Skocz do zawartości

Trwałość katalizatora PB+LPG


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra G silnik z14xep gaz założony przy 117tyś km, sprzedana przy 197tyś km. Kupujący był na stacji diagnostycznej na sprawdzeniu auta, diagnosta robił analize spalin i powiedział że nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam

Od LPG to raczej przerdzewieje niż się zatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od LPG to raczej przerdzewieje niż się zatka.

Ciekawa teoria.

 

Subaru 2.5+LPG. 150tyś katalizator się stopił, auto jechało poprawnie, ale odczuwalny spadek osiągów.. Przy tym przebiegu... zajrzyj do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza.

 

No ale to nie z winy LPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam

 

U mnie po 10 latach i 150kkm druga sonda zaczela wyrzucac blad, wymiana kata na uniwersalny pomogla.

Poza tym nie bylo w zasadzie innych objawow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam

 

jednym dojechałem do 600kkm, drugim do 380kkm, trzeci ma 330kkm, czwarty 220kkm, żaden problemów z katem nie mial ;)

 

czasem któraś sonda lambada wali błędami i niekumaci próbują to na katalizator zrzucić. czasami sam kat wywali błąd, ale nadal jest to w 90% wina gazu, bądź rzadziej sondy samej w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa teoria.

Subaru 2.5+LPG. 150tyś katalizator się stopił, auto jechało poprawnie, ale odczuwalny spadek osiągów.. Przy tym przebiegu... zajrzyj do niego.

Zmień serwis LPG.

W Nubirze przy 300kkm z czego 200 na LPG przy spadku mocy 3 serwisy bezbłędnie wskazywały na kat ze go lpg zatkało.

Po demontażu wyglądał tak samo jak nowy a winny byl tłumik końcowy w ktorym urwała się przegroda. Stary kat został sprzedany w cenie nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień serwis LPG.

W Nubirze przy 300kkm z czego 200 na LPG przy spadku mocy 3 serwisy bezbłędnie wskazywały na kat ze go lpg zatkało.

Po demontażu wyglądał tak samo jak nowy a winny byl tłumik końcowy w ktorym urwała się przegroda. Stary kat został sprzedany w cenie nowego

:oki:

Owego czasu Nubira ojca przejechała na gazie na taxi 600 tys. Nic się z katem nie działo, co roku przechodziła przeglądy, na końcu poszła do ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lanos 1.6, gaz był od 70kkm a przy ok 130kkm padł katalizator. Wkład się rozleciał i zatykał wydech. Na początku delikatnie spadła moc, po paru dniach ledwo dojechałem do warsztatu. 

 

Czy to wina gazu to nie wiem, brał też sporo oleju a to katowi też nie służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle założona instalka ;]

Nie sądzę, VSI Prins ;)

 

Niestety trwałość tego elementu w tym roczniku jest po prostu słaba nie tylko w jednostkach z LPG ;)

Chciałem tym pokazać, że w jednych autach kat wytrzymuje dłużej w innych której, i przy 150 tys tez moze się nadawać już do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czasem któraś sonda lambada wali błędami i niekumaci próbują to na katalizator zrzucić. czasami sam kat wywali błąd, ale nadal jest to w 90% wina gazu, bądź rzadziej sondy samej w sobie.

proszę, objaśnij nam jak to katalizator może sygnalizować błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w grande punto np miałem normalnie kod błędu oznaczający problem z katalizatorem.

Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.

Wysłane z Moto X Play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.

Wysłane z Moto X Play

Błąd sondy lambda to błąd sondy lambda - tez przerabiałem, błąd kata wyswiatlal sie osobno, wcale nie łącznie z sondą.

Nie mowie co ten bląd znaczy, tylko ze kat tez moze wywalić swój błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.

 

są kody dla błędów sondy i są kody dla kata. Owszem kod błędu kata wyzwala druga sonda, ale to wcale nie znaczy, że problem jest z sondą, a nie katem właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.

