Skocz do zawartości

Mondeo, 406 i Laguna do oceny


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

Mondeo spelnia moje kryteria, czyli duze, z LPG, drugim kompletem opon i ponizej 10k:

http://otomoto.pl/ford-mondeo-C30390193.html

406 wydaje mi sie, ze bieda wersja (brak przeciwmgielnych, nie wiem, czy sa tylnie elektryczne szyby) i widac, ze nie odpicowane (chociazby ulamana listwa "chromowana" na zderzaku), a w ogole, to brak opisu. Opony sa, ale LPG trzeba dolozyc:

http://tablica.pl/oferta/sprzedam-peugeot-406-CID5-ID3wT7d.html#30dbc6821f

Laguna po dolozeniu LPG i zakupieniu opon zimowych tez bedzie spelniac:

http://tablica.pl/oferta/renault-laguna-...html#30dbc6821f

Ceny podobne. Warto ktores?

p.s. nie rozwazamy na razie, czy opony w dobrym stanie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mondeo spelnia moje kryteria, czyli duze, z LPG, drugim kompletem opon i ponizej 10k:

> http://otomoto.pl/ford-mondeo-C30390193.html

silnik forda + gaz? dodatkowo silnik po kapitalnym remoncie? nie widzi mi się to

> 406 wydaje mi sie, ze bieda wersja (brak przeciwmgielnych, nie wiem, czy sa tylnie elektryczne

> szyby) i widac, ze nie odpicowane (chociazby ulamana listwa "chromowana" na zderzaku), a w

> ogole, to brak opisu. Opony sa, ale LPG trzeba dolozyc:

> http://tablica.pl/oferta/sprzedam-peugeot-406-CID5-ID3wT7d.html#30dbc6821f

> Laguna po dolozeniu LPG i zakupieniu opon zimowych tez bedzie spelniac:

> http://tablica.pl/oferta/renault-laguna-...html#30dbc6821f

> Ceny podobne. Warto ktores?

> p.s. nie rozwazamy na razie, czy opony w dobrym stanie

Laguna 1 po lifcie to dobra opcja, silnik 1.6 demonem prędkości nie jest, ale chyba do gazu się nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już ja miałbym wybierać to wybierałbym między Pegeiem , a renią bo sam sobie zagazujesz. Ford nie dość ze duży przebieg (co oczywiście jest norma na naszych drogach) to jeszcze silniki forda nie lubią LPG. Oczywiście przez zakupem sprawdzić wszystko i silnik przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli już ja miałbym wybierać to wybierałbym między Pegeiem , a renią bo sam sobie zagazujesz. Ford

> nie dość ze duży przebieg (co oczywiście jest norma na naszych drogach) to jeszcze silniki

> forda nie lubią LPG. Oczywiście przez zakupem sprawdzić wszystko i silnik przede wszystkim.

No wlasnie na AK panuje taki powszechny poglad, ze ford i LPG sie wykluczaja. Spedzilem troche na forach forda i ogolnie rzecz biorac, to ford + sekwencja jest ok. Chyba, ze montaz/strojenie nawala, to konieczna regulacja zaworow. Nie wiem, co to za kapitalny remont? Po wywaleniu uszczelki? Jesli jednak jest dobrze zrobiony remont, to powinien posluzyc.

Laguna tez mi sie podoba, choc najwiecej do niej trzeba dolozyc (z widocznych rzeczy): LPG, opony, oplaty rejestracyjne, no i jest najdalej. Ciezko mi sie ruszyc (ograniczenia) do Walbrzycha, a pojechac i stwierdzic, ze w srodku padaka, a do tego belka tylna do wymiany, to lekkie ryzyko, ze nie wspomne o tym, ze nie jest zarejestrowana, ma zolte blachy i ciezko zweryfikowac pochodzenie. Moze jakby ktos rzucil z Walbrzycha okiem, to mialbym wstepna weryfikacje, czy warto jechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Laguna była by ok ale....

Opłaty, gaz, opony, pakiet startowy (płyny, może rozrząd) i wyjdzie sporo kasy. Silnik słabawy ale do gazu idealny. Powoziłem taka prawie 5 lat i złego słowa nie powiem. W mojej (z 2000r), a obecnie kolegi z forum AK, najwiekszą bolączka okazała się ruda ukryta w różnych miejscach. Ale to też wynik polskiej soli auto od nowości w Polsce.

Ogólnie ta z ogłoszenia na oko ładna ale drugie tyle trzeba do niej dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> góra i dół wyszło na początku 2011r. ok 2tys.

Znaczy co.

