steyr Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Cześć, mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Astra G silnik z14xep gaz założony przy 117tyś km, sprzedana przy 197tyś km. Kupujący był na stacji diagnostycznej na sprawdzeniu auta, diagnosta robił analize spalin i powiedział że nie ma się do czego przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 mój były citroen c5, silnik 2.0, LPG założony przy 70kkm, auto sprzedane przy 210kkm, brak problemów z katalizatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Cześć, mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam Od LPG to raczej przerdzewieje niż się zatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jumpman Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 (edytowane) . Edytowane 9 Września 2016 przez Jumpman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Od LPG to raczej przerdzewieje niż się zatka. Ciekawa teoria. Subaru 2.5+LPG. 150tyś katalizator się stopił, auto jechało poprawnie, ale odczuwalny spadek osiągów.. Przy tym przebiegu... zajrzyj do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza. No ale to nie z winy LPG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 W CC padł mi katalizator, ale to była gaźnika i problemów z zapłonem. Tak sam z siebie nie powinien się uszkodzić, więc szukałbym przyczyny w składzie mieszanki i problemach z zapłonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Cześć, mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam U mnie po 10 latach i 150kkm druga sonda zaczela wyrzucac blad, wymiana kata na uniwersalny pomogla. Poza tym nie bylo w zasadzie innych objawow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Cześć, mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam jednym dojechałem do 600kkm, drugim do 380kkm, trzeci ma 330kkm, czwarty 220kkm, żaden problemów z katem nie mial czasem któraś sonda lambada wali błędami i niekumaci próbują to na katalizator zrzucić. czasami sam kat wywali błąd, ale nadal jest to w 90% wina gazu, bądź rzadziej sondy samej w sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ciekawa teoria. Subaru 2.5+LPG. 150tyś katalizator się stopił, auto jechało poprawnie, ale odczuwalny spadek osiągów.. Przy tym przebiegu... zajrzyj do niego. Nieźle założona instalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ciekawa teoria. Subaru 2.5+LPG. 150tyś katalizator się stopił, auto jechało poprawnie, ale odczuwalny spadek osiągów.. Przy tym przebiegu... zajrzyj do niego. Zmień serwis LPG. W Nubirze przy 300kkm z czego 200 na LPG przy spadku mocy 3 serwisy bezbłędnie wskazywały na kat ze go lpg zatkało. Po demontażu wyglądał tak samo jak nowy a winny byl tłumik końcowy w ktorym urwała się przegroda. Stary kat został sprzedany w cenie nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Zmień serwis LPG. W Nubirze przy 300kkm z czego 200 na LPG przy spadku mocy 3 serwisy bezbłędnie wskazywały na kat ze go lpg zatkało. Po demontażu wyglądał tak samo jak nowy a winny byl tłumik końcowy w ktorym urwała się przegroda. Stary kat został sprzedany w cenie nowego Owego czasu Nubira ojca przejechała na gazie na taxi 600 tys. Nic się z katem nie działo, co roku przechodziła przeglądy, na końcu poszła do ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Lanos 1.6, gaz był od 70kkm a przy ok 130kkm padł katalizator. Wkład się rozleciał i zatykał wydech. Na początku delikatnie spadła moc, po paru dniach ledwo dojechałem do warsztatu. Czy to wina gazu to nie wiem, brał też sporo oleju a to katowi też nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Nieźle założona instalka Nie sądzę, VSI Prins Niestety trwałość tego elementu w tym roczniku jest po prostu słaba nie tylko w jednostkach z LPG Chciałem tym pokazać, że w jednych autach kat wytrzymuje dłużej w innych której, i przy 150 tys tez moze się nadawać już do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Nie sądzę, VSI Prins Firme mozesz miec najlepszą z pozłacanymi wtryskami, jak to gamoń montuje i konfiguruje to są zawsze jaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 czasem któraś sonda lambada wali błędami i niekumaci próbują to na katalizator zrzucić. czasami sam kat wywali błąd, ale nadal jest to w 90% wina gazu, bądź rzadziej sondy samej w sobie. proszę, objaśnij nam jak to katalizator może sygnalizować błąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 proszę, objaśnij nam jak to katalizator może sygnalizować błąd... Pewnie pryka sobie inaczej niż zawsze :-) :-) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 proszę, objaśnij nam jak to katalizator może sygnalizować błąd... w grande punto np miałem normalnie kod błędu oznaczający problem z katalizatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 w grande punto np miałem normalnie kod błędu oznaczający problem z katalizatorem.Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat.Wysłane z Moto X Play Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat. Wysłane z Moto X Play Błąd sondy lambda to błąd sondy lambda - tez przerabiałem, błąd kata wyswiatlal sie osobno, wcale nie łącznie z sondą. Nie mowie co ten bląd znaczy, tylko ze kat tez moze wywalić swój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat. są kody dla błędów sondy i są kody dla kata. Owszem kod błędu kata wyzwala druga sonda, ale to wcale nie znaczy, że problem jest z sondą, a nie katem właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat. Wysłane z Moto X Play Mam w BMW cztery sondy i dwa katalizatory. Dwie sondy regulacyjne i dwie diagnostyczne. Sondy za katalizatorami (diag.) muszą emitować odpowiednie napięcie, ok. 0,6 V, wtedy wiadomo, że kat jest dobry. Jeśli sondy oscylują, oznacza, że kat sobie nie radzi i może wyskoczyć check. Uwalona sonda diagnostyczna zapaliłaby na stałe check, jeśli wywala błąd sporadycznie, albo podczas jazdy ze stałym obciążeniem, to ecu interpretuje to jako błąd pracy katalizatora. U mnie katy mają przejechane 243 kkm i są sprawne, a był przypadek, że zimą zamarzła mi odma i zassało pół litra oleju do cylindrów. Przez 300 km jeździłem jak parowóz, z końcowego tłumika leciały krople oleju. Porządnie wygrzałem wydech robiąc konkretną trasę i katy mają się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Mondeo mk2 1997 rok, przebieg w tej chwili chyba koło 235000, od około 135 000 na gazie (11 rok leci) i tłumiki oraz katalizator oryginał, powoli zaczyna odchodzić warstwa z tłumika końcowego, ale warstw jest chyba 3 więc olewam temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Dzięki za sugestię. Muszę obadać "garażowym stetoskopem" czy wkład już czasem nie lata sobie luźno. Kwestia wymiany, koszt zamiennika 500-600zł. Warto się "szarpnąć" czy lepiej kombinować i wyciąć kata i wstawić emulator sondy za katem? Dodam że katalizator u mnie jest w "portkach" kolektora wydechowego i żeby go opróżnić trzeba rzeźbić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Dzięki za sugestię. Muszę obadać "garażowym stetoskopem" czy wkład już czasem nie lata sobie luźno. Kwestia wymiany, koszt zamiennika 500-600zł. Warto się "szarpnąć" czy lepiej kombinować i wyciąć kata i wstawić emulator sondy za katem? Dodam że katalizator u mnie jest w "portkach" kolektora wydechowego i żeby go opróżnić trzeba rzeźbić.Jeżeli to 600 plus montaż to bym tak robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2016 ~600zł sam kat, montaż ogarne w swoim zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Cześć, mam pytanie na ile szacowana jest trwałość standardowego katalizatora w silniku ZI zasilany dodatkowo lpg? Pytam bo mam wrażenie że auto jest słabsze zwłaszcza powyżej 4500kprm zarówno na lpg jak i na PB. Przebieg 158kkm od 85kkm jest lpg, silnik 1.2 16v.pozdrawiam Wszystkie moje dotychczasowe auta to PB+LPG. Wyjątkiem był jeden diesel, ale użytkowałem go tylko 6 miesięcy. Nigdy, przenigdy nie miałem problemu z katalizatorem. Nawet w 16 letnim Daewoo Nubira. Raz się zdarzył spadek mocy jaki opisujesz w Daewoo Lanos. Okazało się że końcowy tłumik pordzewiał ładnie w środku i się tam w środku rozsypał. Z zewnątrz był prawie jak nowy. Nawet auto nie pierdziało, czy coś. Cicho było. Jak mechanik zdjął ten tłumik i nim potrząsał, to odgłos był taki, jakbyś tak wrzucił ze 2kg kapsli Auto ledwo 100km/h osiągało z gazem do dechy. Może sprawdź tłumiki, a nie katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Końcowy tłumik wymieniany ok rok temu, ale jest trop można sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Słyszał ktoś coś o firmie polskiej firmie produkującej katalizatory JMJ? Posiadają katalizatory z wkładami metalowymi w dobrych $$. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Ale zdajesz sobie sprawę, że ta informacja pochodziła z sondy lambda. W większości przypadków jak jest błąd z sondy to pada właśnie sonda a jak jest dobra to znaczy, że padł kat. W zeszłym roku walczyłem z tym problemem, a rozwiązanie wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Patent znany i chyba sie sprawdza jak ktoś chce się pozbyć problemu po kosztach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Astra g 1,6 16v gaz założony przy ok. 240kkm, przy 260 kkm nie chce mu się jeździć, spod auta słychać brzęczenie, kręcił do 4,5 tys. obr. Po wizycie u tłumikarza się okazało, że kat się rozleciał i jedna część zatkała rurę wydechową. Po "rozwiązaniu problemu" auto chodziło jak burza.Tak. To na pewno wina lpg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Pozwolę sobie wrócić do tematu. Pojechałem dziś na SKP na pomiar emisji spalin, i tak na LPG: - wolne obroty: CO-0,05% HC-0ppm CO^2-12,7% Lambda 1,03 na PB: - wolne obroty: CO-0,05% HC-0ppm CO^2-12,7% Lambda 1,03 Praktycznie bez zmian, dopiero po wkręceniu silnika na ~2500obr/min na PB: CO-0,05% [dokładnie już nie pamiętam] HC-55ppm CO^2-14,7% Lambda 1,03 Czyli wszystko ok, jak to diagnosta określił, wyszło "lepiej niż fabryka". Zastanawia mnie ta wartość HC, możliwe żeby wyszło 0ppm na wolnych obrotach? I bądź tu człowieku mądry, strzelać i pozbywać się sprawnego "teroetycznie" katalizatora mi się nie uśmiecha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.