Skocz do zawartości

Tarcze i klocki Mikoda - opinie


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc na ceny to chyba sporo tańsze nawet od zamienników typu TRW/Bosch. Pytanie czy jakościowo odstają znacznie?

Bo np. takie TRW, czy Bosch do Forda są o 30 zł tańsze za sztukę w porównaniu z oryginałami, więc oszczędność żadna. Na Mikodzie oszczędność byłaby zauważalna, ale wolę kupić drożej i mieć spokój, jeśli jest to wydatek uzasadniony.

Mikoda to polska firma, czy to już tylko przepakowywacze chińskich produktów?

(żadnych tam odwiertów itp. nie planuję w tarczy zlosnik.gif - chodzi mi o zwykłe gładkie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wysoka jakość wykonania. Z montażem nie ma problemów.

Jedyny minus to taki, że stal jakiej używają jest jakby mniej twarda niż to co zamontowane w oryginale. Generalnie na komplet nowych tarcz - 2 zmiany klocków - przetestowane w 2-ch autach o różnych masach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy (zresztą użytkownik AK) zamawiał niewadno od nich do Astry - te pierwsze miały tak duże bicie boczne, że wymienili na drugie - gdzie średnica pasowała, ale otworów na śruby było więcej niż normalnie - wyglądało to tak jakby dowiercili jeden czy dwa otwory, żeby mu pasowało od innego modelu.

Ja miałem i polecam tylko TRW lub ATE.

A jak nie stać cię na takie to brałbym cokolwiek najtńszego i za 20-30kkm znów myślał o wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można dowiercić otwór tak żeby pasowało też do innego modelu. To jakaś bzdura jest, bo to jest niewykonalne.

Kupowałem kilka kompletów tarcz Mikody i nigdy nie było z nimi problemów. Powiem więcej Mikoda (nie wiem czy teraz ale kiedyś napewno) robiła tarcze dla Brembo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie średnica pasowała, ale otworów na śruby było

> więcej niż normalnie - wyglądało to tak jakby dowiercili jeden czy dwa otwory, żeby mu

> pasowało od innego modelu.

może je w ten sposób wyważyli , nawiercając otwory ;

ja od siebie dodam że miałem mikody ( standardowe wentylowane gładkie) w poprzednim aucie i wszystko było OK , nie biły , dobrze współgrały z klockami bosch , nie piszczały , chociaż podobno się dość szybko zużywają , ale tego nie wiem bo sprzedałem auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc na ceny to chyba sporo tańsze nawet od zamienników typu TRW/Bosch. Pytanie czy jakościowo

> odstają znacznie?

> Bo np. takie TRW, czy Bosch do Forda są o 30 zł tańsze za sztukę w porównaniu z oryginałami, więc

> oszczędność żadna. Na Mikodzie oszczędność byłaby zauważalna, ale wolę kupić drożej i mieć

> spokój, jeśli jest to wydatek uzasadniony.

> Mikoda to polska firma, czy to już tylko przepakowywacze chińskich produktów?

> (żadnych tam odwiertów itp. nie planuję w tarczy - chodzi mi o zwykłe gładkie)

klocków ine testowałem, ale zestaw klocki ferodo + tarcze gładkie mikoda bardzo dobrze się sprawowały w seju 1,2. przedwczesnego zużycia ie zauwazyęm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupowałem kilka kompletów tarcz Mikody i nigdy nie było z nimi problemów. Powiem więcej Mikoda (nie

> wiem czy teraz ale kiedyś napewno) robiła tarcze dla Brembo.

To już wiem dlaczego ja po 3 miesiącach wyrzuciłem brembo, a kumpel po miesiącu, niesamowite bicie.

Co do Mikody to tylko z zasłyszanych opinii właśnie na AK, że też lubią bić, jedni zadowoleni inni nie.

Z doświadczenia polecam TRW.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 40 kkm mam już śmignięte na Mikodach. Mają lekki rant, ale teraz założyłem drugi komplet klocków.

Jakość wykonania moim zdaniem bardzo dobra. Jestem zdecydowanie na tak.

Ja montowałem Mikoda+ Steinhof.

Jeśli klocki pod nazwą Mikoda są tej jakości co Steinhof i cena Cię zadowala- bierz i ciesz się dobrymi hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie nie umiem sobie wyobrazić takiego zużycia zwłaszcza ze zmieniałem w zeszłym tygodniu tarcze

> i klocki (pierwszy montaż) przy przebiegu 81 kkm

> tył wg statystyk z poprzednich aut wychodzi mi na dwa razy wymiana przodu ale poprzednie auta nie

> miały ESP z tąd zakaldam ze teraz będzie ciut szybciej

Może coś pomieszałem. Ale przyjmuję, że jest OK, jak tarcze żyją tyle co 2 komplety klocków - jeśli 1 na 1 to coś jest nie tak.

