Skocz do zawartości

Naped na 4-kola wady i zalety...


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wlasnie przesiadlem sie na samochod z napedem na 4-kola.

Nie bylem przekonany do tego rodzaju napedu, jako ze od wielu lat jezdze glownie samochodami z napedem na przednia os.

Dzis troche pojezdzilem po deszczu - i tu zateta - samochod nie traci przyczepnosci przy gwaltownym przyspieszeniu, co jest tu naprawde ogromna zaleta.

 

Silnik generuje 350[Nm] co po przeliczeniu daje moc:

((350[Nm]*5400[^-1]) / (9549)) * 1.36 = 270[KM]

W/w parametry pozwalaja na osiagniecie 100 km/h w ok 5 sek.

To dobry wynik jak na samochod rodzinny, tak sadze...

 

Ale tak jak wspomnialem doposazenie samochodu w tylni most znacznie poprawilo jego trakcje.

A teraz wady:

Masa calkowita samochodu powiekszona o mase tylnego mostu oraz walu napedowego.

Koniecznosc doplaty kilkunastu tys zlotych...

 

Bottom line:

Wybor jak zwykle nalezy do kupujacego...

Ale ja raczej zachecam do doplaty za naped na 4-kola / dolozenie tylnego mostu do samochodu...


 

 

Edytowane przez Michal_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michal_O napisał:

A teraz wady:

Masa calkowita samochodu powiekszona o mase tylnego mostu oraz walu napedowego.

Koniecznosc doplaty kilkunastu tys zlotych...

To cecha, nie wada :)

AWD to inny wymiar podróżowania po śliskich nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, lucash napisał:

@Michal_O pamiętaj o jednym w zimę: rozpędzasz się szybciej ale hamowanie wygląda identycznie jak z napędem na jedną oś ;) 

 

Chyba, że w trakcie hamowania wrzucimy wsteczny i gaz w podłogę :P ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mrBEAN napisał:

Chyba, że w trakcie hamowania wrzucimy wsteczny i gaz w podłogę :P ;) 

jak? :nie_wiem: Czy w skrzyni automatycznej można wbić wsteczny przemieszczając sie do przodu w poślizgu? Chyba byłaby to ostatnia rzecz o której bym pomyślał w poślizgu ale teoretycznie ma sens ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lucash napisał:

jak? :nie_wiem: Czy w skrzyni automatycznej można wbić wsteczny przemieszczając sie do przodu w poślizgu? Chyba byłaby to ostatnia rzecz o której bym pomyślał w poślizgu ale teoretycznie ma sens ;) 

W autach bez ABSu da się ;) 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michal_O napisał:

Witam,

Wlasnie przesiadlem sie na samochod z napedem na 4-kola.

Nie bylem przekonany do tego rodzaju napedu, jako ze od wielu lat jezdze glownie samochodami z napedem na przednia os.

Dzis troche pojezdzilem po deszczu - i tu zateta - samochod nie traci przyczepnosci przy gwaltownym przyspieszeniu, co jest tu naprawde ogromna zaleta.

 

Silnik generuje 350[Nm] co po przeliczeniu daje moc:

((350[Nm]*5400[^-1]) / (9549)) * 1.36 = 270[KM]

W/w parametry pozwalaja na osiagniecie 100 km/h w ok 5 sek.

To dobry wynik jak na samochod rodzinny, tak sadze...

 

Ale tak jak wspomnialem doposazenie samochodu w tylni most znacznie poprawilo jego trakcje.

A teraz wady:

Masa calkowita samochodu powiekszona o mase tylnego mostu oraz walu napedowego.

Koniecznosc doplaty kilkunastu tys zlotych...

 

Bottom line:

Wybor jak zwykle nalezy do kupujacego...

Ale ja raczej zachecam do doplaty za naped na 4-kola / dolozenie tylnego mostu do samochodu...


 

 

Czyli brak wad👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, NaczelnyFilozof napisał:

 

Ile realna jest różnica w spalaniu? Przy przebiegu 100 000km ile to wyjdzie w złotówkach?

