Skocz do zawartości

Co wybrać: 1.2 TSI czy 1.6 TDI


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

> Pozwolisz, że zrezygnuje ze zrobienia dedykowanego testu, szkoda mi czasu i pieniędzy. Celuję w

> wysokie 9 litrów (wysokie dlatego, że przyspieszenia do 180-200 to u mnie wir w baku, spalanie

> na poziomie 28 litrów przez dość długi jednak czas, czego w ogóle nie zniweluję 3-sekundowym

> hamowaniem na cutoffie)

Źle celujesz, ale też nie mam czasu ani potrzeby komukolwiek tego udowadniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja chyba jestem ewenementem, mając na codzień 1,2 TSi i 1,9 TDi.

> Żadnego jakoś specjalnie nie chwalę, oba są poprawne - TSi pali więcej niż w katalogu, ale bardzo

> przyjemnie jeździ, TDi klekocze i trzęsie się jak mokry pies, ale pali mało.

nie jesteś jednak ewenementem... mowa w wątku jest o 1.6TDI którego z 1.9 dzieli przepaść... 1.6 ani nie klekocze ani nie trzęsie się, i większość tego wątku jest bezsensu bo każdy zna 1.9tdi i przez jego pryzmat ocenia 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacząłeś od "wszystkie" i sukcesywnie schodzisz w dół.

> Możemy się zgodzić, że w skali silników benzynowych były i są to raczej wyjątkowe przypadki.

No raczej obecnie każda tubrbobenzyna o małej pojemności ma DKZ

inne przykłady - Fiatowskie: 1.4 T-JET 120 i 150 , 1.4 Multiair 140

T- JET-y mają max moment obrotowy już przy ok 1800 obr/min

co do spalania- z obecnie benzynowe silniki o małej pojemności mają jakby dwa oblicza- 1.2 czy 1.4 jak ledwie muskasz pedał gazu pali jak mniej więcej samochód tej pojemności. Każde depnięcie gazu mocniej winduje spalanie do sporych rozmiarów i to niezależnie czy jest to TSI, T-JET Miultiair, Ecoboost itd

z mojego podwórka Bravo 1.4 T-JET 120 ( w rzeczywistości 141 KM)

Opona 225,45 R17 - średnie z 30 tkm to 8 litrów.

Jazda z prędkościami jak pisze Pepciu 150-180 km/h to spalanie na poziome ponad 12.

jazda wg oznakowania +10-20% tego co na znakach ok 7-8 litrów.

Jazda w naprawdę spokojna 5,5 -6,5

U kolegi w Yeti 1.2 TSI z zaprezentowanego filmiku- jazda wyłącznie po Rzeszowie przez 11 tkm tylko jeden kierowca i naprawdę spokojnie to spalanie 9,3 litra do pracy ok 10 km w jedną stronę i po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 6 lat Lanosa 1.6. Najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem, to trochę ponad 7, kiedy jechałem z

> rodziną z Warszawy do Gdańska. Jechałem spokojnie, ponieważ wiozłem mamę i babcię. W mieście

> (Warszawa) nigdy nie zszedłem poniżej 10. Zazwyczaj od 10,5 w lecie do 11,5 w zimie. Kolega z

> osiedla miał też Lanosa, tyle ze 1.5. Jego wyniki były bardzo podobne do moich.

> Twoje opinie o spalaniu samochodów należy traktować z dużym przymrużeniem oka. Musisz być wyjątkowo

> spokojnym kierowcą i delikatnie traktować gaz.

> Żeby nie było, miałem Pandę 1.3 MultiJet i spalała mi tyle co powinna. Miałem Peugeot 107 i też

> palił całkiem normalnie.

Na prawdę nie mam zamaiaru nikogo przekonywać do wyników spalania moich samochodów. Przyjmijmy więc, że jeżdżę jak emeryt i niech tak zostanie.

Tylko powiedz mi proszę czemu dziś śpiesząc się jak cholera (przyjmijmy że niemiecką autostradą) gnałem moje dychawiczne 1.2 czasami po 200 na liczniku , średnio poniżej 150-160 żadko schodziło, średnie spalanie w tym czasie nie przekroczyło 9.5 l, po drodze zachaczyłem o niemieckie miasteczko mikołów i powrót do domu częściowo niemiecką autostradą tym razem powiedzmy do 170 okresowo do 180 km/h i jak zajechałem pod dom to spalanie z kompa wyszło 7,6 l.

