Skocz do zawartości

Dacia Jogger 1.0T czy Skoda Superb 2.0TSI?


Mars_wrc

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Koledzy,

otóż mam dylemat taki jak w tytule 😄

Patrząc na kwoty to różnica jest dość spora, bo full wyposażony Jogger to 102kzł brutto, a najtańszy dostępny od ręki Superb (tylko stock, nie będę czekać rok na auto) to 162kzł (2.0TSI DSG).

Pierwsze schody zaczynają się na finansowaniu. Oczywiście mowa o "darmowym" leasingu.

"Darmowy" leasing w Dacii to 125% na 48msc. i 130% na 60msc., a w Skodzie to odpowiednio 111% i 117%. Już mamy 13 p.p. różnicy. A jak dodamy wartość rezudualną to koszt się praktycznie zrównuje.

 

Całkowity w skali 5 lat koszt zakupu Joggera to ok. 131kzł - podatki, a Superb to ok. 173kzł - podatki. Różnica 42kzł, które zapewne w większości pokryje większa wartość Superb'a w momencie wykupu i ewentualne sprzedaży.

Na minus są koszty paliwa, bo licząc 9l LPG + 1lnoPb dla Dacii vs. 9l noPb dla Superba to przy moich przebiegach daje ok. 500zł / miesięcznie różnicy w paliwie. Czyli kolejne 30kzł w skali 5 lat. Dojdzie też różnica w cenie np.: ubezpieczenia.

 

Finalnie mamy różnicę ok. 80-85kzł (finansowanie, spalanie, ubezpieczenie). Jak myślicie, po 5 latach jaka może być różnica w wartości tych dwóch, tak mocno różnych od siebie, aut?

 

W grze jest też Octavia 4 2.0TDI DSG 150KM z całościowym kosztem zakupu ok. 155kzł (-podatki).Spalanie z racji diesla będzie ok. 400zł niższe od Superba, więc +ok.100zł do Dacii. Ubezpieczenie ciut tańsze od Superba. Różnica w skali 5 lat względem Dacii to ok. 40kzł. IMO prawie w 100% wyrówna to dużo wyższa wartość rezudualna.

 

Jedyne czego się boję w kwestii te Octavii to ten diesel ... mamy połowę 23 roku, pojeżdżę minimum 5/6 lat to już 2030 będzie pukał do drzwi. I czy wtedy rezydual tej Octavii nie poleci na łeb, ze względu na strefy czystego transportu itp.? Niby w warszawskim planie SCT jest rozpisane, że w 2032 będzie można wjechać do centrum mając Euro6d (2.0TDI ma Euro6d) i max 11 lat, a ona wtedy będzie miała 9. Pytanie czy będzie kolejny etap wykluczenia czy potem to już pójdzie na równi dla noPb / ON (w moim przypadku porównując Octavię z dieslem do Superba z benzyniakiem).

 

Poradzi ktoś coś? ;)

 

Inne opcje nie wchodzą w grę. Tańsze od Jogger'a są np. podstawowe Kia Ceed z 1.0T czy Tipo 1.0T, ale one są bez LPG i z roczników 2022. Niższa cena zakupu (ok. 92kzł) zjada różnica w spalaniu względem Dacii + wyższy rezydual Dacii z racji chociażby rocznika (Dacia 2023). Droższe auta spoza grupy VW odpadają, bo VW ma finansowanie nie do pobicia. Inne Skody odpadają, bo nie chcę ani manuala (są tak wadliwe, że wymieniają je nawet na gwarancji), nie chcę też DSG DQ200 (łączą go z 1.5TDI oraz słabszym, 115 konnym, 2.0TDI). Więc tylko 2.0TDI 150KM dla Octavii i 2,0TDI dla Superba wchodzą w grę (w obu jest DQ381).

 

Pewnie za bardzo to roztrząsam, ale z racji poyebanych czasów chcę kupić coś raz, a dobrze stąd tyle przemyśleń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Mars_wrc napisał(a):

Poradzi ktoś coś? ;)

Tak to rozpisałeś, że szukasz argumentu dla tego Dżogera ;]

Dacia to będzie Dacia, albo już bardziej DC a Skoda to skoda.

