Skocz do zawartości

Koniec Opla bliski ?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

GM w Europie, a dokladnie Opel:

Quote:

Z przedstawionego dwa tygodnie temu bilansu wynika, że GM na rynku europejskim odnotował w ubiegłym roku stratę w wysokości 1,8 mld dol.


Czyzby zblizal się koniec marki Opel?

Osobiscie w to nie wierze, ale to nie jest kwestia wiary lub jej braku...

A pieniedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel jest zdecydowanie za drogi. Poza tym za kazdym razem jak jestem w zachodniej EU wszedzie kroluje VAG hmm.gif Francja nadrabia francuzami. Poza tym zobacz np ile lat sprzedaja corse bez zmian. Stwiat poszedl do przodu a oni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzedają drogo kiepskie auta oblepione chromem i mówią, że opel to marka premium - to sie nie

> mogło dobrze skończyć

czy kiepskie??

porownywalne do innych producentów, jeden model mniej inny bardziej usterkowy, czasy aut "chromowanych" odeszły juz w zapomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel jest zdecydowanie za drogi. Poza tym za kazdym razem jak jestem w zachodniej EU wszedzie

> kroluje VAG Francja nadrabia francuzami. Poza tym zobacz np ile lat sprzedaja corse bez

> zmian. Stwiat poszedl do przodu a oni?

jedna jaskołka wiosny nie czyni, ale:

jezdziłem nowa astra i golfem, wcale nie uwazam astre za gorsze auto, powiem wiecej gdybym miał do wyboru jedno i drugie miałbym duzy dylemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzedają drogo kiepskie auta oblepione chromem i mówią, że opel to marka premium - to sie nie

> mogło dobrze skończyć

Wiesz, jak sie niema pojecia, to czasami lepiej zrobic pingwina = zamknac sznabel.

Aby jakakolwiek firma prosperowala i utrzymala sie przy zyciu nie mozna tylko przelewac na swoje konto uzyskanych z niej zyskow i jedynie oplacic pracownikow i ich kosztow socjalnych.

GM odprowadza zyski zostawiajac za malo na rozwuj wiec moze zechcesz odpowiedziec co z takiej polityki moze wyniknac. O tym, ze hamerykanie chca zlikwidowac firme aby sprzedawac swoje produkty nawet juz nie wspomne.

W roku 2016 w Rüsselsheim linia ma byc zamknieta.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bochum czy Rüsselsheim ?

Bochum. Początkowo mówiono o tym, że centrum logistyczne w Bochum ma zostać rozbudowane a sama fabryka przystosowana do produkcji komponentów przeznaczonych do montażu w innych fabrykach, ale jest niemal pewne, ze to informacja podana jedynie po to aby zagrać na zwłokę. Rüsselsheim na razie zostaje ale ma zostać zmniejszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy kiepskie??

> porownywalne do innych producentów, jeden model mniej inny bardziej usterkowy, czasy aut

> "chromowanych" odeszły juz w zapomnienie

ale na standardy "premium" to juz niestety są kiepskie. Fajnie się ogląda insignię, czy astrę, ładny wypas na papierze, ale cena za jaką to wszystko jest oferowane studzi zapał... no i jakość obsługi w salonach - doprosić sprzedawcę w salonie opla, czy chevroleta żeby łaskawie pokazał, albo sprzedał mi auto to naprawdę sztuka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, jak sie niema pojecia, to czasami lepiej zrobic pingwina = zamknac sznabel.

> Aby jakakolwiek firma prosperowala i utrzymala sie przy zyciu nie mozna tylko przelewac na swoje

> konto uzyskanych z niej zyskow i jedynie oplacic pracownikow i ich kosztow socjalnych.

> GM odprowadza zyski zostawiajac za malo na rozwuj wiec moze zechcesz odpowiedziec co z takiej

> polityki moze wyniknac. O tym, ze hamerykanie chca zlikwidowac firme aby sprzedawac swoje

> produkty nawet juz nie wspomne.

rozwÓj facepalm%5B1%5D.gif

> W roku 2016 w Rüsselsheim linia ma byc zamknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy kiepskie??

przecietne

> porownywalne do innych producentów, jeden model mniej inny bardziej usterkowy, czasy aut

> "chromowanych" odeszły juz w zapomnienie

inni to? wlasnie tu jest sęk. Opel jest krok za liderami jesli chodzi o wprowadzanie rozwiązań, które dają przewagę konkurencyjną (VAG, FORD). tak samo jak np Renault.

