser006.gif

Z ciekawostek miałem teraz na kilka dni Fabię 1.6 TDI 90 KM pomijając fakt, że nie ma czym jechać, to porównując do mojej 1.4 TSI 180 KM średnia różnica w spalaniu to rząd 1l/100 km.

Cudowałem, błagałem, wszystko robiłem, że by ten diesel zawstydził moją benzynę ale uwierzcie lub nie, różnica jest rzędu 1 l/100 km.

2.0 TSI nie są zbytnio oszczędne z tego co da się poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 TSI nie są zbytnio oszczędne z tego co da się poczytać.

Pojemnosc pewnie robi swojeok.gif

Chociaz mnie stare 2.0 spala 1.5-2 litry wiecej niz 1.9dci przy mocy o polowe wiekszejok.gif

Przy przebiegach rzedu 15-20kkm/rocznie diesel nie ma kompletnie sensu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cudowałem, błagałem, wszystko robiłem, że by ten diesel zawstydził moją benzynę ale uwierzcie lub

> nie, różnica jest rzędu 1 l/100 km.

A jaka różnica byłaby przy jeździe autostradą np. 130 km/h? Też 1 l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka różnica byłaby przy jeździe autostradą np. 130 km/h? Też 1 l ?

Nie testowałem, bo nie miałem możliwości.

Moja spali ok. 7 l przy 130 km/h na tempomacie.

Ta 1.6 TDI nie sądzę by miała 5 z przodu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

Zacznij jeździć a nie się toczyć grinser006.gif

Moja kobieta Grand Scenikiem dCi 130KM robi w mieście zimą max 7,5l (u Ciebie widzę 10).

Z tego co pamiętam z wątku to tb miała palić 0,5l więcej? hmm.gif

link spritmonitor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie testowałem, bo nie miałem możliwości.

> Moja spali ok. 7 l przy 130 km/h na tempomacie.

> Ta 1.6 TDI nie sądzę by miała 5 z przodu

Hmm..no to raczej nie ma sensu się w dizla pchać.

Orientujesz się jaka jest różnica w spalaniu 1,2 a 1,4 TSI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka różnica byłaby przy jeździe autostradą np. 130 km/h? Też 1 l ?

A jak czesto przecietny plak jezdzi autostrada??

Rozumiem,ze ktos ma dolot dopracy 70km dziennie , ale przecietny polak to albo DK, albo wmiastach, wowczas NoPb i zagazowac.

ja diesla nie kupilbym majac dobra alternatywe w benzynie, gdyby w Cromie dawali np 1,8 T i ze 180 KM to byloby pieknie, no ale z NoPb w cromiebieda nistety a auto jako auto mi baaardzo odpowiada.

Ja robie 20 tys rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ja nie wziąłbym uzywanego diesla no chyba, że z góry bym założył pakiet startowy na

> poziomie 10kzł dodatkowo)-ale to tylko moja opinia

Ciekawa kwota startowa, mowisz o NOWYM silniku???

Ja kupilem ON przy 131 tys i auto mialo niecale 3 lata, wizyta w ASO 250zl, pod kompa i...wiadomo, uzywki niosa pewne ryzyko, ale wolenalatane km na autostradach europy niz mikro przebiec w korkach:)

MOje auto robilo srednio ok 50 tys rocznie, byly miesiace ze 8 tys km.

Juz zrobilem 20 tys i....cisza.

Dzisiejsze NoPb to juz takie nowoczesniejsze(mowie od 2009 wzwyz), i pewnie dwumasa sie znajdzie, i EGR, i masa czujnikow, i turbo...

Kupno uzywki zawsze niesie ryzyko, ale znam ON majacy po 570 tys km, i na ORI turbo i uszczelka poszla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rowniez polecam, moze nie szatan i srednio ekonomiczny, ale za to na lancuchu, szybko sie nagrzewa

> i jest niezawodny.

> moj ma 108000 km i jest czysciutki (zadnych wyciekow/dolewek oleju).

Czy to ten sam silnik znany od wielu lat (już z naście chyba) z Mondeo i innych modeli forda ? hmm.gif

Jak on toleruje instalacje LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm..no to raczej nie ma sensu się w dizla pchać.

> Orientujesz się jaka jest różnica w spalaniu 1,2 a 1,4 TSI ?

Może i nie ma sensu, ale pamiętaj o problemach z TSI. Też się trochę z tego śmiałem, ale dziś odstawiam Octavię 1.2 Tsi z przebiegiem 9 tys km na serwis bo coś rzęzi przy odpalaniu i dzwoni przy hamowaniu silnikiem.......

Chyba sławetny rozrząd mówi pa pa.

Spalanie 1.2 jest ok, średnio 6,5-6,7 litra , max zanotowany do tej pory 7,1 minimum 5,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...odgrzewam i zgodnie z prośbą opisuję spalanie rzędu 12-14l minus 4 litry

> Szczególy na Spritmonitor LINK

> Dodam jeszcze, że z "turbo benzyn" mam doświadczenie ze Skodą Superb 2.0T i ta pali ok. 2l więcej

> od Forda.

całkiem przywoite spalanie ok.gif

Ale chyba mało jeździsz. Tankowanie raz na miesiąc, albo i radziej... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cudowałem, błagałem, wszystko robiłem, że by ten diesel zawstydził moją benzynę ale uwierzcie lub

> nie, różnica jest rzędu 1 l/100 km.

> 2.0 TSI nie są zbytnio oszczędne z tego co da się poczytać.

Różnica występuje raczej w korkach i na autostradzie przy większych prędkościach zlosnik.gif

Beznyna na postoju chlapie 2 x więcej paliwa prawie, na autostradzie przy 160 km/h mój klekot pali ok 6,5-7 litra gnoju gdzie benzynka 1.6 - 1.8 podobnej mocy zjara ponad 11 zazwyczaj wink.gif

Ale na delikatnych odcinkach diesel przestaje mieć sens już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to ten sam silnik znany od wielu lat (już z naście chyba) z Mondeo i innych modeli forda ?

> Jak on toleruje instalacje LPG ?

tak, to ten silnik

co do lpg- szwagier zagazował rok temu i jezdzi. na początku były jakies problemy, ale chyba gazownik tego nie ogarniał. jak juz sie udało, to tylko leje i jezdzi, choc ja uwazam, ze ma żle ustawioną temp. przełączenia na gaz, bo chyba ok 60-70 st. czyli duzo jazdy na benie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.