Tilok Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 (edytowane) Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas Edytowane 26 Sierpnia 2020 przez Tilok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Tilok napisał: Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas Najlepiej jest jechać w maksymalnym zakresie Nm 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 to zależy czy vtec czy sdi xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 26 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 1 minutę temu, mPh napisał: to zależy czy vtec czy sdi xD Nie chodzi o spalanie ani przyspieszenie. Tylko i wyłącznie co jest zdrowsze dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 2 minuty temu, Tilok napisał: Nie chodzi o spalanie ani przyspieszenie. Tylko i wyłącznie co jest zdrowsze dla silnika. Po części to ma znaczenie, trzeba doprecyzować, jaki silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 735.000 vs 600.000 obrotów więc na moje oko odpowiedź jest prosta 5h ze 100km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 26 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 1 minutę temu, kaczorek79 napisał: Po części to ma znaczenie, trzeba doprecyzować, jaki silnik. To weźmy pod uwagę dwa silniki: - turbo benzyna 1,8 150 KM od VW - turbo diesel 1,9 150KM od VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 3 minuty temu, mPh napisał: 735.000 vs 600.000 obrotów więc na moje oko odpowiedź jest prosta 5h ze 100km/h Jak to samo auto i ten sam bieg to przecież wyjdzie tyle samo. Skoro zwiększysz obroty o 75% to prędkość jazdy nie moze wzrosnąć tylko o 60% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 @volf6 OP dał błędne dane wejściowe więc wynik jest jaki jest so sad, so true Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 1 minutę temu, mPh napisał: @volf6 OP dał błędne dane wejściowe więc wynik jest jaki jest so sad, so true Zgadza się, pewnie nawet nie siedział w tym aucie albo nigdy szybciej niz 120 nie jechał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 26 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 2 minuty temu, volf6 napisał: Zgadza się, pewnie nawet nie siedział w tym aucie albo nigdy szybciej niz 120 nie jechał Masz rację, nigdy szybciej niż 50 km/h nie jechałem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 11 minut temu, Tilok napisał: To weźmy pod uwagę dwa silniki: - turbo benzyna 1,8 150 KM od VW - turbo diesel 1,9 150KM od VW Już lepiej. W benzynie powinno być bezpieczniej w okolicy 3500 rpm, w dieslu przy 2000 rpm, ale z tymi niższymi obrotami jest tak, że silnik częściej będzie korzystał z wyższego obciążenia pokonując górkę, wyprzedzając itp, a to nie są idealne obroty do zwiększania obciążenia, bo układ korbowo-tłokowy nie jest odpowiednio rozpędzony. Teoretycznie gdzieś pomiędzy 2500-3000 rpm powinien być kompromis dla obu silników. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 Godzinę temu, mPh napisał: 735.000 vs 600.000 obrotów więc na moje oko odpowiedź jest prosta 5h ze 100km/h Nie wiem jakiej matematyki użyłeś, ale końcowa ilość obrotów będzie identyczna, pod warunkiem jazdy na tym samym biegu w obydwu przypadkach... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Tilok napisał: 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Jeśli masz 160km/h przy 3,5krpm, to przy 2krpm będziesz miał 91km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 7 godzin temu, K3 napisał: Jeśli masz 160km/h przy 3,5krpm, to przy 2krpm będziesz miał 91km/h... Dane zupełnie przykładowe, chodzi jedynie o zależność obroty/co lepsze dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 IMO i 2000, i 3500 to zdrowe obroty dla silnika. Być może 2000 odrobinę zdrowsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 10 godzin temu, rwIcIk napisał: IMO i 2000, i 3500 to zdrowe obroty dla silnika. Być może 2000 odrobinę zdrowsze No niezbyt wlasnie. 2000 obrotów to naprawdę nisko i jest to niezdrowe dla silnika, szczególnie w przypadku obciążenia podjazdem pod górkę czy konieczności przyspieszenia. 2500-3000 jest takim bezpiecznym zakresem na trasie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 7 minut temu, chojny napisał: No niezbyt wlasnie. 