Napiszę wszystkim którzy nie użytkują 1.2 TSI jeszcze raz, dobitnie:

- Ten silnik buja nie lekką octavię do ponad 200 km/h licznikowych i nie potrzeba do tego 50 km pasa startowego

- Ten silnik nie spala 12, 15, 30 litrów podczas normalnej nawet szybkiej jazdy po autostradzie

- Silnik ten spala podobnie do mojego poprzedniego samochodu Fiata Croma 1.9 MJTD po sofcie na 191 KM, z litr średnio więcej od VW Bory z silnikiem 1.9 ATD po sofcie na 131 KM, z 2 litry więcej niż Renault Twingo DCi mojej żony po sofcie na 82 Km , ale za u...ja nie wiem ile spali mniej czy więcej od 1,6 TDI, DCi, CRDI i innych wynalazków.

Ku woli ścisłości - w D...ie mam za przeproszeniem ile palą Wam auta w Warszawie czyli prawdziwym mieście bo żaden to wyznacznik spalania dla kogoś z wioski takiej jak Katowice czy aglomeracja śląska, bo tu mamy tylko szerokie 4 pasmowe drogi bez skrzyżowań , korków, świateł i zawsze z wiatrem w plecy.

Wymyślajcie dalej ile to te złe TSi palą, najlepiej testujcie przy 40 km/h pewnie wyjdzie wam i tak z 8 , albo przy 200 jadąc tak non stop przez 600 km , wtedy pewnie spalą z 80 l/100.

Przypominają mi się rozmówki na kącika Cromy kiedy to pisałem, że moja Cromka na trasie z nad morza spaliła w okolicy 5,1 l/100 jadąc większość drogi na tempo macie 110 km/h, w mieście mieściła się (a przepraszam u mnie na śląskiej wsi) mieściła się do 7 litrów regularnie. Byli tacy którym słabsze wersje 120 konne spalały więcej, byli i tacy którym 150 konne spalały po 9-10 litrów.

Nie zapomnę też nigdy kącikowej braci z kącika VW gdy pisałem, że moja Bora spalała regularnie max 6,3 litra i wynik był powtarzalny jak wigilia co roku.

Może zamiast nadawać na samochody jakie to one złe i niedoskonałe należało by się zwyczajnie nauczyć jeździć dynamicznie i oszczędnie ???

A nie piszę Wam że Twingo Dci żony spala regularnie 4,7 4,9 litra w mieście, a zimą rzadko więcej niż 5,2 - 5,3 bo i tak nie uwierzycie, pewnie powinno z co najmniej 2-3 litry więcej, a już na pewno nie ma prawa w ogóle jeździć bo to Dci a tam przecież panewki się obracają.

Uwielbiam te kącikowe bajania, ile mam satysfakcji z tego tylko ja jeden wiem smile.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie ustosunkowuje do TSI bo nie mam doświadczenia z tymi silnikami, ale mam doświadczenia z silnikami z Daewoo i Opla, które wspomniałeś. Są to silniki o opinii paliwożernych i sam się o tym przekonałem. Twoja opinia jakoby miało to być oszczędne silniki była dla mnie zaskoczeniem i nadal twierdzę, że jest dokładnie odwrotnie. Mamy w domu nadal Chevy Aveo z początków produkcji z silnikiem 1.4 8v. Bardzo kulturalny silnik, ale pali ok. 9 litrów i to niezależnie kto nim jeździ. Podobne opinie przewijają się w necie, więc nasza rodzina nie jest widać jakaś wyjątkowa.

Co do twojego spalania, to widać, że rzeczywiście musisz mieszkać na wsi i jeździć jak emeryt. Innej opcji nie ma. "Turbo żyje, turbo pije" mówi znane przysłowie. Jeśli rozpędzasz się do 200 km/h to znaczy, że musisz mieć gaz w podłodze chociaż przez jakiś czas. Jeśli mimo to średnie spalanie wychodzi Ci niskie oznacza to, że na innym odcinku musisz jechać mega oszczędnie. Jedyną opcją jaką widzę to wykorzystanie pędu jaki nabrałeś wcześniej, a to już pachnie eko-drivingiem. A eko-driving nie jest normalną jazdą.

