tomata Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? Ja się spotkałem ze spaleniem komputera w aucie z powodu błędnie podłączonych klem. Nie jestem pewien, ale pierwszy chyba powinien pójść bezpiecznik główny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? nie wierze ty wrzechwiedzacy i umiejacy, wymadrzajacy sie w kazdym poscie. NIE WIESZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 czekaj czekaj aż przyjdzie Lucek, i opowie wam jak to jeden z jego znajomych miał taki przypadek kiedy to po podłączeniu odwrotnie klem uruchomił się silnik rakietowy i razem z MarkiemF startują do dnia dzisiejszego w wojażach kosmicznych sorry za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > nie wierze > ty wrzechwiedzacy i umiejacy, wymadrzajacy sie w kazdym poscie. Daj przyklad NIE WIESZ? Jakbym wiedział to bym nie pytał. Coś merytorycznego chciałeś wnieść do tematu czy tylko licznik pyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? Rozrusznikowi to nic nie będzie, martwiłbym się raczej o alternator Uszkodzeniu może ulec również komputer silnika, licznik, sterownik centralnego zamka, alarm, ogólnie wszystko co jest zasilane bezpośrednio po akumulatorze. Oczywiście te obwody są zabezpieczone bezpiecznikami, ale czasami ich przepalenie następuje za "późno" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Daj przyklad > NIE WIESZ? > Jakbym wiedział to bym nie pytał. Coś merytorycznego chciałeś wnieść do tematu czy tylko licznik > pyk? chcialem wniesc cos merytorycznego. Nie napisales nawet czy probowales odpalic czy tylko podlaczyles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? spalenie diod w alternatorze spalonych kilka bezpieczników możliwe uszkodzenie ECU wstyd w warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > chcialem wniesc cos merytorycznego. > Nie napisales nawet czy probowales odpalic czy tylko podlaczyles w którym momencie napisałem że podłączyłem? Sytuacja czysto hipotetyczna. Jakbym podłączył to raczej bym nie pytał co może ulec awarii tylko co uległo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > w którym momencie napisałem że podłączyłem? Sytuacja czysto hipotetyczna. Jakbym podłączył to > raczej bym nie pytał co może ulec awarii tylko co uległo aaa, ze niby robisz taki czysto srodowiskowy wywiad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Nie jestem pewien, ale pierwszy chyba powinien pójść bezpiecznik główny ? a co to za twór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > w którym momencie napisałem że podłączyłem? Sytuacja czysto hipotetyczna. Jakbym podłączył to > raczej bym nie pytał co może ulec awarii tylko co uległo Pytanie, czy wogóle da się odwrotnie podłączyć (wbrew iskrzeniu jak w spawarce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 To byś musiał dopisać jeszcze w jakim aucie? Bo co prawda Syrena kompa nie miała, ale zmiana biegunów nie robiła jej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > a co to za twór? U mnie jest to bezpiecznik 23 ( W202 ) , odpowiada za " komponenty" silnika, min. komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > To byś musiał dopisać jeszcze w jakim aucie? W nowoczesnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > a co to za twór? Bezpiecznik ~200A za którym dopiero są popodłączane obwody zabezpieczone mniejszymi bezpiecznikami. takie w razie W. Myśle że jeśli jest w zielonej kurze, to każdy wieśwagen czy audi powinien mieć conajmniej dwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > To byś musiał dopisać jeszcze w jakim aucie? > Bo co prawda Syrena kompa nie miała, ale zmiana biegunów nie robiła jej różnicy. co najwyżej rozrusznik kręcił w drugą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > co najwyżej rozrusznik kręcił w drugą stronę odpalało się kiedyś motorynkę na pych do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > co najwyżej rozrusznik kręcił w drugą stronę Wystarczyło zmienić na trabantowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > co najwyżej rozrusznik kręcił w drugą stronę Jesteś w błędzie, w syrence i wszystkich starszych autach kręciłby się w tą samą stronę Problem może być w rozrusznikach, gdzie w stojanie są magnesy stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jesteś w błędzie, w syrence i wszystkich starszych autach kręciłby się w tą samą stronę > Problem może być w rozrusznikach, gdzie w stojanie są magnesy stałe. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego I wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Htcdesirez Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwen Kiedyś sąsiad chciał pomóc drugiemu sąsiadowi odpalić auto w zimie i podłączył starter właśnie odwrotnie,auto to BMW E39. Uszkodzeniu uległ sterownik świateł,alarm siadło ogrzewanie i jeszcze jakieś pierdoły. Auto ogólnie odpalało i nawet samo dojechało do mechanika. Tak czy siak nie warto eksperymentować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? Cała elektronika jest mocno zagrożona a co się stanie zależy od solidności jej projektantów. Każdy moduł elektroniczny może być zabezpieczony w taki sposób że albo zupełnie nic się nie stanie, albo nic się nie stanie ale przepali się bezpiecznik albo w przypadku braku zabezpieczeń szlag go trafi i będzie nie do uratowania. Naprawiałem w203 2.2cdi po takiej przygodzie (panowie wymieniali aku z podtrzymaniem zasilania i się pomylili) i oprócz wymiany kilku bezpieczników do wymiany był jeden moduł elektroniczny (tylny SAM). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? brat tak zrobił (ale w starym sprzecie jeszcze bez elektroniki). W rezultacie sfajczył się alternator i przewód z aq do altka (dosłownie stopił się). Innych szkód nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Bezpiecznik ~200A za którym dopiero są popodłączane obwody zabezpieczone mniejszymi bezpiecznikami. > takie w razie W. Myśle że jeśli jest w zielonej kurze, to każdy wieśwagen czy audi powinien > mieć conajmniej dwa Wieśwagen ma to lepiej rozwiązane niż u Ciebie - jest kilka mniejszych bezpieczników. Dlaczego jest to lepsze? U Ciebie bezpiecznik przepali się dopiero gdy popłynie prąd >200A, w VW wystarczy dużo mniej, w zależności od obwodu. Tak czy siak, żeby upalić sterownik czy jakiś moduł wystarczy raptem kilkanaście amperów, więc ten bezpiecznik to raczej zabezpieczenie przed tym jak ktoś zewrze do masy któryś z przewodów zasilających skrzynkę bezpieczników lub przy alternatorze. Przy odwrotnym podłączeniu biegunów pomoże jak umarłemu kadzidło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Nie jestem pewien, ale pierwszy chyba powinien pójść bezpiecznik główny ? Czyste gdybanie: A bezpiecznik nie jest ten na "plusie" (+), bo wg. mnie mu się nic nie stanie z bezpiecznikiem. Ostatnio na kąciku Chevroleta, był kolega który podczas pożyczanie prądu dotknął przewodem plusowym do zmasowanej obudowy kompa gazowego, efekt: komp do naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Czyste gdybanie: A bezpiecznik nie jest ten na "plusie" (+), bo wg. mnie mu się nic nie stanie z > bezpiecznikiem. A jakie znaczenie przy odrotnie podłączonym akumulatorze ma wg Ciebie to czy bezpiecznik będzie na + czy na - ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Podłączyłem tak audi a4 i lanosa Obyło się bez strat ale kable się nadpaliły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? kolega spalil regulator napiecia i komp od LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jw. Czym to grozi? Przepaleniem bezp?komputera? Awarii rozrusznika? Jakie są możliwe konsekwencje? gość który profesjonalnie zajmuje się aku (ma sklep stricte z akumulatorami i warsztat) opowiadał jak to kiedyś z powodu błędnego podłączenia aku spaliło się BMW jakiegoś kolesia. Oczywiście nie stało się to w 5 sekund, tylko gość ładował aku w domu, potem poszedł przed blok, otworzył bagażnik i podłączył aku; wrócił do mieszkania i po jakimś czasie zdziwił się bardzo wyglądając przez okno. Chciał wszystko zwalić na uszkodzony akumulator, ale udowodniono mu błędne podłączenie klem. Taki morał z tej bajki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Wieśwagen ma to lepiej rozwiązane niż u Ciebie - jest kilka mniejszych bezpieczników. Dlaczego jest > to lepsze? U Ciebie bezpiecznik przepali się dopiero gdy popłynie prąd > Tak czy siak, żeby upalić sterownik czy jakiś moduł wystarczy raptem kilkanaście amperów, więc ten > bezpiecznik to raczej zabezpieczenie przed tym jak ktoś zewrze do masy któryś z przewodów > zasilających skrzynkę bezpieczników lub przy alternatorze. Przy odwrotnym podłączeniu biegunów > pomoże jak umarłemu kadzidło. Wieśwagen ma to tak samo rozwiązane. Przewód wchodzący do skrzynki z bezpiecznikami jest zabezpieczony dużym (~200A) bezpiecznikiem. Dopiero za nim pojawia się listwa zasilająca z której odchodzą różne obwody - każdy zabezpieczony swoim bezpiecznikiem. Jeśli wszystkie obwody miałyby być powieszone na 200A bezpieczniku z kabli można by zrobić konstrukcję nośną samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Wieśwagen ma to tak samo rozwiązane. Przewód wchodzący do skrzynki z