Skocz do zawartości

jakie swiece do gazu?


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

Zobacz jakie świece do lpg są przeznaczone do Twojego pojazdu, ew. jaką mają szczelinę i kup albo dognij zwykłe.

Ja nabyłem ostatnio DENSO VKH22. Działają, różnic względem poprzednich nie zauważyłem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

W Lanosie zawsze miałem ngk, po założeniu denso wszystkie problemy zniknęły. zlosnik.gif

Polecił mi je sprzedawca w sklepie z częściami do daewoo. biglaugh.gif

Instalacja 2gen więc czuła na niesprawny układ zapłonowy. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

klasyczne, bez nabierania się na marketingowy bełkot.

Ew można dogiąć stopkę, ale jak cewka i kable są ok to nie ma takiej potrzeby.

Używam i polecam Denso TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

dowolne jakie chcesz, po przejechaniu prawie 600kkm na gazie nie widziałem różnicy ani przy świecach ani przy przewodach - średnio zmieniałem co 70-80 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

Te dedykowane do lpg mają tylko prawidłową ciepłotę i platynową elektrodę. Przeważnie odstęp elektrod jest uniwersalny. Dobierz według katalogu NGK takie, jak do benzyny i montuj. Tylko z NGK nie miałem nigdy problemów na lpg. Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

Zwykłe jednoelektrodowe, o właściwej ciepłocie i przerwie dla danego silnika.

Miałem:

Iskra SFC55PRS

NGK LFR5B

Eyquiem EYQ RFN 52 HZ

Na wszystkich chodzi bardzo dobrze.

Żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te dedykowane do lpg mają tylko prawidłową ciepłotę i platynową elektrodę. Przeważnie odstęp

> elektrod jest uniwersalny. Dobierz według katalogu NGK takie, jak do benzyny i montuj. Tylko z

> NGK nie miałem nigdy problemów na lpg. Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo

> zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w

> BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po

> tygodniu.

pierwszy komplet platynowych NGK wytrzymał u mnie ponad 100kkm w dość mocnej dwudziestoparoletniej doładowanej benzynie, nie zawsze z idealnym składem mieszanki. Zwykłe bosche po 5kkm miały wyokrąglone elektrody... , a auto było trochę mułowate... Innych świec nie używałem w tym aucie - obecnie jest następny komplet NGKów . 100 czy 120 zł za komplet świec na 100 tys - to prawie śmiech na sali smile.gif

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo

> zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w

> BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po

> tygodniu.

masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko przemodelowaną stopką.

Pytam bo dałeś mi do myślenia, zimą miałem takie jazdy, ale zrzucałem to na wtryski noPb. Przy obecnej pogodzie problemu dławienia brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko

> przemodelowaną stopką.

Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami.

Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić.

Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko

> przemodelowaną stopką.

> Pytam bo dałeś mi do myślenia, zimą miałem takie jazdy, ale zrzucałem to na wtryski noPb. Przy

> obecnej pogodzie problemu dławienia brak.

Na Boschu brak mocy w trzech autach, na Denso gorzej odpala i dławi się. Nie mam pomysłów dlaczego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej.

Miałem kiedyś starego Swifta 92r. Zachciało mi się nowych świec Boscha. Po trzech dniach były problemy z jazdą, godziny mocno popołudniowe, sklepy zamknięte, a ja nocą miałem jechać do Chorwacji. Wygrzebałem w warsztacie kpl używanych NGK wyjętych z jakiegoś Mitsubishi po przebiegu 50kkm, włożyłem do Swifta i jak ręką odjął. Pojechałem do Chorwacji na dwa tygodnie i jeździłem jeszcze z pół roku na tych świecach, później sprzedałem auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami.

zwężone i dodatkowy ''krążek'' na stopce

> Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić.

> Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać

> (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale

> zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej.

nic trzeba będzie wykręcić i wsadzić zwykłe Denso albo coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami.

> Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić.

> Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać

> (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale

> zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej.

spróbuj PGR6D - w cromie mi 100kkm na gazie wyrtzrymały a lekko nie miały - ciepłota ta sama "6" wg ngk - klucz 21mm

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

W Lanosie i teraz w Goferze używam normalnych świec do benzyny i kłopotu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

Grande Punto 1.4 16V z sekwencyjną instalacją LPG. Założone świece NGK jakieś 60kkm temu, nie sprawiają żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane?

> Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk

W Citroenie Xara Picasso zalecano bez gazu Eyquemy (czy jak to się pisze) a do LPG - NGK. I takie miałem. Do Scenica z LPG też kupiłem NGK i są ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radziłbym wymienić już. Nawet jak nie sprawiają problemów.

Poczekamy jeszcze trochę wink.gif

Ostatnio robiłem wydech, bo nie było już uszczelki i połowy plecionki- po wymianie jest nowa uszczelka, piękna plecionka, a jak się przygazuje to rzęzi jakby miał się rozlecieć, trzeba było nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.