Wynik jaki osiąga twoja żona jest zgodny z danymi producenta, więc oznacza to, że po prostu mieszkasz na wsi. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jesteś jednak ewenementem... mowa w wątku jest o 1.6TDI którego z 1.9 dzieli przepaść... 1.6

> ani nie klekocze ani nie trzęsie się, i większość tego wątku jest bezsensu bo każdy zna 1.9tdi

> i przez jego pryzmat ocenia 1.6

W porównianiu do TSI trzęsie się i kleczkocze mocno.

Jest też nieprzyjemny na niskich obrotach.

Piszę to z bardzo obiektywnej perspektywy, bo nie zależy mi na gloryfikacji TSI.

Miałem przez chwilę Fabię 1.6 TDI i choć chciałem bardzo ją polubić to było ciężko. Niedługo może będę miał na dłużej to coś więcej będę mógł napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się (a przepraszam u mnie na śląskiej wsi) mieściła się do 7 litrów regularnie.

Czemu podchodzisz do tego z taką agresją ?

Ja zwyczajnie Ci tych rozwiązań komunikacyjnych zazdroszczę, chciałbym takich w Krakowie. Nic przyjemnego nie ma w staniu w korku.

Dziś średnią prędkość z pracy do szkoły po dziecko miałem 11 km/h - i 1,9 TDi pokazało średnie spalanie z tej trasy w okolicach 9/100.

Chciałbym żeby mi TDi paliło 5 - ale wiele ekodrivingu w korku zrobić nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W porównianiu do TSI trzęsie się i kleczkocze mocno.

> Jest też nieprzyjemny na niskich obrotach.

> Piszę to z bardzo obiektywnej perspektywy, bo nie zależy mi na gloryfikacji TSI.

wiesz... ale fabie i golfa trochę chyba dzieli, i to co w fabi może być uciążliwe w golfie już takie być nie musi, mam na myśli wygłuszenie itd

> Miałem przez chwilę Fabię 1.6 TDI i choć chciałem bardzo ją polubić to było ciężko. Niedługo może

> będę miał na dłużej to coś więcej będę mógł napisać.

takie jeżdżenie przez chwilę jest nie miarodajne, każdego auta/silnika trzeba się nauczyć, i przez pryzmat tego jak jedzie i jak jechać żeby mało spalił, 1.6TDI nie jest idealny... jak koNik nie raz pisał ten silnik nie ma kompletnie dołu z czym w 100% się zgadzam, poniżej 1.5k obrotów nie istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz... ale fabie i golfa trochę chyba dzieli, i to co w fabi może być uciążliwe w golfie już

> takie być nie musi, mam na myśli wygłuszenie itd

Dobrze, ale ja porównuję Fabię do Fabii.

> takie jeżdżenie przez chwilę jest nie miarodajne, każdego auta/silnika trzeba się nauczyć, i przez

> pryzmat tego jak jedzie i jak jechać żeby mało spalił, 1.6TDI nie jest idealny... jak koNik

> nie raz pisał ten silnik nie ma kompletnie dołu z czym w 100% się zgadzam, poniżej 1.5k

> obrotów nie istnieje

To "chwilę" trwało 4 dni codziennych dojazdów do pracy tą samą trasą, o tej samej porze itd.

Uwierz, że nie potrzebuję pół roku, żeby wyczuć auto.

Żona też jeździła i miała podobne odczucia do mnie.

1.6 TDI w porównaniu do 1.9 TDI pracuje niebo lepiej ale przy TSI wybada blado jeśli chodzi o kulturę pracy.

Uwierz, że biorąc tą Fabię 1.6 TDI chciałem ją polubić, bo brałem pod uwagę zakup auta z takim silnikiem, po drugie chciałem zrobić sporo niższe spalanie niż w TSI i niestety się nie udało.

Szczególnie przy niskich obrotach silnik nieprzyjemnei drga, gdzie TSI pracuje aksamitnie w całym zakresie obrotów.

Zawsze tak było że benzyna chodziła lepiej od diesla i jak na razie to się nie zmieniło i ciężko będzie to zmienić.

Diesel ma inne plusy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kolegi w Yeti 1.2 TSI z zaprezentowanego filmiku- jazda wyłącznie po Rzeszowie przez 11 tkm tylko

> jeden kierowca i naprawdę spokojnie to spalanie 9,3 litra do pracy ok 10 km w jedną stronę i

> po mieście.

