Polarny Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Weź Ty sobie otwórz po kolei te linki i spokojnie przeglądnij Ano przeglądnąłem - w kategorii elastyczności Accor 2.4 przegrywa z golfem 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Jak się zaczyna od 1.6 160 zamiast 2.4, to tak. > Minimalne czy na określonym biegu? Ty ,masz jakiś problem ze wzrokiem? Masz w linkach podane czasy przyspieszeń zarówno na minimalnym biegu jak i na 5 i 6. > Tam, gdzie przyspieszenie. jak wyżej! > Przyspieszanie przy jak najniższych obrotach. Przyśpieszenie czego? Bo jak auta to nie tyle kwestia silnika ile skrzyni biegów Mylisz elastyczność silnika z elastycznością zespołu napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Ano przeglądnąłem - w kategorii elastyczności Accor 2.4 przegrywa z golfem 1.4 A teraz sobie dolicz poprawkę na różnice w masie lub sam wygoogluj osiągi Civica USA z silnikiem 2,4. W Europie niestety ten silnik był tylko w Accordzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Ty ,masz jakiś problem ze wzrokiem? Masz w linkach podane czasy przyspieszeń zarówno na minimalnym I dlatego pytam, o które ci chodzi. Bo na biegu wygrywa golf, a przy piłowaniu- accord. > Przyśpieszenie czego? Bo jak auta to nie tyle kwestia silnika ile skrzyni biegów Mylisz > elastyczność silnika z elastycznością zespołu napędowego. Nie mylę. Zespół napędowy taki sam, silnik inny. Elastyczność też będzie inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > A teraz sobie dolicz poprawkę na różnice w masie lub sam wygoogluj osiągi Civica USA z silnikiem > 2,4. W Europie niestety ten silnik był tylko w Accordzie. Se wygoogluj. To twój argument, więc ty go poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Przyspieszanie przy jak najniższych obrotach. To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić! Takie czasy! Żeby zaimponować sąsiadowi trzeba z 6tki ruszyć i do końca trasy nie tknąć wajchy! Ludzie nie przesadzajcie. Oba silniki (NA/turbo) mają różne charakterystyki i to ich cecha, ale nie WADA. Teraz się pany "elastycznością" jeździ !!! BTW: silniki Hondy mają niesamowitą elastyczność ale zdefiniowaną w inny sposób niż większość ludzi potocznie to rozumie. Co nie znaczy ,że "Hunda" rwie od jałowych jak wściekłe TSI.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Nie mylę. Zespół napędowy taki sam, silnik inny. Elastyczność też będzie inna. Zespół napędowy to silnik+skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Se wygoogluj. To twój argument, więc ty go poszukaj. Dość Ci już Ci wygooglowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w > ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić! nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej > zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za > dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać? Ale nie róbmy z tego powodu świętych wojen. Dla mnie to przesada ta gloryfikacja "momentu", "elastycznosci" etc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Ale nie róbmy z tego powodu świętych wojen. Dla mnie to przesada ta gloryfikacja "momentu", > "elastycznosci" etc... Z resztą i tak za chwilę nie będzie wyboru. Nawet najnowsza Type R będzie miała już 2.0 T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej > zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za > dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać? Ta, co drugi by chciał nie dotykać lewarka ale automatu boi się jak ognia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Z resztą i tak za chwilę nie będzie wyboru. Nawet najnowsza Type R będzie miała już 2.0 T. I bogu dzięki bo akurat DOHC VTEC działa z doładowaniem BARDZO dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Chyba prawie kazdy nowoczesny samochod ma licznik programowan, > dobry fachowiec od chip-tuningu > potrafi go ominac