Skocz do zawartości

VW + FIAT


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> Może lepiej pasowałoby porównanie włoskich i niemieckich biur projektowych? Bertone, Pinifarina,

> Giugiaro... a co tam z niemieckich można porównać?

A co mnie obchodzą biura projektowe? Liczy się efekt końcowy, a ten wcale na przewagę włoskich aut nie wskazuje.

Kiedyś w starym, dobrym Benny Hillu była wspaniała scena, jak kelner przynosi wino do stolika i klient (taki śmieszny łysy facecik) degustuje. Stwierdza, że nie jest dobre. Kelner odchodzi, zmienia nalepkę na butelce i podaje mu to samo wino. Tym razem łysolek stwierdza że wino jest OK.

Ta scenka wyśmiewa pewien sposób myślenia - zgadnij, jaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podoba Ci sie Superb, ktorym jezdzisz?

Jest dynamiczny, pali stosunkowo niewiele, komfort i przestrzeń są OK, duży bagażnik, bardzo dobrze jeździ się po autostradzie, ma dobre wyposażenie. Więc tak, podoba mi się.

Ale ponieważ zapewne pytasz o stylistykę, a nie o walory ważne przy zakupie auta, odpowiem - średnio. W skali 1-10 dałbym 5, w porywach 6. Liczy zdecydowanie więcej od jakiegokolwiek fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś w starym, dobrym Benny Hillu była wspaniała scena, jak kelner przynosi wino do stolika i

> klient (taki śmieszny łysy facecik) degustuje. Stwierdza, że nie jest dobre. Kelner odchodzi,

> zmienia nalepkę na butelce i podaje mu to samo wino. Tym razem łysolek stwierdza że wino jest

> OK.

> Ta scenka wyśmiewa pewien sposób myślenia - zgadnij, jaki.

To nie jest do końca tak. Zostaw Fiata w spokoju a porównaj SuperB i Audi A6. Jest tu spora grupa, która napisze że to jest to samo. Że wręcz Skoda jest lepsza bo ma więcej miejsca z tyłu. A ja jeździłem jednym i drugim i wybrał bym Audi. Bo poza ceną jest dla mnie lepsze w zasadzie pod każdym względem. Włącznie z wyglądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mnie obchodzą biura projektowe?

Nie wiem. Skoro porównanie do domów mody jest nie bardzo to sądziłem, że biur projektowych aut jest lepsze?

Chyba jednak nie ma nic do porównania?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mnie obchodzą biura projektowe? Liczy się efekt końcowy, a ten wcale na przewagę włoskich aut

> nie wskazuje.

> (...)

A wiesz kto zaprojektował najładniejsze VAGi? Włosi. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest do końca tak. Zostaw Fiata w spokoju a porównaj SuperB i Audi A6. Jest tu spora grupa,

> która napisze że to jest to samo. Że wręcz Skoda jest lepsza bo ma więcej miejsca z tyłu. A ja

> jeździłem jednym i drugim i wybrał bym Audi. Bo poza ceną jest dla mnie lepsze w zasadzie pod

> każdym względem. Włącznie z wyglądem.

Jechałem krótko A6 kombi i byłem bardzo rozczarowany. Wtedy jeszcze nie miałem superba, ale jeździłem sporo pierwszą wersją mazdy 6 - wybrałbym mazdę. A superb jeździ tak jak ta mazda, jeżeli chodzi o komfort, więc ...

W czym gorsze do audi było od mojego superba? Głównie w wyposażeniu, więc nie ma co tego porównywać, bo wystarczy doposażyć. Wygląd faktycznie a6 ma lepszy - i tylko to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiesz kto zaprojektował najładniejsze VAGi? Włosi.

Być może fiaty projektują Niemcy. I co z tego?

Piszę jedynie, że stylistyka włoskich aut, a w szczególności fiatów, nie zachwyca. A konkretnie - fiaty stylistycznie są gorsze od aut niemieckich, więc rozpaczanie nad ew. przejęciem fiata przez VAG nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powinieneś przyjąć do wiadomości i zaakceptować fakt, że na świecie żyje całkiem liczna grupa ludzi, dla których liczy się nie tylko chleb, piwo, golonka oraz sprawnie poruszające się kible ale również liczy się to jak świat wokół nich wygląda.

