Skocz do zawartości

Accord Kombi


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

> Hmm czyli setki ludzi jezdzacych Accordami, Civicami i CR-Vkami i FRVkami z tym silnikiem ubzduralo

> sobie, ze ich sprzegla sie zuzywaja i zaczynaja sie slizgac

> naprawde kon by sie usmial

> Na accordklubie w sekcji "Układ napędowy" na pierwszych 2 stronach jest 5 tematów o ślizgającym się

> sprzęgle

> Nawet tutaj na autokaciku ludzie z tym maja problemy. Widac sie nie znaja.

> A firmy ktore robia wzmacniane sprzegla to jacys idioci, a jeszcze wieksi to ludzie, ktorzy je

> kupuja bo seria jest pancerna.

Zapytam sie tak, dlaczego sprzeglo w jednym aucie trzyma cale zycie auta a w innym po ilustam km pada lub sie slizga ?

Aaaaaaa pewnie firmy prodjkujace te sprzegla po prostu klepia buble a debile w fabrykach ( lub slepcy ) te wadliwe sprzegla montuja.

Powiem Ci tak, kupilem MB 190 D z przebiegiem 245 000km. Gdybym zezdzil nia tylko ja, sprzeglo bylo by do dzis ( 319 000 km ) oryginalne.

tyle ze autem jezdzila moja zona ktoea dopiero co wtedy zrobila PJ. Po 30 000 km sprzeglo padlo.

Dla mnie nie jest argumenytem, ze cos jest zle lub sie zepsulo. Niestety jak w ruchu drogowym najslabszym ogniwem jest niestety czlowiekj.

Jak ktos caly czas tym sprzeglem operuje, bo zapitala sportowo, jak sie caly czas trzymq stope na pedale sprzegla, to sie zapytaam, czego szanowny kolega oczekuje ?

98 % przypapdkow na forum to wlasnie nieumiejetnosc uzywania.

Pomine juz fakt, ze pfurki mialy krecone liczniki co w PL jest niestety normaln

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytam sie tak, dlaczego sprzeglo w jednym aucie trzyma cale zycie auta a w innym po ilustam km

> pada lub sie slizga ?

> Aaaaaaa pewnie firmy prodjkujace te sprzegla po prostu klepia buble a debile w fabrykach ( lub

> slepcy ) te wadliwe sprzegla montuja.

> Powiem Ci tak, kupilem MB 190 D z przebiegiem 245 000km. Gdybym zezdzil nia tylko ja, sprzeglo bylo

> by do dzis ( 319 000 km ) oryginalne.

> tyle ze autem jezdzila moja zona ktoea dopiero co wtedy zrobila PJ. Po 30 000 km sprzeglo padlo.

> Dla mnie nie jest argumenytem, ze cos jest zle lub sie zepsulo. Niestety jak w ruchu drogowym

> najslabszym ogniwem jest niestety czlowiekj.

> Jak ktos caly czas tym sprzeglem operuje, bo zapitala sportowo, jak sie caly czas trzymq stope na

> pedale sprzegla, to sie zapytaam, czego szanowny kolega oczekuje ?

> 98 % przypapdkow na forum to wlasnie nieumiejetnosc uzywania.

> Pomine juz fakt, ze pfurki mialy krecone liczniki co w PL jest niestety normaln

No widzisz, nawet Honda wie o tym, ze sprzeglo nie jest trwale i w zasadzie z kazdym rokiem modelowym w Civicu sprzeglo bylo ciut mocniejsze a w Accordzie TypeS przy 180KM dali zupelnie inne.

Neguj umiejetnosc jezdzenie wszystkich uzytkownikow tego silnika, ktorzy mieli problemy ze sprzeglem, ale to i tak nie zmieni faktu, ze jest to najslabszy element aut z tym silnikiem.

Jednym wytrzymuje 50tys, innym 100, jak ktos jezdzi glownie trasy to i 200 moze wytrzymac. Ale dynamiczna jazda i proby przyspieszania z niskich obrotow zabijaja sprzeglo. Jak sie dba i redukuje biegi, zeby nie deptac w podloge ponizej 2500obr to wytrzyma dluzej.

Zalezy tez od egzemplarza i ile ma faktycznie mocy i momentu. A po programie potrafi sie wysypac po kilku tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalezy tez od egzemplarza i ile ma faktycznie mocy i momentu. A po programie potrafi sie wysypac po

> kilku tys km.

