Skocz do zawartości

Dlaczego ASO wyłączają klimę?


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

Taki temat mi się przypomniał.

Co pojadę jakimkolwiek autem do ASO, nawet na zwykły przegląd olejowy, to wyłączają klimatyzację.

Miałem tak w Fabii, Golfie i w Maździe też.

Dlaczego to robią? hmm.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki temat mi się przypomniał.

> Co pojadę jakimkolwiek autem do ASO, nawet na zwykły przegląd olejowy, to wyłączają klimatyzację.

> Miałem tak w Fabii, Golfie i w Maździe też.

> Dlaczego to robią?

> mar00ha

Moze chca posluchac silnika, bez wyjacego wiatraka?

Inaczej ciezko sprawdzic, czy nie ma zadnych dziwnych dzwiekow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki temat mi się przypomniał.

> Co pojadę jakimkolwiek autem do ASO, nawet na zwykły przegląd olejowy, to wyłączają klimatyzację.

> Miałem tak w Fabii, Golfie i w Maździe też.

> Dlaczego to robią?

> mar00ha

ale że definitywnie wyłączają czy co?

a moze odpinaja akumulator i to powoduje ze * gasnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze chca posluchac silnika, bez wyjacego wiatraka?

> Inaczej ciezko sprawdzic, czy nie ma zadnych dziwnych dzwiekow...

W Maździe wymieniałem moduł bluetooth (dwie wizyty-dwa razy AC wyłączone). Nijak nie jestem w stanie sobie wyobrazić po co słuchać przy tym silnika. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Maździe wymieniałem moduł bluetooth (dwie wizyty-dwa razy AC wyłączone). Nijak nie jestem w

> stanie sobie wyobrazić po co słuchać przy tym silnika.

przy takim grzebaniu napewno aku jest odlaczane. Podejrzewam ze to jest wlasnie powod ze sie komp restartuje i zapomina ze klima byla wlaczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy takim grzebaniu napewno aku jest odlaczane. Podejrzewam ze to jest wlasnie powod ze sie komp

> restartuje i zapomina ze klima byla wlaczona.

Na pewno nie. Żadne inne ustawienia się nie zmieniają (a kupa tego jest). Nawet temperatura na wyświetlaczach klimy.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a skad wiesz? slady zostawiaja?

> przy grzebaniu w instalacji na bank sie odlacza aku

To już nie te czasy. To nie Fiat. Byłbym się wściekał, gdybym po każdym grzebaniu musiał od początku wszystkie ustawienia robić (z 10 funkcji na kompie się dopasowuje do siebie w Maździe), ale tylko wyłączona klima była.

Po za tym nie wiązało się to tylko z grzebaniem. To samo miałem przy przeglądach olejowych w Fabii i w Golfie. Jedyne grzebanie w elektryce, to kasowanie inspekcji, które nie wymaga nawet podłączenia kompa serwisowego.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może test jakiś robią przy włączonym silniku, a mechanik po prostu nie lubi A/C?

Wszyscy dotychczasowi mechanicy, którzy obsługiwali moje auta? W kilku ASO Skody, VW oraz Maździe? Ten sam mechanik za mną łazi po serwisach?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego to robią?

Nie wiem, ale chyba mają ten sam "error" co ja! grinser006.gif - jak wsiadam do jakiejkolwiek służbówki, pierwsze co robię to wyłączam klimę facepalm%5B1%5D.gif. Macie jakieś kompleksy? Zespół czasów FSO/FSM? grinser006.gif. Czy zima, czy lato - jest klima yay.gif, to trzeba ją włączyć, bo jest? hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, ale chyba mają ten sam "error" co ja! - jak wsiadam do jakiejkolwiek służbówki,

> pierwsze co robię to wyłączam klimę .

No Ty po prostu nie lubisz. To jestem w stanie zrozumieć.

> Macie jakieś kompleksy? Zespół czasów FSO/FSM? . Czy

> zima, czy lato - jest klima , to trzeba ją włączyć, bo jest? .

