Skocz do zawartości

premiera rynkowa: najtańszy rodzinny z automatem


walczy

Rekomendowane odpowiedzi

> dokładnie, czytam powyzsze opinie że takim 1.2VTI nie da się jeździć

Ale ja wiem z czego to wynika. Jak jeżdżę z kimś lub kogoś wiozę to obserwuję (wcale nie rzadko) czysto psychiczny problem z zaakceptowaniem tempa przemieszczania się. Dotyczy to w równym stopniu tych, którzy zwykle jeżdżą szybko i tych, którzy zwykle jeżdżą powoli. Zmiana tego "zaprogramowanego" tempa wywołuje autentyczny niepokój. Zwykle obserwuję właśnie niepokój spowodowany powolną jazdą, a to przez to, że szybko jeżdżę tylko sam. Także z jednej strony jest to śmieszne, ale te negatywne emocje są jak najbardziej prawdziwe i świadczą o...dojrzałości kreowanej niskim kosztem zlosnik.gif a to trochę...trochę tylko smutne.

Nie ma nic piękniejszego jak czerpanie radości z powolnego, majestatycznego przemieszczania się. cool.gif

> i się zastanawiam jak kiedyś

> przed laty jeździłem starym Kangoo z wolnossącym dieslem 64KM i 700kg na pace.

Albo w ogóle z jakimś, poważnym ładunkiem, który wymaga delikatności, płynności. Czy tym ludziom strach byłoby dać auto dostawcze na taką podróż? Albo jak jeździło 30-konne Cinquecento... hehe.gif

> zadecydowała sporo niższa cena i sporo niższe zużycie paliwa

Bez dwóch zdań tak, ale mnie paraliżuje strach przed elementami wykonawczymi w "zautomacie" tj. przed ich humorami. Cena zakupu A/T i spalanie to taka płatna gwarancja na skrzynię. wink.gif

Ale do odważnych świat należy. zlosnik.gifok.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cena zakupu A/T i spalanie to taka płatna gwarancja na skrzynię.

> Ale do odważnych świat należy.

> Pozdro

Moja obawa nie jest wykorzeniona w pełni, ale zrobiłem review na Forum Cytrynki, podforum P4 Picasso w kórym MCP (poprzednik ETG) była masowo stosowana od 2007 roku.

Ludzie mają po 200 tys przejechane z tymi skrzyniami bez przygód, mając po drodze 1 lub 2 operacje przyuczania sprzęgła.

Jest jedna zarejestrowana awaria - w 1.6HDI nastąpił wyciek płynu z elementów wykonawczych skrzyni. Płyn zniszczył tarczę sprzęgła hmmm.

Z drugiej strony - od 7 lat i 160kkm użytkuję AL4 czyli skrzynię stosowaną w P301 1.6AT. Bezawaryjna to ona nie była, 2 razy wymiana elektrozaworów sterujących, raz wymiana hamulców taśmowych. I choć remontu nie trzeba było robić, tarczki i konwerter są w bardzo dobrym stanie, to na "osprzęt" kilka tys PLN poszło.

Doszły mnie słuchy z forum Peugeot Klub, że w P301 AL4 "udoskonalono" i nie można już wymieniać elektrozaworów oddzielnie jak w moim starym C5, bo są zintegrowane z płytą sterującą. Ale nie jest to info pewne na 100%

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tiry grzecznie jada swoja predkoscia, nic nie musza,

ta jasne hehe.gif

na tej trasie zdarzało się, że podczas wyprzedzania tiry zajeżdżają drogę, musieli by się wypowiedzieć ludzie z zachpom.

Poza tym między jednym a drugim autem musi być zachowana jakaś odległość nieprawdaż? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klamka zapadła, wpłaciłem przed chwilą 5% zaliczki i czekam na odbiór najwolniejszego nowego auta

> na AK

> Termin odbioru na zamówieniu to koniec września, ale niby na 90% ma być wcześniej.

Przesiadasz się z C5 do tego Puga? Czy to może auto dla mulher.gif

Bo jeśli to wozidło dla ciebie to jedyne co Ci powiem, że na początku może będzie fajnie odbierać nowy samochód, ale byle stare pierdzidło cię objedzie i będziesz żałował przesiadki na wolniejsze i mniejsze auto, bo jednak 136 KM w stosunku do tych naciąganych 72 koni to jest ogromna przepaść (no chyba, że masz HPI to się nie dziwię, że chcesz zmienić). Ja już jeden taki błąd uczyniłem redukując moc w nowszym aucie o 22KM, refleksja przyszła baaardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesiadasz się z C5 do tego Puga? Czy to może auto dla

> Bo jeśli to wozidło dla ciebie to jedyne co Ci powiem, że na początku może będzie fajnie odbierać

> nowy samochód, ale byle stare pierdzidło cię objedzie i będziesz żałował przesiadki na

> wolniejsze i mniejsze auto, bo jednak 136 KM w stosunku do tych naciąganych 72 koni to jest

> ogromna przepaść (no chyba, że masz HPI to się nie dziwię, że chcesz zmienić). Ja już jeden

> taki błąd uczyniłem redukując moc w nowszym aucie o 22KM, refleksja przyszła baaardzo szybko.

