Skocz do zawartości

Jaki samochód wybrać w przedziale 6-10 tys. nadający się do założenia gazu ?


gwiazdorek88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam samochodu w kwocie 6-10 tys. tak jak w temacie ( kwota 10 tys to raczej już taki max ). Mój wstępny typ to Corolla E11 1.3 (1.4) lub 1.6 z tym starym typem silników lecz niestety ciężko znaleźć zadbaną w dobrych pieniądzach.

 

Moje oczekiwania:

- 4 drzwi i koniecznie hatchback

- konstrukcja auta jak najmniej awaryjna i nadająca się do założenia instalacji gazowej lub też od razu z taką instalacją

- opcjonalnie dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń

- jakieś przyzwoite wyposażenie: poduszki, klimatyzacja, elektryczne szyby i wszelkie inne udogodnienia ( w polskich wersjach salonowych auta zazwyczaj są ubogie).

- napęd na przód ewentualnie na cztery koła

- nie interesują mnie marki: BMW, Mercedes, VW, Audi, Seat. 

 

 

Podsumowując: auto ma być proste, służyć do codziennego dojazdu do pracy, w miarę możliwości tanie w utrzymaniu ( nie wiem czy były wtedy łańcuchy rozrządu ale mile widziane ) lecz głównie zależy mi na  tym by pracowało bezproblemowo z instalacją gazową ).

 

Co mi polecicie jakie modele i co najważniejsze z jakimi jednostkami napędowymi ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie polecanych modeli - jakieś słabe punkty, częste usterki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szukam samochodu w kwocie 6-8 tys. tak jak w temacie. Mój wstępny typ to Corolla E11 1.3 (1.4) lub 1.6 z tym starym typem silników lecz niestety ciężko znaleźć zadbaną w dobrych pieniądzach.

 

Moje oczekiwania:

- 4 drzwi i koniecznie hatchback

- konstrukcja auta jak najmniej awaryjna i nadająca się do założenia instalacji gazowej lub też od razu z taką instalacją

- opcjonalnie dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń

- jakieś przyzwoite wyposażenie: poduszki, klimatyzacja, elektryczne szyby i wszelkie inne udogodnienia ( w polskich wersjach salonowych auta zazwyczaj są ubogie).

- napęd na przód ewentualnie na cztery koła

- nie interesują mnie marki: BMW, Mercedes, VW, Audi, Seat. 

 

 

Podsumowując: auto ma być proste, służyć do codziennego dojazdu do pracy, w miarę możliwości tanie w utrzymaniu ( nie wiem czy były wtedy łańcuchy rozrządu ale mile widziane ) lecz głównie zależy mi na  tym by pracowało bezproblemowo z instalacją gazową ).

 

Co mi polecicie jakie modele i co najważniejsze z jakimi jednostkami napędowymi ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie polecanych modeli - jakieś słabe punkty, częste usterki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Astra II bedzie idealna.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 8V :ok:

Jesli koszty sa priorytetem to chyba optymalny wybor.

 

Koszty nie koniecznie są priorytetem, lecz nie ukrywam że chciałbym je obniżyć, bo dojazd Corollą E12 1.6 110km do pracy kosztuje miesięcznie 450zł co dla mnie osobiście jest dużo dlatego myśl o wymianie drugiego auta jakim jest Matiz na coś lepszego, większego no i z instalacją gazową lub z możliwością jej założenia.

 

Nie jestem zwolennikiem montowania Gazu ale spróbuję, choć mam złe doświadczenia, bo u znajomych to słyszę tylko: przerywa mi, szarpie, coś tam się zepsuło, coś tam trzeba wymienić bo nie przełącza na gaz itd.  dlatego pytam by uniknąć takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Nie jestem zwolennikiem montowania Gazu ale spróbuję, choć mam złe doświadczenia, bo u znajomych to słyszę tylko: przerywa mi, szarpie, coś tam się zepsuło, coś tam trzeba wymienić bo nie przełącza na gaz itd.  dlatego pytam by uniknąć takich problemów.
 