Przy czym Renault zna swoje miejsce i z tego powodu kroi ładnie ceny pod ofertę, a Oplowi się wydaje że może walczyć z najlepszymi... i tu mają problem. są za słabi na premium, a w budżet nie mogą pójśc, bo mają Cheviego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecietne

> inni to? wlasnie tu jest sęk. Opel jest krok za liderami jesli chodzi o wprowadzanie rozwiązań,

> które dają przewagę konkurencyjną (VAG, FORD). tak samo jak np Renault.

> Przy czym Renault zna swoje miejsce i z tego powodu kroi ładnie ceny pod ofertę, a Oplowi się

> wydaje że może walczyć z najlepszymi... i tu mają problem. są za słabi na premium, a w budżet

> nie mogą pójśc, bo mają Cheviego.

a jakie to np. Ford, Renuar czy VAG wprowadził przełomowe rozwiązania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie to np. Ford, Renuar czy VAG wprowadził przełomowe rozwiązania??

czytaj ze zrozumieniem...

1. Renuar żadnych - przecież własnie napisałem o tym ze są krok w tył.

2 .Tak samo nie napisałem o "przełomowych" rozwiązaniach, a o tym co można dobrze sprzedać i być w czymś pierwszym...

VAG był pierwszy w duzej skali z DSG czy bezposrednim wtryskiem w benzynie, który działał (w porownaniu z GDI mitsu, ktore probowalo bez sukcesu). Byli pierwsi z pompowrtyskami.

Ford np. był przez 2 generacje focusa liderem właściwości jezdnych. itp itd. takie rzeczy napędzają sprzedaż danej generacji modelu.

A opel? bezposredni wtrysk 5 lat za pozno. odchudzanie aut... generacja za pozno - insignia ma mega nadwagę w porownaniu z konkurencją. automatu dobrego chyba nie maja jeszcze. itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytaj ze zrozumieniem...

> 1. Renuar żadnych - przecież własnie napisałem o tym ze są krok w tył.

> 2 .Tak samo nie napisałem o "przełomowych" rozwiązaniach, a o tym co można dobrze sprzedać i być w

> czymś pierwszym...

> VAG był pierwszy w duzej skali z DSG czy bezposrednim wtryskiem w benzynie, który działał (w

> porownaniu z GDI mitsu, ktore probowalo bez sukcesu). Byli pierwsi z pompowrtyskami.

> Ford np. był przez 2 generacje focusa liderem właściwości jezdnych. itp itd. takie rzeczy napędzają

> sprzedaż danej generacji modelu.

> A opel? bezposredni wtrysk 5 lat za pozno. odchudzanie aut... generacja za pozno - insignia ma mega

> nadwagę w porownaniu z konkurencją. automatu dobrego chyba nie maja jeszcze. itp itd.

Tyle że ta innowacyjność VAGa odbija się klientom nieraz czkawką, bo chcąc nie chcąc są beta testerami niesprawdzonych rozwiązań.

VAG jest jedyną chyba firmą, gdzie przed zakupem auta trzeba rozwiązać rebus z numeru VIN danego egzemplarza.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A opel? bezposredni wtrysk 5 lat za pozno. odchudzanie aut... generacja za pozno - insignia ma mega

> nadwagę w porownaniu z konkurencją. automatu dobrego chyba nie maja jeszcze. itp itd.

Jedna generacja Astry=dwie generacje Golfa. Opel wprowadza facelifting - VW wprowadza następną generację. Jeśli nawet zmiany są tylko wizualne, klient widzi nowe konstrukcyjnie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że ta innowacyjność VAGa odbija się klientom nieraz czkawką, bo chcąc nie chcąc są beta

> testerami niesprawdzonych rozwiązań.

nigdzie nie nazwałem tego innowacyjnością smile.gif chodzi o to że jak firma X wypuszcza np. automatyczne parkowanie tyłem, to reszta firm nie ważne czy to innowacja, czy głupi gadzet podąża - szybciej lub później kazdy to wprowadza do oferty, bo musi. tak to widać działa... I w tym kontekscie Opel grzeje tyły we wszystkim chyba...

