Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, OZI napisał(a):

Mahindra ma sie calkiem dobrze.

e2d40f90c531f4338553a6bae68cdb42.jpg

Generalnie nie polecam, (nie ze wzgeldow jakosciowych), ale klient jest mniej wiecej taki:

- 3,4,5 auto na farmie - znaczy masz dalej swojego LC...

- regionalna czesc spoleczenstwa, gdzie auto 🛺 to mus (I zadna ideologia go nie wyeliminuje), a budget jest maly.


- 5-6 ktores tam auto w firmie (malej) ktore mialo byc tanie, a SsangYong czy GMW jest za 'drogi'....

Czyli mamy sprzedaz na rynku rozwinietym.

8ca2196da9a5a19707dd129b572dca12.jpg

Teraz rynek nie rozwiniety, od auto proste, a jak masz traktor od Mahindra, to I auto kupisz. Znow klient jest.

Nie rekomenduje, bo:

- nie ma 'rozmachu Czajnika', czyli znam przypadek, ze to samo Scorpio jak na zdjeciach, po wypadku z kangurem, dealer mowi, ze 11 miesiecy na czesci czekania jest.

Sprawa glosna jak siedzisz w autach... czyli Czajnik w takim wypadku zaladowal by czesci na samalot emoji3575.pngI przywiozl za 3 dni (z takim negatywnym PR), a Maharadza ma w pupci... emoji867.pngemoji867.png

Jak sprawa pojdzie, zobaczymy, bo ubezpieczenie vs dealer vs importer vs teraz prawnicy z organizacji konsumenta vs sedzia... jednym slowem shit emoji90.png show.

- wykonanie, chociaz juz nie reczne jak dawne (10 lat temu) Mahindra, jest gorsze, I to widocznie od Made in Czajnik.

- materialy uzyte - ditto.

275b3abdc2b7cb70c219e38ab18e60a9.jpg

c79aaf121c58aa16beab4ba774a52b94.jpg

Ale jest tez duzo 'za' silnik, jak jezdzi, co potrafi etc. , I sa na to klienci.

ee1437b2bb34ce0d0d3566a9634dd2ca.jpg

Mam dealera obok siebie, polaczony Hino/Isuzu/traktoryemoji609.pngemoji609.pngemoji609.png sprzedaje, I wlasnie Mahindra/SsangYong.

I tak widze, jak przejezdzam, ze plac sie czysci, nie w tepie jak inne marki, ale widac jakich ruch... czyli to ktos kupuje..

98f9f400e48574bebadbff3341f7a515.jpg

I jak juz Czajniki stana na cztery lapki, I beda jadly czesc niemieckiego torta, to wtedy bede kibicowal jakims 'Rajan Motors' w imie zasady, wiecej wyboru I wieksza konkurencja jest dla klienta dobra emoji108.pngemoji106.png75908bae6dace0fbb6399a312b1d7788.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

Wygląda to lepiej niż Prado, chociaż ten tył z Volvo to mogli sobie darować.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czachabrava napisał(a):

To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys...

 

Bo Czechów nie stać, a nas stać ;]

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Więc ktoś to musi kupić i przetestować :)

Jesteś chętny? ;]

 

w zeszłym roku kupiłem samochód. W tym nie planuję. Ale jak będę zmieniał to salon MG na pewno odwiedzę. Jak do tego czasu będzie jakaś inna chińska marka w miarę popularna w PL to również.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ryb napisał(a):

 

Z jednej strony mamy europejskie marki, w których przez wiele lat wyszły większe lub mniejsze fakapy. We wszystkich. Z drugiej zupełną nowość, o której nic nie wiemy a historia marki liczy się w miesiącach. I Ty uważasz, że one na pewno nie mają żadnych fakapów.

;l

 

 

juz kilka razy pisałem w tym wątku, że wcale tak nie uważam i mam nadzieję że jakość oferty zweryfiuje rynek. Byle nie politycy ze swoimi cłami i innymi pomysłami.

 

20 godzin temu, Ryb napisał(a):

Japończycy i Koreańczycy chcieli po prostu znaleźć sobie miejsce na rynku. Chińczycy próbują go zdominować, nie zawsze legalnymi metodami (Huawei).

 

to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

 

to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu.

 

Nie wiem jak tam Chińczycy, ale Amerykanie zupełnie otwarcie dofinansowują swoich producentów samochodów:

https://home.treasury.gov/data/troubled-assets-relief-program/automotive-programs/overview

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, czachabrava napisał(a):

To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys...