Zależy też od mocy jaką podnosimy wink.gif

Ja mam mocniejszy soft od 100 kkm, był wgrywany przy 20 kkm, jak narazie nic się nie dzieje, a lubie czasem pokatować grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy też od mocy jaką podnosimy

> Ja mam mocniejszy soft od 100 kkm, był wgrywany przy 20 kkm, jak narazie nic się nie dzieje, a

> lubie czasem pokatować

Momentu. Moment zabija sprzeglo bo jest max przy 2 tys.

Moc jest wysoko i przyrasta w miare lagodnie a nie tak jak moment,ktory idzie od zera do maxa na przestrzeni 1000 obrotow.

Dobry tuner nie dosypuje ile wlezie od niskich obrotow, tylko stara sie zrobic w miare plasko do konca. Wtedy jest szansa, ze sprzeglo troche pozyje. Tak jak pisalem, zalezy tez gdzie i jak ktos jezdzi.

Ja mam nawyki z innych hondowych benzyn i w zasadzie zawsze robie redukcje jak chce wcisnac do oporu bo mam swiadomosc, ze sprzeglo (w wlasciewie doscisk) jest z plasteliny i podda sie, jak bedzie atakowany przy 2 tys obrotow max momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spodobała mi się taka landara, o taka

> Czy to autko dręczą jakieś poważniejsze problemy techniczne. Coś czytałem o sprzęgle, które lubiło

> się szybciej zużyć ...

Auto mega bezawaryjne, mój np nie rdzewieje (przebieg ok 225 tyś w tym momencie, ale kupiłem z bardzo pewnego źródła). Szukaj 2.4 w manualu, daje frajde z jazdy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i co to ma wspolnego z faktem, ze mimo tego, ze auto jezdzilo na nauce jazdy i sprzeglo dawalo

> bez problemu rade ?

Nic, nie ja zaczalem argumentacje z autem na nauce jazdy ..

a diesel jak kazdy inny (niestety) ma swoje wady i slabe pkt. Czego dowodem jest sama Honda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście Mea Culpa

> Ale sprzęgło to sprawa czysto eksploatacyjna więc nie ma się czym przejmować

Wymiana sprzegla co druga wymiane oleju wink.gifclown.gif

Ja mialem przejechane niecale 70tys jak robilem program i musielismy uwazac z momentem, bo zaczynaly sie uslizgi przy przekraczaniu 400Nm. W rezultacie zostalem przy 400Nm i 200KM i zaluje, ze nie zrobilem tego od razu po zakupie auta oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic, nie ja zaczalem argumentacje z autem na nauce jazdy ..

Masz lepszy argumant na katowanie sprzetu ? ic Ci tak nie zniszczy pojazdu jak Kursant uczacy sie jazdy, jezeli w takich warunkach sprzeglo tyle wytrzymuje, to stwierdzeniepancerne jest jeszcze pikusiam.

> a diesel jak kazdy inny (niestety) ma swoje wady i slabe pkt. Czego dowodem jest sama Honda.

Mialem w swoim zyciu " kilka " aut, laczenie z Lexem 400. Grubymi SUV, S - klasami i zadne generalnie nie umywa sie do Accorda, mimo, ze gabarytowo jest mniejsze. Smiem twierdzic wiec, ze najlepsze Auto jakie mialem.

A minusow niestety nie zauwazylem.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz może szyberdach i zaglądałeś pod słynne uszczelki owegoż? jestem ciekaw czy faktycznie szyber

> to wyrok jeśli chodzi o rudą...

a co tam sie dzieje ?

Szczelnosc fabrycznych dachow raczej nie jest w oparciu o uszczelki a o droznosc kanalikow odprowadzajacych wode.

