Jump to content

Blok jakie gniazdko


PawelWaw

Recommended Posts

Czesc

Jeszcze brak elektryka ale moze z czasem bedzie.

Jest sobie nowy blok. O co wnioskowac do dewelopera zeby to bylo przyszlosciowe ?

Ile mocy ?

1 faza ?

 

Tak zeby jeszcze tego uzyc do odkurzenia np póki brak elektryka.

 

Edited by PawelWaw
Link to comment
Share on other sites

Podpytam brata o szczegóły, bo właśnie taki temat przerabia  przy nowym mieszkaniu, a mają plugina i elektryka. 

Trójfazowe - można osiągnąć wyższą moc ładowania = szybciej naładujesz auto.

Jeżeli kupujesz mieszkanie, to pilnuj żeby info o gnieździe i parametrach było wszędzie na piśmie - w ofercie, w umowie . Niestety brat gdzieś to przeoczył i teraz walczy z deweloperem, a ten się wypiera, że ma gniazdo o takich parametrach zapewnić.

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Manx napisał:

 

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Nie :phi: z prostego powodu kazde musialoby miec licznik. Takto beda ladowac akumulatory czy odkurzac codziennie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Manx napisał:

Zwykłe gniazdko 230V przy miejscu garażowym to już chyba standard w nowych blokach i tam podłączysz sobie odkurzacz i wciągniesz te "puki" ;)

Może w Warszawie, we Wrocławiu i ościennych powiatach nie jest to standardem w nowych blokach. ;)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Nie :phi: z prostego powodu kazde musialoby miec licznik. Takto beda ladowac akumulatory czy odkurzac codziennie. 

Zależy od zarządcy. Jak zarządca Janusz biznesu, to faktycznie może być pod górę ;) 

W Warszawie wszędzie gdzie bywałem, gniazdko było, żeby można było np. poodkurzać samochód - licznika przy każdym miejscu jeszcze nigdzie nie widziałem. U mnie nie robią problemu nawet jakbym odkurzał codziennie ;) . Wszyscy mieszkańcy zrzucają się na koszty utrzymania hali garażowej, w tym koszy prądu jaki tam poszedł (drzwi, szlabany, oświetlenie,  windy, to co przez gniazdka wyjdzie). Odkurzaczem dużo prądu nie pociągniesz. Ładowaniem faktycznie można pociągnąć sporo.... ale jest wprost zakaz ładowania akumulatorów i samochodów elektrycznych, a kiedy się nie zastosujesz, to ktoś życzliwy Ci o tym zaraz przypomni i wyjmie wtyczkę z gniazdka :swinka:

 

Brat się dopytywał u swojego zarządcy osiedla (rok budowy 2012), czy dałoby się dołożyć licznik przy jego miejscu postojowym, bo chciałby samochód ładować - o dziwo nie powiedzieli nie 8]. Powiedzieli tylko, że musiałby opłacić koszt projektu przebudowy instalacji elektrycznej i koszt wykonania - jedyne 30'000 zł :phi: 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie ogólnodostępne gniazdka w garażu zostały zlikwidowane. :no:

Młody u siebie załatwił formalności i ma swój podlicznik i swoje oświetlenie i gniazdka w komórce lokatorskiej za miejscem postojowym. :ok:

Nie wiem, czy 1, czy 3 fazy.

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie ogólnodostępne gniazdka w garażu zostały zlikwidowane. :no:

Młody u siebie załatwił formalności i ma swój podlicznik i swoje oświetlenie i gniazdka w komórce lokatorskiej za miejscem postojowym. :ok:

Nie wiem, czy 1, czy 3 fazy.

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

Różnie z tym bywa. Czasem zrobią gratis :)

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, PawelWaw napisał:

Czesc

Jeszcze brak elektryka ale moze z czasem bedzie.

Jest sobie nowy blok. O co wnioskowac do dewelopera zeby to bylo przyszlosciowe ?

Ile mocy ?

1 faza ?

 

Tak zeby jeszcze tego uzyc do odkurzenia np póki brak elektryka.

 

Tak naprawdę to brać max. co uda się wydębić. 
 