Albo wydaje mu sie tylko, ze jezdzi spokojnie, albo cos jest zepsute skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty nadal nie rozumiesz, mam, jeżdżę, wiem ile pali. O czym chcesz jeszcze pogadać ??

w zasadzie to tylko o tym żebyś sobie kiedyś sprawdził ile to Twoje cudo spala przy stałej prędkości 180km/h (nie licznikowej) - możesz się lekko zdziwić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zasadzie to tylko o tym żebyś sobie kiedyś sprawdził ile to Twoje cudo spala przy stałej

> prędkości 180km/h (nie licznikowej) - możesz się lekko zdziwić

A jakie to ma znaczenie? grinser006.gif

Bo w moim przypadku taka predkosc to pewnie max 200km rocznie hehe.gif

Moze sobie wtedy palic nawet 30/100 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie piszę Wam że Twingo Dci żony spala regularnie 4,7 4,9 litra w mieście, a zimą rzadko więcej

> niż 5,2 - 5,3 bo i tak nie uwierzycie, pewnie powinno z co najmniej 2-3 litry więcej.

Przez ostatni tydzien zrobilem Clio z 2010r z tym silnikiem ponad 1kkm, gdzie w mieszanym trybie pali 5,2l wg. kompa. Jak dla mnie wypas waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty nadal nie rozumiesz, mam, jeżdżę, wiem ile pali. O czym chcesz jeszcze pogadać ??

Dawaj PEPCIO fote z kompa np z 200km to rozwiejesz watpliwosci:)

Nie ma sie czego bac skoro wiesz, ze PRAWDE glosisz:)

A w wynik cromy 5,1 znad morza do katowic uwierze, bo ja z BOXem mialem cos kolo 5,4-5,6 i full familia na pokladzie, predkosczrednia z takiego wyjazdu (same drogi DK) to cos kolo 65kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawaj PEPCIO fote z kompa np z 200km to rozwiejesz watpliwosci:)

> Nie ma sie czego bac skoro wiesz, ze PRAWDE glosisz:)

grinser006.gif

Kolega PEPCIO ogólnie dobrze prawi tylko nadal nie rozróżnia prędkości średniej od przelotowej i to jest jego zgubą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega PEPCIO ogólnie dobrze prawi tylko nadal nie rozróżnia prędkości średniej od przelotowej i to

> jest jego zgubą

Dlatego srednia np 150-160 na odcinku powiedzmy 200km rozwieje wszelkie watpliwosci.

Czekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego srednia np 150-160 na odcinku powiedzmy 200km rozwieje wszelkie watpliwosci.

> Czekam.

Golf 6 1.4 tsi 122. Trasa 260 km, średnia prędkość 167km/h, temp. ok 30 st, klima na 20 st auto - średnia z trasy równe 10l na kompie i potwierdzone na dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golf 6 1.4 tsi 122. Trasa 260 km, średnia prędkość 167km/h, temp. ok 30 st, klima na 20 st auto -

> średnia z trasy równe 10l na kompie i potwierdzone na dystrybutorze.

I w to uwierze, a w zadne 5,5:) w budie co wazy 1400-1500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w to uwierze, a w zadne 5,5:) w budie co wazy 1400-1500 kg

ale po co w ogóle rozważać takie przypadki ?

żeby wykręcić średnią170km/h trza gnać pod 200km/h

wtedy faktycznie może i 10L spalić, każde auto

ostatnio powożę czasem TSI 1.4 w octavi ... i strasznie podoba mi sie ten silnik

przy dynamicznej jeździe w trasie po PL spali 6-7L, TDI może z litr mniej

podobne wyniki mam np w partnerze 1.6hdi, jadąc nieco wolniej hmm.gif

ale skodą wyraźnie lepiej się wyprzedza

mowa o prędkościach do 140km/h, trochę wyprzedzań, średnia z trasy ok 75-80km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I w to uwierze, a w zadne 5,5:) w budie co wazy 1400-1500 kg

Średnia w cyklu mieszanym z ostatnich kilku tyś km to ok 6,5l/100km, także pod względem spalania jest bardzo fajnie. Generalnie super silnik. Niewiadomą jest tylko rozrząd, a dokładniej to po jakim czasie będzie go trzeba wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnia w cyklu mieszanym z ostatnich kilku tyś km to ok 6,5l/100km, także pod względem spalania

> jest bardzo fajnie. Generalnie super silnik. Niewiadomą jest tylko rozrząd, a dokładniej to po

> jakim czasie będzie go trzeba wymienić...

Ok, zgodze sie, alejaka V srednia z tych kilku tys?