Szlif wału, szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, panewki, regeneracja główek korbowodów, szlif i docieranie zaworów + wymiana uszczelniaczy, zabielenie głowicy, nowe uszczelki, składanie i rozbieranie, nowy rozrząd i pompa wody (choć tak niekoniecznie) i to wszystko za 2000?

Łał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 406 wydaje mi sie, ze bieda wersja (brak przeciwmgielnych, nie wiem, czy sa tylnie elektryczne

Przede wszystkim to ma po światła od modelu po liftingu.

Lifting Peugeota 406 był w roku 2000 a ten samochód wg danych ogłoszenia z 1999 roku więc coś tu nie gra.

Silnik 1.8 szału nie robi ale jest trwały i lubi się ponoć z gazem.

Z przypadłości to zdarzają się modele siorbiące olej i z falującymi obrotami biegu jałowego wina uszkodzonego lub brudnego silniczka krokowego. Resztę odnośnie modelu masz na forum peugota, na którym widziałem Twojego nicka.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przede wszystkim to ma po światła od modelu po liftingu.

> Lifting Peugeota 406 był w roku 2000 a ten samochód wg danych ogłoszenia z 1999 roku więc coś tu

> nie gra.

Ta sztuka jest po lifcie, więc światła ma w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik forda + gaz? dodatkowo silnik po kapitalnym remoncie? nie widzi mi się to

ale co ci sie nie widzi??

> nie dość ze duży przebieg (co oczywiście jest norma na naszych drogach) to jeszcze silniki

> forda nie lubią LPG.

o i nastepny znawca z internetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 406 (co prawda 2.0 16v i coupe) i Lagunę (hatchback 1.8 16v).

Pod względem wymiarów się nie wypowiem, ale o jakości wykonania mogę powiedzieć 2 słowa.

Laguna miała pewny przebieg 223 tkm jak ją oddawałem. W moich rękach była od 170tkm. W aucie rewelacyjnie spisywał się gaz - sekwencja za 2000zł daje radę. Średnie moje spalanie przy 1.8 16v kształtowało się na poziomie 9,97 l/100 km z dystansu ponad 40.000km. Trasa spokojnie schodziłem do 8,5l/100km, miasto więcej - 12-13 l/100km.

1.6 16v spali więcej - to ciężkie auto, więc przemyśl tą kwestię.

W Lagunie było głośno - silnik przy prędkości 100 km/h miał prawie 3000 obrotów - czyli sporo. To generowało hałas silnika.

Wyposażenie miałem podstawowe - 4poduchy, cz,elektryka szyb i lusterek, wspomaganie i klima manual. Jest to podstawowa wersja wink.gif

O samochód dbałem, jednak kilka ładnych złotych w niego włożyłem.

406 coupe - auto z 2.0 16v i automatem paliło więcej, ale też jeździłem nim znacznie szybciej. Średnie spalanie z 7000km wyszło 11,18l/100km. A trasy te same, tylko tyle że zachęcało do szybszej jazdy.

Wnętrze - deska, kierownica itd wydawało mi się bardziej przyjazne. Było znacznie ciszej - ale może to kwestia kształtów coupe. przy 130 km/h było na tyle cicho, że można było rozmawiać szeptem.

Jeśli miałbym wybierać, wziąłbym 406tke, chociaż Lagunę bardzo mile wspominam i w dalszym ciągu jest na pokładzie - jeździ nią ojciec.

Pozdrawiam,

GL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mondeo spelnia moje kryteria, czyli duze, z LPG, drugim kompletem opon i ponizej 10k:

> http://otomoto.pl/ford-mondeo-C30390193.html

> 406 wydaje mi sie, ze bieda wersja (brak przeciwmgielnych, nie wiem, czy sa tylnie elektryczne

> szyby) i widac, ze nie odpicowane (chociazby ulamana listwa "chromowana" na zderzaku), a w

> ogole, to brak opisu. Opony sa, ale LPG trzeba dolozyc:

> http://tablica.pl/oferta/sprzedam-peugeot-406-CID5-ID3wT7d.html#30dbc6821f

> Laguna po dolozeniu LPG i zakupieniu opon zimowych tez bedzie spelniac:

> http://tablica.pl/oferta/renault-laguna-...html#30dbc6821f

> Ceny podobne. Warto ktores?

> p.s. nie rozwazamy na razie, czy opony w dobrym stanie

ostatnio za cene troche ponizej tej renowki kupilem a4 avant z 97 roku 1.8 125km, dosc wygodne dosc przestronne, jakies tam 6 glosnikow jest, subwoofer w bagazniku fabryczny, climatronic itd ,zarejestrowane w pl

jak to 9 k szukasz to pewnie bys znalazlem i mlodsze i lepsze a i sprzedac pozniej pewnie latwiej bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy co.

