Skocz do zawartości

Czy bać się współczesnych "turbobenzyn"?


umberto

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak się zaczyna od 1.6 160 zamiast 2.4, to tak.

> Minimalne czy na określonym biegu?

Ty ,masz jakiś problem ze wzrokiem? Masz w linkach podane czasy przyspieszeń zarówno na minimalnym biegu jak i na 5 i 6. smirk.gif

> Tam, gdzie przyspieszenie.

jak wyżej!

> Przyspieszanie przy jak najniższych obrotach.

Przyśpieszenie czego? Bo jak auta to nie tyle kwestia silnika ile skrzyni biegów smirk.gif Mylisz elastyczność silnika z elastycznością zespołu napędowego. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty ,masz jakiś problem ze wzrokiem? Masz w linkach podane czasy przyspieszeń zarówno na minimalnym

I dlatego pytam, o które ci chodzi. Bo na biegu wygrywa golf, a przy piłowaniu- accord.

> Przyśpieszenie czego? Bo jak auta to nie tyle kwestia silnika ile skrzyni biegów Mylisz

> elastyczność silnika z elastycznością zespołu napędowego.

Nie mylę. Zespół napędowy taki sam, silnik inny. Elastyczność też będzie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyspieszanie przy jak najniższych obrotach.

To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić! Takie czasy! Żeby zaimponować sąsiadowi trzeba z 6tki ruszyć i do końca trasy nie tknąć wajchy! zlosnik.gif

Ludzie nie przesadzajcie. Oba silniki (NA/turbo) mają różne charakterystyki i to ich cecha, ale nie WADA.

Teraz się pany "elastycznością" jeździ !!! grinser006.gif

BTW: silniki Hondy mają niesamowitą elastyczność ale zdefiniowaną w inny sposób niż większość ludzi potocznie to rozumie. Co nie znaczy ,że "Hunda" rwie od jałowych jak wściekłe TSI....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w

> ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić!

nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej

> zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za

> dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać?

Ale nie róbmy z tego powodu świętych wojen. Dla mnie to przesada ta gloryfikacja "momentu", "elastycznosci" etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie róbmy z tego powodu świętych wojen. Dla mnie to przesada ta gloryfikacja "momentu",

> "elastycznosci" etc...

Z resztą i tak za chwilę nie będzie wyboru. Nawet najnowsza Type R będzie miała już 2.0 T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej

> zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za

> dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać?

Ta, co drugi by chciał nie dotykać lewarka ale automatu boi się jak ognia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba prawie kazdy nowoczesny samochod ma licznik programowan,

> dobry fachowiec od chip-tuningu

> potrafi go ominac i liczba programowan sie nie zmieni.

Gdybyś był uprzejmy podać kontakt do dobrego fachowca od chip-tuningu,

który potrafi ominąć licznik programowań w 1.2 TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybyś był uprzejmy podać kontakt do dobrego fachowca od chip-tuningu,

> który potrafi ominąć licznik programowań w 1.2 TSI.

Nie wiem czy sie da w 1.2 TSI, natomiast w wielu roznych innych autach nie stanowi to problemu na ogarnietego tunera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 1.2 TSI aktualnie stanowi to problem dla każdego ogarniętego tunera,

> nawet dla nadwornegu tunera VAG - firmy ABT

A ma na to wplyw wersja silnika oraz soft w ECU ?? W starszych tez nie da sie tego ominac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wstyd, ale niepotrzebna komplikacja. Skoro można mieć samochód, w którym można rzadziej

> zmieniać biegi, nie trzeba irytować siebie i pasażerów wyciem silnika i spalać przy tym za

> dużo paliwa, to czemu z tego nie skorzystać?

od tego jest ASB, a nie "elastyczny" silnik (mylnie pojmowany jako "mocny od dołu") smile.gif

poza tym od wycia silnika, to jest wygłuszenie kabiny, a nie turbo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do testu zgadzam się że dopóki turbo dmucha jest bardzo fajnie, dla mnie dramat jest jak

> przestaje dmuchać a mała podstawa nie daje rady. Duża podstawa plus turbo = ok, mała

> pierdziawka plus turbo = stanowcze nie. Oczywiście duża/mała w stosunku do masy pojazdu.

> Wiem i zgadzam się i ponownie, wszystko fajnie dopóki turbina dmucha.

