Skocz do zawartości

Jak to w koncu jest z Subaru?


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Ryb napisał:

 

Taaa, dostałem już tu szereg dowodów na to że Subaru:

- jest bezawaryjne

- pozbawione fakapów, nawet w dieslu

- sprzedaje się jak ciepłe bułeczki w kraju, który przypadkiem zapomniał to umieścić w statystyce (za to umieścił znienawidzonego Outlandera)

- statystyka nic nie znaczy, jeśli jeden kącikowicz naliczył na drodze więcej Subaru to tak musi być

- ma najlepszy na świecie napęd

- jeśli w teście tego napędu wygrywa z nim CRV to test jest głupi, napęd nadal jest najlepszy

- nadaje się na wyprawy

- te wyprawy to nie przeprawy, więc nie trzeba blokad mechanizmów (no to czemu by nie pojechać CRV?)

- w tych wyprawach jedziemy autostradą przez 1000km a potem 3h na szczyt góry (gdzie są takie góry?)

- ja się nie znam bo nie mam żadnego z kwestionowanych przeze mnie modeli - adwersarze też nie, ale oni chwalą a chwalić wolno

- symetryczny napęd Subaru oznacza rozkład 50:50

- brak takiego rozkładu w autach Subaru nic nie przeszkadza

- Ryb, który twierdzi że to dlatego, że "symetryczny" oznacza tu co innego jest głupi wbrew faktom

 

...dalej mi się nie chce. Całe szczęście że nie trafiłem na zaślepionych fanów marki, tylko na merytoryczną dyskusję.

;l

 

 

 

 

By się wszystko względnie zgadzało!

 

Bardzo dobre podsumowanie tematu. 

 

BTW 1000km to kręcenie się w koło komina, weekendowy wypad.

 

 Wyprawa krótka, wyskok bliski w sensie to z 6000km, średnia wyprawa 10 000km i długa koło 20 000km i ponad. 

 

Jak 3 godziny wjeżdżasz na górę to nie jest to góra a nierówność terenu....

 

 SAWD tez oznacza coś innego niż piszesz wiec zwyczajnie szkoda czasu Ci takie rzeczy tłumaczyć...

 

Kup pan Skodę czy co tam chcesz i ogarniasz i nie truj nas już więcej.

 

Thx. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ryb napisał:

 

Teoria że jest ich dużo to też tylko teoria. Popatrz co jest na drugim miejscu, hahahaha.

 

https://oppositelock.kinja.com/top-20-best-selling-cars-in-norway-2016-1791203796

 

pewnie nie zwrociłeś uwagi na to ze pierwsza 10 to zasadniczo hybrydy i elektryki ? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mokrii napisał:

pewnie nie zwrociłeś uwagi na to ze pierwsza 10 to zasadniczo hybrydy i elektryki ? ;] 

 

Ależ zwróciłem i nic to nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mokrii napisał:

przestań :old: 

 

forek  ruszał z innego miejsca ;];l 

 

A ja sobie tak na przykład myślę panowie prześmiewcy, że ten Forek na wklejonym przeze mnie filmie to XT, który jest wyposażony w X-Mode. A ten model Outbacka co na filmie to go nie miał, bo Outback dostał to później. Oczywiście gdybym miał rację to by wyszło ten Ryb co się nie zna, złapał fanbojów na całkiem sporej kompromitacji, więc lepiej szybciutko udowodnijcie mi jakoś że się mylę, co?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chodzi o nazewnictwo. Symetryczny to 50:50. Twoje jakby nie patrzeć symetryczne nie są. Co oczywiście nie znaczy że nie są równie skuteczne


Symetrical odnosi sie do srodka ciezkosci i rozlozeni mas a nie proporcji napedu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎02‎-‎28 o 14:25, ppmarian napisał:


A uwierzysz ze przy -35 bylo mi cieplej niż przy tej temp co jest teraz w PL

wysłane z tel.
 

Kolegi koledzy z Rosji (Moskwy_ tez to mowili jak u nas bylo ok zero do minus piec. Dla nich bylo zimniej niz w Moskwie -20 czy -30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Ale w przypadku automatu jedyna różnica jest w proporcji napędu. A kolega wcześniej o to pytał.

Ważne jest że jest nadal napędem stałym a nie dołączanym.

Minus taki, że manuale potrafiły mieć dodatkowo reduktor i szperę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest że jest nadal napędem stałym a nie dołączanym.
Minus taki, że manuale potrafiły mieć dodatkowo reduktor i szperę.


