Fili_P Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany... Mozna pisacszerokosc kapcia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 spoiny w komplecie czy wolisz nie zaglądać?zachciało się kupować gówno, to teraz trzeba się wstydzić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany... Mozna pisacszerokosc kapcia.. Ząbkowanie w wielu samochodach jest efektem pracy SPRAWNEGO zawieszenia. Po prostu masz napęd na niewłaściwą oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2016 spoiny w komplecie czy wolisz nie zaglądać? zachciało się kupować gówno, to teraz trzeba się wstydzić ?5 lat 100kkm bez niespodzianek....a co u Ciebie... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Ząbkowanie w wielu samochodach jest efektem pracy SPRAWNEGO zawieszenia. Po prostu masz napęd na niewłaściwą oś.Sie okaze... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Ząbkowanie w wielu samochodach jest efektem pracy SPRAWNEGO zawieszenia. Po prostu masz napęd na niewłaściwą oś. No nie wiem. U mnie były różne napędy i nigdy opony nie ząbkowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany... Mozna pisacszerokosc kapcia.. przypadkiem nie w Insygnii ? U nas dwa komplety się wyząbkowały. Z tego co wyczytałem TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 No nie wiem. U mnie były różne napędy i nigdy opony nie ząbkowały To nie tak. Przy przednim może ząbkować ale nie musi. Przy tylnym nie ma prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 przypadkiem nie w Insygnii ? U nas dwa komplety się wyząbkowały. Z tego co wyczytałem TTTM Trzeba często zmieniać koła przód tył. Jak ktoś dużo jeździ w sezonie, to potrafią się wyząbkować - szczególnie nowe opony. Zmiana i powinny się dotrzeć po kilku tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 W kila to bylo normalne chociaz zawias sprawny. Trzeba zmieniac przod tyl bardzo czesto. Albo przyzwyczaic sie do wycia. Ja tak zrobilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Trzeba często zmieniać koła przód tył. Jak ktoś dużo jeździ w sezonie, to potrafią się wyząbkować - szczególnie nowe opony. Zmiana i powinny się dotrzeć po kilku tys. km. To chyba nie do mnie tylko do serwisu sugestia. Auto było regularnie na przeglądach w ASO, zapewne przekładali ale i tak się poząbkowały. Czasem jest to kombinacja dana opona - dany producent i nie ma zmiłuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 To chyba nie do mnie tylko do serwisu sugestia. Auto było regularnie na przeglądach w ASO, zapewne przekładali ale i tak się poząbkowały. Czasem jest to kombinacja dana opona - dany producent i nie ma zmiłuj. Zgadza się. Ale czasem nie przewidzisz, że dana opona z danym zawieszeniem tak współpracuje, że się wyząbkuje. Po fakcie dowiesz się, że koła z nowymi oponami trzeba było przełożyć przód-tył np. po 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mi kiedyś gumiarz zasugerował, żeby do auta ze sprawnym wielowahaczem kupować opony, które mają połączone ze sobą zewnętrzne klocki, podobno takie opony są mniej podatne na ząbkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mi kiedyś gumiarz zasugerował, żeby do auta ze sprawnym wielowahaczem kupować opony, które mają połączone ze sobą zewnętrzne klocki, podobno takie opony są mniej podatne na ząbkowanie. Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 No nie wiem. U mnie były różne napędy i nigdy opony nie ząbkowały Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie. Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie. Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. W wielu nowych autach z nowymi oponami występuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 W wielu nowych autach z nowymi oponami występuje Patrz wyżej. Nowe nie znaczy dobre. Albo opony chińskie lub polskie, albo źle zestrojone zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 To właśnie dobre opony, dobrze trzymające się drogi, prędzej się wyząbkują, niż twarde chińskie kartoflaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) To właśnie dobre opony, dobrze trzymające się drogi, prędzej się wyząbkują, niż twarde chińskie kartoflaki Nie wiem nic o twardych chińskich kartoflakach, wiem tyle, że w porządnych autach na porządnych oponach ten problem nie występuje. Albo