i liczba programowan sie nie zmieni. Gdybyś był uprzejmy podać kontakt do dobrego fachowca od chip-tuningu, który potrafi ominąć licznik programowań w 1.2 TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Te 2 lata jakoś można się przeturlać ... Seat teraz daje 4 lata... dobrze i źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Gdybyś był uprzejmy podać kontakt do dobrego fachowca od chip-tuningu, > który potrafi ominąć licznik programowań w 1.2 TSI. Nie wiem czy sie da w 1.2 TSI, natomiast w wielu roznych innych autach nie stanowi to problemu na ogarnietego tunera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Nie wiem czy sie da w 1.2 TSI, natomiast w wielu roznych innych autach > nie stanowi to problemu na > ogarnietego tunera. W 1.2 TSI aktualnie stanowi to problem dla każdego ogarniętego tunera, nawet dla nadwornegu tunera VAG - firmy ABT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > W 1.2 TSI aktualnie stanowi to problem dla każdego ogarniętego tunera, > nawet dla nadwornegu tunera VAG - firmy ABT A ma na to wplyw wersja silnika oraz soft w ECU ?? W starszych tez nie da sie tego ominac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > A ma na to wplyw wersja silnika oraz soft w ECU ?? W starszych tez nie >da sie tego ominac?? Tego niestety nie wiem. W aktualnie produkowanych 1.2 TSI na chwilę obecną tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej > zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za > dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać? od tego jest ASB, a nie "elastyczny" silnik (mylnie pojmowany jako "mocny od dołu") poza tym od wycia silnika, to jest wygłuszenie kabiny, a nie turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > I bogu dzięki bo akurat DOHC VTEC działa z doładowaniem BARDZO dobrze tak mówią... działa bardzo dobrze, pomiędzy pożarami na poboczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Gdybyś był uprzejmy podać kontakt do dobrego fachowca od chip-tuningu, > który potrafi ominąć licznik programowań w 1.2 TSI. Ja bym w ciemno zaczął od tel do mastersa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Co do testu zgadzam się że dopóki turbo dmucha jest bardzo fajnie, dla mnie dramat jest jak > przestaje dmuchać a mała podstawa nie daje rady. Duża podstawa plus turbo = ok, mała > pierdziawka plus turbo = stanowcze nie. Oczywiście duża/mała w stosunku do masy pojazdu. > Wiem i zgadzam się i ponownie, wszystko fajnie dopóki turbina dmucha. > Pozdr Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Ja bym w ciemno zaczął od tel do mastersa . To jest właśnie info od Pana Marka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Ano przeglądnąłem - w kategorii elastyczności Accor 2.4 przegrywa z golfem 1.4 Zauważyłem, że chyba nie do końca rozumiesz, co to jest elastyczność silnika. Może wytłumaczę, elastyczność, to nie jest wielki moment na niskich obrotach, ani czas przyśpieszania od 80 do 120 na V i VI biegu. Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr. Tak więc zdecydowanie większy zakres ma silnik K24 od nawet takiego 1.4 TSI, bo jak sam widzisz, 80% max momentu przypada od 1600 do 7000 rpm, co w przypadku małych turbo jest nierealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarkS Napisano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 > Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze Ok, ale co to zmieni, turbina dalej będzie szła do pewnego momentu i zdechnie a samo 1.4 przy 1.5 tony masy jedzie słabo. A że walczą z turbo dziurą to pchają małe sprężarki które lepiej idą od dołu i równocześnie szybko "zdychają". Jak już pisałem dopóki turbina dmucha jest fun a potem kiszka. A w Lancerze pomimo jego wszystkich wad idzie do tych maksymalnych obrotów równo. Więc powtórzę duża podstawa + turbo - ok, mała podstawa + turbo - ble. A najlepiej odpowiednio duża podstawa bez turbo Poza tym autor wątku pisał o małych silnikach a chyba nie powiesz że 1.2TSI w Octavii czy 1.0 ecoboost w Focusie fajnie jeździ, no chyba że mamy diametralnie różne pojęcie "fajności". No ale patrząc na Twoją stopkę chyba raczej się zgodzimy A przy okazji ten przy Octavii to co porabia Miałem okazję pojeździć i Octavią i Focusem i to nie jedzie, no way (albo będąc precyzyjnym jedzie ale tylko przez chwilę). Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > od tego jest ASB, a nie "elastyczny" silnik (mylnie pojmowany jako "mocny od dołu") ok, ale zakładając że masz manualną skrzynię, lepszy jest silnik taki, przy którym można rzadziej te biegi zmieniać > poza tym od wycia silnika, to jest wygłuszenie kabiny, a nie turbo taaa, w klasie premium chyba. W przeciętnych komaktach na przykład wygłuszenie jest mniej więcej podobne, czyli takie że wyraźnie słychać silnik na wysokich obrotach. Czasami aż za wyraźnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi m.im. civic 1.8 vtec vs. leon 1.4 tsi vs. octavia 1.4 tsi moc: 140KM@6500 vs. 122KM@5000 vs. 140KM@4500 moment: 177Nm@4300 vs. 200Nm@1400 vs. 250Nm@1500 masa: 1280kg vs. 1269kg vs. 1277kg przypieszenie do 100km/h (dane producenta): 9.5s vs. 9.6s vs. 8.5s przyspiesznei (dane zmierzone): 9.0s vs. 9.6s. vs. 9.0s "elatyczność" (dane zmierzone) 60-100km/h (4 bieg): 8.7s vs. 8.1s. vs 7.9s "elatyczność" (dane zmierzone) 80-120km/h (6 bieg): 16.9s vs. 14.3s. vs 10.5s spalanie (dane producenta) 7.8/5.5/6.4 vs. 6.6/4.6/5.3 vs. 6.5/4.6/5.3 spalanie (dane zmierzone) 8.5/6.4/7.5 vs. 7.8/5.2/6.5 vs. 8.0/5.4/6.7 cena (podobne wyposazenie) 81kpln vs. 80kpln vs. 83kpln moje wnoski: 1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna. 2. koncer VAG bardziej naciaga dane w katalogach niz jest to w rzczywistosci. 3. nie kupilbym zadnego w ww. samochodow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > ok, ale zakładając że masz manualną skrzynię, lepszy jest silnik taki, przy którym można rzadziej > te biegi zmieniać to prawda. na codzień, jak człowiek śnięty jedzie do roboty i spowrotem, to tak... najlepiej z ASB, ale jak już nie ma, to te 300 Nm tak od 1800-4000 styka. > taaa, w klasie premium chyba. W przeciętnych komaktach na przykład wygłuszenie jest mniej więcej > podobne, czyli takie że wyraźnie słychać silnik na wysokich obrotach. Czasami aż za wyraźnie każda kolejna generacja jest lepsza pod tym względem. ba. moje Megane 2009 już było bardzo sympatyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Zauważyłem, że chyba nie do końca rozumiesz, co to jest elastyczność silnika. Może wytłumaczę, > elastyczność, to nie jest wielki moment na niskich obrotach, ani czas przyśpieszania od 80 do > 120 na V i VI biegu. Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada > przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr. Tak więc zdecydowanie większy zakres ma > silnik K24 od nawet takiego 1.4 TSI, bo jak sam widzisz, 80% max momentu przypada od 1600 do > 7000 rpm, co w przypadku małych turbo jest nierealne. Ja wiem - Oplowskie Z16LET ma od 1980-5500 obr/min maks moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi .... > moje wnoski: > 1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie > jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna. > 2. koncer VAG bardziej naciaga dane w katalogach niz jest to w rzczywistosci. > 3. nie kupilbym zadnego w ww. samochodow do tego strasznie obrazili się na Renault. bo zmasakrowali Megane ilością punktów, a wiem, że to auto AŻ tak nie odstaje... zwłaszcza właściwościami jezdnymi. także, ktoś nie posmarował niemcom, to się zemścili albo widać Megane ma za dobre wyniki sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi > m.im. civic 1.8 vtec vs. leon 1.4 tsi vs. octavia 1.4 tsi > moc: 140KM@6500 vs. 122KM@5000 vs. 140KM@4500 > moment: 