> Pozdr

Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano przeglądnąłem - w kategorii elastyczności Accor 2.4 przegrywa z golfem 1.4

Zauważyłem, że chyba nie do końca rozumiesz, co to jest elastyczność silnika. Może wytłumaczę, elastyczność, to nie jest wielki moment na niskich obrotach, ani czas przyśpieszania od 80 do 120 na V i VI biegu. Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr. Tak więc zdecydowanie większy zakres ma silnik K24 od nawet takiego 1.4 TSI, bo jak sam widzisz, 80% max momentu przypada od 1600 do 7000 rpm, co w przypadku małych turbo jest nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze

Ok, ale co to zmieni, turbina dalej będzie szła do pewnego momentu i zdechnie a samo 1.4 przy 1.5 tony masy jedzie słabo. A że walczą z turbo dziurą to pchają małe sprężarki które lepiej idą od dołu i równocześnie szybko "zdychają". Jak już pisałem dopóki turbina dmucha jest fun a potem kiszka. A w Lancerze pomimo jego wszystkich wad idzie do tych maksymalnych obrotów równo. Więc powtórzę duża podstawa + turbo - ok, mała podstawa + turbo - ble. A najlepiej odpowiednio duża podstawa bez turbo cool.gif

Poza tym autor wątku pisał o małych silnikach a chyba nie powiesz że 1.2TSI w Octavii czy 1.0 ecoboost w Focusie fajnie jeździ, no chyba że mamy diametralnie różne pojęcie "fajności". No ale patrząc na Twoją stopkę chyba raczej się zgodzimy smile.gif A przy okazji ten old.gif przy Octavii to co porabia wink.gif

Miałem okazję pojeździć i Octavią i Focusem i to nie jedzie, no way (albo będąc precyzyjnym jedzie ale tylko przez chwilę).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od tego jest ASB, a nie "elastyczny" silnik (mylnie pojmowany jako "mocny od dołu")

ok, ale zakładając że masz manualną skrzynię, lepszy jest silnik taki, przy którym można rzadziej te biegi zmieniać zlosnik.gif

> poza tym od wycia silnika, to jest wygłuszenie kabiny, a nie turbo

taaa, w klasie premium chyba. W przeciętnych komaktach na przykład wygłuszenie jest mniej więcej podobne, czyli takie że wyraźnie słychać silnik na wysokich obrotach. Czasami aż za wyraźnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się z ciekawości 1.4 TSI 140 KM i porównaj do tego 143 KM w Lancerze

ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi

m.im. civic 1.8 vtec vs. leon 1.4 tsi vs. octavia 1.4 tsi

moc: 140KM@6500 vs. 122KM@5000 vs. 140KM@4500

moment: 177Nm@4300 vs. 200Nm@1400 vs. 250Nm@1500

masa: 1280kg vs. 1269kg vs. 1277kg

przypieszenie do 100km/h (dane producenta): 9.5s vs. 9.6s vs. 8.5s

przyspiesznei (dane zmierzone): 9.0s vs. 9.6s. vs. 9.0s

"elatyczność" (dane zmierzone) 60-100km/h (4 bieg): 8.7s vs. 8.1s. vs 7.9s

"elatyczność" (dane zmierzone) 80-120km/h (6 bieg): 16.9s vs. 14.3s. vs 10.5s

spalanie (dane producenta) 7.8/5.5/6.4 vs. 6.6/4.6/5.3 vs. 6.5/4.6/5.3

spalanie (dane zmierzone) 8.5/6.4/7.5 vs. 7.8/5.2/6.5 vs. 8.0/5.4/6.7

cena (podobne wyposazenie) 81kpln vs. 80kpln vs. 83kpln

moje wnoski:

1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna.

2. koncer VAG bardziej naciaga dane w katalogach niz jest to w rzczywistosci.

3. nie kupilbym zadnego w ww. samochodow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, ale zakładając że masz manualną skrzynię, lepszy jest silnik taki, przy którym można rzadziej

> te biegi zmieniać

to prawda. na codzień, jak człowiek śnięty jedzie do roboty i spowrotem, to tak... najlepiej z ASB, ale jak już nie ma, to te 300 Nm tak od 1800-4000 styka.

> taaa, w klasie premium chyba. W przeciętnych komaktach na przykład wygłuszenie jest mniej więcej

> podobne, czyli takie że wyraźnie słychać silnik na wysokich obrotach. Czasami aż za wyraźnie

każda kolejna generacja jest lepsza pod tym względem. ba. moje Megane 2009 już było bardzo sympatyczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważyłem, że chyba nie do końca rozumiesz, co to jest elastyczność silnika. Może wytłumaczę,

> elastyczność, to nie jest wielki moment na niskich obrotach, ani czas przyśpieszania od 80 do

> 120 na V i VI biegu. Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada

> przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr. Tak więc zdecydowanie większy zakres ma

> silnik K24 od nawet takiego 1.4 TSI, bo jak sam widzisz, 80% max momentu przypada od 1600 do

> 7000 rpm, co w przypadku małych turbo jest nierealne.