Pisałeś o TRW. Mam takie z tyłu i jest dramat. Dawno temu założyłem wątek, że po 4 tys. korodowały mi niewiarygodnie to zostałem wyśmiany. Wymieniono mi na takie same TRW - jakby lepsze były, ale obecnie mają już wżery wyczuwalne przy przejechaniu po powierzchni palcem... W tym samym czasie założyłem też na przód oryginały Forda - do dziś wyglądają rewelacyjnie i mają jedynie niewielki rant. Hamulce testowałem kilka razy na stacjach diagnostycznych, dawałem do czyszczenia i nic to nie dawało...

Więc wg mojego obecnego oglądu wezmę albo Mikody (bądź jakieś Zimmermanny, czy inne tanie - ale ze względów patriotycznych niech będzie Mikoda), albo oryginały Forda. 30 zł x2 oszczędności na TRW, czy Boschu mnie nie przekonuje, ale już 80 x 2 wygląda nieźle. Do tego klocki Mikody to chyba 70 zł za komplet, gdzie Ford chce 160...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znajomy (zresztą użytkownik AK) zamawiał niewadno od nich do Astry - te pierwsze miały tak duże

> bicie boczne, że wymienili na drugie - gdzie średnica pasowała, ale otworów na śruby było

> więcej niż normalnie - wyglądało to tak jakby dowiercili jeden czy dwa otwory, żeby mu

> pasowało od innego modelu.

> Ja miałem i polecam tylko TRW lub ATE.

> A jak nie stać cię na takie to brałbym cokolwiek najtńszego i za 20-30kkm znów myślał o wymianie

To niezupełnie tak, pierwsze tarcze były prawie cacy tyle że bicie góra dól wynosiło 1mm( za duża średnica otworu centrującego), bicie boczne 0,07mm czyli do przyjęcia. Na drugie tarcze czekałem ok. 3 tygodnie bo niby nie mieli surowych odlewów i były już takie jak powinny, z tym że pierwotnie prawdopodobnie miały to być tarcze do Omegi bo otwory chłodzące są od strony półosi zamiast od strony koła. Gdyby nie to że panowie z mikody traktują wymiary dość dowolnie to mógłbym je każdemu polecić szczególnie że cena jest rewelacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od roku uzytkuje mikody nawiercane, nacinane, wentylowane, malowane.

wersja gt chyba.

poza tym, ze na mokro (duzy deszcz albo po wyjezdzie z myjni) jakby gorzej hamowalo sie (takie mam wrazenie) to kupilbym jeszcze raz.

na sucho to nie widze roznicy w dzialaniu pomiedzy seria a tymi mikoda i nie wierze, ze ktokolwiek widzi (to chyba cos jak zalanie paliwa premium - nic nie daje ale wiecej kosztuje i czlowiek mysli, ze auto lepiej idzie).

komplet tarcz 620zl do focusa mnie kosztowal.

kupilem je bo sie fajnie prezentuja na aucie i widac je pod felga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Mikody - zaczęły bić po ok. 10kkm, potem kupiłem dużo lepsze i droższe - zaczęły bić po ok. 20kkm, po czym je przetoczyłem na aucie i jak na razie jest idealnie. Ciekawe jak takie Mikody zachowywałyby się po toczeniu, ale jeśli dobrze to w sumie nie opłaca się tych droższych, bo i tak nie dorównują fabrycznym ani najtańszych, bo szrot momentalnie. Mikoda to taki średniak na trójkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc na ceny to chyba sporo tańsze nawet od zamienników typu TRW/Bosch. Pytanie czy jakościowo

> odstają znacznie?

> Bo np. takie TRW, czy Bosch do Forda są o 30 zł tańsze za sztukę w porównaniu z oryginałami, więc

> oszczędność żadna. Na Mikodzie oszczędność byłaby zauważalna, ale wolę kupić drożej i mieć

> spokój, jeśli jest to wydatek uzasadniony.

> Mikoda to polska firma, czy to już tylko przepakowywacze chińskich produktów?