"Auto", ustawienie temperatury i już więcej i klimie nie myślę. Samo się robi - chłodzi latem, grzeje zimą. A mocy mi nie brakuje, więc niech pracuje.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie wymieniają przy każdym przeglądzie filtra przeciwpyłkowego? Pewnie dlatego - wiadomo, nie

> każde auto ma filtr przy parowniku, ale taką mam teorie

Raczej nie. Wiedziałbym o tym z faktury. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie wymieniają przy każdym przeglądzie filtra przeciwpyłkowego? Pewnie dlatego - wiadomo, nie

> każde auto ma filtr przy parowniku, ale taką mam teorie

A jaki to ma związek?

BTW U mnie jest pod schowkiem - 2 minuty na wymianę bez grzebania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Macie jakieś kompleksy? Zespół czasów FSO/FSM? . Czy

> zima, czy lato - jest klima , to trzeba ją włączyć, bo jest? .

chyba nie całkiem masz pojęcie jak działa klimatyzacja automatyczna rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki temat mi się przypomniał.

> Co pojadę jakimkolwiek autem do ASO, nawet na zwykły przegląd olejowy, to wyłączają klimatyzację.

> Miałem tak w Fabii, Golfie i w Maździe też.

> Dlaczego to robią?

> mar00ha

Jak wjeżdżam autem klienta do warsztatu, to przeważnie wyłączam radio i dmuchawę, żeby przy okazji posłuchać, jak silnik pracuje, wyłączam też klimę, żeby mi wody po posadzce nie lało.

Wydaje mi się, że inni też ze względu na wodę wyłączają klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może procedura serwisowa wymaga wyłączenia - tak mi sie pomyslało

Zapewne takie mają procedury. Ale po co? niewiem.gif

I jeszcze coś - w VW miałem automatyczne światła (dzienne/mijania). Po wyjeździe z ASO zawsze przełącznik świateł był na "0" zamiast na "auto", mimo że i tak dzienne się nawet na "0" świeciły.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wjeżdżam autem klienta do warsztatu, to przeważnie wyłączam radio i dmuchawę, żeby przy okazji

> posłuchać, jak silnik pracuje, wyłączam też klimę, żeby mi wody po posadzce nie lało.

> Wydaje mi się, że inni też ze względu na wodę wyłączają klimę.

O widzisz. To już jest jakiś trop! I to całkiem sensowne wyjaśnienie. Dzięki. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłbym się wściekał, gdybym po każdym grzebaniu musiał od

> początku wszystkie ustawienia robić (z 10 funkcji na kompie się dopasowuje do siebie w

> Maździe), ale tylko wyłączona klima była.

Ostatnio po wizycie w ASO zdziwiło mnie to, że wszystko "było na swoim miejscu".

W schowku też znalazłem kartkę z inspekcji początkowej, ustawienie fotela kier/pas, temp klimatyzacji, siła i podział nawiewu, stacja radiowa, poziom volume i inne tego typu pierdoły, które sprawiały wrażenie, że nikt w nim nie siedział, ani nie grzebał ok.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne takie mają procedury. Ale po co?

> I jeszcze coś - w VW miałem automatyczne światła (dzienne/mijania). Po wyjeździe z ASO zawsze

> przełącznik świateł był na "0" zamiast na "auto", mimo że i tak dzienne się nawet na "0"

> świeciły.

> mar00ha

pewnie oświetlenie warsztatu albo jakiegoś dojazdu powodowało ''miganie'' światłami przy 'Auto'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne takie mają procedury. Ale po co?

> I jeszcze coś - w VW miałem automatyczne światła (dzienne/mijania). Po wyjeździe z ASO zawsze

> przełącznik świateł był na "0" zamiast na "auto", mimo że i tak dzienne się nawet na "0"

> świeciły.

> mar00ha

a to akurat zrozumiałe, bo sprawdzają światła, więc po sprawdzeniu ustawiają sobie pewnie na 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz u siebie włączoną non stop?

> Ja np tego nie znoszę. Nie widzę powodu do jej włączania.

Jak masz automatyczną klimatyzację to nie ma sensu jej wyłączać. Ustawiasz na ulubioną temperaturę (u mnie 20 stopni) i czy lato, czy zima cały czas działa. To, że jest włączone nie znaczy, że zawsze chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz u siebie włączoną non stop?

