ppmarian Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 jak trzeba coś zrobić dobrze, dla ludzi - to w PL się nie da, bo przepisy, bo przeszkody formalne, bo brak kasy... bo trwają analizy i konsultacje... a jak już wprowadzą to skopią, to będzie bez sensu... będą 3 poprawki, i w sumie i tak się nie uda. ale innowacje typu - zacznijmy pobierać kasę za prąd dla aut, zanim wogóle mamy jakiekolwiek śladowe ilości porządnej infrastruktury - to da się zrobić natychmiast Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. Pytasz jaki jest sens budowania słupków i rozdawania prądu za darmo??? Mnie też to dziwi...Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 8 minut temu, electrofinger napisał: Pytasz jaki jest sens budowania słupków i rozdawania prądu za darmo??? Mnie też to dziwi... Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka Oczywiście że sensu nie ma.. Ale nie ma też sensu płacenie 34zł za 100km jazdy elektrykiem. Tyle że elektryk nie będzie nigdy tańszy... nawet jak już rozwiążemy problem ceny elektryka vs benzyna to dowali się chorą cenę za prąd. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 19 minut temu, ppmarian napisał: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. A Ty na serio myślałeś, że ten prąd do pojazdów na stacjach to zawsze będzie za darmo? Był, jak były dwa elektryki na krzyż, ale przy większej ilości ktoś za prąd musi zapłacić. Zresztą spróbuj postawić coś przy drogach typu autostrady, S-ki, etc., zobaczysz ile kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Elektryk byłby opłacalny tylko przy ładowaniu z własnego gniazdka w garażu (najlepiej w 2 taryfie) (Opłacalny na dziś, bo pewnie rządzący zaraz coś wymyślą, żeby szarpnąć więcej $$$ z prądu jak tylko więcej elektryków będzie jeździło po drogach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 No jak? Gdyby nie podatki to 100km jazdy na klasycznym paliwie by kosztowało ile? 4,20zł minus podatki to by było z grubsza 1,7pln za litr ON, spalanie 4,5L/100km czyli.... 7,65pln za 100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 A Ty na serio myślałeś, że ten prąd do pojazdów na stacjach to zawsze będzie za darmo? Był, jak były dwa elektryki na krzyż, ale przy większej ilości ktoś za prąd musi zapłacić. Zresztą spróbuj postawić coś przy drogach typu autostrady, S-ki, etc., zobaczysz ile kosztuje. Nie jest naiwny ze bedzie za darmo ale wyszukiwanie z cena 34zl/100km to strzał w kolano dla branży Eco Bardziej celowalem w cene 10-15zl/100km wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 30 zł to 100 km na LPG. i tankowanie trwające 5 minut a nie 5 godzin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Oczywiście że sensu nie ma.. Ale nie ma też sensu płacenie 34zł za 100km jazdy elektrykiem. Tyle że elektryk nie będzie nigdy tańszy... nawet jak już rozwiążemy problem ceny elektryka vs benzyna to dowali się chorą cenę za prąd. KrawiecWęgiel w Polsce drogi to i prąd nie będzie tani. Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 18 minut temu, ppmarian napisał: Nie jest naiwny ze bedzie za darmo ale wyszukiwanie z cena 34zl/100km to strzał w kolano dla branży Eco Chyba, ze za chwile koszt 100km na noPB, ON czy LPG to bedzie 68PLN? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 56 minut temu, ppmarian napisał: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. Nie wiem, u mnie w crv z 4wd 2.0 z lpg suma lpg i benzyny z 37kkm to niecałe 24zł na 100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 25 minut temu, zzzz napisał: 30 zł to 100 km na LPG. i tankowanie trwające 5 minut a nie 5 godzin... Ale na AK pokutuje teoria, że LPG jest złe bo trzeba zatankować średnio o 350 km i stracić 5 minut życia. Jednocześnie te same osoby zachwycają się Teslą, która nie przejedzie z Poznania do Warszawy bez godzinnego tankowania. Czyli 5 minut to za długo, godzina to okej bo to elektryk. BTW: 