Skocz do zawartości

Ciekawy test opon


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas poeatarzam ze jak ktoś mieszka w dużym mieście to posiadanie zimowek jest wyrzuceniem pieniędzy. Poza miastem latałem tez na letnich ale to już trzeba uważać.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15387444_1450537434975431_1521352571_o.j

15419447_1450537501642091_1338053981_o.j

 

polecisz 100km/h na letnich w takich warunkach?

 

 

Nawet w zimowych bym nie poleciał. A po drugie ile razy w roku masz w mieście takie warunki? Jeden, góra dwa dni. Taniej taksę wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w zimowych bym nie poleciał. A po drugie ile razy w roku masz w mieście takie warunki? Jeden, góra dwa dni. Taniej taksę wziąć.

 

W tym sezonie już by się nazbierał tydzień a jeszcze się zima nie zaczęła.

 

No i oczywiście jak jest taka pogoda to wszystkie taksy czekają na Ciebie bo nikt inny na to nie wpadł.   :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas poeatarzam ze jak ktoś mieszka w dużym mieście to posiadanie zimowek jest wyrzuceniem pieniędzy. Poza miastem latałem tez na letnich ale to już trzeba uważać.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Nie "jak mieszka w mieście" ale jak "tego miasta nigdy nie opuszcza". Notabene, najtrudniejsze zimowe warunki spotykałem w miastach.   :hehe:

 

Ale temat nie o tym, lecz o tym jak dobre stały się opony wielosezonowe. Jak dla mnie morał z tych testów jest bardziej taki, że letnia opona to przeżytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś był skłonny przyznać, że w warunkach PL zimy - gdzie występują każde możliwe warunki - opona całoroczna jest optymalnym rozwiązaniem ?

 

Nigdy nie kwestionowałem tego, że opona wielosezonowa może być w określonych warunkach optymalna. Nadal jednak kwestionuję tak znaczne uogólnienie jak "polska zima". Polska to za duży kraj, zbyt różne w niej występują warunki a sami kierowcy poruszają się wg zbyt różnych schematów.

Nie ma opcji dobrych dla każdego, więc takie stwierdzenie jak Twoje jest nieuzasadnione.

 

Przyznaję natomiast że możliwości niektórych opon wielosezonowych (zwłaszcza ten Nokian czy Michelin) zrobiły na mnie wrażenie, którego się nie spodziewałem. Ten Nokian jest fenomenalny zimą a Michelin zaskakujący w stosunku do tego czego się spodziewałem patrząc na jego bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden, pokazujący jak dobre są obecne opony wielosezonowe.

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-French-All-Season-Tyre-Test.htm

 

No rzeczywiście tylko daj proszę jeszcze testy z głośności opon wielosezonowych i oporów tarcia     :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zonie w tym roku zalozylem Goodyeary 4SG2 i wychodzi, ze dokonalem dobrego wyboru, biorac pod uwage nasze realia.

 

Ja jeżdżę zimą na zimówkach ale coraz mocniej narasta we mnie chęć żeby na lato założyć wielosezonowe. W stosunku do letniej nie poczuję różnicy a w razie pogorszenia pogody lub chęci wjechania gdzieś, gdzie może być trudniej będą się nadawały idealnie. Nie trzeba będzie też na początku sezonu się pchać u gumiarzy bo pierwszy śnieg nie zrobi na mnie wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba będzie też na początku sezonu się pchać u gumiarzy bo pierwszy śnieg nie zrobi na mnie wrażenia.

IMHO przestaniesz też przekładać na zimowe - przekonasz się, że nie czujesz różnicy. Bo jeśli ona jest, to na tym poziomie wymagań, do którego w normalnym ruchu drogowym się nie dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście tylko daj proszę jeszcze testy z głośności opon wielosezonowych i oporów tarcia     :ok:

 

Bardzo proszę:

 

Goodyear: C, B, 68

Nokian całoroczny: C, A, 69

Michelin CrossClimate: C, A , 68

Pirelli: C, B, 69

Uniroyal: F, C, 72

 

Letnia Michelin: C, A, 69

Zimowa Nokian: C, A, 69

 

Poza Uniroyalem brak różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO przestaniesz też przekładać na zimowe - przekonasz się, że nie czujesz różnicy. Bo jeśli ona jest, to na tym poziomie wymagań, do którego w normalnym ruchu drogowym się nie dochodzi.

