Skocz do zawartości

Civic 1.8 i-VTEC


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> 1.8 i-VTEC

> Ten silnik posiada 142 KM oraz 174 Nm momentu obrotowego.

> 1.8 i-VTEC

> Prosze, powiedzcie mi, ile mozna z niego wyciagnac po chip tuningu lub wstawieniu boxa...

> 160 KM i 250 Nm jest osiagalne?

Moc bardzo mało prawdopodobna a z momentem to już w ogóle pojechałeś biglaugh.gif

A boxa to chyba w ogóle nie ma do takich silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> 1.8 i-VTEC

> Ten silnik posiada 142 KM oraz 174 Nm momentu obrotowego.

> 1.8 i-VTEC

> Prosze, powiedzcie mi, ile mozna z niego wyciagnac po chip tuningu lub wstawieniu boxa...

> 160 KM i 250 Nm jest osiagalne?

Bez modyfikacji mechanicznych niewiele zyskasz.

Najwięcej dałoby turbo.

Znam ten ból - 140KM we współczesnym kompakcie w ogóle nie jedzie - lekarstwem byłoby 1,4T tej samej mocy, ale z większym momentem położonym na niskich obrotach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam ten ból - 140KM we współczesnym kompakcie w ogóle nie jedzie -

rotfl.gif niech no tylko dołożą radarów, wprowadzą drony i takie tam..., to sam się przesiądziesz na 60KM jak 20 lat temu... rotfl.gif najszybsze na drogach będą TIRy... sick.gif

A na poważnie to lekko chyba przesadziłeś, 140KM w kompakcie to cały czas znacznie powyżej średniej. Wystarczy spojrzeć na ofertę popularnych marek w segmencie C. nie mówimy tu o wersjach GTI itp., bo to niewielki % sprzedaży.

Co do silnika z tematu, to uważam, że 1,8 v-tec, to jeden z najlepszych silników w autach segmentu C. Mam okazję od czasu do czasu nim jeździć i uważam, że świetnie balansuje proporcje osiągi-zużycie paliwa-bezawaryjność. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossące bez mechanicznych przeróbek niewiele da się podkręcić. Dostaniesz z 7 koni za cenę tego co w turbo dostajesz 30, więc nie ma się co porywać, bo tego praktycznie nie odczujesz hmm.gif oprócz lżejszej kieszeni. Za te pieniądze lepiej się przejechać po Europie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez modyfikacji mechanicznych niewiele zyskasz.

> Najwięcej dałoby turbo.

> Znam ten ból - 140KM we współczesnym kompakcie w ogóle nie jedzie - lekarstwem byłoby 1,4T tej

> samej mocy, ale z większym momentem położonym na niskich obrotach

w wielu przypadkach (nowy Civic 1.8 to idealny przyklad) sporo daloby zmodyfikowanie sterowania silnika aby usunac z niego eko-mulowatosc. Do tego redukcja masy - nowe konstrukcje w koncu zaczynaja chudnac, nieco skrocone przelozenia nizszych biegow i moze byc normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na poważnie to lekko chyba przesadziłeś, 140KM w kompakcie to cały czas znacznie powyżej

> średniej. Wystarczy spojrzeć na ofertę popularnych marek w segmencie C.

Niestety, obecne kompakty są ciężkie.

Kiedyś miałem 109KM z 1,6 i myślałem, że jak sobie kupię 140KM, to będzie lepiej, ale nie jest - nowe auto też ma 11s do 100km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, obecne kompakty są ciężkie.

> Kiedyś miałem 109KM z 1,6 i myślałem, że jak sobie kupię 140KM, to będzie lepiej, ale nie jest -

> nowe auto też ma 11s do 100km/h

Cięższe i te kunie gdzieś wysoko w obrotach się pochowały. biglaugh.gif

Wiem o czym piszesz, bo miałem Golfa II GTI, który miał 136KM i faktycznie wspomniany v-tec wąchałby mu rurę. Ale takie czasy (ekologiczne) i patrząc na ofertę (bez dopłacania taczki forsy do podstawy) ten v-tec 1,8 to dobra propozycja. ok.gif

Miałem okazję pojeździć Sedici po lifcie i zupełnie nie czuję różnicy 13KM na plus, imho jeździ identycznie jak mój 107KM. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> 1.8 i-VTEC

> Ten silnik posiada 142 KM oraz 174 Nm momentu obrotowego.

