ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 chyba FIRE ale to 27 lat bodajze wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Jak możesz mówić ze to kosmetyczne zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jak możesz mówić ze to kosmetyczne zmiany? Zmiana wtrysku i kolektora dolotowego to kosmetyka na przestrzeni 30 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Fiat Twin Cam 2.0 8v - od bodajże 1964 do 1995. Ogólnie rodzina Fiat Twin Cam - 1959 - 1999. Fiat SOHC - 1969 - 2005. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Fiat Twin Cam 2.0 8v - od bodajże 1964 do 1995. > Ogólnie rodzina Fiat Twin Cam - 1959 - 1999. Tyle ze obu tych silnikow mie ma juz na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Tyle ze obu tych silnikow mie ma juz na rynku Mea culpa - miały być dostępne. W takim razie Fiat fire 1.1 - od 1983 do teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Jest jeszcze fordowski 1.8 diesel. Tez długo robiony. Ale nie za bardzo kojarze lata dokładne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Zmiana wtrysku i kolektora dolotowego to kosmetyka na przestrzeni 30 lat. A co by miało być zmienione, żeby to wg Ciebie nie była kosmetyka. Jak dla mnie choćby wzrost mocy o 50 procent to nie kosmetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A co by miało być zmienione, żeby to wg Ciebie nie była kosmetyka. Jak dla mnie choćby wzrost mocy > o 50 procent to nie kosmetyka. Np skok i srednica tloka, nowa glowica itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A co by miało być zmienione, żeby to wg Ciebie nie była kosmetyka. Jak dla mnie choćby wzrost mocy > o 50 procent to nie kosmetyka. Wg mnie jeśli elementy konstrukcyjne silnika pozostały bez zmian, a modyfikacje dotyczą osprzętu, to można twierdzić, że jest to ten sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? oczywiście, silnik Łady Nivy 43 lata na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Wankla 13B Mazdy też klepali długo. Włączając Renesisa z Rx8 to od 1984-2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > oczywiście, silnik Łady Nivy > 43 lata na rynku I caly czas 1.7 co do cm3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Wankla 13B Mazdy też klepali długo. Włączając Renesisa z Rx8 to od 1984-2011. Ruskie swojego Wankla VAZ-411 i VAZ-415 wsadzali (oczywiście w malutkich - ale jednak seriach) do Ład i Wołg od 1980 do dziś (na zamówienie - z tym że z tego co się orientowałem "nowa" Łada 110 z tym silnikiem to koszt rzędu >100kzł więc to raczej ciekawostka nawet u ruskich) co nie znaczy że te auta nie istnieją: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > I caly czas 1.7 co do cm3 nie 1,2 1,3 1,5 1,6 i 1,7 ale to ten sam silnik (głowica ta sama), możesz sobie w obrębie jednego bloku powymieniać części i uzyskiwać różne pojemności osprzęt jest wspólny i wymienny a wyglądu z zewnątrz nie rozpoznasz. Oczywiście najnowsze wydania mają MPI i nawet Euro 5 spełniają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > nie > 1,2 1,3 1,5 1,6 i 1,7 czyli "prawie" ten sam nie liczy sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w > golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na > wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal > do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? Myślę, że w Lacetti mam silnik pamiętający stare, jeszcze oplowskie czasy. Moje 1,6 16V to jeden z rodziny 8 i 16 zaworowych silników, które miały pojemności od 1,3 do 1,6. Myślę, że korzeni tej rodziny silników (GM Family 1) należy szukać w latach 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > czyli "prawie" ten sam > nie liczy sie wiesz no każdy w swojej zabawie ustala swoje kryteria Imo bliżej Ładzie 1,7 do Łady 1,2 niż VW 1.6 70KM do VW 1.6 100KM bo róznica 30KM jedynie poprzez wymianę gaźnika na wtrysk przy takiej pojemności nie jest możliwa. Pewnie wałek, głowica są zupełnie inne A w Ładzie nie Poza tym da się przełożyć alternator, pompe wody, oleju itp do tego starego z nowego? No