Wersja absolutne minimum to:

1. zwykle jednofazowe gniazdko Schuko zabezpieczone na 16A. 
W praktyce będzie ładować ok. 3,3 -3,5 kW na godzinę. 

Wersja optymalna:

2. Trzy fazy po 16A.

Auto wyciągnie w tym przypadku ok. 3,3-3,6 kW na godzinę z każdej fazy, czyli 10-11 kW na godzinę. 
Oczywiście jeśli będzie miało taką ładowarkę wbudowaną. 
Przy wbudowanej ładowarce 1-faz, nadal max. 3,3-3,6 kW.
 

Wersja All Inclusive

3x32A

Przy 3 fazach teoretyczna możliwość przyjęcia 22 kW, zależnie od tego co obsługuje auto.

Przy 1 fazowej wbudowanej ładowarce możliwość ok. 6,6-7,2 kW na godzinę z jednej fazy. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tak naprawdę to brać max. co uda się wydębić. 
 

Wersja absolutne minimum to:

1. zwykle jednofazowe gniazdko Schuko zabezpieczone na 16A. 
W praktyce będzie ładować ok. 3,3 -3,5 kW na godzinę. 

 

Moje i3 dostało ładowarkę 2400 W  10 A.

I, z tego, co wiem to generalnie normalne gniazdo liczy się 2300 W.

 

Nawet jak będzie tylko 2300 W, to 10h daje 23 kWh. Czyli 100-200 km zasięgu dla takiego UPa. Dramatu nie ma, ale jednak to jest minimum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Cezh napisał:

 

Moje i3 dostało ładowarkę 2400 W  10 A.

I, z tego, co wiem to generalnie normalne gniazdo liczy się 2300 W.

 

Nawet jak będzie tylko 2300 W, to 10h daje 23 kWh. Czyli 100-200 km zasięgu dla takiego UPa. Dramatu nie ma, ale jednak to jest minimum.

 

W Polsce aktualnie gniazdka zabezpiecza się 16A standardowo.

I można dokupić sobie EVSE za 600 zł, która 16A dostarczy do auta.

 

Wszystkie seryjne mają okolice 10A, bo zdarza się, że gniazdka są zabezpieczone tylko na 10 A właśnie.

Niektóre auta mają możliwość regulacji w wąskim zakresie, przykładowo Ioniq 8-10-12 A.

Podałem wartości w kW, bo tak najlepiej obrazowo. Ogólnie jeśli ładujemy nocą, to te 16A z jednej fazy już daje radę ale szedłbym w 3x16A minimum jeśli jest taka opcja,

bo taki będzie standard.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Polarny napisał:

To po ilu km się zwróci?

Nie ma nawet szans by się zwróciło :)

 

18 godzin temu, wujekcybul napisał:

Na etapie budowy ceny sa kosmicznie wysokie za to, ze developer musi zmieniac plan. Takze... jak nie ma to ja bym sie wstrzymal i pozniej ze wspolnota dogadal. Kabel zawsze mozna przeciagnac.

To nie takie proste - w istniejącym budynku, to nie samo przeciągnięcie kabla, tylko przebudowa istniejącej instalacji elektrycznej, no i tak jak pisałem - administrator dostał ofertę na to na kwotę 30 000 zł. 

 

Ostatecznie dowiedziałem się, że w nowo budowanym budynku, się da, ale jeden  największych deweloperów w Wawie zaoferował 1 fazowe przyłącze 3,7 kW. Take it or leave it. Plug-ina podładuje, ale elektryka już do pełna prędko nie naładuje. 

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Manx napisał:

 

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

Też mam tyle - zabezpieczenie 3x25A:yay:

Ale dlatego, że ogrzewam dom prądem - 10 kW grzejników ;]

 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Manx napisał:

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) :old:

Jakie tu jasnowidztwo?

W domu wiele osób ma 3 fazy do garażu podciągnięte, większość na zasadzie może się przyda.

Ja mam wolnostojący garaż z 2009, nie w bryle domu i 3 fazy w obu budynkach.

Jeżeli kiedyś nie podepnę do tego elektryka, to wątpię bym do czegokolwiek 3 faz w garażu potrzebował.