Auto dla mnie, następca C5.

Temat przemyślany głęboko, został rozwinięty w tym wątku dość obszernie, a to czy mnie ktoś objedzie czy nie jest dla mnie kompletnie bez znaczenia.

Moc silnika była na liście priorytetów na samym końcu.

edit: nie mam HPI, mam zwykłe 2.0 16V +LPG. BTW ten silnik jest idealny, to obok zawieszenia najlepsza część C5, silnik kompletnie bezproblemowy przez 11 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem 220 na 115 i teraz 126 i też jakoś żyję i nie miałem/nie mam problemów z jazdą...

jeździłem na początku 45KM fiestą ze skrzynią 4 biegową i też jakoś dawało się jeździć po polsce... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe wieści.

Quote:

W nowej turze testów zderzeniowych wzięły udział bliźniacze sedany grupy PSA, czyli Citroen C-Elysee i Peugeot 301. Niestety niska cena, którą auta mają podbić rynek ma swoje odzwierciedlenie w poziomie bezpieczeństwa. Ogólny wynik trzech gwiazdek nie powala, a tylko 33% skuteczności w zakresie systemów bezpieczeństwa nawet może przerażać. W pozostałych kategoriach - bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i przechodniów oba auta nie otrzymały oceny wyższej niż 75%.


link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blablablah...

> Słaby wynik jest w kategorii systemów bezpieczeństwa - czyli brak automatycznego hamowania,

> śledzenia pasa ruchu itd. NCAP to jest kompletna parodia...

He he, zmienili kryteria i teraz Meganka tez ma *** zlosnik.gif Europa absurdów facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Ładne auto czekam na więcej fotek wnętrza podłokietnika itd cool.gif,patrzyłem na ta osłonę silnika w serviceboxie ale cena kosmiczna coś koło 500zł, na trudne ryki powinna być w standardzie tak jak miałem w loganie mcv, Patrzyłem też i za grosze idzie zrobić samemu taką osłonę z abs czy pcv, Czesi już zrobili sobie na forum są zdjęcia:

Zdjęcia osłony Celysse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładne auto czekam na więcej fotek wnętrza podłokietnika itd ,patrzyłem na ta osłonę silnika w

> serviceboxie ale cena kosmiczna coś koło 500zł, na trudne ryki powinna być w standardzie tak

> jak miałem w loganie mcv, Patrzyłem też i za grosze idzie zrobić samemu taką osłonę z abs czy

> pcv, Czesi już zrobili sobie na forum są zdjęcia:

> Zdjęcia osłony Celysse

Jak zamawiałem tą osłonę u dealera to kosztowała 340 lub 360 (nie pamiętam teraz), ona jest metalowa yikes.gif i na Rosję i Ukrainę jest w standardzie, na Polskę niestety nie.

Ma ona podłużne otwory wentylacyjne, widzę że ta handmade z Czech nie ma, powinni ponawiercać trochę otworów.

Oczywiście cena i tak jest wysoka, ale nie ma na rynku innych zamienników więc ją zamówiłem, bo nieosłonięty od spodu silnik jest nie do przyjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś mieliśmy okazję na krótkie 5 minutowe spotkanie

> odbieram do końca bieżącego tygodnia

Jak to było?

Quote:

Termin odbioru na zamówieniu to koniec września, ale niby na 90% ma być wcześniej.


Z praktyki wynika, że w tego typu zapewnieniach proporcje są odwrócone - na 90% będzie później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to było?

> Quote:

> Termin odbioru na zamówieniu to koniec września, ale niby na 90% ma być wcześniej.

> Z praktyki wynika, że w tego typu zapewnieniach proporcje są odwrócone - na 90% będzie później.

dokładnie, przyczyny opóźnienia były 2:

- bardzo rzadko zamawiana wersja

- w sierpniu fabryka w Vigo w Hiszpanii nie pracowała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziś mieliśmy okazję na krótkie 5 minutowe spotkanie

> odbieram do końca bieżącego tygodnia

ok.gif fajna fura za taką kasę, moc to kwestia dobrego przewidywania, jakbym braviszka nie miał to bym się zastanawiał nad takim zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i się wyjaśniło. Trzeba było od razu mówić, że nie o nędznego detalistę chodzi.

Bez przesady - trzydzieści+ aut wymienianych co 3/4lata, to niecałe 10 rocznie. Do tego różnych marek - moja fabryka nie jest jakimś wielkim graczem dla dealerów. grinser006.gif

Zresztą, produkują w tym samym czasie, to po co indywidualnego oszukiwać, że produkcja trwa krócej? Boją się, że poleci do konkurencji albo weźmie stockowe? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak jest faktycznie.