 

Nie przestanę bo mam komplet zimowych i w ten sposób wydłużę eksploatację opon. Poza tym przy moim sposobie użytkowania auta (pcham się zimą w różne miejsca) to jednak nawet ta stosunkowo niewielka różnica może mieć znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w zimowych bym nie poleciał. A po drugie ile razy w roku masz w mieście takie warunki? Jeden, góra dwa dni. Taniej taksę wziąć.

w okresie zimowym? w nocy i w ciagu dnia czesto

i zwykle trzeba sie irytowac na tych co jadą na letnich i nie mogą ruszyć tylko mielą kołami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę:

 

Goodyear: C, B, 68

Nokian całoroczny: C, A, 69

Michelin CrossClimate: C, A , 68

Pirelli: C, B, 69

Uniroyal: F, C, 72

 

Letnia Michelin: C, A, 69

Zimowa Nokian: C, A, 69

 

Poza Uniroyalem brak różnic.

 

No rzeczywiście jest ok    8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście jest ok 8]

Sam jestem zdziwiony jaki postęp. Teraz już tylko zimówki są głośniejsze bo opory też mają już ok. Letnie i wielosezonowe są bez zarzutu.

Moje Nokiany WR SUV mają C, C, 72.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę Nokiany Weatherproof, fantastycznie sobie radzą w każdych warunkach... :)

Ale mądre ludzie wola zmieniać koła... Bo przecież zimowa to zimowa ;]

Jakby się bardziej a śniegu poznęcać to wyjdą różnice w stosunku do zimowej ale nadal zadziwiająco małe. Tyle że ten Weatherproof czy CrossClimate to są nowości. Jeszcze dwa lata temu tak różowo nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś był skłonny przyznać, że w warunkach PL zimy - gdzie występują każde możliwe warunki - opona całoroczna jest optymalnym rozwiązaniem ?

OK - to zapytam inaczej - jakie wady ma zakładanie zimówek na początku listopada i zakładanie letnich na przełomie marca/kwietnia - poza mitręga czasu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm

 

Wychodzi na to, że ten Michelin CrossClimate jest zadziwiająco dobry. Drugim zaskoczeniem dla niektórych może być prowadzenie zimowej na mokrym.

 

Niestety nie ma w tym teście jednej rzeczy, która może być decydująca testu na mokrej i suchej nawierzchni przy +5C  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma w tym teście jednej rzeczy, która może być decydująca testu na mokrej i suchej nawierzchni przy +5C   :)

 

W tym wypadku wystarczy zdrowy rozsądek - jak z resztą cały czas. Ja po za 4x4 i ABS-em na wyposażeniu mam ciut rozwagi i przewidywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


IMHO przestaniesz też przekładać na zimowe - przekonasz się, że nie czujesz różnicy. Bo jeśli ona jest, to na tym poziomie wymagań, do którego w normalnym ruchu drogowym się nie dochodzi.

 

e no nie, różnica w typowo zimowych warunkach jest wyczuwalna i jak ktoś potrzebuje się powspinać w górach do wyciągu czy zwyczajnie mieszka poza odśnieżaniem 1-2 kategorii to jednak zimówka w kopnym śniegu radzi sobie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że moje odczucia z użytkowania Nokian WeatherProof nie są subiektywne ;]

Tak jak i moje ;]

No ale przecież zimówki lepsze! Na teście widać, że takie drobne różnice to jakby ich nie było a może i błąd pomiarowy? Ale co z tego - test niewiarygodny bo nie ma tego samego ale z oponami na 5mm bieżnika wtedy napewno lepsza zimówka ;] ha ha...

A potem narzekanie, że nie ma takiego gdzie jest 3mm...

Ha ha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jakie wady ma zakładanie zimówek na początku listopada

 

Takie, że przez dużą część tego okresu masz na kołach opony nieodpowiednie do warunków panujących na drodze.

Np. na suchej nawierzchni zatrzymujesz się 5 m dalej - to może być życiowa różnica dla pieszego, w którego trafiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak i moje ;]

No ale przecież zimówki lepsze! Na teście widać, że takie drobne różnice to jakby ich nie było a może i błąd pomiarowy? Ale co z tego - test niewiarygodny bo nie ma tego samego ale z oponami na 5mm bieżnika wtedy napewno lepsza zimówka ;] ha ha...