> VAG jest jedyną chyba firmą, gdzie przed zakupem auta trzeba rozwiązać rebus z numeru VIN danego

> egzemplarza.

fiat podobnie ma. pamietam temat rozruszników w punto smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniałem ostatnio klocki - 280 zł oryginalne. Na jakie inne części mam patrzeć? Turbiny nie mam,

> bezpośredniego wtrysku też...

Odsyłam do AŚ z zeszłego tygodnia. Lancer okazał się najdroższym samochodem pod względem kosztów części. Klocki owszem są w "normalnej" cenie, ale tarcze już są najdroższe, amory także, sprzęgła. W przypadku wersji 2.0 D koszt turbiny jest jest 4 krotnie większy niż w przypadku gulfa i reszty aut. Bravo okazało się najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś ople były (znacznie) gorsze od vw, ale chociaż (nie tak znacznie) tańsze.

> Teraz są równie badziewne a drogie - no to jak to się miało skończyć?

Przypomniała mi się informacja towarzysząca chyba wprowadzeniu Insigni, że od tej chwili Opel chce być marką premium ( hehe.gif) i ceny też będą wyższe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odsyłam do AŚ z zeszłego tygodnia. Lancer okazał się najdroższym samochodem pod względem kosztów

> części. Klocki owszem są w "normalnej" cenie, ale tarcze już są najdroższe, amory także,

> sprzęgła. W przypadku wersji 2.0 D koszt turbiny jest jest 4 krotnie większy niż w przypadku

> gulfa i reszty aut. Bravo okazało się najtańsze.

a mitsu nie ma przypadkiem diesli od Vaga (tego co trzeba przedluzac gwarancje?:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odsyłam do AŚ z zeszłego tygodnia. Lancer okazał się najdroższym samochodem pod względem kosztów

> części. Klocki owszem są w "normalnej" cenie, ale tarcze już są najdroższe, amory także,

> sprzęgła. W przypadku wersji 2.0 D koszt turbiny jest jest 4 krotnie większy niż w przypadku

> gulfa i reszty aut. Bravo okazało się najtańsze.

Nie wiem, okaże się. O ile te rzeczy nie będą się psuć, to ich cena mnie zupełnie nie interesuje. Wymiana oleju co 20 kkm, zmieniłem przy 60kkm klocki. Żarówki wszystkie są jeszcze oryginalne. Poza tym samo zestawienie "co ile kosztuje" jest niemiarodajne, bo nie pokazuje rzeczywistych kosztów napraw. Było tu niedawno takie zestawienie, w którym Lancer i ogólnie japońskie auta były znacznie tańsze w utrzymaniu od reszty, bo po prostu mniej się psują. Co z tego, że sprzęgło w Bravo jest dwa razy tańsze, jeżeli w ciągu 200 kkm musisz go wymienić dwukrotnie, a w Lancerze w ogóle?

P.S. Sprawdziłem teraz koszt tarcz - od 110 do 200 zł za sztukę. Normalna cena niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyzby zblizal się koniec marki Opel?

Opel doprowadził swoją polityką do upadłości Saab, może i sam klapnie.

Tak jak GM spieprzył saaba wprowadzając model 93 Sport Sedan to długo by opowiadać. Zaprojektowali sedana, który miał konkurować z Merc C klass BMW 3, kiedy to dla klientów użytkujący do tej pory saaba w życiu merc i bmw nie był jakąkolwiek alternatywą i konkurencja. Wprowadzenie sedana, gdy uzytkownicy byli przyzwyczajeni do hatchback, było strzałem w kolano. Jakość wykonania drastycznie spadła, wycierające się plastiki, prostackie zegary nie saabowskie, sterowanie szyb w drzwiach kierowcy i wiele i innych po prostu odwróciły klientów.

A opel, jak rdzewiał już na plakatach tak rdzewieje dalej, jakoś słaba, cena wysoka, ale ludzie i tak kupują i tak, ale biorąc pod uwagę ludzi zarządzających koncernem GM - wszystko jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A opel, jak rdzewiał już na plakatach tak rdzewieje dalej,

Które z modeli wprowadzonych po 2002 roku rdzewieją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypomniała mi się informacja towarzysząca chyba wprowadzeniu Insigni, że od tej chwili Opel chce

> być marką premium ( ) i ceny też będą wyższe

Jak chcą być marką premium, muszą mieć w ofercie auto o segment większe od Insigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm moja Astra G z 98r jakoś nie chce rdzewieć to samo Vectra C GTS Kuzyna.

