Skocz do zawartości

Samochód do 5 tyś.


tech

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem skromny.gif. Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne, niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać niewiem.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem . Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne,

> niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie

> zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

sc jest na giełdzie za połowe tej kwoty cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem . Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne,

> niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie

> zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

Matiz albo Lanos. W tym drugim gorzej tylko ze spalaniem ale jest na rynku dużo ich z gazem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lanos ok ale to spalanie może mnie zabić. A do lpg jakoś przekonania nie mam. Myślałem o czymś co

> spali około 7-8l max w mieście

Delikatnie traktowany Lanos potrafi spalić 8. Ale na mniej nie licz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lanos ok ale to spalanie może mnie zabić. A do lpg jakoś przekonania nie mam. Myślałem o czymś co

> spali około 7-8l max w mieście

Idź do T-Mobile. Chyba, że te 5 tysięcy to masz, ale funtów (zakładając zakup i użytkowanie w Polsce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, właśnie na taką odpowiedź czekałem...

No niestety - taka jest smutna prawda, skoro chcesz auto które jednocześnie będzie mało palić, mało się psuć i jeszcze nie rdzewieć.

W autach za taką kwotę niestety trzeba się liczyć z tym, że to nie będzie tylko lanie paliwa i zmienianie oleju i opon. Wiek zrobi swoje - auto w pewnym momencie robi się mało przewidywalne pod względem tego, co padnie następne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne

To szukaj długo, sprawdzaj dokładnie i nie nastawiaj się na markę ani model ani wiek ani tym bardziej przebieg. Licz, że zdarzy się cud i ktoś będzie sprzedawał sprawne, technicznie niezaniedbane auto.

> niskie spalanie

Czyli małe auto z małym silnikiem

> tanie i łatwo dostępne części.

Fiat? Ale bez przesady, do wszystkiego części są dostępne, nawet do amerykańców.

> W dodatku stosunkowo odporne na korozję.

No to na pewno nie kupuj Forda za 5.000, Astry 1, Fiata Uno, Poloneza, Malucha, Favoritki.

Nie rdzewieją np. Citroeny/Peugeoty (rocznik 1986 wzwyż) ale i wiele innych

> Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

Beznyniak bez LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem . Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne,

> niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie

> zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

Przy Twoich założeniach tylko seicento lub 8-zaworowy lanos z gazem - będą najmłodsze czyli najmniej wyeksploatowane , też się będą psuły ale tanio i szybko naprawisz a przynajmniej nie zgniją

A gazu nie musisz się bać - tak to już jest że na gaz narzekają najbardziej ci którzy gazu nie mieli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem . Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne,

> niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie

> zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

mercedes 190 2.0D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gazu nie musisz się bać - tak to już jest że na gaz narzekają najbardziej ci którzy gazu nie

> mieli

Obecne moje auto to czwarte jakie mam z LPG

- Citroen BX, lpg IIgen. - miałem go krótko (wypadek) nic z LPG nie robiłem, choć od początku do końca źle jeździł na benzynie, na LPG OK

- Safrane lpg IIgen. - 2 lata kompletnie bezstresowego użytkowania LPG, jeździł idealnie na LPG i benzynie

- Brava lpg IIgen - 4 lata użytkowania, ogólnie sprawował się dobrze (jazda na benzynie i lpg OK) parę razy (w pierwszym roku) strzelił w dolot, potem zmieniłem świece i przewody i długo nic, potem stwierdziłem, że cieknie nieco chłodziwo z trójnika (wymieniłem trójnik na metalowy, plastikowy był faktycznie zdeformowany i dokręcanie opaski nic nie dawało), ostatnia czynność to wymiana opaski gumowej (za 50 groszy) z antywybuchu - stara chyba sparciała i pękła rozszczelniając dolot.

- C5 z roczną instalacją IV gen. - dzień po zakupie LPG przestało działać, doszukałem się luźnego konnektora przy elektrozaworze, po poprawieniu działa OK siódmy miesiąc. Przydałby się jedynie jeszcze tzw. tank-fopper.

Najgorsza upierdliwość to jednak zbiornik, który albo sam zawala bagażnik albo trzeba w bagażniku wozić koło.

W Bravie miałem malutki zbiornik, przez co zasięg był beznadziejnie mały.

LPG jest tańsze niż benzyna ale spalanie wzrasta, więc to nie zawsze jest takie super opłacalne.

Gdybym mniej jeździł nie bawiłbym się w LPG.

Natomiast jakichś wielkich przebojów i tragedyj z samymi instalacjami nie potwierdzam.

W sumie to nigdy nie byłem u "gazowników".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich pieniądzach przy odrobinie szczęścia da się kupić krajowego Peugeota 306 najlepiej z silnikiem 1,4 75KM.

