Skocz do zawartości

Co będzie youngtimerem za 15lat


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting, najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabriolet na dodatek tani w utrzymaniu jak najbardziej. Kupc takie Twingo albo, C3 prulier. Zawsze mozna sie w lato przejechac a pozniej dac dziecku niech jezdzi. Pytanie ile trzeba wlozyc zeby takiego juz strucla doprowadzic do porzadnego stanu. Szczelam z 8-10k. Zakonserwowac i jezdzic tylko w niedziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

1. nie przewidzisz tego. obecnie trwa palma (od dosć dawna) na e30 - są mega drogie. tak samo hipsterstwo wozi się polonezami / czy f125p w wersji komuna edyszyn - co pokazuje, że byle szrot w odpowiedniej otoczce robi za "youngtimera".

2. nikt nie definiuje co obecnie jest youngtimerem. wystarczy wiek vs stan. i jeden człowiek który ma egzemplarz... kwestia popularnosci i pożądania to osobny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

Celuj w coś nietypowego, a nie pospolite auto w rzadszej wersji...

Np. Renault Avantime, Renault VelSatis etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

Mazda MX5, Toyota GT86 na pewno beda nadal fajnymi autami za lat 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal te same auta. Po prostu "youngtimer' to będzie określenie stosowane do samochodów produkowanych przed wynalezieniem hybryd. oldtimer to będzie nadal coś przed ogólną komputeryzacją a zabytek coś odpalane na korbę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadal te same auta. Po prostu "youngtimer' to będzie określenie stosowane do samochodów

> produkowanych przed wynalezieniem hybryd. oldtimer to będzie nadal coś przed ogólną

> komputeryzacją a zabytek coś odpalane na korbę

Za 20 lat youngtimerami będą samochody z silnikiem spalinowym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

Bardzo zły pomysl. Czemu zakładasz ze Twoje dzieciaki będą chciały mieć takiego youngtimera? Być może będą chciały mieć cos nowoczesnego i tuningowac neonami i kołami w stylu hella flush. Nie przewidzisz. Dziś też jedni się jarają youngtimerami i kupuja stare beemki, a inni wolą nowoczesne skomputeryzowane samochody i szałowy tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz na liczbę wyprodukowanych egz. modelu/wersji i bierz od najmniejszej.

Jest to jakiś wyznacznik, ale wydaje mi się że aktualnie samochody szybciej idą na złom niż kiedyś. Są towarem nie ekskluzywnym, o który się dba i pastuje co niedzielę, dlatego myślę że 10.000 wyprodukowanych egzemplarzy kiedyż (w latach 50-60 tych), przekłada się na 100.000 wyprodukowanych aktualnie albo 10lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

poszukaj czegoś co wyszło w niewielkiej ilości sztuk a nie centoszarańczy waytogo.gif np avantime slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

coś czego nie ma za wiele... tak mi się wydaje..

nie sadzę, zeby było to coąś takiego jak astra II grinser006.gif

ale np.

Taki SAAB

Taki ford - całkiem spoko opcja

takie punto HGT

Lancia ? o taka...

taka delta?

taki fiat?

moze rosyjski wymysł? jeszcze tani i ... nie zły

taka alfa?

zwłaszcza w wersjach mało spotykanych ok.gif jakis gti, sporting, GTV, GSI, GT i inne takie wymysły, limitowane etc...

youngtimer

za jakiś czas - fela na topie, jakiś akcent ok.gif i moze byłby za 15 lat dobry youngtimer..

i przede wszystkim dobrze utrzymany....

może jeszcze Ford Sierra, Opel Kadett, Opel Astra GSI, Lancia Yplosion,

Tych aut nie ma wiele, a JESZCZE (i oby jeszcze długo) idzie je tanio kupić ok.gif

EDIT"

Jaki w ogóle budżet na chwilę obecną zakładasz? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

U mnie w stopce być może? Jeden wyprodukowany w 7tys. szt. Drugi tylko 1000szt. na Europę i niewiele więcej na resztę świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no proszę Cię - SC mogę "mieć" za 4-5kpln, podobnie jak Twingo, a Ty mi tu wyjeżdżasz z autami,

> których bym nie kupił teraz i sobie

A to bylby duzo lepszy pomysl. Kupic weekendowe, nowe auto i oddac za 15 lat potomkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

> Aktualnie "bąki" pokroju 126p, renault 4/5, czy fiata 500 (starego) są/stają się towarem pożądanym.