2000 obrotów to naprawdę nisko i jest to niezdrowe dla silnika, szczególnie w przypadku obciążenia podjazdem pod górkę czy konieczności przyspieszenia. 2500-3000 jest takim bezpiecznym zakresem na trasie. Zależy od sinika. Współczesne ładnie już pracują nawet ciut poniżej 2000 obr. szczególnie diesle. Mój automatycznie pracuje pomiędzy 1200 a 1500 obr. Ale czuć, że nie jest to zdrowe. Dopiero w trybie sport nie schodzi poniżej 1500 obr. Poprzednie auto ze zmiennymi fazami rozrządu - wolnossący 1,8 pracował kulturalnie już od 1800 obr. Jeździłem ostatnio wolnossącym benzynowym 1,6 Hyundai - sugerował zmianę biegu na wyższy przy jeszcze niższych obrotach i pracował przyzwoicie - wiadomo do przyspieszania trzeba było redukować bieg, ale do jazdy można można było utrzymywać 70 km/h na 6 biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) 2 minuty temu, rwIcIk napisał: Zależy od sinika. Współczesne ładnie już pracują nawet ciut poniżej 2000 obr. szczególnie diesle. Mój automatycznie pracuje pomiędzy 1200 a 1500 obr. Ale czuć, że nie jest to zdrowe. Dopiero w trybie sport nie schodzi poniżej 1500 obr. Poprzednie auto ze zmiennymi fazami rozrządu - wolnossący 1,8 pracował kulturalnie już od 1800 obr. Jeździłem ostatnio wolnossącym benzynowym 1,6 Hyundai - sugerował zmianę biegu na wyższy przy jeszcze niższych obrotach i pracował przyzwoicie - wiadomo do przyspieszania trzeba było redukować bieg, ale do jazdy można można było utrzymywać 70 km/h na 6 biegu Im wyższy bieg tym wyższe obciążenie dla silnika. Po mieście na niskich biegach można sobie latać na niskich obrotach ale na 5, 6 biegu, przy długich przełożeniach sytuacja jest już inna. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez chojny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 4 minuty temu, chojny napisał: Im wyższy bieg tym wyższe obciążenie dla silnika. Po mieście na niskich biegach można sobie latać na niskich obrotach ale na 5, 6 biegu, przy długich przełożeniach sytuacja jest już inna. Ale tak obecnie są skonstruowane skrzynie, że po mieście wrzucasz 5-6 bieg, by oszczędzać paliwo. Silniki nie buntują się. A spalanie w takim Tucsonie miałem niewiele powyżej 7 benzyny Dieslem mam powyżej 6,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 24 minuty temu, rwIcIk napisał: Jeździłem ostatnio wolnossącym benzynowym 1,6 Hyundai - sugerował zmianę biegu na wyższy przy jeszcze niższych obrotach i pracował przyzwoicie - wiadomo do przyspieszania trzeba było redukować bieg, ale do jazdy można można było utrzymywać 70 km/h na 6 biegu Przejedź się Yarisem z silnikiem 1.4 Dual VVT-I - 100KM i korzystaj z ekonomizera Pracuje przyzwoicie w dowolnym zakresie obrotów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 23 minuty temu, futrzak napisał: Przejedź się Yarisem z silnikiem 1.4 Dual VVT-I - 100KM i korzystaj z ekonomizera Pracuje przyzwoicie w dowolnym zakresie obrotów Ale oceniasz na + czy -? Ja byłem mile zaskoczony wolnossącym 1,6 Hyundai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 13 minut temu, rwIcIk napisał: Ale oceniasz na + czy -? Ja byłem mile zaskoczony wolnossącym 1,6 Hyundai To zależy co masz na myśli. 6 przy 50km/h? Zero kłopotów. Tyle, że nie jedzie. Próba przyśpieszenia na A/S przy 120km/h na 6/5 to porażka. Wbijasz 3 i idzie do odcięcia - brzuch boli Eko-sreko - tak, nauczyłem się spalać poniżej 6 litrów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: Ale tak obecnie są skonstruowane skrzynie, że po mieście wrzucasz 5-6 bieg, by oszczędzać paliwo. Silniki nie buntują się. A spalanie w takim Tucsonie miałem niewiele powyżej 7 benzyny Dieslem mam powyżej 6,5 Diesle tak, benzyny, szczególnie małe i turbo nie. Benzyna starego typu tez jakoś to zniesie ale.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Godzinę temu, futrzak napisał: To zależy co masz na myśli. 6 przy 50km/h? Zero kłopotów. Tyle, że nie jedzie. Próba przyśpieszenia na A/S przy 120km/h na 6/5 to porażka. Wbijasz 3 i idzie do odcięcia - brzuch boli Eko-sreko - tak, nauczyłem się spalać poniżej 6 litrów No tak to teraz jest Wysokie biegi do turlania się. I sporą redukcja do przyspieszania. Sytuację ratuje turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 I diesle i benzyny potrafią obecnie dobrze pracować poniżej 2000 rpm, zmienne fazy rozrządu, uwarstwione wtryski itp, ale jest jeszcze drugie dno takiej jazdy na dłuższą metę. Temperatura spalin spada do dość niskich poziomów i zaczynają się tworzyć nagary na denkach tłoków, w kolektorach wydechowych i układach oczyszczania spalin. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2020 Zapiąć sobie po OBD jakiś skaner co w czasie jazdy odczyta %obciążenia silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 15 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał: Zapiąć sobie po OBD jakiś skaner co w czasie jazdy odczyta %obciążenia silnika . % otwarcia przepustnicy nie oddaje tego co się w silniku i z silnikiem dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 Ameryki nie odkryje: W tym przypadku im szybciej tym lepiej. Stary program a wszystko tłumaczy. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2020 Dnia 26.08.2020 o 21:58, Tilok napisał: Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas W wielkim uproszczeniu im niższe obroty tym lepiej dla trwałości. Oczywiście jest pewna dolna granica, której nie należy przekraczać ale te 2krpm to w ogromnej większości samochodów nie jest problemem. Do tego dochodzą opory aerodynamiczne, które dla 100km/h i 160km/h będą baaardzo różne. Zdecydowanie wskazałbym na jazdę z niższą prędkością. A z doświadczenia to kilka razy w roku robię trasę 2000km. Zaczynałem od 120km/h, zdarzało się 140-160 a obecnie jeżdżę 111 (bo fajnie wygląda na wyświelaczu) . Już pomiędzy 120 a 111 jest wyraźna różnica, natomiast gdy jechałem do 160 to zawsze pojawiało się nienormatywne spalanie oleju i spore zużycie paliwa. Testowane na 4 samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 29 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2020 Dnia 28.08.2020 o 14:18, chojny napisał: % otwarcia przepustnicy nie oddaje tego co się w silniku i z silnikiem dzieje. Nie procent otwarcia przepustnicy a moc wykorzystywana/obciążenie w %. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 Dnia 27.08.2020 o 08:37, rwIcIk napisał: IMO i 2000, i 3500 to zdrowe obroty dla silnika. Być może 2000 odrobinę zdrowsze Zwłaszcza dla V8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 6 minut temu, delco napisał: Zwłaszcza dla V8 Możesz coś więcej napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: Możesz coś więcej napisać? Ale ja bez podtekstow... stare amerykanskie V8 najlepiej czuly sie przy niskich obrotach... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 Dnia 27.08.2020 o 19:32, futrzak napisał: Przejedź się Yarisem z silnikiem 1.4 Dual VVT-I - 100KM i korzystaj z ekonomizera Pracuje przyzwoicie w dowolnym zakresie obrotów W Yarisach nigdy nie było benzynowego silnika 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 30 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2020 Dnia 26.08.2020 o 21:58, Tilok napisał: Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Na tak postawione pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Dla silnika (a konkretnie dla układu korbowo-tłokowego) najbardziej szkodliwe jest przeciążenie, tzn. jazda na zbyt wysokim biegu, gdy prędkość obrotowa jest niska, a pedał gazu jest głęboko wciśnięty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2020 Dnia 27.08.2020 o 19:11, rwIcIk napisał: Ale tak obecnie są skonstruowane skrzynie, że po mieście wrzucasz 5-6 bieg, by oszczędzać paliwo. Silniki nie buntują się. A spalanie w takim Tucsonie miałem niewiele powyżej 7 benzyny Dieslem mam powyżej 6,5 Co nie zmienia faktu, że dzieje się to przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Przy turbodoładowanych silnikach z wtryskiem bezpośrednim może dochodzić do spalania stukowego, tłok lekkiego życia nie ma, korbowody też. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Dnia 28.08.2020 o 21:17, pawel_78 napisał: Ameryki nie odkryje: W tym przypadku im szybciej tym lepiej. Stary program a wszystko tłumaczy. Boooom!!! I można temat zamykać. Marketingowy bełkot swoje a fizyka i mechanika swoje. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez chojny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 2 Września 2020 Udostępnij Napisano 2 Września 2020 Dnia 27.08.2020 o 19:05, rwIcIk napisał: Mój automatycznie pracuje pomiędzy 1200 a 1500 obr. Ale czuć, że nie jest to zdrowe. W manualu najlepiej czuć to po wibracjach. O ile jazda przy prędkości obrotowej 1500 obr./min jeszcze przejdzie to przy 1200 obr/min. będzie to katorga dla układu korbowo-tłokowego. W moim dieslu mJTD 1.9 120KM max. moment obrotowy osiągam przy ok. 2000 obrotów. Biegi zmieniam przy 2200 obr./min. Przy spokojnej jeździe staram się nie schodzić poniżej wspominanych wcześniej 1500 obrotów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Września 2020 Udostępnij Napisano 2 Września 2020 13 minut temu, bochumil napisał: Przy spokojnej jeździe staram się nie schodzić poniżej wspominanych wcześniej 1500 obrotów. Aby AT nie wrzucało wyższego biegu i utrzymywało ponad 1500 obr. Muszę włączyć tryb sport 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 Dnia 31.08.2020 o 13:09, chojny napisał: Boooom!!! I można temat zamykać. Nie można, bo ciśnienie to nie wszystko. Zapotrzebowanie łożysk ślizgowych wraz ze wzrostem obrotów wymaga większego przepływu przez nie oleju. Więcej obrotów to szybsze zużycie, tłoków, pierścieni itd. Stad zapewne wersje 16V tych samych silników szybciej kończył żywot od wersji 8V. Gdyby to niskie obroty były naprawdę szkodliwe to 8V wymagałyby szybszej interwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, muchenz napisał: Nie można, bo ciśnienie to nie wszystko. Zapotrzebowanie łożysk ślizgowych wraz ze wzrostem obrotów wymaga większego przepływu przez nie oleju. Więcej obrotów to szybsze zużycie, tłoków, pierścieni itd. Stad zapewne wersje 16V tych samych silników szybciej kończył żywot od wersji 8V. Gdyby to niskie obroty były naprawdę szkodliwe to 8V wymagałyby szybszej interwencji. Nie piszemy o niskich ale o za niskich dla danego silnika. Jeden przy 1900RPM "czuje się" ok. inny potrzebuje 2200RPM aby się odepchnąć i nie męczyć. Czasami 100-200RPM robi dla silnika znacząca różnicę. Land Roverem mógłbym nie przekraczać 2000RPM wcale, wolnossącym subaru 2300RPM ale uturbione jedzie cokolwiek od 3000RPM w górę. Dużo zależy od charakterystyki silnika, masy pojazdu, przełożeń skrzyni i przełożenia głównego. Edytowane 3 Września 2020 przez chojny 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 Dnia 26.08.2020 o 22:03, dyniek000 napisał: Najlepiej jest jechać w maksymalnym zakresie Nm Są silniki, gdzie ten maksymalny zakres zaczyna się od ponad 4000 rpm. Czyli mam jechać 100 km/h na III biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 7 godzin temu, chojny napisał: Land Roverem mógłbym nie przekraczać 2000RPM wcale, wolnossącym subaru 2300RPM ale uturbione jedzie cokolwiek od 3000RPM w górę. A punktu widzenia mechaniki i trwałości to najistotniejsze jest jaka jest budowa łożysk (średnica, szerokość wielkość szczeliny), jaka jest wydajność pompy oleju i opory w kanałach olejowych. A nie wrażenia z dupohamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 25 minut temu, muchenz napisał: A punktu widzenia mechaniki i trwałości to najistotniejsze jest jaka jest budowa łożysk (średnica, szerokość wielkość szczeliny), jaka jest wydajność pompy oleju i opory w kanałach olejowych. A nie wrażenia z dupohamowni. I jak się to więc przekłada na jazdę samochodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 5 godzin temu, chojny napisał: I jak się to więc przekłada na jazdę samochodem? Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd. Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 3 minuty temu, muchenz napisał: Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd. Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka. Czyli dobra dupohamownia jest Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 Dnia 26.08.2020 o 21:58, Tilok napisał: Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas Zdecydowanie 5h przy 2000 obr/min. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 12 godzin temu, mrBEAN napisał: Zdecydowanie 5h przy 2000 obr/min. By mi panewy wyjechały odmą razem z majonezem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 14 godzin temu, mrBEAN napisał: Zdecydowanie 5h przy 2000 obr/min. Najlepiej to sobie glowy nie zawracac takimi duperelami bo to dosc akademicka dyskusja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.