> Szlif wału, szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, panewki, regeneracja główek korbowodów,

> szlif i docieranie zaworów + wymiana uszczelniaczy, zabielenie głowicy, nowe uszczelki,

> składanie i rozbieranie, nowy rozrząd i pompa wody (choć tak niekoniecznie) i to wszystko za

> 2000?

> Łał.

liczyłem ze 2 lata wstecz ceny części potrzebnych do kapitalki w lanosie i o zgrozo wyszło blisko 3 tyś. złotych. Nie liczyłem kosztów obróbki bloku, wału oraz głowicy, też pewnie kilka stów. Składanie we własny zakresie.

Podejrzewam, że co najwyżej wymienił panewki czy pierścienie bez żadnego szlifu i dał nową UPG zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co wg. Was jest to remont kapitalny i wedle ogłoszeniodawcy?

> Bo jak remont głowicy to trochę mało

Wg mnie to może oznaczać różnie, na pewno zrzucenie głowicy i wyjęcie tłoków, a co dalej to w zależności od oględzin i pomiarów.

Samo zrzucenie głowicy zaskutkuje oczywiście wymianą co najmniej uszczelki i szpilek, pewnie co najmniej paska rozrządu, uszczelniaczy zaworów i uszczelek kolektorów itp.

Może skończyć się na tym co powyżej plus jedno lub wiele z:

- wymiana pierścieni

- prowadnic

- regeneracja gniazd / zaworów

- honowanie / szlifowanie / tulejowanie

- nowe tłoki

- szlif wału / wymiana panewek

- wymiana wału

- wymiana bloku wink.gif

- wymiana głowicy

zależy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc dla mnie remont kapitalny silnika to tak jak WaWer opisuje- tyle z praktyki warsztatowej. Z doświadczenia wiem, że sporo warsztatów czy osób wymianę pierścieni czy panewek bez mierzenia i obróbki nazywa "kapitalką"- kiedyś nazywano to "zrobić szweda".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co ci sie nie widzi??

mam dwóch znajomych co mają fordy i zarówno jeden jak i drugi jeżdzą na benzynie a gazem byli zainteresowani

> o i nastepny znawca z internetu

nie widze zupełnie uzasadnienie czemu takim określeniem nie miałbym nazwać Ciebie. pohamuj sie troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja wolałbym silnik po kapitalnym remoncie niż przed

jest jeszcze opcja trzecia, której pewnie nie wziąłeś pod uwagę, silnik przed remontem w dobrym stanie. Wśród swoich znajomych nie znam nikogo kto miałby doczynienia z autem gdzie silnik byłby po remoncie kapitalnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest jeszcze opcja trzecia, której pewnie nie wziąłeś pod uwagę, silnik przed remontem w dobrym

> stanie. Wśród swoich znajomych nie znam nikogo kto miałby doczynienia z autem gdzie silnik

> byłby po remoncie kapitalnym

no bo kto teraz robi remonty kapitalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam dwóch znajomych co mają fordy i zarówno jeden jak i drugi jeżdzą na benzynie a gazem byli

> zainteresowani

> nie widze zupełnie uzasadnienie czemu takim określeniem nie miałbym nazwać Ciebie. pohamuj sie

> troche

Silniki dobrze znosza gaz, a powielanie opinii z internetu o tym, ze nie nadaja sie pod lpg rzuca mnie na glebe

Te 1,8 chleje olej tak jakby mialo jezdzic na mieszance,

koles zrobil remont.

Prawdopodobnie pierscienie i uszczelniacze + reg zaworow- bo to sie robi w tych silnikach

Na kolejne kilkadziesiat tys km wystarczy

Lepiej kupic taki niz dolewac po 2 litry oleju na 1000km

A na koniec to szukalbym 2,0 pb, one nie pija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pocisniesz go po obrotach to lyknie, przy normalnym traktowaniu nie powinno nic sie dziac

miałem dziada na stanie i z tego co zaobserwowałem, to wraz z przebiegiem apetyt na olej zaczął się robić, z własnych obserwacji to nawet podczas jazdy po mieście oej chlipał może nie w takich ilościach jak po trasie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> liczyłem ze 2 lata wstecz ceny części potrzebnych do kapitalki w lanosie i o zgrozo wyszło blisko 3

> tyś. złotych. Nie liczyłem kosztów obróbki bloku, wału oraz głowicy, też pewnie kilka stów.