Wielu z nich wolałoby mieć wybór i mieć możliwość kupienia auta, które jest zwyczajnie ładne, żeby nie powiedzieć piękne.

Połączenie fiata z producentem jeżdżących kibli obierze im tą możliwość. Nad tym boleję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czym gorsze do audi było od mojego superba? Głównie w wyposażeniu, więc nie ma co tego

> porównywać, bo wystarczy doposażyć. Wygląd faktycznie a6 ma lepszy - i tylko to.

Mówisz że można wsadzić 4.2 i Q do Skody zlosnik.gif Nie - nie można doposażyć Skody w pewne rzeczy. A Audi w bogatszych wersjach jest lepiej wyposażone, lepiej wykończone i lepiej jeździ. Lepiej przyspiesza, lepiej hamuje i lepiej skręca. W awaryjność i koszty nie wnikam - piszę o samochodach jako samochodach. Nie mówię że Skoda jest zła - wręcz przeciwnie - ale przy porządnie wyposażonym A6 to wychodzi bardzo blado. I nie piszę tu jako fan Audi - osobiście wolę bardziej wschodnie marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszę jedynie, że stylistyka włoskich aut, a w szczególności fiatów, nie zachwyca. A konkretnie -

> fiaty stylistycznie są gorsze od aut niemieckich, więc rozpaczanie nad ew. przejęciem fiata

> przez VAG nie ma sensu.

Osobiście nowy Golf też mi się bardziej podoba od chociażby GP. Ale ja jestem wieśniak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może fiaty projektują Niemcy. I co z tego?

Jednak tak się nie dzieje.

> Piszę jedynie, że stylistyka włoskich aut, a w szczególności fiatów, nie zachwyca. A konkretnie -

> fiaty stylistycznie są gorsze od aut niemieckich,

Tu nieprawda. Niemcy nie przykładają się do stylistyki, a żeby nie było całkiem beznadziejnie to zatrudniają Włochów. Nie oni jedni zresztą.

> więc rozpaczanie nad ew. przejęciem fiata

> przez VAG nie ma sensu.

Nie ma co rozpaczać, przecież Niemcy potrafią jakby co Włochów zatrudnić. Już to przecież robili w przeszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma co rozpaczać, przecież Niemcy potrafią jakby co Włochów zatrudnić. Już to przecież robili w

> przeszłości.

no dobrze, ale sądząc po efektach to dla Niemców Włosi jednak nie zaprojektowali aut na miarę alfy spider czy choćby 156.

o projektach aut z koniem na masce nawet nie mówię biglaugh.gif

500-tka też ładniejsza od nowego garbusa chociaż obydwa jadą w nurcie retro. Nowe garbusy nawet się jakoś specjalnie nie sprzedają w świecie a 500 i owszem, chociaż to wstrętny, wiecznie popsuty fiat biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobrze, ale sądząc po efektach to dla Niemców Włosi jednak nie zaprojektowali aut na miarę alfy

> spider czy choćby 156.

> o projektach aut z koniem na masce nawet nie mówię

> 500-tka też ładniejsza od nowego garbusa chociaż obydwa jadą w nurcie retro. Nowe garbusy nawet się

> jakoś specjalnie nie sprzedają w świecie a 500 i owszem, chociaż to wstrętny, wiecznie popsuty

> fiat

Wiesz, to potem akceptuje zarząd złożony ze starych Helmutów bez gustu.

No i co zamówisz - to masz. Włosi też projektowali np. dla Koreańczyków i też te projekty były tylko poprawne. Klient dostaje to co zamawia.

Niemcy dostali Golfa czy Astrę, Koreańczycy Lanosa a np. Francuzi Peugeota 406 coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, to potem akceptuje zarząd złożony ze starych Helmutów bez gustu.