Zdarzają się fajne, garażowane egzemplarze, wprawdzie raczej bez żadnego wyposażenia. Silnik ekonomiczny i całkiem żywotny.

Rozejrzałbym się też ewentualnie za Starletką/Corollą 1,3.

A tak naprawdę przy tym budżecie to obojętne co, ważne jaki stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę zasięgnąć Waszej opinii bo sam nie wiem . Potrzebuję auta, które będzie w miarę bezawaryjne,

> niskie spalanie, tanie i łatwo dostępne części. W dodatku stosunkowo odporne na korozję. Nie

> zależy mi na wyposażeniu ani osiągach. Znaczek na masce też nieistotny. Będzie użytkowane

> głównie w mieście i przez 1 osobę. Czego szukać ?

Saxo/Peugeot106 - odporne na korozję, małe silniki=małe opłaty, ekonomiczne a części też tanie. Awaryjność niska, trzeba tylko zwrócić uwagę na stan belki z tyłu. Do tego autko zapewnia jako taki komfort i kawałek bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy Twoich założeniach tylko seicento

Tak, bo nie będzie gniło i to najbardziej bezawaryjny samochód w zestawieniu. ok.gif

> lub 8-zaworowy lanos z gazem - będą najmłodsze czyli

> najmniej wyeksploatowane , też się będą psuły ale tanio i szybko naprawisz a przynajmniej nie

> zgniją

A po co naprawiać? Nie lepiej kupić coś, czego nie da się zepsuć?

> A gazu nie musisz się bać - tak to już jest że na gaz narzekają najbardziej ci którzy gazu nie

> mieli

Dobry gaz to drogi gaz. Niestety cudów nie ma. Lanos na gazie pali tyle co moje 140-konne BMW. A jechać nie chce ni cholery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Saxo/Peugeot106 - odporne na korozję, małe silniki=małe opłaty, ekonomiczne a części też tanie.

> Awaryjność niska, trzeba tylko zwrócić uwagę na stan belki z tyłu. Do tego autko zapewnia jako

> taki komfort i kawałek bagażnika.

ok.gif żeby tylko wspomaganie było. Wdzięczne autka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mercedes 190 2.0D

za 5 kpln? średnio realne...

wiem, bo siedzę w temacie dość mocno, łatwiej znaleźć W124 200D w tej cenie.

190D kupiłem pół roku temu za 6,5 kpln i był to jedyny w obrębie 200 km egzemplarz nadający się do jazdy. a i tak weszło w niego 700 zł na wejście, ale to raczej kosmetyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym się sugerują ludzie co polecają za 4300 bmw w TDSie jako tanie w eksploatacji auto...:) Tak samo matiz 10 letni bez rdzy=już po remoncie, nawet jak jej nie widać to progi od środka będą zeżarte, taki urok, ale również taki, że można to tanio naprawić.

Najlepsze oferty już padły-seicento, z większych lanos, francja z prostymi silnikami zła nie jest, 306 nie byłby złym wyborem. W tej cenie wybierz kilka modeli i pooglądaj, bo ciężko będzie coś trafić, co nie jest po burzliwej przeszłości. Oby udało się kupić autko a nie zwłoki po nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o TDS-ie słyszałem tylko i wyłącznie negatywne opinie. Sam miałem kupić e36 2.5 tds 1996

> rok(bodajże) za 6500 zł od fana marki ale jak poczytałem opinie to zrezygnowałem

zgodnie z Twoją logiką skoro słyszałem złe opinie o 2.5 TDI to 1.9 TDI też jest zły bo się nazywa TDI? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgodnie z Twoją logiką skoro słyszałem złe opinie o 2.5 TDI to 1.9 TDI też jest zły bo się nazywa

> TDI?

Nic takiego nie mówię ale skoro wszyscy odradzają to coś w tym musi być nie sądzisz? Myślisz, że TDS za 4 - 5 tys zł będzie w takim stanie aby w miarę bezawaryjnie pojeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic takiego nie mówię ale skoro wszyscy odradzają to coś w tym musi być nie sądzisz? Myślisz, że

> TDS za 4 - 5 tys zł będzie w takim stanie aby w miarę bezawaryjnie pojeździć?

