kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zabrakło benzyn N/A z problematycznymi wariatorami/KZFR od Fiata i Renault Bo to mały pikuś jest, przy trzaskających rozrządach, opadających tulejach i wycierających się wałkach. Tym bardziej, że te wariatory z reguły nie padają nagle, tylko dają odpowiednio wcześniej do zrozumienia, by się nimi zająć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zabrakło benzyn N/A z problematycznymi wariatorami/KZFR od Fiata i Renault zabrakło dlatego, że większość tych problemów bierze się z zaniedbania a) poziomu i/lub jakości oleju b) terminu wymiany kompletnego rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Audi podobnie poradziło sobie z wycierającymi się wałkami rozrządu, poza tym mial być ranking > silnków a w fordzie to pompa jest problemem. A kto "tę" pompę produkował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Ciekawa sprawa Zamowienia na 2013 z tym silnikiem przyjmuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Według mnie, mazdowski silnik trafił do tego zestawienia trochę niesprawiedliwie. ale idąc tym tropem to wiele usterek dało się usunąć poprawiając fabrykę np fordowski 2.0, wystarczyło zrobić porządek z wadliwą pompą i już był spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa > wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Faktycznie tez o tym słyszałem ! > Ciekawa sprawa > Zamowienia na 2013 z tym silnikiem przyjmuja Mają pewnie duze zapasy tych jednostek w magazynach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Faktycznie tez o tym słyszałem ! > Mają pewnie duze zapasy tych jednostek w magazynach Ok, wszystko wyjasniles Czyli bede mial samochod "limit edition" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > byle sie do wiosny nie rozpadł Dadzą nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Dadzą nowy w sumie to poruszyłeś ciekawy temat - co robić jak się ma auto na gwarancji co do jakości którego (silnika) ma się wątpliwości? Oszczędzać żeby jak najdłużej jeździł czy butować bez litości żeby wymienili przed końcem gwarancji? Ewentualnie opcja nr 3 - wymiana auta przed końcem gw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > w sumie to poruszyłeś ciekawy temat - co robić jak się ma auto na gwarancji co do jakości którego > (silnika) ma się wątpliwości? Oszczędzać żeby jak najdłużej jeździł czy butować bez litości > żeby wymienili przed końcem gwarancji? > Ewentualnie opcja nr 3 - wymiana auta przed końcem gw. Sam się zastanawiam, ale wymyśliłem tak. Wiedząc, że połączenie TSI+DSG to może być mieszanka wybuchowa, wykupiłem dodatkową FABRYCZNĄ gwarancję 4 lata/120.000 km. Na tą chwilę nic się nie dzieje ale plan jest by sprzedać jak będzie miało 3,5 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ok, wszystko wyjasniles > Czyli bede mial samochod "limit edition" Moze bardziej Limited edytion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A kto "tę" pompę produkował? Strzelam - ford? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Moze bardziej Limited edytion Nawiazujac do otrzymanego wyjasnienia limit tez pasuje Aha, i edytion tez moze byc Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zalepianiu się smoka > olejowego można zapobiec na czas wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami Możesz to jakoś wyjaśnić, bo trudno kojarzyć uszkodzone podkładki pod wtryskiwaczami z zapchanym smokiem pompy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Możesz to jakoś wyjaśnić, bo trudno kojarzyć uszkodzone podkładki pod wtryskiwaczami z zapchanym > smokiem pompy oleju Nie znam się, ale pewnie olej się syfi, robi klejący, zakleja stopniowo smok i silnik się zaciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie znam się, ale pewnie olej się syfi, robi klejący, zakleja stopniowo smok i silnik się zaciera O ile wtryski są zabudowane pod pokrywą głowicy, np. w sprinterach tak właśnie jest i bywa, że podkładki puszczą, ale nie słyszałem o zacierających się silnikach w nich z tego powodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > O ile wtryski są zabudowane pod pokrywą głowicy, np. w sprinterach tak właśnie jest i bywa, że > podkładki puszczą, ale nie słyszałem o zacierających się silnikach w nich z tego powodu W dieslach 2.0 w Maździe 626 takie cuda się chyba działy/dzieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Sam się zastanawiam, ale wymyśliłem tak. > Wiedząc, że połączenie TSI+DSG to może być mieszanka wybuchowa, wykupiłem dodatkową FABRYCZNĄ > gwarancję 4 lata/120.000 km. > Na tą chwilę nic się nie dzieje ale plan jest by sprzedać jak będzie miało 3,5 roku I bardziej martwi Cie ewentualna naprawa za kilka kPLN niz utrata wartosci rzedu kilkudziesieciu w ciagu tych 3,5 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I bardziej martwi Cie ewentualna naprawa za kilka kPLN niz utrata wartosci rzedu kilkudziesieciu w > ciagu tych 3,5 lat? Szacunkowo utrata wcale nie będzie nadzwyczaj duża. Poza