Mi z 3000kmsrednia V to jakies 34 km:)) i spalanie 7,4 ON,aleswoje wazn,1610kg albo i wiecej.

Panowie,zaintrygowany zrobie test jako, ze na dniach jade do DE, prosta A4, wroclaw-bautzen, troche pocisne autko utrzymujac ok 150 kmh, napisze o spalaniu.

Bede jechal w jedna strone pusto.

Swoja droga chetnie posiadalbym jakies T Jet ze 150 KM z 1,6 litra, bo kultura pracy to poezja dodiesla w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paździoch 307sw w kombi mojego ojca pali takie 5,5 a i zdarza się, że mniej silnik: 2.0 HDI

U mnie w firmie jeden ma Toyote Avensis 2.0 D4D - zawsze mówił, że zamyka się w 5litrach na 100km - chłop 55 lat!

Myślałem, że bujdy puszcza ale miałem okazje z nim jechać!

Najpierw było - icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif

Później rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Jazda wyglądała tak 1-2-3-4 50km/h zlosnik.gif przy 60-70km/h 5 icon_eek.gif, z górek luz palacz.gif

Ogólnie pokonałem z nim 50km na wyświetlaczu spalanie średnie pokazywało 4,5l/100km!

Pokonaną trasę na rowerze prawdopodobnie zrobiłbym szybciej hehe.gif ale on ma taki styl jazdy, że nigdzie mu się nie spieszy - zawsze powoli się turla ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golf 6 1.4 tsi 122. Trasa 260 km, średnia prędkość 167km/h, temp. ok 30 st, klima na 20 st auto -

> średnia z trasy równe 10l na kompie i potwierdzone na dystrybutorze.

To to auto bujnie się 230 i da się tym jechać ponad 200km przez większość czasu by taką średnią uzyskać?Jeżdżąc po niemcowni w okolicach 180-210km/h po samych authobanach, czyli gonitwa nie jazda, bo zależało na jak największym zaoszczędzeniu czasu średnia prędkość nie była nigdy wyższa niż 130km/h. Chyba że mówisz o średniej przelotowej, czyli jazda między 150-180km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie,zaintrygowany zrobie test jako, ze na dniach jade do DE, prosta A4, wroclaw-bautzen, troche

> pocisne autko utrzymujac ok 150 kmh, napisze o spalaniu.

> Bede jechal w jedna strone pusto.

Benzyną długodystansowych nie robiłem, szwagrowi w insigni kombi 1.4 wyszło 8.2 po trasie 1200km (producent 5.5 obiecywał smile.gif )

Natomiast takie trasy dieslami osobowymi śmigałem kilkanaście (może dziesiąt) razy. Jazda autostradowa, ale nie na złamanie karku, w większości utrzymywanie V 150-165km/h, czasami jak mnie poniosło to pod 200km/h, rzadko albo tylko na chwilę docierałem do max danego auta.

Spalanie najniższe miałem w TDI 6.4 najwyższe w SMaxie 7.6 i picasso 7.5 z czego picasso nie nadaje się do tak szybkiego podróżowania. Focus TDCI wychodziło 6.8-7.0.

Ale nt spalania nie ma co dyskutować, bo każdemu inaczej wychodzi, niektórzy dieslami na 3 biegu jadą 80km/h przez miasto i potem piszą, że im pod 9 spali, ano spali...jak ktoś chce, żeby mu paliło mało, to niech sobie przeanalizuje charakterystykę swojego silnika. Niektórym nawet jak wklejki z dystansu 50tyś wklejałem tutaj to twierdzili że nie prawda zlosnik2.gif

Poza tym różne są sytuacje, na AK ktoś pisał, że jeździ tylko w trasie, bo codziennie 15km do pracy dojeżdża bez korków-dla mnie 15 km to nie żadna trasa, tylko kręcenie się wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paździoch 307sw w kombi mojego ojca pali takie 5,5 a i zdarza się, że mniej silnik: 2.0 HDI

Test zrobiony, srednia (pomijam jakis korek na A4, objazdy, miasto itp) z kilkuset km jakies 100- 110, spalanie 5,6,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym różne są sytuacje, na AK ktoś pisał, że jeździ tylko w trasie, bo codziennie 15km do pracy

> dojeżdża bez korków-dla mnie 15 km to nie żadna trasa, tylko kręcenie się wokół komina.