 

Cena bez rabatu to ok 93kPLN w CZ, a rabat wynika z tego ze pewnie nie ma za wielu chetnych na auto w cenie katalogowej...

Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia patriotyzmy lokalnego i konkurencja ze Skoda Kamiq.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, maro_t napisał(a):

juz kilka razy pisałem w tym wątku, że wcale tak nie uważam i mam nadzieję że jakość oferty zweryfiuje rynek. Byle nie politycy ze swoimi cłami i innymi pomysłami.

 

Politycy przy pomocy ceł pilnują żeby Twój sąsiad miał pracę. Oczywiście musimy się trochę do tego dorzucić ale nie uważam żeby robili źle. Wolę dorzucać swojemu sąsiadowi niż chińskim oligarchom.

 

 

25 minut temu, maro_t napisał(a):

to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu.

 

Jesteśmy. Chińczycy nie od dziś metodami mało transparentnymi próbują kontrolować różne rynki i wywierać wpływ na światową gospodarkę. W różnych branżach, dlaczego więc w motoryzacji miałoby być inaczej?

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wladmar napisał(a):

Nie wiem jak tam Chińczycy, ale Amerykanie zupełnie otwarcie dofinansowują swoich producentów samochodów:

https://home.treasury.gov/data/troubled-assets-relief-program/automotive-programs/overview

 

 

No ale my też. Budujemy przecież fabrykę Izery za nasze podatki (inna rzecz, że my akurat głupio, bo budujemy ją dla Chińczyków). A każda firma (z branży motoryzacyjnej też) może dostać milionowe granty ze środków unijnych na badania i rozwój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Cena bez rabatu to ok 93kPLN w CZ, a rabat wynika z tego ze pewnie nie ma za wielu chetnych na auto w cenie katalogowej...

Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia patriotyzmy lokalnego i konkurencja ze Skoda Kamiq.

 

Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować.

;l

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał(a):

 

Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować.

;l

 

 

 

Tak wlasnie dziala wolny rynek ;] Warto tez zawsze porownac wyposazenie poszczegolnych wersji bo mimo tej samej nazwy moga sie znaczaco roznic...

Patrzylem ostatnio na Seata Ateca i wersja Xperience na Polske ma duzo wiecej w standardzie niz np w Niemczech (nadal jest nominalnie tansza).

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał(a):

 

No ale my też. Budujemy przecież fabrykę Izery za nasze podatki (inna rzecz, że my akurat głupio, bo budujemy ją dla Chińczyków). A każda firma (z branży motoryzacyjnej też) może dostać milionowe granty ze środków unijnych na badania i rozwój.

 

 

To coś złego? 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować.

;l

 

 

 

Akurat poszukałem i według ich artykułów to auta MG się tam całkiem dobrze sprzedają.

 

Do tego nie widzę jakieś dużej róznicy w wyposazeniu bazowej wersji essential za 67tys vs excite oferowany u nas.

 

Edytowane przez czachabrava
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Akurat poszukałem i według ich artykułów to auta MG się tam całkiem dobrze sprzedają.
 
Do tego nie widzę jakieś dużej róznicy w wyposazeniu bazowej wersji essential za 67tys vs excite oferowany u nas.
 
109k aut wypchanych do klientow w Marzec 2023.

Czajnikowe marki - na pierwsze oko jakies 10,000 czyli powiedzmy 9% rynku.

MG ma sie dobrze, ale musi byc masa aut na placach bo strzyzenie cen w dol mieli....


3e453e7c8130bfa5de98a3228aa8103d.jpg


Sent from my SM-S928B using Tapatalk


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał(a):

To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys...

 

To kup cenie netto i dodaj naszą akcyze (ktorej chyba nie ma w CZ) i wyższy o 2 pkt% VAT :) może wyjdzie taniej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2024 o 13:38, wladmar napisał(a):

 

W zasadzie tak robią niektórzy japońscy producenci (vide Suzuki na Węgrzech) i to jest w porządku. Ale w myśl tej zasady powinno się wprowadzić dodatkowe cło na koreańskie samochody. No i na wszystkie robione poza UE. I na wszystkie części robione poza UE (żeby nie powstawały same montownie). I w ogóle zabronić wszystkiego spoza UE i wtedy już na pewno zostaniemy amiszami ku radości Zielonych.

Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2024 o 17:08, Ryb napisał(a):

 

Ja jeszcze tylko dodam ciekawą obserwację. Dlaczego, mimo dramatycznie słabej od lat oferty Fiat nie dość, że przetrwał to jeszcze ma się całkiem nieźle (jak na okoliczności)? Bo kupują go Włosi. Mimo wszystkich wad go kupują, bo jest włoski. I dzięki temu, że Fabio kupi Fiata to Paolo będzie miał pracę. Oni to rozumieją i to działa. Możemy to nazywać nacjonalizmem, głupotą czy jak tam jeszcze chcemy ale dzięki temu dbają o swój przemysł i o swoją gospodarkę. Świetnym przykładem było ograniczanie produkcji w Polsce żeby Paolo dalej miał pracę, mimo że Polacy są przecież tańsi. A we Francji jeździ mnóstwo aut francuskich. W Hiszpanii kupują nawet badziewnego Seata a w Czechach co drugie auto to Skoda. Oni coś zrozumieli, czego nam zabrakło gdy śmialiśmy się z Daewoo a potem ze zdzwieniem patrzyliśmy jak zamykają fabrykę (ok, były tam też inne czynniki ale istotne jest to, że się śmialiśmy a Włosi się nie śmieją z Fiata tylko kupują). I nadal nam tego brakuje gdy chcemy tańszego auta z Chin i pomstujemy na cła i podatki, nie zastanawiając się czy po jego zakupie nasz sąsiad nadal będzie miał pracę i czy jego zasiłek oraz ogólna recesja nie będą nas kosztowały więcej niż zaoszczędziliśmy kupując MG z Chin zamiast Fiata z Bielska czy Opla z Gliwic. Bo gdy to się stanie to będzie już za późno.

celna uwaga ale ale... kto decyduje o tym jak jest rozwijana dana gałęź gospodarki? Raczej nie my tylko politycy tworząc odpowiednie otoczenie biznesowe. Brak naszego przemysłu motoryzacyjnego nie wynikał z niechęci Polaków do jeżdżenia Polonezami czy Daewoo bo tych było sporo na drodze.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Fordowi wygasły prawa do nazwy?  
Idzie rynkiem AFAIK...

Np Toyota Highlander, prawa do 'Highlander' ma Hyndai a nie Toyota, I stad mamy Toyota Kluger.

0bee034302de1e9f277b5744c3fb222e.jpg

749c8759e22839e4c2d43ba1ee904a6c.jpg

7a10aa81957614110d9df8d6073b83ac.jpg

93f349c490520315633a7468a5f71905.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. 
Ale przeciez BYD jest u Madziarow, autobusy klepie, jesli sie nie myle.

Klepanie aut ma byc od 2025 tez, Szeged..

e7754bba9c4d8b756b6f1c562fcf063b.jpg

Imvho jesli nawet cla wejda, to oni to potraktuja jako 'malutka muche ktora jest upierdliwa' I trzeba zdeptac lub w jakis sposob odgonic np CKD

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wujek napisał(a):

Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. 

 

Pytanie czy w przetargu jestes w stanie faworyzowac lokalną produkcję - a jezeli tak, pewnie trzeba wziac pod uwagę made in EU.

A co do przetargów - to pewnie pytanie do GM/Opla czemu nie wygrali przetargu w 2008r :) a wygrała Kia, pokonując Opla i Skodę i Forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lucash napisał(a):

celna uwaga ale ale... kto decyduje o tym jak jest rozwijana dana gałęź gospodarki? Raczej nie my tylko politycy tworząc odpowiednie otoczenie biznesowe. Brak naszego przemysłu motoryzacyjnego nie wynikał z niechęci Polaków do jeżdżenia Polonezami czy Daewoo bo tych było sporo na drodze.  

 

Oczywiście, tu trzeba współpracy obywateli i polityków. Rzecz w Polsce nieznana.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2024 o 22:48, grogi napisał(a):

Nie bądź naiwniakiem - gwarancja z Chin jest równie dobra, jak taka od firmy z solarami. Za 2 lata będą już inne podmioty, a ty się ganiaj po sądach.

 

Tak jest, Chery czy inny GreatWall zmieni osobowość prawną, bo mu Kowalski przyjdzie klocki reklamować. Przecież już nie raz, nie dwa tak się działo. :cfaniak:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rwIcIk napisał(a):

 

Ciekawe jak bedzie dalej, sporo marek jest wysoko ze wzgledu na wyprzedaze rocznika 2023 z duzymi rabatami.

