Skocz do zawartości

Golf VII 1.6 TDI 105 KM i dezaktywacja systemu START&STOP


stilo_kielce

Rekomendowane odpowiedzi

>w ASO Golfa nadal twierdzą żę w golfie VII generacji z tyłu jest...wielowahaczowe

> zawieszenie. A tym czasem jest belka skrętna

> Wielowahacz jest tylko z napędem 4x4 i najmocniejszych wersjach silnikowych

Belka jest tylko w najsłabszej wersji silnikowej- 1.2 TSI 105 KM, tak mi się coś kojarzy. W każdej mocniejszej wersji powinien być wielowahacz.

EDIT: teraz widzę, że ujeżdżasz diesla 1.6, hmmm... No ciekawe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS Zresztą w ASO Golfa nadal twierdzą żę w golfie VII generacji z tyłu jest...wielowahaczowe

> zawieszenie. A tym czasem jest belka skrętna

> Wielowahacz jest tylko z napędem 4x4 i najmocniejszych wersjach silnikowych

twierdzą, ze jest wielowahacz czy ze jest zawieszenie niezależne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Belka jest tylko w najsłabszej wersji silnikowej- 1.2 TSI 105 KM, tak mi się coś kojarzy. W każdej

> mocniejszej wersji powinien być wielowahacz.

> EDIT: teraz widzę, że ujeżdżasz diesla 1.6, hmmm... No ciekawe

Wydaje ci się. mam 1.6 tdi 105 KM i jest belka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje ci się. mam 1.6 tdi 105 KM i jest belka

Co za problem sie schylic i zobaczyc? W Skodzie chyba tylko 1.8TSI w Octavii i pewnie RS ma wielowahacz. W golfie pewnie 140KM. Belka w normalnej jezdzie nie przeszkadza - zwlaszcza w nowoczesnym aucie a dodatkowo mniej opony zabkuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego miałyby w ogóle ząbkować w wielowahaczu?

Nie wnikam po prostu obserwuje. Choc wydaje mi sie, ze wtedy opona inaczej pracuje. Choc ostatnio uslyszalem w ASO forda, ze zabkowanie wynika z duzej ilosci przyspieszen i hamowan. facepalm%5B1%5D.gif Czyli agresywny styl jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego miałyby w ogóle ząbkować w wielowahaczu?

Tak często bywa. Przerabiałem temat w Lacetti no.gif

Na początku użytkowania opon, gdy jest wysoki bieżnik, trzeba koła często (co 7-10 kkm) przekładać przód tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak często bywa. Przerabiałem temat w Lacetti

> Na początku użytkowania opon, gdy jest wysoki bieżnik, trzeba koła często (co 7-10 kkm) przekładać

> przód tył.

icon_eek.gif

Jeździłem różnymi samochodami, często starymi i okrutnie prostymi zawieszeniami -choćby w seicento - w zależności od tego czy koło było wysoko czy nisko tył był zbieżny albo rozbieżny. Nigdy nie miałem wyząbkowanych opon. Zawsze wydawało mi się, że wpływ na to może mieć agresywna jazda, albo wysypane amortyzatory ew.luz na tulejach...

co takiego jest w zawieszeniu Lacetti, że zjada opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem różnymi samochodami, często starymi i okrutnie prostymi zawieszeniami -choćby w seicento

> - w zależności od tego czy koło było wysoko czy nisko tył był zbieżny albo rozbieżny. Nigdy

> nie miałem wyząbkowanych opon. Zawsze wydawało mi się, że wpływ na to może mieć agresywna

> jazda, albo wysypane amortyzatory ew.luz na tulejach...

> co takiego jest w zawieszeniu Lacetti, że zjada opony?

Ano właśnie - proste zawieszenia nie ząbkują opon zlosnik.gif

W Lacetti z tyłu był "dual link" - może nie najbardziej skomplikowane, ale jednak niezależne zawieszenie.

Komfort jazdy wyśmienity na kiepskich drogach, ale na opony trzeba było uważać - szczególnie nowe z wysokim bieżnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano właśnie - proste zawieszenia nie ząbkują opon

Mitsubishi ma dosyć skomplikowane zawieszenie Multi-Link i ani nie ząbkuje opon, ani nie zużywa się (przynajmniej przez 100 kkm zero oznak zużycia), czyli chodzi jednak o błędy producenta i kiepskie wykonanie, a nie o samo zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mitsubishi ma dosyć skomplikowane zawieszenie Multi-Link i ani nie ząbkuje opon, ani nie zużywa się

> (przynajmniej przez 100 kkm zero oznak zużycia), czyli chodzi jednak o błędy producenta i

> kiepskie wykonanie, a nie o samo zawieszenie.

Chodzi też o opony.

Jeśli ma twarde, to nie wyząbkuje. Jeśli miękkie z dużymi poprzecznymi lamelami, to trzeba uważać. Lamele uginają się i powstanie piła na powierzchni opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi też o opony.

> Jeśli ma twarde, to nie wyząbkuje. Jeśli miękkie z dużymi poprzecznymi lamelami, to trzeba uważać.