> No i co zamówisz - to masz. Włosi też projektowali np. dla Koreańczyków i też te projekty były

> tylko poprawne. Klient dostaje to co zamawia.

> Niemcy dostali Golfa czy Astrę, Koreańczycy Lanosa a np. Francuzi Peugeota 406 coupe.

i jak wygląda z tego wątku, nie ma takiej estetycznej kupy, której nie kupią amatorzy wszelkich odmian znaczka vw grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na innych polach to ona też się specjalnie niczym nie szczyci.

nie przesadzaj. pomijając pokraczną "deskę rozdzielczą" to bryka była całkiem funkcjonalna.

ale fakt. dizajnersko fiat odpłynął tym modelem do alternatywnej rzeczywistości estetycznej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz że można wsadzić 4.2 i Q do Skody Nie - nie można doposażyć Skody w pewne rzeczy.

Dlatego przecież napisałem, że pomijam wyposażenie, mimo że w opisywanym przypadku akurat moje było lepsze.

A do skody da się wrzucić 3.6, więc pewnie i 4.2 by się upchać dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to powinieneś przyjąć do wiadomości i zaakceptować fakt, że na świecie żyje całkiem liczna grupa

> ludzi, dla których liczy się nie tylko chleb, piwo, golonka oraz sprawnie poruszające się

> kible ale również liczy się to jak świat wokół nich wygląda.

Więc tym bardziej nie powinni wybierać fiata.

> Wielu z nich wolałoby mieć wybór i mieć możliwość kupienia auta, które jest zwyczajnie ładne, żeby

> nie powiedzieć piękne.

> Połączenie fiata z producentem jeżdżących kibli obierze im tą możliwość. Nad tym boleję

Fiaty są tak brzydkie, że stylistycznie mogą tylko na tym połączeniu zyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak tak się nie dzieje.

Co - jak napisałem - nie ma żadnego znaczenia.

> Tu nieprawda. Niemcy nie przykładają się do stylistyki, a żeby nie było całkiem beznadziejnie to

> zatrudniają Włochów. Nie oni jedni zresztą.

Ale co nieprawda? Że fiaty są stylistycznie gorsze od aut niemieckich?

I co za różnica kto kogo zatrudnia? Zmienia to coś w mojej tezie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ej, nawet Multiplę ktoś kupił.

to samo można napisać o Superbie smile.gif o tyle o ile kombi jeszcze daje rade, to sedan w wersji obecnej i poprzedniej, z tyłu... no wstyd.

ale jak widać "głos rynku" są ludzie, którym się to bardziej podoba od Fiata.

ale włosi o tyle o ile Alfa pozwala sobie na "ekstrawagancką stylistykę" (i nic poza tym, chociaż nowe 4c i 8c pokazują miły trend), to jednak Fiat popada w tandetę: 500L to zlepek niewiadomo czego, nie wiadomo dla kogo - ewidentnie niedbały.

panda wygląda jakby spuchła po ugryzieniu pszczoły, punto i stilo to relikty. 500 też juz potrzebuje liftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co nieprawda? Że fiaty są stylistycznie gorsze od aut niemieckich?

ale na czym to opierasz? na swoim guście? masz jakieś wyniki badania opinii publicznej? twoje auto ci to powiedziało? hehe.gif

bo zaraz mi napiszesz, że fabia, corsa czy nawet passat cc jest ostoją piękna hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może fiaty projektują Niemcy. I co z tego?

> Piszę jedynie, że stylistyka włoskich aut, a w szczególności fiatów, nie zachwyca. A konkretnie -

> fiaty stylistycznie są gorsze od aut niemieckich, więc rozpaczanie nad ew. przejęciem fiata

> przez VAG nie ma sensu.

Chyba nie chcesz powiedziec, ze Fabia II jest ladniejsza od Punto czy Rapid od Giulietty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na czym to opierasz? na swoim guście? masz jakieś wyniki badania opinii publicznej? twoje auto

> ci to powiedziało?

No to mnie zagiąłeś - w przeciwieństwie do mnie badania opinii publicznej porobiłeś.