Chinczycy nie mieli co wyprzedawac, wiec pewnie beda sie przesuwac w gore :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rwIcIk napisał(a):

 

Żyjemy w kraju, w którym sprzedaje się więcej Porsche niż Fiatów.

;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ochkarol napisał(a):

Ktoś powie, że rozwiązanie jest proste - wyprodukować nowe kontenery i dostarczyć tam, gdzie są potrzebne. I będzie miał rację.

Tylko jest mały szkopuł - ok. 90% produkcji kontenerów morskich to Chiny. Dlaczego więc nie wyprodukowali więcej kontenerów, żeby zarobić więcej?

Także dla czerwonego pieniądz jest tylko środkiem do celu a komuniści w Chinach mają ambicję, żeby trzymać "za ryj" resztę świata.

Dlatego im nie ufam i podejrzewam, że jeśli Europa się na czas nie ogarnie, to będzie w kieszeni u Chińczyków.

NIe tylko w EU. 2 lata temu miałem przez to problem z transportem aut z US. Firma też mówiła o kontenerach kursujących głównie w Chinach, tłumacząc to lepszym zarobkiem. Dzięki temu porty na wsch wybrzeżu US były kompletnie zatkane. Na sam załadunek czekało się ponad miesiąc. To pokazuje w jaki sposób mogę próbować sterować jedną z kluczowych branży transportu, szczególnie że są największym na swiecie wytwórcom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OZI napisał(a):

Idzie rynkiem AFAIK...

Np Toyota Highlander, prawa do 'Highlander' ma Hyndai a nie Toyota, I stad mamy Toyota Kluger.

0bee034302de1e9f277b5744c3fb222e.jpg

749c8759e22839e4c2d43ba1ee904a6c.jpg

7a10aa81957614110d9df8d6073b83ac.jpg

93f349c490520315633a7468a5f71905.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk
 

 

Dramatyczny wóz swoją drogą :panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2024 o 12:35, Ryb napisał(a):

 

W sposób inny niż dopłata rządu chińskiego w celu wykończenia BMW i dyktowania za jakiś czas cen. Poczekam też jak długo będzie to oferować i co zrobi gdy skopiowany model już się opatrzy i warto byłoby sfinansować własne R&D, bo BMW już nie ma i nie ma od kogo tanio skopiować kolejnego.

:palacz:

Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wlad napisał(a):

Tak wiec nie-gdyby UE zalezalo w jakims ulamku na srodowisku to takie maciory bylyby metoda podatkowa wyeliminowane kosztem faktycznie ekonomicznych aut.

 

Gdyby UE zależało na środowisku to zamiast narzekac na dopłaty do chińskich elektryków promowali by sprowadzanie ich bo przecież w efekcie "chińczycy dopłacaja z własnej kieszeni po to by w Europie było ekologiczniej"

p.s. Pomiajac fakt ze nie dopłacaja i to są normalne ceny w których zarabiaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, zenek111 napisał(a):

Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy

 

UE przy nakładaniu ceł antydumpingowych nie kieruje się mitami tylko przeprowadza postępowania. Bada u źródła koszt zakupu, koszty transportu i inne koszty importerów (sam nie wiem jakie jeszcze). Potem oblicza, jakie cło nadać aby sumarycznie koszt był podobny do towarów kupowanych w UE. 

Byłem niedawno "świadkiem" takiego postępowania w innej branży. 

Postępowanie takie UE wdraża na wniosek odpowiedniej grupy producentów danej grupy wyrobów (bodajże 50% producentów).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle teorii, to teraz rzeczywistosc:

 

I jeszcze jedno: skoro absolutnie wszystkie produkty jakie robia chińczycy od plastikowych doniczek, poprzez trampki, piłki do koszykówki, meble aż do zestawów komputerowych są tańsze, to skad pomysł ze nagle samochody tańsze nie bedą?

Jakim cudem we wszystkich markach od Dacii zaczynajac na Tesli kończąc firmy stosuja coraz wiecej czesci z chin bo są tańsze, a samochody z tych tanszych czesci złożone przez chińczyków tańsze nie maja być?

Przecież to wbrew logice co próbuje udowodnic UE.