 

Tak jak ktoś tu już napisał Astra G z silnikiem 1.6 8V  bedzie idealna do gazu i spełni Twoje oczekiwania ale jeżeli nie chcesz mieć żadnych kłopotów z instalacją gazową to nie oszczędzaj na jej montażu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szukam samochodu w kwocie 6-10 tys. tak jak w temacie ( kwota 10 tys to raczej już taki max ). Mój wstępny typ to Corolla E11 1.3 (1.4) lub 1.6 z tym starym typem silników lecz niestety ciężko znaleźć zadbaną w dobrych pieniądzach.

 

Moje oczekiwania:

- 4 drzwi i koniecznie hatchback

- konstrukcja auta jak najmniej awaryjna i nadająca się do założenia instalacji gazowej lub też od razu z taką instalacją

- opcjonalnie dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń

- jakieś przyzwoite wyposażenie: poduszki, klimatyzacja, elektryczne szyby i wszelkie inne udogodnienia ( w polskich wersjach salonowych auta zazwyczaj są ubogie).

- napęd na przód ewentualnie na cztery koła

- nie interesują mnie marki: BMW, Mercedes, VW, Audi, Seat. 

 

 

Podsumowując: auto ma być proste, służyć do codziennego dojazdu do pracy, w miarę możliwości tanie w utrzymaniu ( nie wiem czy były wtedy łańcuchy rozrządu ale mile widziane ) lecz głównie zależy mi na  tym by pracowało bezproblemowo z instalacją gazową ).

 

Co mi polecicie jakie modele i co najważniejsze z jakimi jednostkami napędowymi ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie polecanych modeli - jakieś słabe punkty, częste usterki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Nie będę oryginalny i również polecę Astrę G ;)

 

Moja z silnikiem Z16SE bezproblemowo na LPG zrobiła ponad 150 tys. km.

Silnik trochę słabawy w trasy (zwłaszcza przy pełnym załadunku), ale do jazd miejsko - podmiejskich nadaje się idealnie.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w gazie dwa autka: Stilo 1.6, 103 KM oraz Astrę G 1.6, 8V. Oba silniki współpracują z gazem idealnie. Komfort jazdy jest duzo lepszy w Stilo, za to Astra jest prosta w budowie i nie odwiedza mechaników - wszystko naprawiam sam we własnym zakresie. Jak się zdecydujesz na któreś z tych aut pisz do mnie priv - podzielę się wiecej uwagami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie bylo wiec polece c5. Mam założone LPG. Jeżdżę do pracy 33 km w jedna stronę. Spalanie gazu w przedziale 9-9,5 l/100km. Wprawdzie nie ma wersji hatchback ale może akurat... Od czasu jak mam (8 miesięcy) leje gaz i jeżdżę. Żadnych problemów. A silniki 2.0 nadają się doskonale do gazu. Za te pieniądze cos znajdziesz z fajnym wypasem. Ja za 7500 mam wersje maksymalna, ze skora, nawi, szyberdachem i wiele innych. Ruda sie go nie lapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak jak ktoś tu już napisał Astra G z silnikiem 1.6 8V  bedzie idealna do gazu i spełni Twoje oczekiwania ale jeżeli nie chcesz mieć żadnych kłopotów z instalacją gazową to nie oszczędzaj na jej montażu. Pozdrawiam

 

 

Astra II z 1.6 8V bedzie jezdzić nawet na instalacji mieszalnikowej, wiec nie ma tutaj jakiś wielkich wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lacettii ,silnik 1.4 16V lub 1.6 16V.

Będę nudny potwierdzam. Do bólu prosta konstrukcja, tanie części, nie psujący się model i przewidywalny, roczniki 2006-2009 nie rdzewieją i chyba będzie najwięcej miejsca w kabinie. W wersji CXD/ Platinum wyposażenie jest wystarczające do codziennej eksploatacji. W ostatnim roku Laczki poleciały mocno w dół, więc do 10 coś da się wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty nie koniecznie są priorytetem, lecz nie ukrywam że chciałbym je obniżyć, bo dojazd Corollą E12 1.6 110km do pracy kosztuje miesięcznie 450zł co dla mnie osobiście jest dużo dlatego myśl o wymianie drugiego auta jakim jest Matiz na coś lepszego, większego no i z instalacją gazową lub z możliwością jej założenia.