> Lamele uginają się i powstanie piła na powierzchni opony.

Być może. Ale problem ząbkowania opon dotyczy raczej konkretnych producentów i to niezależnie od opon, w przypadku innych producentów problem nie występuje (i też niezależnie od opon). Dziwna sprawa generalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie znam się ale wydaję mi się że konstrukcja zawieszenia (zależne, niezależne) może mieć znaczenie w sensie mniejszej lub większej 'podatności' na ząbkowanie.

W niezależnym opona w zasadzie pracuje cały czas tak samo, równo dociśnięta do nawierzchni czołem. W zależnym jednak trochę bardziej pracuje 'bokami'.

Dlatego niezależne (wielowahacz) może mieć większą tendencję do ząbkowania niż zależne czy półzależne (belka skrętna).

Oczywiście sama konstrukcja niezależnych zawieszeń na różnych autach różnych producentów i jeszcze w połączeniu z różnymi oponami może dawać różne wyniki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... czy jest szansa na dezaktywację tego systemu na stałe ...

Jest ok.gif

Dostałem przed chwilą info od naszego FM, że dostał zgodę od VW na stałe wyłączenie systemów S&S w polówkach, golfach i passatach.

U dealera oczywiście.

BTW przepraszam, że odpowiadam na pytanie a nie bredzę o oponach i zawieszeniu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety ale płaszcz wodny niewiele zmienia. Ostatnio kolega po ostrym upalaniu Fordowskiego

> Ecoboosta, (który ma turbinę z płaszczem wodnym) zgasił auto jakieś 20 sekund po zatrzymaniu

> się, a za jakieś 5 minut z pod maski zaczął wydobywać się dym. Okazało się, że ciśnienie w

> układzie chłodzenia rozerwało przewód wodny od turbo do zbiorniczka wyrównawczego. Płyn w

> płaszczu wodnym turbiny bulgotał jak w gotującym się czajniku.

No proszę, a co "mundrzejsi" twierdzili że wątek o wyłączeniu silnika na polecenie policjanta jest głupi, bo turbinie nic się nie stanie, a już na pewno nie po pojedynczym wyłączeniu zaraz po ostrej jeździe i w ogóle jestem przewrażliwiony.

W temacie - można obejść S&S, gdzieś czytałem że jakiś elektryk coś zamontował i domyślnie system jest wyłączony - świeci się kontrolka o jego dezaktywacji i można go ręcznie aktywować. Może znajdę ten temat, ale to była prywatna robota gdzieś w Polsce, póki co warsztaty tego chyba nie ogarnęły. A szkoda, bo można by na tym zarabiać.

I pomyśleć, że paradoksalnie niektórzy za ten system dopłacają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest

> Dostałem przed chwilą info od naszego FM, że dostał zgodę od VW na stałe wyłączenie systemów

> S&S w polówkach, golfach i passatach.

> U dealera oczywiście.

> BTW przepraszam, że odpowiadam na pytanie a nie bredzę o oponach i zawieszeniu

Możesz dokładnie się dowiedzieć czy to ciężko/łatwo wyłączyć? Bo u dilera w Kielcach ciężko się o takie rzeczy doprosić, bo wmawiają człowiekowi że się nie da. Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem tylko, ze z poziomu VAS.

> Koszt to 0.4 rbg przy najbliższym przeglądzie czyli nie musi to być coś skomplikowanego.

> Jak wrócą pierwsze auta dopytam.

Super! Nareszcie konkretna odpowiedź na temat tego główny tego posta. Czekam na infor, z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekam na infor ...

Mam złe wiadomości - sooooory wink.gif

S&S wyłączyli w audikach bezproblemowo, na vw czekamy bo jest jakiś zonk - albo brak funkcji w VAS-ie

albo S&S spięty jest z czujnikiem położenia lewarka - sami nie wiedzą.

Co dziwne, bo w audi też jest spięty a wyłączyć się da zlosnik.gif

Jak będę więcej wiedział napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Smiesza mnie te polskie urban legends o schladzaniu turbin - ot tyle.

> Popatrz jak sie uzytkuje samochody u zachodnich sasiadow i wyciagnij wnioski.

przeczytaj instrukcje samochodu ktory ma turbo - w mojej jest napisane ze po dynamicznej jedzie nie nalezy od razu wylaczac silnika .. ale pewnie pisali to na podstawie urban legends hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam złe wiadomości - sooooory

> S&S wyłączyli w audikach bezproblemowo, na vw czekamy bo jest jakiś zonk - albo brak funkcji w

> VAS-ie

> albo S&S spięty jest z czujnikiem położenia lewarka - sami nie wiedzą.

> Co dziwne, bo w audi też jest spięty a wyłączyć się da

> Jak będę więcej wiedział napiszę.