177Nm@4300 vs. 200Nm@1400 vs. 250Nm@1500 > masa: 1280kg vs. 1269kg vs. 1277kg > przypieszenie do 100km/h (dane producenta): 9.5s vs. 9.6s vs. 8.5s Dla porównania: Cruze 1,8 (zmienne fazy, zmienny kolektor) 140KM @ 6200, 176 Nm @ 3800 Przyspieszenie wg producenta 11s - wg testów (nawet z LPG) ciut poniżej 11. Masa ponad 1400kg robi swoje, do tego skrzynia 5 biegowa. Spalanie śr. u mnie 8,2 Cena auta z niezłym wypasem poniżej 60kPLN - ale niestety już wycofali się z rynku Takie samo auto z silnikiem 1,4T, tej samej mocy 140KM ale o wyższym momencie obr. i ze skrzynią 6 biegową przyspiesza do 100km/h w niecałe 9s Następnym razem kupię sobie albo lżejsze auto, albo mocniejszy silnik, być może z turbinką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > .... > do tego strasznie obrazili się na Renault. bo zmasakrowali Megane ilością punktów, a wiem, że to > auto AŻ tak nie odstaje... zwłaszcza właściwościami jezdnymi. także, ktoś nie posmarował > niemcom, to się zemścili albo widać Megane ma za dobre wyniki sprzedaży Z tego co pamiętam to kołacze mi się tam zdanie "jeżeli chodzi o zawieszenie to Golf gra w tej samej lidze co Renault" tak więc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Podobnie jest z 1,8 w Cruze - 140KM i nie jedzie > 1,4T w Cruze też ma 140KM i sprawuje się lepiej Dobre porównanie - jeździłem rok temu na jazdach próbnych właśnie cruzami z tymi silnikami. 1.8 - masakra, nie jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Zespół napędowy to silnik+skrzynia I przekładnia główna + parę pierdół. Nie zmienia to faktu, że jak się wymieni tylko silnik na badziej elastyczny, to elastyczność się zmieni. Twój obraz świata runął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w > ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić! Takie czasy! Żeby zaimponować sąsiadowi trzeba z 6tki > ruszyć i do końca trasy nie tknąć wajchy! Gdzie te czasy, gdy przyspieszało się albo minutę, albo trzeba było zredukować o 3 biegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada > przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr. Kolejny mit "fahowcuf": zakres obrotów. A co ci po zakresie obrotów, skoro redukuje go przekładnia główna, żeby wypracować rozsądny moment na kołach? Ile accord 2.4 ma obrotów na najwyższym biegu przy 100 km/h? U mnie jest 2100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > 1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie > jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna. Bo ta technologia nie sprawdza się, gdy piłujesz silnik. Ona się sprawdza przy normalnej jeździe. Poza tym tsi mają długie przełożenia (na NIEKORZYŚĆ testu elastyczności), więc gdyby porównać przyspieszenie od obrotów, to tsi miażdży wolnossące kosiarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Dobre porównanie - jeździłem rok temu na jazdach próbnych właśnie cruzami z tymi silnikami. 1.8 - > masakra, nie jedzie. Zmulili silnik na niskich obrotach, by zmniejszyć spalanie. Aby jako tako sprawnie wyprzedzać ciężarówki, trzeba redukować do 3 i ciągnąć pod maks obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Bo ta technologia nie sprawdza się, gdy piłujesz silnik. Ona się sprawdza przy normalnej jeździe. czyli na testach nie jezdzili normalnie? > Poza tym tsi mają długie przełożenia (na NIEKORZYŚĆ testu elastyczności), więc gdyby porównać > przyspieszenie od obrotów, to tsi miażdży wolnossące kosiarki. co to znaczy od obrotow oba jada np 6 biegu, oba maja np: 3000obr i ? ps. umowny w PL realiach kosiarka to silniki ponizej 1.6L natomiast moze chcialel uzyc slowa wiertarka w analogi do silnikow wysokoobrotowych hondy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > czyli na testach nie jezdzili normalnie? na testach pałowali. przecia wszem i wobec wiadomo, że nowoczesne turbobenzyny mają obrotek do 6 tys dla zmyłki, bo