Stawiam logike duzo wyżej niz pomysły UE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zenek111 napisał(a):

Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy

 

Skąd wiesz jak dotowane są to firmy w CHRL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sherif napisał(a):

Skąd wiesz jak dotowane są to firmy w CHRL ?

Chodzi o to ze sprzedawne samochody to nie jest dumping, bo ceny w chinach są jeszcze niższe.

Natomiast to czy firmy w chinach są dotowane to nie wiem, wiem ze są dotowane w Europie.

Przykład takiej dotacji:

https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30282016,rzad-dolozy-prawie-1-6-mld-zl-na-produkcje-materialow-do-elektrykow.html

W tym przypadku Polska dotuje niemiecką firmę i nikomu nie przeszkadza.

 

Tyle ze nie o dotacje chodzi, to robią wszyscy, chodzi o dumping, a ceny samochodów w chinach dowodza ze o żadnym dumpingu mowy byc nie moze.

I skoro byłem pytany to  pozwole sobie znów to samo pytanie zadac:

"jakim cudem chińskie samochody nie maja byc tańsze skoro wszystko inne jeśli chińskie jest tańsze od wyrobów europejskich"?

Bez odpowiedzi na to pytanie dyskusja nie ma sensu

Edytowane przez zenek111
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryb napisał(a):

Politycy przy pomocy ceł pilnują żeby Twój sąsiad miał pracę. Oczywiście musimy się trochę do tego dorzucić ale nie uważam żeby robili źle. Wolę dorzucać swojemu sąsiadowi niż chińskim oligarchom.

 

a ja wolę dać pracę po prostu temu, kto ją lepiej wykonuje, niezależnie gdzie mieszka i tu się najbardziej różnimy.

 

7 godzin temu, Ryb napisał(a):

Jesteśmy. Chińczycy nie od dziś metodami mało transparentnymi próbują kontrolować różne rynki i wywierać wpływ na światową gospodarkę. W różnych branżach, dlaczego więc w motoryzacji miałoby być inaczej?

 

na coś takiego to w sumie brak mi słów. Mieszkasz w Europie, która swój dobrobyt zdbudowała nawet nie tyle mało transparentnie, co po prostu przemocą, najpierw grabiąc kolonie, potem pomnażając zyski z nich przy wykorzystaniu tanich surowców, np z Rosji czy również Chin. Europie wpatrzonej (zwłaszcza jeśli chodzi o Polsce) w USA, który to kraj nie tyle działa nietransparentnie, czy delikatnie wywiera wpływy na świat, ale wręcz próbuje ten świat dominować przy pomocy przemocy, wojska, tajnych służb, obalaniu rządów które im nie pasują i tak dalej. I wspieranie swoimi wyborami tego kraju na przykład jest OK, a Chińczyków już nie jest OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rwIcIk napisał(a):

 

qashqai na trzecim miejscu! 8] Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał(a):

 

qashqai na trzecim miejscu! 8] Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu ;]

 

Mnie zastanawia, że Honda sprzedała aż 325 samochodów 8] Myślałem, że już dawno ich nie ma...

Subaru 117. Naprawdę w tym momencie bardziej obawiałbym się, że Subaru zniknie i nici z gwarancji, niż MG.  

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Mnie zastanawia, że Honda sprzedała aż 325 samochodów 8] Myślałem, że już dawno ich nie ma...

Subaru 117. Naprawdę w tym momencie bardziej obawiałbym się, że Subaru zniknie i nici z gwarancji, niż MG.  

 

Zaczeli w koncu dostawać zamówienia składane 1,5r temu 😄 

Teraz wprawdzie podniesli ceny :] ale i rabata można wyrwać podobno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maro_t napisał(a):

 

qashqai na trzecim miejscu! 8] Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu ;]

Nowy nawet ładny jest.

jest już trochę na rynku, więc może i rabaty dają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, maro_t napisał(a):

 

qashqai na trzecim miejscu! 8] Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu ;]

 

Tak, byly dobre ceny w marcu na QQ i cala masa aut na stocku z poprzedniego rocznika :ok:

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, zenek111 napisał(a):

Chodzi o to ze sprzedawne samochody to nie jest dumping, bo ceny w chinach są jeszcze niższe.

Natomiast to czy firmy w chinach są dotowane to nie wiem, wiem ze są dotowane w Europie.

Przykład takiej dotacji:

https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30282016,rzad-dolozy-prawie-1-6-mld-zl-na-produkcje-materialow-do-elektrykow.html

W tym przypadku Polska dotuje niemiecką firmę i nikomu nie przeszkadza.

