angrius Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk Zobacz jakie świece do lpg są przeznaczone do Twojego pojazdu, ew. jaką mają szczelinę i kup albo dognij zwykłe. Ja nabyłem ostatnio DENSO VKH22. Działają, różnic względem poprzednich nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk W Lanosie zawsze miałem ngk, po założeniu denso wszystkie problemy zniknęły. Polecił mi je sprzedawca w sklepie z częściami do daewoo. Instalacja 2gen więc czuła na niesprawny układ zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk klasyczne, bez nabierania się na marketingowy bełkot. Ew można dogiąć stopkę, ale jak cewka i kable są ok to nie ma takiej potrzeby. Używam i polecam Denso TT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Nie. Ważne żeby były sprawne. Sensowniejsza będzie ciut częstsza wymiana, ale też bez szału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk dowolne jakie chcesz, po przejechaniu prawie 600kkm na gazie nie widziałem różnicy ani przy świecach ani przy przewodach - średnio zmieniałem co 70-80 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Zwykłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk Te dedykowane do lpg mają tylko prawidłową ciepłotę i platynową elektrodę. Przeważnie odstęp elektrod jest uniwersalny. Dobierz według katalogu NGK takie, jak do benzyny i montuj. Tylko z NGK nie miałem nigdy problemów na lpg. Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk Zwykłe jednoelektrodowe, o właściwej ciepłocie i przerwie dla danego silnika. Miałem: Iskra SFC55PRS NGK LFR5B Eyquiem EYQ RFN 52 HZ Na wszystkich chodzi bardzo dobrze. Żadnej różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Te dedykowane do lpg mają tylko prawidłową ciepłotę i platynową elektrodę. Przeważnie odstęp > elektrod jest uniwersalny. Dobierz według katalogu NGK takie, jak do benzyny i montuj. Tylko z > NGK nie miałem nigdy problemów na lpg. Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo > zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w > BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po > tygodniu. pierwszy komplet platynowych NGK wytrzymał u mnie ponad 100kkm w dość mocnej dwudziestoparoletniej doładowanej benzynie, nie zawsze z idealnym składem mieszanki. Zwykłe bosche po 5kkm miały wyokrąglone elektrody... , a auto było trochę mułowate... Innych świec nie używałem w tym aucie - obecnie jest następny komplet NGKów . 100 czy 120 zł za komplet świec na 100 tys - to prawie śmiech na sali pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Wszystkie inne marki sprawiały problemy np. w Stilo > zmieniłem z NGK na Denso TT i silnik kręci zdecydowanie dłużej, żeby zapalić. Ta sama zmiana w > BMW i silnik się dławił do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Wyrzuciłem Denso po > tygodniu. masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko przemodelowaną stopką. Pytam bo dałeś mi do myślenia, zimą miałem takie jazdy, ale zrzucałem to na wtryski noPb. Przy obecnej pogodzie problemu dławienia brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko > przemodelowaną stopką. Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami. Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić. Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > masz jakiś pomysł skąd przy Denso TT takie zachowanie? To są przecież klasyczne świece z lekko > przemodelowaną stopką. > Pytam bo dałeś mi do myślenia, zimą miałem takie jazdy, ale zrzucałem to na wtryski noPb. Przy > obecnej pogodzie problemu dławienia brak. Na Boschu brak mocy w trzech autach, na Denso gorzej odpala i dławi się. Nie mam pomysłów dlaczego tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej. Miałem kiedyś starego Swifta 92r. Zachciało mi się nowych świec Boscha. Po trzech dniach były problemy z jazdą, godziny mocno popołudniowe, sklepy zamknięte, a ja nocą miałem jechać do Chorwacji. Wygrzebałem w warsztacie kpl używanych NGK wyjętych z jakiegoś Mitsubishi po przebiegu 50kkm, włożyłem do Swifta i jak ręką odjął. Pojechałem do Chorwacji na dwa tygodnie i jeździłem jeszcze z pół roku na tych świecach, później sprzedałem auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami. zwężone i dodatkowy ''krążek'' na stopce > Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić. > Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać > (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale > zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej. nic trzeba będzie wykręcić i wsadzić zwykłe Denso albo coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Denso TT to zwykłe świece z niepotrzebnie zwężonymi elektrodami. > Ogólnie jedne z najtańszych i najbardziej 'uniwersalnych' świec jakie można obecnie kupić. > Niestety marketing nie idzie w parze z rzeczywistością, w moim PGT na LPG nie było czego zbierać > (przerwa 1,4 mm) po nieco ponad 10 tyś. km, fakt że świece w tym motorze łatwo nie mają, ale > zwykłe jedno elektrodowe odpowiedniki NGK spisują się lepiej. spróbuj PGR6D - w cromie mi 100kkm na gazie wyrtzrymały a lekko nie miały - ciepłota ta sama "6" wg ngk - klucz 21mm pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk W Lanosie i teraz w Goferze używam normalnych świec do benzyny i kłopotu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk Grande Punto 1.4 16V z sekwencyjną instalacją LPG. Założone świece NGK jakieś 60kkm temu, nie sprawiają żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk zwykle za specjalne zaplacisz 3 razy wiecej a wytrzymaja 30% czasu wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Czy jesli silnik zasilany jest lpg to warto inwestować w jakies lepsze swiece? Czy zwykle zalecane? > Jakie polecacie? Zwykle w każdym aucie mialem ngk W Citroenie Xara Picasso zalecano bez gazu Eyquemy (czy jak to się pisze) a do LPG - NGK. I takie miałem. Do Scenica z LPG też kupiłem NGK i są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > W Lanosie i teraz w Goferze używam normalnych świec do benzyny i kłopotu nie ma. mój były lanos 8 zaworowy nie chciał współpracować ze świecami NGK , a na Iskrach ładnie pracował silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Grande Punto 1.4 16V z sekwencyjną instalacją LPG. Założone świece NGK jakieś 60kkm temu, nie > sprawiają żadnych problemów. Zwykle? Afaik Fiat zaleca wymiane co 30tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Grande Punto 1.4 16V z sekwencyjną instalacją LPG. Założone świece NGK jakieś 60kkm temu, nie > sprawiają żadnych problemów. Radziłbym wymienić już. Nawet jak nie sprawiają problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > mój były lanos 8 zaworowy nie chciał współpracować ze świecami NGK , a na Iskrach ładnie pracował > silniczek Bo Iskry to dla silników Daewoo bardzo dobre świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 > Radziłbym wymienić już. Nawet jak nie sprawiają problemów. Poczekamy jeszcze trochę Ostatnio robiłem wydech, bo nie było już uszczelki i połowy plecionki- po wymianie jest nowa uszczelka, piękna plecionka, a jak się przygazuje to rzęzi jakby miał się rozlecieć, trzeba było nie ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.