Skocz do zawartości

1.2 TSI vs 1.4 TSI


wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Audi A3 Sportback. Potrzebny silnik benzynowy. Najlepszy byłby stary 1.6 ale najmłodsze są z 2010 roku poszukiwany jest młodszy samochód.

Pytanie tylko o aspekt awaryjności 1.2 TSI vs 1.4 TSI:

1. Który mniej awaryjny ?

2. Tańszy w naprawie ? Koszt najczęstszych awarii ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko o aspekt awaryjności 1.2 TSI vs 1.4 TSI:

> 1. Który mniej awaryjny ?

Żaden, tsi z początków produkcji zużywa rozrząd szybciej niż płyn do spryskiwaczy.

> 2. Tańszy w naprawie ? Koszt najczęstszych awarii ?

AFAIR koszty bardzo porównywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żaden, tsi z początków produkcji zużywa rozrząd szybciej niż płyn do spryskiwaczy.

Ale, że ja Cię proszę, jak? Permanentnie? Zakładasz nowy i znów go szlag trafia przed kolejnym uzupełnieniem psik-psika i wymianą wunderbauma?

Czy może zrobili w końcu porządne elementy i wystarczy kupić auto z nastawieniem na włożenie na "good morning to you" 3/5/10kpln i mieć temat z głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale, że ja Cię proszę, jak? Permanentnie? Zakładasz nowy i znów go szlag trafia przed kolejnym

> uzupełnieniem psik-psika i wymianą wunderbauma?

> Czy może zrobili w końcu porządne elementy i wystarczy kupić auto z nastawieniem na włożenie na

> "good morning to you" 3/5/10kpln i mieć temat z głowy?

1.2tsi po czerwcu 2011, 1.4tsi po 2010 (nie pamiętam który miesiąc) mają poprawiony łańcuch i nie słychać żeby problemy występowały.

W starszych autach jeśli miały łańcuch+reszta wymieniane w ASO po tych datach również nie powinno być problemów.

Łańcuch + reszta do 1.2tsi to koszt około 1.5kpln, do 1.4 drożej, bo tam jest wariator faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2tsi po czerwcu 2011, 1.4tsi po 2010 (nie pamiętam który miesiąc) mają poprawiony łańcuch i nie

> słychać żeby problemy występowały.

> W starszych autach jeśli miały łańcuch+reszta wymieniane w ASO po tych datach również nie powinno

> być problemów.

> Łańcuch + reszta do 1.2tsi to koszt około 1.5kpln, do 1.4 drożej, bo tam jest wariator faz

> rozrządu.

A nie jest tak, że po którymś tam roku VW wrócił do paska zamiast łańcucha? Bo coś chyba czytałem. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jest tak, że po którymś tam roku VW wrócił do paska zamiast łańcucha? Bo coś chyba czytałem.

Wrócił.

Tu opis m.in. tych silników: 6-najgorszych-silnikow-benzynowych-ostatnich-dziesieciu-lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jest tak, że po którymś tam roku VW wrócił do paska zamiast łańcucha? Bo coś chyba czytałem.

wrócił, ale to nastąpiło ze zmianą modelu np golf VI - golf VII, octa 2-3

ale np już rapid czy fabia, passat, superb produkowane w tym samym czasie co golf 7 i octa 3 nadal mają łańcuch nie pasek, łańcuch poprawiony co ważne, na forum golfa octy itd nikt nie sygnalizuje problemów w autach z poprawionym łańcuchem i resztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 troche malo jak na taka mase. Jezdzilem 1.2 w Leonie a on jest lzejszy i szalu nie robi.

> Oczywiscie w miescie wystarcza ale przy wyzszych predkosciach wolalbym zwykle 1.6.

ale to chyba zalezy ktore 1.2

w Leonie 1.2 TSI ma 85 jak i 110

w A3 8P mial chyba 105 koni

1.4 TSI chyba 125

a teraz 1.4 moze miec chyba 122KM jak i 150 z ACT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 troche malo jak na taka mase. Jezdzilem 1.2 w Leonie a on jest lzejszy i szalu nie robi.

