maro_t Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Chyba Cie troche fantazja ponosi nie mnie. Ewentualne problemy z ubezpieczeniem zasugerował mi pan w serwisie Kia, gdy pytałem o możliwość zakupienia felg bez czujników. A on pewnie nie musi fantazjować, bo ma z tym do czynienia na codzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Na koniec trafiłem do salonu KIA, gdzie trafiłem na normalnego sprzedawcę, który po krótkiej rozmowie wiedział, że mam dokładnie sprecyzowane wymagania i nie wciśnie mi fabrycznej nawigacji czy innego zbednego dodatku i kupiłem KIĘ która nie śmierdzi, nie psuje się póki co(nawet TPSM dziala jak należy) i ma normalny, wolnossący silnik czterocylindrowy z wtryskiem pośrednim, który można przerobić na LPG, co też uczyniłem z tym "nie śmierdzi" to bym polemizował. Moja Kia śmierdziała kilka miesięcy. Nawet jak się wchodziło do garażu to czuć było smród plastiku. Wszystkie nowe auta śmierdzą, nie ma innej możliwości. Może jakieś super premium robią z lepszych materiałów i wietrzą przed sprzedażą, ale popularne tanie wozidła klas B czy C wszystkie śmierdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ano nie ma... Urząd skarbowy ściągnie sobie opłatę rejestracyjną sam, kara wynosi często drugie tyle... Można ryzykować, ale to nie zabawa na moje nerwy... Znam goscia co mu stary samochod zezlomowali w Dk wlasnie za jazde na polskich tablicach. Dolozyli srogi mandat. I skonczylo sie zakupem i rejestracji na tablice Dk. Takze sciagaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Te czujniki mam w kilku autach, więc kupiłem sobie takie urządzenie do diagnostyki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 nie mnie. Ewentualne problemy z ubezpieczeniem zasugerował mi pan w serwisie Kia, gdy pytałem o możliwość zakupienia felg bez czujników. A on pewnie nie musi fantazjować, bo ma z tym do czynienia na codzieńBzdury wyssane z palca, żeby Ci wcisnąć czujniki : P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 (edytowane) Bzdury wyssane z palca, żeby Ci wcisnąć czujniki : P A nieprawda. System monitorowania ciśnienia w oponach jest od 1 listopada 2012 wymaganiem homologacyjnym (http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-1169_en.htm). Edytowane 2 Września 2016 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ostatnio jeździłem Nissanem Note i zaskoczył mnie pozytywnie pod względem tego jak się siedzi, ile ma miejsca i nie jest drogi, do 50 tys zł można kupić fajną wersję. Jednak dalej to autko miejskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 A nieprawda. System monitorowania ciśnienia w oponach jest od 1 listopada 2012 wymaganiem homologacyjnym (http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-1169_en.htm).I z tego wynika, ze musisz go stosować w kołach zimowych?Albo, ze TU nie wypłaci odszkodowania w razie wypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 2 Września 2016 Udostępnij Napisano 2 Września 2016 Ostatnio jeździłem Nissanem Note i zaskoczył mnie pozytywnie pod względem tego jak się siedzi, ile ma miejsca i nie jest drogi, do 50 tys zł można kupić fajną wersję. Jednak dalej to autko miejskie.Ale Note nie ma obecnie silnika 1.2 dig-s, wiec nie bardzo jest go z czym kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAJ Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 I z tego wynika, ze musisz go stosować w kołach zimowych? Albo, ze TU nie wypłaci odszkodowania w razie wypadku? Pośrednio tak.Brak czujników w kołach zimowych = niezgodność z warunkami homologacji = teoretycznie brak dopuszczenia do poruszania się po drogach publicznych = teoretycznie podstawa do odmowy wypłaty odszkodowania (co może być bardzo bolesne w przypadku OC) Tyle teoria. Nie wiem czy były takie przypadki w praktyce. Lepiej dmuchać na zimne. Ja akurat czujniki w zimówkach dostałem niejako gratis (promocja opla) ale urządzenie do aktywacji musiałem sobie zakupić żeby nie płacić 120 zł w ASO przy każdorazowej zmianie kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cendra Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Zwykle 1.2 w Note nie wystarczy na miasto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 (edytowane) Zwykle 