30 zł za 100 km na LPG? Oszalałeś, chyba jakimś 3,5 litrowym Jeepem Cherokee, bo zwykły kompakt spali za 20 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 36 minut temu, ppmarian napisał: Nie jest naiwny ze bedzie za darmo ale wyszukiwanie z cena 34zl/100km to strzał w kolano dla branży Eco Bardziej celowalem w cene 10-15zl/100km wysłane z tel. Wg mnie żeby to było sensowne i zachęcające to stówka powinna kosztować w okolicy 5-10 zł maks. Przy 15 zł i cenie auta elektrycznego to nawet marketingowo słabo wygląda bo znajdzie się w podobnych pieniądzach na setkę zwykły benzyniak, który potrafi zrobić taki wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 5 minut temu, spad napisał: Ale na AK pokutuje teoria, że LPG jest złe bo trzeba zatankować średnio o 350 km i stracić 5 minut życia. Jednocześnie te same osoby zachwycają się Teslą, która nie przejedzie z Poznania do Warszawy bez godzinnego tankowania. Czyli 5 minut to za długo, godzina to okej bo to elektryk. BTW: 30 zł za 100 km na LPG? Oszalałeś, chyba jakimś 3,5 litrowym Jeepem Cherokee, bo zwykły kompakt spali za 20 zł. Ja robię 600km w jeździe mieszanej na lpg zimą z ciężką nogą... Bez tankowania, w trasie 750-780km... Ale ja jie jestem fanem nowinek technicznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 3 minuty temu, Pipper napisał: Ja robię 600km w jeździe mieszanej na lpg zimą z ciężką nogą... Bez tankowania, w trasie 750-780km... Ale ja jie jestem fanem nowinek technicznych Trzymajmy się, że maks to 350 km bo całkowicie zaburzysz im światopogląd w temacie lpg, że można przejechać więcej bez tankowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 10 minut temu, Pipper napisał: Nie wiem, u mnie w crv z 4wd 2.0 z lpg suma lpg i benzyny z 37kkm to niecałe 24zł na 100km. Mój diesel pali 30 zł na 100 km. http://rwicik.republika.pl/Tucson.xlsx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 minuty temu, spad napisał: Trzymajmy się, że maks to 350 km bo całkowicie zaburzysz im światopogląd w temacie lpg, że można przejechać więcej bez tankowania. A, i mam kawał bagażnika do dyspozycji z pełną jego funkcjonalnością po złożeniu tylnych foteli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 minuty temu, rwIcIk napisał: Mój diesel pali 30 zł na 100 km. http://rwicik.republika.pl/Tucson.xlsx Ale to diesel... Oczywiście żart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 3 minuty temu, Pipper napisał: Ale to diesel... Nie dość, że SUV, to wychodzi mniej od planowanej ceny 100 km dla elektryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Diesel jest teraz bee, więc dużo ludzi rzuciło się na benzynę, póki co elektryki u nas raczkują, jak wymyślą jakieś bzdety, że benzyna jest bee i dodatkowo ceny pójdą w górę to w "naturalny" sposób zaczniemy więcej jeździć na "prund" albo w konia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Godzinę temu, rwIcIk napisał: Mój diesel pali 30 zł na 100 km. http://rwicik.republika.pl/Tucson.xlsx Moja benzyna podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 godziny temu, ppmarian napisał: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. 90% przebiegu masz robić w domu, na prądzie w nocnej taryfie. Głównie po mieście, wokół miasta, i w koło komina. Wtedy 100 km to rząd 4-5 zł. Takie jest założenie, zresztą słuszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 3 minuty temu, wladmar napisał: Moja benzyna podobnie. Moja poprzednia benzyna 40 zł za 100 km. Cruze - ciężkie auto z wolnossącym 1,8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Godzinę temu, rwIcIk napisał: Nie dość, że SUV, to wychodzi mniej od planowanej ceny 100 km dla elektryka Jeszcze będziesz śmigał elektrykiem i chwalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Jeszcze będziesz śmigał elektrykiem i chwalił Hybrydę rozważałem, ale są jeszcze za drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 2 godziny temu, ppmarian napisał: Bardziej celowalem w cene 10-15zl/100km I jak to liczyłeś? :D Skoro firmy płacą za 1 kWh ponad 1 zł netto. A gdzie amortyzacja sprzętu, obsługa itd.