tym taki 3,5 latek dalej traci dużo na wartości, a będzie sporo do wymiany z "eksploatacji" + ryzyko awarii za kilka kzł. Jak to dobrze i skrupulatnie policzyć, to się okazuje, że temat trzymania auta dłużej się nie opłaca Oczywiście dużo zależy od ceny sprzedaży, no ale na gwarancji jeszcze pól roku to powinien się drożej sprzedać niż nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W C Lancer ma 143, z fabrycznymi gratisami Tylko, że nie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tylko, że nie jedzie 1.500 kg i poniżej 10 s. do 100 za 64 kzł "nie jedzie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 oj predzej walek popychaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > - navara nie miała silnika reno ? Yes ale 2,7 dci takie co to w trafikach i wiekszych blaszakach chodza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > no to koniec lat 90' i bezapelacyjnie do samego końca wygrywa JTD '96 r. i 250/300 mercesedesa się liczy? Ew. '97 i 2.5tdi audi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper01 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 No właśnie jak to naprawdę jest z tymi silnikami? Znam dwóch właścicieli tych jednostek, jeżdżą nimi już po kilka lat i nie narzekają... Oczywiście auta z typowym przebiegiem 200+ tysięcy Jakieś doświadczenia z tym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > No właśnie jak to naprawdę jest z tymi silnikami? > Znam dwóch właścicieli tych jednostek, jeżdżą nimi już po kilka lat i nie narzekają... Oczywiście > auta z typowym przebiegiem 200+ tysięcy Jakieś doświadczenia z tym silnikiem? znam jednego z ałdi - przebieg dochodzi do miliona automat bez problemów , napęd na 4 również silnik odpowiednio delikatnie rozgrzewany i działa co 100 kkm wymiana wałków rozrządu na jakieś podróbli za cirka 900 zł komplet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > 1.500 kg i poniżej 10 s. do 100 za 64 kzł "nie jedzie"? poniżej to ile? 9,9? i dlaczego taka waga, by stłumić osiągi? Drogo to "nie jedzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zabrakło dlatego, że większość tych problemów bierze się z zaniedbania > a) poziomu i/lub jakości oleju Ja nie uważam wariator za coś upierdliwego w silniku Punto. Ale skoro napisałeś o pryczynach, to właśnie te przyczyny są upierdliwe. Skoro silnik potrafi łyknąć litr oleju po 500km bardzo dynamicznej jazdy, to ciężko upilnować aby poziom oleju był odpowiedni Ja kontroluję olej w Punto raz na trzy miesiące. A to oznacza przebieg około 2-3tyś km. Często jest tak że nawet bagnetu nie wyciągam, tylko od razu litra zalewam i maskę zamykam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > poniżej to ile? 9,9? i dlaczego taka waga, by stłumić osiągi? > Drogo to "nie jedzie" Nie wiem dlaczego taka waga, ale jakbyś wlazł do takiego Mitsufiksu do tyłu, to bys wiedział że to jest spore auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie wiem dlaczego taka waga, ale jakbyś wlazł do takiego Mitsufiksu do tyłu, to bys wiedział że to > jest spore auto Jechałem z tyłu, ale nie pamiętam, abym jakąś przestrzeń wielką tam odczuł. Pamiętam, że chciałem jak najszybciej wysiąść. Masakra w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper01 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > znam jednego z ałdi - przebieg dochodzi do miliona > automat bez problemów , napęd na 4 również > silnik odpowiednio delikatnie rozgrzewany i działa > co 100 kkm wymiana wałków rozrządu na jakieś podróbli za cirka 900 zł komplet Czyli recepta na problemy jest taka, że należy powoli rozgrzewać silnik i co 100 tysięcy wałki wymieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Bullshit. Znam egzemplarze mocno bezproblemowe i to w królowych lawet. Bullshit, ja znam takie co przyprawiły właścicieli o palpitację serca. Generalnie silnik dla odpornych, jeśli lubisz liczyć na łut szczęścia to proponuję zakupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Czyli recepta na problemy jest taka, że należy powoli rozgrzewać silnik i co 100 tysięcy wałki > wymieniać? Ja tam się nie znam, ale przy 250 tys. mam oryginalne. Tylko, że nowe nie kosztują 1000, a 2500-3000 zł. (Kwotę znam, bo wolałem poznać koszty serwisu auta przed zakupem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > co 100 kkm wymiana wałków rozrządu na jakieś podróbli za cirka 900 zł komplet Jakość na poziomie przedpotopowego silnika CC 900 - tam też wałek co 100 kkm ... Jakoś VW nie ma się czym chwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Jakość na poziomie przedpotopowego silnika CC 900 - tam też wałek co 100 kkm ... Jakoś VW nie ma > się czym chwalić. Właśnie dzięki plotkom ludzi, którzy kompletnie nie mieli styczności z tymi silnikami - pojawiła się taka opinia Nie wiem z czego by musiały być wykonane te wałki, żeby się wytrzeć po 100 tys. km. Może jakieś najtańsze zamienniki - wykonane z papieru? Albo zakładane do wyjechanej hydrauliki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > a jest gdzieś w klasie B/C motor N/A >150KM ? subaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Właśnie dzięki plotkom ludzi, którzy kompletnie nie mieli styczności z tymi silnikami - pojawiła > się taka opinia Seicento 900 1998r od 8 lat w rodzinie. Przy przebiegu 102 tyś wymiana kompletnego rozrządu wraz z wytartym wałkiem na dwóch krzywkach i kompletem popychaczy - jako że rozbierałem to i głowica była robiona(uszczelka). Obecnie 160 tys i wszystko OK. Seicento 900 znajomego 118 tyś wymiana rozrządu, wałek na 1 krzywce przytarty, również do wymiany ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same > dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości, > bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A z subaru jest pewien porblem wiekszosc mysli subaru = STI i tak nimi tez probuje jeżdzic należy jednak przyznać racje ze silniki 2.5T cierpia na usterki uszczelek pod głowica głownie z winy "miekkich" szpilek szukajac forestera swiadomie wybralem niezniszczalne 2.5 N/A SOHC wlasnie z powodu nieprzewidyalnej naprawy uszczelek w 2.5T i dosc upierdliwej eksploatacji przy LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 A6 - 2,5 tdi 250 tys przebiegu... pasek rozrządu wymieniany co 60 tys km (jak chyba w większości współczesnych aut), wałek ciągle fabryczny... (Niedawno zresztą sprawdzany, w opinii serwisu - jeszcze spokojnie trochę kilometrów zrobi). Nie rozumiem więc porównania do silnika w seicento... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa > wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. > Ciekawa sprawa > Zamowienia na 2013 z tym silnikiem przyjmuja Czyli z którym dokładnie silnikiem? W którym modelu? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > A6 - 2,5 tdi 250 tys przebiegu... pasek rozrządu wymieniany co 60 tys km (jak chyba w większości > współczesnych aut), we wspolczesnych autach standardem staje sie 160kkm dla paskow rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > No właśnie jak to naprawdę jest z tymi silnikami? > Znam dwóch właścicieli tych jednostek, jeżdżą nimi już po kilka lat i nie narzekają... Oczywiście > auta z typowym przebiegiem 200+ tysięcy Jakieś doświadczenia z tym silnikiem? No niestety albo i stety , ja mam innego diesla ,niewystepującego na tej liście ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > we wspolczesnych autach standardem staje sie 160kkm dla paskow rozrzadu Ale współczesnych - może. Ale tu rozmawiamy o silniku produkowanym 15 lat temu (nie wiem do którego roku był w sprzedaży). A paski w silnikach z tego okresu raczej nie wymieniało się co 160 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale współczesnych - może. > Ale tu rozmawiamy o silniku produkowanym 15 lat temu (nie wiem do którego roku był w sprzedaży). > A paski w silnikach z tego okresu raczej nie wymieniało się co 160 tys. km. Corolla okular - jeśli się nie mylę, to co 150kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > poniżej to ile? 9,9? i dlaczego taka waga, by stłumić osiągi? 9.8 A waga jest taka, bo jest to największe auto w klasie C. Ciężkie jak czołg, ale coś za coś. > Drogo to "nie jedzie" Za 53100 masz auto klasy C, mające poniżej 10 sekund do 100. Źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Nie rozumiem więc porównania do silnika w seicento... Odniosłem się do wymiany wałków co 100 kkm, nie konkretnie do tego silnika czy modelu auta. Bo dla mnie konieczność wymiany wałków co 100 kkm w nowoczesnym silniku to WIOCHA dla producenta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > 9.8 A waga jest taka, że jest to największe auto w klasie C. Ciężkie jak czołg, ale coś za coś. > Za 53100 masz auto klasy C, mające poniżej 10 sekund do 100. Źle? Mam wrażenie, że znaczna część AK-owiczów stwierdzi, że to "nie jedzie" albo "ledwo się odpycha", chociaż sami jeżdżą sprzętami osiągającymi przyspieszenia na poziomie 15 - 16 s do 100 km/h. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Odniosłem się do wymiany wałków co 100 kkm, nie konkretnie do tego silnika czy modelu auta. Bo dla > mnie konieczność wymiany wałków co 100 kkm w nowoczesnym silniku to WIOCHA dla producenta ... OK ale ja tylko zaznaczyłem, że może i w SC 900 tak jest - nie wiem, nie miałem takiego auta. W 2,5 tdi to bzdura (przynajmniej z mojego doświadczenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > 9.8 A waga jest taka, że jest to największe auto w klasie C. Ciężkie jak czołg, ale coś za coś. > Za 53100 masz auto klasy C, mające poniżej 10 sekund do 100. Źle? za 53100 to może i już nie jest źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale współczesnych - może. > Ale tu rozmawiamy o silniku produkowanym 15 lat temu (nie wiem do którego roku był w sprzedaży). > A paski w silnikach z tego okresu raczej nie wymieniało się co 160 tys. km. od ponad 20 lat w subaru co 100 lub 160kkm w zależności kontynentu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.