 

Nie jestem zwolennikiem montowania Gazu ale spróbuję, choć mam złe doświadczenia, bo u znajomych to słyszę tylko: przerywa mi, szarpie, coś tam się zepsuło, coś tam trzeba wymienić bo nie przełącza na gaz itd.  dlatego pytam by uniknąć takich problemów.

Astra 2 1,6 16v (xel) założona sekwencja Stag pali ok 9 litrów. Na miesiąc traciłem pińcet, a teraz 200 zł. Pali, jeździ i nie strzela. Założyć dobrą instalację w dobrym warsztacie i będzie pan zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szukam samochodu w kwocie 6-10 tys. tak jak w temacie ( kwota 10 tys to raczej już taki max ). Mój wstępny typ to Corolla E11 1.3 (1.4) lub 1.6 z tym starym typem silników lecz niestety ciężko znaleźć zadbaną w dobrych pieniądzach.

 

Moje oczekiwania:

- 4 drzwi i koniecznie hatchback

- konstrukcja auta jak najmniej awaryjna i nadająca się do założenia instalacji gazowej lub też od razu z taką instalacją

- opcjonalnie dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń

- jakieś przyzwoite wyposażenie: poduszki, klimatyzacja, elektryczne szyby i wszelkie inne udogodnienia ( w polskich wersjach salonowych auta zazwyczaj są ubogie).

- napęd na przód ewentualnie na cztery koła

- nie interesują mnie marki: BMW, Mercedes, VW, Audi, Seat. 

 

 

Podsumowując: auto ma być proste, służyć do codziennego dojazdu do pracy, w miarę możliwości tanie w utrzymaniu ( nie wiem czy były wtedy łańcuchy rozrządu ale mile widziane ) lecz głównie zależy mi na  tym by pracowało bezproblemowo z instalacją gazową ).

 

Co mi polecicie jakie modele i co najważniejsze z jakimi jednostkami napędowymi ?

 

Na co zwracać uwagę przy zakupie polecanych modeli - jakieś słabe punkty, częste usterki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Popieram przedmówców co do Astry G ale przy budżecie ok.10tyś zastanowiłbym się na jak naj nowszą z silnikiem 1.4 XEP . Mam takie dwie ( G i H ) G potrafi na trasie przy prędkościach ok. 90km/h spalić 5,5 litra a w mieście spali poniżej 7 litrów , poza tym ma łańcuch rozrządu wię odpada duży pakiet startowy . Możesz kupić auto 9-10 letnie ale bez gazu lub rocznik 2001 - 2003 i inwestować w gaz . Policz co bardziej Ci się opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak duże zainteresowanie tematem - przeanalizuje wszystkie dotychczasowe propozycje i zapoznam się bliżej z tymi samochodami. Czekam oczywiście na kolejne, nawet te powtarzające się bo jeszcze bardziej utwierdzą mnie w wyborze.

 

Mam jeszcze takie pytanie - jakie instalacje, jakich firm, modele są warte uwagi ? Bo zdarza się że sprzedający mają nazwę instalacji w opisach aukcji a kompletnie nie znam się czy są one warte zainteresowania. Ewentualnie o co pytać sprzedawcę samochodu który ma już instalację gazową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej szukać samochodu który nie jest wyposażony w instalacje lpg i zamontować nową. Pozdro

 

Przy tym budżecie niekoniecznie. Nawet jak instalacja będzie kiepska, to wymiana kilku gratów (najczęściej reduktor i wtryski) będzie dużo tańsza niż nowa. O ile oczywiście samochód w miarę poprawnie jeździ na już założonej instalacji, bo jeśli to ustawiona na ubogo I-II generacja, lub totalnie skopana IV, to już trzeba by dokładniejsze rozeznanie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podrzucę inne auto, którego propozycja tu jeszcze nie padła. Peugeot 307, ja mam akurat silnik 1.6 16V ale silniki 1.4 tez z gazem spisują się bezproblemowo. Co najważniejsze auta nie tyka się rdza. Łatwo trafić z dobrym wyposażeniem, ja mam auto sprzed FL z roku 02 a auto ma prawie wszystko... Automatyczna klima, wszystkie szyby i lusterka elektryczne, automatyczne światła i wycieraczki, ESP, kilka poduszek powietrznych, komputer pokładowy, i podobne. Bez problemu znajdziesz w zakładanym budżecie takie auto. Zakładałem instalacje BRC i gdybym nie tankował gazu to bym nie wiedział, że go mam :-)