> bo zaraz mi napiszesz, że fabia, corsa czy nawet passat cc jest ostoją piękna

To że A jest brzydsze od B nie oznacza że B jest ostoją piękna. Tak na logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównywalny poziom brzydoty.

To tylko Ci sie wydaje, przynajmniej nie sa kolkiem ciosane, wszystkie podobne do siebie i nie strasza dzieci po nocach.

> Nie wiedziałem że istnieje Fiat Giulietta.

To jeden koncern, nie wiedzialem, ze jest Skoda A6 smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko Ci sie wydaje, przynajmniej nie sa kolkiem ciosane, wszystkie podobne do siebie i nie

> strasza dzieci po nocach.

Czasami, jak się nie ma argumentu, to lepiej się nie odzywać. Można to u rozmówcy poznać po tym że pisze "to tylko ci się wydaje".

> To jeden koncern,

Wyraźnie piszę o fiatach, a nie o koncernie.

> nie wiedzialem, ze jest Skoda A6

W przypadku VAG-a wyraźnie jest mowa o koncernie.

Staraj się dokładniej czytać, bo bez tego ironia nie osiąga zamierzonego celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie chcesz powiedziec, ze Fabia II jest ladniejsza od Punto czy Rapid od Giulietty

daj spokój - Facet jeździ przypudrowanym paskiem B5 i jest przekonany, że to absolutny szczyt rozwoju motoryzacji - nie psuj mu wakacji grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz i dlatego nim jezdzisz. Pewnie list osob, ktorzy jezdza Superbem a uwazaja jego wyglad za przecietny jest dluga, ale nadrabia innymi walorami. Ale sa tacy, ktorym bardziej podoba sie fiat, innym renault. Akurat wyglad jest rzecza wzgledna i niejednokrotnie nie derminuje wyboru.

Ja np. nie znosze stylistki Audi, mam o tyle latwiej, ze na zakup Audi i tak mnie nie stac hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tym bardziej nie powinni wybierać fiata.

> Fiaty są tak brzydkie, że stylistycznie mogą tylko na tym połączeniu zyskać.

Sorki, ale przeczuwam, ze masz jakis z problem z fiatem... zeby sie tylko okazalo, ze to tylko przez brzydote wloskiej marki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami, jak się nie ma argumentu, to lepiej się nie odzywać. Można to u rozmówcy poznać po tym że

> pisze "to tylko ci się wydaje".

> Wyraźnie piszę o fiatach, a nie o koncernie.

> W przypadku VAG-a wyraźnie jest mowa o koncernie.

> Staraj się dokładniej czytać, bo bez tego ironia nie osiąga zamierzonego celu.

Taki sie sklada, ze jezdzilem kazda generacja Fabii, wiec mam pojecie o tym samochodzie. Jest jednym z najbrzydszych w swojej klasie, do tego ciasny i tandetnie wykonany w srodku (przynajmniej w tanszych wersjach). A do tego podejscie producenta jest chore, w podstawowej wersji nie ma nawet kabli glosnikowych, takich oszczednosci nie doswiadczysz w Fiacie. A jesli chodzi o krowe Superb to ten samochod nie jedzie, jedyny silnik ktory daje rade napedzic ten samochod to 3.6, a do tego mozna pomarzyc o rzeczach wyposazenia, ktore wystepuja np: w Audi czy nawet Fiatach.

A zeby nie Fiat/Alfa, ktory jako pierwszy zastosowal common rail to VAG do tej pory tkwil by ze swoim pompo wtryskami, prawie 10 lat trwalo zanim zrozumieli, ze PD jest nierozwijalne i nieudane. Silnik 4 cyl 16V tez jako pierwszy zastosowal wloski koncern, podobnie jak zmienne fazy rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do tego podejscie producenta jest chore, w podstawowej wersji nie ma nawet kabli glosnikowych,

Klient kupił bez głośników, to po bo kable? Gdyby zapłacił za kable, to by były. Nie wiem skąd zdziwienie.