1.2 w Note nie wystarczy na miasto?Jak już muszą być 3. cylindry to niech chociaż mają kompresor Oczywiscie, że do miasta zwykłe 1.2 wystarczy Edytowane 3 Września 2016 przez bartekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 wadą w silniku wolnossącym? niby jaką? bez jaj, jak można mieć problem z wyłączaniem SS zaraz po uruchomieniu motoru? dla mnie to taka sama czynność jak zapięcie pasów. Jaki tez jest problem z wlaczeniem swiatel, wycieraczek i innych cudow, ktore jenak wszyscy chca by same sie wlaczaly. Tu co prawda chodzi o wylaczanie, ale jek cos moze sie dziac samo bez potrzeby pamietaania, to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 I z tego wynika, ze musisz go stosować w kołach zimowych? Albo, ze TU nie wypłaci odszkodowania w razie wypadku? Dla OC nie ma to znaczenia, ale dla AC już tak. Jeśli dokonałeś przeróbki niezgodnej z homologacją (np. montując koła bez czujników do auta homologowanego w 2013), to upierdliwe TU może się wypiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Wiem, mabz... Tyle, że w DK dochodzi podatek rejestracyjny. O ile można go kredytować tak jak kupno auta, to kredyt w takim przypadku po pierwsze byłby droższy w obsłudze. Do tego ów podatek jest wtedy liczony od ceny PL, a nie duńskiego importera. Wychodzi droższa podstawa... Zresztą, wystarczy porównać ceny ceeda i Megane w PL i w DK. Megane w PL jest droższy o jakieś 15%. W DK o owe wspomniane 36%. Zresztą, oficjalna cena poprzedniego RSa w GD to było bodajże 450.000DKK. To jakieś 60% więcej, niż Kia... jaka była różnica w cenie pomiedzy PL a DK ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 W DK opłaty sa mówiąc delikatnie, lekko z d... . Nie ma opcji rejestracji w PL i jeżdżenia tym w DK na dłuższą metę ? żadnych szans. Znajdą i ukarają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Może to kwestia tandetnych czujników? Czujniki w większości przypadków pochodzą od jednego producenta - wszystko zależy od tego, jak zaimplementowano ich obsługę w konkretnym samochodzie. Dla przykładu jeśli wystąpi błąd odczytu z konkretnego czujnika, to można ten odczyt powtórzyć ileś razy i dopiero po n nieudanych próbach zasygnalizować problem, a można ten błąd wyświetlić natychmiast. Pomijam już fakt, że np. stan baterii w czujniku też da się odczytać, więc samochód mógłby również takie informacje udostępniać. Ile $ i gdzie kupić? W PL niby oficjalna cena sugerowana to 1800 zł - ja kupiłem na Amazonie, z przesyłką zapłaciłem ok. 1000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 jaka była różnica w cenie pomiedzy PL a DK ? Jakie auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Jakie auto? Twoja kiłaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Twoja kiła Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ale w sensie różnicy cen w PL i DK? W DK obecnie 284.100DKK, czyli jakieś 167.500PLN. W PL za to masz 94.990PLN. Aczkolwiek ciut różnią się wyposażeniem... Ile by kosztował import z PL i rejestracja w PL to nie liczyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Czyli ok. 70% drozej w DK niz w PL. Ostatnio szwagier kupowal dwa auta i jak porownywalismy to bardzo zblizone wartosci wychodzily. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 Czyli ok. 70% drozej w DK niz w PL. Ostatnio szwagier kupowal dwa auta i jak porownywalismy to bardzo zblizone wartosci wychodzily. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Aczkolwiek często wychodzą różnice w cenach w DK, mimo że auta w PL maja zbliżoną cenę. Zależy to od polityki importera, jak i też różnego wyposażenia. I nie chodzi o inne wyposażenie inne w DK, ale o różnice pomiędzy autami i odliczeniami podatku chociażby ze względu na liczbę poduszek lub różnicę w spalaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 2. Kia Rio 1.2 L + pakiet specjalny za jakieś 51kzł. Jeździłem w weekend takim egzemplarzem (a propos mojego tematu z kupnem auta dla rodzicielki) i: po pierwsze to 1.2 nie jedzie (13s do setki czuć bardzo), po drugie tylna szyba i boczne oraz dziwnie długa deska rozdzielcza tworzą uczucie przytłoczenia, ale to może kwestia przyzwyczajenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Bzdury wyssane z