Wysłane z mojego SOUL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak duże zainteresowanie tematem - przeanalizuje wszystkie dotychczasowe propozycje i zapoznam się bliżej z tymi samochodami. Czekam oczywiście na kolejne, nawet te powtarzające się bo jeszcze bardziej utwierdzą mnie

No to jeszcze ja. Polecam ci astre g z silnikiem z14xep (zwany Twinport). Spalanie na benzynie w cyklu 50/50 to ok. 6.2-6.4 l, w trasie 5.7. Teraz założyłem gaz (BRC sequent), jak na razie zero problemów, spalanie 25% wyższe. Przez rok zmieniłem świece i łączniki stabilizatora. Autko naprawde bardzo przyjemne, jedyny minus to trochę głośne na autostradzie powyżej 130 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że pojedzie. Pytanie jak daleko.

 

Rozszerz swoją myśl jeśli możesz, bo coś mi się wydaje, że zaczynasz "pływać". Taki samochód będzie na czerwonych valtekach śmigał tak samo jak na hanach, z tym, że trzeba być przygotowanym że po ok 60-80 tys trzeba będzie wymienić listwę wtryskową za niebagatelną sumę ok 150zł, przy Hanach przy tym przebiegu problem z wtryskami może się pojawić ale nie musi.

Innych czarodziejskich gorszych właściwości dla silnika nie ma. Więc to takie straszenie babą jagą, grunt to dobrze wyregulować instalację i poprawnie ją założyć.

 

Nadmienię, że taki przebieg to dla zwykłego Kowalskiego to 4-5 lat jazdy, gdzie mało kiedy teraz ludzie po tyle trzymają jedno auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszerz swoją myśl jeśli możesz, bo coś mi się wydaje, że zaczynasz "pływać". Taki samochód będzie na czerwonych valtekach śmigał tak samo jak na hanach, z tym, że trzeba być przygotowanym że po ok 60-80 tys trzeba będzie wymienić listwę wtryskową za niebagatelną sumę ok 150zł, przy Hanach przy tym przebiegu problem z wtryskami może się pojawić ale nie musi.

Innych czarodziejskich gorszych właściwości dla silnika nie ma. Więc to takie straszenie babą jagą, grunt to dobrze wyregulować instalację i poprawnie ją założyć.

 

Nadmienię, że taki przebieg to dla zwykłego Kowalskiego to 4-5 lat jazdy, gdzie mało kiedy teraz ludzie po tyle trzymają jedno auto.

 

Za 80 tysięcy to ta astra będzie nadawała się tylko na złom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szukam samochodu w kwocie 6-10 tys. tak jak w temacie ( kwota 10 tys to raczej już taki max ). Mój wstępny typ to Corolla E11 1.3 (1.4) lub 1.6 z tym starym typem silników lecz niestety ciężko znaleźć zadbaną w dobrych pieniądzach.

Moje oczekiwania:

- 4 drzwi i koniecznie hatchback

- konstrukcja auta jak najmniej awaryjna i nadająca się do założenia instalacji gazowej lub też od razu z taką instalacją

- opcjonalnie dużo miejsca po złożeniu tylnych siedzeń

- jakieś przyzwoite wyposażenie: poduszki, klimatyzacja, elektryczne szyby i wszelkie inne udogodnienia ( w polskich wersjach salonowych auta zazwyczaj są ubogie).

- napęd na przód ewentualnie na cztery koła

- nie interesują mnie marki: BMW, Mercedes, VW, Audi, Seat.

Podsumowując: auto ma być proste, służyć do codziennego dojazdu do pracy, w miarę możliwości tanie w utrzymaniu ( nie wiem czy były wtedy łańcuchy rozrządu ale mile widziane ) lecz głównie zależy mi na tym by pracowało bezproblemowo z instalacją gazową ).

Co mi polecicie jakie modele i co najważniejsze z jakimi jednostkami napędowymi ?