A potem narzekanie, że nie ma takiego gdzie jest 3mm...

Ha ha...

 

 

Ano ha ha. Niektórzy powinni zwyczajnie przeprosić za teksty z HP (generalnie), ale to przez gardło nie przejdzie. Jak testy wychodzą nie po ich myśli to 5mm, a to 5C, a wielosezonowe mają bardzo dobre parametry nie od roku/dwóch, tylko już od dość dawna. Zaskoczenie w prowadzeniu na mokrym? Żadne zaskoczenie, od dawna jest bardzo dobre. Wiadomo, że najlepsze zimówki będą lepsze w kopnym śniegu (przynajmniej w teorii) od wielosezonowych, ale o ile i kiedy trzeba jednak łańcucha użyć, jak już mówimy o takich warunkach? Kusi mnie sprawdzenie na własnych 4 literach Michelin CrossClimate, ponieważ z różnych testów przebija, że zaskakująco dobrze się sprawują w warunkach typowo zimowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak i moje ;]

No ale przecież zimówki lepsze! Na teście widać, że takie drobne różnice to jakby ich nie było a może i błąd pomiarowy? Ale co z tego - test niewiarygodny bo nie ma tego samego ale z oponami na 5mm bieżnika wtedy napewno lepsza zimówka ;] ha ha...

A potem narzekanie, że nie ma takiego gdzie jest 3mm...

Ha ha...

Sam Nokian twierdzi że zimówki lepsze. Nie zmienia to faktu że ta Weatherproof to wyjątkowo udana opona ale nie przesadzałbym z tą euforią.

Notabene, wyraźnie tu widać że są opony wielosezonowe bardziej "letnie" i bardziej "zimowe", np. ten Michelin bardzo dobry w konkurencjach letnich a Nokian w zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczenie w prowadzeniu na mokrym? Żadne zaskoczenie, od dawna jest bardzo dobre.

Nie doczytałeś. :hehe:

Zaskoczeniem jest wynik ZIMOWEJ opony na mokrym. W prowadzeniu pokonała letnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie, że przez dużą część tego okresu masz na kołach opony nieodpowiednie do warunków panujących na drodze.

Np. na suchej nawierzchni zatrzymujesz się 5 m dalej - to może być życiowa różnica dla pieszego, w którego trafiłeś.

1. W miejscach gdzie chodzą piesi nie jeździmy 100km/h.

2. Prędkość z której zatrzymamy się na dystansie 5m nie zabija.

Nadużywasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - to zapytam inaczej - jakie wady ma zakładanie zimówek na początku listopada i zakładanie letnich na przełomie marca/kwietnia - poza mitręga czasu ;)

 

To zależy kogo zapytasz. Ja dla przykładu napiszę, że to Twoja prywatna sprawa i rób sobie co chcesz. Osobiście jednak wolę mieć na samochodzie opony, które w znakomitej większości warunków sobie poradzą na tyle dobrze, że nie ma problemów z normalną jazdą i nie ma dla nich specjalnego znaczenie, czy spadnie nagle śnieg w październiku, czy też w lutym zrobi się ciepło, bądź na odcinku powiedzmy 500km warunki się zmienią dość diametralnie, co już miało miejsce w PL  w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie, że przez dużą część tego okresu masz na kołach opony nieodpowiednie do warunków panujących na drodze.

Np. na suchej nawierzchni zatrzymujesz się 5 m dalej - to może być życiowa różnica dla pieszego, w którego trafiłeś.

Przy 60 km/h niemożliwym jest, aby droga hamowania wydłużyła się o 5m na oponach zimowych w stosunku do opon letnich, zakładając nawet sprzyjające ku temu warunki pogodowe oraz oba komplety opon tej samej klasy. 1 metr jeszcze zrozumiem, ale nie 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałeś. :hehe:

Zaskoczeniem jest wynik ZIMOWEJ opony na mokrym. W prowadzeniu pokonała letnią.