> Tak sobie myślę o zakupie i zakonserwowaniu np. Seicento w lepszej wersji wyposażenia (sporting,

> najchętniej z otwieranym dachem), albo Twingo (też z otwieranym dachem) - mam miejsce, mógłbym

> potrzymać tam auto a potem sprezentować dzieciakom na "sweet sixteen".

CQ,SC za dużo tego szanse są marne.Twingo już prędzej ,jakbyś miał bardzo dziwna wersję ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś czego nie ma za wiele... tak mi się wydaje..

to zupełnie nie pasuje do obecnej sytuacji.

e30, polonez i F125p - multum tego u nas było a teraz wielkie halo i zabytki smile.gif

z drugiej strony segment F premium - wolumeny relatywnie małe, wszyscy mają gdzieś, nikt tego nie szuka i nie kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

Mylisz chyba pojęcie youngtimera, bo takim może być każde auto w odpowiednim wieku. Tu nie chodzi o "rzadkość" czy unikatowość, ale jego stan i zachowanie możliwie bliskie oryginalnemu po wielu latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zupełnie nie pasuje do obecnej sytuacji.

> e30, polonez i F125p - multum tego u nas było a teraz wielkie halo i zabytki

ano właśnie BYŁO... bylo.gifbylo.gifbylo.gif

pamiętam (gówniarz z glutem pod nosem byłem) piaskownica.gif - 2000-2002.... DF'a można było mieć za 500zł i dobrą flaszkę... malucha za 1000... potem nawet 200-300zł można było mieć... bbq.gif (pamiętam rodzice jeszcze za tego naszego malucha dobry piniądz wzieli - 1500zł)

Sporo tych auto skończyło na złomie... Zaczęła sie ta fala przyciągania z niemiec... auta staniały, a nasze przestarzałe auta szły do zabawy dla małolatów jako auta do katowania - ile to filmów z malucham jest na YT? bbq.gif

Wujo mi opowiadał jak syrenki czy warszawy się złomowało... bo stare... i do nieczego się nie nadawło.. a tak w ogóle to wstyd przed Ryśkiem mechanikiem był no i Zbyszkiem - sąsiadem panic.gif

a dziś?

Skądś przyszła jakaś moda na "ratowanie" brzydko pisząc "starych padlin". czacha.gif.. może obudziliśmy się... "hej! tego jest mało! To tera będzie drożeć" old.gif a jak czegoś jest mało to się robi wiadomo co na rynku.. palacz.gif

dodatkowo przyszła moda na... CULT STYLE (i pochodne) drive.gif... i zobacz, że w zasadzie lekko zmodyfikowany polonez, kant czy maluch naprawdę świetnie może wyglądać slinka.gif... i na zloty i na weekendy no jak znalazł.... yay.gifok.gif

Ludzie z sentymentu - co było tym impulsem?! - zaczeli wracać do aut, które KIEDYŚ za ich młodu było czym ciężko osiągalnym... fly.gifhorse.gif

Jesteś starszy.. old.gif. pamiętasz od czego zaczynałeś "przygodę z autem"? chipsy.gif

pamiętasz swój pierwszy samochód? cfaniak.gif i lans nim? cfaniak.gifpalacz.gif

zobacz ile ludzi wraca do tych aut z "sentymentu".... idea.gif

wymienione przeze mnie to strzał kulą w płot... fly.gifganja.gif takich youngtimerów jak poldek borewicz, kant, malczar etc już nie będzie... sob.gifooniee.gif