> Składanie we własny zakresie.

> Podejrzewam, że co najwyżej wymienił panewki czy pierścienie bez żadnego szlifu i dał nową UPG

Obawiam się że ta kapa to własnie wymiana UPG + rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy co.

> Szlif wału, szlif cylindrów, nowe tłoki i pierścienie, panewki, regeneracja główek korbowodów,

> szlif i docieranie zaworów + wymiana uszczelniaczy, zabielenie głowicy, nowe uszczelki,

> składanie i rozbieranie, nowy rozrząd i pompa wody (choć tak niekoniecznie) i to wszystko za

> 2000?

> Łał.

Wiesz co, dokładnie nie pamiętam zakresu całej roboty ale przy okazji spytam mechaniki co dokładnie zrobił. Wymiana uszczelniaczy na pewno, głowica również. Nie robię z siebie nigdy żadnego szpeca od mechaniki więc nie będę błyskał wiedzą z googli czy coś w ten deseń zlosnik.gif

Silnik spalał olej w tempie praktycznie 1l/150km i przy większym bucie dymił, rozebrał całość, kupiłem trochę potrzebnych części ale ceny były raczej niewielkie, najdroższy był rozrząd z pompą ale części do prostego silnika 8v były i tak tanie. Góra 600zł, dół 700zł, wymiana rozrządu przy okazji plus koszt części.

Mechanik akurat jest tani - przez to jest ciągle zawalony robotą zlosnik.gif moja rodzina robi u niego w sumie ze mną cztery francuzy więc może i trochę taniej krzyczy niewiem.gif, przykładowo wymiana łożyska u niego 30zł gdzie inni krzyczą 60-70zł. Jakby ktoś chciał służę namiarami, gość robi tylko francuzy. Dał gwarancję na swoją robotę i od tamtego momentu minęło ponad 2 lata i oleju nie spala, nie dymi, wszystko jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio za cene troche ponizej tej renowki kupilem a4 avant z 97 roku 1.8 125km, dosc wygodne dosc

> przestronne, jakies tam 6 glosnikow jest, subwoofer w bagazniku fabryczny, climatronic itd

> ,zarejestrowane w pl

> jak to 9 k szukasz to pewnie bys znalazlem i mlodsze i lepsze a i sprzedac pozniej pewnie latwiej

> bedzie

tzn kupiłeś dobre a4 za 5 tys? nie zaraz, skoro renówka 4,9 to można kupić dobre audi nawet poniżej 5 tys? yikes.gifyikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takich prawdziwie kapitalnych, to chyba nawet koNik nie robi. To już się robi dziś tylko w

> klasykach, których silniki są igłą w stogu siana.

Robi się robi bo niektórych silników praktycznie nie sposób kupić w dobrym stanie w używce. U mnie są tą 2.0 TSy z Alfy. Własnie mam kolejnego pacjenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten piękny samochód P406 Coupe 2.0 auto. ma od 0-100 - 11,7sek?

Niestety tak pięknie nie jest - mój miał katalogowo 13,7sek, ale LPG i wiek weszły mu na kark, więc przyspieszał ok 14,5 - 14,7sek.

Dla porównania moja s60 ma 7,7sec (też automat) i daje dużo radości smile.gif

GL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obawiam się że ta kapa to własnie wymiana UPG + rozrząd

Ee już nie pamiętam dokładnie, co wymieniał w rozmowie telefonicznej, ale jakiś niby sworzeń mu się w rozrządzie posypał (nie znam fordów) i wygięły mu się dwa zawory - to wymienił, pierścienie, rozrząd i... nie pamiętam. Aha, wcześniej brał olej, teraz od paru miesięcy niby nie. Instalkę ma bliżej mi nieznanej firmy Gaz Systems, a progi i drzwi, jak to w Fordach - już ruda łapie. Do tego opony zarówno letnie, jak i zimowe, pojeżdzą może jeszcze sezon.

aha, przypomniałem sobie - ta awaria spowodowana była awarią pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawily sie jakies nowe opcje:

> Renault Laguna:

> http://www.autogielda.pl/sprzedam,renault_laguna_klima_gaz_lpg_kombi,II3FTN3X.html

> http://otomoto.pl/renault-laguna-1-6-16v-110km-klimatronic-C30406042.html

> Co myslicie?

Pierwsza Laguna to wersja przed liftem i nawet nie ma schowka przed pasażerem (chyba, że nie ma poduszki).

Druga chyba ma więcej niż 168kkm.