> 1.8 i-VTEC

> Prosze, powiedzcie mi, ile mozna z niego wyciagnac po chip tuningu lub wstawieniu boxa...

> 160 KM i 250 Nm jest osiagalne?

Stawiam na 143 KM i 175 Nm grinser006.gif

To jest wolnossący, niemodyfikowalny silnik.

Jak chcesz chipsować to poczekaj na 1.6 i-DTEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> v-tec

VTEC is NOT "V-tec", "V-TEC", "V-tech", "V-TECH", "VTECH", "V-TEK", "vtech", "vtec", "vortech", "Vtec", or "Vtech". It's CAPITAL VTEC. No dashes, no lower case, no extra letters, no anything other than the correct and only spelling of VTEC. If you cannot respect the technology and simply use the correct spelling, you do not deserve what it gives you grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VTEC is NOT "V-tec", "V-TEC", "V-tech", "V-TECH", "VTECH", "V-TEK", "vtech", "vtec", "vortech",

> "Vtec", or "Vtech". It's CAPITAL VTEC. No dashes, no lower case, no extra letters, no anything

> other than the correct and only spelling of VTEC. If you cannot respect the technology and

> simply use the correct spelling, you do not deserve what it gives you

Oj Dżizasss! Wiadomo o który silnik biega! A przy okazji, to wolałbym w dialekcie mandaryńskim odpowiedź, byłoby ciekawiej! crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Onanisci Hondowi się odezwali. Nie przesadzaj nie każdy musi się znac na tych waszych porąbanych

> Hondowskich oznaczeniach silników.

zamilcz... nie szanujesz "technolgiji"! Ma być wersalikami. nawet vtec jest niedopuszczalne! komisja hondy Cię zbanuje na AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepsze to niż bzdurne AVF czy ARL jak czołg francuski jakiś tekst

Nie no oznaczenia silników w Hondzie wymiataja. Tylko masochista i hondowy onanista był by w stanie wiedzieć który silnik jest który. Przykład silniki Civic V gen.

D13B2, SOHC, 16V, 1343 cm, 75 KM

D15B, SOHC VTEC, 16V, 1493 cm, 130 KM

D15B2, SOHC, 16V, 1493 cm, 90 KM

D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM

D15B7, SOHC, 16V, 1493 cm, 103 KM

D15B8, SOHC, 8V, 1493 cm, 70 KM

D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM

D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM

D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM

D16Z6, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM

D16Z9, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 130 KM

B16A2, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 160 KM

B16A, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 170 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no oznaczenia silników w Hondzie wymiataja. Tylko masochista i hondowy onanista był by w stanie

> wiedzieć który silnik jest który. Przykład silniki Civic V gen.

> D13B2, SOHC, 16V, 1343 cm, 75 KM

> D15B, SOHC VTEC, 16V, 1493 cm, 130 KM

> D15B2, SOHC, 16V, 1493 cm, 90 KM

> D15B3, SOHC, 16V, 1493 cm, 94 KM

> D15B7, SOHC, 16V, 1493 cm, 103 KM

> D15B8, SOHC, 8V, 1493 cm, 70 KM

> D15Z1, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 89 KM

> D16A8E, DOHC, 16V, 1590 cm, 124 KM

> D16A9, DOHC, 16V, 1590 cm, 130 KM

> D16Z6, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM

> D16Z9, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 130 KM

> B16A2, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 160 KM

> B16A, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 170 KM

Przynajmniej od razu wiesz, która seria i jaka pojemność, resztę w razie potrzeby podpowie Google.