> (żadnych tam odwiertów itp. nie planuję w tarczy - chodzi mi o zwykłe gładkie)

z 40kkm zrobiłem, dziurawe wentylowane GT, oprócz lepszeog wyglądu to:

- nie poprawiają skuteczności

- dziury zabijają szybciej klocki

- zaczynają się pojawiać jakieś mikro pęknięcia wokół owych dziur boje_sie.gif

- po mocnym rozgrzaniu zaczynają bić, strach hamować czasami z dużych prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież one nie poprawią Ci skuteczności hamowania w normalnych warunkach. O ich zaletach można by dopiero porozmawiać gdyby porównać je na jakimś torze wyścigowym gdzie warunki pracy zwykłej tarczy się kończą tarcze typu GT jeszcze pracują poprawnie.

Co masz na myśli pisząc że dziury zabijają klocki? To chyba raczej nacinanie je szybciej zabija. Ale za to się nie zeszkliwią. Jak się kupuje tarcze GT to seryjnego auta to mija się to z celem. To tak jak by założyć kask wyczynowy do jazdy po mieście i mówić że niewygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież one nie poprawią Ci skuteczności hamowania w normalnych warunkach.

źle się wyraziłem, od zawsze miałem problem z szybkim nagrzewaniem, drugie hamowanie z dużych prędkości (powyżej 200) kończyło się dość miękkim hamulcem, liczyłem, że wentylowane troszeczkę, ciut, minimalnie to poprawią, niestety chyba jest nawet gorzej.

Nie mam seryjnego auta, potrzebowałem poprawić skuteczność hamulców, jednak bez dużej tarczy tego się nie zrobi, a pierdoły typu gete srete mikoda nie pomogą nawet na torze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdajesz sobie sprawę z tego że tak naprawdę to żeby lepiej hamowało to trzeba dobrze dobrać klocek do tarczy. Bo wiesz z jedna tarcza klocek ATE będzie hamował rewelacyjnie z inna nie. Tak więc problem nie polega na tarczach tylko na odpowiednim doborze klocka do tarczy. Kiedyś w rajdówce (Astra GSI) do tarcz nacinanych nawiercanych założyłem klocki bodajże bosch bo były mięknie. I rzeczywiście hamowały rewelacja. Ale wytrzymywały dwa KJSy biglaugh.gif i niemiłosiernie piszczały. Załozyłem ATE i wytrzymały pół roku ale już gorzej hamowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A zdajesz sobie sprawę z tego że tak naprawdę to żeby lepiej hamowało to trzeba dobrze dobrać

> klocek do tarczy. Bo wiesz z jedna tarcza klocek ATE będzie hamował rewelacyjnie z inna nie.

> Tak więc problem nie polega na tarczach tylko na odpowiednim doborze klocka do tarczy. Kiedyś

> w rajdówce (Astra GSI) do tarcz nacinanych nawiercanych założyłem klocki bodajże bosch bo były

> mięknie. I rzeczywiście hamowały rewelacja. Ale wytrzymywały dwa KJSy i niemiłosiernie

> piszczały. Załozyłem ATE i wytrzymały pół roku ale już gorzej hamowały.

klocki Ferodo, jak ma hamować lepiej to tylko większa tarcza, a co do głównego tematu, pokazałem co się dzieje na przykładzie moich tarcz, które użytkuje, cena jest niska, jakość średnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - zaczynają się pojawiać jakieś mikro pęknięcia wokół owych dziur

To akurat normalne i nie dotyczy tylko Mikody, ale wielu nawiercanych tarcz. Wokół nawierceń materiał stygnie szybciej niż na reszcie tarczy co powoduje takie a nie inne zachowania się materiału (pojawiają się pęknięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się kupuje tarcze GT to seryjnego auta to mija się to z

> celem. To tak jak by założyć kask wyczynowy do jazdy po mieście i mówić że niewygodnie.

ja mam nacinane Mikody w Lancerze i mi tam sie podoba, zonie tez - sama wybierala kolor malowania bo to jej auto zlosnik.gif. Wraz z klockami Ferodo hamuja b. dobrze lepiej niz seria, nic nie bije (fakt, dopiero 5kkm przejechalem). Jedyny minus to lekkie buczenie podczas hamowania z predkosci >80kmh Na poczatku bylo glosniejsze, po dotarciu przycichlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To akurat normalne i nie dotyczy tylko Mikody, ale wielu nawiercanych tarcz. Wokół nawierceń

> materiał stygnie szybciej niż na reszcie tarczy co powoduje takie a nie inne zachowania się

> materiału (pojawiają się pęknięcia).