Eeee..roznica znaczna jesli jade obwodnica 13 km a stoje w korku.

na Obwodnicy spalanie pokazuje ok 5,2, a w korku to i z 8,5 1,2 stop 1,2 stop.....inaczej nie bedzie

Wole obwodnica ciut dalej niz meczyc sie stojac i wysprzeglac co chwile.

A zreszta moje auta pala tyle, ze zawsze leje do pelna.

Ja wybralbym na miejscu zalozyciela watku NoPb i tyle, kultura pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee..roznica znaczna jesli jade obwodnica 13 km a stoje w korku.

> ejscu zalozyciela watku NoPb i tyle, kultura pracy.

Jasne że różnica jest, ale nie nazywajmy 15km odcinka szumnie "trasą" smile.gif po 5km silnik dopiero jako-takie parametry pracy zaczyna mieć, dla mnie 30km do pracy to nie trasa, a "cykl mieszany", krótkie odcinki to takie do 10km, ale każdy patrzy inaczej. Dla mnie trasa to gdy silnik w pełni dogrzany i mogę jechać ileś km ze stałą prędkością.

Co do samego wyboru, trzeba sobie na spokojnie skalkulować co bardziej się opłaci, tdi zapewne będzie droższy w zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To to auto bujnie się 230 i da się tym jechać ponad 200km przez większość czasu by taką średnią

Robiac trase Belgia Polska okolo 1400km mam srednia nieco ponad 100 km/h przelotowa okolo 130 czasem podczas wyprzedzania 150 160km/H i przy takiej sredniej Bravo 160km diesel pali 6 litrow na 100 , prze sredniej 170 jak koledze pewnie spalilby wiecej niz 10 litrow na 100 ,takze ten Golf to jakas rewelacja dla mnie hmm.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiac trase Belgia Polska okolo 1400km mam srednia nieco ponad 100 km/h przelotowa okolo 130

> czasem podczas wyprzedzania 150 160km/H i przy takiej sredniej Bravo 160km diesel pali 6

> litrow na 100 , prze sredniej 170 jak koledze pewnie spalilby wiecej niz 10 litrow na 100

> ,takze ten Golf to jakas rewelacja dla mnie

Tu co prawda warunki idealne, bo pusta autostrada, ale jakiś pogląd daje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ladnie ,ale jak sam napisales pusta autostrada i to nie jest srednia 167i tylko 10.5 l przy

> pelnym bucie

Postaram się zrobić taki test w te wakacje zlosnik.gif

Sam jestem ciekaw, ale teoretycznie! jest to realne,

albo prawie realne zlosnik.gif

Dużo zależy od warunków na drodze przy takich prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem maly tescik zaintrygowany wachaniem paliwa przez TSI

Pacjent to fiat croma 1,9, 120KM 280 NM jakos

Waga 1520+60l on + kierownik 90kg, razem jakies 1670kg

Trasa -autostrada A4 wroclaw-BAUTZEN - ok 250km

Predkosc jaka wyszla to 118, glownie V ok 130, chwilami mniej ale i pod 170-180 na kilkadziesiat sekund.

Jazda bez tempomatu, spalanie srednie ok 5,4 ON

Droga powrotna z objazdem A4, troche stania srednia 5,7 z calej trasy ok 600km.

4l/100 to chyba tylko VW spala z DSG, ja nie potrafie takiego sredniego wyniku uzyskac.

Owszem chwilami przy 160kmh pokazuje np 4,8 ale wystarczy mikro z gorki i takie chwilowki to w buty mozna sobie wlozyc.

Aaaa...srednia koncowa cos kolo 95kmh wyszla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem maly tescik zaintrygowany wachaniem paliwa przez TSI

> Pacjent to fiat croma 1,9, 120KM 280 NM jakos

> Waga 1520+60l on + kierownik 90kg, razem jakies 1670kg

> Trasa -autostrada A4 wroclaw-BAUTZEN - ok 250km

> Predkosc jaka wyszla to 118, glownie V ok 130, chwilami mniej ale i pod 170-180 na kilkadziesiat

> sekund.

> Jazda bez tempomatu, spalanie srednie ok 5,4 ON

> Droga powrotna z objazdem A4, troche stania srednia 5,7 z calej trasy ok 600km.

> 4l/100 to chyba tylko VW spala z DSG, ja nie potrafie takiego sredniego wyniku uzyskac.

> Owszem chwilami przy 160kmh pokazuje np 4,8 ale wystarczy mikro z gorki i takie chwilowki to w buty

> mozna sobie wlozyc.