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 I jak to liczyłeś? :D Skoro firmy płacą za 1 kWh ponad 1 zł netto. A gdzie amortyzacja sprzętu, obsługa itd.? W domu płacę ok. 50gr...wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 1 godzinę temu, spad napisał: Ale na AK pokutuje teoria, że LPG jest złe bo trzeba zatankować średnio o 350 km i stracić 5 minut życia. Jednocześnie te same osoby zachwycają się Teslą, która nie przejedzie z Poznania do Warszawy bez godzinnego tankowania. Czyli 5 minut to za długo, godzina to okej bo to elektryk. BTW: 30 zł za 100 km na LPG? Oszalałeś, chyba jakimś 3,5 litrowym Jeepem Cherokee, bo zwykły kompakt spali za 20 zł. Mylne jest myślenie o elektryku tylko w kontekście przeliczania kosztów, bo do tego sprowadzają się wszystkie dyskusje. I owszem sumarycznie najtaniej wyjdzie Panda z LPG i dlatego te dyskusje nie mają sensu, ale dla sportu jak zawsze można podebatować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 5 minut temu, ppmarian napisał: W domu płacę ok. 50gr... A w garażu wspólnoty wyjdzie jeszcze taniej BTW, ile kWh potrzeba na naładowanie przeciętnego auta, by przejechać 100 km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 4 minuty temu, ppmarian napisał: W domu płacę ok. 50gr... wysłane z tel. Słupka na autostradzie czy w galerii nie stawia Twój dom tylko firma, która nie jest organizacja non profit i co więcej ten sam prąd kupuje 2x drożej niz Ty. Ba! Jeśli miałbyś taryfę nocną to za ten sam prąd zapłacą ok. 5x drożej. I tu jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 4 minuty temu, rwIcIk napisał: A w garażu wspólnoty wyjdzie jeszcze taniej BTW, ile kWh potrzeba na naładowanie przeciętnego auta, by przejechać 100 km? +/- średnio rocznie zużywają ok. 15-16 kWh/100 km W nocno weekendowej taryfie 1 kWh +/- 0,25 zł. I tylko taka taryfa ma sens mając elektryka w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 to moje 2,8 V6 lpg w cyklu mieszanym kosztuje mnie jakieś 24 zł/ 100 km :D miasto ok 30 zł. Gdzie tu sens posiadania elektryka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 15 minut temu, mrBEAN napisał: 90% przebiegu masz robić w domu, na prądzie w nocnej taryfie. Głównie po mieście, wokół miasta, i w koło komina. Wtedy 100 km to rząd 4-5 zł. Takie jest założenie, zresztą słuszne. Nie lubię ograniczeń. Cenię sobie swobodę podejmowania decyzji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 3 minuty temu, Pipper napisał: Nie lubię ograniczeń. Cenię sobie swobodę podejmowania decyzji. Nikt Cię nie ogranicza, czyń swoją powinność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 3 minuty temu, szuro napisał: to moje 2,8 V6 lpg w cyklu mieszanym kosztuje mnie jakieś 24 zł/ 100 km :D miasto ok 30 zł. Gdzie tu sens posiadania elektryka ? Przejedź się, to zrozumiesz. Może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Godzinę temu, rwIcIk napisał: Nie dość, że SUV, to wychodzi mniej od planowanej ceny 100 km dla elektryka Ktoś źle skalkulował stawki. Kupiłbym elektryka ze względu na ciszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Nikt Cię nie ogranicza, czyń swoją powinność Jak poprawią zasięg i infrastrukturę , rozważę zakup opracowanego dobrze pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Słupka na autostradzie czy w galerii nie stawia Twój dom tylko firma, która nie jest organizacja non profit i co więcej ten sam prąd kupuje 2x drożej niz Ty. Ba! Jeśli miałbyś taryfę nocną to za ten sam prąd zapłacą ok. 5x drożej. I tu jest problem.Czyli wracamy do sedna: temat zakupu elektryka przy obecnym systemie "premiowania" jest totalnie ekonomicznie nieuzasadnionywysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Jes uzasadniony