Ja wiem - Oplowskie Z16LET ma od 1980-5500 obr/min maks moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi

....

> moje wnoski:

> 1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie

> jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna.

> 2. koncer VAG bardziej naciaga dane w katalogach niz jest to w rzczywistosci.

> 3. nie kupilbym zadnego w ww. samochodow

do tego strasznie obrazili się na Renault. bo zmasakrowali Megane ilością punktów, a wiem, że to auto AŻ tak nie odstaje... zwłaszcza właściwościami jezdnymi. także, ktoś nie posmarował niemcom, to się zemścili smile.gif albo widać Megane ma za dobre wyniki sprzedaży wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jest porownanie w ostaniej autoszmacie kompaktow kombi

> m.im. civic 1.8 vtec vs. leon 1.4 tsi vs. octavia 1.4 tsi

> moc: 140KM@6500 vs. 122KM@5000 vs. 140KM@4500

> moment: 177Nm@4300 vs. 200Nm@1400 vs. 250Nm@1500

> masa: 1280kg vs. 1269kg vs. 1277kg

> przypieszenie do 100km/h (dane producenta): 9.5s vs. 9.6s vs. 8.5s

Dla porównania:

Cruze 1,8 (zmienne fazy, zmienny kolektor) 140KM @ 6200, 176 Nm @ 3800

Przyspieszenie wg producenta 11s - wg testów (nawet z LPG) ciut poniżej 11.

Masa ponad 1400kg robi swoje, do tego skrzynia 5 biegowa. facepalm[1].gif

Spalanie śr. u mnie 8,2 ok.gif

Cena auta z niezłym wypasem poniżej 60kPLN - ale niestety już wycofali się z rynku no.gif

Takie samo auto z silnikiem 1,4T, tej samej mocy 140KM ale o wyższym momencie obr. i ze skrzynią 6 biegową przyspiesza do 100km/h w niecałe 9s ok.gif

Następnym razem kupię sobie albo lżejsze auto, albo mocniejszy silnik, być może z turbinką smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....

> do tego strasznie obrazili się na Renault. bo zmasakrowali Megane ilością punktów, a wiem, że to

> auto AŻ tak nie odstaje... zwłaszcza właściwościami jezdnymi. także, ktoś nie posmarował

> niemcom, to się zemścili albo widać Megane ma za dobre wyniki sprzedaży

Z tego co pamiętam to kołacze mi się tam zdanie "jeżeli chodzi o zawieszenie to Golf gra w tej samej lidze co Renault" tak więc ... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba jakieś nowe sacrum, bożyszcze, do którego wszyscy się modlą. Lewarki zmiany biegów parzą w

> ręce, wstyd przed Ryśkiem bieg zmienić! Takie czasy! Żeby zaimponować sąsiadowi trzeba z 6tki

> ruszyć i do końca trasy nie tknąć wajchy!

Gdzie te czasy, gdy przyspieszało się albo minutę, albo trzeba było zredukować o 3 biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elastyczność, to zakres użytecznych obrotów, na które przypada

> przynajmniej w okolicach 80% maksymalnego momentu obr.

Kolejny mit "fahowcuf": zakres obrotów.

A co ci po zakresie obrotów, skoro redukuje go przekładnia główna, żeby wypracować rozsądny moment na kołach?

Ile accord 2.4 ma obrotów na najwyższym biegu przy 100 km/h? U mnie jest 2100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. mimo hiper super nowej technologio oraz miazdzaco wiekszego momentu w przypadku skody wcale nie

> jest bardziej dynamiczna (poza "elestycznoscia" na 6 biegu) oraz oszczedna.

Bo ta technologia nie sprawdza się, gdy piłujesz silnik. Ona się sprawdza przy normalnej jeździe.

Poza tym tsi mają długie przełożenia (na NIEKORZYŚĆ testu elastyczności), więc gdyby porównać przyspieszenie od obrotów, to tsi miażdży wolnossące kosiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre porównanie - jeździłem rok temu na jazdach próbnych właśnie cruzami z tymi silnikami. 1.8 -

> masakra, nie jedzie.

Zmulili silnik na niskich obrotach, by zmniejszyć spalanie.

Aby jako tako sprawnie wyprzedzać ciężarówki, trzeba redukować do 3 i ciągnąć pod maks obroty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo ta technologia nie sprawdza się, gdy piłujesz silnik. Ona się sprawdza przy normalnej jeździe.

czyli na testach nie jezdzili normalnie?

