Cinek Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 No ale prócz Punto są całe plejady innych pojazdów, na szczęście jest wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 20 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2016 ...trzeba niestety redukować do jedynki, a w tym celu dobrze jest się zatrzymać... Z całą resztą Twojej wypowiedzi zgadzam się 100%, ale nie z powyższym fragmentem. Trzeba się nauczyć redukować biegi z międzygazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Ale się robiło - Mazda MX 3. Głupia Marea 2.0 benzynowa to 5 cylindrów zamiast 4. Czyli da się? Da się. Co do małych silników jeździłem sporo Aurisem 1.4 D4D. Niby niecałe 100 KM ale w połączeniu z automatem autko idzie całkiem sprawnie. Ale ma 4 gary. Niemniej jeśli chodzi o moc i kulturę pracy przynajmniej tego małego diesla naprawdę nie ma się czego czepiać. Pewnie że się da. Bmw kiedyś robiło R6 2.0 a chyba nawet mniejszej pojemności (nie pamiętam już) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Pewnie że się da. Bmw kiedyś robiło R6 2.0 a chyba nawet mniejszej pojemności (nie pamiętam już) To bylo 2,0 R6.Ale zdecydowana większość nabywców serii 3 i tak wybierała 1,8 R4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Wiesz, czasem nie chce mi się łapać za lewarek skrzyni biegów i na skrzyżowaniu 90 stopni wchodzę w zakręt na piątym biegu, mając przy tym 1000 rpm, dodaję gazu i normalnie przyśpieszam. Jaką masz wtedy prędkość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Października 2016 Udostępnij Napisano 20 Października 2016 Jaką masz wtedy prędkość ? Około 40 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Pewnie że się da. Bmw kiedyś robiło R6 2.0 a chyba nawet mniejszej pojemności (nie pamiętam już) Do niedawna był sprzedawany Chevrolet Epica z silnikiem 2.0 R6 Obecnie w F1 sa silniki 1,6 V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Do niedawna był sprzedawany Chevrolet Epica z silnikiem 2.0 R6 Obecnie w F1 sa silniki 1,6 V6 W Hondach Gold Wing siedzial sześciocylindrowy boxer 1500ccm. Edytowane 21 Października 2016 przez wlad 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 W Hondach Gold Wing siedzial sześciocylindrowy boxer 1500ccm. Sąsiad w traktorku na V2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Przejedź się benzynową szóstką - to zrozumiesz... Ale co tu do rozumienia porównywać 3x mocniejszy silnik do 1.4tdi... Szok. To. Nawet nie powinno zaistnieć takie porównanie.A co do jazdy na 5biegu i prędkości 40km/h to musi być ekstra przeżycie. I ile potrzeba sekund żeby nie wiem z tych 40 zrobiło się z 90? 15sek? Panewki to uwielbiają Edytowane 21 Października 2016 przez RGB66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Ale co tu do rozumienia porównywać 3x mocniejszy silnik do 1.4tdi... Szok. To. Nawet nie powinno zaistnieć takie porównanie. To porwnaj 1,4 TDI z 1,4TSI I daj znac jak bylo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 To porwnaj 1,4 TDI z 1,4TSI I daj znac jak bylo To i tak znów porównanie do bani. Takie tsi ma 140 czy tam 170km. To w skrajnych przypadkach mieć nie wiem te 90KM to jest różnica w przyspieszaniu na 2 pod górkę. Czego wy oczekujecie od silników 70 konnych? Lepszym porównaniem było by 1.4 tdi 125km że skody do tego tsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Czego wy oczekujecie od silników 70 konnych? Ja oczekiwalem ze jak wsiądę do 75kM turbodiesla to nie będę się męczył za kierownicą, bo w 70kM benzynowym swifcie się nie męczyłem, a jednak tak nie było - 1.3cdti w fiacie to dramat i jakbyś nie zauważył porównuje do 1.3 w suzuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Jechales kiedys takim malolitrazowym dieslem 1.3jtd czy 1.4tdi? Dla mnie to byl dramat I chyba nikt z wlasnej woli tym nie jezdzil... Takie auta i tak sprzedawane sa