Edited by ZUBERTO
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Manx napisał:

Ostatecznie dowiedziałem się, że w nowo budowanym budynku, się da, ale jeden  największych deweloperów w Wawie zaoferował 1 fazowe przyłącze 3,7 kW. Take it or leave it. Plug-ina podładuje, ale elektryka już do pełna prędko nie naładuje. 

 

Lepsze to niż nic. Zwykle nie ładujesz od zera, a 50% nawet dużej baterii dobijesz przez noc.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Jakie tu jasnowidztwo?

W domu wiele osób ma 3 fazy do garażu podciągnięte, większość na zasadzie może się przyda.

Ja mam wolnostojący garaż z 2009, nie w bryle domu i 3 fazy w obu budynkach.

Jeżeli kiedyś nie podepnę do tego elektryka, to wątpię bym do czegokolwiek 3 faz w garażu potrzebował.

Tak jak piszesz chyba większość tak robi (przynajmniej ja takowe gniazda widuję).

Sam u siebie tak też zrobiłem (choć ani razu nic nie podpiąłem :) ) właśnie ze względu na możliwość ładowania auta w przyszłości. Mam 3-fazowe + grubszy kabel do gniazd 1-fazowy (wystarczy bezpiecznik zmienić). Tylko z tego co się orientowałem to chyba obecnie za bardzo nie ma możliwości ładowania elektryków z 3-faz tak bez jakiś dodatkowych ładowarek ściennych :hmm:.

Koszty oczywiście takie rozwiązania były małe kilka metrów kabla + gniazdo, a elektryk położył to przy okazji przed tynkami.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Manx napisał:

Ja czuję się jasnowidzem, bo już w 2013 budując dom załatwiłem sobie 3-fazy 16 kW, na wypadek jakby kiedyś elektryki się upowszechniły (wówczas na rynku była tylko Tesla i chiński BYD) 

Bez przesady, takie przyłącze robiłem w 2008 r., także byłem większym jasnowidzem 😉
Tylko czekać na @Lucyfer i porozstawia wszystkich po kątach swoim przyłączem 😁

Edited by mrBEAN
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, sherif napisał:

. Tylko z tego co się orientowałem to chyba obecnie za bardzo nie ma możliwości ładowania elektryków z 3-faz tak bez jakiś dodatkowych ładowarek ściennych :hmm:.

Ładowarka ścienna lub przenośna to żadne rocket science.

Po prostu decydując się pierwszy raz na elektryka montujesz dobie takie dobrodziejstwo w garażu i korzystasz.

Koszt 2000-3000 zł.

W standardzie otrzymujesz zasilacz, który ładuje auto w tempie ok. 2 kW na godzinę. 
Możesz to podpiąć zamiast lampki nocnej do gniazdka i to jest piękne w EV ;) 

Edited by mrBEAN
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, mrBEAN napisał:

Bez przesady, takie przyłącze robiłem w 2008 r., także byłem większym jasnowidzem 😉
Tylko czekać na @Lucyfer i porozstawia wszystkich po kątach swoim przyłączem 😁

 

Ja tam swojego nie będę ujawniał, natomiast ojciec w UK ma standardowo na w jednofazowej instalacji domku, jak wszyscy wokół, zabezpieczenie główne 100A ;] Natomiast mój pobór maksymalny iluśminutowy (kwadrans?) zarejestrowany przez licznik to 2,7 kW ;]

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Lucyfer napisał:

Ja tam swojego nie będę ujawniał

Tajne! :panic:

 

38 minut temu, Lucyfer napisał:

zabezpieczenie główne 100A

:cool:

 

39 minut temu, Lucyfer napisał:

Natomiast mój pobór maksymalny iluśminutowy (kwadrans?) zarejestrowany przez licznik to 2,7 kW ;]

Cieniutko! :P ;)  

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Ładowarka ścienna lub przenośna to żadne rocket sciense.

Po prostu decydując się pierwszy raz na elektryka montujesz dobie takie dobrodziejstwo w garażu i korzystasz.

Koszt 2000-3000 zł.