Poza tym silniki na ogół róźnią się regionalnie i są inne dla JDM, EDM i USDM więc nie jest tak, że to wszystko było dostępne w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakież to masz skomplikowane oznaczenia we fiacie ,

> Tjet , Mjtd , jtd , Tbi , no naprawdę szał

Taaa, chyba, ze mowa o starszych silnikach, gdzie oznaczenia są łatwe i logiczne. Dla przykładu:

836A3.000 (Fiat Tipo 2.0 16v)

170A3.000 (Fiat CC 0.9)

836A2.000 (Lancia Delta HF LS 2.0 16v turbo do '95) - wbrew pozorom silnik wprowadzony do produkcji później niż 836A3.000

175A1.000 (Fiat Coupe 2.0 16v turbo 4cyl/Lancia Delta HF 2.0 16v turbo od '95)

175A3.000 (Fiat Coupe 2.0 20V turbo 5cyl)

Logika na całego. Szczególnie że np 836A3.000 i 175A1.000 różnią sie zasadniczo elektroniką a mechanika jest identyczna. za to 175A1... i 175A3... różnia sie ilością ilością cylindrów i nie mają nic wspólnego smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakież to masz skomplikowane oznaczenia we fiacie ,

> Tjet , Mjtd , jtd , Tbi , no naprawdę szał

nic nie chce mowic, ale... pomieszaliscie kody silników i oznaczenia zupełnie juz:) zaczelo sie od marketingowej nazwy zmiennych faz, skonczylo na kodach silników...

teraz w przypadku fiata, podajesz marketingowe nazwy silników. ciekawe na czym skończymy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No troszke bo wyniki rzędu 220Nm z wolnossącego 1,8 to byłby wynik co najmniej swietny.

> Pytanie tylko czy my obaj o tym samym silniku m,ówimy?

No wiec tak:

2,2 dół, góra zmodyfikowana głowica (bez dmuchawki) taipera + wydech osiagnełismy max na hamowni u kuby 280 KM i 290 Nm.

Zestrojony na 10% niżej.

Podobno to nie jeździło zlosnik.gif. wiec na wiosne będzie turbawka na 2.0l i lotus dostanie ponad 500KM zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec tak:

> 2,2 dół, góra zmodyfikowana głowica (bez dmuchawki) taipera + wydech osiagnełismy max na hamowni u

> kuby 280 KM i 290 Nm.

> Zestrojony na 10% niżej.

> Podobno to nie jeździło . wiec na wiosne będzie turbawka na 2.0l i lotus dostanie ponad 500KM

Tyle, że my tu nie mówimy o B18 z czapka od K20 czy czy innych mozliwych kombinacjach K i B serii. Autor wątku pyta o R18A2 montowane do UFO i obecnego Civica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że my tu nie mówimy o B18 z czapka od K20 czy czy innych mozliwych kombinacjach K i B serii.

> Autor wątku pyta o R18A2 montowane do UFO i obecnego Civica.

Chce mocy. Box, chip, poprawi jedynie kulturę pracy silnika, obniży obroty max momentu obrotowego. Wyda kasę, a niedosyt mocy pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec tak:

> 2,2 dół, góra zmodyfikowana głowica (bez dmuchawki) taipera + wydech osiagnełismy max na hamowni u

> kuby 280 KM i 290 Nm.

> Zestrojony na 10% niżej.

> Podobno to nie jeździło . wiec na wiosne będzie turbawka na 2.0l i lotus dostanie ponad 500KM

skąd 2.2 dół. Chyba 2.4

2.2 mają albo archaiczne H22 a z obecnych to diesle N22.

popularny jest własnie tzw frankenstein czyli dół z K24 z Accorda albo CRV z czapką z K20 i to faktycznie daje parametry, o których piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd 2.2 dół. Chyba 2.4

> 2.2 mają albo archaiczne H22 a z obecnych to diesle N22.

