Skocz do zawartości

30 lat jest ten silnik na rynku


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG.

Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co by miało być zmienione, żeby to wg Ciebie nie była kosmetyka. Jak dla mnie choćby wzrost mocy

> o 50 procent to nie kosmetyka.

Wg mnie jeśli elementy konstrukcyjne silnika pozostały bez zmian, a modyfikacje dotyczą osprzętu, to można twierdzić, że jest to ten sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wankla 13B Mazdy też klepali długo. Włączając Renesisa z Rx8 to od 1984-2011.

Ruskie swojego Wankla VAZ-411 i VAZ-415 wsadzali (oczywiście w malutkich - ale jednak seriach) do Ład i Wołg od 1980 do dziś (na zamówienie - z tym że z tego co się orientowałem "nowa" Łada 110 z tym silnikiem to koszt rzędu >100kzł więc to raczej ciekawostka nawet u ruskich) zlosnik.gif

co nie znaczy że te auta nie istnieją:

vaz415_wankel_engine%20.jpg

klassikwelt200816g89n36yd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I caly czas 1.7 co do cm3

nie

1,2 1,3 1,5 1,6 i 1,7

ale to ten sam silnik (głowica ta sama), możesz sobie w obrębie jednego bloku powymieniać części i uzyskiwać różne pojemności

osprzęt jest wspólny i wymienny a wyglądu z zewnątrz nie rozpoznasz. Oczywiście najnowsze wydania mają MPI i nawet Euro 5 spełniają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w

> golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na

> wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal

> do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG.

> Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko

> kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)?

Myślę, że w Lacetti mam silnik pamiętający stare, jeszcze oplowskie czasy.

Moje 1,6 16V to jeden z rodziny 8 i 16 zaworowych silników, które miały pojemności od 1,3 do 1,6.

Myślę, że korzeni tej rodziny silników (GM Family 1) należy szukać w latach 70 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli "prawie" ten sam

> nie liczy sie

wiesz no każdy w swojej zabawie ustala swoje kryteria hehe.gif Imo bliżej Ładzie 1,7 do Łady 1,2 niż VW 1.6 70KM do VW 1.6 100KM zlosnik.gif bo róznica 30KM jedynie poprzez wymianę gaźnika na wtrysk przy takiej pojemności nie jest możliwa. Pewnie wałek, głowica są zupełnie inne zlosnik.gif A w Ładzie nie zlosnik.gif Poza tym da się przełożyć alternator, pompe wody, oleju itp do tego starego z nowego? zlosnik.gif

No ale to Twoja zabawa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz no każdy w swojej zabawie ustala swoje kryteria Imo bliżej Ładzie 1,7 do Łady 1,2 niż VW 1.6

> 70KM do VW 1.6 100KM bo róznica 30KM jedynie poprzez wymianę gaźnika na wtrysk przy takiej

> pojemności nie jest możliwa. Pewnie wałek, głowica są zupełnie inne A w Ładzie nie

> No ale to Twoja zabawa

w vw 70 i 100KM walek pewnie ma inne "czasy" ale glowica jest ta sama clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w

> golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na

> wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal

> do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG.

> Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko

> kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)?

Silnik TU3 Citroena/Peugeota. Zadebiutował w połowie lat 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w

> golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na

> wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal

> do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG.

> Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko

> kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)?

1747 Fiat/Alfa to od kiedy jest? zlosnik.gifniewiem.gif

1108 FIRE to początek lat '80. Ostatnio był w Pandzie.

jego pochodna 1242ccm chyba do tej pory jest robiona. Skok tłoka jest inny (nie wiem czy nie średnica), ale to właściwie ten sam silnik wink.gif Głowica z tego co wiem była zamienna i powstawały wydumki 1.1 16V w Seicento zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie podchodzi bardziej pod FIATA?

poniekąd aczkolwiek nie do końca. To projekt Fiata, ale w żadnym fiacie go nie było. Zresztą szczerze mówiąc nie wiem czy to Fiat czy ruscy byli odpowiedzialni za zmiany w silniku (OHC, 5 podpór wału zamiast 3). Włoski odpowiednik Żiguli miał w podstawowej wersji słaby silnik OHV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sdi czy zwykly 1.9d?

