mrBEAN Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Jak to jest Zagadnąłem jedną z polskich firm (chyba znaną) co można zrobić z moim kapeluszem. Octavia 1.4 TSI 140 KM + DSG Otrzymałem taką odpowiedź: "Witam,poniżej przedstawiam Panu naszą ofertę: Stage 1 -oprogramowanie sterownika silnika (180-190Ps, 310-320Nm) - 1800zł brutto Stage 2+ (220-230Ps, 330-350Nm) - oprogramowanie sterownika silnika - kompletny układ wydechowy - zmodyfikowana turbosprężarka PERUN TURBO Cena za kompletny Stage 2+ to 10000 zł brutto z pomiarami na hamowni. " Wieść internetowa niesie, że DSG7 są plastelinowe, więc dopytałem czy aby na pewno takie modyfikacje, moja skrzynia uniesie, i otrzymałem taką odpowiedź: "Witam,skrzynia świetnie sobie radzi z jednostkami małolitrażowymi takimi jak 1.4TSI. Wykonanie przez nas Stage1 lub Stage2+ tak jak podaliśmy w mailu nie wiąże się z większym ryzykiem jej uszkodzenia." Jakaś papuga mi odpisuje, czy chłop jednak wie co pisze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 S1 już fajnie wygląda:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 20 minut temu, sdss napisał: S1 już fajnie wygląda:) Bardzo fajnie, i jeśli faktycznie skrzynia ma nie klęknąć to chyba bym się zdecydował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Bardzo fajnie, i jeśli faktycznie skrzynia ma nie klęknąć to chyba bym się zdecydował. Czekam na relację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 3 minuty temu, mrBEAN napisał: Bardzo fajnie, i jeśli faktycznie skrzynia ma nie klęknąć to chyba bym się zdecydował. Napisze Ci, że klęka - to nie zrobisz. Napiszę że będzie ok - to skasuje 1800 zł... Jakbym robił sam, to maksymalnego momentu bym nie ruszał, tylko przytrzymał go dłużej na obrotach, do ~5500. Mocy maksymalnej będzie tyle samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Teraz, grogi napisał: Napisze Ci, że klęka - to nie zrobisz. Napiszę że będzie ok - to skasuje 1800 zł... Jakbym robił sam, to maksymalnego momentu bym nie ruszał, tylko przytrzymał go dłużej na obrotach, do ~5500. Mocy maksymalnej będzie tyle samo. To jest raczej szanująca się firma i 1800 zł przychodu vs niepocieszony klient to raczej słaby interes dla nich. Aczkolwiek pytam, bo krążą opinie, że 250 Nm to Panie max dla tej skrzyni. Może jakiś gimnazjalista mi odpisuje więc wstępnie weryfikuję. Dalsza weryfikacja też nastąpi u innych źródeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 1 minutę temu, mrBEAN napisał: To jest raczej szanująca się firma i 1800 zł przychodu vs niepocieszony klient to raczej słaby interes dla nich. Aczkolwiek pytam, bo krążą opinie, że 250 Nm to Panie max dla tej skrzyni. Może jakiś gimnazjalista mi odpisuje więc wstępnie weryfikuję. Dalsza weryfikacja też nastąpi u innych źródeł. Napisał chłop, że chip nie wiąże się z większym ryzykiem uszkodzenia... Też wieść internetowa niesie, że skrzynia prędzej czy później klęknie. Z chipem czy bez - więc ryzyko z chipem większe nie jest... ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 44 minuty temu, grogi napisał: Napisał chłop, że chip nie wiąże się z większym ryzykiem uszkodzenia... Też wieść internetowa niesie, że skrzynia prędzej czy później klęknie. Z chipem czy bez - więc ryzyko z chipem większe nie jest... ;P Jeśli ma klęknąć, to klęknie chwilę po modach. Jeśli nie, tzn., że skrzynie są ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 A ten S1 to z modyfikacja sterownika DSG ? Bo ta skrzynia to czasem żyje własnym życiem i warto by ja było "uporządkować" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 8 godzin temu, Chorzyn napisał: A ten S1 to z modyfikacja sterownika DSG ? Bo ta skrzynia to czasem żyje własnym życiem i warto by ja było "uporządkować" Była nie dawno akcja serwisowa i wgrywają nowy soft na najbliższym przeglądzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 10k za tuning, wlazlem na allegro skryznia DGS 7 kosztuje w granicach 5k. Jak kleknie to kupisz uzywke i sprzedaz dziada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 S1 tylko wchodzi w grę, S2 to nie w tym aucie i nie z tym silnikiem. tskieczabawy to można robić w 2.0 i 4xx żeby było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 A ta skrzynia różni się czymś od tej montowanej w 2.0 TDI (190 KM i 400Nm)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Jak to jest Zagadnąłem jedną z polskich firm (chyba znaną) co można zrobić z moim kapeluszem. Octavia 1.4 TSI 140 KM + DSG Otrzymałem taką odpowiedź:"Witam,poniżej przedstawiam Panu naszą ofertę:Stage 1 -oprogramowanie sterownika silnika (180-190Ps, 310-320Nm) - 1800zł brutto Stage 2+ (220-230Ps, 330-350Nm) - oprogramowanie sterownika silnika - kompletny układ wydechowy - zmodyfikowana turbosprężarka PERUN TURBO Cena za kompletny Stage 2+ to 10000 zł brutto z pomiarami na hamowni. " Wieść internetowa niesie, że DSG7 są plastelinowe, więc dopytałem czy aby na pewno takie modyfikacje, moja skrzynia uniesie, i otrzymałem taką odpowiedź: "Witam,skrzynia świetnie sobie radzi z jednostkami małolitrażowymi takimi jak 1.4TSI. Wykonanie przez nas Stage1 lub Stage2+ tak jak podaliśmy w mailu nie wiąże się z większym ryzykiem jej uszkodzenia." Jakaś papuga mi odpisuje, czy chłop jednak wie co pisze? Bierz S1, naprawdę wystarczy do cywilnej jazdy.Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Zupełnie inne jednostki. Dq200 w tsi, dq250 albo dq381 w tdi 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Dnia 8/11/2017 o 22:09, mrBEAN napisał: Jak to jest Zagadnąłem jedną z polskich firm (chyba znaną) co można zrobić z moim kapeluszem. Octavia 1.4 TSI 140 KM + DSG Otrzymałem taką odpowiedź: "Witam,poniżej przedstawiam Panu naszą ofertę: Stage 1 -oprogramowanie sterownika silnika (180-190Ps, 310-320Nm) - 1800zł brutto Stage 2+ (220-230Ps, 330-350Nm) - oprogramowanie sterownika silnika - kompletny układ wydechowy - zmodyfikowana turbosprężarka PERUN TURBO Cena za kompletny Stage 2+ to 10000 zł brutto z pomiarami na hamowni. " Wieść internetowa niesie, że DSG7 są plastelinowe, więc dopytałem czy aby na pewno takie modyfikacje, moja skrzynia uniesie, i otrzymałem taką odpowiedź: "Witam,skrzynia świetnie sobie radzi z jednostkami małolitrażowymi takimi jak 1.4TSI. Wykonanie przez nas Stage1 lub Stage2+ tak jak podaliśmy w mailu nie wiąże się z większym ryzykiem jej uszkodzenia." Jakaś papuga mi odpisuje, czy chłop jednak wie co pisze? S1 cena spoko ale s2 do 1.4 bym nie kupil. Tyle samo wezma za 400+ w 2.0 tfsi bo to takie sake mody jak na 230 w 1.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 Dnia 11.08.2017 o 22:09, mrBEAN napisał: "Witam,skrzynia świetnie sobie radzi z jednostkami małolitrażowymi takimi jak 1.4TSI. Wykonanie przez nas Stage1 lub Stage2+ tak jak podaliśmy w mailu nie wiąże się z większym ryzykiem jej uszkodzenia." W sumie napisał prawdę. Skrzynia świetnie radzi sobie z małolitrażowymi oraz nie ma większego ryzyka jest uszkodzenia. Bo to pewne, że się uszkodzi. Bo co mu zrobisz, jak się posypie? Przecież gwarancji nie dał. To taka typowa nowomowa, która ma uspokoić klienta, a jak poszedłbyś z mailem do sądu, to jest do wybronieniam. Z jakiegoś powodu VAG dławi moment obrotowy w 1.8 w wersji z DSG do 250 Nm, mimo że ten silnik z manualem ma 320 Nm. Dla wersji 280 Nm (stare 2.0) jest już 6-biegowa DQ250 z mokrymi sprzęgłami. Osobiście znam kilku delikwentów, którzy mają DQ200 i wymieniali już sprzęgła - wliczając w to mnie; zakładałem tu nawet wątek na ten temat. Już czuję, że czeka mnie kolejna wymiana, a nie jeżdżę jak wariat i silnik mam niemodyfikowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2017 3 godziny temu, Polarny napisał: Już czuję, że czeka mnie kolejna wymiana, a nie jeżdżę jak wariat i silnik mam niemodyfikowany. Może tu jest problem? 