Na co zwracać uwagę przy zakupie polecanych modeli - jakieś słabe punkty, częste usterki ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Może Nissan Primera P11.144 po lifcie 2.0 pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Taki samochód będzie na czerwonych valtekach śmigał tak samo jak na hanach, z tym, że trzeba być przygotowanym że po ok 60-80 tys trzeba będzie wymienić listwę wtryskową za niebagatelną sumę ok 150zł, przy Hanach przy tym przebiegu problem z wtryskami może się pojawić ale nie musi.

 

Jeżeli autorowi to nie bedzie przeszkadzało to niech montuje valteki. Mi osobiście taka trwałość wtrysków nie odpowiada ale jak ma być tanio to niech bedzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autorowi to nie bedzie przeszkadzało to niech montuje valteki. Mi osobiście taka trwałość wtrysków nie odpowiada ale jak ma być tanio to niech bedzie. Pozdrawiam

 

Oczywiście. Każdy swój rozum ma, 80 tys większość obecnych kierowców jednym samochodem nawet nie zrobi, po takim przebiegu wydatek rzędu 120-150zł na kolejny zestaw to chyba niezbyt wiele. A pewność że w 3 czy 4 razy droższych hanach usterka żadna w 80 tys nie wystąpi też żadna-i bądź tu człowieku mądry :)

Dlatego mamy taki wachlarz instalacji do wyboru, że każdy dla siebie coś znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Każdy swój rozum ma, 80 tys większość obecnych kierowców jednym samochodem nawet nie zrobi, po takim przebiegu wydatek rzędu 120-150zł na kolejny zestaw to chyba niezbyt wiele. A pewność że w 3 czy 4 razy droższych hanach usterka żadna w 80 tys nie wystąpi też żadna-i bądź tu człowieku mądry :)

Dlatego mamy taki wachlarz instalacji do wyboru, że każdy dla siebie coś znajdzie.

Nie o samą usterkowość chodzi. Czasy otwarcia, zamknięcia i ogólnie pojęta precyzja wtryskiwaczy mają duży wpływ na pracę silnika i zużycie lpg. Nie każdy silnik zadowoli się valtekami (wolne obroty, rozjazdy pomiędzy bankami/cylindrami itp.).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o samą usterkowość chodzi. Czasy otwarcia, zamknięcia i ogólnie pojęta precyzja wtryskiwaczy mają duży wpływ na pracę silnika i zużycie lpg. Nie każdy silnik zadowoli się valtekami (wolne obroty, rozjazdy pomiędzy bankami/cylindrami itp.).

 

Jakoś specjalnych dowodów nie ma na różnicę w spalaniu na valtekach i innych wtryskach, gazownicy oprócz trwałości i różnic (znacznych) w budowie również tego nie negują-czyli urban legend. Piszemy chyba o konkretnych silnikach z astry G, więc tu mamy jasność w obrębie jakich silników się poruszamy.

Inna sprawa, że w ciągu roku mam trochę styczności z samochodami z lpg, z różnymi instalkami i np V6 w audi A6 na valtekach śmigało aż miło, reduktor miał odpowiedni, na benę przy obciążeniu nie zrzucał, sterownik zcp jakiś stag, problem miałem częściej z reduktorami czy mapsensorami aniżeli z wtryskami. Np przy większych mocach i pojemności 4 litry i ostrzejszej jeździe rozjeżdżała się mapa i zrzucał na benzynę, paru gazowników nie potrafiło tego ustawić by było dobrze, dopiero kolega mechanik-samouk mi podpowiedział bym wypierniczył ten akurat mapsensor "bo on tak ma". Ile aut tyle przypadków, części i ich jakość to jedna strona rozprawki, montaż druga strona medalu.

Czasami polecani gazownicy też mają wtopy, np kolega założył w bmw, nie odpowietrzyli mu skrzyni korbowej (zcp taka była diagnoza rzeczoznawcy), nie dojechał do domu (25km) i silnik na złom. Życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś specjalnych dowodów nie ma na różnicę w spalaniu na valtekach i innych wtryskach, gazownicy oprócz trwałości i różnic (znacznych) w budowie również tego nie negują-czyli urban legend. Piszemy chyba o konkretnych silnikach z astry G, więc tu mamy jasność w obrębie jakich silników się poruszamy.