> Ja np tego nie znoszę. Nie widzę powodu do jej włączania.

oczywiście. automatyczna klima to coś więcej niż tylko "lodówka" 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciesz się, ciesz. To było nawiązanie do twojej teorii o parowniku. Ale jak sam napisałeś nie wiesz tylko tak i się pomyślało

To było w pewnym sensie potwierdzenie teorii o parowniku itp. Powietrze wdmuchiwane wentylatorem przechodzi przez filtr (taka jego rola), więc po co wystawiać twarz na taki wymuszony "wiatr"? wink.gif Sposób montażu - czy zajmuje to 2 minuty, czy 4 godziny nie ma tutaj znaczenia.

Poza tym IMHO wyłączenie świateł, klimy itp. służy ochronie akumulatora (może jakieś czynności wymagają obecności kluczyka w stacyjce - choćby sprawdzanie geometrii itp. - musi być odblokowana kierownica - więc po co trzymać coś potencjalnie włączone, jeżeli nie jest potrzebne?). U mnie samo włożenie kluczyka do stacyjki zapala światła pozycyjne, więc też zawsze mam światła wyłączone, najczęściej też klimatyzację i radio - dobry mechanik w czasie jazdy próbnej stara się wychwycić jakieś niepokojące dźwięki. Robią to nie tylko ASO, ale praktycznie wszystkie lepsze warsztaty ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie jak tak. automat możesz wyłączyć. przynajmniej wszystkie moje tak miały i mają

Wyłączyć możesz - oczywiście smile.gif, możesz też wymusić włączenie przyciskiem - ale włączenie trybu "auto" i ustawienie optymalnej dla siebie temperatury wyczerpuje temat klimatyzacji w samochodzie wyposażonej w automatyczną klimę na cały rok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie jak tak. automat możesz wyłączyć. przynajmniej wszystkie moje tak miały i mają

No właśnie, każdą da się wyłączyć. Zrobić tak, żeby kompresor nie chodził, a inne funkcje działały.

I oczywiście, że sposób "włączam AUTO, ustawiam 19* i zapominam" jest wygodne i w ogóle i sam tak robię, ale bez wpływu na spalanie to nie jest - nie mydlcie oczu.

Gdy temperatura otoczenia nie jest ekstremalna oraz bliska zadanej - w dół - czyli przez pewnie połowę roku wink.gif to sytuacja jest taka, że na AUTO kompresor pracuje, wymiennik chłodzi ciepłe powietrze z nagrzewnicy - co oczywiście daje wspaniałe osuszenie wnętrza, ale z punktu widzenia Szkocko-Poznańskiego, taką samą temperaturę wnętrza uzyskałoby się w trybie wyłączonego A/C - przy mniejszym spalaniu paliwa / większej mocy auta do dyspozycji dla kół napędowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyłączyć możesz - oczywiście , możesz też wymusić włączenie przyciskiem - ale włączenie trybu

> "auto" i ustawienie optymalnej dla siebie temperatury wyczerpuje temat klimatyzacji w

> samochodzie wyposażonej w automatyczną klimę na cały rok

Duzo zalezy od tego jak ten system dziala, bo roznice pomiedzy markami sie bardzo duze ok.gif

Wystarczy sytuacja, ze wsiadasz do mocno nagrzanego auta i czesto klima bedzie dmuchac jak glupia...

Dla mnie to wystarczy, zeby wtedy recznie ja skrecic na jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz automatyczną klimatyzację to nie ma sensu jej wyłączać. Ustawiasz na ulubioną temperaturę

> (u mnie 20 stopni) i czy lato, czy zima cały czas działa. To, że jest włączone nie znaczy, że

> zawsze chłodzi.

A nie miewasz wtedy tak, że gdy wsiadasz do nagrzanego na słońcu samochodu to wtedy klima chłodzi na max mocy wiatraka?

Ja tego bardzo nie lubię w trybie auto. A są samochody, w których po włączeniu "auto" nie masz możliwości regulacji prędkości wiatraka.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.