Skocz do zawartości

Zakup Megane z silnikiem dCI - tak czy nie


Ksenomorf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam w planach zmianę auta , podoba mi się Renault Megane II . Chciałbym nabyć auto z silnikiem benzynowym , nie jestem fanatykiem diesli 893goodvibes.gif ale znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń właśnie z silnikami 1.5/1.9 dCi . Oczywiście chodzi tylko o auta kupione w salonie i z udokumentowanym przebiegiem . Tu taki przykład : Megane . Jak uważacie pchać się w coś takiego czy lepiej nabyć coś benzynowego i założyć LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam w planach zmianę auta , podoba mi się Renault Megane II . Chciałbym nabyć auto z silnikiem

> benzynowym , nie jestem fanatykiem diesli ale znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń właśnie z

> silnikami 1.5/1.9 dCi . Oczywiście chodzi tylko o auta kupione w salonie i z udokumentowanym

> przebiegiem . Tu taki przykład : Megane . Jak uważacie pchać się w coś takiego czy lepiej

> nabyć coś benzynowego i założyć LPG ?

Gdybym miał brać dci to wziąłbym po lifcie (bodajże 2006rok) -będziesz spokojniejszy grinser006.gif

To pisał posiadacz 1.5dCi 105KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść sobie dCi. Tutaj każdy będzie chwalił swoje, więc obiektywizmu zero. Poczytaj w google, a

> szybko się wyleczysz z dCi. Dopowiem tylko klucze - turbo, delphi, panewki. Tyle powinno Ci

> wystarczyć.

Niestety Renault nie robi Megane z VAG-owskim 1,8 TDI na pompowtryskach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść sobie dCi. Tutaj każdy będzie chwalił swoje, więc obiektywizmu zero. Poczytaj w google, a

> szybko się wyleczysz z dCi. Dopowiem tylko klucze - turbo, delphi, panewki. Tyle powinno Ci

> wystarczy

Powiedz mi jako osoba obiektywna w jakim Dieslu niema takich cudów. Na każdego Diesla coś się znajdzie. Dlatego najlepiej benzyne z LPG zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi jako osoba obiektywna w jakim Dieslu niema takich cudów. Na każdego Diesla coś się

> znajdzie. Dlatego najlepiej benzyne z LPG

Owszem, na każdego.

Tylko w jednych typowe usterki bolą kieszeń bardziej, a w innych mniej. Nie widzę sensu pchać się w ten, w którym bolą bardziej. I żaden dżihad, czy to do VAGa czy PSA mnie nie przekona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść sobie dCi. Tutaj każdy będzie chwalił swoje, więc obiektywizmu zero. Poczytaj w google, a

> szybko się wyleczysz z dCi. Dopowiem tylko klucze - turbo, delphi, panewki. Tyle powinno Ci

> wystarczyć.

jeśli przyjąć, że w necie piszą ludzie szukający pomocy to absolutnie nie należy kupować ani szmelcwagenów, ani francowatych ani tym bardziej daciów czy innych tatowatych cudów techniki.

baaaaaaaaardzo rzadko ktoś w necie się chwali, że coś warto kupić, bo nie od dziś wiadomo - polok polokowi zazdrości i tylko czeka, aż mu się coś popsuje.

mnie się Twoje klucze nie przytrafiły a hulam autem już ponad 60 kkm. auto ma prawdopodobnie ok. 250-300 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, na każdego.

> Tylko w jednych typowe usterki bolą kieszeń bardziej, a w innych mniej. Nie widzę sensu pchać się w

> ten, w którym bolą bardziej. I żaden dżihad, czy to do VAGa czy PSA mnie nie przekona.

To bądź sumienny i podaj w jakich wersjach silnika występują jakie usterki. Bo inaczej to napisz nie kupuj TDI bo się pompy i sprężarki wysypują palacz.gif

W dCi po lifcie nie występują wspomniane przez Ciebie usterki.

Panewki to przywara 1.5 przed liftem, turbo to temat dla 1.9dCi - tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam w planach zmianę auta , podoba mi się Renault Megane II . Chciałbym nabyć auto z silnikiem

> benzynowym , nie jestem fanatykiem diesli ale znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń właśnie z

> silnikami 1.5/1.9 dCi . Oczywiście chodzi tylko o auta kupione w salonie i z udokumentowanym

> przebiegiem . Tu taki przykład : Megane . Jak uważacie pchać się w coś takiego czy lepiej

> nabyć coś benzynowego i założyć LPG ?

