Skocz do zawartości

Znowu TSI 1.2


Rylu

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie mam pojęcia o kodach silników. Piszę o 1.4 TSI, doładowywanym sprężarką i kompresorem. Z DSG.

> mar00ha

Nowszy 1.4 TSI 140 KM jest trochę oszczędniejszy,

i skrzynia chyba jest dłuższa, bo przy 2500 obrotów jest 140 licznikowe icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób taką średnią jadąc krajówkami, rozpoczynając trasę w środku Warszawy i kończąc w środku innego

> miasta. Wtedy oceń czy dużo.

> Nie jeździłem takimi, ale sądzę, że to kwestia turbo dziury.

> mar00ha

Nie ma żadnej turbodziury, bo tam turbinki są wielkości orzeszka smile.gif

Kwestia oprogramowania i specyfiki przekładania nogi z hamulca na gaz itd.

Jest spora zwłoka jeśli szybko się przełoży nogę z hamulca na gaz ale za delikatnie nadusi pedał przyspieszenia, wtedy program dąży do komfortu i wysprzęgla dając uczucie zamulenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma żadnej turbodziury, bo tam turbinki są wielkości orzeszka

> Kwestia oprogramowania i specyfiki przekładania nogi z hamulca na gaz itd.

> Jest spora zwłoka jeśli szybko się przełoży nogę z hamulca na gaz ale za delikatnie nadusi pedał

> przyspieszenia, wtedy program dąży do komfortu i wysprzęgla dając uczucie zamulenia.

ale te zamulenie jest mega długie, próbowałem różnych metod, przy but.gif powinien od razu wyrywać a on toczy się i toczy tongue.gif, poczym po ok 2-3s wyrywa. Dla mnie też się to skojarzyło z turbo dziurą albo jakąś nieprawidłowością działania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Dość regularnie odbywałem trasę w Polsce, krajówkami i wojewódzkimi. Wykręcałem średnią

> prędkość w okolicach 105-110 km/h. Mowa o prawdziwej średniej, a nie "średniej przelotowej"

> autokącikowych fantastów.

Mi Laga na trasie Jaworzno-Nowy Targ wciągnęła 17l LPG średnia podobna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia o kodach silników. Piszę o 1.4 TSI, doładowywanym sprężarką i kompresorem. Z DSG.

Więc piszesz o innym silniku. CHPA nie ma kompresora i wszyscy testujący / posiadający zgodnie twierdzą, że jest zaskakująco oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc piszesz o innym silniku. CHPA nie ma kompresora i wszyscy testujący / posiadający zgodnie

> twierdzą, że jest zaskakująco oszczędny.

Aż chciałbym go dostać na tydzień lub dwa do testów.

2.0HDi w kompakcie, przy mojej jeździe pali 8-8,5L.

Jazda to odcinki 5km po centrum Wrocka - różny ruch, światła co 200-300m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewniam Cię, że jazda 130-150 nie da takiego wyniku jak napisałeś.

Jak jeszcze używałem Yeti 1,2 TSi, to GPS-owe 130 km/h na autostradzie dawało średnią 10-11/100 km. OK, aerodynamika kiosku, ale mimo wszystko 5/100 z tego się nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jeszcze używałem Yeti 1,2 TSi, to GPS-owe 130 km/h na autostradzie dawało średnią 10-11/100 km.

> OK, aerodynamika kiosku, ale mimo wszystko 5/100 z tego się nie zrobi.

Ale 6,5-7 już tak ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale te zamulenie jest mega długie, próbowałem różnych metod, przy powinien od razu wyrywać a on

> toczy się i toczy , poczym po ok 2-3s wyrywa. Dla mnie też się to skojarzyło z turbo dziurą

> albo jakąś nieprawidłowością działania skrzyni.

Ciężko dywagować zza kompa.

Temat zostanie otwarty zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczysz kpić. 1.4 tsi przy jeździe 130-150 spalił 6.7.