Chociaz ostatnio w Lancii zona nalala z pol litra wody w plastik oslaniajacy przyciski od szyberdachu icon_eek.gif, nadal nie moge dojsc skad tam wziela sie woda. Pomijac fakt, ze samochod stal na deszczu z otwartym dachem tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takiej predkosci to nawet CRV 2.4 w automacie miesci sie w 9 l/100km

tak, tak

napisalem przy stalej - tzn, ze caly zbiornik wyjedziesz z taka V a nie raz dociagniesz do 160 i pozniej sie chwalisz kolegom jak toz cisnales w trasie ok.gif

6mt robi przepal juz od 4 krpm/6bieg - to gdzies tak wlasnie ponad 160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja tego nie wie, 12-13l w miescie z lekka noga, w szybkiej trasie nigdy nie wziela mniej niz 10

Z tym że tu jest mowa o Accordzie VII, który ma rekordowy współczynnik Cx w swojej klasie wynoszący 0,26 i bardzo długi szósty bieg, który przy odcince kończy się przy 301 km/h. Już piąty bieg jest w tym aucie powyżej biegu bezpośredniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze z Type-S szalu nie ma

TypeS to wersja wyposazeniowa/stylistyczna i nie ma nic wspolnego z osiagami.

TypeS moze byc 2.0 (chociaz tu nie mam pewnosci czy nie tylko w UK) i 2.4. Jest chyba odrobine lzejsza od Executiva stad ciut lepsze osiagi no i w Execu na ogol automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TypeS to wersja wyposazeniowa/stylistyczna i nie ma nic wspolnego z osiagami.

> TypeS moze byc 2.0 (chociaz tu nie mam pewnosci czy nie tylko w UK) i 2.4. Jest chyba odrobine

> lzejsza od Executiva stad ciut lepsze osiagi no i w Execu na ogol automat.

Poza tym 2.4 w tej budzie ma zasadniczy problem dlugiej skrzyni i vteca ustawionego dosc bezsensownie na 6000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym 2.4 w tej budzie ma zasadniczy problem dlugiej skrzyni i vteca ustawionego dosc

> bezsensownie na 6000rpm.

długa skrzynia to coś czego szukam. Po zdecydowanie za krótkiej w Megane - na tor jest super, ale do jazdy po autostradach to koszmar oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie tutaj widać, jak się mylisz. Nie wmawiaj, że diesel przy takiej samej mocy ma lepsze

> osiągi od benzyny.

w pewnych sytuacjach diesle mają lepszą elastyczność i dają złudzenie "niezłego kopa" ale na dłuższym dystansie zawsze wypadają słabiej waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pewnych sytuacjach diesle mają lepszą elastyczność i dają złudzenie "niezłego kopa" ale na

> dłuższym dystansie zawsze wypadają słabiej

Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, tak więc diesel w tym przypadku wypada słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pewnych sytuacjach diesle mają lepszą elastyczność i dają złudzenie "niezłego kopa"

To moze porownaj sobie zestawienie elastycznosci miedz zblizonymi modelami. Co Prawda nie interesuja mnie benzyny ale to szczegol.

> na dłuższym dystansie zawsze wypadają słabiej

Do salonu Harley Davidson przychodzi Harleista i pyta o kurtke na dluzsze trasy.

Sprzedawca pyta a co pan rozumie poprzez slowa " dluzsza trasa " ? ? ?

Tak cos Kolo 100 km odpowiada Harleista biglaugh.gif

Dokladnie tak, jak w Twoim przypadku.

Moze nejpierw sprecyzuj ten DYSTANS bo to co piszesz nijak do mnie nie przemawia.

Tam gdzie ja robie na jednym baku 1200 km tam Ty benzyna musisz zatrzymac sie i zatankowac jeszcze raz do pelna. Czyli ja dojechalem na miejsce, a Ty jeszcze jedziesz.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, że przyspieszenie chwilowo (np między 80 a 100km/h) może być wyższe w dieslu niż w benzyniaku, jednak goniąc kółko po torze, gdzie używa się różnych biegów i przyspiesza z różnych prędkości, diesel dostanie baty waytogo.gif takie mam odczucia (mam diesla i benzyne N/A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> goniąc kółko po torze, gdzie używa się różnych biegów i przyspiesza z różnych prędkości, diesel dostanie baty takie mam odczucia

Chwila, chwila, nie popadajmy w extrema !

To Moze powiedz ile czasu / ile km gonisz rocznie po torze ?

Odczucia odczuciami ale suche fakty mowia same za siebie, pomijam juz fakt, ze jeszcze jezdzic czeba umic biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie tutaj widać, jak się mylisz. Nie wmawiaj, że diesel przy takiej samej mocy ma lepsze

> osiągi od benzyny.

