s_krzychu Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Czy/jak można sprawdzić czy zamontowana tarcza hamulcowa (ewentualnie do spółki z samą piastą) nie wykazuje żadnych zwichrowań/bić na samochodzie? Jest jakaś taka usługa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 czujnik zegarowy z magnesem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 > czujnik zegarowy z magnesem Jakieś specjalizowane zakłady to mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 > Jakieś specjalizowane zakłady to mają? Zasadniczo każdy mechanik powinien to mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 > Zasadniczo każdy mechanik powinien to mieć. I już widzę jak ochoczo każdy to stosuje... Pewnie na nówkach by wyszło, że krzywe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > I już widzę jak ochoczo każdy to stosuje... Pewnie na nówkach by > wyszło, że krzywe Tobie ktoś płaci za pisanie bzdur ? ps. takie urządzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > I już widzę jak ochoczo każdy to stosuje... A co w tym dziwnego? Zawsze robię pomiar przy wymianie tarcz. > Pewnie na nówkach by wyszło, że krzywe Bywa, że bicie wynosi np. 0.04 mm, a po przekręceniu na otworach o 180*, bicie jest tylko 0.01 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Tobie ktoś płaci za pisanie bzdur ? > ps. takie urządzenie Pokaż mi zakład gdzie to jest stosowane, nie spotkałem się jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > A co w tym dziwnego? Zawsze robię pomiar przy wymianie tarcz. No, Warszawa. Na Śląsku Górnym tak jak pisałem nie spotkałem się by oponiarz mi coś mierzył przy wymianie tarcz. Młotkiem zdejmują stare, trochę szczotką wyczyszczą piastę i zakładają nową tarczę. Trwa to z minutę? A przecież stoję i sie na to patrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Pokaż mi zakład gdzie to jest stosowane, nie spotkałem się jeszcze... może jak klient jest z tych wybrednych i patrzy na rece to się wyjmuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Dajcie spokój, jak miałem problem z biciem, to obdzwoniłem z 10 lepszych warsztatów i nigdzie nie mieli możliwości zmierzenia bicia, a niektórzy to nawet nie wiedzieli o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > No, Warszawa. Na Śląsku Górnym tak jak pisałem nie spotkałem się > by oponiarz mi coś mierzył przy wymianie tarcz. Młotkiem zdejmują > stare, trochę szczotką wyczyszczą piastę i zakładają nową tarczę. > Trwa to z minutę? A przecież stoję i sie na to patrzę. U mnie tak samo, ale nigdy nie było problemu po takiej wymianie tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Tarcze hamulcowe wymieniasz u oponiarzy Może jedź do normalnego warsztatu, chociaż, przeważnie w te pomiary się bawią jak po "zwykłej" wymianie są jakieś problemy typu wibracje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Czy/jak można sprawdzić czy zamontowana tarcza hamulcowa (ewentualnie do spółki z samą piastą) nie > wykazuje żadnych zwichrowań/bić na samochodzie? Jest jakaś taka usługa? nie chce mechanikom się robić bo żadne z tego pieniądze a pierniczenia sporo - szczególnie jak chce sie dobrze zmierzyć bicie na wewn. stronie tarczy... producent tarcz i tak może spuścić na drzewo jak będzie chciał...np Brembo w kiwtach dołączanych do tarczy informuje : "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych" a w niektórych autach 0,05 już bedzie kierownicą przy 130km/h rzucało po rowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > nie chce mechanikom się robić bo żadne z tego pieniądze a pierniczenia sporo - szczególnie jak chce > sie dobrze zmierzyć bicie na wewn. stronie tarczy... > producent tarcz i tak może spuścić na drzewo jak będzie chciał...np Brembo w kiwtach dołączanych do > tarczy informuje : > "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych" > a w niektórych autach 0,05 już bedzie kierownicą przy 130km/h rzucało po rowie No właśnie mam problem albo z