> Oczywiscie w miescie wystarcza ale przy wyzszych predkosciach wolalbym zwykle 1.6.

Zwykłe 1.6 miało tą samą moc i połowę mniejszy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/6-...ta-z-tymi/lcf01

> Przed chwila wpadłem na taki artykuł. Pisza o obu silnikach

Poziom niekompetencji autoświatowych dziennikarzyn jest wręcz oszałamiający rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> połowę?

No nie połowę, znacznie mniej zlosnik.gif

77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,700 rpm; 148 newton metres (109 lbf·ft) @ 4,500 rpm — AUS, AZD, ATN, BCB (discontinued)

77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,000 rpm; 175 newton metres (129 lbf·ft) @ 1,550-4,100 rpm — CBZB

A i przebieg tego momentu trochę inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie połowę, znacznie mniej

> 77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,700 rpm; 148 newton metres (109 lbf·ft) @ 4,500 rpm

> — AUS, AZD, ATN, BCB (discontinued)

> 77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,000 rpm; 175 newton metres (129 lbf·ft) @ 1,550-4,100

> rpm — CBZB

> A i przebieg tego momentu trochę inny

Przy 1500 obr, to pewnie połowa będzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moment jak moment ale pojemnosc wieksza. W takim razie brac 1.2TSI i nie wymyslac.

No, pojemność ważna rzecz. Jeden-dwa jest dobre na trzech, pod warunkiem że jeden nie pije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TSI od ponizej 2000krpm juz jedzie

Jedzie to trochę za dużo powiedziane, to dobry silniczek do jakichś VW upów czy innych citgo, szkoda, że go do nich nie wkładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żaden, tsi z początków produkcji zużywa rozrząd szybciej niż płyn do spryskiwaczy.

Mało bardzo używasz płynu do spryskiwaczy, jeśli ci wystarcza na 70 kkm (tyle u mnie wytrzymał pierwszy rozrząd, z drugim jeszcze do 70kkm nie dojechałem, na razie nic się niepokojącego nie dzieje)

facepalm%5B1%5D.gifhahaha.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 troche malo jak na taka mase. Jezdzilem 1.2 w Leonie a on jest lzejszy i szalu nie robi.

> Oczywiscie w miescie wystarcza ale przy wyzszych predkosciach wolalbym zwykle 1.6.

To że wolisz zwykłe 1.6 ok, ale możesz to uzasadnić w kontekście 1.2 TSi? Według mnie 1.2 TSi miażdży pod każdym względem wolnossaka 1.6 - moc, moment i jego przebieg, spalanie.

Praktycznie każdy 1.2 ma dużo większą moc niż deklarowane 105 km, dużo osób robiło pomiary które wykazywały średnio 115-120 km w serii i moment około 180-190 Nm, gwarantuje Ci, że przy wyższych prędkościach takie 1.2 ze skrzynią 6b sprawuje się zadziwiająco dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moment jak moment ale pojemnosc wieksza. W takim razie brac 1.2TSI i nie wymyslac.

A co ma pojemność do tego ? Pojemność ma marginalne znaczenie. Nie ma co porównywać silnika wolnossącego z doładowanym, ok może trwałość i skomplikowanie budowy tu się zgodzę, ale parametry użytkowe przemawiają zdecydowanie za 1.2

Miałem taki TSi i byłem bardzo zadowolony, dynamika, spalanie, v-max na poziomie licznikowych 210 km/h nie lekkiej Octavi II FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To że wolisz zwykłe 1.6 ok, ale możesz to uzasadnić w kontekście 1.2 TSi? Według mnie 1.2 TSi

> miażdży pod każdym względem wolnossaka 1.6 - moc, moment i jego przebieg, spalanie.

miazdzy tez serwisem

dwumasa jest? turbo jest? bezposredni wtrysk jest.

załóż do tego jeszce LPG.