> popularny jest własnie tzw frankenstein czyli dół z K24 z Accorda albo CRV z czapką z K20 i to

> faktycznie daje parametry, o których piszesz.

mój bład. Masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd 2.2 dół. Chyba 2.4

> 2.2 mają albo archaiczne H22 a z obecnych to diesle N22.

> popularny jest własnie tzw frankenstein czyli dół z K24 z Accorda albo CRV z czapką z K20 i to

> faktycznie daje parametry, o których piszesz.

Chętnie bym u siebie w Acco taki mod zrobił. Jakie to koszty są ? W 10K da się zamknąć ? Mając K24 w CL9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chętnie bym u siebie w Acco taki mod zrobił. Jakie to koszty są ? W 10K da się zamknąć ? Mając K24

> w CL9.

W tą stronę jest ciężko niestety.

Łatwo jest zrobić to w CTR, bo całe sterowanie i elektronika zostaje, zmieniasz tylko mechanikę. Cenowo całkiem sensownie można ogarnąć.

Żeby załadować w accordzie czapkę z CTRa jest rzeźba w ... kablach smile.gif bo musisz mieć dwa ECU - jedno do sterowania silnikiem, drugie do całej reszty.

Jest do zrobienia i zdaje się nawet było w Polsce trenowane, ale już nie pamiętam ksywki.

Rozmawiałem o tym z Doktorem z ECU-Performance, bo taki mocarny accord to był jeden z moich pomysłow na następce ukradzionego EP3 smile.gif i skończyło się na pomyśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne. To jeszcze zamiast Fiat zacznij pisać Fiut.

Jeżeli to wszystko na co cię stać w kwestii merytorycznej, to sorki ale nie podejmuję się dyskusji, poniżej pewnego poziomu nie schodzę. Życzę powodzenia w poszukiwaniach adwersarza do płytkich dyskusji. no.gif

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to na czym? Na tym,co zwykle, że wszystkie samochody na F to kupa, a najlepsiejsze to VW

> ftedeiku...

ale wazne jak oznaczony jest ten TDI... i czy ma VTEC czy VVTI czy MVEC... bo jak nie to lipa panie... zadnego bajeranckiego skrótu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wazne jak oznaczony jest ten TDI... i czy ma VTEC czy VVTI czy MVEC... bo jak nie to lipa

> panie... zadnego bajeranckiego skrótu...

O niee.. Najważniejsze sa kolory... KOLORY!!! furious.gif

Szkoda, że są tylko 3 litery by je po kolei malować na czerwono bo gdyby była dłuższa nazwa to dopiero by Wam szczena opadła. I nie mówcie mi tu zaraz, że kolory się nie liczą bo liczą się bardziej (szczególnie czerwony) niż różnica VTEC od v-tec czy nawet od Witek lub i-witek. mlot.gifIThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tą stronę jest ciężko niestety.

> Łatwo jest zrobić to w CTR, bo całe sterowanie i elektronika zostaje, zmieniasz tylko mechanikę.

> Cenowo całkiem sensownie można ogarnąć.

> Żeby załadować w accordzie czapkę z CTRa jest rzeźba w ... kablach bo musisz mieć dwa ECU - jedno

> do sterowania silnikiem, drugie do całej reszty.

> Jest do zrobienia i zdaje się nawet było w Polsce trenowane, ale już nie pamiętam ksywki.

> Rozmawiałem o tym z Doktorem z ECU-Performance, bo taki mocarny accord to był jeden z moich

> pomysłow na następce ukradzionego EP3 i skończyło się na pomyśle.

Też tak słyszałem i niestety to potwierdzasz. No nic, zostaje CAI + kolektor wyd. + strojenie. A i tak 220 będzie nieosiągalne pewnie. Szkoda że EuroR`a w EU nie było smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że my tu nie mówimy o B18 z czapka od K20 czy czy innych mozliwych kombinacjach K i B serii.

Ty to poważnie napisałeś? facepalm%5B1%5D.gif

Nie ma takiej zasranej możliwości, to są silniki zupełnie innych generacji i takie

kombinacje nie są możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.