tarczami, albo z oponami. Powyżej 130 wibruje kierownica i mam ping-ponga co jest winne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > No właśnie mam problem albo z tarczami, albo z oponami. Powyżej 130 wibruje kierownica i mam > ping-ponga co jest winne. Doważ przednie koła na samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > może jak klient jest z tych wybrednych i patrzy na rece to się wyjmuje ... A potem jak? Kręci tarczą rękami czy silnik uruchamia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > No właśnie mam problem albo z tarczami, albo z oponami. Powyżej 130 wibruje kierownica i mam > ping-ponga co jest winne. jak zawsze powyżej (bez używania hamulców) - to felgi/opony - do wyważenia na aucie jak ktoś już pisał.. miałem u siebie przypadek, że wyważone felgi u gumiarza ok...do 120km/h się jechało a powyżej drgała kierownica...porządne doważenie na aucie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > jak zawsze powyżej (bez używania hamulców) - to felgi/opony - do wyważenia na aucie jak ktoś już > pisał.. > miałem u siebie przypadek, że wyważone felgi u gumiarza ok...do 120km/h się jechało a powyżej > drgała kierownica...porządne doważenie na aucie pomogło Najpierw bym zrobil porzadne stacjonarne wywazanie z optymalizacja. A dopiero potem bawil sie w dowazanie na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Doważ przednie koła na samochodzie. Były doważane. To już się robi normalnie opera mydlana. Przy doważaniu kół było wyraźnie widać bicie koła w płaszczyźnie prostopadłej do samochodu (doważarka wibrowała). Gumiarz zwalił na to, że między piastą a tarczą jest "coś" (np. brud) który powoduje odchylenie tarczy i wibracje. Wszystko zostało oczyszczone, wibracje pozostały. Felgi są po prostowaniu. Koła wyważane z testem drogowym i doważane. I wibracja jest. Zaraz spotkam się ze spychologią czyja wina, więc zawczasu dopytuję. Co ciekawe, na zimówkach nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Zaraz spotkam się ze spychologią czyja > wina, więc zawczasu dopytuję. Co ciekawe, na zimówkach nic się nie dzieje. czyli wiesz ze to opony/koła, a kombinujesz z tarczami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Były doważane. To już się robi normalnie opera mydlana. Przy doważaniu kół było wyraźnie widać > bicie koła w płaszczyźnie prostopadłej do samochodu (doważarka wibrowała). Gumiarz zwalił na > to, że między piastą a tarczą jest "coś" (np. brud) który powoduje odchylenie tarczy i > wibracje. Wszystko zostało oczyszczone, wibracje pozostały. Felgi są po prostowaniu. Koła > wyważane z testem drogowym i doważane. I wibracja jest. Zaraz spotkam się ze spychologią czyja > wina, więc zawczasu dopytuję. Co ciekawe, na zimówkach nic się nie dzieje. Jest jeszcze opcja wyważenia pod obciążeniem, na takiej maszynie dociskającej koło walcem. Ale może problem jest z zawieszeniem, jakieś łożysko czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > No, Warszawa... Chciałeś coś dodać? Zestaw do pomiaru kosztuje stówę, więc kupiłem. Paliwo i stracony czas, jeśli coś jest nie tak, kosztuje więcej. Ford ma tolerancję bicia tarcz 0.05 mm, więc montaż powinien być dokładny. Łatwiej zapobiegać, niż leczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > czyli wiesz ze to opony/koła, a kombinujesz z tarczami? Pytam, bo jak dalej będą zwalać na tarcze, to teraz wiem, że mogą oni (lub inny warsztat) to łatwo sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Jest jeszcze opcja wyważenia pod obciążeniem, na takiej maszynie dociskającej koło walcem. Test drogowy, to jest właśnie ta opcja. > Ale może problem jest z zawieszeniem, jakieś łożysko czy coś. No można gdybać. Staram się eliminować przyczyny po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Pytam, bo jak dalej będą zwalać na tarcze, to teraz wiem, że mogą oni (lub inny warsztat) to łatwo > sprawdzić. ale jak przyniesiesz dowód w postaci "pomiaru tarcz" to zwalą