glownie do flot. Patrzac po tym co sie dzieje na rynku noPB to za klika lat pewnie diesel beda stanowic margines oferty w segmencie ponizej D. kazdy diesel do segmentu C niepremium to masakra... hałasuje i telepie. potrzeba dobrego wygluszenia i sporo blachy (czyli np. min segment D), zeby diesla dało się strawic caly swiat uniknął tego ogłupienia, a UE lobbowała ON... a teraz faktycznie jest zauważalny odwrót w retoryce ekoterrorystów i koncernów... diesle na kazdym kroku strzelają sobie w kolano (afera, upierdliwe DPF, badania nt raka itp) i UE powoli odwraca sie od ON w lobby i "dotowaniu"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 kazdy diesel do segmentu C niepremium to masakra... hałasuje i telepie. potrzeba dobrego wygluszenia i sporo blachy (czyli np. min segment D), zeby diesla dało się strawic caly swiat uniknął tego ogłupienia, a UE lobbowała ON... a teraz faktycznie jest zauważalny odwrót w retoryce ekoterrorystów i koncernów... diesle na kazdym kroku strzelają sobie w kolano (afera, upierdliwe DPF, badania nt raka itp) i UE powoli odwraca sie od ON w lobby i "dotowaniu"... dodajmy jeszcze to że normy emisji spalin w przypadku diesli chyba dobrze dociskają producentów, bo wymagają sporych inwestycji - odnoszę wrażenie że diesle chyba nawet zdrożały. Kiedy w tym roku kupowałem samochód dopłata do diesla o podobnej mocy co benzyniak to było 15 000 zł. Jak policzyłem, to opłaciłoby mi się to gdybym przez 4 lata jeździł po 50 000 km rocznie. Totalnie bez sensu. Niedługo wszytsko wróci do normy - diesle w osobówkach będą kupowali tylko Ci, co naprawdę dużo jeżdżą, w związku z czym klientów nieco ubędzie, a przy kolejnym upgradzie norm emisji spalin w EU, niektórzy producenci będą się zastanawiać czy opłaca się jeszcze unowocześniać ich diesle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) To nie jest tak. Mały diesel ma bardzo krótki zakres użytecznych obrotów, zaczyna jechać przy 2000 rpm, kończy przy 4000-4500 rpm. Jako, że nie chcemy cały czas kręcić silnika pod czerwone pole, to mamy użyteczne obroty na poziomie 2-3,5 tys. Do 2000 rpm nie dzieje się nic, kompletnie nic, można się tylko toczyć. U mnie wolnossąca benzyna ma użyteczne obroty od 1200 do 6500 rpm, żeby jeździć oszczędnie wystarczy używać 1200-4500. Wiesz, czasem nie chce mi się łapać za lewarek skrzyni biegów i na skrzyżowaniu 90 stopni wchodzę w zakręt na piątym biegu, mając przy tym 1000 rpm, dodaję gazu i normalnie przyśpieszam. a jaki masz ten wolnossący ? bo chyba porównujesz silniki o różnych mocach mam porównanie dwóch silników 1.6hdi 90KM/100KM i wolnossąca benzyny 120KM w autach o podobnej masie i jakoś dramatu nie widzę, hdi nie ma odczuwalnej dziury, fakt że żyć zaczyna od ok 1600-1800obr dużo większą dziurę czuć było w kaszkaju 2.0, tam faktycznie do 2000rpm niewiele się działo wsiądź do jakiegoś japończyka co max moment ma przy 4500rpm i zobaczy jak on "ciągnie" przy 1200rpm mam taki w vitarze, 1.6 97KM i do 2500rpm to tam się nic nie dzieje, na pewno TD zachowywał by się lepiej i tak najlepsza będzie turbo benzyna, która ma moment TD a zakres obrotów jak benyznowy n\a problemem jest że wsadza się słabe silniki do ciężkich samochodów, wydłuża przełożenia i potem masz efekt że nie jedzie Edytowane 21 Października 2016 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Z całą resztą Twojej wypowiedzi zgadzam się 100%, ale nie z powyższym fragmentem. Trzeba się nauczyć redukować biegi z międzygazem. Aaaa....Po co? Jelczem jeździsz? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Ale co tu do rozumienia porównywać 3x mocniejszy silnik do 1.4tdi... Szok. To. Nawet nie powinno zaistnieć takie porównanie. Dlaczego? Pokazałem Ci gdzie szukać kultury pracy i dlaczego 1.4tdi takiej nie posiada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Ale się robiło - Mazda MX 3. Głupia Marea 2.0 benzynowa to 5 cylindrów zamiast 4. Czyli da się? Da się. Co do małych silników jeździłem sporo Aurisem 1.4 D4D. Niby niecałe 100 KM ale w połączeniu z automatem autko idzie całkiem sprawnie. Ale ma 4 gary. Niemniej jeśli chodzi o moc i kulturę pracy przynajmniej tego małego diesla naprawdę nie ma się czego czepiać. Oczywiście, że się da. No i jakie były te silniki?! Oszczędne i równocześnie dynamiczne? Da się nawet zrobić półtoralitrowe V12 (Ferrari Colombo), ale sztuka żeby to jechało, nie smrodziło i przy tym nie zostawiało dziury w portfelu... Edytowane 21 Października 2016 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Ale co tu do rozumienia porównywać 3x mocniejszy silnik do 1.4tdi... Szok. To. Nawet nie powinno zaistnieć takie porównanie. A co do jazdy na 5biegu i prędkości 40km/h to musi być ekstra przeżycie. I ile potrzeba sekund żeby nie wiem z tych 40 zrobiło się z 90? 15sek? Panewki to uwielbiają Mnie nie chodzi o porównanie, tylko o sens robienia małych TD. Zdziwiłbyś się, jak dobrze może przyśpieszać auto z 40 do 90 km/h na piątym biegu. Panewkom nic nie będzie, bo silnik ma zmienne fazy rozrządu na ssaniu i na wydechu, zmienne długości dolotu, sam kolektor ssący wielkości słupka silnika 1.2, dwa czujniki spalania stukowego, dynamiczną regulację wyprzedzenia zapłonu, a komputer wie ile przepustnicy może w danej chwili uchylić. W moim rozumieniu tu był sensowny rozwój silników, które już w 2000r spełniały normy euro 4, sam silnik w 1,5 tonowym aucie może spalić 6,5/100, ale też rozpędzić ten samochód do 230 km/h. Da się? Pewnie, że da. Przyjemność z jazdy też jest lepsza, gdy moment idzie w miarę płasko od wolnych obrotów do odcinki. Ja nie jeżdżę na co dzień 40 km/h na piątce, ale tak mi się zdarza, kiedy zmęczony nawet nie mam ochoty sprzęgła wciskać. Silnik na to pozwala, ale do szybkiego przemieszczania się od 40 do 90 używam biegu drugiego. Mały diesel natomiast musi użyć dwóch biegów do sprintu 40-90 (zazwyczaj 2 i 3 bieg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 problemem jest że wsadza się słabe silniki do ciężkich samochodów, wydłuża przełożenia i potem masz efekt że nie jedzie I właśnie to mam cały czas na myśli, odpowiadając w wątku na temat sensu downsizingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Przeczytałem ten cały wątek i generalnie konkluzja jest taka, że mały diesel ma być eko... Nie wiem tylko pod jakim kątem, gdyż ja tego eko zwyczajnie nie widzę. W maju zakupiłem małżonce 1,6 hdi 90km, który to wsadzono w puga 308sw. Silnik miał być super ekonomicznym mułem. Ja zauważam tylko to, że jest mułem. Jazda miejska 8-8,5 l/100 km, trasa w trybie emeryt około 5 litrów, trasa w trybie normalnym 7-7,2 l/100 km. Przy takim samym trybie jazdy nieekonomiczne 3,2 PB w automacie spala odpowiednio 14l/100km, 8l/100km, 10l/100km. Różnica mocy to 160KM. Cholernie nie lubie tego puga, ani to oszczędne, ani to szybkie, ani to komfortowe. Przypomina mi się jazda vw up 1.0 60km, który zamiast deklarowanych 4 litrów spalał prawie 9. Downsizing to zło ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Przeczytałem ten cały wątek i generalnie konkluzja jest taka, że mały diesel ma być eko... Nie wiem tylko pod jakim kątem, gdyż ja tego eko zwyczajnie nie widzę. W maju zakupiłem małżonce 1,6 hdi 90km, który to wsadzono w puga 308sw. Silnik miał być super ekonomicznym mułem. Ja zauważam tylko to, że jest mułem. Jazda miejska 8-8,5 l/100 km, trasa w trybie emeryt około 5 litrów, trasa w trybie normalnym 7-7,2 l/100 km. ile waży ta 308 ? bo w partnerze (ponad 1400kg i aerodynamika kiosku) mam spalanie średnie ok 6L np dziś z trasy 140km/h na tempomacie - 7.5L, jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) ile waży ta 308 ? bo w partnerze (ponad 1400kg i aerodynamika kiosku) mam