 

Ja powiem na innym przykładzie. Miałem S-maxa 2,0eb 240KM z napędem na przód. Palił średnio 10l/100km. Teraz mam Edge 3,5V6 284KM AWD. Pali średnio 10l/100km. :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArekMiz napisał:

 

Ja powiem na innym przykładzie. Miałem S-maxa 2,0eb 240KM z napędem na przód. Palił średnio 10l/100km. Teraz mam Edge 3,5V6 284KM AWD. Pali średnio 10l/100km. :)

To jeszcze wypadałoby podać różnicę w cenie do tych kosztów :P PS. Fajne autko ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

 

Ja powiem na innym przykładzie. Miałem S-maxa 2,0eb 240KM z napędem na przód. Palił średnio 10l/100km. Teraz mam Edge 3,5V6 284KM AWD. Pali średnio 10l/100km. :)

 

Akurat ten 2.0EB to był mocno paliwożerny. Nawet do tego stopnia, że domyślam się że przy dynamicznej jeździe miejskiej spali więcej niż ten V6

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

 

Akurat ten 2.0EB to był mocno paliwożerny. Nawet do tego stopnia, że domyślam się że przy dynamicznej jeździe miejskiej spali więcej niż ten V6

Sasiad ma-spalanie w nieduzym miescie 13-14l/100km.Skrzynia dwusprzeglowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Michal_O napisał:

Ale tak jak wspomnialem doposazenie samochodu w tylni most znacznie poprawilo jego trakcje.

Chyba tylny i do tego dyferencjał a nie most?

 

Most to miał Marek w swojej Vette

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, Piotrus said:

Chyba tylny i do tego dyferencjał a nie most?

 

Most to miał Marek w swojej Vette


Most to był w Mustangu :) To dobre rozwiązanie do ciężarówek gdzie liczy się trwałość, ale w samochodzie osobowym ciężko się z tym jeździ. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Azbest napisał:

 

Akurat ten 2.0EB to był mocno paliwożerny. Nawet do tego stopnia, że domyślam się że przy dynamicznej jeździe miejskiej spali więcej niż ten V6

 

Rzadko jeździłem / jeżdżę po centrum Warszawy, raczej obrzeżami i drogi powiatowe, krajowe, S i A. Dlatego ta średnia wychodzi mi podobnie. Zapewne po samej Warszawie byłoby ze 12 - 14 l/100km... :) Z tym, że do 2,0eb kiepsko było dodać LPG, zaś do 3,5V6 nie jest to żaden problem. :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ArekMiz napisał:

 

Rzadko jeździłem / jeżdżę po centrum Warszawy, raczej obrzeżami i drogi powiatowe, krajowe, S i A. Dlatego ta średnia wychodzi mi podobnie. Zapewne po samej Warszawie byłoby ze 12 - 14 l/100km... :) Z tym, że do 2,0eb kiepsko było dodać LPG, zaś do 3,5V6 nie jest to żaden problem. :)

Czy Ford przerzucił się na silniki Toyoty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/28/2020 at 9:41 PM, Michal_O said:

Masa calkowita samochodu powiekszona o mase tylnego mostu oraz walu napedowego.

Z tej wady pośrednio wynika też pewna zaleta - więcej masy na tyle powoduje lepsze wyważenie auta, a to przekłada się też na lepsze prowadzenie i większą stabilność.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Manx napisał:

Z tej wady pośrednio wynika też pewna zaleta - więcej masy na tyle powoduje lepsze wyważenie auta, a to przekłada się też na lepsze prowadzenie i większą stabilność.

 

No i środek ciężkości jest niżej, co zwłaszcza czuć w SUVach i crossoverach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ‎9‎/‎28‎/‎2020 at 10:24 PM, NaczelnyFilozof said:

 

Ile realna jest różnica w spalaniu? Przy przebiegu 100 000km ile to wyjdzie w złotówkach?

A myślisz ze on liczy ile to pali, jak kupil auto za ponad 150 tysi? 😷 Przecie to najmniej wazna rzecz, jeśli paliwo jest po 4-5 złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

A myślisz ze on liczy ile to pali, jak kupil auto za ponad 150 tysi? 😷 Przecie to najmniej wazna rzecz, jeśli paliwo jest po 4-5 złotych. 

 

Zasięg. Z tego powodu mimo niespecjalnego problemu z kosztami paliwa ludzie kupują diesle nawet w premiumach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

w swiecie "TSI" to już takiej roznicy w spalaniu i zasiegu nie ma. tyle ze nie wszyscy producenci maja 

 

Jeśli na świecie będą tylko VAGi to tak, bo akurat między TSI a TDI różnice nie są dramatyczne. Ale ponieważ są też na świecie inne marki samochodów, to jednak nadal generalna różnica w spalaniu i zasięgu jest.