 

Tyle ze nie o dotacje chodzi, to robią wszyscy, chodzi o dumping, a ceny samochodów w chinach dowodza ze o żadnym dumpingu mowy byc nie moze.

I skoro byłem pytany to  pozwole sobie znów to samo pytanie zadac:

"jakim cudem chińskie samochody nie maja byc tańsze skoro wszystko inne jeśli chińskie jest tańsze od wyrobów europejskich"?

Bez odpowiedzi na to pytanie dyskusja nie ma sensu

W tym jest właśnie problem, że w przypadku CHRL to jest gdybanie. Jeżeli EU czy nawet rząd US dolewa coś do firm to o tym się głośno mówi i pisze. W Chinach jest to tajne. Chińczycy mówili mi kiedyś, że rząd wielokrotnie dotuje firmy, o ile ma to sens strategiczny np w podbijaniu nowych rynków. Ile, komu i kiedy - tego się nie dowiemy. Ich stać na to, żeby albo dać dotacje, albo sprzedawać poniżej kosztów przez okres wejścia na rynek. Unia ma z tym problem, bo nie może tego wprost udowodnić.

Nie ma też sensu porównania rynku tam i EU, bo to inne rynki. Często te produkty nie są do końca takie same, mogę spełniać inne normy, inaczej być wytworzone co wpływa na ich cenę. Dochodzą też podatki i transport.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, maro_t napisał(a):

a ja wolę dać pracę po prostu temu, kto ją lepiej wykonuje, niezależnie gdzie mieszka i tu się najbardziej różnimy.

 

Z tym drobnym zastrzeżeniem, że oni nic nie robią lepiej lecz wszystko robią taniej. Jeśli dla Ciebie taniej=lepiej to powyższe jest uzasadnione (dla mnie nie jest). W innym wypadku to nie jest finansowanie lepszego tylko szukanie tańszego.

 

 

 

48 minut temu, maro_t napisał(a):

na coś takiego to w sumie brak mi słów. Mieszkasz w Europie, która swój dobrobyt zdbudowała nawet nie tyle mało transparentnie, co po prostu przemocą, najpierw grabiąc kolonie, potem pomnażając zyski z nich przy wykorzystaniu tanich surowców, np z Rosji czy również Chin. Europie wpatrzonej (zwłaszcza jeśli chodzi o Polsce) w USA, który to kraj nie tyle działa nietransparentnie, czy delikatnie wywiera wpływy na świat, ale wręcz próbuje ten świat dominować przy pomocy przemocy, wojska, tajnych służb, obalaniu rządów które im nie pasują i tak dalej. I wspieranie swoimi wyborami tego kraju na przykład jest OK, a Chińczyków już nie jest OK?

 

O, dobry przykład z tą Rosją. Skoro korzystaliśmy z surowców Rosji to mam nie bronić się przed Putinem? Skoro prowadziliśmy krucjaty to mam łagodnie traktować ISIS? Chcesz żebym wspierał Puchatka licząc, że okaże jakąś wdzięczność? Ciekaw jestem jak wyglądałby ten pełen pokoju i harmonii świat, gdyby USA nie wywierały tego swojego wpływu przy pomocy wojska. Na początek powiedz to np. Koreańczykom i Tajwańczykom. O Europejczykach litościwie nie wspominam.

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał(a):

 

Zaczeli w koncu dostawać zamówienia składane 1,5r temu 😄 

Teraz wprawdzie podniesli ceny :] ale i rabata można wyrwać podobno

 

Mnie interesuje nowy Crosstrek, czyli XV po poważnym FL. Póki co nigdzie go nie ma i cholera wie czy da się w ogóle kupić. No i obniżyli moc nie wiadomo po co... Ale nadal to auto bardzo mnie ciekawi. Natomiast przy takiej sprzedaży naprawdę można się obawiać, że Subaru się zwinie z naszego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał(a):

 

Mnie interesuje nowy Crosstrek, czyli XV po poważnym FL. Póki co nigdzie go nie ma i cholera wie czy da się w ogóle kupić. No i obniżyli moc nie wiadomo po co... Ale nadal to auto bardzo mnie ciekawi. Natomiast przy takiej sprzedaży naprawdę można się obawiać, że Subaru się zwinie z naszego rynku.

Moc obniżyli wszyscy ze względu na nowe, idiotyczne normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.