> Aaaa...srednia koncowa cos kolo 95kmh wyszla

Diesel jest genialny w jeździe autostradowej, szczególnie jakieś 2.0 TDI z długą skrzynią, wersje 110 KM np. w Octavii II.

I do czego chcesz to teraz porównać ?

Ktoś gdzieś pisał o 4l przy średniej ok. 100 km/h ? niewiem.gif

W TSI wyszło by ok. 7 litrów pewnie i tyle.

Może trochę mniej ale to trzeba by razem jechać i tyle.

Jazda autostradowa przelotowo 130-140 km/h zawsze wychodzi spalanie ok. 7,5l. Średnie prędkości zazwyczaj ok. 100-120 km/h.

W tym roku będę leciał dłuższą trasę bez boxa na dachu to wrzucę jakieś statystyki.

Najbardziej mnie ciekawi jakaś średnia rzędu 180 km/h i dość długi dystans, tylko zazwyczaj ciasno w Niemczech i nie ma szans na taki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I do czego chcesz to teraz porównać ?

> Ktoś gdzieś pisał o 4l przy średniej ok. 100 km/h ?

> W TSI wyszło by ok. 7 litrów pewnie i tyle.

PEPCIOwi octa 1,2 TSI spala 5,7 przy 160kmh ale foty podac nie chce smile.gif

Fizyki sie nie oszuka

Aaaa...ja mam skrzynie manual 6b

Z 400km i srednia V ok 65-70 DK wychodzilo mi 5-5,1 polowa obciazenie ok 300kg potem pusto

Jakies lekkie clio 1,5 DCI pewnie 4 by spalil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PEPCIOwi octa 1,2 TSI spala 5,7 przy 160kmh ale foty podac nie chce

> Fizyki sie nie oszuka

> Aaaa...ja mam skrzynie manual 6b

> Z 400km i srednia V ok 65-70 DK wychodzilo mi 5-5,1 polowa obciazenie ok 300kg potem pusto

> Jakies lekkie clio 1,5 DCI pewnie 4 by spalil

PEPCIA niektóre wypowiedzi trzeba rozgryźć, chłop cały cas myli średnią prędkość z przelotową i za cholerę nie chce się wyedukować grinser006.gif

Myślę, że obecne TSI, czyli 1.4 140 KM i 1.8 TSI 180 KM będę jeszcze ciut oszczędniejsze ale trzeba czekać, aż użytkownicy się pojawią.

Ale diesel zawsze będzie oszczędniejszy.

Różnice robią się coraz mniejsze, a jeśli wziąć cenę zakupu nowych aut to cenydiesli to jakaś abstrakcja spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel jest genialny w jeździe autostradowej, szczególnie jakieś 2.0 TDI z długą skrzynią, wersje

> 110 KM np. w Octavii II.

> I do czego chcesz to teraz porównać ?

Ogólnie do jazdy samochodem, niezależnie od silnika i budy.

Liczy się najlepszy wynik smile.gif Lub jedne z tych lepszych. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie do jazdy samochodem, niezależnie od silnika i budy.

> Liczy się najlepszy wynik Lub jedne z tych lepszych.

Błądzisz Tłins, błądzisz ..., ale Tobie już nie jest w stanie nic i nikt pomóc 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że obecne TSI, czyli 1.4 140 KM i 1.8 TSI 180 KM będę jeszcze ciut oszczędniejsze ale trzeba

Passat 1.8 TSI 160KM trasa 7.5 czasami nawet poniżej 7, jazda umiarkowana, nie dziadkowa ale i nie galop, cykl mieszany 10/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem maly tescik zaintrygowany wachaniem paliwa przez TSI

> Pacjent to fiat croma 1,9, 120KM 280 NM jakos

> Waga 1520+60l on + kierownik 90kg, razem jakies 1670kg

> Trasa -autostrada A4 wroclaw-BAUTZEN - ok 250km

> Predkosc jaka wyszla to 118, glownie V ok 130, chwilami mniej ale i pod 170-180 na kilkadziesiat

> sekund.

> Jazda bez tempomatu, spalanie srednie ok 5,4 ON

> Droga powrotna z objazdem A4, troche stania srednia 5,7 z calej trasy ok 600km.

> 4l/100 to chyba tylko VW spala z DSG, ja nie potrafie takiego sredniego wyniku uzyskac.