Myślę że jest szansa za 5 tys znaleźć taki samochód, niejednokrotnie w lepszym stanie niż Lanosa czy inny z założenia kiepsko wykonany. Poleciłbym E34 ale już w ogóle by mnie zjedli. Za 6 tys znalazłem 3 lata temu znajomemu 316i sedan - zrobił 70 tys i wymienił ....czujnik ABSu. Chciał kupić Punto - do dziś mi dziękuje zlosnik.gif BMW z tamtych lat są na tyle dobrze wykonane że jak się auto dobrze sprawdzi przed zakupem i będzie sprawne to jest szansa na bezawaryjne użytkowanie. Poza tym części w tym momencie są naprawdę tanie. W dodatku ten 1.7 TDS mało pali. Zresztą swoim E32 zrobiłem przez 3 lata ok 50kkm i poza tym że sam z własnej nieprzymuszonej woli wymieniam różne rzeczy to awarii nie uległo nic co miałoby jakikolwiek wpływ na jazdę/sprawnosć auta (w przeciwieństwie np do o wiele bardziej delikatnego E39 kupionego w tym samym czasie dla mojego dziadka) smirk.gif

Pomijam fakt że takim BMW będzie się też po prostu przyjemniej jeździć - jest szansa na szyberdach, klimatyzację (w 316 kumpla jest dwustrefowy klimatronik i działa) i jest np ciszej.

Inna opcja - Audi 80 B3 ok.gif - no tyle że stare Panieee, fstyd jeździć hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że jest szansa za 5 tys znaleźć taki samochód, niejednokrotnie w lepszym stanie niż Lanosa

> czy inny z założenia kiepsko wykonany. Poleciłbym E34 ale już w ogóle by mnie zjedli. Za 6 tys

> znalazłem 3 lata temu znajomemu 316i sedan - zrobił 70 tys i wymienił ....czujnik ABSu. Chciał

> kupić Punto - do dziś mi dziękuje BMW z tamtych lat są na tyle dobrze wykonane że jak się

> auto dobrze sprawdzi przed zakupem i będzie sprawne to jest szansa na bezawaryjne użytkowanie.

> Poza tym części w tym momencie są naprawdę tanie. W dodatku ten 1.7 TDS mało pali. Zresztą

> swoim E32 zrobiłem przez 3 lata ok 50kkm i poza tym że sam z własnej nieprzymuszonej woli

> wymieniam różne rzeczy to awarii nie uległo nic co miałoby jakikolwiek wpływ na

> jazdę/sprawnosć auta (w przeciwieństwie np do o wiele bardziej delikatnego E39 kupionego w tym

> samym czasie dla mojego dziadka)

> Pomijam fakt że takim BMW będzie się też po prostu przyjemniej jeździć - jest szansa na szyberdach,

> klimatyzację (w 316 kumpla jest dwustrefowy klimatronik i działa) i jest np ciszej.

> Inna opcja - Audi 80 B3 - no tyle że stare Panieee, fstyd jeździć

Zgadzam się z tym co napisałeś. Tylko widzisz podajesz jako przykład 316 czyli silnikiem prostym ja budowa cepa. I tutaj masz rację, też bym wolał zamiast punto taką e36 w prostej benzynie gdzie każdy mechanik to naprawi. Miałem okazję pojeździć 318 z 1992 roku z przebiegiem ok 240 tys km i byłem pod ogromnym wrażeniem jak przyjemnie się prowadzi. Ba nawet nic w środku nie skrzypiało hehe.gifok.gif Nie powiesz mi jednak, że za 6 tys zł kupię e36 2.5 tds i zrobię kilkanascie-kilkadziesiąt kilometrów bez żadnej awarii? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie powiesz mi jednak, że za 6 tys zł kupię e36 2.5 tds i zrobię

> kilkanascie-kilkadziesiąt kilometrów bez żadnej awarii?

słowo klucz - zależy jakie kupisz smile.gif

jak podejdziesz do zakupu z głową to jest szansa smile.gif

zresztą 1.7 to lepszy silnik od 2.5 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słowo klucz - zależy jakie kupisz

> jak podejdziesz do zakupu z głową to jest szansa

> zresztą 1.7 to lepszy silnik od 2.5

Wiadomo zlosnik.gif

Mi w takiej kwocie proponowałeś e34 1.8 zlosnik.gif Gdyby nie moja serce.gif to jeździłbym teraz jakaś e34 2.5 (może lpg bym założył palacz.gif) Niestety/stety padło na Nissana Primere P11 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo

> Mi w takiej kwocie proponowałeś e34 1.8 Gdyby nie moja to jeździłbym teraz jakaś e34 2.5 (może

> lpg bym założył ) Niestety/stety padło na Nissana Primere P11

ważne żeby jeździł i żebyś był zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 5000 zł się znajdzie, za 3000 zł trzeba by dłużej poszukać

> Edit:

> Przykładowo coś w ten deseń: e36

Jakbym kupił to tapicerka od razu out zlosnik.gif Compact średni mi pasują ale chyba tańsze są od sedanów bądź coupe? A może się mylę?

Edit. A co tam stożek robi? Zresztą brudny maskarycznie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.