Jeśli faktycznie znajdziesz DCi z udokumentowanym przebiegiem i w należytym stanie to bym brał i się nie zastanawiał. Skrócić interwał wymiany oleju, dbać tak jak dba się o Diesla i będzie ok. Usterki zdarzają się wszędzie, wiem bo miałem i ,,niezniszczalne'' JTD z Fiata w którym padł silnik i wywaliłem worek kasy by to naprawić, miałem TDi w którym też działy się dziwne rzeczy czasem, teraz mam DCi w Twingo i bardzo sobie chwalę. Fakt , że prawie nowy bo ma trochę ponad 30 tys przebiegu, ale działa bez zarzutu.

Poszukaj samochodu po lifcie jak zalecają niektórzy, zadbaj o niego a się odwdzięczy.

A jeśli natomiast chcesz mieć jak najtaniej i potencjalnie bezproblemowo znajdź silnik PB i płać trochę więcej przy dystrybutorze, ale za to nie będzie problemów z dwumasami, turbinami, egr-ami, panewkami itp. Zawsze można też zagazować, ja jednak na kilku własnych samochodach wyleczyłem się skutecznie z tej formy ,,pseudo oszczędzania''.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli natomiast chcesz mieć jak najtaniej i potencjalnie bezproblemowo znajdź silnik PB i płać

> trochę więcej przy dystrybutorze, ale za to nie będzie problemów z dwumasami, turbinami,

> egr-ami, panewkami itp. Zawsze można też zagazować, ja jednak na kilku własnych samochodach

> wyleczyłem się skutecznie z tej formy ,,pseudo oszczędzania''.

1,6 16V by Renault tez nie jest tani w obsludze (zmienne fazy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc wszystkie za i przeciw nie skusiłbym sie na ON, nie tyle ze względu na większą awaryjność/koszty przy ewentualnych naprawach co na aktualne ceny paliw i tendencje raszej wzrostowe jeśli chodzi o stosunek ON/noPB - oszczędności w Dieslu raczej bym się nie doszukiwał. Dodatkowo miałem przyjemność powozić Meganą 1.6 16V i pod moją nogą ten silniczek był naprawdę oszczędny, więc i LPG nie miałoby u mnie zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w assistance i powiem tak:

Panewki turbiny i wtryski padają w każdym. Kwestia prawdziwego przebiegu, do 200kkm jest względny spokój.....

I nie daj się naciągnąc na auto od 1go własciciela z niemiec z przebiegiem 120kkm.....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie daj się naciągnąc na auto od 1go własciciela z niemiec z przebiegiem 120kkm.....

> Pozdrawiam

A mi się udało. 105kkm w 3 letnim samochodzie. Za cenę wyższą od średniej rynkowej. Twoje ostrzeżenie nie do końca jest uzasadnione. Wszystko zależy od wielu czynników. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść sobie dCi. Tutaj każdy będzie chwalił swoje, więc obiektywizmu zero. Poczytaj w google, a

> szybko się wyleczysz z dCi. Dopowiem tylko klucze - turbo, delphi, panewki. Tyle powinno Ci

> wystarczyć.

Też tak myślałem więc kupiłem TDI Volkswagena. Turbosprężarka, głowica a po drodze kilka innych kosztownych pierdół. Na szczęście rozłożyło się to na okres 3 lat więc nie bolało finansowo... Dziś nie ma bezawaryjnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reasumujac moze ktos bardziej obeznany w tych silnikach by napisal,ktorym dCI co dolega?

z minusów:

jednemu i drugiemu przed FL "dolega" problem panewek, bo:

- ograniczyli resurs wizyt do 30 kkm - trzeba zmienić na max 15 kkm

- spier..czyli rozwiązanie by'passa w pompie olejowej - niskie ciśnienie oleju przy niskich obrotach silnika, a jeszcze jak silnik obciążony to kaplica - trzeba częściej zmieniać olej z filtrem, by cały olejowy układ był czysty

w starszych 1,5 dCi na osprzęcie DELPHI lubiały "lecieć" wtryskiwacze, bo ścierały się marnej jakości łopatki w pompie wysokiego ciśnienia. wiórki w układzie finansowo dobijały właściciela. o ile nie ma jeszcze tego problemu, to napewno pomaga dodatek oleju 2T do paliwa w ilościach o jakich tutaj na AK pisano wielokrotnie. przy czym trzeba dodać, że olej 2T do ON dolewają także właściciele z silnikami TDi i HDI, więc IMHO to żaden dzisiaj wstyd dbać w ten sposób o silnik, skoro jednostka napędowa projektowana jest przez ekonomistę.