jeżeli naładujesz sobie auto w domu. Jeździłem ostatnio nowym Leafem, zasięg realny to 250-300 km. Moc baterii to 40kWh czyli pełne naładowanie bez taryfy nocnej kosztuje 36 zł co daje niewiele ponad 10 zł /100 km. Taryfa nocna obniży ten koszt o 40% jakieś. Podczas jazdy odzyskamy trochę energii hamując. Plan dobry jeżeli potrzebujesz auta do jazdy do pracy i wokół komina. Z ładowarki na mieście nie musisz korzystać bo przecież naładujesz sobie w domu. Chyba, że na chwilę aby naładować z 30% na dojazd do domu jeśli na przykład będzie zimno i moc akumulatorów spadnie. Nie można zakładać ze Greenway będzie głównym źródłem zasilania samochodu przecież Ja uważam że jest to jednak przyszłosć miejskiego transportu. Tesla daje darmowe tankowanie w ich ładowarkach. Mój szef w Austrii ma swoją Teslę i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć. Poza tym, zaraz się pojawi konkurencja do Greenway i ceny trochę spadną. np. jazda Teslą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 27 minut temu, ppmarian napisał: Czyli wracamy do sedna: temat zakupu elektryka przy obecnym systemie "premiowania" jest totalnie ekonomicznie nieuzasadniony wysłane z tel. Jest i nie jest. Jak zwykle zależne dla kogo, po co i dlaczego. Jako jedyne auto w domu, no jest lekki kłopot. Jako drugie auto, które lata po mieście, w koło komina itd. i mamy możliwość ładowania w domu, już brzmi sensownie. Jeśli odrzuci argument "pandy z gazem" też ma sens. Początek drogi w PL i tyle. Trzeba masowości i lat na oswojenie. Potem dodadzą podatki do prądu i będzie po staremu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 6 minut temu, lucash napisał: Poza tym, zaraz się pojawi konkurencja do Greenway i ceny trochę spadną. Nie tyle konkurencja, co dotowanie z Państwa ewentualnie jakieś. Stawki Greenway na ten moment są ok, i tak nie zarobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 8 minut temu, lucash napisał: Jes uzasadniony jeżeli naładujesz sobie auto w domu. Jeździłem ostatnio nowym Leafem, zasięg realny to 250-300 km. Moc baterii to 40kWh czyli pełne naładowanie bez taryfy nocnej kosztuje 36 zł co daje niewiele ponad 10 zł /100 km. Taryfa nocna obniży ten koszt o 40% jakieś. Podczas jazdy odzyskamy trochę energii hamując. Plan dobry jeżeli potrzebujesz auta do jazdy do pracy i wokół komina. Z ładowarki na mieście nie musisz korzystać bo przecież naładujesz sobie w domu. Chyba, że na chwilę aby naładować z 30% na dojazd do domu jeśli na przykład będzie zimno i moc akumulatorów spadnie. Nie można zakładać ze Greenway będzie głównym źródłem zasilania samochodu przecież Ja uważam że jest to jednak przyszłosć miejskiego transportu. Tesla daje darmowe tankowanie w ich ładowarkach. Mój szef w Austrii ma swoją Teslę i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć. Poza tym, zaraz się pojawi konkurencja do Greenway i ceny trochę spadną. np. jazda Teslą To co piszesz to racja, ale traktując na dzisiaj elektryka jako auto miejskie. Tylko, że jak na miejskie to cena jeszcze odstrasza. Co do Tesli to za darmo już nie ma, a przynajmniej od zeszłego roku ogłaszano, że za friko jest do określonego limitu a potem płatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 A jest teraz jakis elektryk do kupienia co go ladujesz z gniazdka domowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Godzinę temu, Pipper napisał: Ktoś źle skalkulował stawki. Kupiłbym elektryka ze względu na ciszę. hehe W dobrze wyciszonym aucie prawie nie słychać silnika. Głównie hałasują opony i wiatr opływający karoserię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 44 minuty temu, lucash napisał: Jes uzasadniony jeżeli naładujesz sobie auto w domu. Jeździłem ostatnio nowym Leafem, zasięg realny to 250-300 km. Moc baterii to 40kWh czyli pełne naładowanie bez taryfy nocnej kosztuje 36 zł co daje niewiele ponad 10 zł /100 km. Taryfa nocna obniży ten koszt o 