W standardzie otrzymujesz zasilacz, który ładuje auto w tempie ok. 2 kW na godzinę. 
Możesz to podpiąć zamiast lampki nocnej fo gniazdka i to jest piękne w EV ;) 

Na 3 fazy ? Po co mi 2kW jak więcej na wbudowanej w auto można pociągnąc. 

Rozumiem, że miałoby to sens gdy podpinam takie pudełko pod 3fazy zakończone uniwersalnym złączem / kabelkiem i jadą mocą 10-15kW.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, sherif napisał:

Na 3 fazy ? Po co mi 2kW jak więcej na wbudowanej w auto można pociągnąc. 

Rozumiem, że miałoby to sens gdy podpinam takie pudełko pod 3fazy zakończone uniwersalnym złączem / kabelkiem i jadą mocą 10-15kW.

Powinienem oddzielić wersy, bo jak widać, można źle zrozumieć.

 

W standardzie z autem otrzymujesz 2 kW.

 

A 3 fazy to 3x 16A lub 3x 32A czyli odpowiednio sumarycznie 11 kW i 22 kW.

Tylko jeszcze kwestia co auto może przyjąć.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, mrBEAN napisał:

Powinienem oddzielić wersy, bo jak widać, można źle zrozumieć.

 

W standardzie z autem otrzymujesz 2 kW.

 

A 3 fazy to 3x 16A lub 3x 32A czyli odpowiednio sumarycznie 11 kW i 22 kW.

Tylko jeszcze kwestia co auto może przyjąć.

Czekaj, to wszystkie to auta u nas ładowane z gniazdka mają tylko 2kW ?

Ta ścienna jak rozumiem omija wbudowaną więc powinna tak ładować na max jak te szybkie :hmm:

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, sherif napisał:

Czekaj, to wszystkie to auta u nas ładowane z gniazdka mają tylko 2kW ?

 

Producent do auta daje uniwersalny zasilacz (EVSE) 10A. Jest to podyktowane tym, żebyś mógł to podpiąć gdziekolwiek i nie wysadzić bezpieczników.

Jedziesz do domku letniskowego, podpinasz, ładujesz. Czy po prostu w domu do któregokolwiek gniazdka lub jak hardkor po przedłużaczu (z uziemieniem) z 5 piętra bloku ;) 

 

32 minuty temu, sherif napisał:

Ta ścienna jak rozumiem omija wbudowaną więc powinna tak ładować na max jak te szybkie :hmm:

Jeśli mowa o ładowaniu prądem AC, to ładowarka obsługująca jest wbudowana w aucie i ona decyduje o tym, co max auto może przyjąć.

Zazwyczaj jest:

1 faza: 16A (bidne wersje Leafa i inne ubogie wozy)

1 faza: 32A (e-Golf, Ioniq, Leaf bogatszy, Kona itp.)

3 fazy: 3x 16A (to dopiero nadchodzi i raczej jest za dopłatą przy kupnie, Tesla 3 e-208, ID.3 itd.)

3 fazy: 3x 32A (ZOE, starsze Tesle)

 

Z obserwacji, standardem będzie raczej 3x 16A, i mooooże opcja na 3x 32A.

 

I teraz jedna sprawa co jest w stanie przyjąć auto, a druga jaki zasilacz (EVSE) sobie kupisz.

 

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

evse32A.png.8c7153d5945d55acdb684310b58eae7d.png

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 28.01.2020 o 16:59, rwIcIk napisał:

1 faza nadaje się raczej do hybryd plugin.

Auto w pełni elektryczne to raczej 3 fazy by się przydało, by przez noc naładować.

 

Do ładowania Tesli się nie nadaje, ale Ioniqa gonimy właśnie 230V/16A i jest super.

W bagażniku jeździ fabryczna ładowarka (6,8,9A) i tą ładujemy się na wsi.

 

Cały czas wisi tutaj jakiś demon ładowania auta EV.... tymczasem elektrykiem (jako drugim autem w domu) jeździmy więcej, niż spalinówką z tym samym statusem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.01.2020 o 22:52, mrBEAN napisał:

 

Producent do auta daje uniwersalny zasilacz (EVSE) 10A. Jest to podyktowane tym, żebyś mógł to podpiąć gdziekolwiek i nie wysadzić bezpieczników.