na sworzeń wahacza czy luz na przekładmi... cokolwiek co może powodować takie objawy nie tędy droga IMHO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Chciałeś coś dodać? > Zestaw do pomiaru kosztuje stówę, więc kupiłem. Paliwo i stracony czas, jeśli coś jest nie tak, > kosztuje więcej. > Ford ma tolerancję bicia tarcz 0.05 mm, więc montaż powinien być dokładny. Łatwiej zapobiegać, niż > leczyć. I jakie wyniki pomiarów wyszły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Chciałeś coś dodać? Chyba źle mnie zrozumiałeś: Warszawa czyli może Was stać na to to kupujecie i w związku z tym klient z Warszawy czy okolic może przyjechać i zostać obsłużonym jak należy. Ja nie twierdzę że pomiary to coś złego, jedynie zauważam, że mało kto przejmuj się traktując to jako "pierdołę"... > Zestaw do pomiaru kosztuje stówę, więc kupiłem. Paliwo i stracony czas, jeśli coś jest nie tak, > kosztuje więcej. > Ford ma tolerancję bicia tarcz 0.05 mm, więc montaż powinien być dokładny. Łatwiej zapobiegać, niż > leczyć. Pełna zgoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > No właśnie mam problem albo z tarczami, albo z oponami. Powyżej 130 wibruje kierownica i mam > ping-ponga co jest winne. wibracje przy jeżdzie bez naciskania hamulca - to raczej nie powinny być tarcze. Szukaj opony, felgi. Czy felgi proste można sprawdzić na wyważarce jak się krecą. Czy opona nie jest wadliwa, uszkodzona albo coś jeszcze to wyjdzie na maszynie do wyważania z testem drogowym. U mnie felgi ok, opony w porządku na teście drogowym a na tylnej osi drgania. Na doważeniu na aucie trzeba było doważyć odpowiednio 14g i 27g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > I jakie wyniki pomiarów wyszły? Napisałem powyżej, w poprzednim poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > wibracje przy jeżdzie bez naciskania hamulca - to raczej nie powinny być tarcze. Szukaj opony, > felgi. Czy felgi proste można sprawdzić na wyważarce jak się krecą. Czy opona nie jest > wadliwa, uszkodzona albo coś jeszcze to wyjdzie na maszynie do wyważania z testem drogowym. > U mnie felgi ok, opony w porządku na teście drogowym a na tylnej osi drgania. Na doważeniu na aucie > trzeba było doważyć odpowiednio 14g i 27g Jestem już po wszystkich tych etapach 1. Prostowanie felg, bo "nie da się wyważyć". Zgodziłem się. 2. Wyważanie z testem drogowym i optymalizacją. Bicie było duże już powyżej 110. 3. Powrót na poprawki 4. W wyniku poprawek (optymalizacja, test drogowy) diagnoza, że jedna opona przesuwa się na obręczy ("Panie, to seria w Rosji produkowana, dużo wadliwych") i koło się rozważa. Rekomendacja: reklamować oponę. 5. Reklamacja. O dziwo - bezproblemowa wymiana (polecam tirendo.pl). 6. Ponowne wyważanie z optymalizacją i testem drogowym. Werdykt: wyważone. Akurat... 7. Powrót na poprawki/doważanie na aucie. Diagnoza: koła wyważone, ale jedno koło przednie wibruje prostopadle do auta. Werdykt: coś między tarczą a piastą powoduje, że nie obraca się prawidłowo. Oczyścić. Stan obecny jest taki, że oczyściłem, a bicie pozostało. Zdesperowany założyłem felgi zimowe, żeby wiedzieć czy to koła czy układ napędowy jest przyczyną problemów. Na zimówkach jest ok. Badam wszystkie możliwości. Czeka mnie bowiem kolejna wizyta w tymże renomowanym zakładzie i nie chcę dać się ewentualnie spławić, bo "tarcze krzywe". W życiu nie miałem takich przebojów z kołami. Kosztowało to już kupę $$$ (prostowanie felg), a dalej jest źle. Straciłem też już kupę czasu na kolejne wizyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Pytam, bo jak dalej będą zwalać na tarcze, to teraz wiem, że mogą oni (lub inny warsztat) to łatwo > sprawdzić. mi kierownica skakala , deska rozdzielcza się trzesła, a winne byly tylne koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > A potem jak? Kręci tarczą rękami czy silnik uruchamia? wystarczy reka krecic, bo jak dasz za duze obroty to wskazowka za bardzo lata