Tam nic nie widac. Przy wolnosscacej benzynie i zblizonej masie turbo klekot moze miec lepsze osiagi chociazby przez skrzynie biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie tutaj widać, jak się mylisz. Nie wmawiaj, że diesel przy takiej samej mocy ma lepsze

> osiągi od benzyny.

Może mieć, jeśli diesel ma turbinę a benzyna jej nie ma.

Zresztą podobnie będzie z tej samej mocy silnikami benzynowymi - uturbiona będzie miała wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach a to przełoży się na lepsze osiągi.

Klasyczny przykład mam u siebie w Cruze - 140KM z 1,8 ledwo jedzie, a 140KM z 1,4T ładnie odpycha to auto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jeden sadzomiatacz o zblizonej mocy i pojemnosci lepiej jedzie

Tak wiemy, na przykład Twój GP po programie, szkoda że porównujesz do seryjnego Acco zlosnik.gif To jeździj sobie swoją zabawką, mając na uwadze, że dużo bardziej komfortowe auto jeździ niewiele (o ile w ogóle) gorzej a ktoś może tego komfortu wymagać ok.gif Weź też pod uwagę, że K-seria Hondy to silniki pancerne, używane w motorsporcie i bardzo podatne na mody, gdzie również łatwo można podnieść moc takiego auta. Może ustawisz swoje GP bez programu z takim Accordem ? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym 2.4 w tej budzie ma zasadniczy problem dlugiej skrzyni i vteca ustawionego dosc

> bezsensownie na 6000rpm.

Vtec już obniżają na 4700, odcinka leci ciut wyżej (choć to akurat bez sensu). Na pewno słyszałeś o modach na Accordklubie poniżej 1k za program smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wiemy, na przykład Twój GP po programie, szkoda że porównujesz do seryjnego Acco To jeździj

> sobie swoją zabawką, mając na uwadze, że dużo bardziej komfortowe auto jeździ niewiele (o ile

> w ogóle) gorzej a ktoś może tego komfortu wymagać Weź też pod uwagę, że K-seria Hondy to

> silniki pancerne, używane w motorsporcie i bardzo podatne na mody, gdzie również łatwo można

> podnieść moc takiego auta. Może ustawisz swoje GP bez programu z takim Accordem ?

Nie porownuje do swojego, jakbys nie zauwazyl, to pisalem o autach z podobno moca i masa, tu te dwie rzeczy sa inne wink.gif. Sprawe komfortu pomijam. Dluga skrzynia jest dobra na trasy, ale nie przyspieszania, tym bardziej gdy max moc jest pod czerwonym polem.

A co do modowania, to co innego zrobic lekka korekte softem, a co innego grzebac w silniku i osprzecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie porownuje do swojego, jakbys nie zauwazyl, to pisalem o autach z podobno moca i masa, tu te

> dwie rzeczy sa inne . Sprawe komfortu pomijam. Dluga skrzynia jest dobra na trasy, ale nie

> przyspieszania, tym bardziej gdy max moc jest pod czerwonym polem.

> A co do modowania, to co innego zrobic lekka korekte softem, a co innego grzebac w silniku i

> osprzecie.

Lekką korektę softem też można zrobić, Vtec spada na 4.5k, moc rośnie do 200+, auto jedzie zupełnie inaczej. Koszt poniżej 1000 zł ok.gif Co grzebania w motorze i osprzęcie to jasne, soft jest prostszy, ale potencjał Kserii bardzo duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopiero CU2. Tylko, ze tam zmienili i skrzynie i zalaczenie vteca i podniesli odcinke, czyli w

> zasadzie wszystko co powinni duzo wczesniej.

znalazłem takie parametry K24A3:

Found in:

2003-2007 Honda Accord (Europe) and Japan (JDM) and 2003-2007 Honda Accord Euro CL9 (Australia, New Zealand)

Displacement: 2,354 cc (143.6 cu in)

Bore and Stroke: 87 mm x 99 mm (3.43 x 3.90 inches)

Compression: 10.5:1

Power: 189 hp (140 kW) @ 6800 rpm

Torque: 164.5 lb·ft (223;N·m) @ 4500 rpm

VTEC Engagement: 6000 rpm

Redline: 7200 rpm

faktycznie trochę dziwnie pojechali z tym vtec'iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazłem takie parametry K24A3:

> Found in:

> 2003-2007 Honda Accord (Europe) and Japan (JDM) and 2003-2007 Honda Accord Euro CL9

> (Australia, New Zealand)

> Displacement: 2,354 cc (143.6 cu in)

> Bore and Stroke: 87 mm x 99 mm (3.43 x 3.90 inches)

> Compression: 10.5:1

> Power: 189 hp (140 kW) @ 6800 rpm

> Torque: 164.5 lb·ft (223;N·m) @ 4500 rpm

> VTEC Engagement: 6000 rpm

> Redline: 7200 rpm

> faktycznie trochę dziwnie pojechali z tym vtec'iem.