palca, żeby Ci wcisnąć czujniki : P tylko że ja i tak nie zamierzam u nich kupować felg czy czujników, tak luźno sobie gadałem z gościem w serwisie jak byłem na przeglądzie. Tak jak już jeden kolega napisał. Może nic się nie stanie, ale lepiej dmuchać na zimne. Na pewno jakbym kupował felgi, to od razu z czujnikami. Żeby potem sobie w razie czego nie pluć w brodę, że jestem w plecy kupę kasy, bo zaoszczędziłem kilka stówek na czujnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Jeździłem w weekend takim egzemplarzem (a propos mojego tematu z kupnem auta dla rodzicielki) i: po pierwsze to 1.2 nie jedzie (13s do setki czuć bardzo), po drugie tylna szyba i boczne oraz dziwnie długa deska rozdzielcza tworzą uczucie przytłoczenia, ale to może kwestia przyzwyczajenia. Mam odmienne zdanie. W zupełności wystarczy do przemieszczania się w mieście i trasie również nie sprawia problemów. Dodam że mam wersje z Lpg. Wszystko zależy od podejścia. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 a w czym ten S&S przeszkadza w normalnej jeździe? Czytałem gdzieś opis przypadku, jak na lewoskręcie kierowca chciał gwałtownie ruszyć, bo zobaczył lukę w sznurze pojazdów z naprzeciwka - SS to opóźnił i o mało nie spowodował wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 uważam że idealny jest silnik VW Polo III gen 1.4 8V 60KM. 8V owszem - ale 16V już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Jeździłem w weekend takim egzemplarzem (a propos mojego tematu z kupnem auta dla rodzicielki) i: po pierwsze to 1.2 nie jedzie (13s do setki czuć bardzo), po drugie tylna szyba i boczne oraz dziwnie długa deska rozdzielcza tworzą uczucie przytłoczenia, ale to może kwestia przyzwyczajenia. 13s to zle? Wiekszosc samochodow ma tyle. Na co komu lepsze przyspieszenie w miescie? Ja mam 16s i czesto jestem pierwszy wszedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 13s to zle? Wiekszosc samochodow ma tyle. Na co komu lepsze przyspieszenie w miescie? Ja mam 16s i czesto jestem pierwszy wszedzie. Ewentualna właścicielka tego Rio ma obecnie Twingo II z 1.2 16V, które jest o sekundę szybsze i odczuwalnie zrywniejsze. Wolę, żeby rodzicielka miała więcej niż mniej mocy pod butem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Mam odmienne zdanie. W zupełności wystarczy do przemieszczania się w mieście i trasie również nie sprawia problemów. Dodam że mam wersje z Lpg. Wszystko zależy od podejścia. Pozdro No cóż, to może dlatego, że sam jeżdżę autem, które ma 10,5 do setki i już się przywzwyczaiłem. Aha, to niemiecki silnik 2.0 8-zaworowy w 17-letnim Golfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 13s to zle? Wiekszosc samochodow ma tyle. Na co komu lepsze przyspieszenie w miescie? Ja mam 16s i czesto jestem pierwszy wszedzie. 16s do 100 to poziom pf125p jakby ktoś nie wiedział 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 16s do 100 to poziom pf125p jakby ktoś nie wiedział Matiz był szybszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 16s do 100 to poziom pf125p jakby ktoś nie wiedział A to wszystko 30 lat pozniej w nowoczesnym koreanskim samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 16s do 100 to poziom pf125p jakby ktoś nie wiedział Eee, chyba bliżej 14s lub jeszcze mniej w wersji z silnikiem "wzmocnionym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 A to wszystko 30 lat pozniej w nowoczesnym koreanskim samochodzie Rio i Clio to samochody zbliżone go fiata 125p - gabaryt, masa, przyspieszenia, moc silnika itp. Tam był 1,5l i żłopał 10l/100km, w Clio jest 1,1 i pali 5 litrów więc jakiś postęp jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 A to wszystko 30 lat pozniej w nowoczesnym koreanskim samochodzie no ta "nowoczesność" jest mniej więcej na poziomie lat 70/80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 no ta "nowoczesność" jest mniej więcej na poziomie lat 70/80 Wszystko byloby ok jakby to nadal bylo 20% tansze od konkurencji a nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 1. Clio 0.9 w wersji Limited za jakieś 52kzł. 2. Kia Rio 1.2 L + pakiet specjalny za jakieś 51kzł. W sobotę jeździłem taką Rio (dokładnie ta sama wersja), wczoraj Clio i bez wahania wziąłbym