A w automacie nie jest dolaczany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, TWENTIS napisał:

 


A w automacie nie jest dolaczany?

 

 

Nie. 

 

W Subaru napęd na 4 koła jest stały. 

 

W bardzo dawnych czasach Justy miało włącznik dołączający napęd tylnej osi w drążku zmiany biegów ale to było w latach 80tych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, chojny napisał:

 

Nie. 

 

W Subaru napęd na 4 koła jest stały. 

 

W bardzo dawnych czasach Justy miało włącznik dołączający napęd tylnej osi w drążku zmiany biegów ale to było w latach 80tych. 

 

w dzisiejszych autach nawet tych z dołączanym napędem dzieje się to tak szybko że można powiedzieć że też jest stały

xdrive (różnie się mówi o jego "stałości") na rolkach nie obraca kołami żeby auto wyjechało (rolki na osi napędowej)

podobnie inne napędy sobie radzą, to nie czasy gdzie trzeba było obrócić kołami żeby napęd się załączył 

w kaszkaju nie czuję różnicy w trybie AUTO (napęd się dołącza) a tryb LOCK gdzie napęd stały 50-50.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xdrive to jeden z lepszych napędów AWD do codziennej jazdy, właśnie odczuciowo porównywalny do Subarowego SAWD.  :oki:

 

Nie robię testów na rolkach, zwyczajnie biorę auto w teren albo na tor i tylko wyniki takich testów mnie interesują. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, chojny napisał:

Xdrive to jeden z lepszych napędów AWD do codziennej jazdy, właśnie odczuciowo porównywalny do Subarowego SAWD.  :oki:

 

Nie robię testów na rolkach, zwyczajnie biorę auto w teren albo na tor i tylko wyniki takich testów mnie interesują. 

 

 

W BMW bardziej niż napęd podobało mi się zawsze prowadzenie, podobne do tego w Subaru :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

Nie robię testów na rolkach, zwyczajnie biorę auto w teren albo na tor i tylko wyniki takich testów mnie interesują. 

 

 

 

ale rolki czasem pokazują ciekawe rzeczy a w terenie jest masa czynników - waga auta/wyważenie, opony, kierowca, itd. więc ocena jest mocno subiektywna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

W BMW bardziej niż napęd podobało mi się zawsze prowadzenie, podobne do tego w Subaru :ok:

 

Prowadzenie jest w BMW fantastyczne i lepsze w wielu przypadkach niż w Subaru ale generalnie frajda z jazdy podobna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Koonrad napisał:

 

ale rolki czasem pokazują ciekawe rzeczy a w terenie jest masa czynników - waga auta/wyważenie, opony, kierowca, itd. więc ocena jest mocno subiektywna

 

 

W terenie tak wiele zależy od techniki jazdy, umiejętności, obranej ścieżki, że nauka samochodu i jego charakterystyki jest dużo ważniejsza niż to czy szperka jest czy jej nie ma. 

 

Odpowiednie wykorzystanie możliwości samochodu, znajomosci jego mocnych i co ważniejsze słabych stron jest kluczowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, chojny napisał:

Z przymróżeniem oka i dużym dystansem... ;)

 

Generalnie tak to jest ;)

 

 

 

 

Absolutnie wszystko tu jest prawdą. Tylko że on gadał o Imprezie WRX a Forester to jest auto dla rodziców tego gościa żeby na działkę sadzonki wozić.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

Z Forestera machasz i poprawiasz innych użytkowników Subaru tak samo jak z WRXa ;)

 

Dobra, ten argument przyjmuję bez polemiki.

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.03.2018 o 11:46, chojny napisał:

Xdrive to jeden z lepszych napędów AWD do codziennej jazdy, właśnie odczuciowo porównywalny do Subarowego SAWD.  :oki:

no tu bym się kłócił, o czym zresztą już kiedyś tu pisałem. Kilka razy na drodze spotkałem tańczące X1 i X3 tam gdzie Forkiem nie zauważałem śliskiej nawierzchni. Sąsiad miał(3-4lata wstecz) 3 Xd, nową, którą nie umiał w zimie podjechać pod krawężnik na parkingu, Forek wjeżdżał tam na pełzaniu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem z Xdrive modelami 3, 4, 5, 6, X5, X6 w mocnych i najmocniejszych wersjach i zdanie mam takie jak pisałem. Czy było sucho, czy ślisko samochody były bardzo stabilne. 

