Skocz do zawartości

[KzAK]Focus mk2 - czy to dobry wybór


katorznik

Rekomendowane odpowiedzi

zlosnik.gif szukam i szukam auta, teraz trafił się focus mk2 kombi z 2010

wersja goldx

motor 1,8 tdci 115km

przebieg 160k

ogólny stan dobry, ma troche rys itd. ale nie picowany do sprzedaży

cena w granicach 30k

jest sens sobie glowe zawracac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam i szukam auta, teraz trafił się focus mk2 kombi z 2010

> wersja goldx

> motor 1,8 tdci 115km

> przebieg 160k

> ogólny stan dobry, ma troche rys itd. ale nie picowany do sprzedaży

> cena w granicach 30k

> jest sens sobie glowe zawracac?

krajowy czy przywieziony przez handlarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam i szukam auta, teraz trafił się focus mk2 kombi z 2010

> wersja goldx

> motor 1,8 tdci 115km

> przebieg 160k

> ogólny stan dobry, ma troche rys itd. ale nie picowany do sprzedaży

> cena w granicach 30k

> jest sens sobie glowe zawracac?

W tym roczniku i motorze masz za chwilę wymianę rozrządu (przy max. 200kkm). Pasek suchy i mokry - powiedzmy od ok. 1,5 - 2,5 tys zł w zależności gdzie i na jakich częściach.

Zwróć uwagę na stan DKZ jeżeli nie było wymieniane , bo lubi się wysypywać przy takich przebiegach (telepie silnikiem na wolnych, grzechocze)

Ja nie narzekałem na to auto.

Bardzo dobre prowadzenie, materiały wewnątrz mizerne (boczki, tunel, dolna część konsoli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam i szukam auta, teraz trafił się focus mk2 kombi z 2010

> wersja goldx

> motor 1,8 tdci 115km

> przebieg 160k

> ogólny stan dobry, ma troche rys itd. ale nie picowany do sprzedaży

> cena w granicach 30k

> jest sens sobie glowe zawracac?

Auto proste, prosto wykonane, poziom wykończenia wnętrza bez jakichkolwiek rewelacji. Jak zamykasz drzwi - to masz głuchy odgłos - blaszaka grinser006.gif

Jeżdzę takim autem na codzień, 2010 r, 85 tys przebiegu - auto służbowe.

Nie mam go od nowości ale ponad 30 kkm zrobiłem. Z poważnych rzeczy jakie były u mnie robione to dwie chłodnice - klimy i wody - wymieniane bo się rozszelniły grinser006.gif, od początku jak nim jeżdże klepie też dwumasa, serwis stwierdził, że tak ma być i się nie przejmować.

Auto dobrze trzymie się drogi, silnik wystarcza do sprawnego przemieszczania się, spalanie w trybie mieszanym 6,5-7 l ON przy dynamicznej jeździe.

Niepokojąca jest pojawiająca się korozja - na tylnich nadkolach i na dachu, póki co są to małe ogniska - ale auto ma dopiero 3 lata shocked.gif....

Osobiście prywatnie bym tego nie kupił - jako służbowe auto może być zlosnik.gif, we flocie mamy jeszcze Skody Octavie - auta większe i dużo lepiej wykończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tylne nadkola to jest jakaś ciekawa sprawa. Wszystkie nasze flotowe mk2 mają problemy z nadkolami przy łączeniu z tylnym zderzakiem. A to rdza, a to odchodzi lakier bezbarwny...

Co do ceny konkretnego egzemplarza to też uważam, że za duża. Szczególnie, że w ciągu paru miesięcy będzie sporo 3 latków do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobione 110 000 km

2009 rok, kwiecień.

Z problemów to tyle:

Wymiana oleju i filtrów i poza tym jedynie to że dmucha czasem ciepłym powietrzem z kratek zamiast chłodnym, coś się dzieje z nawiewem, choć ostatnio działa idealnie zlosnik.gif

Choć do 160 kkm jeszcze chyba dużo może mi się przydarzyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kto kupuje nowego diesla i robi 15kkm rocznie ?

Np ja kupiłem golfa 5+ z przebiegiem 135 tys, auto ma 8 lat i silnik TDI wiec można takiego znaleźć. Samochód od dziadka z Polski, który jeździł prawie tylko do kościoła a prywatnie mój ojciec. Miał on już kilka nowych aut w swoim życiu i wszystkie miały robione ok 15 tys. rocznie a nawet niektóre mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np ja kupiłem golfa 5+ z przebiegiem 135 tys, auto ma 8 lat i silnik TDI wiec można takiego

> znaleźć. Samochód od dziadka z Polski, który jeździł prawie tylko do kościoła a prywatnie mój

> ojciec. Miał on już kilka nowych aut w swoim życiu i wszystkie miały robione ok 15 tys.

> rocznie a nawet niektóre mniej.

I ile z tych nowych aut poszło do osoby spoza rodziny i grona znajomych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O silniku to nic nie powiem bo mam benzynowy.