Inna sprawa, że w ciągu roku mam trochę styczności z samochodami z lpg, z różnymi instalkami i np V6 w audi A6 na valtekach śmigało aż miło, reduktor miał odpowiedni, na benę przy obciążeniu nie zrzucał, sterownik zcp jakiś stag, problem miałem częściej z reduktorami czy mapsensorami aniżeli z wtryskami. Np przy większych mocach i pojemności 4 litry i ostrzejszej jeździe rozjeżdżała się mapa i zrzucał na benzynę, paru gazowników nie potrafiło tego ustawić by było dobrze, dopiero kolega mechanik-samouk mi podpowiedział bym wypierniczył ten akurat mapsensor "bo on tak ma". Ile aut tyle przypadków, części i ich jakość to jedna strona rozprawki, montaż druga strona medalu.

Czasami polecani gazownicy też mają wtopy, np kolega założył w bmw, nie odpowietrzyli mu skrzyni korbowej (zcp taka była diagnoza rzeczoznawcy), nie dojechał do domu (25km) i silnik na złom. Życie...

 

Piszę na swoim przykładzie - valteki i V6 30V w audi nie śmigają aż miło, ponieważ nie wyrabiają się na wolnych obrotach, a w pozostałym zakresie są niestabilne (wydajność/temperatura). Poza tym po zmianie z valteków na precyzyjniejsze wtryski spalanie spadło. Ale przyznaję, w innych mniej wymagających silnikach problemów może być mniej, a różnice w spalaniu niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale przyznaję, w innych mniej wymagających silnikach problemów może być mniej, a różnice w spalaniu niewielkie.

 

No o to właśnie mi chodzi, by dobierać instalki do potrzeb, a nie na wyrost. Prosty silnik obsłuży prosta instalacja, nie ma potrzeby do takiej astry pchać się w instalkę za 2,5-3 tys. Audi które podałeś ma zupełnie inne wymagania choćby ze względu na uzyskiwaną moc, a więc szybkość wtrysków, dobry reduktor itd, czyli zwiększa się ilość czynników odpowiedzialnych za poprawne działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie wiem o czym tak na prawdę Panowie piszecie ale staram się to jakoś rozszyfrować :)

 

Zapytam może tak - jak cenowo wychodzi taka instalacja ( dużo samochodów jest bez LPG ) jeśli chodzi o Astre G - 1.6 8V  a jak przy Chevrolet Lacetti 1.6 DOHC 16V ?

 

Chciałbym jeszcze zapytać czy aż tak znaczne różnice są dla instalacji jeśli wybiorę Astrę np. 1.6 16V 101KM lub 1.6 / 1.4 Twinport ECOTEC w porównaniu do 1.6 8V.

 

Szczerze to podoba mi się ten Chevrolet Lacetti nie spełnia jednego wymagania tylko ( mało miejsca po złożeniu siedzeń, najmniej chyba z proponowanych samochodów ) podoba mi się też Fiat Stilo - w sumie najbardziej ale przeraża mnie awaryjność komputera i jego fikcyjne błędy, ogólnie ten samochód wśród opinii ma problemy z elektroniką co raczej może być uciążliwe jeśli trafi się na wadliwy egzemplarz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zapytam może tak - jak cenowo wychodzi taka instalacja ( dużo samochodów jest bez LPG ) jeśli chodzi o Astre G - 1.6 8V a jak przy Chevrolet Lacetti 1.6 DOHC 16V ?

Sekwencja do auta cztero cylindrowego o mocy do 120 KM kosztuje ok 2kk.


Chciałbym jeszcze zapytać czy aż tak znaczne różnice są dla instalacji jeśli wybiorę Astrę np. 1.6 16V 101KM lub 1.6 / 1.4 Twinport ECOTEC w porównaniu do 1.6 8V.

Nie ma różnicy . W twinporcie trzeba jedynie wiedzieć gdzie zrobić odwierty w kolektorze , bo jeśli zrobi się źle to nie będzie jeździć.