Wysłane z Moto X Play

Mam w BMW cztery sondy i dwa katalizatory. Dwie sondy regulacyjne i dwie diagnostyczne. Sondy za katalizatorami (diag.) muszą emitować odpowiednie napięcie, ok. 0,6 V, wtedy wiadomo, że kat jest dobry. Jeśli sondy oscylują, oznacza, że kat sobie nie radzi i może wyskoczyć check. Uwalona sonda diagnostyczna zapaliłaby na stałe check, jeśli wywala błąd sporadycznie, albo podczas jazdy ze stałym obciążeniem, to ecu interpretuje to jako błąd pracy katalizatora.

U mnie katy mają przejechane 243 kkm i są sprawne, a był przypadek, że zimą zamarzła mi odma i zassało pół litra oleju do cylindrów. Przez 300 km jeździłem jak parowóz, z końcowego tłumika leciały krople oleju. Porządnie wygrzałem wydech robiąc konkretną trasę i katy mają się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Muszę obadać "garażowym stetoskopem" czy wkład już czasem nie lata sobie luźno. Kwestia wymiany, koszt zamiennika 500-600zł. Warto się "szarpnąć" czy lepiej kombinować i wyciąć kata i wstawić emulator sondy za katem? Dodam że katalizator u mnie jest w "portkach" kolektora wydechowego i żeby go opróżnić trzeba rzeźbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Muszę obadać "garażowym stetoskopem" czy wkład już czasem nie lata sobie luźno. Kwestia wymiany, koszt zamiennika 500-600zł. Warto się "szarpnąć" czy lepiej kombinować i wyciąć kata i wstawić emulator sondy za katem? Dodam że katalizator u mnie jest w "portkach" kolektora wydechowego i żeby go opróżnić trzeba rzeźbić.

Jeżeli to 600 plus montaż to bym tak robił
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam

 

Wszystkie moje dotychczasowe auta to PB+LPG. Wyjątkiem był jeden diesel, ale użytkowałem go tylko 6 miesięcy.

Nigdy, przenigdy nie miałem problemu z katalizatorem. Nawet w 16 letnim Daewoo Nubira.

 

Raz się zdarzył spadek mocy jaki opisujesz w Daewoo Lanos. Okazało się że końcowy tłumik pordzewiał ładnie w środku i się tam w środku rozsypał. Z zewnątrz był prawie jak nowy. Nawet auto nie pierdziało, czy coś. Cicho było.

Jak mechanik zdjął ten tłumik i nim potrząsał, to odgłos był taki, jakbyś tak wrzucił ze 2kg kapsli :)

Auto ledwo 100km/h osiągało z gazem do dechy.

 

Może sprawdź tłumiki, a nie katalizator  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.

 

W zeszłym roku walczyłem z tym problemem, a rozwiązanie wygląda tak:

 

t_emulator_sondy_lambda__najwysza_jako_3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza.

Tak. To na pewno wina lpg...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wrócić do tematu. Pojechałem dziś na SKP na pomiar emisji spalin, i tak na LPG:

- wolne obroty:

 

CO-0,05%

HC-0ppm

CO^2-12,7%

Lambda 1,03

 

na PB:

 

- wolne obroty:

CO-0,05%

HC-0ppm

CO^2-12,7%

Lambda 1,03

 

Praktycznie bez zmian, dopiero po wkręceniu silnika na ~2500obr/min na PB:

 

CO-0,05% [dokładnie już nie pamiętam]

HC-55ppm

CO^2-14,7%

Lambda 1,03

 

Czyli wszystko ok, jak to diagnosta określił, wyszło "lepiej niż fabryka". Zastanawia mnie ta wartość HC, możliwe żeby wyszło 0ppm na wolnych obrotach? I bądź tu człowieku mądry, strzelać i pozbywać się sprawnego "teroetycznie" katalizatora mi się nie uśmiecha :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.