1.6 bedzier jezdzic na alasce. koszt lpg 2200.

1.2 lpg 6 gen jakies 6-7 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miazdzy tez serwisem

> dwumasa jest? turbo jest? bezposredni wtrysk jest.

bez przesady, że miażdży. Wiadomo, turbo i dwumas mogą paść pewnie po 200 tys. km, ale koszt ich wymiany będzie ułamkiem całego kosztu serwisu auta do tego czasu. A bezpośredni wtrysk czym miażdży? Słyszałeś o jakichś nagminnych awariach wtryskiwaczy w benzynach?

> załóż do tego jeszce LPG.

> 1.6 bedzier jezdzic na alasce. koszt lpg 2200.

> 1.2 lpg 6 gen jakies 6-7 tys zł.

ale o żadnym LPG autor wątku nie wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest podobno globalny problem wynikający z samej idei bezpośredniego wtrysku. Z tym, że podobno

> mniej dotkliwy w silnikach z T.

Ale Fiat jakoś sobie dobrze radzi z T-Jetem a to tylko Fiat, a tutaj VW i inni mają wpadkę jak dzieci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak sie kupi wolnossaca benzyne z posrednim wtryskiem to tanio mozna załozyc LPG...

Tylko takich silników z regulacją płytkową lub hydrauliczną już się zbytnio nie produkuje....

ps. wymień 10 silników pod LPG które nie wymagają kosztowych regulacji zaworów (szklankami) mają być w produkcji od 2008r grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miazdzy tez serwisem

> dwumasa jest? turbo jest? bezposredni wtrysk jest.

> załóż do tego jeszce LPG.

> 1.6 bedzier jezdzic na alasce. koszt lpg 2200.

> 1.2 lpg 6 gen jakies 6-7 tys zł.

ale 1.2 to chyba wtrysk pośredni, skoda montuje gaz po ok 3kpln do 1.2 tsi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak sie kupi wolnossaca benzyne z posrednim wtryskiem to tanio mozna załozyc LPG...

ale żeś się uczepił tego LPG. No i co z tego że można? Zrozum, że dla wielu ludzi to nie ma żadnego znaczenia. Ja już np. miałem samochód z LPG i więcej nie chcę, znam dużo takich osób. Więc NIE MA znaczenia czy się nadaje do LPG czy nie.

Obecnie zwykła, prosta turbobenzyna fiata spala mi średnio ok. 7l/100km. Przy takim spalaniu LPG jest bez sensu dla mnie. Oszczędności zbyt małe, zbyt odległe w czasie, niewarte potencjalnych problemów. Silniki TSI z bezpośrednim wtryskiem są oszczędniejsze niż mój, więc gazowanie ich tym bardziej jest bez sensu. Jakbym miał Jeepa Grand Cherokee z silnikiem V8 i mógł spalać 20l/100km LPG zamiast 17l benzyny, to bym rozważył gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale żeś się uczepił tego LPG. No i co z tego że można? Zrozum, że dla wielu ludzi to nie ma żadnego

> znaczenia.

Ano właśnie. U mnie łatwość czy trudność gazowania nigdy nie była wyznacznikiem przy kupnie samochodu (mimo, że kupuję samochody używane).

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + troche z gorki, wiatr w odpowiednia strone.

Duży żagiel albo zjazd z Kasprowego ....

> Poza tym serio 7km/h nawet przy 190km/h?

Yeti 190 km/h nie osiągało, ale przy swoich krańcach możliwości to właśnie 6 lub 7 km/h było. Aktualnie użytkowany VAG (Exeo) nawet mniej - nie ma wyświetlacza prędkości cyferkami, więc dokładnego błędu nie znam, ale ze wskazówki to wygląda na mniej niż 5 km/h - trzeba uważać na fotoradarach, zwyczajowe + 10 może być za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.