> Poza tym tsi mają długie przełożenia (na NIEKORZYŚĆ testu elastyczności), więc gdyby porównać

> przyspieszenie od obrotów, to tsi miażdży wolnossące kosiarki.

co to znaczy od obrotow

oba jada np 6 biegu, oba maja np: 3000obr i but.gif ?

ps. umowny w PL realiach kosiarka to silniki ponizej 1.6L

natomiast moze chcialel uzyc slowa wiertarka w analogi do silnikow wysokoobrotowych hondy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli na testach nie jezdzili normalnie?

na testach pałowali. przecia wszem i wobec wiadomo, że nowoczesne turbobenzyny mają obrotek do 6 tys dla zmyłki, bo jezdzi się od 1000-2500 obr, na "elastyczności". pozostały zakres, używany jest przez frajerów co to NA jeżdzą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli na testach nie jezdzili normalnie?

Jazda z maksymalnymi możliwymi przyspieszeniami przy zredukowanych biegach nie jest raczej normą.

> co to znaczy od obrotow

> oba jada np 6 biegu, oba maja np: 3000obr i ?

Tak. Honda ma np. przy 80 2200, a tsi - 1700. I mimo to wygrywa.

> ps. umowny w PL realiach kosiarka to silniki ponizej 1.6L

> natomiast moze chcialel uzyc slowa wiertarka w analogi do silnikow wysokoobrotowych hondy ?

Dla hondy pasuje bardziej "szlifierka".

EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę od 1,5 roku fiestą z silnikiem 1,0 l. Jest to EcoBoost o mocy 100 KM i 170 Nm dostępnych od

> 1400 obr/min. Spalanie w mieście wynosi od 5,7 do 6 l/100km.

> Wystarczy nauczyć się używać auta z takim silnikiem i nie ma ŻADNYCH problemów. Ja polecam

> EcoBoosta.

to jak taki jeździć zatem? hmm.gif moje 1.2T nie chce palić poniżej 9 niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda z maksymalnymi możliwymi przyspieszeniami przy zredukowanych biegach nie jest raczej normą.

skad takie wnioski?

> Tak. Honda ma np. przy 80 2200, a tsi - 1700. I mimo to wygrywa.

przyspieszenia na 4 biegu 60-100 sa praktycznie identyczne a roznica Nm jest kolosalna. jak to wytlumaczyc?

> Dla hondy pasuje bardziej "szlifierka".

> EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły

> ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4.

a propo min to trzeba bylo widziec mine szwagra jak w jego 2.0 tsi po 80kkm i 3latach polecial rozrzad i ASO poinformnowalo go ile bedzie kosztowac remont silnika....

1.4 tsi nie jedzilem ale zdecydowanie wole 200KM oddawanych z 3.0 n/a (np BMW) niz 2.0 TSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...> EDIT: I nie zgadzam się z kolejnym mitem "kosiarki". Przejedź się nowym 1.4 tsi - ja miałem niezły

> ubaw, widząc miny tych, którym dałem wsiąść za kółko informując ich że jadą pojemnością 1.4.

Tak samo jest z EcoBoostem- bardzo fajny dźwięk silnika ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak taki jeździć zatem? moje 1.2T nie chce palić poniżej 9

ale co tu sie dziwic. TCE to nie jest bezp wtrysk chyba co? jest od którego roku?

100 KM mech z benzyny swoje wypije. 9l w Warszawie to kultura. jak dodasz bezp trysk, to spadnie spalanie o 0,5l i tyle. cudów nie ma.

mi w Warszawie 1.8 TDCI nie schodziło poniżej 9ciu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skad takie wnioski?

Jakoś nieczęsto widuje się kierowcę cisnącego non-stop do odcinki. Ale masz prawo mieć inne wrażenie.

> przyspieszenia na 4 biegu 60-100 sa praktycznie identyczne a roznica Nm jest kolosalna. jak to

> wytlumaczyc?

Bo przy takiej samej prędkości na tym samym biegu honda ma wyższe obroty. To oznacza krótszą przekładnię główną, co zwiększa moment na kołach (i obroty silnika).

> a propo min to trzeba bylo widziec mine szwagra jak w jego 2.0 tsi po 80kkm i 3latach polecial

> rozrzad i ASO poinformnowalo go ile bedzie kosztowac remont silnika....

Domyślam się, że zabił ich śmiechem. Remontowanie silnika w ASO to już dla prawdziwych twardzieli.

> 1.4 tsi nie jedzilem ale zdecydowanie wole 200KM oddawanych z 3.0 n/a (np BMW) niz 2.0 TSI

A ja jeździłem 192 KM z 2.5 - i moje marne 160 KM z 1.8 dużo lepiej sobie radzi od bmw-owskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.