bezpiecznikami jest > zabezpieczony dużym (~200A) bezpiecznikiem. Jeśli mowa o najpolpularnieszych modelach Golf IV i Passat B5 to nie ma tam takiego bezpiecznika. O jakim aucie mówisz? > Dopiero za nim pojawia się listwa zasilająca z > której odchodzą różne obwody - każdy zabezpieczony swoim bezpiecznikiem. > Jeśli wszystkie obwody miałyby być powieszone na 200A bezpieczniku z kabli można by zrobić > konstrukcję nośną samochodu Mi tego nie musisz mówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Rozrusznikowi to nic nie będzie, martwiłbym się raczej o alternator Uszkodzeniu może ulec również > komputer silnika, licznik, sterownik centralnego zamka, alarm, ogólnie wszystko co jest > zasilane bezpośrednio po akumulatorze. Oczywiście te obwody są zabezpieczone bezpiecznikami, > ale czasami ich przepalenie następuje za "późno" bezpiecznik to zwarcie lub za duzy prad w przypadku odwrotnego podpiecia raczej nie zadzialaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > nie wierze > ty wrzechwiedzacy i umiejacy, wymadrzajacy sie w kazdym poscie. NIE WIESZ? "moderator zostal powiadomiony" @ pytania z pierwszego posta moze paść wszystko ze sterownikiem silnika włącznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > co najwyżej rozrusznik kręcił w drugą stronę Otóż nie, wystarczyło zmienić tylko silnik od dmuchawy. i wsio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 a to w ogóle da tak radę zrobić- przewody da radę "naciągnąć" na akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 Są różne aku, plus mają z lewej jak i z prawej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > a to w ogóle da tak radę zrobić- przewody da radę "naciągnąć" na akumulator? Są akumulatory z plusem z lewej i prawej - pewnie tak się rzecz odbywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrrudzin Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Jeśli mowa o najpolpularnieszych modelach Golf IV i Passat B5 to nie ma tam takiego bezpiecznika. O > jakim aucie mówisz? > Mi tego nie musisz mówić. Golf V i Passat B6 powinien już to mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > a to w ogóle da tak radę zrobić- przewody da radę "naciągnąć" na akumulator? Ja ostatnio kupiłem akumulator z + po Lewej, auto z +Prawym, akku wsiadziłęm "odwrotnie" Więc jeśli ktoś jest zabiegany lub "inteligentny inaczej" to da się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 powiem szczerze, że nie przyglądałem się w sklepie spytał się mnie gość z której mam "+". Dla pewności sobie komorę obfociłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Golf V i Passat B6 powinien już to mieć. Piszesz powinien, czyli wcale nie wiesz że takie rozwiązanie jest stosowane w VW a mimo to zabierasz udział w dyskusji w dosyć obraźliwy sposób dla w/w marki ? Szanuje mój czas i nie będę wchodził w dalszą dyskusję na tak żenująco niskim poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > Ja akku wsiadziłęm "odwrotnie" Więc > jeśli ktoś jest zabiegany lub "inteligentny inaczej" to da się Nie wiem, czy wszystkie auta tak maja, ale te, z którymi mam (miałem) kontakt, mają różną średnicę czopów aku i tym samym różne wielkości klem. Na prawdę trzeba by się bardzo postarać, by to zignorować i mimo to podłączyć odwrotnie... W moto nie było by z tym problemu (poza długością kabli), gdyż tam klemy mają postać końcówek kablowych pod śrubki M6 i gdyby tylko mieć stosowny aku - no problemo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > bezpiecznik to zwarcie lub za duzy prad w przypadku odwrotnego podpiecia raczej nie zadzialaja Ale w tym przypadku robisz (przynajmniej teoretycznie) zwarcie poprzez diody altka i zależnie, co jest słabszym ogniwem - polecą albo diody albo bezpiecznik, nawet 200A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2012 > różne wielkości klem. Fordy zdaje się miały inne klemy i chyba niektóre japońce... > Na prawdę trzeba by się bardzo postarać, by to > zignorować i mimo to podłączyć odwrotnie... Niekoniecznie trzeba się starać, wystarczy np. przy wymianie akumulatora, błędnie podłączyć zasilanie zastępcze (krokodylkami zazwyczaj). Wiem, że zaiskrzy, ale nawet ten moment może spowodować duże szkody w delikatnej elektronice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Ale w tym przypadku robisz (przynajmniej teoretycznie) zwarcie poprzez diody altka i zależnie, co > jest słabszym ogniwem - polecą albo diody albo bezpiecznik, nawet 200A. ...albo jedno i drugie, bo diody prądowo padają zwykle na zwarcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.