Takich nie, ale może jakiegoś innego rodzaju.. cfaniak.gif. może ludzie zaczną szukać aut "for fun" bananaevil.gif, które nie były zbyt popularne... ideia.gif

Jakim popularną bazą jest auto do cultstyle czy RATstyle ? VW, BMW... smirk.gif

tu ucikli do opli, bo VAGI są zbyt... popularne

> z drugiej strony segment F premium - wolumeny relatywnie małe, wszyscy mają gdzieś, nikt tego nie

> szuka i nie kupuje.

ano własnie... może niedługo pójdzie kolejny nurt skupiający się na autach tego segmentu F i innych luksusowych... spy.gif

pójdą w dół... a ludzie je zaczną nabywać jako "spełnienie swoich chłopięcych marzeń" mikolaj.gif

MOIM ZDANIEM, autor wątku zadał z lekka abstrakcyjne pytanie... ok.gif

choć UWAŻAM, że np. taka fajnie zrobiona łada 2107 będzie całkiem fajnym youngtimerem przez baaaardzo długo... najwyżej lekko się ją zmodyfikuje pod modę tuninngu która będzie panowała ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano właśnie BYŁO...

ja rozumiem modę na FSO, ale mam nadzieje że to minie smile.gif

moje pierwsze auto to malec i pozbyłem sie go po 6 mcach. nie chciałbym za nic do niego wrócić smile.gif a to że kiedyś tego dużo było a teraz niema, to można napisać o wszystkich modelach smile.gif

tylko gdzie są Kadety? Ascony? Senatory? Corolle z lat 80? itp itd. też nie ma. czy to znaczy ze warto je ratować? kwestia gustu.

pewnie autorowi nie chodziło o tyle o Youngtimera, co o pożądane modele... ale nie wiem czy wyznacznikiem fajności modelu, jest to że zgodnie z modą, na coś jest popyt w danej chwili... bo wtedy przez analogię "Ukryta prawda" i "W-11" są fajne smile.gif

ja osobiście nie poszedłem za tłumem i kupiłem coś co totalnie nikogo nie interesuje, co jest idiotyczne pod kątem finansowym, ale to jest "mój klimat"... - w kwestii sweet sixteen to samo może zadziałać lub odwrotnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja rozumiem modę na FSO, ale mam nadzieje że to minie

no teraz to szał..

a ten szał i moda minie... i pozostanie garstka ok.gif takich rzekłbym "prawdziwych fanatyków"

> moje pierwsze auto to malec i pozbyłem sie go po 6 mcach. nie chciałbym za nic do niego wrócić a

> to że kiedyś tego dużo było a teraz niema, to można napisać o wszystkich modelach

> tylko gdzie są Kadety? Ascony? Senatory? Corolle z lat 80? itp itd. też nie ma. czy to znaczy ze

> warto je ratować? kwestia gustu.

MOIM ZDANIEM - warto.. nikt się nimi nie interesuje teraz.. a ich więcej nie będzie, a fajnie zrobiony może fajnie wyglądać...

ale to jak dla mnie.

I co rozumiesz pod "warto"?

dziś jest warty 5tysi a za 15 lat 35?

dla mnie warto, bo pokazać, że nie tylko fajnie się modyfikuje i fajne są znane i tak popularne auta jak f126p, ale także inne... takie, że 70% społeczeństwa w ogóle nie kojarzy modelu, a 99% nie wie jak wygląda ok.gif

> pewnie autorowi nie chodziło o tyle o Youngtimera, co o pożądane modele... ale nie wiem czy

> wyznacznikiem fajności modelu, jest to że zgodnie z modą, na coś jest popyt w danej chwili...

autor nie sprecyzował, więc wziąłem to bardzo ogólnikowo, wręcz tak... stereotypowo?