> takich oszczednosci nie doswiadczysz w Fiacie.

Ale Fiat jest autem dla majsterkowicza, więc to zrozumiałe. Przecież co 2-3 tysiące kilometrów coś w nim trzeba pogrzebać, to i producent ukrywa takie niespodzianki jak kable głośnikowe w wersji bez głośników, żeby użytkownik się nie nudził. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klient kupił bez głośników, to po bo kable? Gdyby zapłacił za kable, to by były. Nie wiem skąd

> zdziwienie.

Zasilania do radia tez nie ma, nie zdziwie sie jak nawet oszczedzili na kablu antenowym. Chcesz dolozyc pozniej radio i jest problem.

> Ale Fiat jest autem dla majsterkowicza, więc to zrozumiałe. Przecież co 2-3 tysiące kilometrów coś

> w nim trzeba pogrzebać, to i producent ukrywa takie niespodzianki jak kable głośnikowe w

> wersji bez głośników, żeby użytkownik się nie nudził.

> mar00ha

A to kable do glosnikow sa takie drogie?? Trzeba zamowic samochod z badziewnym radiem firmowym za chore pieniadze aby byla instalacja?? Po co ktos ma brac takie radio, skoro chce za chwile zmienic na inne, bardziej mu odpowiadajace. Jednak wole ta druga wersje, gdzie instalacja radiowa jest, ktos chce po jakims czasie zalozyc sobie odbiornik to nie ma problemu i nie jest zmuszony do wykonania druciarni czy zmiany samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasilania do radia tez nie ma, nie zdziwie sie jak nawet oszczedzili na kablu antenowym. Chcesz dolozyc pozniej radio i jest problem.

Oczywiście, ze nie ma. Kabla antenowego oraz anteny też nie ma. Czego się spodziewasz? Klient zamawia auto bez radia, to w sposób oczywisty ani okablowania pod radio, ani anteny, ani głośników i kabli do nich się nie montuje.

> A to kable do glosnikow sa takie drogie?? Trzeba zamowic samochod z badziewnym radiem firmowym za

> chore pieniadze aby byla instalacja?? Po co ktos ma brac takie radio, skoro chce za chwile

> zmienic na inne, bardziej mu odpowiadajace. Jednak wole ta druga wersje, gdzie instalacja

> radiowa jest, ktos chce po jakims czasie zalozyc sobie odbiornik to nie ma problemu i nie jest

> zmuszony do wykonania druciarni czy zmiany samochodu.

Jakoś mnie się udało zakupić Fabię z pełną instalacją pod radio ale bez radia. Kilka kliknięć w konfiguratorze i jest.

Nadal nie rozumiem problemu: jak można oczekiwać instalacji pod radio, gdy się jej nie kupiło?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, ze nie ma. Kabla antenowego oraz anteny też nie ma. Czego się spodziewasz? Klient

> zamawia auto bez radia, to w sposób oczywisty ani okablowania pod radio, ani anteny, ani

> głośników i kabli do nich się nie montuje.

Kupujesz uzywke i co, wtedy tez masz sobie domowic?? Bedziesz rozbieral deske i drzwi zeby zobaczyc czy jest instalacja??

> Jakoś mnie się udało zakupić Fabię z pełną instalacją pod radio ale bez radia. Kilka kliknięć w

> konfiguratorze i jest.

Bo sobie sam konfigurowales i kupowales nowke pod siebie.

> Nadal nie rozumiem problemu: jak można oczekiwać instalacji pod radio, gdy się jej nie kupiło?

> mar00ha

Jakos inni producenci nie maja z tym problemu, nawet podstawowa wersja Matiz, CC czy SC miala instalacje. Rozumiem, ze kupujesz auto bez szyb elektrycznych, tempomatu czy grzanych foteli to nie ma tej instalacji, ale radio akurat jest taka rzecza, ze podstawowe okablowanie powinno byc. Chyba tylko VAG oszczedza na maxa i nie daje kabli jak klient sobie ich nie zamowi. Jeszcze troche to beda sprzedawac samochody bez lampki oswietlenia wnetrza jak klient sobie jej nie zamowi facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasilania do radia tez nie ma, nie zdziwie sie jak nawet oszczedzili na kablu antenowym. Chcesz

> dolozyc pozniej radio i jest problem.