40% jakieś. Podczas jazdy odzyskamy trochę energii hamując. Plan dobry jeżeli potrzebujesz auta do jazdy do pracy i wokół komina. Z ładowarki na mieście nie musisz korzystać bo przecież naładujesz sobie w domu. Chyba, że na chwilę aby naładować z 30% na dojazd do domu jeśli na przykład będzie zimno i moc akumulatorów spadnie. Nie można zakładać ze Greenway będzie głównym źródłem zasilania samochodu przecież Ja uważam że jest to jednak przyszłosć miejskiego transportu. Tesla daje darmowe tankowanie w ich ładowarkach. Mój szef w Austrii ma swoją Teslę i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć. Poza tym, zaraz się pojawi konkurencja do Greenway i ceny trochę spadną. np. jazda Teslą Minus tylko, ze taki leaf kosztuje za 120k a taki Up 40k pojada tak samo. A upem przy okazji jak trzeba to tesciowa do senatorium odwieziesz nad morze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 32 minuty temu, TWENTIS napisał: A jest teraz jakis elektryk do kupienia co go ladujesz z gniazdka domowego? Kazdy IMO. Tylko, ze dluzej to trwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 53 minuty temu, lucash napisał: Tesla daje darmowe tankowanie w ich ładowarkach. Mój szef w Austrii ma swoją Teslę i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć. Owszem - szef zapewne ma darmowe tankowanie, bo Tesla DAWAŁA to tankowanie gratis kiedyś. Teraz już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Jes uzasadniony jeżeli naładujesz sobie auto w domu. Jeździłem ostatnio nowym Leafem, zasięg realny to 250-300 km. Moc baterii to 40kWh czyli pełne naładowanie bez taryfy nocnej kosztuje 36 zł co daje niewiele ponad 10 zł /100 km. Taryfa nocna obniży ten koszt o 40% jakieś. Podczas jazdy odzyskamy trochę energii hamując. Plan dobry jeżeli potrzebujesz auta do jazdy do pracy i wokół komina. Z ładowarki na mieście nie musisz korzystać bo przecież naładujesz sobie w domu. Chyba, że na chwilę aby naładować z 30% na dojazd do domu jeśli na przykład będzie zimno i moc akumulatorów spadnie. Nie można zakładać ze Greenway będzie głównym źródłem zasilania samochodu przecież Ja uważam że jest to jednak przyszłosć miejskiego transportu. Tesla daje darmowe tankowanie w ich ładowarkach. Mój szef w Austrii ma swoją Teslę i nie mam powodu żeby mu nie wierzyć. Poza tym, zaraz się pojawi konkurencja do Greenway i ceny trochę spadną. np. jazda TesląChyba zasięg masz z katalogu, ostatnio widziałem film ns YT, jak Leafem jechali z Kielc do Krakowa, i gdyby nie jedno tankowanie po drodze prawie do pełna, to by utknęli w połowie drogi, a to tylko 130 km. Podróż w zimie - bo to mms znaczenie i nikt w Polsce nie bierze tego pod uwagę jak sprawność baterii maleje w niskiej temperaturze.Wysłane z mojego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 27 Marca 2018 Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 5 godzin temu, ppmarian napisał: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23195138,koniec-z-darmowym-ladowaniem-samochodow-oplaty-beda-calkiem.html Gdzie tu sens? wysłane z tel. Dokładnie taki sam ,,sens'' jak samochody elektryczne. Nowa moda propagowana by utrzymać status quo koncernów, nie mająca nic wspólnego z ekologią i ekonomią. O tym, że do produkcji samochodów elektrycznych zużywa się dużo więcej energii i rzadkich materiałów nakręcono już nie jeden dokument, nie ma sensu tego powielać. Co do opłacalności takich samochodów , zdecydowanie taniej wyjdzie kupić dużo tańszy kompakt z nowoczesnym silnikiem nawet benzynowym niż porównywalny samochód elektryczny, sam koszt tankowania to tylko jedna ze składowych, koszt zakupu, eksploatacji i późniejszych napraw bo prędzej czy później nadejdą wychodzi na niekorzyść elektrycznych wynalazków, a dodatkowo ich użyteczność w życiu codziennym jest mocno kontrowersyjna. Dla mnie osobiście to nowa, idiotyczna niestety moda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.