 

Niestety nawet najlepszym samochodem, słaby kierowca może nie pokonać najprostszej przeszkody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:

Niestety nawet najlepszym samochodem, słaby kierowca może nie pokonać najprostszej przeszkody ;)

naturalnie, ale auta pełne elektroniki jak obecnie przy ruszaniu na lekko śliskiej drodze mają być stabilne bez względu na umiejętności kierownika.

Zresztą sytuacja z krawężnikiem była nagminna, z lekkiego rozpędu wskakiwała jedna oś, a druga już ni cholery. Sąsiad jak było ślisko parkował po drugiej stronie wzdłuż. Mimo całej sympatii poszedł w quattro, bo stwierdził że trakcyjnie jest lepsze.

 

Sytuacja totalnie analogiczna do filmików, które wrzucał @Ryb z CVT w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Ozarek napisał:

naturalnie, ale auta pełne elektroniki jak obecnie przy ruszaniu na lekko śliskiej drodze mają być stabilne bez względu na umiejętności kierownika.

Zresztą sytuacja z krawężnikiem była nagminna, z lekkiego rozpędu wskakiwała jedna oś, a druga już ni cholery. Sąsiad jak było ślisko parkował po drugiej stronie wzdłuż. Mimo całej sympatii poszedł w quattro, bo stwierdził że trakcyjnie jest lepsze.

 

Sytuacja totalnie analogiczna do filmików, które wrzucał @Ryb z CVT w Subaru.

 

W x3 esp pozwala na wiecej niz np w kaszkaju, bmw mozna bylo wprowadzic w uslizg a nissan w tym samym momencie odcina moc i auto zwalnia

Zobacz tez na gumy w forku masz 215 w bmw 235 albo 255 nie jest niczym dziwnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, chojny napisał:

Dlatego tyle nadal zależy od kierowcy i opon. ;) 

nie ma sensu tego roztrząsać. Są sytuacje, które nie maja prawa mieć miejsca przy dobrym 4x4, czy to stałym czy dołączanym.

59 minut temu, chojny napisał:

A może miał X3 FWD ;)

idź doczytaj, 3 Xd miała problemy z krawężnikiem.

28 minut temu, Koonrad napisał:

Zobacz tez na gumy w forku masz 215 w bmw 235 albo 255 nie jest niczym dziwnym

a co mnie interesuje na jakim rozmiarze producent wypuścił auto. To nie są czasy kiedy się zimówki o rozmiar węższe kupowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:

W sumie to z Subaru jest jak na tym filmie ;)

 

Oglądam bez dźwięku, ale z tego filmu wynika, że właściciel Subaru pojedzie na odludzie z obcym, da się podpuścić na światłach i zabawia się z dziećmi pozostawionymi bez opieki ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 2/9/2018 o 10:56, wlad napisał:

Przegladam ostatnio ogloszenia motoryzacyjne (...) ceny  na podobnym poziomie?

 

Matko... nie jestem w stanie przebrnąć przez wszystko, co napisane, może już to ktoś napisał: Polska jest chyba jedynym krajem, gdzie Subaru uważane jest za markę wyjątkową, premium wręcz! 

 

Na tzw. "zachodzie" jest jakby inaczej... Subaru ma swoją niszę - niedrogie samochody 4x4 dla tych, którzy takiego napędu potrzebują. Mam podgląd na to, jak to wygląda w Austrii, i np. XV jest najtańszym kompaktowym Crossoverem (WLICZAJĄC Konę i CX-3, choć to przecież segment niżej!) z napędem na 4 koła, nawet mimo bardzo nieekologicznego (na papierze oczywiście) silnika, co oznacza bardzo wysoki (13%, względem 5% dla 1.5 TSI na przykład) podatek ekologiczny. Doliczając 20% VAT, obciążenie podatkami względem ceny netto jest znacznie wyższe niż w PL. I nagle, z niezbyt opłacalnego samochodu dla wielbicieli marki i tych, co się chcą wyróżniać, robi się się autko o właściwie rewelacyjnym stosunku jakość/cena (obecna generacja - poprzednia była zbyt surowa dla "przeciętnego" kierowcy), jak na ten, wyceniany dość kuriozalnie, segment. Co zresztą widać w salonach, XV sprzedają się na pniu.

 

Zresztą - tak naprawdę to gros sprzedaży to USA i Japonia. Europa, jako całość, nie ma wielkiego udziału. Widać na przykład po najnowszej Imprezie - na wszystkich "znaczących" rynkach dostępny jest sedan, który jest naprawdę udany - ma świetne proporcje i jest praktyczny. Widać, że to nadwozie zostało zaprojektowane najpierw w tej wersji. Ale w Europie sedany się nie sprzedają - więc przygotowali, idąc po najmniejszej linii oporu - przez ucięcie "dupy" - hatchbacka. Który wygląda po prostu niespecjalnie - i chcą to sprzedawać w ogromnych ilościach? Wolne żarty...