😜 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 18 godzin temu, mrBEAN napisał: Może tu jest problem? 😜 Na pewno tu jest problem. Ale rozwiązaniem nie jest tuning ani wariacka jazda - z relacji kolegi tuningowca, jego znajomy taki scenariusz przerabiał i skrzynię wymieniał co kilka miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Suche sprzęgła zabija ciężkie auto w połączeniu z ruchem miejskim... Jak ktoś tłucze przebiegi na trasie, to sprzęgła aż tak nie klękają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Dnia 11.08.2017 o 22:51, sdss napisał: S1 już fajnie wygląda:) S1 już czuć ładnie szczególnie od połowy obrotomierza, DSG pracuje tak samo(tu mam inne) spalanie na tempo 0,2l większe. Warto tylko używać min. PB98 i nie używać castrola edge 5w30:-) 304km/383nm-342km/411nm. Start-stop wyłączalny i włączalny z przycisku, po zgaszeniu i zapaleniu nadal jest wyłączony, Esp off całkowicie w opcji sportowej- 2800brutto. Mowa jak mniemam o CS;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 2 godziny temu, grogi napisał: Suche sprzęgła zabija ciężkie auto w połączeniu z ruchem miejskim... Jak ktoś tłucze przebiegi na trasie, to sprzęgła aż tak nie klękają... Ruch miejski i jazda na tzw "pół sprzęgle" czyli pełzanie. Co ciekawe kumpel mówił że jeździł nowym VW z DSG i dziad nie pełza już. Trzeba dotknąć gazu aby ruszył, potem się toczy do ponownego zatrzymania. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 11 minut temu, krawiec napisał: Ruch miejski i jazda na tzw "pół sprzęgle" czyli pełzanie. Co ciekawe kumpel mówił że jeździł nowym VW z DSG i dziad nie pełza już. Trzeba dotknąć gazu aby ruszył, potem się toczy do ponownego zatrzymania. Krawiec Miał po prostu włączonego auto-holda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Godzinę temu, krawiec napisał: Ruch miejski i jazda na tzw "pół sprzęgle" czyli pełzanie. Co ciekawe kumpel mówił że jeździł nowym VW z DSG i dziad nie pełza już. Trzeba dotknąć gazu aby ruszył, potem się toczy do ponownego zatrzymania. Żeby jeszcze szybciej zarżnąć sprzęgła, sterownik wrzuca II bieg nawet wtedy, gdy ruszy się i jedzie bez wciskania gazu - wtedy jedzie na półsprzęgle. Innego wyjaśnienia niż świadomy sabotaż nie ma, bo przecież obroty są takie same - minimalne. Autohold, o którym piszesz, nie ma tu żadnego znaczenia - po prostu nie trzeba cisnąć hamulca, żeby nie jechał. Co ciekawe, samo pełzanie w dsg jest dodane sztucznie, żeby upodobnić zachowanie do hydrokinetyków. "Naturalnie" dsg nie pełza, bo się rozsprzęgla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 3 godziny temu, Pawel1984 napisał: S1 już czuć ładnie szczególnie od połowy obrotomierza, DSG pracuje tak samo(tu mam inne) spalanie na tempo 0,2l większe. Warto tylko używać min. PB98 i nie używać castrola edge 5w30:-) 304km/383nm-342km/411nm. Start-stop wyłączalny i włączalny z przycisku, po zgaszeniu i zapaleniu nadal jest wyłączony, Esp off całkowicie w opcji sportowej- 2800brutto. Mowa jak mniemam o CS;-) CS Ogólnie temat odpuszczę, bo jeszcze gwarancja, a i tak jedzie to bardzo rozsądnie. Natomiast potencjał robi wrażenie 👍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Ja bym chłopu nie ufał, że się nie uszkodzi - wyższy moment szybko zje Ci sprzęgła. Nie bez powodu w 1.8 swego czasu w zestawieniu z manualem miało 320 Nm, a z DSG 250 Nm. Jeżeli ktoś ostro jeździ to zdarza się, że jeszcze na gwarancji ma problem ze sprzęgłami w tej skrzyni przy niechipowanym silniku. W sumie - jak Ci zje pierwsze sprzęgła, to możesz je sobie wtedy wymienić na bardziej wytrzymałe - są na rynku już gotowe wzmocnione elementy. S1 