spalanie średnie ok 6L np dziś z trasy 140km/h na tempomacie - 7.5L, jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L Podobne wartości deklaruje mój kolega ...w 308 combi Ten stary model dla jasności. Wysłane z mojego MotoG3 Edytowane 21 Października 2016 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 ile waży ta 308 ? bo w partnerze (ponad 1400kg i aerodynamika kiosku) mam spalanie średnie ok 6L np dziś z trasy 140km/h na tempomacie - 7.5L, jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L Nie chce mi się iść do auta pod dowód, ale gogle mówi, że 1378 kg. Żeby zejść poniżej 5 litrów muszę bardzo delikatnie operować gazem i nie przekraczać 100 km/h. Te 7,5 litra/100 km przy tempomacie ustawionym na 140 km/h jest jak najbardziej realne, powyżej tej prędkości robi się istny dramat. Pomyśleć, że ktoś zrobił te auto w wersji 7-osobowej... Przecież to z miejsca pod górkę nie ruszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Podobne wartości deklaruje mój kolega ...w 308 combi Ten stary model dla jasności. Wysłane z mojego MotoG3 ujeżdżam już 3gen hdi, miałem 2010r 90KM (bez DPFu), 2013 90KM, obecnie blueHDI 100KM spalanie podobne, teraz więcej jeżdżę drogami szybkiego ruchu więc i spalanie podskoczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Nie chce mi się iść do auta pod dowód, ale gogle mówi, że 1378 kg. Żeby zejść poniżej 5 litrów muszę bardzo delikatnie operować gazem i nie przekraczać 100 km/h. Te 7,5 litra/100 km przy tempomacie ustawionym na 140 km/h jest jak najbardziej realne, powyżej tej prędkości robi się istny dramat. Pomyśleć, że ktoś zrobił te auto w wersji 7-osobowej... Przecież to z miejsca pod górkę nie ruszy... w obecnym przez pierwsze 2tys km starałem się nie przekraczac 2500rpm, więc Vmax to ok 120km/h srednie spalanie z tych 2000km ... 5.5L ale faktycznie żeby zejść poniżej 5L to trzeba się postarać ale 1.8 noPB paliła srednio 2-3L więcej Edytowane 21 Października 2016 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 ujeżdżam już 3gen hdi, miałem 2010r 90KM (bez DPFu), 2013 90KM, obecnie blueHDI 100KM spalanie podobne, teraz więcej jeżdżę drogami szybkiego ruchu więc i spalanie podskoczyło Tylko powiedz, gdzie tu oszczędność, skoro dużo mocniejsza benzyna spala przy szybkiej jeździe dosłownie 2 litry więcej ? Nie mówiąc o tym, że w przypadku założenia kuchenki gazowej, rachunek ekonomiczny jazdy dieslem wypada bardzo słabo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 (edytowane) Tylko powiedz, gdzie tu oszczędność, skoro dużo mocniejsza benzyna spala przy szybkiej jeździe dosłownie 2 litry więcej ? Nie mówiąc o tym, że w przypadku założenia kuchenki gazowej, rachunek ekonomiczny jazdy dieslem wypada bardzo słabo ? a nie wiem, bo ja od lat jeżdże właśnie na LPG ale gdybyś wykorzystywał 95% mocy tej benzyny to ile by wypiła ? a takie obciążenie ma ten TD w 1400kg aucie jeśli już to TB ... spalanie prawie jak TD a jak założysz LPG to koszty połowe niższe ostatnio chwilę miałem mondeo 1.5 EB .. spalanie zbliżone do HDI, a radość jazdy o wiele większa Edytowane 21 Października 2016 przez Koonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Nie chce mi się iść do auta pod dowód, ale gogle mówi, że 1378 kg. Żeby zejść poniżej 5 litrów muszę bardzo delikatnie operować gazem i nie przekraczać 100 km/h. Te 7,5 litra/100 km przy tempomacie ustawionym na 140 km/h jest jak najbardziej realne, powyżej tej prędkości robi się istny dramat. Pomyśleć, że ktoś zrobił te auto w wersji 7-osobowej... Przecież to z miejsca pod górkę nie ruszy... Hmmm sporo, C4 II gen z 1.6 hdi 90KM przy dosc dynamicznej jezdzie palil mi ok 6/100. Zrobienie wyniku ponizej 5 raczej nie jest trudne ale jazda jedynie po krajowkach. Silnik raczej dla emeryta ale jak sie rozpedzi to 140km/h mozna leciec i pali ok 