Pewnie dla ekonomii. Chociaz przy zestopniowaniu skrzyni to nazwalbym ta ekonomie pozorna. Ale moze musieli bo normy spalin, laboratoryjne mierzenie spalania czy cokolwiek. Fakt faktem ze tak jest. Aczkolwiek sa na to sposoby grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vtec już obniżają na 4500, odcinka leci ciut wyżej (choć to akurat bez sensu). Na pewno słyszałeś o

> modach na Accordklubie poniżej 1k za program

Troche wypadlem z obiegu smile.gif Ale jak w zamierzchlych czasach testowalem w takim Accordzie pierwszego reflasha z Hondaty (z pieknym check-engine, bo byl do TSX, a ECU europejskie nie obslugiwalo jakiegos drobiazgu) to efekty byly naprawde zauwazalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekką korektę softem też można zrobić, Vtec spada na 4.5k, moc rośnie do 200+, auto jedzie zupełnie

> inaczej. Koszt poniżej 1000 zł Co grzebania w motorze i osprzęcie to jasne, soft jest

> prostszy, ale potencjał Kserii bardzo duży.

Softowo najlepsze efekty sa przy autach z T wink.gif.

A Accorda porownywalem np: z seryjnym E90 320D 184KM, masa bardzo podobna, moc w BMW nawet kilka KM mniejsza, a mimo wszystko samochod ma lepsze osiagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, tak więc diesel w tym przypadku wypada słabo.

Ale masz przecież jeszcze skrzynię biegów! Porównywanie zakresu użytecznych obrotów bez odniesienia do obrotów maksymalnych jest bez sensu, trzeba porównywać ich procentowy udział...

Bo np. silnik z użytecznym zakresem 900rpm (100-1000rpm) jest dużo bardziej elastyczny niż z zakresem 3000rpm (3000-6000rpm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche wypadlem z obiegu Ale jak w zamierzchlych czasach testowalem w takim Accordzie pierwszego

> reflasha z Hondaty (z pieknym check-engine, bo byl do TSX, a ECU europejskie nie obslugiwalo

> jakiegos drobiazgu) to efekty byly naprawde zauwazalne.

Max za miesiąc będę miał to u siebie, pomierzę efekty i dam znać wink.gif Efekty są takie, że Accord 2.4 AT po reflashu przyspiesza lepiej od MT na ori sofcie. Vtec od 4700, odcinka 7700. Są gdzieś w sieci filmy z porównaniem przed i po również ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi mi o to, że przyspieszenie chwilowo (np między 80 a 100km/h) może być wyższe w dieslu niż w

> benzyniaku, jednak goniąc kółko po torze, gdzie używa się różnych biegów i przyspiesza z

> różnych prędkości, diesel dostanie baty takie mam odczucia (mam diesla i benzyne N/A)

A guzik prawda. Jeśli porównasz dwa silniki z identyczną mocą maksymalną - jeden n/a benzyna, drugi diesel, to w zakresie obrotów poniżej mocy maksymalnej diesel mocy ma więcej. Jeśli skrzynie w obu są dobrane prawidłowo, to w dieslu możesz mieć tylko lepsze osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Softowo najlepsze efekty sa przy autach z T .

> A Accorda porownywalem np: z seryjnym E90 320D 184KM, masa bardzo podobna, moc w BMW nawet kilka KM

> mniejsza, a mimo wszystko samochod ma lepsze osiagi.

Może zależy od tylnego napędu i jakości gum w Acco. Ja do tej pory problemów z 320D nie miałem, choć nie wiem czy było to 177 cy 184KM ok.gif Oczywiście, że soft daje dużo w autach z T, podlewasz więcej dodając powietrza odpowiednio i leci, ale w N/A Hondy również ma to sens, gdzie w większości benzyn wolnossących raczej nie bardzo jak wiadomo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.