Jak dla mnie auto nudne w środku że hej, ot taki "poprawny", wykończenie i materiały też głowy nie urywają. IMHO fotele mają troszkę za wąskie oparcia, takie miałem wrażenie po przesiadce z A3.

Uważaj na tylne zawieszenie wielowahaczowe, bo przy takim przebiegu na polskich drogach może niedługo okazać się do wymiany, a tania naprawa to to nie jest sick.gif

Z plusów że fajnie się prowadzi i to jak dla mnie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O silniku to nic nie powiem bo mam benzynowy.

> Jak dla mnie auto nudne w środku że hej, ot taki "poprawny", wykończenie i materiały też głowy nie

> urywają. IMHO fotele mają troszkę za wąskie oparcia, takie miałem wrażenie po przesiadce z A3.

Fotele w wersji Trend z pakietem Gold X mają to do siebie że są wąskie ale za to są bardzo wygodne, myślę że to ich duży plus, trzymają jako tako w zakrętach, gdy ja podpieram się kolanem i łokciem na łuku osoby z tyłu fruwają od szyby do szyby wink.gif

Poza tym nie pozwalają za bardzo przytyć, bo inaczej nie usiądziesz do końca hehe.gifpalacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód całkiem poprawny jak na swoją klasę, nie dręczą go jakieś usterki inne niż konkurencję klasową, wymienia się to samo co w każdym innym dieslu, ceny części na umiarkowanym poziomie.

Co do plastików-nie rozumiem tych co tu narzekają, te plastiki są ...plastikowe, ale nie trzeszczą, zachowują się poprawnie, samochody w tej klasie raczej nie mają "luksusów" w środku, jeżdżę takim już ileś tam km i plastiki nie drażnią i nie żyją własnym zyciem.

Co do zamykania drzwi, że są "blaszane"-znowu trzeba pamiętrać jaka to klasa auta i że u konkurencji jest to samo.

Trzymanie fotela-potwierdzam, na zadowalającym poziomie, prowadzenie lepiej niż dobrze, spalanie w Wawie 7l/100. Do 200 tyś zawiechy się praktycznie nie dotyka (jakieś tam łączniki może i tak, ale nie wielowahacz z tyłu jak tu ktoś pisał).

Co do rudej-tylna klapa i nadproża tył i przód, tam potrafi lakier wypiakować się od eksploatacji, bo z kół rzuca, a jest dość cienki na tych elementach.

Imho samochód dobry, więc jak stan jest ok to powinieneś rozważyć zakup.

Za tą kasę powinien być bezwypadkowy, jak pasuje Ci taniej, ale po poprawkach lakierniczych (jakieś stłuczki czy rysy robione, po prostu nie w pełni oryg lakier) to odezwij się na priv, ostatnio sporo ich bywa, zaoszczędzisz na wszelakie "drogie" naprawy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fotele w wersji Trend z pakietem Gold X mają to do siebie że są wąskie ale za to są bardzo wygodne,

> myślę że to ich duży plus, trzymają jako tako w zakrętach, gdy ja podpieram się kolanem i

> łokciem na łuku osoby z tyłu fruwają od szyby do szyby

> Poza tym nie pozwalają za bardzo przytyć, bo inaczej nie usiądziesz do końca

Najgorsze jest to, że większość osób (kierowców) ok. 180cm wzrostu, będzie idealnie zahaczało prawym kolanem o twardy rant konsoli środkowej. Na początku nie zwraca się na to uwagi, ale jak ktoś jeździ więcej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najgorsze jest to, że większość osób (kierowców) ok. 180cm wzrostu, będzie idealnie zahaczało

> prawym kolanem o twardy rant konsoli środkowej. Na początku nie zwraca się na to uwagi, ale

> jak ktoś jeździ więcej ....

Świetnie rozwiązali ten problem w nowym RAV4, konsola jest tylko na górze a kolanka mogą latać po całym aucie swobodnie.

Może trzeba celować w takie auto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem diesla w fordzie i drugo raz bym tego błędu nie zrobił...

> owczem miałem mondeo ale to też ford

Nie ma co generalizować.

Stare 2.0 TDCi 130 KM to nie były zbyt udane jednostki, osprzęt do najtrwalszych nie należał, ale obecne diesle PSA są o wiele lepsze.

Nie mówić nawet o 1.8 TDCi, który uchodzi ponoć za najtrwalszy. Stary i bezawaryjny. Kultury nie ma za grosz, no może jest bardziej kulturalny niż 1.9 TDI zlosnik.gif I nie trzeba robić w nim rozrządu co 60 kkm tylko co 200 kkm wg książki, lub co 150 kkm żeby mieć spokojne sumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto też wspomnieć o nienaprawialnych i kosztownych piezoelektrycznych wtryskach od Siemensa,

> które jak wiadomo mogą paść w najmniej spodziewanym momencie

> Pozdr

Ja już nawet zapomniałem co tam siedzi...

Nie da się ich "regenerować" jak to piszą na forach?

Zresztą nowe wtryski to nie więcej niż 5000 zł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już nawet zapomniałem co tam siedzi...