Dziwie mnie tylko to finansowanie w Daci, jeśli RCI to coś zbyt dużo %, oni tam zazwyczaj trzymali do 110%, skąd masz masz takie wartości?

 

Finansowanie VWFS nie do pobicia? No trochę się nie zgodzę, reasearch robiłem i ogólnie wszyscy mają mocno zbliżone finansowania dla leasingu operacyjnego. VWFS często coś udaje, że jakieś promocje itp. a jak przychodzi do oferty to nagle robi się więcej %. Takie mam spostrzeżenia.

 

Co do auta to kolega ujeżdża bieda Superb z 2.0 TSI 190KM z DSG. Jest bardzo zadowolony, spalanie średnie z mieszanej jazdy ma 7,xx  asz dziwnie mało, ale nie jest poganiaczem na autostradzie to pewnie realnie da się tyle zrobić. Poza tym, że auto jest paskudne (niebieski flotowy), ma najtańsze światła, najtańszy środek to ponoć wygodnie się nim jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Mars_wrc napisał(a):

Jedyne czego się boję w kwestii te Octavii to ten diesel ... mamy połowę 23 roku, pojeżdżę minimum 5/6 lat to już 2030 będzie pukał do drzwi. I czy wtedy rezydual tej Octavii nie poleci na łeb, ze względu na strefy czystego transportu itp.? Niby w warszawskim planie SCT jest rozpisane, że w 2032 będzie można wjechać do centrum mając Euro6d (2.0TDI ma Euro6d) i max 11 lat, a ona wtedy będzie miała 9. Pytanie czy będzie kolejny etap wykluczenia czy potem to już pójdzie na równi dla noPb / ON (w moim przypadku porównując Octavię z dieslem do Superba z benzyniakiem).

 

Diesli coraz mniej, za tych kilka lat mogą być poszukiwane. Oczywiście tylko mogą.

Nie ma co za bardzo gdybać - cztery lata temu nikt nie zakładał covida, wojny i tego jak się wszystko poprzewraca przez najbliższe lata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie tyle szukam powodu żeby kupić Dżogera co próbuje uzasadnić kupno sporo droższego Superba, bo jak się te koszty rozpisze to wychodzi stosunkowo niewiele droższy :)

 

Co do finansowania nam na mailu kilkanaście ofert na Dacie od różnych dealerów, mam Kie, mam Fiata i właśnie Skodę. Finansowanie Skody jest najtańsze i to z bardzo dużą przewagą. Na ok. 10 ofert Dżogera wszystko kręci się w okolicy 120% w skali 3 lat, ok. 125% na 4 lata i 130% na 5 lat. Kia,Fiat ciut taniej, ale kosmetycznie.

A Skoda na Superba ma 111% na 4 lata i 117% na 5 lat.

Zresztą chyba zawsze tak było, jak w 2018 kupowałem VW to leas 3 letni miałem na 100.05% (pół procenta), w 2019 tak samo. Teraz znacznie podrożał, ale konkurencja chyba jeszcze bardziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bielaPL napisał(a):

Bierz superba

ps. Puszczasz golfa?

 

Golf sprzedany w grudniu 2022 już.

Sprzedał się w 2 godziny za więcej niż chciałem :) Teraz na kilka miesięcy kupiłem paścia w postaci Mondeo mk3 z dieslem, ale po powrocie z wakacji już wracam do cywilizowanego samochodu, tylko właśnie muszę wybrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Mars_wrc napisał(a):

Na ok. 10 ofert Dżogera wszystko kręci się w okolicy 120% w skali 3 lat, ok. 125% na 4 lata i 130% na 5 lat. Kia,Fiat ciut taniej, ale kosmetycznie.

Do Dacii nie podchodziłem, ale Renault miało stałe 107%, chyba że już się zmieniło przez 2 tygodnie.

Kumam, że to inna marka, ale spodziewałbym się takich samych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Do Dacii nie podchodziłem, ale Renault miało stałe 107%, chyba że już się zmieniło przez 2 tygodnie.