Szczerze to podoba mi się ten Chevrolet Lacetti nie spełnia jednego wymagania tylko ( mało miejsca po złożeniu siedzeń, najmniej chyba z proponowanych

Porównujesz lacetti sedan do astry kombi ? Bo jeśli tak to masz rację. W porównaniu lacetti kombi - astra kombi , lacetti wygrywa. I taka ciekawostka... do lacetti kombi po złożeniu siedzeń wchodzi 6 europalet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie wiem o czym tak na prawdę Panowie piszecie ale staram się to jakoś rozszyfrować :)

 

Zapytam może tak - jak cenowo wychodzi taka instalacja ( dużo samochodów jest bez LPG ) jeśli chodzi o Astre G - 1.6 8V  a jak przy Chevrolet Lacetti 1.6 DOHC 16V ?

 

Chciałbym jeszcze zapytać czy aż tak znaczne różnice są dla instalacji jeśli wybiorę Astrę np. 1.6 16V 101KM lub 1.6 / 1.4 Twinport ECOTEC w porównaniu do 1.6 8V.

 

Szczerze to podoba mi się ten Chevrolet Lacetti nie spełnia jednego wymagania tylko ( mało miejsca po złożeniu siedzeń, najmniej chyba z proponowanych samochodów ) podoba mi się też Fiat Stilo - w sumie najbardziej ale przeraża mnie awaryjność komputera i jego fikcyjne błędy, ogólnie ten samochód wśród opinii ma problemy z elektroniką co raczej może być uciążliwe jeśli trafi się na wadliwy egzemplarz...

 

kupuj lacetti ...

miałem i generalnie polecam...

raczej nie znajdziesz sensownej alternatywy dla tego auta, bedzie najmłodszy/najmniej styrany i czesto krajowy.

 

gdybym był w podobnej sytuacji bez dwóch zdan szukałbym laczka.

 

trudno porownac kombi astry do hb laczka bo to zupelnie inne nadwozia, ale kombi do kombi to juz znowu laczek wygra.

 

gdybys miał wiecej pytan chetnie pomoge/odpowiem.

 

dodam ze swojego sprzedałem 4 miesiace temu - bez najmniejszego problemu (sprzedałem po 2 latach jazdy i zeby było ciekawiej praktycznie w tej samej cenie jak kupiłem)...

auto totalnie bezobsługowe i bezusterkowe oraz o ile Ci to nie przeszkadza totalnie nijakie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj lacetti ...

miałem i generalnie polecam...

raczej nie znajdziesz sensownej alternatywy dla tego auta, bedzie najmłodszy/najmniej styrany i czesto krajowy.

 

gdybys miał wiecej pytan chetnie pomoge/odpowiem.

 

 

Autko miałeś w gazie ? Silnik 1.6 109km czy inny ?

 

Myślę, że skorzystam z pomocy jeśli tylko będę miał jakieś pytanie - z góry dziękuję za pomoc  :piwko:

 

Jeszcze dziś w oko wpadł mi jeden samochód - mianowicie Fiat Punto II.

W cenie 6-7 tysięcy można znaleźć ładnie wyglądające egzemplarze do tego z bardzo fajnym wyposażeniem co mnie zdziwiło... tylko silnik 1.2 60km czy to nie jest bardzo słabe ?

 

Jeśli chodzi o porównanie to mówimy o samochodzie typy hatchback - tylko taki mnie interesuje nigdzie nic nie pisałem o kombi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Autko miałeś w gazie ? Silnik 1.6 109km czy inny ?

Ja mam. Z gazem. Sam zakładałem. Stag 200 , alaska i valteki. Robiłem to z pełną świadomością. Auto jeździ i nic się nie dzieje. Od strony elektroniki nic kompletnie się nie dzieje , wręcz wieje nudą... Mechanika jak to mechanika. Robiłem hamulce , amory z tyłu , rozrząd po zakupie i termostat. Części nieprzyzwoicie tanie. Niestety zgniły mi progi , które już zrobiłem ale wydaje mi się że to jednostkowy przypadek , bo przyjeżdżają do naszego warsztatu czasem lacetti i z progami wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko miałeś w gazie ? Silnik 1.6 109km czy inny ?

 

Myślę, że skorzystam z pomocy jeśli tylko będę miał jakieś pytanie - z góry dziękuję za pomoc  :piwko:

 

Jeszcze dziś w oko wpadł mi jeden samochód - mianowicie Fiat Punto II.