Albo 8,5 biglaugh.gif Wszystko zależy od stylu jazdy i w jakim samochodzie. Aerodynamika przy takich prędkościach jest b. ważna. Inaczej będzie w Octavii inaczej w Tiguanie. No i czy na autostradzie jedziesz równo 130-150 czy co chwilę masz wyprzedzające się ciężarówki i hamujesz do 80-90 i znowu się rozpędzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc piszesz o innym silniku. CHPA nie ma kompresora i wszyscy testujący / posiadający zgodnie

> twierdzą, że jest zaskakująco oszczędny.

Kpisz? Może Ty piszesz o innym silniku... Pozwól mi zacytować całość Twojej wypowiedzi, wraz z cytatem na który odpowiadałeś:

Quote:

> 1,4 TSI w wersji 140 i 160 jako tako się zbiera. Choć w Tiguanie to już pomyłka. W Octavii jakoś

> daje radę. Ale ekonomiczny na pewno nie jest.

Raczysz kpić. 1.4 tsi przy jeździe 130-150 spalił 6.7.


Przeproś i nie będę się gniewał.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż chciałbym go dostać na tydzień lub dwa do testów.

> 2.0HDi w kompakcie, przy mojej jeździe pali 8-8,5L.

> Jazda to odcinki 5km po centrum Wrocka - różny ruch, światła co 200-300m.

Rewelacji by nie było raczej. Na zimnym pali sporo.

BTW. Dziwię się, że po Wrocławiu takie odcinki przejeżdżasz autem. Miałem nieprzyjemność jeździć kilka razy po tym mieście i mogę jedynie pogratulować sukcesu w tworzeniu czerwonej fali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kpisz? Może Ty piszesz o innym silniku... Pozwól mi zacytować całość Twojej wypowiedzi, wraz z

> cytatem na który odpowiadałeś:

> Quote:

> Raczysz kpić. 1.4 tsi przy jeździe 130-150 spalił 6.7.

> Przeproś i nie będę się gniewał.

Ja już napisałem, o jakim konkretnie silniku piszę. Czego jeszcze nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten 1.8TFSI 180KM z dsg miał strasznie denerwujący LAG, albo ruszał niemal z piskiem (trakcja) albo

> myślałem że ktoś we mnie przyłoży . Nie wiem czy to wina skrzyni (7-biegowej) czy silnika.

> Choć inne dsg którymi jeździłem tak nie miały.

kumpel ma tego laga w Prestiżu z DSG i twierdzi że to oznaka początku końca skrzyni (pracował w ASO VW 7 lat). Wygląda to tak że przy toczeniu się dodajesz gazu i zaskakuje po ok 1-2s i zaczyna jechać, strasznie denerwujące. Poziom oleju OK. Chyba że mówisz o czymś innym. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel ma tego laga w Prestiżu z DSG i twierdzi że to oznaka początku końca skrzyni (pracował w ASO

> VW 7 lat). Wygląda to tak że przy toczeniu się dodajesz gazu i zaskakuje po ok 1-2s i zaczyna

> jechać, strasznie denerwujące. Poziom oleju OK. Chyba że mówisz o czymś innym.

Dokładnie o coś takiego chodzi. Jeżeli się kończy skrzynia to za dużo nie pojeżdziła, bo samochód ma rok i 40kkm grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechać będzie ciut lepiej niż wolnossące 1,6.

- Jedzie zdecydowanie lepiej niż wolnossące 1.6

> Jeśli to silnik na łańcuchu - niech się nastawi na wymianę łańcucha co 30-45 kkm.

- Rozrząd pozmianowy wytrzymuje zdecydowanie więcej.

> Była też akcja wymian turbo, coś się zacierało.

- Nic się nie zacierało tylko zawór upustowy sprężarki jest tam sterowany elektrycznie i był źle ustawiony (nie otwierał się właściwie w odpowiednich momentach co skutkowało uszkodzeniami sprężarki. Montowano podkładkę pod siłownik zaworu + zmieniano soft i problemy zniknęły.

> Sinik oszczędny w katalogu - w korkach, czy jak go przyciśnie, swoje spali.

Moja Octavia spalała regularnie poniżej 7 litrów w cyklu mieszanym, na trasie poniżej 5 udawało się zejść. Maksymalnie spaliła coś około 7,5-7,7 z całego zbiornika, a jeździłem wszędzie od autostrady po miasto. To bardzo oszczędne silniki jak ktoś chce oszczędnie jechać, jeśli ktoś będzie nonstop ,,upalał'' to nie ma zmiłuj.