Akurat mam bezpośrednie porównanie, bo w aucie mojej żony jest benzyna. Owszem, ona jeździ więcej po mieście ale nadal średnia z długiego dystansu większa o niemal 3l/100km w mniejszym aucie o mniejszej mocy to jest coś, co daje do myślenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

w swiecie "TSI" to już takiej roznicy w spalaniu i zasiegu nie ma. tyle ze nie wszyscy producenci maja 

W małych autach. W dużych i ciężkich nadal jest duża. To zawsze był i jest świat diesla. Bo póki co nic lepszego nie wymyślono do takich zastosowań.

Edytowane przez marcindzieg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, marcindzieg said:

W małych autach. W dużych i ciężkich nadal jest duża. To zawsze był i jest świat diesla. Bo póki co nic lepszego nie wymyślono do takich zastosowań.

Patrzylem na Tiguana na autocentrum. Roznica jest ale 1-2 litry w zaleznosci od przedzialu mocowego. Zakladajac ze ktoś jeździ 20 tys km, kupuje takie auto za 100+ kafli i przy cenie ropy/benzyny 4-5 zeta, to jest jakas duza roznica?

Może inaczej jak ktoś jeździ 60 tys rocznie, ale takich jest mało …..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, gregoryj napisał:

Zakladajac ze ktoś jeździ 20 tys km, kupuje takie auto za 100+ kafli i przy cenie ropy/benzyny 4-5 zeta, to jest jakas duza roznica?

Nie piszemy o jeździe wokół komina. Jak ktoś dużo jeździ to zasięg 700 a 1000 km to jest jednak różnica. Poza ty spróbuj pociągnąć przyczepę. I wtedy zobacz jaka jest różnica.

Edytowane przez marcindzieg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gregoryj napisał:

Patrzylem na Tiguana na autocentrum. Roznica jest ale 1-2 litry w zaleznosci od przedzialu mocowego. Zakladajac ze ktoś jeździ 20 tys km, kupuje takie auto za 100+ kafli i przy cenie ropy/benzyny 4-5 zeta, to jest jakas duza roznica?

Może inaczej jak ktoś jeździ 60 tys rocznie, ale takich jest mało …..

 

To jest 1-2 litry przy spokojnym użytkowaniu. Spróbuj auto obciążyć i wartości się zaczynają rozjeżdżać. Do tego, tak jak pisałem - TDI i TSI są dość zbliżone akurat (za sprawą oszczędności tego drugiego). W koncernach innych niż VAG różnice bywają większe.

 

A co do różnic - na 100kkm to będzie 10kPLN różnicy. To jednak jakaś konkretna kasa IMO jest.

 

Aleeeeee... Przy zbiorniku paliwa 70l i założeniu, że tankujesz zawsze jak masz 5l rezerwy to na dystansie tych 100kkm przy spalaniu o 2l mniejszym wychodzi o ok. 30 mniej tankowań. Jest tu kolega, który twierdzi że tankowanie samochodu zajmuje 20 minut. W takiej sytuacji, pochłonie Ci to 10 godzin życia. Dla użytkowników elektryków to oczywiście pikuś (zdążą się ledwie kilka razy wysikać) ale dla reszty świata 10h spędzonych na stacjach benzynowych to nie w kij dmuchał.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gregoryj napisał:

a gdzie zalozylismy ze będziemy jezdzic 700-1000 km trasy? Bo nie zauwazylem. Czy to jest w autokacikowym regulaminie?

 

Proponuję nie jeździć w ogóle, a wtedy wszystkie różnice związane z napędem zejdą na drugi plan. Dodatkowo, jeśli włączymy w to auta elektryczne to można je zaparkować w centrum i wtedy zwrócą się najszybciej.

:ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Dark_Knight said:

A co do różnic - na 100kkm to będzie 10kPLN różnicy. To jednak jakaś konkretna kasa IMO jest.

 

Aleeeeee... Przy zbiorniku paliwa 70l i założeniu, że tankujesz zawsze jak masz 5l rezerwy to na dystansie tych 100kkm przy spalaniu o 2l mniejszym wychodzi o ok. 30 mniej tankowań. Jest tu kolega, który twierdzi że tankowanie samochodu zajmuje 20 minut. W takiej sytuacji, pochłonie Ci to 10 godzin życia. Dla użytkowników elektryków to oczywiście pikuś (zdążą się ledwie kilka razy wysikać) ale dla reszty świata 10h spędzonych na stacjach benzynowych to nie w kij dmuchał.