Jedziesz do domku letniskowego, podpinasz, ładujesz. Czy po prostu w domu do któregokolwiek gniazdka lub jak hardkor po przedłużaczu (z uziemieniem) z 5 piętra bloku ;) 

 

Jeśli mowa o ładowaniu prądem AC, to ładowarka obsługująca jest wbudowana w aucie i ona decyduje o tym, co max auto może przyjąć.

Zazwyczaj jest:

1 faza: 16A (bidne wersje Leafa i inne ubogie wozy)

1 faza: 32A (e-Golf, Ioniq, Leaf bogatszy, Kona itp.)

3 fazy: 3x 16A (to dopiero nadchodzi i raczej jest za dopłatą przy kupnie, Tesla 3 e-208, ID.3 itd.)

3 fazy: 3x 32A (ZOE, starsze Tesle)

 

Z obserwacji, standardem będzie raczej 3x 16A, i mooooże opcja na 3x 32A.

 

I teraz jedna sprawa co jest w stanie przyjąć auto, a druga jaki zasilacz (EVSE) sobie kupisz.

 

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

evse32A.png.8c7153d5945d55acdb684310b58eae7d.png

 

 

 

Do czego jest to pole zblizeniowe w zasilaczu ?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Do zmiany amperażu. Do wyboru: 10, 12, 16, 20, 24, 32. 

ale jak rozumiem wybiera się to po podpięciu do auto a nie po wywaleniu bezpiecznika :) ? Wszystkie auta przyjmujące 32A mają taką regulacje ?

Tak teraz patrzę ten kabel co wkleiłeś to 3-fazowe gniazdo ma a pisałeś wyżej o jednej fazie :hmm:

 

Dnia 29.01.2020 o 22:52, mrBEAN napisał:

Mój Ioniq przykładowo przyjmuje po AC max. 1 faz 32A, więc kupiłem EVSE 1 faz. 32A z możliwością regulacji ładowania 10-12-16-20-24-32A i ładuję jak potrzebuję.

Coś takiego:

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, sherif napisał:

ale jak rozumiem wybiera się to po podpięciu do auto a nie po wywaleniu bezpiecznika :) ?

 

Wybiera się po sprawdzeniu zabezpieczenia jakie mamy w domu.

Mniej więcej zasada taka, że chcąc skoczyć przez okno, orientujesz się najpierw jak wysoko jesteś ;)

 

22 minuty temu, sherif napisał:

Wszystkie auta przyjmujące 32A mają taką regulacje ?

 

To nie auto ma regulację tylko zasilacz. Ten co wkleiłem zdjęcie, to jest dokupiony i ma taką funkcję.

Oryginalny zasilacz jak pisałem ma zazwyczaj <10A, by można było podpiąć gdziekolwiek.

 

24 minuty temu, sherif napisał:

Tak teraz patrzę ten kabel co wkleiłeś to 3-fazowe gniazdo ma a pisałeś wyżej o jednej fazie :hmm:

Zwykłe gniazdko (wtyczka Schuko) obsługuje tylko do 16A, chcąc zassać więcej trzeba wykorzystać gniazdo siłowe.

I takowe wykorzystuję, tylko zasysam z jednej fazy --> max. 32A.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, mrBEAN napisał:

Zwykłe gniazdko (wtyczka Schuko) obsługuje tylko do 16A, chcąc zassać więcej trzeba wykorzystać gniazdo siłowe.

 

Będąc precyzyjnym są gniazda/wtyki 32A 1-fazowe. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Schuko?

Bo te niebieskie "siłowe" to wiadomix.

 

Nie Schuko, one mają 16A, jak pisałeś. 

 

Wyglądają podobnie do siłowego, ale mają 1 fazę :) Mam takie "nieszczęścia" w serwerowni..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Maxit napisał:

 

Nie Schuko, one mają 16A, jak pisałeś. 

 

Wyglądają podobnie do siłowego, ale mają 1 fazę :) Mam takie "nieszczęścia" w serwerowni..