Clio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 U mnie tylko w tym tygodniu błąd pojawił się dwa razy. Za każdym razem był to "Signal transmission issue". Na szczęście wożę ze sobą skaner Autel, dzięki czemu mogę sprawdzić, czy to faktycznie problem z ciśnieniem. Przez rok użytkowania auta z tym systemem kontrolka zapalała się kilkadziesiąt razy - ani razu problem nie dotyczył ciśnienia powietrza w oponie, które było prawidłowe. Moja sytuacja nie jest tu wcale jakoś wyjątkowa, bo takich przypadków troche znam... Gdyby nie fakt, że opony run on flat bez kontroli ciśnienia to słaby pomysł, to juz bym te czujniki wywalił. Ja pierdziele... Dobrze ze całego serwisu za sobą nie ciągniesz na przyczepce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 a w czym ten S&S przeszkadza w normalnej jeździe? W autach zbudowanych "klasycznie" (czyli praktycznie wszystko poza klasą premium projektowaną pod takie systemy) przy zgaszeniu silnika nie działa np. klimatyzacja, rozruszniki, akumulatory itd. nie różnią się niczym w wersji z systemem S&S i bez niego), w przypadku turbo też dostaje ono po 4 literach itp. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 ale bzdury. Samochód jak każdy przyrząd nadaje się dla większości ludzi i nikt nie będzie decydował kto jest bardziej rozgarnięty, a kto nie. Ja uważam, że czujniki ciśnienia to świetna sprawa. W jednym samochodzie mam, w drugim nie mam. W tym, w którym nie mam co jakiś czas jadę na stację, sprawdzam ciśnienie i pompuję. W tym, w którym mam jadę dopiero jak się zaświeci kontrolka. Czujniki działają bardzo dobrze, kontrolka zapala się gdy w którymś kole ciśnienie spadnie poniżej 2 bar i można im spokojnie zaufać, nie trzeba jeździć sprawdzać. Kolejna drobna rzecz ułatwiająca życie W przypadku eko-Astry i jej eko-opon czujniki pilnują, żeby koła były nabite na kamień i żeby auto dzięki temu miało sterowność transatlantyku. Nie wyobrażam sobie jak to jeździ po mokrym, bo na suchym asfalcie na rondach przy prędkości 30 km/h już było czuć, że auto mocno płuży przodem. Nie weryfikowałem tego, ale pracownik wypożyczalni mówił, że próbowali zejść z ciśnieniem do niższej wartości, żeby opony zaczęły trzymać, ale wtedy z kolei mieli od razu alarm o zbyt niskim ciśnieniu i auto generalnie oświadczało, że dalej "bez powietrza" nie pojedzie Wszystko zależy od implementacji danego systemu w danym aucie. Ja tak swoją drogą zastanawiam się co się takiego stało, że między Astrą H i obecną jest taka przepaść, jeśli chodzi o wielkość wnętrza, bagażnika, prowadzenie itp. itd. - niestety, in minus dla nowej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Dla zmiany poglądów polecam przejażdżkę wspomnianą Kia Rio z wolnossącym silnikiem 1.2 Dokładnie. Mając do wyboru wolnossący silnik w miarę normalnej pojemności vs mikrosilniczek z turbo nawet chwili bym się nie zastanawiał nad dokonaniem wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 To jest własnie turbo-lag... Jak turbo nie daje doładowania, to silnik nie ma wcale mocy. Dopiero jak sprężarka się rozkręci i zacznie pompować, to auto zaczyna jechać. Ten lag to jest fakt, ale maro_t ma 120to konnego t-jeta i podejrzewam, ze tam polaczenie gaz-przepustnica dziala tak jak u mnie w normalnym trybie. Wtedy jest naprawde "gumowato". Po wlaczeniu trybu sport (u mnie) ta gumowatosc znika i silnik reaguje zupelnie normalnie. Spotkamy sie ktoregos dnia i pokaze Ci co mam na mysli ;-). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 (edytowane) Ten lag to jest fakt, ale maro_t ma 120to konnego t-jeta i podejrzewam, ze tam polaczenie gaz-przepustnica dziala tak jak u mnie w normalnym trybie. Wtedy jest naprawde "gumowato". Po wlaczeniu trybu sport (u mnie) ta gumowatosc znika i silnik reaguje zupelnie normalnie. Spotkamy sie ktoregos dnia i pokaze Ci co mam na mysli ;-). W przyszłym tygodniu mam nadzieje jechać już na niebiesko Edytowane 18 Września 2016 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 18 Września 2016 Udostępnij Napisano 18 Września 2016 W przyszłym tygodniu mam nadzieje jechać już na niebiesko Ja dopiero tydzień później mam nadzieję w ogóle jechać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.