Co do mazd to się nie znam ale jak w 2008 szukałem kombi to każda oglądana mazda była pordzewiała i kupiłem lagunę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie dość ze duży przebieg (co oczywiście jest norma na naszych drogach) to jeszcze silniki

> forda nie lubią LPG.

Kolego czy 260 tyś w 12 letnim dużym kombi z gazem to tak dużo? yikes.gif Ja wiem, że wszyscy jesteśmy karmieni papką z allegro ale bez przesady...to niespełna 22 tyś rocznie, tyle to obecnie ludzie w PL samymi benzyniakami pokroju yaris-lacetti robią, więc chyba się zapędziłeś trochę.

406 mega wygoda, ale ranty maski i nadkola lubi ruda, ciekawe co pod tymi pokrowcami jest. Lagunka sporo spali. Mondek da najwięcej w tej kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie na AK panuje taki powszechny poglad, ze ford i LPG sie wykluczaja. Spedzilem troche na

> forach forda i ogolnie rzecz biorac, to ford + sekwencja jest ok. Chyba, ze montaz/strojenie

> nawala, to konieczna regulacja zaworow. Nie wiem, co to za kapitalny remont? Po wywaleniu

> uszczelki? Jesli jednak jest dobrze zrobiony remont, to powinien posluzyc.

> Laguna tez mi sie podoba, choc najwiecej do niej trzeba dolozyc (z widocznych rzeczy): LPG, opony,

> oplaty rejestracyjne, no i jest najdalej. Ciezko mi sie ruszyc (ograniczenia) do Walbrzycha, a

> pojechac i stwierdzic, ze w srodku padaka, a do tego belka tylna do wymiany, to lekkie ryzyko,

> ze nie wspomne o tym, ze nie jest zarejestrowana, ma zolte blachy i ciezko zweryfikowac

> pochodzenie. Moze jakby ktos rzucil z Walbrzycha okiem, to mialbym wstepna weryfikacje, czy

> warto jechac.

Kiedyś właśnie planowałem zakup Fokusa najpierw TDDI o teścia - ale mi się odechciało, potem myślałem nad LPG i właśnie na forum fokusa panuje powszechny pogląd ze ford i LPG to zło. Więc skoro sami posiadacze tak piszą oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś właśnie planowałem zakup Fokusa najpierw TDDI o teścia - ale mi się odechciało, potem

> myślałem nad LPG i właśnie na forum fokusa panuje powszechny pogląd ze ford i LPG to zło. Więc

> skoro sami posiadacze tak piszą

Ja Ci na to odpowiem. Tu w wątku panują skrajne opinie. Jedni twierdzą że zło a inni że milion zrobili i nic się nie dzieje. A prawda jest po środku. Te silniki są dosyć delikatne. Więc jak założysz kiepską instalację lub nie dbasz o już założoną (musi być zawsze dobrze wyregulowana) to idziesz w takie koszty że jazda na LPG kompletnie się nie opłaca. Zresztą częsta regulacja też kosztuje. Także trzeba się dobrze zastanowić, czy to się po prostu opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego czy 260 tyś w 12 letnim dużym kombi z gazem to tak dużo? Ja wiem, że wszyscy jesteśmy

> karmieni papką z allegro ale bez przesady...to niespełna 22 tyś rocznie, tyle to obecnie

> ludzie w PL samymi benzyniakami pokroju yaris-lacetti robią, więc chyba się zapędziłeś trochę.

Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i upewnij się, że odpowiadasz na wypowiedź właściwej osoby.

> 406 mega wygoda, ale ranty maski i nadkola lubi ruda, ciekawe co pod tymi pokrowcami jest. Lagunka

> sporo spali. Mondek da najwięcej w tej kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na koniec to szukalbym 2,0 pb, one nie pija.

Piją piją. Na wysokich obrotach, ale piją.

Mam 2.0 Durateka i przy normalnej miejskiej jeździe jest ok. Ale jak zaczynam go kręcić powyżej 3000 obr, to on zaczyna smakować olej. Nie jest to jakas zatrważająca ilość. Podczas roku w zasadzie nie dolewam wogóle oleju. Muszę za to dolać, jak przejadę się przez Europę - z max na bagnecie zejdzie do min. Trasa z prędkościami autostradowymi przy obrotach 3500+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem dziada na stanie i z tego co zaobserwowałem, to wraz z przebiegiem apetyt na olej zaczął się

> robić, z własnych obserwacji to nawet podczas jazdy po mieście oej chlipał może nie w takich

> ilościach jak po trasie

Podczas jazdy w mieście też przyśpieszasz kręcąc silnik czasem ciut wyżej. Od wymiany do wymiany i uzbiera się troszkę brakującego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.