prawo/lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > mi kierownica skakala , deska rozdzielcza się trzesła, a winne byly tylne koła... Przekładałem już tył na przód. Niczego to nie zmieniało. Cyrk normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Dajcie spokój, jak miałem problem z biciem, to obdzwoniłem z 10 lepszych warsztatów i nigdzie nie > mieli możliwości zmierzenia bicia, a niektórzy to nawet nie wiedzieli o co mi chodzi Miałem tak samo z mikrometrem do pomiaru grubości tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > 4. W wyniku poprawek (optymalizacja, test drogowy) diagnoza, że jedna opona przesuwa się na obręczy Tę jakże osobliwą diagnozę można przecież łatwo sprawdzić i potwierdzić/obalić przy pomocy jednego ruchu markerem na oponie i feldze... > Diagnoza: koła wyważone, ale jedno koło przednie wibruje > prostopadle do auta. Werdykt: coś między tarczą a piastą powoduje, że nie obraca się > prawidłowo. Oczyścić. > Stan obecny jest taki, że oczyściłem, a bicie pozostało. W tym miejscu należało zmierzyć bicie na tarczy, a później samej piasty. > Zdesperowany założyłem felgi zimowe , żeby > wiedzieć czy to koła czy układ napędowy jest przyczyną problemów. Na zimówkach jest ok. No ale w tym momencie co Ty jeszcze chcesz tropić? Założyłeś felgi zimowe. A co z oponami? Wg mojej skromnej wiedzy teraz pozostaje Ci przekładać pojedynczo koło, aż trafisz to wadliwe. Wtedy stanie się jasność, czy to felga, czy opona. A te koła, które niby wibrują jak ich otwory centrujące? Może tu masz problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Pokaż mi zakład gdzie to jest stosowane, nie spotkałem się jeszcze... kliknij w link z podpisu ... felgi podobnie sprawdzamy ... mam Ci foteczkę z testów posłać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > kliknij w link z podpisu ... > felgi podobnie sprawdzamy ... > mam Ci foteczkę z testów posłać ? Ale skąd ta kpina - ja się nie spotkałem, ale TO DOBRZE że to robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Napisałem powyżej, w poprzednim poście. Zastanawia mnie jedynie dokładność pomiaru takiego układu. Odchylenie tarczy o 10 mikrometrów zmierzone miernikiem zamocowanym na prawie półmetrowym ramieniu przyczepionym magnesem do ruchliwego elementu. Takie wyniki to można uznać za wiążące jeśli tarcza zamocowana jest w stabilnym uchwycie tokarki, a nie na piaście w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > wystarczy reka krecic, bo jak dasz za duze obroty to wskazowka za bardzo lata prawo/lewo I nie skręcisz tarczą prawo lewo przy tym obracaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Zastanawia mnie jedynie dokładność pomiaru takiego układu. Odchylenie tarczy o 10 mikrometrów > zmierzone miernikiem zamocowanym na prawie półmetrowym ramieniu przyczepionym magnesem do > ruchliwego elementu. > Takie wyniki to można uznać za wiążące jeśli tarcza zamocowana jest w stabilnym uchwycie tokarki, a > nie na piaście w samochodzie. praktyka jednak pokazuje ze jesli sie spokojnie kreci to po obrocie o 360st wskazowka wraca w to samo miejsce z dokladnoscia do 0.01mm wiec wyniki mozna uznac za sensowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Takie wyniki to można uznać za wiążące jeśli tarcza zamocowana jest w stabilnym uchwycie tokarki, a > nie na piaście w samochodzie. To robota finezyjna, nie dla kowali Tym ruchliwym elementem jest kawał mela zawieszania. Po drugie, mnie nie interesuje brak bicia w uchwycie tokarskim (tam z definicji wynosi 0.00), interesuje mnie bicie na piaście. Krótko. Ludzie od dawna tak mierzą z pozytywnym skutkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > I nie skręcisz tarczą prawo lewo przy tym obracaniu? tarcza ma być przykręcona do piasty to po pierwsze po drugie tarczą nie kręcisz w bok tylko w osi obrotu takie pomiary dają świetny pogląd na stan piasty w połączeniu z tarczą szczególnie po usłudze przetaczania tarcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Pokaż mi zakład gdzie to jest stosowane, nie spotkałem się jeszcze... Pojechałem do Feuverta i mówię że mam tarcze krzywe bo mi hamulce biją. Wyciągnęli właśnie takie coś i sprawdzili. Działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Tę jakże osobliwą diagnozę można przecież łatwo sprawdzić i potwierdzić/obalić przy pomocy jednego > ruchu markerem na oponie i feldze... Cóż, wziąłem diagnozę "na klatę", a dostawca opon nie robił problemu z reklamacją. > W tym miejscu należało zmierzyć bicie na tarczy, a później samej piasty. No tego nie wiedziałem jak się robi, a czyściłem sam > No ale w tym momencie co Ty jeszcze chcesz tropić? > Założyłeś felgi zimowe. A co z oponami? Ty paczpan, wiedziałem że o czymś zapomniałem Oczywiście miałem na myśli całe koła. > Wg mojej skromnej wiedzy teraz pozostaje Ci przekładać pojedynczo koło, aż trafisz to wadliwe. > Wtedy stanie się jasność, czy to felga, czy opona. A te koła, które niby wibrują jak ich > otwory centrujące? Może tu masz problem? Dzisiejsze badania wskazują na jedną oponę. Koło jest wyważone, ale opona bije na obwodzie prostopadle do kierunku jazdy. Będę próbował ją reklamować, pech jednak chciał, że w międzyczasie była naprawiana, więc pewnie nie będą chcieli uznać reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > tarcza ma być przykręcona do piasty to po pierwsze > po drugie tarczą nie kręcisz w bok tylko w osi obrotu I chwytając tarczę nie ruszy się jej o 0.01mm? > takie pomiary dają świetny pogląd na stan piasty w połączeniu z tarczą szczególnie po usłudze > przetaczania tarcz Tak wiem, przetaczałem tarcze, dwa razy, sam. W obu przypadkach nie mierzyłem, było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > I chwytając tarczę nie ruszy się jej o 0.01mm? Widziałem taki pomiar na żywo. Podstawa tego ustrojstwa jest podstawą magnetyczną. Chwilę trwało zanim meches znalazł odpowiednie miejsce do jej przypięcia na zwrotnicy. Potem ustawił wysięgnik odpowiednio, by czujnik zegarowy mierzył to co on chce. W tym przypadku chyba nie ma problemu, którego próbujesz się doszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > I chwytając tarczę nie ruszy się jej o 0.01mm? > Tak wiem, przetaczałem tarcze, dwa razy, sam. W obu przypadkach nie mierzyłem, było ok. jak sie uprzesz to i palec w dupie złamiesz generalnie w pomiarze nie chodzi o pomiar co do 0,01 tylko raczej o zmieniający się wynik ... i rozsądny mechanik widzi w którym miejscu mu "bije" i łatwo da się wykluczyć wpływ "ręki" łapiąc w innym miejscu poza tym jak sie uprzesz to możesz sobie śruby w piaste wkręcic i za nią obracać tarczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > jak sie uprzesz to i palec w dupie złamiesz > generalnie w pomiarze nie chodzi o pomiar co do 0,01 tylko raczej o zmieniający się wynik ... i > rozsądny mechanik widzi w którym miejscu mu "bije" i łatwo da się wykluczyć wpływ "ręki" > łapiąc w innym miejscu > poza tym jak sie uprzesz to możesz sobie śruby w piaste wkręcic i za nią obracać tarczą Ty - no ale śruby i tak trzeba wkręcić - i to wszystkie i dokrecić je włąściwym momentem - inaczej cały pomiar jest o kant ... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Widziałem taki pomiar na żywo. Podstawa tego ustrojstwa jest podstawą magnetyczną. Chwilę trwało > zanim meches znalazł odpowiednie miejsce do jej przypięcia na zwrotnicy. Potem ustawił > wysięgnik odpowiednio, by czujnik zegarowy mierzył to co on chce. W tym przypadku chyba nie ma > problemu, którego próbujesz się doszukać. No ok. Dociekam bo właśnie dziś jadę na wymianę tylnych tarcz, a wymieniam bo biją. Uprzedzając ewentualne pytania, toczenie nie wchodzi w grę bo grubość nominalna 10mm a min 9min, więc toczyć nie ma co. A zwichrowały się bo już pewnie za cienkie są. Kufa w oplu to tarcze miały z 5mm zapasu, a w toyocie z przodu 2 a z tyłu 1 i toczyć się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.