Jesli dobrze pamiętam, to w fiacie było tak, że można było z dodatków wybrać wiązkę do radia wink.gif choć samego radia nie było nadal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> instalacje. Rozumiem, ze kupujesz auto bez szyb elektrycznych, tempomatu czy grzanych foteli

> to nie ma tej instalacji, ale radio akurat jest taka rzecza, ze podstawowe okablowanie powinno

> byc. Chyba tylko VAG oszczedza na maxa i nie daje kabli jak klient sobie ich nie zamowi.

> Jeszcze troche to beda sprzedawac samochody bez lampki oswietlenia wnetrza jak klient sobie

> jej nie zamowi

Akurat wszystko potrzebne do tempomatu zazwyczaj w vag jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daj spokój - Facet jeździ przypudrowanym paskiem B5 i jest przekonany, że to absolutny szczyt

> rozwoju motoryzacji - nie psuj mu wakacji

Zwłaszcza że kupując superba zdawałem sobie sprawę że to technologia sprzed 5 lat.

Ale mogłem wybrać coś nowocześniejszego, ale gorzej jeżdżącego - i niewiele brakowało a tak by się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki, ale przeczuwam, ze masz jakis z problem z fiatem... zeby sie tylko okazalo, ze to tylko

> przez brzydote wloskiej marki

Gratuluję intuicji.

W fabrycznie nowym fiacie po niespełna roku miałem już zapisanych kilka stron w książce serwisowej.

Ale nie zmienia to w niczym faktu że fiaty są po prostu brzydkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie kumam jak można wbrew rzeczywistości wmawiać sobie, że włoskie auta mają lepszą stylistykę

> od niemieckich tylko dlatego, że włoskie domy mody są słynniejsze od niemieckich.

> Mam nadzieję, że nigdy podobnie "logicznym" wnioskiem się nie skompromituję.

Oj tam, toż to nie dowód wprost, ale ewidentnie jest coś na rzeczy.

Jako fan francuskich, potrafię przyznać uczciwie, że najładniejsze auta robią Włosi, bezapelacyjnie.

Oczywiście są pojedyncze przypadki, kiedy im wyjdzie potworek typu Stilo SW albo przód Lanci Thesis, ale zasadniczo są w rysowaniu samochodów genialni.

W wielu przypadkach stylistyka po prostu zachwyca.

AR159 w obu wersjach nadwozia jest obiektywnie piękna.

Albo pospolita już Brava - wygląd przez tyle lat się nie zestarzał (choć oczywiście już opatrzył) - ale wystarczy spojrzeć co w 1995 roku tłukła konkurencja.

GP vs Fabia - wybacz, no jednak to nie ta sama liga stylistycznie.

edit:

Oczywiście stonowane konserwatywne niemieckie linie także mają swój urok, zwłaszcza w dużych limuzynach. Ale ostatnio np BMW i MB próbują robić "fikuśnie" i czasami wychodzi im pokracznie.

Ale i tak największe pokraki wyjeżdżają z Azji - i znów nie jest to 100% reguła, bo są też fajne, spójne stylistycznie japończyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do tego podejscie producenta jest chore, w podstawowej

> wersji nie ma nawet kabli glosnikowych, takich oszczednosci nie doswiadczysz w Fiacie.

Nie wiem jak teraz, kilkanaście lat temu w fiacie musiałem montować okablowanie - w fabii było od razu.

> A jesli chodzi o krowe Superb to ten samochod nie jedzie, jedyny silnik ktory daje rade napedzic ten

> samochod to 3.6

Nie ma to jak wynurzenia domorosłego ściganta.

A jaki silnik w fiacie jedzie?

BTW. Oto jak 1.8 "nie jedzie":

> a do tego mozna pomarzyc o rzeczach wyposazenia, ktore wystepuja np: w Audi

> czy nawet Fiatach.