dotyczy powypadkowych ulepów, albo rumuńskich/francuskich/włoskich/niemieckich/koreańskich wyrobów samochodopodobnych, lub/i kiepskich opon. Edytowane 6 Września 2016 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Nie wiem nic o twardych chińskich kartoflakach, wiem tyle, że w porządnych autach na porządnych oponach ten problem nie występuje. Albo dotyczy powypadkowych ulepów, albo rumuńskich/francuskich/włoskich/niemieckich/koreańskich wyrobów samochodopodobnych, lub/i kiepskich opon. Dziwne, mam koreańca na wielowahaczu, i jakoś problemu nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mam koreański wyrób samochodopodobny na oponach Bridgestone HP Sport i ząbkowanie nie występuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mam koreański wyrób samochodopodobny na oponach Bridgestone HP Sport i ząbkowanie nie występuje A masz wielowahacz? Bo przy klasycznym rozwiazaniu to raczej nigdy nie jest problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A masz wielowahacz? Bo przy klasycznym rozwiazaniu to raczej nigdy nie jest problemem Tak. W Forku też jest i też ząbkowanie nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Dziwne, mam koreańca na wielowahaczu, i jakoś problemu nie ma... Zależy od producenta i od modelu pewnie. Ssang coś tam ząbkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A masz wielowahacz? Bo przy klasycznym rozwiazaniu to raczej nigdy nie jest problemem Klasycznym rozwiązaniem (i najlepszym ,pomijając pneumatyczne) jest właśnie wielowahacz. Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. Jeszcze bardziej klasycznym jest resor, no ale to już inna bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Mi kiedyś gumiarz zasugerował, żeby do auta ze sprawnym wielowahaczem kupować opony, które mają połączone ze sobą zewnętrzne klocki, podobno takie opony są mniej podatne na ząbkowanie. tak jak te? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 tak jak te? te nie mają połączonych zewnętrznych klocków szybciej takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Patrz wyżej. Nowe nie znaczy dobre. Albo opony chińskie lub polskie, albo źle zestrojone zawieszenie. Focusy raczej trudno posadzic o zle zestrojenie zawieszenia, ale byly/sa opony ktore zabkowaly momentalnie. W moim musialem wyrzucic calkiem swieze pirelli p6 bo jeczaly jakby lozyska padly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. co to za brednie? gdzie ty jezdzisz, ze sie nie da prowadzic? wielowahacz najlepszy, ale pozniej sie czyta, ze opony ząbkują, ze wymiana droga, ze to ze tamto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) A jak wygląda taka wyzabkowana opona? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Września 2016 przez Kiwal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 co to za brednie? gdzie ty jezdzisz, ze sie nie da prowadzic? wielowahacz najlepszy, ale pozniej sie czyta, ze opony ząbkują, ze wymiana droga, ze to ze tamto Lubię zakręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Lubię zakręty. i dlatego Ci nie ząbkują... w autach jeżdżonych agresywnie problem nie występuje, bo opona pracuje mocniej na zakrętach, przy hamowaniu, zużywają się szybciej ale równomiernie. Najbardziej ząbkują przy wolnej jeździe na prostych odcinkach. Gdzieś wyczytałem: Natomiast szybka jazda po krętych drogach będzie zacierać ślady ząbkowania. Edytowane 6 Września 2016 przez Tomek000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A jak wygląda taka wyzabkowana opona? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka tego nie widać, to słychać, wyciecie/huczenie opony, jak jest już bardzo wyząbkowana to jak przejedziesz ręką po oponie to czuć ząbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 i dlatego Ci nie ząbkują... w autach jeżdżonych agresywnie problem nie występuje, bo opona pracuje mocniej na zakrętach, przy hamowaniu, zużywają się szybciej ale równomiernie. Najbardziej ząbkują przy wolnej jeździe na prostych odcinkach. Może byc i tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A jak wygląda taka wyzabkowana opona? Czuć to wyraźnie, kiedy pogłaszczesz bieżnik - jest wyraźna różnica "z włosem" lub "pod włos". Jeśli ząbkowanie jest znaczne, to można je dostrzec nieuzbrojonym okiem. Poniżej masz szkic: przekrój opony po wyprostowaniu w zdrowej oponie klocki bieżnika będą jednakowej wysokości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A jak wygląda taka wyzabkowana opona? Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 A jak wygląda taka wyzabkowana opona? Klocki są wyższe z jednej strony - sunąc palcem po bieżniku czuć ząbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie. Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. Taaak w autach pół rocznych też ? Co wg Ciebie może tam być niesprawne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Taaak w autach pół rocznych też ? Co wg Ciebie może tam być niesprawne ? Inżynier, który to projektował. Różne buble się zdarzają. Pisałem o tym wyżej. Edytowane 6 Września 2016 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Inżynier, który to projektował. Różne buble się zdarzają. Pisałem o tym wyżej. To nie jest bubel tylko fizyka. Nie projektuje się konstrukcji wbrew fizyce. Edytowane 6 Września 2016 przez Ryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany... Mozna pisacszerokosc kapcia.. Dobra jest diagnoza geometria cacy pozostałe elementy zawiechy także Niesty łożysko padakę zaliczyło z lewej z tyłu-pierniczone dziury w rumuńsko poligono-podobnym-drogo-wyrobie-seropodbnym Edytowane 6 Września 2016 przez Fili_P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2016 (edytowane) przypadkiem nie w Insygnii ? U nas dwa komplety się wyząbkowały. Z tego co wyczytałem TTTM Dokładnie Insignia .... kombi .... jeżdżona na pusto .... po prostej .... do tego z częstymi hamowaniami i przyspieszaniami jak jakieś dziadki niedzielne przed nos wyjeżdżają allbo z pasa rozbiegowego się włączasz ....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej.... --------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-)))))) ......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-) BTW jakies Bridgestony yyy potenza(?) Chyba te Edytowane 6 Września 2016 przez Fili_P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 Inżynier, który to projektował. Różne buble się zdarzają. Pisałem o tym wyżej. Skoro Insignie, Focusy, Punto to dla Ciebie buble, to które auto to nie bubel ? Ząbkowanie to złożony temat i nie wynika z błędów konstrukcyjnych czy użytych opon. rozbiegowego się włączasz....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej....--------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-))))))......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-)BTW jakies Bridgestony yyy potenza(?) Opony te co były na pierwszym montażu, nie pamiętam już. Reszta opisu z moim przypadkiem się nie zgadza, choć w trójmieście auto często bywało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Lubię zakręty. ja też. i bez problemu w nich jezdzę mając belkę. może musisz wziąc dodatkowe lekcje nauki jazdy. albo zawieszenie było niesprawne w aucie, do którego masz żal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Września 2016 Udostępnij Napisano 7 Września 2016 Taaak w autach pół rocznych też ? Co wg Ciebie może tam być niesprawne ? Założenia konstrukcyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 8 Września 2016 Udostępnij Napisano 8 Września 2016 To nie miałem nigdy takiego przypadku. A wielowahacz miałem w Octavii BMW czy Audi. Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Dokładnie Insignia .... kombi .... jeżdżona na pusto .... po prostej .... do tego z częstymi hamowaniami i przyspieszaniami jak jakieś dziadki niedzielne przed nos wyjeżdżają allbo z pasa rozbiegowego się włączasz ....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej.... --------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-)))))) ......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-) BTW jakies Bridgestony yyy potenza(?) Chyba te też tak mam na dokładnie tych oponach. Trzy Mondeo firmowe - ten sam problem. Już się nie mogę doczekać zmiany na zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Klasycznym rozwiązaniem (i najlepszym ,pomijając pneumatyczne) jest właśnie wielowahacz. Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. Jeszcze bardziej klasycznym jest resor, no ale to już inna bajka... Ktoś tu źle mówi o resorach ?!?? Turtles all the way down... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.