 

Doczytałem i to zaskoczenie może być dla Ciebie, szczególnie w kontekście testu na który się powoływałeś z miesiąc temu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy kogo zapytasz. Ja dla przykładu napiszę, że to Twoja prywatna sprawa i rób sobie co chcesz. Osobiście jednak wolę mieć na samochodzie opony, które w znakomitej większości warunków sobie poradzą na tyle dobrze, że nie ma problemów z normalną jazdą i nie ma dla nich specjalnego znaczenie, czy spadnie nagle śnieg w październiku, czy też w lutym zrobi się ciepło, bądź na odcinku powiedzmy 500km warunki się zmienią dość diametralnie, co już miało miejsce w PL w tym roku.

Z testów wynika że jeśli nie będzie to opona letnia ani chińska to reszta nie ma znaczenia.

Bo problem diametralnej zmiany warunków dotyczy tylko opadów śniegu. Jakoś nie widuje się armageddonu na drogach dlatego że nagle zrobiło się ciepło i sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem i to zaskoczenie może być dla Ciebie, szczególnie w kontekście testu na który się powoływałeś z miesiąc temu.

Wrzucałem tu już kilkukrotnie testy różnego typu opon i zdarzały się w nich właśnie lepsze wyniki zimowej na mokrym niż letniej.

I zawsze było to z furią podważane.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka lat temu, jak mnie przycisnęło z oponami i z biedy wrzuciłem najtańsze nowe wielosezonowe Dębice Navigatory 2 do Vectry i byłem w totalnie absolutnym szoku, zimą jak zimówka, latem jak letnia, zastanawiałem się jak to w ogóle możliwe, że ludziska zmieniają opony co wiosnę i jesień. Potem kupiłem auto z dwoma kompletami opon, ale widzę, że trzeba przemyśleć sprawę przy zakupie opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To dojedzie tam dwie minuty później ...

 

tu nie o czas chodzi, jeżdżę na całorocznych w Forku i po górach też się wspinałem i w typowo zimowych klimatach, czyli droga na biało, świeży śnieg, ect zimówka ma przewagę.

 

Jeżdżę na całorocznych już kilka lat i kolejny komplet, ale dostrzegam ich słabe punkty, bo je mają jak każde opony. Co nie zmienia faktu, że to lepszy wybór niż przekładki sezonowych i trzeba mieć w głowie trochę rozumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm

 

Wychodzi na to, że ten Michelin CrossClimate jest zadziwiająco dobry. Drugim zaskoczeniem dla niektórych może być prowadzenie zimowej na mokrym.

Jak dla mnie, jest kilka minusów opony całorocznej.

1. Sypnie śniegiem kilka razy w roku i mimo wszystko dobra zimówka pojedzie szybciej i bezpieczniej

2. Latem przy temperaturach otoczenia 26-30 i temperaturach asfaltu 35-40 raczej nie pojedziesz sobie autostradą 200 km/h, no chyba że przez chwilę na prostej

3. W niektórych przypadkach opona całoroczna wystarczy na ok. 20 kkm i będzie na tyle zużyta, że zimą sobie w ogóle nie poradzi

Ubiegłego lata miałem założone letnie opony Michelin PS3, które uchodzą za nadzwyczaj żywotne. Przez 13,5 kkm zniknęło 2mm na każdej oponie. Boję się pomyśleć, co zostałoby z takich wielosezonówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z testów wynika że jeśli nie będzie to opona letnia ani chińska to reszta nie ma znaczenia.

Znaczy chciałeś przeprosić za swoje wcześniejsze słowa? Nie przypominam sobie, bym ja dla przykładu twierdził, że opony letnie się świetnie w zimie sprawdzały. Mowa była o tym, że wielosezonowe się świetnie sprawdzają w różnych warunkach, a że w bardzo specyficznych warunkach mogą mieć troszkę gorsze osiągi niż topowe opony zimowe? No chyba logikę tak być powinno, choć biorąc pod uwagę to co jest na rynku to różnie bywa. 

 

Bo problem diametralnej zmiany warunków dotyczy tylko opadów śniegu. Jakoś nie widuje się armageddonu na drogach dlatego że nagle zrobiło się ciepło i sucho

 

Wiesz, na odcinku 500km to się może sporo zmienić. Śnieg, lód, deszcz, temperatura +10 do -10. Co do armageddonu - to Ty nazywasz tak dość pospolitą sytuację, która dla w zasadzie nikogo nie jest zaskoczeniem i niezależnie od tego jakie ludzie będą mieć opony, to zawsze będzie dochodziło do chwilowego paraliżu konkretnego rejonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.