Kumam, że to inna marka, ale spodziewałbym się takich samych warunków.

 

Na 3 lata?

Przy jakiej wpłacie własnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mars_wrc napisał(a):

Inne Skody odpadają, bo nie chcę ani manuala (są tak wadliwe, że wymieniają je nawet na gwarancji), nie chcę też DSG DQ200 (łączą go z 1.5TDI oraz słabszym, 115 konnym, 2.0TDI). Więc tylko 2.0TDI 150KM dla Octavii i 2,0TDI dla Superba wchodzą w grę (w obu jest DQ381).

 

 

poczytaj dokładnie bo np w kodiaqu masz z 1.5TSI DQ381, 

https://www.skoda-media.de/model_motor/genpdf/24860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mars_wrc napisał(a):

Właśnie nie tyle szukam powodu żeby kupić Dżogera co próbuje uzasadnić kupno sporo droższego Superba, bo jak się te koszty rozpisze to wychodzi stosunkowo niewiele droższy :)

 

Co do finansowania nam na mailu kilkanaście ofert na Dacie od różnych dealerów, mam Kie, mam Fiata i właśnie Skodę. Finansowanie Skody jest najtańsze i to z bardzo dużą przewagą. Na ok. 10 ofert Dżogera wszystko kręci się w okolicy 120% w skali 3 lat, ok. 125% na 4 lata i 130% na 5 lat. Kia,Fiat ciut taniej, ale kosmetycznie.

A Skoda na Superba ma 111% na 4 lata i 117% na 5 lat.

Zresztą chyba zawsze tak było, jak w 2018 kupowałem VW to leas 3 letni miałem na 100.05% (pół procenta), w 2019 tak samo. Teraz znacznie podrożał, ale konkurencja chyba jeszcze bardziej.

 

 

na superba kombi 1.5 tsi trzeba czekać 6-8 miesiecy,

 

jogger to jest shit, w nadrozsze wersji nie ma nadkoli, goła blacha, kiepskie wyposazenie i kiepskie materiały.

silnik 1.0 3 clindy to kosiarka

jeszcze jest  i30 kombi  1.5 T  za 103tys zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, KJO napisał(a):

 

poczytaj dokładnie bo np w kodiaqu masz z 1.5TSI DQ381, 

https://www.skoda-media.de/model_motor/genpdf/24860

 

Być może, kompletnie nie interesują mnie suvy, a z tego co wyczytałem i się wywiedziałem to zarówno Octavia jak i Superb przy silniku 1.5 TSI mają DQ200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, deszczowyRoman napisał(a):

na superba kombi 1.5 tsi trzeba czekać 6-8 miesiecy,

 

jogger to jest shit, w nadrozsze wersji nie ma nadkoli, goła blacha, kiepskie wyposazenie i kiepskie materiały.

silnik 1.0 3 clindy to kosiarka

jeszcze jest  i30 kombi  1.5 T  za 103tys zł.

 

Ja nawet nie rozważam zamawiania. Mam ofertę na auto, które jest gotowe do odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a):

co to znaczy?  W octavii 1.5 TSI  padaja skrzynie?

 

Podobno.

Na forum Octavii na moje pytanie czy dalej ładowane jest tam DQ200 padło sporo odpowiedzi, że to DSG z padającymi sprzęgłami i tak jest dobrą alternatywą do tragicznej skrzyni manualnej, które masowo były wymieniane nawet na gwarancji. I wymiana 1:1, z wymienionymi ponownie były problemy, takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Mars_wrc napisał(a):

 

Podobno.

Na forum Octavii na moje pytanie czy dalej ładowane jest tam DQ200 padło sporo odpowiedzi, że to DSG z padającymi sprzęgłami i tak jest dobrą alternatywą do tragicznej skrzyni manualnej, które masowo były wymieniane nawet na gwarancji. I wymiana 1:1, z wymienionymi ponownie były problemy, takie same.

elantry nie chcesz? na stocku do odbioru juz od 87tys brutto

byc moze da sie zamontowac LPG

 

 

Edytowane przez deszczowyRoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jogger to taki samochód trochę bez sensu, jesli ktoś nie potrzebuje akurat "tanich 7 miejsc" np na taxi. 