 

Podsumowując - Subaru to samochody tanie (w zamyśle producenta, polski importer ma inne zdanie...), więc takie też są używki :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to się zgadza. W Polsce Subaru bardzo mocno kojarzy się ze sportem, niebieskim szatanem na złotych felgach, Krzysztofem Hołowczycem, Wisławskim, Kuzajem... a tak naprawdę są to bardzo fajne, funkcjonalne i rodzinne samochody. :oki: 

 

Fajny artykuł:  https://menadzerfloty.pl/w-magazynie/wywiad-subaru-to-marka-dla-indywidualistow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, jfidelk napisał:

Na tzw. "zachodzie" jest jakby inaczej... Subaru ma swoją niszę - niedrogie samochody 4x4 dla tych, którzy takiego napędu potrzebują. 

W Polsce też tak jest. Dostajesz kawałek fajnej techniki za względnie niewielkie pieniądze. A premium dorabiają do tego jakieś dziwaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niefajny - ale potwierdza pierwszy akapit, który napisałem.

Ten koleś jest dla firmy szkodnikiem i to on odpowiada za to, aż tak kiepsko się Subaru w PL sprzedaje. Gdybym odpowiadał w centrali firmy za Subaru w Europie, i ktoś by mi ten artykuł podsunął - gość następnego dnia by dostał wypowiedzenie.

On żyje w jakimś chorym świecie - próbuje auta, które od początku projektowane są jako woły robocze, które mają dojeżdżać tam, gdzie inne nie dojadą, jako coś dla tzw. "managerów wyższego szczebla"  (co to w ogóle za określenie??)!!!

 

W USA Subaru kupują rolnicy!! ;l;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
10 minut temu, jfidelk napisał:

 

Ten koleś jest dla firmy szkodnikiem i to on odpowiada za to, aż tak kiepsko się Subaru w PL sprzedaje.

Z tego co kręgi zbliżone do nich twierdzą to nie ma szans na zwiększenie sprzedaży bo są limity ilościowe aut na Europę (i chyba na PL też) i wyżej tego nie podskoczą.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał:

W Polsce też tak jest. Dostajesz kawałek fajnej techniki za względnie niewielkie pieniądze. A premium dorabiają do tego jakieś dziwaki.

 

No porównaj sobie ceny.... Subaru w Europie jest TAŃSZE od innych marek japońskich czy koreańskich, o europejskich nie mówiąc!! Chyba tylko francuskie potrafią być tańsze :hehe:

 

A w PL - górne rejestry stanów średnich...

 

Kilka przykładów z Austrii:

Kona 1.6 T-GDI 177 7DCT 4WD Premium - 27.990 EUR (bez lamp LED - kosztują 990 EUR) - segment niższy niż XV
Subaru XV 2.0i CVT Style (czyli 100% odpowiednik polskiego Comfort) - 28.490 EUR
CX-3 2.0 150KM AWD Revolution (co całkiem dokładnie odpowiada XV Style) - 28.990 EUR - segment niższy niż XV

Seat Ateca 1.4 TSI DSG 4WD Style - po doposażeniu do poziomu XV - 34 590 EUR - segment ten sam co XV

 

W DE jest jeszcze taniej.

Porównaj sobie z cenami w PL...

 

Jako ciekawostka - gdyby ktoś chciał sprowadzić sobie takie XV z Austrii do PL, to po przeliczeniu wszystkich podatków i zwrotach wyjdzie.... TANIEJ! :out:

Nie mówiąc już o tym, że rabaty w AT na Subaru dają chętnie, a w PL :ogien:

 

Ceny przeglądów w ASO - w PL horrendalne, w AT - porównywalne z innymi markami.

 

Mam dalej pisać? :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krawiec napisał:

Z tego co kręgi zbliżone do nich twierdzą to nie ma szans na zwiększenie sprzedaży bo są limity ilościowe aut na Europę (i chyba na PL też) i wyżej tego nie podskoczą.

 

Krawiec

To kolejny zabieg mający budować "pozycję marki" :skromny:

Mieli problemy, ale od kiedy uruchomili produkcję w USA na tamtejszy rynek - jest OK.

 

Wystarczy porównać czasy oczekiwania na samochód obecnie, z innymi markami :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.