To jest właśnie „nieszczęście” jak to nazwałeś i dlatego o tym nie wspominałem nawet. 
Popularne w caravaningu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

ok mam jeszcze pytanie.

czy w bloku to robia gniazdo na osobnym liczniku czy podlaczaja instalacje pod moj licznik z mieszkania ? (np u mnie jest tak ze licnziki z mieszkania i tak sa na -1 zaraz przy hali garazowej)

 

plus podlaczenia wszystkiego pod 1 licznik to jeden abo na prad, nie bedziemy placic abo miesiecznego za drugi licznik.

minus to chyba ze nie mozemy w domu miec normalnej taryfy a na drugim liczniku do ladowania nocnej.

 

czy dobrze mysle ? :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, PawelWaw napisał:

ok mam jeszcze pytanie.

czy w bloku to robia gniazdo na osobnym liczniku czy podlaczaja instalacje pod moj licznik z mieszkania ? (np u mnie jest tak ze licnziki z mieszkania i tak sa na -1 zaraz przy hali garazowej)

 

plus podlaczenia wszystkiego pod 1 licznik to jeden abo na prad, nie bedziemy placic abo miesiecznego za drugi licznik.

minus to chyba ze nie mozemy w domu miec normalnej taryfy a na drugim liczniku do ladowania nocnej.

 

czy dobrze mysle ? :)

 

 

To chyba pytanie do administracji nie do AK. Każdy blok może inaczej mieć instalacja poprowadzoną. Jeżeli można to podepną ten obwód pod twój licznik, jak nie to zrobią osobny.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, sherif napisał:

To chyba pytanie do administracji nie do AK. Każdy blok może inaczej mieć instalacja poprowadzoną. Jeżeli można to podepną ten obwód pod twój licznik, jak nie to zrobią osobny.

 

pytam przy opcji wyboru.

moga zrobic tak i tak.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

pytam przy opcji wyboru.

moga zrobic tak i tak.

 

Swego czasu jak miałem przez chwilę dwa liczniki (z ich błędu) to chcieli mnie zmusić do płacenia za oba, ale może moja sytuacja była specyficzna.

IMHO z jednym licznikiem będzie prościej, a taryfę zawsze możesz zmienić.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, PawelWaw napisał:

ok mam jeszcze pytanie.

czy w bloku to robia gniazdo na osobnym liczniku czy podlaczaja instalacje pod moj licznik z mieszkania ? (np u mnie jest tak ze licnziki z mieszkania i tak sa na -1 zaraz przy hali garazowej)

 

plus podlaczenia wszystkiego pod 1 licznik to jeden abo na prad, nie bedziemy placic abo miesiecznego za drugi licznik.

minus to chyba ze nie mozemy w domu miec normalnej taryfy a na drugim liczniku do ladowania nocnej.

 

czy dobrze mysle ? :)

 

 

Raczej na osobnym liczniku ale to nie pytanie na AK, bo tu kwestie techniczno-możliwościowe wchodzące grę. 
 

Dla Ciebie lepiej mieć na jednym liczniku, tylko wtedy przyłącze musisz mieć już konkretniejsze, bo jeszcze mieszkanie musi obsłużyć. 
Taryfę możesz mieć w mieszkaniu jaką chcesz. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Raczej na osobnym liczniku ale to nie pytanie na AK, bo tu kwestie techniczno-możliwościowe wchodzące grę. 
 

Dla Ciebie lepiej mieć na jednym liczniku, tylko wtedy przyłącze musisz mieć już konkretniejsze, bo jeszcze mieszkanie musi obsłużyć. 
Taryfę możesz mieć w mieszkaniu jaką chcesz. 

 

no niby moge miec jaka chce ale wtedy piore, zmywam i odkurzam w nocy :)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

no niby moge miec jaka chce ale wtedy piore, zmywam i odkurzam w nocy :)

Niekoniecznie, przejrzyj dokładnie taryfy. 
Za osobny licznik jest opłata stała. 
Też przejrzyj jakie to są opłaty, i zdecyduj dobrze dla siebie :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.