Gdyby jak prawdziwe kombi miała płaską podłogę to jeszcze, ale z tym progiem nawet jako kombivan do malej działalności gospodarczej tak średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, iwik napisał(a):

Jogger to taki samochód trochę bez sensu, jesli ktoś nie potrzebuje akurat "tanich 7 miejsc" np na taxi. 

Gdyby jak prawdziwe kombi miała płaską podłogę to jeszcze, ale z tym progiem nawet jako kombivan do malej działalności gospodarczej tak średnio.

i taka jakosc wykonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mars_wrc napisał(a):

Pewnie za bardzo to roztrząsam, ale z racji poyebanych czasów chcę kupić coś raz, a dobrze stąd tyle przemyśleń. 

Ja w zeszłym roku kupiłem dla żony 1.0 tce 110 km, bezpośredni wtrysk, silnik taki jak nissanie juke. Ma drobne gifty i realnie przyśpiesza 10.8 do setki. Są filmy na UTubie. Spalanie względne 5-7 na 100. Dynamika przyzwoita na poerwszych trzech biegach 😅

 

Jeżeli się wahasz to podam Ci minusy:

- słabe wyciszenie (można poprawić)

- słabe głośniki (można wymienić)

- przeciętna dynamika

 

Plusy

- nienajgorsze media (Android Auto)

- dobre światła

- wysoki prześwit

- pojemność bagażnika/kabiny całkiem ok

- spoko spalanie

 

Przebieg po roku to około 8 kkm i zero problemu z gpf przy jeździe miejskiej (przedszkole-dom).

 

Jak masz pytania to pytaj.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał(a):

Czołem Koledzy,

otóż mam dylemat taki jak w tytule 😄

Patrząc na kwoty to różnica jest dość spora, bo full wyposażony Jogger to 102kzł brutto, a najtańszy dostępny od ręki Superb (tylko stock, nie będę czekać rok na auto) to 162kzł (2.0TSI DSG).

Pierwsze schody zaczynają się na finansowaniu. Oczywiście mowa o "darmowym" leasingu.

"Darmowy" leasing w Dacii to 125% na 48msc. i 130% na 60msc., a w Skodzie to odpowiednio 111% i 117%. Już mamy 13 p.p. różnicy. A jak dodamy wartość rezudualną to koszt się praktycznie zrównuje.

 

Całkowity w skali 5 lat koszt zakupu Joggera to ok. 131kzł - podatki, a Superb to ok. 173kzł - podatki. Różnica 42kzł, które zapewne w większości pokryje większa wartość Superb'a w momencie wykupu i ewentualne sprzedaży.

Na minus są koszty paliwa, bo licząc 9l LPG + 1lnoPb dla Dacii vs. 9l noPb dla Superba to przy moich przebiegach daje ok. 500zł / miesięcznie różnicy w paliwie. Czyli kolejne 30kzł w skali 5 lat. Dojdzie też różnica w cenie np.: ubezpieczenia.

 

Finalnie mamy różnicę ok. 80-85kzł (finansowanie, spalanie, ubezpieczenie). Jak myślicie, po 5 latach jaka może być różnica w wartości tych dwóch, tak mocno różnych od siebie, aut?

 

W grze jest też Octavia 4 2.0TDI DSG 150KM z całościowym kosztem zakupu ok. 155kzł (-podatki).Spalanie z racji diesla będzie ok. 400zł niższe od Superba, więc +ok.100zł do Dacii. Ubezpieczenie ciut tańsze od Superba. Różnica w skali 5 lat względem Dacii to ok. 40kzł. IMO prawie w 100% wyrówna to dużo wyższa wartość rezudualna.