Być może tttm, pierwszy taż mam nawiercane, obserwuję i mam nadzieję, że tarcza się nie rozsypie kiedyś podczas hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc na ceny to chyba sporo tańsze nawet od zamienników typu TRW/Bosch. Pytanie czy jakościowo

> odstają znacznie?

> Bo np. takie TRW, czy Bosch do Forda są o 30 zł tańsze za sztukę w porównaniu z oryginałami, więc

> oszczędność żadna. Na Mikodzie oszczędność byłaby zauważalna, ale wolę kupić drożej i mieć

> spokój, jeśli jest to wydatek uzasadniony.

> Mikoda to polska firma, czy to już tylko przepakowywacze chińskich produktów?

> (żadnych tam odwiertów itp. nie planuję w tarczy - chodzi mi o zwykłe gładkie)

TRW - jak dotąd nie miałem z nimi problemów w żadnym aucie na którym ich używałem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc na ceny to chyba sporo tańsze nawet od zamienników typu TRW/Bosch. Pytanie czy jakościowo

> odstają znacznie?

> Bo np. takie TRW, czy Bosch do Forda są o 30 zł tańsze za sztukę w porównaniu z oryginałami, więc

> oszczędność żadna. Na Mikodzie oszczędność byłaby zauważalna, ale wolę kupić drożej i mieć

> spokój, jeśli jest to wydatek uzasadniony.

> Mikoda to polska firma, czy to już tylko przepakowywacze chińskich produktów?

> (żadnych tam odwiertów itp. nie planuję w tarczy - chodzi mi o zwykłe gładkie)

Miałem nawiercane-wentyle w Zafirze A (pewnie dalej na niej są).

Teraz kupowałem do Astry H nacinane-wentyle.

Na razie OK, bez zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> znajomy (zresztą użytkownik AK) zamawiał niewadno od nich do Astry - te pierwsze miały tak duże

> bicie boczne, że wymienili na drugie - gdzie średnica pasowała, ale otworów na śruby było

> więcej niż normalnie - wyglądało to tak jakby dowiercili jeden czy dwa otwory, żeby mu

> pasowało od innego modelu.

> Ja miałem i polecam tylko TRW lub ATE.

> A jak nie stać cię na takie to brałbym cokolwiek najtńszego i za 20-30kkm znów myślał o wymianie

To niezupełnie tak, pierwsze tarcze były prawie cacy tyle że bicie góra dól wynosiło 1mm( za duża średnica otworu centrującego), bicie boczne 0,07mm czyli do przyjęcia. Na drugie tarcze czekałem ok. 3 tygodnie bo niby nie mieli surowych odlewów i były już takie jak powinny, z tym że pierwotnie prawdopodobnie miały to być tarcze do Omegi bo otwory chłodzące są od strony półosi zamiast od strony koła. Gdyby nie to że panowie z mikody traktują wymiary dość dowolnie to mógłbym je każdemu polecić szczególnie że cena jest rewelacyjna.

Po raz drugi i ostatni kupiłem wyrób mikody i znowu porażka, tym razem bębny hamulcowe. Po zamontowaniu  tych felernych bębnów do auta zaczęła telepać  cała karoseria i pedał hamulca, ściągam bębny, okazuje się  że są ściśnięte w trzech miejscach, wysyłam na reklamacje, dostaje nowe identycznie zdeformowane :shock: daje przetoczyć i jest  dobrze. Piszę do mikody żeby chociaż oddali kasę za wysyłkę reklamacyjną a oni piszą tak "Witam

Wymiary bębnów które zostały do nas przysłane do reklamacji nie odbiegały od norm przewidzianych przez producenta, jednak wymieniliśmy je na nowe biorąc na siebie koszt nowych bębnów i ich wysyłki.

W związku z tym nie widzimy podstaw do ponoszenia przez nas jeszcze kosztów kolejnej przesyłki.

Pozdrawiam

Atm Mikoda"

Można by się spytać po co wymienili bębny na nowe skoro "nie odbiegały od norm przewidzianych przez producenta"

Dla mnie ta firma już nie istnieje i nie ma co się litować nad polskim przemysłem, kto produkuje złom niech smaży się w piekle :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcz Mikody nie kupiłbym więcej- miałem 2 komplety - oba zwichrowało po ok 5 tkm - pierwsze zareklamowałem przysłąki następne - nadal to samo- oddali kasę. I to nie żebym katował wszak były to hamulce w..... Pandzie.

Wpadły OE i był spokój.