> Owszem chwilami przy 160kmh pokazuje np 4,8 ale wystarczy mikro z gorki i takie chwilowki to w buty

> mozna sobie wlozyc.

> Aaaa...srednia koncowa cos kolo 95kmh wyszla

Bez szału te wyniki, swoją Cromą 191 KM i 390 Nm zrobiłem jadąc z nad morza 5,1 l, fakt że nie gnałem większość trasy tam gdzie się dało max 110 km/h

Wynik poniżej 6 l przy założeniach jakie podałeś wykręcę bez żadnej magii swoim TSi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PEPCIOwi octa 1,2 TSI spala 5,7 przy 160kmh ale foty podac nie chce

> Fizyki sie nie oszuka

> Aaaa...ja mam skrzynie manual 6b

> Z 400km i srednia V ok 65-70 DK wychodzilo mi 5-5,1 polowa obciazenie ok 300kg potem pusto

> Jakies lekkie clio 1,5 DCI pewnie 4 by spalil

Dlaczego piszesz bzdury pod moim adresem? Dowartościować się potrzebujesz czy jak?

Żal tyłek ściska że innym pali mniej niż Tobie ? Bo nie kumam.

Nigdzie nie pisałem, że przy 160 km/h pali mi 5,7 , pisałem że na co dzień po mieście wychodzi 6,5-6,7 - maksymalnie co spaliła z całego zbiornika 7,1 , chwilowe przy jeździe autostradą pod 180-200 czasem wychodzi coś około 9,5

Minimalnie osiągnąłem póki co 4,9 ale to raczej toczenie było niż jazda.

Nie kapuję skąd w ludziach tyle zawiści, oraz nienawiści do TSi. Nigdy jeden z drugim nie jechał, tylko naczytali się Onetu i biadolą jakie te TSi złe i do dupy.

Cromą też kręciłem lepsze wyniki niż Twoje a miałem 1,9 MJTD po sofcie i co z tego ?? Płakał będziesz ?

Ostatnie tankowanie 1.5 DCi po sofcie 82 KM 186 Nm średnia z całego zbiornika wyszła 4,7 l/100 i żeby nie było, jeździ nim żona a nie ja i to tylko i wyłącznie po mieście więc się da tylko jeździć trzeba umieć.

Biadol dalej, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PEPCIA niektóre wypowiedzi trzeba rozgryźć, chłop cały cas myli średnią prędkość z przelotową i za

> cholerę nie chce się wyedukować

> Myślę, że obecne TSI, czyli 1.4 140 KM i 1.8 TSI 180 KM będę jeszcze ciut oszczędniejsze ale trzeba

> czekać, aż użytkownicy się pojawią.

> Ale diesel zawsze będzie oszczędniejszy.

> Różnice robią się coraz mniejsze, a jeśli wziąć cenę zakupu nowych aut to cenydiesli to jakaś

> abstrakcja

Tak owszem masz rację, kiedy piszę o spalaniu mylę:

- Moje warunki jazdy czyli same trasy z prawdziwym miastem takim jak przykładowo Warszawa

- Prędkości średnią z przelotową, każdy inny zawsze podaje idealne wyniki poparte dowodami.

waytogo.gif jak to się mówi pie..ol pie...ol jak posłucham

Zadziwiające jest to, że gdy tylko zaczynam pisać o spalaniu niektórzy dostają białej gorączki.

Miałem VW Borę TDi który to samochód nigdy nie spalił mi więcej niż 6,3 z całego zbiornika, ale niektórym to nie pasowało. Bo to VW bo to ciu..te TDi i wogóle to nie możliwe.

Miałem Cromę 1.9 MJTD która regularnie mieściła się poniżej 7 litrów w mieście, a dało się osiągnąć okolice 5 w trasie, ale to tez niektórymi nie pasowało. Byli tacy którym Cromy spalały nie mniej niż 8-9 i to miał być wyznacznik średniej dla marki i modelu.

Teraz mam TSi, o tym ile spala pisałem pierdylion razy, ale też Wam nie pasuje. Bo przecież to nie ma prawa jechać, bo spalać musi przynajmniej z dwa razy więcej niż piszę, a pewnie to i bardziej pod trzy razy więcej dla zdrowotności. Pojechać 200 KM/Hh tym się nie da bo to 1.2 no i Skoda, a one jak wiadomo to ciulate samochody.

Najzwyczajniej w świecie bredzicie co niektórzy w mojej ocenie, ale polemikę na tym kończę bo czasu szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.