;]

Dla Ciebie może tak bo robisz w rok albo półtorej roku taki dystans.

 

Normalny człowiek robi 4-5 lat

10k przez 5 lat to jest tj 166 zeta miesięcznie. Duzo? Jak mnie stać na duże nowoczesne auto za ponad 100 czy 150k to mialbym gdzies  takie 166 zlotych

10 godzin przez 5 lat tj 10 minut miesięcznie. Duzo ? bez komentarza, bo to już zenada.

 

Elektrykow nie tykam. To jest fanatyzm i troche pseudoekologia. Jeśli nawet ma w miastach i dojazdach okolomiastowych do pracy/zajecia ma sens i jestem za, to poza nimi zadnego. W ogole nie wiem po co to produkują, takie duże SUVy elektryczne do podróżowania. Tylko Hybryda plug-in jak na dzisiejsze czasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gregoryj napisał:

Dla Ciebie może tak bo robisz w rok albo półtorej roku taki dystans.

 

Normalny człowiek robi 4-5 lat

10k przez 5 lat to jest tj 166 zeta miesięcznie. Duzo? Jak mnie stać na duże nowoczesne auto za ponad 100 czy 150k to mialbym gdzies  takie 166 zlotych

 

A ja nie, bo przy zakupie auta za 10k to już można mieć całkiem sporo fajnego wyposażenia, zamiast te pieniądze puścić z dymem w paliwie.

 

Teraz, gregoryj napisał:

10 godzin przez 5 lat tj 10 minut miesięcznie. Duzo ? bez komentarza, bo to już zenada.

 

To było pół-żartem. ;)

 

Teraz, gregoryj napisał:

Elektrykow nie tykam. To jest fanatyzm i troche pseudoekologia. Jeśli nawet ma w miastach i dojazdach okolomiastowych do pracy/zajecia ma sens i jestem za, to poza nimi zadnego. W ogole nie wiem po co to produkują, takie duże SUVy elektryczne do podróżowania. Tylko Hybryda plug-in jak na dzisiejsze czasy.

 

 

Na razie z elektrycznych SUVów to ja kojarzę tylko premiumy. Za to hybrydy IMO są ok, przynajmniej dla tych co jeżdżą po mieście. A dużo SUVów jednak jeździ po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2020 o 22:24, NaczelnyFilozof napisał:

 

Ile realna jest różnica w spalaniu? Przy przebiegu 100 000km ile to wyjdzie w złotówkach?

Witam,

Moj poprzedni Arteon 2.0TSI (2017) z napedem na przod spalal srednio, przy jezdzie mieszanej, ale glowie miasto ok. 7l/100km...

Jako dowod screen z komputera pokladowego po przejechaniu 4,000 km:

 

 

Z tego z napedem 4x4 zalacze po przejechaniu co najmniej 1,000 km...

 

20200904_165810.jpg

Edytowane przez Michal_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem na Tiguana na autocentrum. Roznica jest ale 1-2 litry w zaleznosci od przedzialu mocowego. Zakladajac ze ktoś jeździ 20 tys km, kupuje takie auto za 100+ kafli i przy cenie ropy/benzyny 4-5 zeta, to jest jakas duza roznica?
Może inaczej jak ktoś jeździ 60 tys rocznie, ale takich jest mało …..
Z butem w podłodze na autostradzie lub 1.5T na haku będzie to różnica 3-4l


Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Moj poprzedni Arteon 2.0TSI (2017) z napedem na przod spalal srednio, przy jezdzie mieszanej, ale glowie miasto ok. 7l/100km...
Jako dowod screen z komputera pokladowego po przejechaniu 4,000 km:
 
 
Z tego z napedem 4x4 zalacze po przejechaniu co najmniej 1,000 km...
 
20200904_165810.jpg.eb74c696585ae72d26c32d70229ea081.jpg
Czekaj
To kupiłeś drugie takie same auto i byłeś zaskoczony, że nie ma ramek?
Tu chyba sprawa dla@format
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj
To kupiłeś drugie takie same auto i byłeś zaskoczony, że nie ma ramek?
Tu chyba sprawa dla[mention=129698]format[/mention]
Ale przecież już mówiłem że to bait

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.