 

Jedyne czego się boję w kwestii te Octavii to ten diesel ... mamy połowę 23 roku, pojeżdżę minimum 5/6 lat to już 2030 będzie pukał do drzwi. I czy wtedy rezydual tej Octavii nie poleci na łeb, ze względu na strefy czystego transportu itp.? Niby w warszawskim planie SCT jest rozpisane, że w 2032 będzie można wjechać do centrum mając Euro6d (2.0TDI ma Euro6d) i max 11 lat, a ona wtedy będzie miała 9. Pytanie czy będzie kolejny etap wykluczenia czy potem to już pójdzie na równi dla noPb / ON (w moim przypadku porównując Octavię z dieslem do Superba z benzyniakiem).

 

Poradzi ktoś coś? ;)

 

Inne opcje nie wchodzą w grę. Tańsze od Jogger'a są np. podstawowe Kia Ceed z 1.0T czy Tipo 1.0T, ale one są bez LPG i z roczników 2022. Niższa cena zakupu (ok. 92kzł) zjada różnica w spalaniu względem Dacii + wyższy rezydual Dacii z racji chociażby rocznika (Dacia 2023). Droższe auta spoza grupy VW odpadają, bo VW ma finansowanie nie do pobicia. Inne Skody odpadają, bo nie chcę ani manuala (są tak wadliwe, że wymieniają je nawet na gwarancji), nie chcę też DSG DQ200 (łączą go z 1.5TDI oraz słabszym, 115 konnym, 2.0TDI). Więc tylko 2.0TDI 150KM dla Octavii i 2,0TDI dla Superba wchodzą w grę (w obu jest DQ381).

 

Pewnie za bardzo to roztrząsam, ale z racji poyebanych czasów chcę kupić coś raz, a dobrze stąd tyle przemyśleń. 

Przejedz się superbem to straszny ponton.

2.0 190 faktycznie potrafi mało spalić w trasie. Duża masa i małe hamulce nie zachęcają do szybkiej jazdy podobnie zawieszenie.

Warto poszukać sztuki z Matrixami i Cantonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PiotrekDCI napisał(a):

Ja w zeszłym roku kupiłem dla żony 1.0 tce 110 km, bezpośredni wtrysk, silnik taki jak nissanie juke. Ma drobne gifty i realnie przyśpiesza 10.8 do setki. Są filmy na UTubie. Spalanie względne 5-7 na 100. Dynamika przyzwoita na poerwszych trzech biegach 😅

 

Jeżeli się wahasz to podam Ci minusy:

- słabe wyciszenie (można poprawić)

- słabe głośniki (można wymienić)

- przeciętna dynamika

 

Plusy

- nienajgorsze media (Android Auto)

- dobre światła

- wysoki prześwit

- pojemność bagażnika/kabiny całkiem ok

- spoko spalanie

 

Przebieg po roku to około 8 kkm i zero problemu z gpf przy jeździe miejskiej (przedszkole-dom).

 

Jak masz pytania to pytaj.

 

 

auto spore ale 

 

wyciszenie - w każdym można poprawić za kolejne np 4-5kzł

 

słabe głośniki - to też nie wszystko , wymiana stacji też dużo daje , koszt razem kolejne 5kzł ( o ile da się bazę wymienić )

 

przeciętna dynamika czy przyzwoita dynamika na pierwszych trzech biegach ( czyli do 110km/h bo tam trójka się kończy ) a co dalej , nie wspomnę o załadowaniu kilku na pokład  osób bo po to się to auto kupuje by wykorzystać przestrzeń 

 

wysoki prześwit może i ma , ale ma też spory rozstaw osi co daje komfort podróży ale już sam prześwit czy krawędzi za dużych nie pokonasz , owszem lepiej niż w zwykłej osobówce , ale bez szału 

 

światła LED , zapewne sporo lepsze niż H4/H7

 

spalanie .... daj wynik z S czy autostrady , zapewne będzie to 10-12/14l co przy LPG kosztowo jest akceptowalne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

auto spore ale 

 

wyciszenie - w każdym można poprawić za kolejne np 4-5kzł

 

słabe głośniki - to też nie wszystko , wymiana stacji też dużo daje , koszt razem kolejne 5kzł ( o ile da się bazę wymienić )