1.9 SDI 64KM, Polo mialo 1.7 SDI.

W Golfie III takie byly:

1.9 D 4 / 8 1896 cm 47 kW (64 KM) 124 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997 156km/h 1Y VP

1.9 SDI 4 / 8 1896 cm 47 kW (64 KM) 150 Nm / 2500 obr. 07.1995 - 12.1997 156km/h AEY VP

1.9 TD/GTD 4 / 8 1896 cm 55 kW (75 KM) 150 Nm / 2400 obr. 11.1991 - 12.1997 165km/h AAZ VP

1.9 TDI 4 / 8 1896 cm 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1993 - 12.1997 178km/h 1Z, AHU, ALE VP

1.9 TDI Syncro 4 / 8 1896 cm 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr. 05.1996 - 12.1997 178km/h 1Z, AHU, ALE VP

1.9 TDI 4 / 8 1896 cm 81 kW (110 KM) 235 Nm / 1900 obr. 02.1996 - 12.1997 193km/h AFN VP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w

> golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na

> wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal

> do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG.

> Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko

> kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)?

w golfie II 1.6 70 KM to silnik PN o srednicy tloka 81mm

w golfie III 1.6 na jednopunkcie to inny silnik, maly blok, mniejsze cylindry

w golfie III 1.6 na wielopunkcie 100km to duzy blok ale glowica inna , osprzet inny no i sam blok tez troche zmieniony, inne kanaly, tloki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli "prawie" ten sam

> nie liczy sie

Tu bym się kłócił bo w większości wypadków silnik projektuje się z myślą o kilku pojemnościach. Dopiero od stosunkowo niedawna odchodzi się od tego modelu realizując różne warianty mocy poprzez zmianę osprzętu.

Prościej zmienić pojemność silnika niż zmienić głowicę z 8 na 16 zaworową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w golfie II 1.6 70 KM to silnik PN o srednicy tloka 81mm

> w golfie III 1.6 na jednopunkcie to inny silnik, maly blok, mniejsze cylindry

> w golfie III 1.6 na wielopunkcie 100km to duzy blok ale glowica inna , osprzet inny

masz racje

wszystkie mialy 1595cm3 i tłoki 81,0 x 77,4 mm

poza wersja na jednopkt ktora była 1598cm3 i 76,5 x 86,9 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w vw 70 i 100KM walek pewnie ma inne "czasy" ale glowica jest ta sama

glowica jest inna, walek, tloki, no i wtrysk

co nie znaczy ze sie nie da zrobic 100km nie zmieniac tych gratow:

http://imageshack.us/photo/my-images/717/wykreswrc.png/

wykres 1.6 pn golf II glowica ori, walek ori ale nie z 1.6 wink.gif

ogolnie stare vw to 1.6 i 1.8 to ten sam blok tylko inny wal

1.8 16v tez ten sam blok, z 1.6 8v mozna zrobic 16v przekladajac graty z 1.8

generalnie stare silniki byly jak klocki lego , stare dobre czasy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> glowica jest inna, walek, tloki, no i wtrysk

jakie sa roznice w glowicy

czy sie roznia tloki jesli jest identyczna srednica i skok?

> co nie znaczy ze sie nie da zrobic 100km nie zmieniac tych gratow:

> http://imageshack.us/photo/my-images/717/wykreswrc.png/

> wykres 1.6 pn golf II glowica ori, walek ori ale nie z 1.6

> ogolnie stare vw to 1.6 i 1.8 to ten sam blok tylko inny wal

> 1.8 16v tez ten sam blok, z 1.6 8v mozna zrobic 16v przekladajac graty z 1.8

> generalnie stare silniki byly jak klocki lego , stare dobre czasy

1.4 i 1.6 na jednopkt to ta sama srednica rozny skok

1.6 gaznik i wielopkt oraz 1.8 jednopkt to tez ta sama srenica rozny skok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.