A moja G z 99 ma dziury w nadkolach i już żre przedni błotnik. Auto z polskiego salonu nawet nie draśnięte.

Z kolei Astra H 2006 miała na gwarancji malowaną klapę przeciw rudej a od roku żre przedni błotnik tuż przy progu. Auto również bezwypadkowe.

Generalnie Opel z blacharką to stoi chyba w jednej linii, z Dacią.

To będzie chyba główny argument dlaczego znów nie kupię Opla tylko zmienię markę na mniej rudolubną. Mam wrazęnie że Chevrolety są chyba lepszym rozwiazaniem. Tanie i dobre smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Corsa C, Astra G, Astra H, i Vectra C

corsa C sasiada rocznik 2004 zero rdzy

astra F ojca rocznik 2000 delitkanie cos sie pojawia nad kolem tylnym lewym

Astra G sasiada rocznik 1999 zero rdzy

Corsa D sasiada rocznik 2007 zero rdzy

Astra G sasiada rocznik 2008 zero rdzy

wszyscy maja auta od nowosci, regularnie myte, dbane, pastowane

jak dbasz tak masz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> corsa C sasiada rocznik 2004 zero rdzy

> astra F ojca rocznik 2000 delitkanie cos sie pojawia nad kolem tylnym lewym

> Astra G sasiada rocznik 1999 zero rdzy

> Corsa D sasiada rocznik 2007 zero rdzy

> Astra G sasiada rocznik 2008 zero rdzy

> wszyscy maja auta od nowosci, regularnie myte, dbane, pastowane

> jak dbasz tak masz;)

Niestety w instrukcji obsługi nie jest napisane, że należy woskować, pastować, plakować itp raz w tygodniu aby nie zardzewiała tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety w instrukcji obsługi nie jest napisane, że należy woskować, pastować, plakować itp raz w

> tygodniu aby nie zardzewiała

jest napisane aby dbac o karoserie i lakier

ale bez przesady - Ople od dawna nie rdzewieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I zestaw naprawczy na stałe pod napięciem!

> A tak ad meritum, to ta cała insygnia to chociaż mechanicznie jakoś nowatroska? Bo buda

> niekoniecznie patrząc po masie, pewnie wzieli starą technologie

no jest. np jak w kombi otworzysz klapę (na której są światła zamontowane), to pod spodem masz....

... drugie światła !!!

dzięki temu astra kombi ma więcej bagażnika niż insignia kombi... i pewnie stąd masa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Corsa C, Astra G, Astra H, i Vectra C

rdzewieją w takim samym stopniu jak większość aut tych klas . Czyli jakies kropki się mogą pojawić.

Taka sporadyczna korozja zdarza się każdej marce.

A generalizowanie jest akurat w tych modelach nietrafione - akurat te modele nie mają wiekszych problemów z korozją. Nawet moja totalnie zlewana, nie pastowana, myta deszczem gliwicka astra z 2006 roku nie ma z nią większego problemu.

Łople, auta nie pozbawione wad, są jednak dość wdzieczne - w miarę tanie, tanie w utrzymaniu , dość wygodne jak na tę klasę. Jeżdzę starą astrą i choc stać mnie na coś nowszego nie zmieniam - bo nie muszę. Naprawy eksploatacyjne są groszowe, ew usterki rzadkie. I to powoduje że nie mam ochoty sie z tym autem rozstawać. Oczywiscie są dni kiedy wyzywam ją od najgorszych urew - szczególnie gdy zaczyna coś trzeszczeć i za cholerę nie wiem co - ale to mija bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne bo znajomy jeden ma corse c ,drugi astreg i zadna nie jest pordzewiala,rdzewieja to te bite

> ,zle zrobione.

znajoma dopiero co się pozbyła Corsy C, pierwszy właściciel z polskiego salonu, ani jednej stłuczki

tylna klapa była już rost-style, a przez błotniki można było wsadzić ręce do środka nadkoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znajoma dopiero co się pozbyła Corsy C, pierwszy właściciel z polskiego salonu, ani jednej stłuczki

> tylna klapa była już rost-style, a przez błotniki można było wsadzić ręce do środka nadkoli

Tak to rdzewial polonez i fiat a nie nowoczesny samochod. Rozumiem, ze w AStrze I takie rzeczy ale nie w najnowszej corsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.