> Nie da się ich "regenerować" jak to piszą na forach?

> Zresztą nowe wtryski to nie więcej niż 5000 zł

Nie da się . Ja ostatnio musiałem wymienić 1 i nowy kosztował 900 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już nawet zapomniałem co tam siedzi...

> Nie da się ich "regenerować" jak to piszą na forach?

> Zresztą nowe wtryski to nie więcej niż 5000 zł

PODOBNO, zaznacza - PODOBNO da się wyczyścić i złożyć ponownie. A właściwe złożenie jest gwarancją sukcesu.

Ale niech się jakiś specjalist wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukam i szukam auta, teraz trafił się focus mk2 kombi z 2010

> wersja goldx

> motor 1,8 tdci 115km

> przebieg 160k

> ogólny stan dobry, ma troche rys itd. ale nie picowany do sprzedaży

> cena w granicach 30k

> jest sens sobie glowe zawracac?

Podobały mi się Focusy, dopóki trochę z nimi nie poobcowałem.

Owszem zawieszenie i prowadzenia to ich dobra strona, ale jakość (zwłaszcza wnętrza) kuleje.

No i ta legendarna korozja. No ale jako typowy pupowóz czemu nie, póki rudej słychać nie będzie to się sprawi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden z problemów to naciski flot na serwis, żeby zalewać 15W40 bo taniej. Chyba dość częste

Pierwsze słyszę...Jeśli serwisowany w fordzie to ford nie zgodzi się na taki manewr. Poza tym jakie taniej?5W30 dla fordów jest dość tanim olejem, wg mnie urban legend. Tak kombinować to mogą małe leasingi w sporych flotach nikt nie zawraca sobie tym głowy, czasami serwisy zdarzają się "w trasie" bo akurat handlowiec jest we Wrocku a samochód serwisowany w Wawie, więc umawia się na serwis we Wrocku itd.

Co do jakości wykonania to co pisze kolega wyżej. Naprawdę nie rozumiem takich wpisów, samochód klasy kompakt, więc czego się spodziewać?Plastik nie trzeszczy, nie żyje własnym życiem, łatwy w utrzymaniu czystości, więc co z tymi plastikami? niewiem.gif w oplu astrze 3 jest lepiej? cfaniaczek.gif w kazdym samochodzie tej klasy jest podobnie, jakość materiałów właśnie uważam za dobrą, miałem kilka z przebiegami 140-210-nic nie dziurawe,nie popękane, fotele kierowników praktycznie bez oznak zużycia, nie wygniecione,pomarszczone itd, mieszki nie powycierane, gałki również dobrze utrzymane. Kierownice plastikowe co miałem, może tandetnie wyglądające, ale po tylu km kiera jak nowa, przy 200 tyś w takiej fabii 2x trzeba zmieniać smile.gif więc dobrze aby każdy model tak znosił upływ km we wnętrzu jak ford...z minusów to ruda na klapie i przy łączeniu progów-po 2008 jest deko lepiej niż w pierwszych modelach mk 2. Ceny ich są tak niskie, że spokojnie można raz na 2-3 lata 500-700zł dołożyć w lakiernika, choć jest to tak jak pisałem minus, niestety auta za dużo większą kasę również mają z tym problem, tu francuzy dobrze wypadają na tej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ja do jakości samych plastików nie mam zastrzeżeń, mam zastrzeżenia co do ilości tych plastików, bo jest ich zdecydowanie za dużo grinser006.gif W starej Astrze II wnętrze było jednak bardziej przytulne, miało jakiś tam materiał, Corolla E12 również nie jest tak plastikowa jak te Foki. Moja żona narzeka bardziej niż ja, że w środku taki kanciasty plastikowy, zimny i niewygodny, a ja chyba wezmę to pod uwagę hmm.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie ja do jakości samych plastików nie mam zastrzeżeń, mam zastrzeżenia co do ilości tych

> plastików, bo jest ich zdecydowanie za dużo W starej Astrze II wnętrze było jednak bardziej

> przytulne, miało jakiś tam materiał, Corolla E12 również nie jest tak plastikowa jak te Foki.

> Moja żona narzeka bardziej niż ja, że w środku taki kanciasty plastikowy, zimny i niewygodny,

> a ja chyba wezmę to pod uwagę

> Pozdr

Zgadzam się w 100%.

Porównując Mondeo i Focus, foka wypada bardzo blado, jak typowy wół roboczy bez jakichkolwiek komfortowych wkładek.

Boczki z miłym materiałem są bardzo fajne i o wiele lepiej mi się takim autem podróżuje niż plastic fantastic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyota, wynajem długoterminowy. Pierwszy serwis, i zalanie mineralnego 15W40. I jeszcze tłumaczyli,

> że to całkiem dobry olej jest

1.4 D4D brata do 150 kkm jeździła na 15W40 w flocie

Wywaliłem gały jak to zobaczyłem icon_eek.gif, ale serwis twierdzi, że tak ma być. Dziś ma 190 kkm i ma się dobrze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.