Pewnie zależy od człowieka. Dwa Fiaty zamawiane do produkcji były wcześniej. Zawsze termin podawali do 3 m-cy , a były po 5 tyg już odebrane.

Przeważnie to czynnik ludzki zawodzi na tej linii. Jeżeli sprzedawca opowiada bzdury, myśląc, ze inaczej klienta termin odstraszy, to sam robi sobie pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W gamie Peugeota pojawiła się nowa odmiana 301

a jak bedziesz znosil ten dzwiek zamykania drzwi?

pusta puszka o glebe rzucona daje taki efekt dziekowy...

ja jak to uslyszalem pierwszy raz to najpierw zdebialem a potem parsknalem smiechem... zreszta kolega ktory uzytkuje ten samochod tak samo zareagowal jak go bral jako user

i wez moze zawczasu jakos obuduj te zawiasy w bagazniku bo co nie wlozysz to zmiazdzy

i kawalek jakiejs wysciolki na klape bagaznika daj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak bedziesz znosil ten dzwiek zamykania drzwi?

> pusta puszka o glebe rzucona daje taki efekt dziekowy...

> ja jak to uslyszalem pierwszy raz to najpierw zdebialem a potem parsknalem smiechem... zreszta

> kolega ktory uzytkuje ten samochod tak samo zareagowal jak go bral jako user

> i wez moze zawczasu jakos obuduj te zawiasy w bagazniku bo co nie wlozysz to zmiazdzy

> i kawalek jakiejs wysciolki na klape bagaznika daj

Drzwi - używałem 2 sztuk 301 ostatnio, zrobiłem nimi sporo kkm i nie wiem o czym piszesz. spineyes.gif

Reszta - wyściólki klapy, zawiasy itp....argument śmieszny w samochodzie budżetowym za 45k spineyes.gif

Pojechałem dealerskim 301 całą rodziną i pełnym bagażnikiem do Włoch i nic nie pogniotłem zawiasami - wystarczy myśleć, takie zawiasy są typowe dla aut budżetowych

Czego tu się można dowiedzieć icon_eek.gif......."obuduj zawiasy" "daj wyściółkę" chyba u niektorych świadomośc jazdy samochodem budżetowym i co zobaczy sąsiad powoduje udar mózgu facepalm%5B1%5D.gif

Ja mam na to szczerze wywalone palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Pojechałem dealerskim 301 całą rodziną i pełnym bagażnikiem do Włoch i nic nie pogniotłem zawiasami

> - wystarczy myśleć, takie zawiasy są typowe dla aut budżetowych

> Czego tu się można dowiedzieć ......."obuduj zawiasy" "daj wyściółkę"

VW Jetta nawet w wersjach mocno niebudżetowych ma takie same zawiasy. A Kia Optima, która jest w ogóle niebudżetowym samochodem - również.

zlosnik.gif

cargo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drzwi - używałem 2 sztuk 301 ostatnio, zrobiłem nimi sporo kkm i nie wiem o czym piszesz.

> Reszta - wyściólki klapy, zawiasy itp....argument śmieszny w samochodzie budżetowym za 45k

> Pojechałem dealerskim 301 całą rodziną i pełnym bagażnikiem do Włoch i nic nie pogniotłem zawiasami

> - wystarczy myśleć, takie zawiasy są typowe dla aut budżetowych

> Czego tu się można dowiedzieć ......."obuduj zawiasy" "daj wyściółkę" chyba u niektorych

> świadomośc jazdy samochodem budżetowym i co zobaczy sąsiad powoduje udar mózgu

> Ja mam na to szczerze wywalone

Tym to bym się nie przejmował. Można chyba jedynie pomyśleć o ewentualnie lepszym wyciszeniu auta.

Czy wiadomo coś od producenta jak zabezpieczył blachy przed korozją? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym to bym się nie przejmował. Można chyba jedynie pomyśleć o ewentualnie lepszym wyciszeniu auta.

Pod tym względem to typowa klasa B, z autopsji jest to poziom aktualnej generacji Fabii. Nie będę nic z tym robił. P308 1.6HDI nowy model którym teraz jeżdżę jest o wiele lepiej wyciszony. 1.6HDI w 301 był cały czas słyszalny.

> Czy wiadomo coś od producenta jak zabezpieczył blachy przed korozją?

Nic konkretnego nie wiadomo, gwarancja perforacyjna jest taka sama jak wszystkie osobowe Peugeoty czyli 12 lat. W informacjach prasowych można przeczytać o wyjątkowo dobrym zabezpieczeniu ze względu na trudne rynki docelowe Trzeciego Świata (czyli Polska tu pasuje zlosnik.gif ), ale nie wiadomo czy można brać to na poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.