 

przeciętna dynamika czy przyzwoita dynamika na pierwszych trzech biegach ( czyli do 110km/h bo tam trójka się kończy ) a co dalej , nie wspomnę o załadowaniu kilku na pokład  osób bo po to się to auto kupuje by wykorzystać przestrzeń 

 

wysoki prześwit może i ma , ale ma też spory rozstaw osi co daje komfort podróży ale już sam prześwit czy krawędzi za dużych nie pokonasz , owszem lepiej niż w zwykłej osobówce , ale bez szału 

 

światła LED , zapewne sporo lepsze niż H4/H7

 

spalanie .... daj wynik z S czy autostrady , zapewne będzie to 10-12/14l co przy LPG kosztowo jest akceptowalne 

Nie jestem fan boyem Dacii a piszesz do mnie jakbym miał się pokroić za to auto. 

 

Auto jak lodówka bez podniety, ale zawsze dowiezie na miejsce i ma niskie koszty ekspolatacji. Dlatego też autor pytał czy warto dołożyć do Superba to ja powiem, że tak jeśli Cię na niego stać. 

 

Nie kupisz teraz nowego samochodu z taką przestrzenią za taką cenę. Ilość sprzedanych egzemplarzy, w tym w bogatej Germanii wskazuje, że to dobry prosty samochód.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, PiotrekDCI napisał(a):

Nie jestem fan boyem Dacii a piszesz do mnie jakbym miał się pokroić za to auto. 

 

Auto jak lodówka bez podniety, ale zawsze dowiezie na miejsce i ma niskie koszty ekspolatacji. Dlatego też autor pytał czy warto dołożyć do Superba to ja powiem, że tak jeśli Cię na niego stać. 

 

Nie kupisz teraz nowego samochodu z taką przestrzenią za taką cenę. Ilość sprzedanych egzemplarzy, w tym w bogatej Germanii wskazuje, że to dobry prosty samochód.

każdy kupuje auto pod siebie .  kupujesz duże tanie by wodzić rodzinę na co dzień i na wypady i spoko , kto komu zabroni , drugi  kupuje duże bardziej prestiżowe by wozić siebie na co dzień ( PH )  a okazjonalnie rodzinę na weekendy .Pierwszy liczy koszty eksploatacji bo to jego auto , drugi ma to w doooopie bo firma płaci . To dwie inne klasy i zależy od potrzeb wykorzystania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

każdy kupuje auto pod siebie .  kupujesz duże tanie by wodzić rodzinę na co dzień i na wypady i spoko , kto komu zabroni , drugi  kupuje duże bardziej prestiżowe by wozić siebie na co dzień ( PH )  a okazjonalnie rodzinę na weekendy .Pierwszy liczy koszty eksploatacji bo to jego auto , drugi ma to w doooopie bo firma płaci . To dwie inne klasy i zależy od potrzeb wykorzystania 

Co Ty w tym poście porownujesz?

Zakup za własną kasę z udostępnieniem auta przez firmę poganiaczowi murzynów lub murzynowi i piszesz, że on kupuje?

Do tego o różnych potrzebach piszesz?

Masakra jakaś.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Mars_wrc napisał(a):

Poradzi ktoś coś? ;)

 

Inne opcje nie wchodzą w grę. Tańsze od Jogger'a są np. podstawowe Kia Ceed z 1.0T czy Tipo 1.0T, ale one są bez LPG i z roczników 2022. Niższa cena zakupu (ok. 92kzł) zjada różnica w spalaniu względem Dacii + wyższy rezydual Dacii z racji chociażby rocznika (Dacia 2023). Droższe auta spoza grupy VW odpadają, bo VW ma finansowanie nie do pobicia. Inne Skody odpadają, bo nie chcę ani manuala (są tak wadliwe, że wymieniają je nawet na gwarancji), nie chcę też DSG DQ200 (łączą go z 1.5TDI oraz słabszym, 115 konnym, 2.0TDI). Więc tylko 2.0TDI 150KM dla Octavii i 2,0TDI dla Superba wchodzą w grę (w obu jest DQ381).

 

Pewnie za bardzo to roztrząsam, ale z racji poyebanych czasów chcę kupić coś raz, a dobrze stąd tyle przemyśleń. 