Podaj jakieś przykłady - zwłaszcza te fiatowskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak teraz, kilkanaście lat temu w fiacie musiałem montować okablowanie - w fabii było od

> razu.

To wyobraz sobie, ze mialem kilka i jedynie w maluchu nie bylo kabli glosnikowych i anteny, zasilanie bylo. Za to ostatnio w Fabii II kombi odpuscilem, byl jedynie kabel antenowy i trzeba bylo budowac cale okablowanie lacznie z wiazkami do drzwi.

> BTW. Oto jak 1.8 "nie jedzie":

Jak na auto, ktore ma seryjnie sporo wiecej niz katalogu, zazwyczaj ponad 180KM to jedzie bez rewelacji.

> Podaj jakieś przykłady - zwłaszcza te fiatowskie.

Prosze bardzo: polskie menu w komputerze pokladowym, fabryczny zestaw glosnomowiacy z usb, czytajacy smsy, posiadajacy funkcje sterowania glosem i gadajacy po polsku, od 2005 roku byl montowany w GP,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujesz uzywke i co, wtedy tez masz sobie domowic?? Bedziesz rozbieral deske i drzwi zeby zobaczyc

> czy jest instalacja??

> Bo sobie sam konfigurowales i kupowales nowke pod siebie.

> Jakos inni producenci nie maja z tym problemu, nawet podstawowa wersja Matiz, CC czy SC miala

> instalacje. Rozumiem, ze kupujesz auto bez szyb elektrycznych, tempomatu czy grzanych foteli

> to nie ma tej instalacji, ale radio akurat jest taka rzecza, ze podstawowe okablowanie powinno

> byc. Chyba tylko VAG oszczedza na maxa i nie daje kabli jak klient sobie ich nie zamowi.

> Jeszcze troche to beda sprzedawac samochody bez lampki oswietlenia wnetrza jak klient sobie

> jej nie zamowi

Miało być tanio, to zrobili tanio - bez kabli.

Fabia była dostępna nawet w wersji bez pokrywy schowka na rękawiczki. Bo miało być tanio.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na auto, ktore ma seryjnie sporo wiecej niz katalogu, zazwyczaj ponad 180KM to jedzie bez

> rewelacji.

Dla porównania, mocne GP:

Warto odtworzyć oba filmiki synchronicznie. Krowiasty superb z mniejszą mocą przyspiesza tak samo (a kierowca superba nie umie szybko zmieniać biegów).

To co by było, gdyby punto nie było konserwą na kółkach, tylko pełnowymiarowym samochodem?

> Prosze bardzo: polskie menu w komputerze pokladowym, fabryczny zestaw glosnomowiacy z usb,

> czytajacy smsy, posiadajacy funkcje sterowania glosem i gadajacy po polsku, od 2005 roku byl

> montowany w GP,

To się nazywa w skodzie GSM III. Nie wiem jak z polskim głosem (ja mam GSM II po angielsku).

I wybierz coś bardziej współczesnego, bo nie wiem co montowano a czego nie w 2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla porównania, mocne GP:

> Warto odtworzyć oba filmiki synchronicznie. Krowiasty superb z mniejszą mocą przyspiesza tak samo

> (a kierowca superba nie umie szybko zmieniać biegów).

> To co by było, gdyby punto nie było konserwą na kółkach, tylko pełnowymiarowym samochodem?

Porownaj silniki z tej samej epoki, a nie nowoczesnego benzyniaka z modernizowanym dieslem z przed 15 lat. Dla przykladu 1,75tbi.

> To się nazywa w skodzie GSM III. Nie wiem jak z polskim głosem (ja mam GSM II po angielsku).

> I wybierz coś bardziej współczesnego, bo nie wiem co montowano a czego nie w 2005.

To dla ulatwienia powiem Ci, ze o czyms takim VAG w 2005r mogl tylko pomarzyc, podobnie jak o CR, kiedy to Fiat uzywal go od przynajmniej 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.