da Ci już świetne osiągi do codziennej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Wyżej niż S1 to już na krótko, czasami bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Żeby jeszcze szybciej zarżnąć sprzęgła, sterownik wrzuca II bieg nawet wtedy, gdy ruszy się i jedzie bez wciskania gazu - wtedy jedzie na półsprzęgle. Innego wyjaśnienia niż świadomy sabotaż nie ma, bo przecież obroty są takie same - minimalne. Autohold, o którym piszesz, nie ma tu żadnego znaczenia - po prostu nie trzeba cisnąć hamulca, żeby nie jechał. Co ciekawe, samo pełzanie w dsg jest dodane sztucznie, żeby upodobnić zachowanie do hydrokinetyków. "Naturalnie" dsg nie pełza, bo się rozsprzęgla.Wiele lat temu VW wprowadził pierwsza generacje DSG - bez "pełzania". Robiłem jazdę testową tym i po tym jak ze trzy razy w korku o mały włos bym komuś w zderzaku się nie zatrzymał podziękowałem. Tym się nie dało w korku jeździć. Po puszczeniu hamulca się staczał do tylu (było pod górkę), dodanie gazu powodowało skok do przodu. Dobrze ze wprowadzili to "pełzanie" bo inaczej by się tym jeździć nie dało. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 5 godzin temu, Florydziak napisał: Wiele lat temu VW wprowadził pierwsza generacje DSG - bez "pełzania". Robiłem jazdę testową tym i po tym jak ze trzy razy w korku o mały włos bym komuś w zderzaku się nie zatrzymał podziękowałem. Tym się nie dało w korku jeździć. Po puszczeniu hamulca się staczał do tylu (było pod górkę), dodanie gazu powodowało skok do przodu. Dobrze ze wprowadzili to "pełzanie" bo inaczej by się tym jeździć nie dało. Dziwne rzeczy waść piszesz. DSG to dwa zrobotyzowane manuale, wiec powinno to jeździć jak manual, tyle że nie trzeba wajchą mieszać. Pełzanie w tym wynalazku jest zupełnie zbędne i tylko zarzyna sprzęgła. Jak manualem w korkach też będziesz jechał na pół sprzęgle to równie szybko je zarżniesz. Sterownik powinien zacząć ruszać po dotknięciu gazu z "mocą" zależną od głębokości wciśnięcia pedału. Mnie osobiście pełzanie w automatach wkurza i w sumie nie wiem czy są auta które mają auto-hold taki na stałe a nie tylko zapobiegający staczaniu się na pochyłościach przez kilka sekund. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Jazda na jedynce w okolicach obrotów jałowych to jakieś 6-7 km/h. W sam raz do turlania się. Bez polsprzegla, bez niszczenia czegokolwiek. Jeśli pełzanie w DSG jest zrobione inaczej, to zaprogramował to geniusz postarzania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 1 minutę temu, grogi napisał: Jazda na jedynce w okolicach obrotów jałowych to jakieś 6-7 km/h. W sam raz do turlania się. Bez polsprzegla, bez niszczenia czegokolwiek. Jeśli pełzanie w DSG jest zrobione inaczej, to zaprogramował to geniusz postarzania... U mnie w automacie na zimnym silniku pełzanie to czasami i 20km/h. Trzeba strasznie uważać zwłaszcza jak się cofa. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 mam dwa samochody z automatem i właśnie uważam, że pełzanie to świetna sprawa, w szczególności w korkach albo przy manewrowaniu...nie trzeba półsprzęgła i gazu używać tylko puszczasz hamulec, czasami delikatnie wystarczy dotknąć gaz...dla niewprawionych pod górkę też łatwiej... ilu ludzi tyle opinii... z resztą fajnie pokazali takie dziwne działanie automatu jak manuala w top gear... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Ostatnio pojeżdżam automatem, który moim zdaniem pełza zbyt szybko - trzeba uważać w korku czy spod świateł, by za wcześnie nie zdjąć nogi z pedału hamulca. Także przy cofaniu trzeba przyhamowywać. Ale ja nie mam wprawy z automatami i nie jestem obyty z tym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 9 godzin temu, Florydziak napisał: Wiele lat temu VW wprowadził pierwsza generacje DSG - bez "pełzania". Robiłem jazdę testową tym i po tym jak ze trzy razy w korku o mały włos bym komuś w zderzaku się nie zatrzymał podziękowałem. Tym się nie dało w korku jeździć. Po puszczeniu hamulca się staczał do tylu (było pod górkę), dodanie gazu powodowało skok do przodu. Dobrze ze wprowadzili to "pełzanie" bo inaczej by się tym jeździć nie dało. Akurat szukasz przyczyn nie tam, gdzie trzeba. Pełzanie w tym przypadku wymusza trzymanie hamulca - przecież możesz to robić też wtedy, gdy nie masz pełzania. Ale też nie musisz trzymać hamulca, gdy jest równo - a gdy się staczasz, można użyć ręcznego. Zatem dodali pełzanie zmuszając do takiej a nie innej obsługi danego scenariusza zamiast dać wybór. Ja obecnie dodatkowo wrzucam N dzięki temu beznadziejnemu pełzaniu, którego sobie nigdy nie życzyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 3 godziny temu, grogi napisał: Jazda na jedynce w okolicach obrotów jałowych to jakieś 6-7 km/h. W sam raz do turlania się. Bez polsprzegla, bez niszczenia czegokolwiek. Jeśli pełzanie w DSG jest zrobione inaczej, to zaprogramował to geniusz postarzania... Jest zrobione inaczej - można by jechać na I z obrotami 800, ale wrzuca II i też obroty 800. Czuć po drganiach, że rżnie sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 11 godzin temu, rwIcIk napisał: Ostatnio pojeżdżam automatem, który moim zdaniem pełza zbyt szybko - trzeba uważać w korku czy spod świateł, by za wcześnie nie zdjąć nogi z pedału hamulca. Także przy cofaniu trzeba przyhamowywać. Ale ja nie mam wprawy z automatami i nie jestem obyty z tym autem Pełzanie czy jest czy nie to nie jest większy problem. Spróbujcie automatami i pseudo automatami podjechać pod wysoki 10 cm krawężnik pod ostrym kątem z minimalną prędkością... Zachowując tą prędkość po wskoczeniu na krawężnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 9 godzin temu, pawel_78 napisał: Pełzanie czy jest czy nie to nie jest większy problem. Spróbujcie automatami i pseudo automatami podjechać pod wysoki 10 cm krawężnik pod ostrym kątem z minimalną prędkością... Zachowując tą prędkość po wskoczeniu na krawężnik... Bez problemu. Tylko trzeba sobie zdawać sprawę z tego jak hydrokinetyk się zachowuje. W skrzyniach zrobotyzowanych takich jak DSG ten problem nie powinien występować. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 10 godzin temu, pawel_78 napisał: Pełzanie czy jest czy nie to nie jest większy problem. Spróbujcie automatami i pseudo automatami podjechać pod wysoki 10 cm krawężnik pod ostrym kątem z minimalną prędkością... Zachowując tą prędkość po wskoczeniu na krawężnik... Zastanawiam się jaki w tym jest problem. Ja przed wjechaniem na krawężnik zawsze zatrzymuję się praktycznie do zera - czy miałem manual czy DSG czy jak okazyjnie powoziłem samochodem z klasycznym automatem. Po dotknięciu kołem krawężnika puszczam hamulec, daję gazu i wjeżdża. W manualu puszczałem hamulec, zapinałem jedynkę, puszczałem sprzęgło i trochę gazu. Tu automat operuje sprzęgłem i włącza 1 bieg za mnie. Gdzie jest problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Hydrokinetyk to takie bydle które do pewnych obrotów nie jest skore do przekazywania jakiegoś wielkiego momentu na koła. Przy oporach jakie stawia krawężnik i niskich obrotach wszystko idzie w piach. Trzeba dołożyć gazu wtedy wjedzie. Ale jak ktoś nie wyczuje że na ten krawężnik właśnie wjeżdża i przytrzyma dalej gaz to wyrwie dość ostro do przodu/tyłu. Mniej więcej to samo (raczej mniej) dzieje się na płaskim ale na zimnym silniku. Wrzucisz wsteczny a zwiększone obroty spowodują że auto wyrwie do tyłu. Ja np. jak wyjeżdżam z garażu to muszę trzymać hamulec. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 6 minut temu, krawiec napisał: Hydrokinetyk to takie bydle które do pewnych obrotów nie jest skore do przekazywania jakiegoś wielkiego momentu na koła. Przy oporach jakie stawia krawężnik i niskich obrotach wszystko idzie w piach. Trzeba dołożyć gazu wtedy wjedzie. Ale jak ktoś nie wyczuje że na ten krawężnik właśnie wjeżdża i przytrzyma dalej gaz to wyrwie dość ostro do przodu/tyłu. Mniej więcej to samo (raczej mniej) dzieje się na płaskim ale na zimnym silniku. Wrzucisz wsteczny a zwiększone obroty spowodują że auto wyrwie do tyłu. Ja np. jak wyjeżdżam z garażu to muszę trzymać hamulec. Mam przekładnię hydrostatyczną w traktorku. I rzeczywiście jest problem z wjazdem do bud. gospodarczego, gdzie jest spory próg. Muszę wjeżdżać z rozpędu. Ale nie wiem czy to dobry przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 st2+ da sie zrobic za 8 a sam progs 1200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 5 godzin temu, krawiec napisał: Bez problemu. Tylko trzeba sobie zdawać sprawę z tego jak hydrokinetyk się zachowuje. W skrzyniach zrobotyzowanych takich jak DSG ten problem nie powinien występować. Krawiec Bez problemu. Z ACC sam pełza w korku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Dnia 8/11/2017 o 23:24, mrBEAN napisał: To jest raczej szanująca się firma i 1800 zł przychodu vs niepocieszony klient to raczej słaby interes dla nich. Aczkolwiek pytam, bo krążą opinie, że 250 Nm to Panie max dla tej skrzyni. Może jakiś gimnazjalista mi odpisuje więc wstępnie weryfikuję. Dalsza weryfikacja też nastąpi u innych źródeł. piękne jest to ze przeciez klient będzie niepocieszony przez VAG nie przez nich oni zawsze będą mogli napisać: "Trafił Pan na felery egzemplarz skrzyni". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 3 godziny temu, Marcinekkk napisał: st2+ da sie zrobic za 8 a sam progs 1200 @Marcinekkk Gdzie mają takie promocje ? Bo mamy z kolegami kilka aut do ogarnięcia ale z innej stajni (3 sztuki minimum) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 napisz co na prv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 ASG w VW up!, czyli zautomatyzowany manual nie ma pelzania. Ma hill holder i moim zdaniem ruszanie ma perfekcyjnie zaprogramowane. Nie stacza się do tyłu(hill holder), do przodu rusza łagodnie, na swiatłach nie trzeba trzymac hamulca. Oczywiście zmiany biegów sa wolne, jak to w jednosprzęglówce, ale brak pełzania to moim zdaniem wielka zaleta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Dnia 17.08.2017 o 09:02, Manx napisał: Zastanawiam się jaki w tym jest problem. Ja przed wjechaniem na krawężnik zawsze zatrzymuję się praktycznie do zera - czy miałem manual czy DSG czy jak okazyjnie powoziłem samochodem z klasycznym automatem. Po dotknięciu kołem krawężnika puszczam hamulec, daję gazu i wjeżdża. W manualu puszczałem hamulec, zapinałem jedynkę, puszczałem sprzęgło i trochę gazu. Tu automat operuje sprzęgłem i włącza 1 bieg za mnie. Gdzie jest problem? Problem w tym że musisz być bardziej skupiony niż ustawa przewiduje... i o wiele bardziej ogarnięty niż osoby jeżdżące automatem bo manuala nie ogarniają... Ta czynność to tak trochę jak wyjęcie czegoś zanim będzie za późno . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Nie wyobrażam sobie prezycyjnego manewrowania w ciasnych miejscach bez funkcji pełzania. Nie rozumiem dlaczego tak martwicie się o sprzęgła - przecież DSG w momencie postoju i trzymania wciśniętego hamulca wysprzęgla się całkowicie i nic się wtedy nie zużywa. W momencie zwalniania hamulca (kiedy siła nacisku na pedał jest odpowiednio mała - pełzanie się aktywuje). Jeśli komuś zależy żeby zminimalizować zużycie sprzęgieł, trzeba zmienić styl jazdy i np. nie przesuwać się w korku co chwilę o 20 - 30 cm (z ang. tzw "inching") tylko robić to rzadziej. To samo dotyczy zreszta sprzęgła w skrzyni manualnej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.