W cenie 6-7 tysięcy można znaleźć ładnie wyglądające egzemplarze do tego z bardzo fajnym wyposażeniem co mnie zdziwiło... tylko silnik 1.2 60km czy to nie jest bardzo słabe ?

 

Jeśli chodzi o porównanie to mówimy o samochodzie typy hatchback - tylko taki mnie interesuje nigdzie nic nie pisałem o kombi...

 

miałem 1.4 w gazie Chewy, miałem tez punto 2 1.2 8v :hehe: ...

generalnie odpusc sobie Fiata jezeli chcesz miec spokoj (sypie sie wszystko)..

to sa 2 rozne auta jezlei chodzi o usterkowosc, wielkosc i tzw. swiety spokoj  :hehe:

miałem fiata (nie jednego) i generalnie moja przygoda z nim zakonczyła sie własnie na punto2 który po prostu sie sypał.

 

naprawde skup sie na laczku a nie bedziesz załował...

a co do autka (laczka) zwykłe toczydło bez jakiegokolwiek polotu, czasem cos skrzypnie, czesc rozwiazan rodem z tico - ale ma jedna duza zalete - nie psuje sie...

czesc osob Ci napisze ze moze byc problem z czesciami, bzdura - jezeli cos trzeba zamawiasz przez internet.

 

dla mnie duzymminusem było spalanie - trzeba przyznac ze autko pali dosc sporo jak na 1.4 - latem ok 9-10, zima troche wiecej nawet 12, dlatego to auto trzeba gazowac.

gaz znosi zreszta doskonale.

 

ilosc miejsca w kabinie porównywalna z autami klase wyzej ale kosztem bagaznika (mowa o hb) , ale jezlei biezesz pod uwage punto 2 to w laczku i tak bedziesz miał duzo wiekszy bagaznik, a jak poszukasz kombi to mozna spac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam. Z gazem. Sam zakładałem. Stag 200 , alaska i valteki. Robiłem to z pełną świadomością. Auto jeździ i nic się nie dzieje. Od strony elektroniki nic kompletnie się nie dzieje , wręcz wieje nudą... Mechanika jak to mechanika. Robiłem hamulce , amory z tyłu , rozrząd po zakupie i termostat. Części nieprzyzwoicie tanie. Niestety zgniły mi progi , które już zrobiłem ale wydaje mi się że to jednostkowy przypadek , bo przyjeżdżają do naszego warsztatu czasem lacetti i z progami wszystko jest ok.

 

faktycznie cos musiałes miec nie halo z progami bo generalnie i umnie i tez nie widziałem auta z zzartymi progami.

jedyny problem z elektronika w tym aucie to zimne luty na konsoli srodkowej które sie objawiaja np. brakiem podswietlenia ideogramów - temat załatwia sie samodzielnie w ciagu 20stu minut (włacznie z demontazem, naprawa i montazem).

u mnie wyskoczyły tez ponoc typowe niedogodnosci:

-lekko szemrajacy wentylator na 1wszym biegu (ponoc norma a przez wiele osób nawet niesłyszalna)

-lekko dzwoniacy mechanizm zmiany biegów (rozwiązałem temat w bardzo prosty sposob - pozniej na innym forum ludzie robili podobnie i problem dzwonienia znikał)

 

reszta bez jakichkolwiek zastrzezen, ww. rzeczy to nie usterki ale zwykłe niedoróbki na które wiekszosc osób nie zwraca uwagi i jezdzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze zapytać czy aż tak znaczne różnice są dla instalacji jeśli wybiorę Astrę np. 1.6 16V 101KM lub 1.6 / 1.4 Twinport ECOTEC w porównaniu do 1.6 8V.

 

 Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale 1.6 Twinport nie za bardzo nadaje się do gazu ze względu na brak hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego.

  

 

Szczerze to podoba mi się ten Chevrolet Lacetti n

To auto wygląda jak Lanos po lekkim lifcie. Sam przed zakupem Astry zastanawiałem się nad Lacetti, ale akurat nie było nic ciekawego. Jeżeli jest równie bezproblemowe jak Lanos, a z tego co czytałem i doświadczeń użytkowników w tym poście tak wynika, to tylko brać i się cieszyć jazdą. I co najlepsze, za umiarkowane pieniądze będzie to chyba najmłodsze auto z tego segmentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.