ale to Twoja zabawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > wiesz no każdy w swojej zabawie ustala swoje kryteria Imo bliżej Ładzie 1,7 do Łady 1,2 niż VW 1.6 > 70KM do VW 1.6 100KM bo róznica 30KM jedynie poprzez wymianę gaźnika na wtrysk przy takiej > pojemności nie jest możliwa. Pewnie wałek, głowica są zupełnie inne A w Ładzie nie > No ale to Twoja zabawa w vw 70 i 100KM walek pewnie ma inne "czasy" ale glowica jest ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w vw 70 i 100KM walek pewnie ma inne "czasy" ale glowica jest ta sama w Ładzie wałek jest ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w Ładzie wałek jest ten sam czyli mamy: 1,6 by VW 1,1 by FIAT 1,X by Lada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > oczywiście, silnik Łady Nivy > 43 lata na rynku a to nie podchodzi bardziej pod FIATA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Gwiazdowy ASz-62 jest produkowany od '61 roku, u nas w PZL Kalisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Gwiazdowy ASz-62 jest produkowany od '61 roku, u nas w PZL Kalisz. z ciekawosci jakie glowne modernizacje od tego czasu przeszedl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bluczek Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w > golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na > wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal > do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? Silnik TU3 Citroena/Peugeota. Zadebiutował w połowie lat 80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w > golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na > wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal > do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? 1747 Fiat/Alfa to od kiedy jest? 1108 FIRE to początek lat '80. Ostatnio był w Pandzie. jego pochodna 1242ccm chyba do tej pory jest robiona. Skok tłoka jest inny (nie wiem czy nie średnica), ale to właściwie ten sam silnik Głowica z tego co wiem była zamienna i powstawały wydumki 1.1 16V w Seicento Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 1108 FIRE to początek lat '80. chyba wcześniej jako 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > chyba wcześniej jako 1.0 oraz 750 w pandzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > a to nie podchodzi bardziej pod FIATA? poniekąd aczkolwiek nie do końca. To projekt Fiata, ale w żadnym fiacie go nie było. Zresztą szczerze mówiąc nie wiem czy to Fiat czy ruscy byli odpowiedzialni za zmiany w silniku (OHC, 5 podpór wału zamiast 3). Włoski odpowiednik Żiguli miał w podstawowej wersji słaby silnik OHV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_small-block_engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 SDI od którego roku jest na rynku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > SDI od którego roku jest na rynku ? Krótko był produkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > SDI od którego roku jest na rynku ? 97 wraz z golfem 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 97 wraz z golfem 4 Wolnossący diesel sądziłem że był wcześniej i że to była konstrukcja z SDI powiązana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 97 wraz z golfem 4 W III tez byl, znajoma miala takiego. W Polo III tez byl montowany, tyle ze chyba innej pojemosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Wolnossący diesel sądziłem że był wcześniej i że to była konstrukcja z SDI powiązana. Wolnossace 1.9d pojawilo sie wraz z passatem 35i w 88r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W III tez byl, znajomia miala takiego. W Polo III tez byl montowany, tyle ze chyba innej pojemosci. sdi czy zwykly 1.9d? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > sdi czy zwykly 1.9d? 1.9 SDI 64KM, Polo mialo 1.7 SDI. W Golfie III takie byly: 1.9 D 4 / 8 1896 cm 47 kW (64 KM) 124 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997 156km/h 1Y VP 1.9 SDI 4 / 8 1896 cm 47 kW (64 KM) 150 Nm / 2500 obr. 07.1995 - 12.1997 156km/h AEY VP 1.9 TD/GTD 4 / 8 1896 cm 55 kW (75 KM) 150 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997 165km/h AAZ VP 1.9 TDI 4 / 8 1896 cm 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1993 - 12.1997 178km/h 1Z, AHU, ALE VP 1.9 TDI Syncro 4 / 8 1896 cm 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997 178km/h 1Z, AHU, ALE VP 1.9 TDI 4 / 8 1896 cm 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr. 02.1996 - 12.1997 193km/h AFN VP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Dzieki nie wiedzialem ze III miala sdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w > golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na > wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal > do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? w golfie II 1.6 70 KM to silnik PN o srednicy tloka 81mm w golfie III 1.6 na jednopunkcie to inny silnik, maly blok, mniejsze cylindry w golfie III 1.6 na wielopunkcie 100km to duzy blok ale glowica inna , osprzet inny no i sam blok tez troche zmieniony, inne kanaly, tloki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Dzieki > nie wiedzialem ze III miala sdi W sumie pod koniec produkcji je wkladali. Straszny mul, ale za to silnik nie do zajechania jesli mial sprawne smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > czyli "prawie" ten sam > nie liczy sie Tu bym się kłócił bo w większości wypadków silnik projektuje się z myślą o kilku pojemnościach. Dopiero od stosunkowo niedawna odchodzi się od tego modelu realizując różne warianty mocy poprzez zmianę osprzętu. Prościej zmienić pojemność silnika niż zmienić głowicę z 8 na 16 zaworową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w golfie II 1.6 70 KM to silnik PN o srednicy tloka 81mm > w golfie III 1.6 na jednopunkcie to inny silnik, maly blok, mniejsze cylindry > w golfie III 1.6 na wielopunkcie 100km to duzy blok ale glowica inna , osprzet inny masz racje wszystkie mialy 1595cm3 i tłoki 81,0 x 77,4 mm poza wersja na jednopkt ktora była 1598cm3 i 76,5 x 86,9 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > W sumie pod koniec produkcji je wkladali. Straszny mul, ale za to silnik nie do zajechania jesli > mial sprawne smarowanie Chyba jedyny niezawodny silnik VW popełniony w ciągu ostatnich 30 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Chyba jedyny niezawodny silnik VW popełniony w ciągu ostatnich 30 lat wspomniamy w 1 poscie 1.6 8v tez jest pancerny i dotego "gazoodporny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > wspomniamy w 1 poscie 1.6 8v tez jest pancerny i dotego "gazoodporny" O, faktycznie, ten też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w vw 70 i 100KM walek pewnie ma inne "czasy" ale glowica jest ta sama glowica jest inna, walek, tloki, no i wtrysk co nie znaczy ze sie nie da zrobic 100km nie zmieniac tych gratow: http://imageshack.us/photo/my-images/717/wykreswrc.png/ wykres 1.6 pn golf II glowica ori, walek ori ale nie z 1.6 ogolnie stare vw to 1.6 i 1.8 to ten sam blok tylko inny wal 1.8 16v tez ten sam blok, z 1.6 8v mozna zrobic 16v przekladajac graty z 1.8 generalnie stare silniki byly jak klocki lego , stare dobre czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 a czy ten 1,4MPI 8V pamietajacy skode 1000MB nie jest jeszcze gdzies wkladany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > glowica jest inna, walek, tloki, no i wtrysk jakie sa roznice w glowicy czy sie roznia tloki jesli jest identyczna srednica i skok? > co nie znaczy ze sie nie da zrobic 100km nie zmieniac tych gratow: > http://imageshack.us/photo/my-images/717/wykreswrc.png/ > wykres 1.6 pn golf II glowica ori, walek ori ale nie z 1.6 > ogolnie stare vw to 1.6 i 1.8 to ten sam blok tylko inny wal > 1.8 16v tez ten sam blok, z 1.6 8v mozna zrobic 16v przekladajac graty z 1.8 > generalnie stare silniki byly jak klocki lego , stare dobre czasy 1.4 i 1.6 na jednopkt to ta sama srednica rozny skok 1.6 gaznik i wielopkt oraz 1.8 jednopkt to tez ta sama srenica rozny skok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.