OK< czekam z niecierpliwością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj instrukcje samochodu ktory ma turbo - w mojej jest napisane ze po dynamicznej jedzie nie

> nalezy od razu wylaczac silnika .. ale pewnie pisali to na podstawie urban legends

To już kwestia tego co znaczy "dynamiczna jazda". Dla mnie to jest cięcie tuż pod czerwonym na obrotomierzu, a nie utrzymywanie obrotów w połowie skali obrotomierza.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już kwestia tego co znaczy "dynamiczna jazda". Dla mnie to jest cięcie tuż pod czerwonym na

> obrotomierzu, a nie utrzymywanie obrotów w połowie skali obrotomierza.

No właśnie. Jazda przez 2 godziny przy maksymalnej prędkości i obrotach przy odcięciu - to jest dynamiczna jazda. Jazda na torze = dynamiczna jazda. A wyprzedzenie kogoś przy obrotach 4.000 (benzyna), lub jazda 140 km/h IMHO dynamiczną jazdą nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już kwestia tego co znaczy "dynamiczna jazda". Dla mnie to jest cięcie tuż pod czerwonym na

> obrotomierzu, a nie utrzymywanie obrotów w połowie skali obrotomierza.

> mar00ha

w moim mieniamaniu to taka, gdzie pedal ląduje w podlodze i jak piszesz obroty leca prawie do odciecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mitsubishi ma dosyć skomplikowane zawieszenie Multi-Link i ani nie ząbkuje opon, ani nie zużywa się

> (przynajmniej przez 100 kkm zero oznak zużycia), czyli chodzi jednak o błędy producenta i

> kiepskie wykonanie, a nie o samo zawieszenie.

Czym lepszej klasy opona i czym wyzszy indeks predkosci tym szybciej wyzabkuje. Trafiles na dobry model opony i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym lepszej klasy opona i czym wyzszy indeks predkosci tym szybciej wyzabkuje. Trafiles na dobry

> model opony i tyle.

Czy Goodyear UG 8 i Dunlop SP MAXX z indeksami prędkości H to opony "lepszej" czy "gorszej" klasy? Bo jakoś nie chcą się wyząbkować, pomimo przebiegu w okolicach 50kkm na każdym komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli kupuję opony podłej jakości

Ja też hehe.gif Ale staram się nie wydawać na komplet (4 szt.) więcej, niż 2.500 zł, oszczędzam na bezpieczeństwie i stwarzam zagrożenie? grinser006.gif A gdybym kupił opony nie za 2.500, tylko za 5.000 (o ile istnieją tak drogie opony w moim przypadku), to na pewno się wyząbkują? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy Goodyear UG 8 i Dunlop SP MAXX z indeksami prędkości H to opony "lepszej" czy "gorszej" klasy?

> Bo jakoś nie chcą się wyząbkować, pomimo przebiegu w okolicach 50kkm na każdym komplecie.

UG7 zabkowaly az milo z tym, ze index V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to może problem jest jednak z zawieszeniem, a nie z oponami?

Tak w nowym aucie problem z zawieszeniem facepalm%5B1%5D.gif Zarowno w ceedzie jak i w nowym focusie te opony zabkowaly. Oficjalne stanowisko GY wyslane do mojej firmy w przypadku Forda - "agresywny styl jazdy, duzo przyspieszen i hamowan" moje ASO KIA - zawias sprawny, opony za rzadko zmieniane przod tyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak w nowym aucie problem z zawieszeniem Zarowno w ceedzie jak i w nowym focusie te opony

> zabkowaly. Oficjalne stanowisko GY wyslane do mojej firmy w przypadku Forda - "agresywny styl

> jazdy, duzo przyspieszen i hamowan" moje ASO KIA - zawias sprawny, opony za rzadko zmieniane

> przod tyl.

Spróbuj GY UG 8, jak też będą ząbkować, to na 100% coś się dzieje z zawieszeniem - albo uszkodzone, albo źle zaprojektowane. U mnie te opony (tak samo Dunlopy) nie ząbkują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj GY UG 8, jak też będą ząbkować, to na 100% coś się dzieje z zawieszeniem - albo uszkodzone,

> albo źle zaprojektowane. U mnie te opony (tak samo Dunlopy) nie ząbkują.

Michelin tez nie zabkuje. Dlatego uwazam, ze nieodpowiednie opony w zestawieniu z zawieszeniem powoduja zabkowanie. Mam potwierdzenie na dwoch roznych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Michelin tez nie zabkuje. Dlatego uwazam, ze nieodpowiednie opony w zestawieniu z zawieszeniem

> powoduja zabkowanie. Mam potwierdzenie na dwoch roznych samochodach.

No OK - ale napisałeś, że "lepszej" klasy opony ząbkują. A to nieprawda, ząbkują PEWNE opony w połączeniu z PEWNYMI zawieszeniami, zaś ta konfiguracja może być różna i nieprzewidywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No OK - ale napisałeś, że "lepszej" klasy opony ząbkują. A to nieprawda, ząbkują PEWNE opony w

> połączeniu z PEWNYMI zawieszeniami, zaś ta konfiguracja może być różna i nieprzewidywalna.

Oczywiscie, ze to prawda. Kup opony z indexem V lub W i beda zabkowaly szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.