są też czasami problemy z EGRami, ale likwiduje się je poprzez wyczyszczenie i mechaniczne zaślepienie. problem znika na zawsze.

silniki po 2005 roku mogą mieć FAP: 1,5 dCi 105 KM; 1,9 dCi 130 KM i niektóre 120 KM.

z plusów:

o ile się dobrze dba o motor to ma się to, co by się chciało:

- bardzo dobra elastyczność

- bardzo dobra kultura pracy - cichy i miękki

- rzeczywiście niskie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jednemu i drugiemu przed FL "dolega" problem panewek, bo:

A FL kiedy byl i czy rozwiazal wiekszosc minusow?

Pytam,bo zastanawiam sie na nissanem qaskaqem (czy jakkolwiek sie to pisze) wlasnie z motorem 2.0 dci (150kucy) i troche glupio,,wpasc na mine"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A FL kiedy byl i czy rozwiazal wiekszosc minusow?

FL był już całkowicie w 2006 roku i nie znam (co nie znaczy, że nie było) problemów z panewkami. osprzęt DELPHI zmieniono na SIEMENSA. EGR pozostał ten sam

2.0 dCi to podobno najlepsze dizelki z serii dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam w planach zmianę auta , podoba mi się Renault Megane II . Chciałbym nabyć auto z silnikiem

> benzynowym , nie jestem fanatykiem diesli ale znalazłem kilka ciekawych ogłoszeń właśnie z

> silnikami 1.5/1.9 dCi . Oczywiście chodzi tylko o auta kupione w salonie i z udokumentowanym

> przebiegiem . Tu taki przykład : Megane . Jak uważacie pchać się w coś takiego czy lepiej

> nabyć coś benzynowego i założyć LPG ?

to ja postaram sie byc obiektywny ( tak mialem to auto - MII 1.9 dCi)

kupiłem je przy przebiegu 200tys km, po 2 latach udręki MODLIŁEM sie , zeby ktos mnie wyzwolił od problemu smile.gif - miałem szczęście

wymieniłem w tym aucie prawie wszystko ( ale co z tego jak na końcu wraz z awarią turbosprężarki upalił się tłok na 3 cylindrze)

teraz jeżdzę P307 1.6 benzyna ( ze znacznie wyzszym przebiegiem niz poprzednie renault) i silnik jest bezproblemowy a naprawy kosztują znacznie taniej

moja rada: jeżeli nie jesteś pewny w 100% przebiegu tego renault, które chcesz kupić ( max do 100 tys km) to nawet do niego nie podchodź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi jako osoba obiektywna w jakim Dieslu niema takich cudów. Na każdego Diesla coś się

> znajdzie. Dlatego najlepiej benzyne z LPG

Jakby się tak we wszystkim doszukiwać, to pozostaje karta Urbana (tak, wiem - hermetyczne 270751858-jezyk.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam k4m bez LPG. Laguna I phII

> Na ziimnym silniku faluja obroty, jak sie właczy nawiew to zaczynaja mocniej falowac...

> krokowiec wyczyszczony, termostat sprawny. Coś jescze do sprawdzenia?

Jak wyczyściłeś krokowiec? w tym silniku go nie ma

Musisz uszczelnić kolektor ssący i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak? nowy zestaw rozrządy jest pozbawiony tej wady? czytałem gdzieś na forum meganki, ze pomimo

> wymiany kompletnego rozrządu z kołem zmiennych faz problem po jakimś czasie wracał.

nowe koła są zdecydowanie trwalsze od tych z początku produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowe koła są zdecydowanie trwalsze od tych z początku produkcji

to część tylko z serwisu czy sa jakieś dobre zamienniki? Na razie mam też Meganke 1.4 16V tak tego problemu nie ma, ale nastepnym autem moglaby być nowsza meganka z silnikiem 1.6 16V więc pytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to część tylko z serwisu czy sa jakieś dobre zamienniki? Na razie mam też Meganke 1.4 16V tak tego

> problemu nie ma, ale nastepnym autem moglaby być nowsza meganka z silnikiem 1.6 16V więc pytam

produkuje to delphi dla renault - o ile mnie pamięć nie myli. Można kupić poza aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.