Do tego katastrofalne są klocki pseudo sportowej marki Ferrodo

Teraz do tej "jakości" dobiło TRW - dziadostwo jakich mało w bravo piszczały i się rozwarstwiły po 8 tkm z tyłu.

Chcesz mieć dobre i trwałe hamulce kup ATE- nawet najzwyklejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 40kkm zrobiłem, dziurawe wentylowane GT, oprócz lepszeog wyglądu to:

- nie poprawiają skuteczności

- dziury zabijają szybciej klocki

- zaczynają się pojawiać jakieś mikro pęknięcia wokół owych dziur boje_sie.gif

- po mocnym rozgrzaniu zaczynają bić, strach hamować czasami z dużych prędkości

 

kiedyś założyłem do Stilo i potwierdzam wszystko powyższe :(

nawet wrzucałem zdjęcia tych pęknięć tarczy... na tarcze reklamacja była uznana, ale za klocki, które też poszły do kosza nie chcieli zwrócić

 

ja już nigdy nie kupię Mikody  i Brembo

 

Polecam ATE - komplet tarcza + klocki i jest :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można dowiercić otwór tak żeby pasowało też do innego modelu. To jakaś bzdura jest, bo to jest niewykonalne.

Kupowałem kilka kompletów tarcz Mikody i nigdy nie było z nimi problemów. Powiem więcej Mikoda (nie wiem czy teraz ale kiedyś napewno) robiła tarcze dla Brembo.

To, że dana firma robi coś dla kogoś wcale nie oznacza, że sprzedaje identyczne produkty pod własna nazwą. Nie wiem skąd się wziął mit tego, ze jak tkos coś robi na pierwszy montaż czy na zleceinie to automatycznie musi to być rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego katastrofalne są klocki pseudo sportowej marki Ferrodo

Teraz do tej "jakości" dobiło TRW - dziadostwo jakich mało w bravo piszczały i się rozwarstwiły po 8 tkm z tyłu.

Chcesz mieć dobre i trwałe hamulce kup ATE- nawet najzwyklejsze.

 

Miałem TRW w Matizie, potwierdzam klocków jeszcze było połowa "mięsa" a te po prostu się zaczęły rozwarstwiać i kruszyć :facepalm: Natomiat w P2 mam założone klocki Hart-a jeszcze przez poprzedniego właściciela i od 45kkm zero problemów, dociągne na nich do 70kkm jeśli tak dalej pójdzie ;)  Więc nieraz "shit" marketowy daję radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do tego katastrofalne są klocki pseudo sportowej marki Ferrodo

Teraz do tej "jakości" dobiło TRW - dziadostwo jakich mało w bravo piszczały i się rozwarstwiły po 8 tkm z tyłu.

Chcesz mieć dobre i trwałe hamulce kup ATE- nawet najzwyklejsze.

Klocki ferrodo w akcji. Syf jakich mało, który po rozgrzaniu hamuje i nie chce przestać hamować.

Z ciekawości o których sportowych ferrodo piszesz? Bo te widoczne na zdjęciu to w sumie jeszcze nic z półki oznaczonej jako sport - jedynie performacne.

attachment.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki ferrodo w akcji. Syf jakich mało, który po rozgrzaniu hamuje i nie chce przestać hamować.

Z ciekawości o których sportowych ferrodo piszesz? Bo te widoczne na zdjęciu to w sumie jeszcze nic z półki oznaczonej jako sport - jedynie performacne.

attachment.jpg

Pierwszy raz czytam o klockami ferrodo. Google zwraca jakieś Ferrodo computers i Ferrodo-Poznań, śruby, narzędzia, łożyska, spawalnictwo. Domyślam się, że to nie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie Mikody, a jako ze młody byłem to jeszcze były nacinane i nawiercane :P

Hamowały bdb z klockami ferodo. Absolutnie nic nie mogłem im zarzucić.  ;)

Jedna auto postało 3 tygdonie u mechanika na placu a było dość deszczowo. Korozja je ta zjadła tak że nie nadawały wogóle sie do użytku. Niby można było przetoczyć ale nikt nie chciał sie zabrać za to ze wględu że były nacinane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jedna auto postało 3 tygdonie u mechanika na placu a było dość deszczowo. Korozja je ta zjadła tak że nie nadawały wogóle sie do użytku. Niby można było przetoczyć ale nikt nie chciał sie zabrać za to ze wględu że były nacinane :P

 

Sorry ale większej głupoty dawno nie słyszałem. Przez 3 tygodnie tak Ci ruda żżarła tarcze że nadawały się tylko do śmieci? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.