6,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 21 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Aaaa....Po co? Jelczem jeździsz? :D Żeby ulżyć synchronizatorom. Nawet w nowej skrzyni czujesz opór na dźwigni, gdy wbijasz 1 lub 2 przy prędkościach wyraźnie wyższych od zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 a nie wiem, bo ja od lat jeżdże właśnie na LPG ale gdybyś wykorzystywał 95% mocy tej benzyny to ile by wypiła ? a takie obciążenie ma ten TD w 1400kg aucie jeśli już to TB ... spalanie prawie jak TD a jak założysz LPG to koszty połowe niższe ostatnio chwilę miałem mondeo 1.5 EB .. spalanie zbliżone do HDI, a radość jazdy o wiele większa 95 % mocy to jazda 180km/h - 210 km/h ... Przy 160 km/h silnik ma 3500 rpm i pali wlasnie około 14 litrów... Pojemność sprawia, że zwyczajnie się nie męczy. Mam dość ciężką nogę i muszę przyznać, że nie widzę drastycznie większego spalania między vectrą C 1.8 122KM, a volvem xc70 3.2 243KM... Po prostu mały silnik kręcony wysoko spali astronomiczne ilości benzyny. Im jest większej pojemności, tym zapas mocy jest większy. Przypominam sobie jazdę po chorwackiej autostradzie podczas której vectra spaliła mi średnio 21 litrów lpg/100 km (i pewnie 200 ml oleju na 100 km ), ale co tu dużo wymagać od silnika, który cały czas leci na obrotach maksymalnych... dobrze, że korba bokiem nie wyszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Żeby ulżyć synchronizatorom. Nawet w nowej skrzyni czujesz opór na dźwigni, gdy wbijasz 1 lub 2 przy prędkościach wyraźnie wyższych od zera. Powiedz, ze zartujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 95 % mocy to jazda 180km/h - 210 km/h ... Przy 160 km/h silnik ma 3500 rpm i pali wlasnie około 14 litrów... Pojemność sprawia, że zwyczajnie się nie męczy. Mam dość ciężką nogę i muszę przyznać, że nie widzę drastycznie większego spalania między vectrą C 1.8 122KM, a volvem xc70 3.2 243KM... Po prostu mały silnik kręcony wysoko spali astronomiczne ilości benzyny. Im jest większej pojemności, tym zapas mocy jest większy. Przypominam sobie jazdę po chorwackiej autostradzie podczas której vectra spaliła mi średnio 21 litrów lpg/100 km (i pewnie 200 ml oleju na 100 km ), ale co tu dużo wymagać od silnika, który cały czas leci na obrotach maksymalnych... dobrze, że korba bokiem nie wyszła mam podobne obserwację jeżdżąc z przyczepą kempingową astra 1.4 60KM paliła 13-14L LPG, jazda była katorgą bo auto widziało każdą górkę i o Vbiegu można było zapomnieć focus 1.8 120KM palił 14-15L LPG (przyczepa 2x cięższa) i już dało się spokojnie podróżować beemka 2.0 150KM pali 16L (4x4) jazda podobna jak fordem (auto cięższe 200kg i napęd 4x4) znajomy ciągnie przyczepkę jeep'em 5.7L i pali mu w trasie może 2-3L więcej jak moja beemka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Około 40 km/h. Skrzyżowanie 90 stopni czterdziestką? Szacun! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Skrzyżowanie 90 stopni czterdziestką? Szacun! Tu bez problemu i w prawo i w lewo, nawet nie zamruga dsc. <iframe src="https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m0!3m2!1spl!2spl!4v1477078648510!6m8!1m7!1selHLX9aO4gyHRe-2joy1rQ!2m2!1d54.47388172361887!2d18.46548883328668!3f0!4f0!5f0.7820865974627469"width="600" height="450" frameborder="0" style="border:0" allowfullscreen></iframe> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 ile waży ta 308 ? bo w partnerze (ponad 1400kg i aerodynamika kiosku) mam spalanie średnie ok 6L np dziś z trasy 140km/h na tempomacie - 7.5L, jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L 1.6HDI w Autobusie pali w mieście 7l, w spokojno/emeryckiej trasie 4l a na autostradzie 5.5-6l... Z automatem hydraulicznym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 1.6HDI w Autobusie pali w mieście 7l, w spokojno/emeryckiej trasie 4l a na autostradzie 5.5-6l... Z automatem hydraulicznym... Co to za "autobus" ? ...U mnie 7 w mieście to chyba po obwodnicy 3-city ... 