jezdzi się od 1000-2500 obr, na "elastyczności". pozostały zakres, używany jest przez frajerów co to NA jeżdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > czyli na testach nie jezdzili normalnie? Jazda z maksymalnymi możliwymi przyspieszeniami przy zredukowanych biegach nie jest raczej normą. > co to znaczy od obrotow > oba jada np 6 biegu, oba maja np: 3000obr i ? Tak. Honda ma np. przy 80 2200, a tsi - 1700. I mimo to wygrywa. > ps. umowny w PL realiach kosiarka to silniki ponizej 1.6L > natomiast moze chcialel uzyc slowa wiertarka w analogi do silnikow wysokoobrotowych hondy ? Dla hondy pasuje bardziej "szlifierka". EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły > ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4. Prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > moje wnoski: A mój jest taki, że 1.4 TSI 140 KM wypadło najlepiej i zdziwiony nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dennis_sc Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Jeżdżę od 1,5 roku fiestą z silnikiem 1,0 l. Jest to EcoBoost o mocy 100 KM i 170 Nm dostępnych od > 1400 obr/min. Spalanie w mieście wynosi od 5,7 do 6 l/100km. > Wystarczy nauczyć się używać auta z takim silnikiem i nie ma ŻADNYCH problemów. Ja polecam > EcoBoosta. to jak taki jeździć zatem? moje 1.2T nie chce palić poniżej 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Jazda z maksymalnymi możliwymi przyspieszeniami przy zredukowanych biegach nie jest raczej normą. skad takie wnioski? > Tak. Honda ma np. przy 80 2200, a tsi - 1700. I mimo to wygrywa. przyspieszenia na 4 biegu 60-100 sa praktycznie identyczne a roznica Nm jest kolosalna. jak to wytlumaczyc? > Dla hondy pasuje bardziej "szlifierka". > EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły > ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4. a propo min to trzeba bylo widziec mine szwagra jak w jego 2.0 tsi po 80kkm i 3latach polecial rozrzad i ASO poinformnowalo go ile bedzie kosztowac remont silnika.... 1.4 tsi nie jedzilem ale zdecydowanie wole 200KM oddawanych z 3.0 n/a (np BMW) niz 2.0 TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 >...> EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły > ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4. Tak samo jest z EcoBoostem- bardzo fajny dźwięk silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > to jak taki jeździć zatem? moje 1.2T nie chce palić poniżej 9 Piszesz o silniku w renault prawda? Nijak ma się on do silnika forda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > to jak taki jeździć zatem? moje 1.2T nie chce palić poniżej 9 ale co tu sie dziwic. TCE to nie jest bezp wtrysk chyba co? jest od którego roku? 100 KM mech z benzyny swoje wypije. 9l w Warszawie to kultura. jak dodasz bezp trysk, to spadnie spalanie o 0,5l i tyle. cudów nie ma. mi w Warszawie 1.8 TDCI nie schodziło poniżej 9ciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > skad takie wnioski? Jakoś nieczęsto widuje się kierowcę cisnącego non-stop do odcinki. Ale masz prawo mieć inne wrażenie. > przyspieszenia na 4 biegu 60-100 sa praktycznie identyczne a roznica Nm jest kolosalna. jak to > wytlumaczyc? Bo przy takiej samej prędkości na tym samym biegu honda ma wyższe obroty. To oznacza krótszą przekładnię główną, co zwiększa moment na kołach (i obroty silnika). > a propo min to trzeba bylo widziec mine szwagra jak w jego 2.0 tsi po 80kkm i 3latach polecial > rozrzad i ASO poinformnowalo go ile bedzie kosztowac remont silnika.... Domyślam się, że zabił ich śmiechem. Remontowanie silnika w ASO to już dla prawdziwych twardzieli. > 1.4 tsi nie jedzilem ale zdecydowanie wole 200KM oddawanych z 3.0 n/a (np BMW) niz 2.0 TSI A ja jeździłem 192 KM z 2.5 - i moje marne 160 KM z 1.8 dużo lepiej sobie radzi od bmw-owskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.