> bo wtedy przez analogię "Ukryta prawda" i "W-11" są fajne

ok.gif

> ja osobiście nie poszedłem za tłumem i kupiłem coś co totalnie nikogo nie interesuje, co jest

> idiotyczne pod kątem finansowym, ale to jest "mój klimat"... - w kwestii sweet sixteen to samo

> może zadziałać lub odwrotnie:)

ano własnie... osobiście przyganął bym takiego kanta... bo trochu to mój klymat... ale po co iść za stadem skoro można wydeptać własną drogę lub zapuścić się w puszczę... - to tak metaforycznie bardzo wink.gif

zwłaszcza, że ceny za te duże fiaty to jakiś szAU pAU panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no proszę Cię - SC mogę "mieć" za 4-5kpln, podobnie jak Twingo, a Ty mi tu wyjeżdżasz z autami,

> których bym nie kupił teraz i sobie

w przypadku GT86 to fakt ale premiera MX5 byla w 1989r wiecstarsze egzemplarze nie kosztuja juz 100kpln. Acz powoli NA (czyli pierwsza wersja, z "oczami") staje sie bardziej poszukiwana i czasem drozsza niz NB.

ja zreszta z mniej wiecej takim zalozeniem kupilem swoja - co pojezdze to moje, a moze kiedys na niej zarobie, albo dam synowi lub corce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nawet nie myśląc o ewentualnym wzroście wartości, czy uwielbienia gawiedzi, kupiłem 3 czy 4 lata temu (musiałbym zerknąć, bo nie pamietam hehe.gif) Fiata Barchettę i to w edycji limitowanej 500szt. Kupiłem bo zawsze chciałem ja mieć, uwielbiam nią jeździć w ciepłe dni i wieczory. Zostaje u mnie do końca. Niestety coraz ich mniej (a może i dobrze) i to co ludzie wystawiają na allegro może kosztuje w tej chwili śmieszne pieniądze, ale ich stan jest opłakany, coraz trudniej o rozsądny egzemplarz. IMHO kup coś, co choć trochę sprawi Ci frajdy i będzie Ci się podobało. Ma sprawiac radochę bez względu na to, czy nim jedziesz w letni wieczór, czy zaglądasz do garażu zimą, gdzie czeka na wiosnę. Fajne uczucie, gdy robi sie przesiadkę z do bólu poprawnej i nudnej Toyoty, do zwariowanej, nastoletniej włoszki wink.gif . Jeśli ewentualny zysk, czy lokata kapitału nie są na pierwszym miejscu, to idź w tym kierunku.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł, nawet czasem zastanawiam się, czy nie dokupic takiego towarzystwa dla Barchetty, tylko nie wiem, co żona na to hehe.gif Chyba, że przetrzymać te kilka lat dla córki grinser006.gif Przypuszczam, ze ze znalezieniem w tej chwili rozśądnego egzemplarza może już być problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z aktualnych aut może być youngtimerem za ca. 15lat?

Yugo Koral.

A w wersji Cabrio (też był) to już w ogóle unikat już teraz.

Bardzo przyjemne auto (poza tym, że nieprzyzwoicie siermiężne w środku, ale ma to swój urok), co ciekawe, przez jakiś czas montowane w Łodzi.

Problemem może być znalezienie przyzwoitego egzemplarza, bo zabezpieczenie antykorozyjne trochę kulało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yugo Koral.

> A w wersji Cabrio (też był) to już w ogóle unikat już teraz.

> Bardzo przyjemne auto (poza tym, że nieprzyzwoicie siermiężne w środku, ale ma to swój urok), co

> ciekawe, przez jakiś czas montowane w Łodzi.

> Problemem może być znalezienie przyzwoitego egzemplarza, bo zabezpieczenie antykorozyjne trochę

> kulało.

Wątek powstał za późno, bo jakiś czas temu wisiał miesiącami taki na giełdzie AK. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.