4l nieosiągalne, a te 5.5-6l to autostrada do 120km/h .... Ale każdy ma inne kryteria oceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Października 2016 Udostępnij Napisano 21 Października 2016 Co to za "autobus" ? ...U mnie 7 w mieście to chyba po obwodnicy 3-city ... 4l nieosiągalne, a te 5.5-6l to autostrada do 120km/h .... Ale każdy ma inne kryteria oceny Grand C4 Picasso. Fakt, że na autostradzie mogę tylko do 120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 (edytowane) kazdy diesel do segmentu C niepremium to masakra... hałasuje i telepie. potrzeba dobrego wygluszenia i sporo blachy (czyli np. min segment D), zeby diesla dało się strawic Zapraszam do Fluence z 1.5 dCi Nic nie telepie, nie drży, nie hałasuje na wolnych obrotach. Trochęgo czasem słuchać przez kilka sekund po odpaleniu na zimnym i przy gwałtownym przyspieszaniu. A tak to ciszej niż w benzynowej Corolli. Jeździłem 1.6 dCi i był jeszcze lepszy. Edytowane 22 Października 2016 przez teg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 (edytowane) Panewkom nic nie będzie, bo silnik ma zmienne fazy rozrządu na ssaniu i na wydechu Odkąd to zmienne fazy chronią panewki? Edytowane 22 Października 2016 przez K3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalFSO Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Moje spostrzeżenia z 1.6 Multijet: jazda drogą krajową, nie przekraczając 2,500 obr/min. spokojnie schodzi poniżej 4l/100 km. Na autostradzie do 120 spala w granicach 4.5 l/100 km. Przy 140 to ok. 6 litrów na setkę. Jakąkolwiek benzyną ciężko jest uzyskać takie wyniki. Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Przy 140 to ok. 6 litrów na setkę. Jakąkolwiek benzyną ciężko jest uzyskać takie wyniki. Moja benzyna pali w tych warunkach 8l no pb. To różnica 9zł na niekorzyść benzyny. Ale zakładając lpg jest 10zł taniej od diesla. Oczywiście nie we wszystkich silnikach, ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Moja benzyna pali w tych warunkach 8l no pb. To różnica 9zł na niekorzyść benzyny. Ale zakładając lpg jest 10zł taniej od diesla. Oczywiście nie we wszystkich silnikach, ale jednak. A Teslą pewnie jeszcze taniej, rowerem to już wogóle za darmo. Z dupy porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Przypomina mi się jazda vw up 1.0 60km, który zamiast deklarowanych 4 litrów spalał prawie 9. A czy w tych maleństwach nie ma przypadkiem shift lighta, którego trzeba się słuchać by palił ile powinien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Skrzyżowanie 90 stopni czterdziestką? Szacun! Co w tym dziwnego? Wszystko zależy od geometrii skrzyżowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Powiedz, ze zartujesz Niby dlaczego? Ja czuję różnicę siły, której muszę użyć przy redukcji. Ty pewnie nie czujesz, skoro Ciebie to śmieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Ja czuję różnicę siły, której muszę użyć przy redukcji. Ty pewnie nie czujesz Przy redukcji OK, a przy rozpędzaniu? jak się rozpędzić, nie wbijając dwójki przy prędkości większej od zera? Nawet w nowej skrzyni czujesz opór na dźwigni, gdy wbijasz 1 lub 2 przy prędkościach wyraźnie wyższych od zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 No, a o czym ja pisałem? O redukowaniu przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 A czy w tych maleństwach nie ma przypadkiem shift lighta, którego trzeba się słuchać by palił ile powinien? Nie wiem, nigdy na to nie zwracam uwagi. Gdy jedziesz zgodnie z tymi wskazaniami, to auto ma dynamikę wozu z węglem. Idąc tym tokiem rozumowania, to można 5.0 litrową benzyną jechać tak, żeby spaliła 7l/100 km. Tylko po co się męczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.