> Poza tym - większych wad nie ma. Chipem można na 140 KM wyjść.

Większość serii wychodzi w okolicach 115-120 km , moja octa miała 119 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,0 litra oleju na 1000 km i wymiana silnika jako części eksploatacyjnej. UE sra ludziom na głowy

> a oni mówią, że pada deszcz. AK temu przytakuje...

Dramatyzujesz no.gif W Octavi miałem 1.2 TSi i złego słowa nie powiem. Owszem miałem wymieniany rozrząd w ramach gwarancji, ale później spokój. Grama oleju pomiędzy wymianami nie brała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dramatyzujesz W Octavi miałem 1.2 TSi i złego słowa nie powiem. Owszem miałem wymieniany rozrząd

> w ramach gwarancji, ale później spokój. Grama oleju pomiędzy wymianami nie brała.

i przez kolejny rok nic się nie zmieniło ok.gif

przebieg na teraz 46kkm, młody tylko olej zmienił, oby tak pozostało grinser006.gif

w sumie pali mu to auto tyle co poprzednie Clio 1.2 16v 75KM, auta wielkościowo dzieli przepaść w tym jak jadą również delikatnie mówiąc spora różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rewelacji by nie było raczej. Na zimnym pali sporo.

Pytanie tylko, jak szybko się nagrzewa.

> BTW. Dziwię się, że po Wrocławiu takie odcinki przejeżdżasz autem. Miałem nieprzyjemność jeździć

> kilka razy po tym mieście i mogę jedynie pogratulować sukcesu w tworzeniu czerwonej fali.

Na szczęście jeżdżę z reguły poza godzinami szczytu. Autem swój dystans pokonuję w 12-18 minut. Pieszo 40-50 minut.

Zbiorkomem? Dziękuję, wolę iść pieszo.

Ostatnio zaś przesiadam się na rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przebieg na teraz 46kkm, młody tylko olej zmienił, oby tak pozostało

Wiesz, 46 kkm i drugi łańcuch - to jak na razie demon trwałości nie jest.

W znanej mi fabii jest 35 kkm i trzeci łańcuch, więc do tezy, że ten drugi jest wieczny mam pewien dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, 46 kkm i drugi łańcuch - to jak na razie demon trwałości nie jest.

> W znanej mi fabii jest 35 kkm i trzeci łańcuch, więc do tezy, że ten drugi jest wieczny mam pewien

> dystans.

pożyjemy zobaczmy, z tego co kojarze pierwszy zmieniony przy ~13kkm, drugi nie daje żadnych złych oznak, śledzę forum octy i golfa i nikt nie pisze o problemach z pozmianowym

a nawet jeśli... zestaw naprawczy łańcucha do 1.2 tsi to około 400-500 zł same części, dramatu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, 46 kkm i drugi łańcuch - to jak na razie demon trwałości nie jest.

> W znanej mi fabii jest 35 kkm i trzeci łańcuch, więc do tezy, że ten drugi jest wieczny mam pewien

> dystans.

Łańcuch powienien wytrzymywać minimum 300 kkm. W poprzednim aucie po 150 kkm był nadal jak nowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko, jak szybko się nagrzewa.

Nie wiem - 1.8 nagrzewa się niestety powoli. Po 5 minutach jest rozgrzany płyn chłodniczy, po 9-10 minutach - olej.

Ale jak postoi kilka godzin, to po odpaleniu pali już i tak dużo mniej niż jak odpalany po nocy. Najgorsze są pierwsze minuty.

> Ostatnio zaś przesiadam się na rower.

To właśnie chciałem zasugerować. Jeździć w lato 5 km do pracy samochodem to zbrodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak powinno być W każdym razie pierwszy właściciel nie powinien się tym przejmować, jeżeli jest

> inaczej, to ewidentnie producent coś spieprzył albo na siłę próbuje zarobić.

przeciez zawsze mowisz,ze stan auta po 200kkm nie interesuje cie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.