 

na Toyotę Corolle raczej nie ma szans od "ręki" ale może udało by się znaleźć Suzuki Swace 1.8 hybrid? :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Mars_wrc napisał(a):

Czołem Koledzy,

otóż mam dylemat taki jak w tytule 😄

 

Ten wątek to jakaś podpucha? ;]

Te auta nijak nie są konkurencją dla siebie.

 

Dacia jest świetnym wyborem jak potrzebujesz więcej niż 5 osób przewieźć....a tego Skodą nie zrobisz na legalu (bagażnik?).

 

Jeśli Ci chodzi o miejsce w środku, to znowu, w Skodzie to masz, a w Dacii właściwie wcale (mowa o drugim rzędzie siedzeń).

 

W jakim miejscu te auta zestawić, aby wymagania wyszły podobne? ;]

 

Co do kwestii finansowych. Szukałbym w Skodzie gotowej wersji z dieslem, nawet słabym.

Wtedy przynajmniej można zestawić koszty użytkowania ;) Te "duże" TSI chyba jednak chlają.

 

Nie wiem czy chcesz jeździć Dacią 11 lat. Policz może ile lat będziesz mieć jak ją będziesz sprzedawać i czy sam sobie siebie wyobrażałeś w tym wieku w Dacii ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię stać to superb albo coś podobnego. Dacia ma w porównaniu do skody jeszcze duuzo do nadrobienia. Chcesz się męczyć przez 5 lat? Jakbyś musiał bardzo cierpieć finansowo po zakupie skody to Dacia a tak to...
Pozdrawiam

Wysłane z mojego RMX3242 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Mars_wrc napisał(a):

Pewnie za bardzo to roztrząsam, ale z racji poyebanych czasów chcę kupić coś raz, a dobrze stąd tyle przemyśleń. 

 

Te auta są tak dramatycznie różne, że moim zdaniem po przejechaniu się jednym i drugim rzucisz te wszystkie obliczenia w kąt. Ja rozumiem, że nie warto przepłacać ale auto to nie jest biznesplan na kolejne 10 lat, można też oczekiwać od niego innych cech niż generowanie kosztów w określony sposób.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Mars_wrc napisał(a):

Właśnie nie tyle szukam powodu żeby kupić Dżogera co próbuje uzasadnić kupno sporo droższego Superba, bo jak się te koszty rozpisze to wychodzi stosunkowo niewiele droższy :)

 

Porównując niewiele droższe oferty jedna z drugą to tak dopłacając po trochu można od Dacii dojść do Bentleya, kwestia dobrego doboru kolejności ofert. Kiedyś trzeba powiedzieć "stop".

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całą tą dywagacje może rozwalić pójście po zewnętrzny leasing i wtedy dacia bez problemu wygra

 

generalnie jak ma być tanio to dacia z zewnętrznym leasingiem

pytanie tylko co będzie cię co miesiąc bardziej bolało

1. To że płacisz wyższą ratę za fajne auto

2. To że nie jeździsz fajniejszym autem a musisz i tak płacić co miesiąc ;) 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto rozważyć do czego to auto ma służyć, o ile w mieście różnica może być nawet na plus dla daci

(choć też jest długa, ale za to ma lepsza widoczność, a i tak jest krótsza o 40cm od superb)

tak w trasy skoda wygra znacząco 

Nie jeździłem co prawda Jogger ale mam codziennie kontakt z dusterami i w tym aucie widać taniość na każdym kroku,

choć faktem jest że tyłek dowiezie :phi:

z tych dwóch wybrał bym octavie kombi ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Nie ma się nawet co zastanawiać i brać bez cienia wątpliwości Superba z tego duetu. Zamiast Superba, warto rozważyć Arteona.

Jeździłem ostatnio Arteonem, to dla kogoś kto lubi twardsze zawieszenie i lepsze prowadzenie niż Superb. Nie wiem jak te szyby bez ramek zimą...

 

Chyba masa robi swoje bo te 190KM z DSG to bez wow w stosunku do Octy 1.4....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.